2 Ekim 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

2 Ekim 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

i MİLLİYET CUMA 2. TEŞRİNİEVVEL 1931 KK amman Ermeni Taşnak cemiyetine men- İsişvekil hareket etti sahifede) (e dö Şam i surette hi ir. Başvekil ile konuşmala- iazla devam et- SANS ee cemapie slaşan İran sefi- Ve Paşa Hazret Sirası Ji bir sefir. dedi. mi ya: . kadar saşra müsahabeye sebatını ,Buzurile devam meltedir Harişayı teşyie gelen nesi idieh sefiri, Rus kon la geliyt “konsolosu, Ma- sıkı biroç, Danimarka ve kat'iyyele vardı. cektir.,, ve Kenan Paşa- bir kaç ddin Bey, fırka te kusuri Recep, Afyon bazı haveyler, İzmit meb raguğ) En Eşrefazepkyo mak icişarı "oyun İstan da dare heyeti reisi Cev dare, Dr. Reşit Galip, Sa | dı sikrü, Darülfünun emi korper Raşit, müderris. yok; hide bu meyanda geçirmetesyic gelmişler- Sabahle: doğru Hariciye fon; ikisvfik Rüştü Bey, yerdi ve güğertede sefir ikta görüştü. zılmekilin beyanatı Mİ ben İsmet Paşa, Ati © Enkarden Vima ve aç, çeleri ve Atina ajan se Pierini kabul ederek ulunmuşlar ve beya velia! > mizdiye halkınm sami- Gine hissiyatını bir- çar güyorum. Bu itilâfta dilen! sulh ve saadeti bu- İdaremuninim.,, — Ef mübadele mese- dik ve irette halledilmiş ir Y nüniyetle işaret Baktı! kalkıyor yi müh n kala, ilk kampa İle eesyie gelenler bi- lime ve “ğrakvabi muru iğ” iz fal edilmunda (kesif bir tarılmıştıpplanmıştı. Bin- haber yüğızdan: idam edile. bağırışıyor- Ya gazete olmamış; Sin deşyi.. tandaşlar hita o A ikışladalar. *.. İsmet Paşa, ğr çın çın İnle- şapkasını çıkara- lede bulundu. Bu 5 söçlis reisi Kâzım Pa- bir hava ile gidiyor seyahatiniz, er verir... Sözleri, aşaya veda etti. ima, kucaklaşa- Papura en sonra — yet Böşmebeiri — oldu. İsmet si e kadar ce #ityicilerin tamamen mitan sonra, daha Yağ öçrtede kaldı ve alkıışlarına du- addedei ıyr'lmayan can le çok samimi sansör CJundu. Ege'nin Ss la rıhtım, bın rını yazâk bir hal almış. talıkla © “tümü sonra, dakikalarca min GSĞyarılmamışlardır. ken ik, İsmet Paşayı arı yorumller, uzun müddet te Yülkalar havada uçtu le iyburnumu dönünce tatistikm bu samimi te- toplıyar/ ck adenier.. rm dikkHazretleni"e Ati icap eded refikeyir Ha © de diğewe çoculeciçi ibret mizden'denteryeada #srmişti Tevfik Rüştü Bunurı Hanımefendi, © sorunuz emi mahsus mü ire umum müdü rü Ahmet Cevat, İzmir meb'u- su Rahmi, Hariciye kalemi sus müdürü Kemal Aziz Bey- İer refakat etmektedirler. Ankara ve İstanbul gazeteci İeri namma, Hâkimiyeti Milli- ye Başmuharriri Falih Rıfkı, Akşam Başmuharriri Necmed- din Sadık, Cümhuriyet Büşmu- harriri Yunus Nadi, Vakit Baş muharriri Asım, Milliyet umu- mi müdürü Ahmet Şükrü, Son- posta (o muharrirlerinden Se- lim Ragıp, Ankara gı- telerinden Neşet Halil, Krami, (Oajans (o başmuhar- riri Kemaleddin Kâmi, Ordu meb'usu Ahmet İhsan, Vakit neşriyat müdürü Refik Ahmet Beyler heyetle birlikte gitmiş lerdir. Cumartesi sabahı. Ege vapuru cumartesi sabahı Faler açıklarına vasıl olacaktır. Heyetimiz malüm olduğu veç- hile Atinada üç gün kalacak- tr. Atinadan Peşteye avdet ayın altısında vuku bulacak ve Peş tede on gün kalınarak 20 teşri nievvelde toplanacak Balkan konferansına yetişmek üzere ni hayet ayın on dokuzuncu günü İstanbula dönülecektir. Atina'da ikamet programı Atinada sefarethanemize teb liğ edilen resmi program şu- dur: İsmet Paşa ile Tevfik Rüş- tü Bey cumartesi sabahı Fale- re vasıl olacaklar, otomobille Petit Palais oteline nazil ola- caklardır. Cumartesi akşamı Yunan hükümeti Türk vekilleri şerefine bir ziyafet verecek, ziyafetten sonra da bir resmi kabul tertip olunacaktır. 4 Teşrinievvel pazar günü akşamı, sarayda reisicümbur tarafından bir ziyafet verilecek tir, $ Teşrinievvel pazartesi gü- nü akşamı Türk sefaretinde zi- yafet verilecek, ziyafetten son- ra bir resmi kabul tertip oluna- caktır. 6 Teşrinievvel (salı günü Türk vekilleri şerefine Sovyet sefarethanesinde bir resmi ka - bul tertip olunacak ve öğleden sonra Atinadan İtalyaya ve o- radan Budapeşteye gitmek üze re hareket olunacaktır. Resmi programa göre Türk vekilleri şerefine Maraton gölü De, Sürüyon burnuna, Elefsise tenezzübler tertip olunacak Ak ropol ve diğer meşhur tarihi *| yerler ziyaret edilecektir. İsmet Paşa Hazretleri ile Tevfik Rüştü Beyin Atinada “| ikamet edecekleri dört gün zar fında Meclisi meb'usanda ve belediye dairesinde resmi kabul ler tertip olunacaktır. Gazeteciler ATINA 30 — Burada Türk gazetecileri için Grand Bretag- ne oteli tahsis edilmiştir. Yu- nan gazeteciler cemiyeti Türk meslektaşlarına tarihi yerleri gezdireceği gibi, ayrıca Sönyon burnu ve Mraaton gölünde te- nezzühler tertip etmiştir. Kâzım Pş. Hz. Harp Malülleri cemiyeti Bü- yük Millet Meclisi reisi Kâzm Paşa Hazretlerine cemiyetin reisliğini teklif etmişlerdi. Pa- şa Hazretleri iiezkör cemiye- te âtideki cevabı vermişlerdir: Harp öaliiileri “ cetlyeti re isliğine: Tezkerenizi aldim. Harp Ma lâllerin cemiyetinin reisliği tek lifinizi memnuniyetle kabul e- der ve cemyetimizin vatanper- verane hizmetlerinde muvaffak olmasmı temenni ederim efen- dim. B. M. Meclisi Reisi KAZIM Hilâliahmer cemiye- tinde içtima Hilâlishmer cemiyeti ida re heyeti dün içtima ederek ba- örüşmüştür. e Beşiktaş kaymakam- i Balkan ittihadının iktisadi temeli (Baş 1 inci sahifede) de edilebilecek (olan faydalar nazara çarpar. Ayrıca mülâhaza edilebilir ki, küçük ziraat memleketle- rinin büyük ve çok müterakki sanayi memleketleri karşısın- da ve bugünkü yüksek gümrük devrinde, sür'atle sanayi mem leketi haline inkılâp etmeleri hayli müşkülâta bağlıdır. Hal- buki , nüfusun ve mevkii coğ- rafinin en rasyonel surette kullanılması sayesinde Balkan memleketleri bir kütle halinde mütemerkiz ve kesif bir sana- yie doğru gidebilir. Ve hattâ maliyet fiatlerinde, bu en can alacak noktada, garple rekabet ya vaziyete gelebilir. Politika esaslarından hare- ket ederek unionlar ve; lâf- lar yapmak ne kadar güç oldu- ğunu Akvsm Cemiyeti bize gösteriyor. Orada, siyasi an- laşmalar, en büyük mukave- metlere maruz kalıyor. Halbu- ki, iktisadi anlaşmalar, mü- tekabil menfaatler korunmak şartile, ne kadar az müşkülât- Ja oldukları ruzmerre beynel milel iktısat münasebetlerinde hararetle görülmektedir. Bineanaleyh, Balkan ittiba- dına da siyasetten ziyade ikti- sattan girişilmesi mümkün te- lâkki olunabilir. Bu ittihadın temelini teşkil edecek mesele- lerin ayrı ayrı ve tafsilâtile halledilmesi ve bir plân haline vazolunmasile, Balkan ittiha- dı mevzuv, arzu halinden re- aliteye doğru en esaslı hatve- sini atmış olacaktır, Müderris Nizamettin ÂLİ e a 2 Türk kadınları Biçki yurdu (Başı 1 inci sahifede) Aile bütçesinden mühim bir mikta- rın, şu veya bu terziye verilmesine mâni oluyorlar. Bir kısmı da, daha İleriye gidip berziheneler, yurtlar 0 müşler ve erkeklerinin kazançlarına da ilâve ile, sile © yuvasının mes'ut ve müreffeh olmasını temin etmişlerdir. Şimdiye kadar, yurdumuza 3325 talebe kayit olunmuş ve bunlardan mmğelif senelerde 2803 hanım me- zün olmuştur. Bu seneki mezunların adedi ise, 127 dir. İşte, bu 127 hanımın vücude ge- ürdikleri eserleri arzzeden şu naciz. sergimizi teşrifle taltif buyurduğu” nuzdan dolayı tekrar, tekrar teşek- kür ederim.” Bundan sonra hazır bulunanlar büfede izaz ve ikram edilmişlerdir. Badehu sergi gezilmiş ve teşhir © dilen ev eşyası, elbiseler ve beyaz işler ayrı ayrı takdir edilmiştir. Serginin takdire şayan diğer bir noktası da bütün bu eşyanm yerli mallarından yapılmış olmasıdır. Sergide teşhir olunan eşya içeri- sinde Mukaddes Macit, Hikmet Te- fik, Münire, Semiha, Seviye İsmail, Mukaddem Şefik, Gülizar © Cemil, Zehra İbrahim, Semiha Hami, Fa- zilet Ali, Naile Fahri ve | Refia Salih Hanımların elbise, Manto ve #aireleri nazarı dikkati celbetmekte âdi, Türk kızlarımız bu suretle ken- di ihtiyaclarını temin ve bir kismi nın da el emeklerile hayatlarını ka- zanmaları Altıncı tali mübadele komisyonunun tebliği ISTANBUL, 30 A.A. — Altıncı muhtelit tali mübadele komisyonu riyasetinden tebliğ edilmiştir: Türk tebaasından olup ta henüz Etapli vesikası almamış © bulunan Ortodoks Rumlar vaziyetlerinin tan ini için - bu davete icabet etmiye. cek olanlara terettüp edecek mühim mahzurlara mahal bırakmamak üzre - muhtelit tali mübadele komisyonu na bir an evvel müracaata tekiden davet olunur. Mubtelit tali mübadele komisyo- nu bürolarına müracaat için tayin edilen müddetin kat'i surette temdit olunmuş ve esasen bir defa da tem- dit edilmiş olduğu da nazarı dikka. te vazolumur. İstanbul 30 Eyldl 931 sup Suikastçıl (Başı 1 inci sahifede) Bu hususta bugün resmi makamatten aldığım en msv- Romanya vapurunda yolcu- lar arasında eşkâli ve etvarı şüp dikkatini celbetmiş ve bu adam takip edilmiştir. Bu adamın üze rinde görülen bazı alâmetve işa retler bilhassa şüpheyi çoğalt- mıştır. Elindeki dövme, saçları ve gözleri polisimizin elinde mevcut ve şüpheli kimselere a- it dosya münderecatından biri- İ ne fazla müşahebet göstermiş ve bunun Ermeni komitelerinin en azılı bir mensubu olduğu an İaşılmıştır. Şüpheli bir adam Zabıta bir taraftan icap eden makamları kaberdar etmekle beraber diğer taraftan vapurun içinde bu şüpheli adamı adım, adım takipten geri kalmamış- tır. Roman: vapurunda kon- trol vazif, alan polis Nuri ve Necati Efendiler tarassutla- vma devamı etmişler ve bir ara lık bu şüpheli adamın yanma yanaşarak sormuşlar: — Seni niçin dışarı çıkmı- yorsun? Defterden bir yaprak Polisin bu suali üzerine meç kul yolcu fena halde şaşırmış ve yakayı ele vereceğini hisset miştir. Bu sırada cebinden giz lice bir defter çıkarmış, defter den bir yaprak koparmış, avu- cunun içerisinde bükmüş ve gü vertede duran bir masanın altı na şöyle atıvermiş. Polislerimiz bu hareketin farkma varmamış gibi durmuşlar ve kâğıdı derhal almak teşebbüsünde bulunma- mışlardır. Ciddi bir takibe maruz kalan yolcu, bir aralık apdesthaneye girmiş ve içeriden | kilitlemiş, üzerinden bir kaç dakika geçti- ği halde abdesthaneden çıkma- dığını gören polisler merak et- mişler, kapıyâ yanaşarak içeri- sini dinlemişler ve bir hırıltı duymuşlar. Bunun üzerine polisler va- pur mürettebatından birisini ça ğırmışlar, abdesthanenin pence resinden içeriye baktırmışlar, tayfa gördüklerini şöyle anlat- — Kendisini iple asmış, ölü yor. Bu vaziyet karşısında vapu- run mes'ul âmirleri haberdar e- dilmiş, kapı kırılmış ve intihara teşebbüs eden yolcu Yarı ölü olarak ipten kurtarılmıştır. Ge | 5... minin doktorü kendisine tenef- füsü sınai yapmış ise de münte hir ış ve ölmüştür, Herant kimdir? Mütemmim malümata naza. ran kendisini asan Herant Ça. cikyan isminde ve Taşnak ko: mitesine mensup 41, 4Z yaşla. rında bir adamdır.Kendisi Gem liklidir. İstanbul işgalden kur- tulduktan sonta Herant ta mem leketi terketmiş, ondan sonra bir çok yerleri dolaşmış, Iraka, | Suriyeye, İrana gitmiş, Ermeni ce, Türkçe, Arapça ve Yunan lisanlarına vâkıftır. Bir aralık Sovyet hariciye komiseri Kara- hanı öldürmek için mensup ol. duğu komite tarafından Rusya ya gönderilmiş, fakat Ruslar bu adamın ne maksatla geldiği | ni sezince kendisini tevkif et- mişler, fakat mevkuf - olduğu hapishaneden firara muvaffak olmuş, ve Rusyadan Misira gi- derek orada kalmıştır. Azılı bir komiteci Herant azılı bir komiteci o- larak nam almıştır. İzmirli Mı gırdıç Efendinin oğludur. Tah | kikattan çıkan mânaya göre ya nında bulunan ve vapurun için de tevkif edilen arkadaşı ile ve defterden kapılıp gizlice mönü nın altıma attığı kâğıtta isimle- ri yazılı olan bazı arkadaşlarile beraber İsmet Paşaya suikast yapmak için vazife alarak Pire ye gitmiştir. Pirede Yunan hü- kümetinin takayyüdatı altmda bir şey yapamayacağını anlayın ar kimlerdir ? zabıtası bunların hüviyetlerini meşkük görerek memleketten çıkmaları için kendilerine tebli gat yapmıştır. Peşteye gidiyordu Bu vaziyet karşısında He- İ rant suikastı Peştede yapmak he veren biri polisimizin nazarı | üzere Romanya vapuru ile ve Bükreş tarikile Peşteye gitmek te imiş. Üzerinde çıkafi bir ve- sikada: “Adapazarlı vatandaş- İla camiyellaia Selinik şebaşi antenli bir kâğıt ta bulunmuş- tur. İşin kayde şayan ciheti za- bıtansızın bu işte gösterdiği bü yük dirayettir. Zira Herant ve arkadaşının Romanyaya gider- ken İstanbula uğrayacağı hak- kmda zabıtamız hiç bir taraf- tan haberdar edilmiş değildi. Herant'ın üzerinde 150 Mısır altını, bir çok dolar ve muhtelif paralar bulunmuştur. Arkadaşı Beraberinde bulunan arkada şı Agop vapurun içinde tevkif edilmiştir. Kendisine Herant'ı tanıyıp tanımadığı sorulmuş: — Hayır hiç tanımıyorum, cevabı alımmıştır. Halbuki vapur yolcularından birisinin verdiği ifadede: “ — Bunlar Pireden beri dai- ma birlikte idiler. Vapurda ge- zip konuşurlar, beraber yemek yerlerdi.,, demiştir. Bunun üzerine Agop ta vazi yeti gizlemekle faide görme- mi: iş: — Evet ben Herant'ı bir ta- nıdığım vasıtasile Pirede tanı- dım, Orada bir akrabam bana bunu takdim etti, Müthiş bir komitecidir. Türkiyeye gitmek te olduğunu söyledi. Halbuki ben Romanyaya (gidiyorum. Pastırmacıyım. İstanbulda da kardeşim vardır.,, Yolunda beyanatta bulun. muştur. Agop mevkuftur. Polisleri takdir Tahkikat tamik ediliyor. Bir iki güne kadar, çok dikkate şa- yan malâmat elde edileceğine kanaat vardır, Büyük muvaffakıyeti göste- ren iki polisimiz mükâfatı nak diye ile taltif edileceklerdir. Hükümet merkezinde Taşnak | komitesinin bu lâin teşebbüsü nefretle karşılanmıştır. Mecdi SADRETTİN Üiemiekette Manisada Maarif MANİSA, ** (Hususi muhabirimiz. den) — Manisamız maarif hayatı itibari le Türkiyeni il yetin orta tahsil ihtiyar Meeye ihtiyacimiz var. sene 40-50 mezun veri senede 50 mezun ver” İ mek pek sz orta mekteplerimi olmaktadır. Demek Manisa bir ie tatmin” ediyor. Har yay | se aşılan yalnız orta mektep mezunları” miz bile bise arnıflarını tüm kadresile idame edebilecektir. Mekteplerini bitiren bu gençler memleketin muhtelif Baelen vine dağılıp göliyorlar. Mamisamizda 'da bir İznin açiması ön mübrem ihti İ yaçlarımısdan birisine cevap vermiş ala Sakir. Bu sene ilk mektep binası inşası iti- barile en büyük muvaffakiyet kazaları" mız içerisinde (Eşme) ye nasip olmüş- Bu ihtiyaçlar maarif edilmektedir. Bu se | ederse yeni mektep ler inşa edilecek ve tedrisata başlanacak tar Millet mektepleri teşkilltenda bu sene 8m ziyade seyyar muallimlere ehemmi- yel verilecektir. Mallim mekteplerinin yeni mezanlarından silâyetlerimize bu sene 36 msallim verilmiştir. Bunların hep si de merkez ve kazalara taksim edilmiş ler ve vazifelerine başlattırılmışlardır. İstasyon civarında yeni inşa olunan Gari ilk mektebi on gün © sonra bütün venniti yeniden tedarik © edildiği halda tedrisata başlayacaktır. Mektebin talim hey'eti vesifesine müheyyadar, bir kütüphane tesi edilmiştir. Bu kütüp Bane çok mamur ve zengin bir kuzamız olan Akhitar okuma ihtiyacına mükem- mal bir karşalıktar. Bu sene her yerde olduğü gibi Mani snda da möktepie her senehinden fazla Bir tehacüm vardır. Çok büyük ve muh teyam bir mektep olan Gazi ilk mekte ca avdete mecbur kalmış ve hattâ, bir habere göre, Yunan Akhisar kazasında yeniden © amumi bi bütün müracantlara cevap vermekte dir. “inci Sahifeden Geçen Yazılar 7? Dünyada neler oluyor: Atlantik vapuru Fransa ile Cenubi Amerika ara- sında muazzam bir yeni vapur Atlantik vapuru Bu aydan itibaren Fransa ile .cenubi Amerika arasmda muaz zam vapurlardan yeni bir tane- si daha işlemeğe başladı: At- lantik, — France, Paris, İle de France gibi transatlantikleri inşa et- miş olan Saint Nazaire tezgâh- ları nihayet Atlantik vapurunu da meydana çıkardılar. Okyanus yollarında azami sürat ve rahatlık için ver şirketleri arasında devam ede- gelen yarış, nihayet böyle mu- azzam bir sâbih sarayı da deniz yollarma koydu. Atlantik kırk bin tondur. 227 metre boyunda, 30 metre genişliğindedir. Am- barlarından kaptan köprüsüne kadar on iki katı vardır. Üç beyzi bacasının büyük kutru 8,50 metre gelmektedir ve bacaların yukarı güğerteden itibaren, irtifa 12 metredir. Vapurun hususiyetlerinden biri de dahili tezyinatına son Meme itina gösterilmiş olması- 500 metre murabbaındaki sa lonunda ayrıca bir dans yeri ya pılmıştır. Bu salonu 7 metre ir- tifamda 12 pencere aydınlat- maktadır. Tavanı tutan on tunun ber biri dokuz metre ir- tifadadır. Vapurun nakledebileceği bin iki yüz sekiz £ yolcudan 1601 lüks kabine ve apartımanlarda 302 si birinci smıf kamaralar- da, 82 si ikinci ve 660 1 üçüncü mevki kamaralarda seyahat &- debilirler. Apartımanları gayet wâsidir. Bunların her birinde i- kişer kişilik yatak odası, salo- nu, banyo dairesi, vestibolu ve birde kahvaltı için taraçası vardır. Yolcular denizi görmez lerse kendilerinin denizde seya hat etmekte olduklarını unutur lar. Buralarda hiç bir makine gürültüsü ve sarsıntısı yoktur. Her taraf telefonla biribirine raptedilmiştir. Vapurların elektrik santralı, 150,000 nüfuslu bir şehre kâfi- dir. Bacaları yere yatırılsa, için Vepırda beyzi salon den ferah ferah iki tren veya dört otomobil geçebilir. Erzak ambarında 15,090 kilo et, yani 600 öküz, 6000 kilo kümes hay vanı, 50,000 yumurta, 40000 şişe şampanya, 10,000 şişe şa- rap, 12,000 şişe maden suyu, 15,000 litre bira vardır. Vapurda ayrıca büyük eşya, kitap, levanta, tubafiye ve sai- re mağazaları vardır. Mutbah- ta 70 aşçı, on dört pastacı çalı- sıyor. Salonlarda 150 garson, 15 barman hizmet ediy« L'Egypte'teki Hazine İki seneden beri çalışan dal- gıçlar 125 metre derinlikte ba- tan bir vapurun içindeki hazine yi kurtarmağa çalışıyorlar. Artigiio Il isminde bir İtal yan gemisi, bu kadar çetin me- sai ve mücadeleden sonra, niha yet emeline muvaffak olmak ü- zeredir. Umumi harpte, İngiliz lirası, gümüş ve altın külçeleri ni hâmil olanL'E gypte isminde bir vapur, Fransız limanların- dan birinden hareket (ederek, meçhul bir istikamete doğru gi diyordu. Yolda tesadüf etti; bir düşman gemisi, bu vapuru torpilledi ve koca vapur bütün efradı ve içindeki hazine ile be raber kısa bir zamanda denizin dibini buldu. Umumi harpte bir çok vapur lar battığı için, bu meyanda L'Egypte vapuru da batmış, ne olabilir? Fakat harp bitti. Bir çok se- - İ neler geçti. Ancak iki sene ev- vel bir İtalyan şirketi, Brest a- çıklarnda batan L'Egypte va- purunun hazinelerini kurtar- mak imkânı olup olmadığını Bu tasavvur bütün teferrüa- tı ile tetkik edildikten sonra, iş başına geçildi. Bu iş, iki se- neden beri devam ediyor. Bu müddet zarfında fırtımasız za- manlardan istifade edilerek, İ- talyan mütehassıslarından ve mühendislerinden © mürekkep bir heyet, en tecrübedide dal. gıçlarla beraber çalıştılar. Bir kere vapurdaki hazinenin yerini tayin ettiler. Burası çelik dıvarlı bir odadır. Altın külçe- leri de çelik kasalarda mahfuz. dur. 125 metre gibi azim bir de rinlikte ve vapurun birkaç gü- verte altında ve gövdesinde bu- hunan bir hazineyi çıkarmak, el bet kolay bir şey değildir. mını birer birer dinamitle pat- lattılar ve nihayet hazinenin bu lunduğu yere yol açıldı. Şimdi zırhlı odanın tavanını dinamit. le açmaktan başka bir şey kal mamış gibidir. Sonra dinamitle bu tavanı -ki 50,000 parçalann kilo kadar var- kaldırıp açmak İ icap ediyor. kanli” ger © ngs'eye â Bromural «Knoll» tabletleri dünyada en ziyade müteammimi âsap müsekkini ve münevvimdir. Bu müstahzar milyon» larca vakada tecrübe edilmiştir ve hergün binlerce doktor- lar tarafından tavsiye olunmaktadır. Alındıktan 20 dakika Bromural rol tabletleri alırsa mutlaka nlallp eder: olan müsekkin: tesirini gösterir. 'czanelerde geçmez, Uzun zaman alınsada hiç bir zararı yoktur. — E 10 veya 20 tabletlik cam tüplerde satılır. — Fabrikası Alman- Jada Rhein üzerinde Ludwigshalen, de KNOLL A-G. dır.