6 Ekim 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

6 Ekim 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

S Türk- Yun suretleri çok samimi | müştereke ve maddiye efkârma © mektedir. (Başı birinci sahifede) Mik, İsmet rm alakopulos'a söylediklerini bak de ll e söyle tiyordum.,, | Tevfik Rüştü Bey şu cevabi Vermiştir; ii “Başvekillerimize teşekkür €tmemiz lâzım gelir. Çünkü! biz hariciye nazırları onlar | Şizmiş oldukları siyaset yolunu takipten başka bir şey yapmış değiliz. Yalnız bunu samimi yet ve derin bir kanaatle yap- mış bulunuyoruz.,, p > Tevfik Rüştü Bey kendileri- ne bayanatta bulunmasını iste- Yen gazetecilere şu cevabı ver- miştir: “Bu dakika hayatımın en mes'ut anini teşkil etmektedir. Bu cümle bütün fikir ve düygu larımı ifadeye kifayet eder.,, Yunan meb'usan meclisinde ATİNA, 5 (A.A.) — Türk vekillerinin meb'usan' meclisin de kabulleri merasimi saat 17,30 da yapılmış ve müşarün iel en hararetli bir teza- hüratla karşılanmışlardır. Bü- tün Yunan siyasi fırkalarıTürk Yunan mukarenet siyasetini tasvip etmektedirler. > Saat 18,30 da Olimpia tiyat rosunda verilecek bir konser- den sonra Türk sefarethane- sinde akşam yemeği yeni ve yemeği bir süvare takip ede e Tevfik Rüştü İsmet Paşa ve Tevfik Rüştü Bey her tarafta alkışlanmakta dırlar, Şiddetli alkışlar ATİNA $ A.A:) — Yunan meb'usan ve âyan meclisleri bu gün saat 17 de İsmet Paşa ve Tevfik Rüştü Beyi kabul et- mek üzere Meclisi milli halin- de toplanmıştır. Localar hınca hanç dolmuştu. Parlamento- Bun kapısı önünde bir efzun kıt | ası ile muzika Türk vekilleri selâmlamış ve meb'usan ve â- Yan meclisleri reisleri kendileri ni selâmlamıştır. Misafirler, ri Yasete ait kapıdan meclis salo una grerlerken ğer a ar ayağa kalkarak $i ve zi bir surette kendilerini selmlamışlardır. Muhalefet fır kası reisi M. Çaldaris ve diğer bilümum muhalifler de bu te- zahüre iştirak etmişlerdir. Ri- Yaset kürsüsünde reisin sağın- da İsmet Paşa ve M. Venizelos ve solunda ise Tevfik Rüştü B. ile M. Mihalakopulos oturmuş lardı, Meclis reisinin nutku Meclis reisi M. Sofulis şu Nutku irat etmiştir: iş Yunan milleti ve mümessilleri nin hissiyatı hakikiyesini tefsir “derek muhterem misafirlerimi #i derin bir heyecanla kalpten selâmlarım, i Türkiye Bâşvekili Hazretleri Je kiymetli refiki Hariciye veki inin aramızda ve meclisi mil mizin çatısı altında bulunmala * âdi bir inde ziyaretimizde ve iltifat ve şayanı tezkâr bir bâ die mânasındanfazla bizleriçin trihi bir mucizenin inkişaf ve Wcellisi mânasını muhtevidir- Rumlar ve Türkler asırlardan eri tekâmülü o müselsele tabi bir hayatı müştereke geçirmek 1s oldukları halde bitmez tüken Wez mücadeleler beyinlerinde Mukareneti ruhiyenin tekem- mülüne büyük bir müni teşkil “diyordu, Lehülhamt bu tarihi Patilâfat mazinin elim hatıratı artık metfun olup sepkeden ha Yatı müştereke ve muarefei me “idenin şimdi kalbimizin derin derin köşelerinde kendiliğin. en nebean ve neş'et eden sami Wi dostluk hissiyat ve revabrlı pin takrir ve takviye ettiğini mali meserretle m ederiz. millet meyanda acı ve fakat diline mücadeleler ©vri muazzam bir hatime, Ya- Di Türkiye ve Yunanistan ara” Şnda mün'akit dostluk itilâfe i Bu, sti yyen nihayet bulmuştur. hu İtilâf bu gün milletler bey- Dinde hüküm ferma olan sul Perver ruhun en kuvvetli mük tesebatından biridir. Türk - Yu n hükümetleri zimamdarları- 1:9 ulvi ve vatanperver politika Yırın semerci bahiresi olan bu Muvaftakıyet yalpız menafii | zalik il üstenit olmayıp tuhu milletin ödetn yihayat tecessümü oldu- ,ayri kabili taarruz ve lacaktır. ” Yunan ve Türk itilâfı ile ta karrür eden yeni vaziyete Yu- nan milletinin itikat ve emniye | tini işbu kürsü milliden birdefa daha İân etmek şerefine ve ke i memleketin mukarene | i ve milletin saadeti fikri necibinin meftunları olan Yu nan milleti mümessillerinin en samimi selâmlarını #ziz ve muh terem misafirlerimize tekrar | tebliğ etmek meserretbahiş fır | satma nail olduğumdan dolayı kendimi bahtiyar ve mes'ut ad deyierim. (Şiddetli alkışlar) Natuk Türkçeye çevrildi Bu nutuk M. Sofulis tarafından | Rumca irat edilmiş ve bir o Yunan meb'usu tarafından Türkçesi okun- muştur. Parlâmentonun iç methali ve içtima salonu iki | milletin milli renklerile süslenmişti. İsmet Paşa Hz. bu mutka cevap | verdikten sonra salonu terkederken meb'uslar taraflar şiddetle alkış- İnamiştar. İsmet Paşanın nutka İsmet Paşa Hiz. lerinin nutku ber i atidir: Yunan iletinin Muhterem Ve Stadyoma Kölleri ve Yunan milleti vekillerinin muhterem Reisi Hazretleri: Birkaç günden beri dost ve me- cip Yunan Milletinin şöhreti müsel- lem olan mi: ğine mazhar bulunuyoruz. Hiselerimiz heyecan i- le meşbudur. Muhterem millet ve- killeri Reisinin bugün millet mecli- sinin çatısı altında âlenen irat-ey- ledikleri beyanatın sa ; cetin ölçüyü geçen bir ciddiyeti ive her ölçüyü, Gi karşı Tü : dostluk hislerini bilhassa izhar ve İ- fade etmek için geldik. , Mazinin mücadeleleri açılan yeni devirler nihayet bularak maziye gö müldü. İki illetin halde ve etide menfaatleri dostluk, Ki lir. Ye. ba siyasette Türk milletinin ve- kölleri kanaat ve o muzaheretlerini bahş buz n yı Rei Hazretlerine benim ve refikim Tür- kiye Hariciye vekilinin hararetli te- şekkürlerimizi ifadeye müsaraat e- derim. ' ut vesile bana emanet 0- ke sevimli vazifeyi ifaya | vermekle de ayrıca meserret bahşoluiyor. Hareketimde | Türkiye Büyük Millet Meclisi Reisi, Yunan Meclisi Reisine samimi selâm vız beyanat ve tepligatlar: Türkiye de ve Büyük Millet Meeliinin aran “inde derin;tam ve hakiki make. Tini bulacağına şüphe yoktur. Türk - Yunan Ee Ele i ğ ir ve nın mahiyeti karşıl Hazretleri, güzel payitahtmızda yaşadığımız busevinç Muhterem Reis li ber vesile ile bi teşekkü > geye disi için yürekten #aa- pug nnielrimizi eziz vekillerinin Ahmet Şükrü “kadehini kaldırarak huzurunda söylemekle bahtiyarim.” Mukalif matbuatın mütaleaları ATİNA, 5 (A.A.) — Gaze- teler, muhalefet fırkası reisi M. Çaldarisin İsmet Paşa ile 0- lan mülâkatında, bütün Yunan siyasi fırkalarının Türk-Yunan mukarcnet siyasetini tasvip et- tiklerini söylediğini yazmakta- dır. Muhalefet gazetesi olan İme | ra, İsmet Paşanın yapmış oldu ğu beyanatm Türk - Yunan dostluğunu kaydediyor. Muhalif gazetelerden Proiz da stadyomun istiap edebilece ği mikdar olan altmış bin Yu- nanlının Türk - Yunan uzlaş- ma ve barışıklık siyasetini en samimi ve en muhteşem bir su rette tasdik etmiş olduklarını yazıyor. Ziyaretler ATİNA, S A.A. — Bu sabah İs- met Paşa, Tevfik Rüştü Beyfendi, M. Venizelos ve Yunan nazırların- dan M. Papadator, M. Papas, M. Tasonides ile refakatlarmda bulunan zevat kırmızı salip o hastanesini ve Atina'nın su ihtiyacımı temin etmek üzere Marathon'da suni surette ya- girerken. pılmış olan gölü görmeğe gitmişler Yol boyunda bulunan muhacır köy ve mahallelerinde oturan «hali Türk ve Yunan nazırlarımı coşkun tezahürlerle selâmlaniışlardır. Türk ve Yunan nazırları, bilhasın İsmet Paşa ile M. Venizelos çok samimi surette görüşüp konuşmakta idiler. Salibi Ahmer hastanesinde M. Venizelos 1929 senesinde dank has- talığna tutulduğu sırada kendisine bakmış olan hasta bakıcıya tesadüf etmiş ve bu kadını İsmet & Paşaya takdim etmiştir. İsmet Paşa hasta bakıcının elini sıkmış ve çok kıymetli dostu M, Ve nizelosa gayet iyi bir surette bak- mış olmasından dolayı kendisine te- şeldkür etmiştir. Öğle üzeri Yunan Hariciye nazt- rı M. Mihalakopulos Türk ve Yu. nan nazırlarını şerefine Kifisya'da Cecil otelinde bir öğle ziyafeti ver. miştir, Gazeteciler arasında Ayni zamanda Yunan matbuat müdürü M. Kimon Diamantopulos Theoxencia otelinde Türk gazeteci leri şerefine bir öğle ziyafeti vermiş- tir. Bu ziyafete bir çok Yunan gaze- tecileride davet edilmişlerdir. Bu dostane içtimalarda büyük bir samimiyet hüküm sürmüştür. M. Di yamantopulos Türk gazetecilere Yu nan bülemeti namma hoş geldiniz demiş, iki memleket arasmdaki dost luk bağlarının o kuvvetlendirilmesi hususunda Türk ve Yunan matbua- tının ifa etmiş oldukları rolü ehem- miyetle kaydetmiştir. Ahmet Şükrü Beyin nutku Türk gazetecileri namına Milliyet gazetesi müdürü Ahmet Şükrü B. verdiği cevapta Türk gazetecilerinin güzel ve sevimli Yunanistan da ha- kikaten tamimi bir kabul tarzı gör. müş olmaktan çok memnun ve bah- tiyar bulunduklarını söylemiş ve de miştir ki “Bu kabul tarzı Türk gazetecilerin de unutulmaz bir hatıra bırakacak tır, Dosluğumuzun istinat ettiği sağ lam temelilerin mukadderatımızı ida re eden hükümet adamları tarafın- dan açılmış olduğunu beyana İzem örmüyorum.” Ahmet Şükrü Bey iki memleket matbuatının Türk ve Yunan millet. lerinin menfaatı namına iki millet arasında bir anlaşma ve yakınlaşma iyasetinin kuvvetlenmesi için el bir liği ile çalışmalarını istemiştir. Bey bundan sonra Türk - Yunan dostluğu ve güzel Yunanistan'ın re- sağlamlaştırmak | suretile sulhü takviye ettiğini | an mukavelelerinin musaddak bir surette teati edildi fahi için içmiştir. Ahmet Şükrü Bey den sonra sırasile Yunan gazeteci- lerinden M. Damvergis, Komite Cen temiire kâtibi ve daha sonra Havas Ajansı muhabiri birer wutuk söyle mişlerdir. Havas muhabiri M, Bronnaire €€- mebi gazeteciler cemiyeti reisi sıfa- tile kadebini kaldırmiş ve Türk - Yu man dostluğu ve iki memleketin sa- adet ve refahı iştir. Etbnos gazet k nazırları- nın Yunanista'nı iyaretl: ünaze betile yazdığı bir yazıda delerinde yan yana kardeşçesine dal galanmakta olan Türki ve | Yunan bayraklarının soğuk bir diploması tezahürü olmak üzre veyahut mu- vakkat bir şevk ve heyecan tesirile asılmam:ş olduğunu belki ber şeyin leh ve alşyhini düşündükten sonra sağlam bir dost! yrü leri lâzım geldiğini milletin arzusile talik edilmiş bulun- duğunu beyan etmektedir. retlerinin dünkü beyanatını uzun u- Zadiya iktibas etinektedirler. Yunan gâzetecilerine beyanatta bulunan M. Venizelös, İsmet Paşa- mın söylemiş olduğu sözleri bir çeş- meden akan berrak zu gibi gelmek: te olduğunu beyan etmiş ve şu söz- İleri ilâve eylemiştir. — Türk arkadaşımın söylemiş ol- duğu sözler beni son derece müte- heyyiç etmiştir, Ben öteden beri Türkiye ile Yu- panistan arasında süsü bir dost- Yuk siyaseti takip edilmesinin mile- tin âmaline ve hissiyatma — tevafuk etmekte olduğu kandatındayım. Şimdi Ködiseler benim bu fikir ve kanaatımı teyit etti. Bu akşam Reisicümbur tarafın. dan bir resmi kabul” yapılacak ve bir ziyafet verilecektir. İsmet Paşa siadyormla ATINA, 4 A.A, X Atina Stad- yomunda bugünkü kadar kalabalık nadiren görünmüştür, Havanın yağ- müra çevirmesi ihtirtali bulunması. ma rağmen halk sant 13 ten itibaren Stadyuma gelmeğe başlamıştı. Saat 15 te altmış © bin kişi Stadyomu. doldurmuş bulunuyordu. Ortada tam bir sülün ve intizam | büküm sürmekte idi. İsmet Paşa ile Tevfik Rüştü Beyfendi ve #refükatlerinde İsmet Paşa ile ' Tevfik Rüştü Beyfendi ve maiyetiğfi Stadyümun methalinden itibaren kendilerine tah siz edilmiş olan yerlere © gelinceye kadar ayağa | kallimış olan bütün halk tarafından selâmlanmışlar şiddetle alkışlanmışlardır. İsmet Pş. halen bu alkışlarına müteheyyiç bir halde mükabele etmişler, ve Stadyo- mu doldurun seyircileri ve halk el. lerinde tuttukları şapkaları © ile de- lâmlamışlardır. , Bu esnada Stadyormun üstünde tayyare ve deniz tayyareleri filoları uçup dolaşmakta idiler. Türk ve Yunan nazıvları yerleri. ne oturur oturmaz onla; ğa başlamış ve ayni zamanda Bal kan oyunlarına işi Önde Bulgarlar başta olduğ balda ölenler ve DR yafındanı alkışlarmışlardır. ” Belgen lardan sonra olan Türk at- ietler hararetli ve çoşkun tezahür lerle karşılanıp alkışlanmışlardır. Türklerden sonra #rasile Rornan Sai Ya gal Gn ol g ni vs öö klanlar Bu geçit resmi bittikten g kipler önlerinde bayrakları “olduğu halde resmi ricalin İfgnl etmekte ei dullar yerlerin önünde ramı. dir. Yunan atletler geçerken © İsmet Paşa ayağa kalkmış ve elinde tat. makta olduğu şapkasını sallıyarak Yunan bayrağını selâmilamıştır. Bun dan sonra M, Venizelos bütün hal. kin ve seyircilerin alkışları arasında piste inmiş, Balkan © gençliğini se. Imlamış ve bütün siletlere hoş gel- düniz demiştir. M. Venizelos bu ve, sileden istifade ederek İsmet Paşa ile Teyfik Rüştü Beyfendinin teşrif. lerini de selimlamış ve kendilerine sefa geldiniz demiştir. Bu esnada halk Nİ, Venizelos'un bu temennilerine o İştirak ederek Türk nazırlarını hararetli bir suret. te tar. İsmet Paşa ile Tey. fik Rüştü Beyfendi gayet mütehey. yiç bir halde ayağa © kalkmışlar ve halkı selâmlamışlardır. Bir mikrofon önünde söz söyle. mekte olan ve sesinin akişleri Stad. yomun her tarafını çınlataa M, Ve. nizelos ikinci Balkan Olimpiyatmın açılmış olduğunu beyan etmiştir. M. Venizelos başmda her vakit giymekte olduğu bonmesi bulundu. ğu ve halk tarafından allışlandığı balde yerine döndüğü sırada İsmet Paşa bulunduğu tribünün basamak. larını inerek M. Venizelosu karşıla” miş ve Yunan Başvekilinin koluna girmiştir. İki Başvekil bu vaziyette tekrar yerlerine oturmuşlar ve seyirciler tarafımdan şiddetle alkşlanmşlar. Bundan sonra askeri bir müzika ğe ina cad- | Bütün gazeteler İsmet Paşa Haz | Poliste | Bir sarhoş bir polisi yaraladı Kadıköyünde Ahmedin ; nosunda evvelki gece bir hi se olmiuş, bir sarhoş bir polisi omuzundan yaralamıştır. Bu sarhoş Fıstıklılı sütçü Nuridir. Nuri gazinoda içmiş, ve sarlıoş olmuştur. Devriye gezen polis memur- ları Nuriyi mesetmek istemiş - ler, fakat Nuri memurlara ha karet ettikten başka Polis Meh met Ali Efendiyi de omuzun- dan yaralamıştır. Nuri yakâlan İ muş, hakkında kanuni muamele ye başlanmıştır. İÖmerin katili yakalandı Geçenlerde Eyüpte Ömer is- minde birini öldürerek firar &- İ den Lüz Vehbi dün zabıtaca ya kalanarak Adliyeye teslim &- dilmişti Vehbi hakkındaki tahkikat- la dördüncü istintak dairesi | meşgul olmaktadır. Düşmanın pıçağı | Cerrahpaşa Keçihatun ma- | hallesinde oturan meyhaneci i galip evine gitmekte iken, ev- | velce mralarınria adavet olan o- yuncakçı Halit önüne çık | birden bire Galibin üzerine cum etmiş, bıçakla karnından ağır surette yaralayarak kaç- mıştır, Mecruh ümi bir hal de Cerrahpaşa hastahanesine kaldırılmıştır. Halidin derdes. tine tevessül edilmiştir. | —— takımı beş milletin milli marşlarını çalmıştır. Marşlar bittikten sonra atletler | yemin etmişlerdir. Bu esnada birkaç dakika yağmur yağmış fakat oyun- lar devam etmiştir. Yunan ve Türk nazırları Stad- yamdan ayrılırlarken geldikleri xâ- man olduğu gibi hararetli ve coş- kun tezahürlerle selâmlanmışlardır. ATINA, 4 A.A, — İsmet Paşa | la) İ fazlalığının Hazretlerile Tevfik Rüştü Beyfendi Maratonu gezdikten sonra M. Miha- lakopulosun öğle ziyafetine bulun- | muşlar müteakiben M. Venizelos ve Yunan nazırları ile Stadyorma gel-| mişlerdi İ 50 bin kişilik halk kütlesi istas yonu dolduruyordu. Milli marşımız İa karşılanan misafirlerin Stadyoma girişi tekmil halk saralarını sürekli ve şiddetli alkışlar heyecanlı tezahü- ratlar dalgalandırdı. Ismet Paşa yanında M. Venize- | losla ilerliyor coşgun halkın tezahü- ratma mütemadiyen şapkası ile mu- kabele ediy: M. Venizelos kısa nutukiyle ilin- ci Balkan oyunlarin açtı. Bul-| gar, Romen, Türk Yugoslavya, Yu- | an atletleri alkışlar arasında sin. | landılar, Milk marşlar ayakta o dinlendi. Müsabakalar heyecanlı oldu. Halk | sürat koşusunda birinci seride hak: kı üçüncü, ikinci seride Enver, ci geldi. Semih koşmadı. yülesek Birincilikle ço dır. Puvan itibarile Yunanlılar birin ci Romenler ikinci Yugoslavya “ü- güncüdür. Bizimkiler iki puvanla sona kal. dalar, “Messager D' Athenes,, de bir. makale ATINA, 5 A.A. — Messager & Athönes gazetesinin baş makalesin- de yu satırlar okunmaktadır “İsmet Paşa Acropole'u ziyaret- ten avdetinde yanında bulunan gaze tecilere büyük bir kiyaset eseri olan şu sözleri söylemiştir: “Atinalıların ilâhi hikmet tahtını vaktile kurmuş oldukları bu kayalığa çıkışın mana. #inı anlıyan bir insan faydasız bir iş ve hareket yapmamış demektir, Akıl ve hikmet bugün bize yani Türklere ve Yunanlılara bu iki mil. leti yeniden silâhlı bir mücadele sa- hasına atabilecek her hangi bir hare ketten daha mânasız ve daha cani- yane bir çılgınlık olamıyacağını gös termektedir. Coğrafi vaziyet iktısadiyat milletler arasindaki betlerde başlıca âmil rolünü ifa ettikleri müd detçe Türk - Yunan dostluğundan emin olabiliriz.” Messager d'Athönes gazetesi ya zısına şu suretle nihayet vermekte. dir “İsmet Paşa bu beyanatile gü- zelliğine paha biçilemiyecek bir söz söylemi; 7 Olympia tiyatrosunda ATİNA, 6 A.A. — Dün akşam saat 23,30 da İsmet Paşa ve Tev- fik Rüştü Beyfendi ile Yunan nazır. ları ve daha birçok resmi rical Olym pia tiyatrosuna gitmişler, Türk ve Yunan artistlerinin iştirakile temsil e” Othello piyesini seyretmişler- ir. Bu temsilde Bedia © Hanım baş rolü almıştır Sinema Haftanın filmleri Elhamra'da' Monmartr Sevdalıları Henri Garat ve Meg Lemonaicr” nin bu isimdeki filmi bu hafta El hamra'da gösteriliyor. Bu filmin mevzu şudur: Beynelmilel #crazadanın mahalli içtimai, beldelerin © en dilberi olan Paris... ve, Monparnas'ı.... Genç bir bestekâr © olan Rober kendisinin ayni hissiyatı taşımakta olan genç komşusu Lulu'ya delice şıktı, Fakat günün birinde vaktile bü- yük bir koketken el'an bile hüsnü- nü kaybetmemiş olan Liyan, Lulu- yu kalp işlerine vasıtalık ettiği fev kalâdo zengin banker Arnodi'ye takdim ediyor. Bu hal (o Rober'in kıslınaçlığını — tahrikten hali kalı. yor. Ve kalkıp gidiyor. Rober'in hareketi her ne kadar muhabbetinin deliliği ise de hayatta kalbinin noktai istinadını ka; Lulu da birmüddet (o mümaniattan sonra nihayet bankerin zevcesi ol. mağı kabul ediyor. Aradan seneler geçiyor, ve ha len madam Arnodi olan sabık Lulu Paris kibarlık ve zerafet âleminin alemdarıdır.. Diğer taraftan da Ro- ber artık mesleğinde fevkalâde terak | ki etmiş zamanının meşhur beste kârları arasına karışmıştır. Ve Ro- ma'dan avdetinde de bir eseri tesa- düf olarak Arnodi'nin muhitine tak- dim edilerek Lulu ile karşılaşıyor. Bu tosadüfte kalbinin elan Lulu'ya karşı olan zaafının baki olduğunu ören Rober, vaktile Lulu ile Arno gören İ dnin birleşmelerine sebep olan ve haeln de Arnodi'nin kızına Mon martr muhitinde & dadılık eden Li- yan'a çatıyor, Ancak bu sefer © vaktile yıktığı #aadeti tekrar ihya kabiliyetini gö- ren Liyan artık Arnodi aleyhine ça lışmağa başlıyarak Lulu'yu Rober'e takribe muvaffak ol Arti her şey bitmiştir. İl karınmın uçtuğunu görüyord Vaktile Monparnas'ın gülü olan Lulu maddi hayattan ve kendisini bihakkin seven eski mubitine avdet le saadetini istikmale muvaffak ol- amuşturk, Opera'da N . Azais Opera sineması bu hafta Maks Deariy'nin “Azsis” ismindeki filmi- ni gösteriyor. Bu filmin hulâsas: şu- dur: “Azais isminde bir filosif var, A- zaisin felsefesi şudur: “Dünyada her insanin başına ne felâket gelirsa o kadar da saadet gelir.” İşte Azais piyesinin istinat ettiği felsefe budur. Vak'aların cereyanına gelince; Baron Wurtz (Max Dear- 1y) isminde zengin bir iş adamı var.. Bu adam evlidir. Yaşi ilerlemişti. Süzet isminde gelinlik ( bir de kımı yardır. Baron Büy maliye işlerine girer büyük ticaretler yapar. Fakat kadın peşinde de koşmaktan © vaz- geçmez, İhtiyar Baronun tiyatro ar- tistlerinden metresleri velhasıl sek sen sekiz tarakla bezi vardır. Baronun kızı Süzete Felix ismin- de bir genç adam piyano dersi veri- yor. Felix gayet silik sessiz kendini çok hor gören pısırık çekingen, mah cup bir adamdir. Hattâ hiç saadet görmemiştir. Fakat mahcup piyano hocasi yakısıklidir, sevimli kani si caktır. Süzet pek az zaman içinde Felixi seviyor. Fakat bu aşki ne genç ki mahcup hocasına anlatmasi- nın ne de Felixin anlamasının imkü- ni vardır. Bunun için vaziyet bu hal. de kaliyor. Bu sırada baron bir dağ başında bir kiş spor eğlence yeri © yapıyor. Bur'in müdürü Felixin tamamile ak- si bir adamdır. Yani kendini beğen- miş cüretkâr atılgan yapışık... Bu a- dam barona kendini dünyanin en a- kıllı msanı olarak tanıtmi, müdürünün bütün cakasina rağmen cülence yerinin işleti iyi gitmemiş Ustelik baron müdür beyinmetresile düşüp kalktiğini anlayinca kendisini kapı dişarı ediyor. O gün baron hid- detli eve gelince piyano hocasi karşı sına çıkıyor. Maaşimdan bir miktar kalmişti... Diye sıkılgan bir tavurla illerliyor... Vay efendim sen misin buna söyleyen. Baron zaten hiddet- lidir o şiddetle piyano hocasını da defediyor... Fakat bu esnada Süze- tin işe karıştığım görüyoruz. Genç kız hemen Felix'i buluyor. Siz diyor ne kadar utangaç ne kadar bir adamsınız. Bir az hareket senize... Yazık değil mi gençli 26? Bakın babanın eğlence yerinin müdürlü münhal, Kabul © etsenize Tam kendinizi / gösterebiledeğini Artistik'te Viyanada bir Genç kız sevdim Artistik sineması bu hafta “Vi yanada bir genç kız sevdim” ismin de bir film gösteriyor. Bu filmdek müâcera şudur: “Zabitlik hayatından sıkılan mü lüzum Vergentin, hayatında bir baş kalık vücude getirmek için seyahat karar veriyor. Bütün sevgililerine veda ederek pek ateşin bir tabintte olan Marki Savigliani'yi teselliyi de | yaverin bavale ediyor. Son defa olarak orkadaşlarıyl parka gidiyor, orada küçük bir tiya roda ilk defa olarsk sahneye çıka bir artistle tanışıyor. Bunu bir aşi takip ediyor. Fakat, Franç için bağ ka bir izdivaç düşünen pederi gen kıza giderek, kendini, on mesleğin de terakkisine çalışmak istiyen bi hümi olarak takdim ediyor. Kız babasına 10,000 mark vererek. bi. makbuz alıyor. Bu para kızın kom servatuvarda çalışmasına sarfoluna. caktır. Franç, genç karla izdivaç ar zusunda — bulunduğunu bildirme maksadıyla babasının yanma gittiği zaman, babası ona, sevrilisinin mal buzunu gösteriyor ve kızın kendisi: le olan münasebetinden dolayı alda tığımı söyliyor. Buna muğber olan Franç genç kızla münasebetini dcesi. yor. Harp genç adamın ailesinin ser. | vetini mahvettiğinden Franç çalışa. rak hayatını kazanmağa mecbur olu yor. Bir Stüdyoda iş tedarik ediyor. Bir gün, ona, zabit rolde bir artistin yerine oynaması teklif © ediliyor. Franç kabul ediyor ve sevdiğinden başkası olmıyan ve yıldız derecesine yükselmiş bulunan genç kızla karşı. aşıyor. Bu mücesir tesadüf, © zamana kadar hiç çevirmeği bir sahnenin fil me alınmasını temin ediyor,,. Titanik faciası Bu faciayı bilmeyen kimse var mıdır? Bu hâdise bundan 20 sene evvel herkesi mütees- sir etmişti. Filhakika pek yeni bir transatlantikin ilk seyaha- tini yaparken bir aysberge çar parak içindeki yolcularla birlik te batmasının acı hatirasi akıl. lardan kolay kolay çıkarıla. maz, ,O zamandan beri bu mevzua ait binlerce efsane icat edildi. Gazeteciler, romancılar uzun müddet bundan © bahsettiler. Sessiz sinema bile bir iki defa bize bunun tasvirini çalıştı . yapmağa Bu, sözlü film için hazin fakat fevkalâde bir mevzudur. Kudretli Alman vazıı sahnesi E. A. Dupont bunu tekrar ya- şatmak istedi. Ve buna tama- mile muvaffak oldu. Sözlü sine ma, bunun âmili olduğu kadar mümessilleri bulunan Maxime Desjardins —komedi Franse- den—, Alice Field, Leon Be- liers de çok muvaffak olmuş lardır. Bu yeni filmin isı tir. m———— felâket çekmişsiniz.. Elbette bunlar re bir aksülâmeli olacak... Haydi ce saretli olun... Genç kızın sözleri ü- zerine Felix cesaret buluyor. aBro- Bun büsbütün bu tavurla ziyaret diyor. Baron müdürlüğü kendisin. teklif ediyor. O da kabul ediyor... Bundan son ra Felixi tamamile değişmiş bir m dam olarak görüyoruz. Pesırıkliğı Atlantic | i .i 1! ali üstünden atmiştir, mahcuplağu bir © kenara birakıyor, eski püskü elbis selerini çıkarıyor... Dehşetli şıklaşı- yor iki dirhem bir çekirdek oluyor, Mücssesenin Başına geçiyor. O sıra da Moldovya kralı otel civarından geçerken otomobili bozuluyor. Ta- mir uzun sürecek... Bir az istirahat edeyim diye otele giriyor. Kral otel © kadar beğeniyor ki orada birkaç gün kalıyor. Bunun üzerine Feniks hemen gazetelere İlânlar © veriyor, Kralın otelde kaldığını işiten buraya koşuyor... Otelde kumar dans eğler ce kalabalık mücsscse dehşetli para getirmeğe başlıyor. Baron altınlar içinde yüzüyer.. Artik Felix bütün kadınlar müessesedeki artistler mel tundur. Fakat genç adam kalbi baş kasındadır Süzette. Nihayet Felix de patronun kızı” bir iş. Bir az cesaret bulun. Bilmez misiniz? Azais nazariyesi | diye bir şey vardır., Bakın hayatta bu kadar nın kendisine karşı beslediği hissi anlamıştır. Pekaz ozaman işinde Süzetle Felix evleniyorlar.”