13 Ekim 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

13 Ekim 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

ören Sabık Adliye vekili masonluğu niçin sevmediğini anlatıyor Diyor ki : “Milliyet prensiplerini benimsemiş milletler, mason- luktan ancak zarar görebilirler..,, Sabık Adliye Vekili Mah- mut Esat Beyin İzmir gazete- lerinde masonlar aleyhine vu- ku bulan beyanatından bahset- miş ve Türk meşrikı âzamı o- peratör M. Kemal Beyinde verdiği cevapları dercetmiştik. Dün gelen İzmir gazetelerinde Mahmut Esat Beyin bu husus- ta reşredilmiş olan beyanatının mühim yerlerini alıyoruz: — Anlama kistediğim cihet lerden birisi şudur: Biliyoruz ki, ırk, milliyet far kı olmaksızm o masonluğa her kes girebilir. Orada herkes u- sulü dairesinde masonluğun mukadderatma kâkim olabile. cek mertebelere çıkabilir. De- mek ki bir Rum, bir Yahudi, bir Ermeni de böyle bir teşek- külün başına şef olarak geçebi- lecek ve Türk masonluğunu ida re edecek!. Hattâ ne bileyim bir Fransız bile, bir Yunanlı bile... Bütün bunlara göz yuma cağız, masonluk milliyetçili tir, diyeceğiz öyle mi? Bu na- $ıl olur? Ve buna kim inanır?! Benim şahıslarla hiç bir mese- lem yoktur. Masonlar arasında çok sevgili arkadaşlarım v: dır. Bunlara bürmetim vardır. Benim hücumlarım şahıslara değil, doğrudan doğruya ma- sonluğun prensiplerinedir. Bu çok insani olduğu iddia edilen prensiplerle dünya ve insanlık istismar ediliyor. Meselâ düşü münüz ki İngilizlerin meşhur casusu (Lavrens) bile mason- dur. Başlarında Ağahan bulu- nan mason locaları İngilizlik namma Hindistanı baştan başa doldurmuş kardeşlik teraneleri içinde 320 milyonluk bir insan | kütlesinin boynunda esaret zin | Girinin sürüklenmesine sebep | oluyor Rica ederim casus (Lav rens), (Aağahan) daha bilmem imler buraya gelebilseler lo- ra kardeş diye girebilmek | «kımı haizdirler. Bunun da adına milliyetçilik mi diyece- ğiz? Buna milliyetçilik değil, irsanlık bile demezler. Benim bütün endişelerim, aziz vata- nin masonluğu kabul eden te- miz ve güzide evlâtlarının Ha- berleri olmadan, başka yerlerde olduğu gibi masonluğun mem- leketimiz ve milletimiz aaleyhi ne kullanılmasıdır. Kullan yor da, : Masonluk tatbikata bu neti- celeri veriyor. Nazari cepheden de bakılsa milliyetçiliği, milli- şetçilik duygularını öldürmek davasındadır. Çünkü İ milelciliğe varabilmek için il yıkılacak, yıkılması lâzım ge- len engel budur değil mi? Bir de, benim anlamadığım bir nokta var. Masonluk bir te şekkül olduğuna göre nasıl olu yor da gizli duruyor? Ne olursa olsun gizli teşekküller kanunen memnudur. Vakıa “Türk yük- selme cemiyeti, diye hüküme- te, o da pek yeni olmak üzere bir beyanname verilmiş ve bu Mahmat Esat Beş teşekkülün vaziyeti kanuna uy durulmak istenmiştir. Bir de masonluğun adma ne hakla (Türk Yükselme Cemiyeti) de | nerek hakikat gizleniyor? Bey- nelmilelci olan masonluk nasıl olur di yeti, firması arkasında saklanı yor? Buna kim inanır? Masonluk insanlık için çalı. yormuş. İyilik ediyormuş bah sine gelince: Acaba bu iyilikle rin memleketimize tasllük eden ımlarinın meler olduğunu öğrenebilir miyiz? Benim bildi ğim bazı masonlar masonlu- ğu ileri sürerek kendi ceplerini doldurmağa, hem de Türk mil İleti zararına çalıştıkları ve dol. durduklarıdır. Bunların zaman zaman hükümets bile müessir olmak istedikleri, hükümeti kendi çıkarlarına âlet etmek is tedikleri görülmüştür. Nazarı dikkatimi celbeden ci | hetlerden birisi de; Türkiye ve Protestan ve genç Hıristiyan. lık propagandası için gelen mis yonerlerin mason olmalarıdır. Elbette günün birinde Türk milleti ve onun hükümeti bun- ların hesabını soracaktır. Her- halde yanlarına kâr kalmıya- caktır, MY Humanit€ umumi se- ferberlikten bahsediyor PARIS, 11 A.A. — Komünistle- çin sesmi mürevviçi efkârı olan Hu- manit€ gazetesi, “Umumi seferber. lik” namı altında yazdığı bir maka - lede bir aylık faal bir. propaganda icra edileceğinden bahsetmektedir. Bu gazete, ezcümle diyor ki: “Beşeriyet, ancak bali bir su- vette terakki etmektedir; hattâ son devirlerin bazılarında rakıplerinin darbeleri altında inbitat bile etmiş” tir, Zeppelin tekrar hareket ediyor FRİEDRICHSHAFEN, 11 A.A. — Graf Zeppelin, saat 7,29 da Mei- ningen'e hareket etmiştir. Hava mü- sait olduğu takdirde orada yere i- mecektir, Bulonda 29 yolcu vardır. Haftalık Edebi Musahabe Fikirler ve insanlar Şair ve hokkabaz | Kaç defa tekrar edilmiştir; huyu- muzun bir noktasmı göstermek iddi asile söylediğimiz sözlerin çoğu, an- cak bir arzumuzun ifadesidir. “Ben şöyleyim”diyen adam ekseriya öyle değildir; yalnız öyle olmanın bir meziyet teşkil ettiğine kanidir, o meziyeti edinmeğe çalışır ve yahut ki, faydasız olduğunu bildiği için ça- lışmaz da yine kendisini o noksan- dan kurtulmuş gibi göstermek ister. Her şayi basit sanıp hakikatle ya | lan arasmda sayılmaz merhaleler | bulunduğunu farkedemiyenler onu mürailikle ittiham ede dursun. ne | çıkar! Düşüncesi ile hayatı arasında azaplar verici bir ayrılık bulunmz yan adamın ahlâki bir veli ahlâkr de Zilse'emin olsun ki insan için tasar gaye pek miskince bir şey dir. Nasıl olduğunu söylemiyor da © bir takım mahayyol vazıflar ms iddi | ediyor? Hemen ondan yüzünüzü çe virmeyin ve asıl tabiatini fenadır di cebretmesi lâzım gelmiş olduğunu düşünün. Her şeye, hatti kendi idea ine rağmen çarçıplak meydana çı hiçde | kanda bir kahramanlık vardır; fakat bunu hepimiz yapabilseydik kahra- manlerin ne kıymeti kalırdı? Kimsenin dediğine de, diyeceği- me de bakmaz, (bir muharrir veya bir eser hakkında kendi o zevkime, | kendi anladığıma göre hüküm veri. rim... Bumu çok defalar (o söyledim. Fakat doğru mu? doğru olması ka: bil mi? Bir kere insanın tesirden ta- mamile kurtulmasına imkân yoktur; bunun için ölmesi, hiç olmazsa kafa sınırı ölmesi lâzımdır. Daima konuş- tuğumuz, yazılarını severek okudu. ğumuz kimselerin bir başkası hak- kında vereceği hükmü hiçe sayma- miz nasıl beklenebili Meşhur Fransız şairi Paul Va- | "Türk Yükselme Cemi | HARICI E m RLE Almanyada mühim hâdiseler Milliyetperverler, Çelik miğferler ve Hitler taraftarları muazzam bir miting yaptılar BAD-HARZBOURG, 11 A.A. —; Bad-Harzbourg, bu sabah her za mankinden tamamile farklı bir man- Zira Harz dağ- larının sathi maillerinin eteklerine sığınmış olan ve hurafatta “Valpur- | Gis gecesi” sihirbaz kadınlarının iç- Sn meballi olarak gösterilen HBeoe | ken'den birkaç kilometre mesafede | balunan ve kaplıcalarile maruf olan | bu şirin kasaba, bugün bütün — Al-| man Nasyonalistlerinin nazarlarnı | İ tevcih etmiş oldukları bir noktadır. | Nasfonalist Almanlar, Çelik muğ- | ferliler, Hitler taraftarları hep ora da toplanmışlardır. Bunlar, orada | bir misak kabul edecekler: Bu | yecektir. Biz, parlamentoya Brüning'i devirmek için gireceğiz BAD-HARZBOURG, 11 A.A. — Bu sabah saat 10,30 da Alman par İamentosu ile Prusya diyetinin hi- ipleri, Hitler'in riyaseti altında bir | içtima aktetmişlerdir. İçtimada ha. zır bulunanlar yalnız sabık Thürin- ge nazırlarından M, Frick'in o kısa bir matkunu ve müfrit milliyetçiler fırkası tarafından şirodiki abval ve şerait altında ne gibi bir hattı hare- ket takip'edileceğine dair olup M. Hitler tarafından olumulan o karar suretini dinlemişlerdir. | Burada şayanı dikkat birşey var: | Nasyonalist - Sosyalist fırkanın w- sullerinin mümeyyiz vasfi az elmesi ve reislerin | azan bu | kararı katiyyen münakaşa etmeksi- İ zin kabul etmeleridir. işaretini taşıyan bayrak: ıştı, hazır bulunanla. rin cümlesi müfrit milliyetçi üniter masını giymiş bulunuyordu: siyah gömlek; sarı sehtiyan ka, lar ve sarı deriden kilotlar. Tribünün her tarafında Hitler | muhafızları “hazır ol” vaziyetinde bulunuyordu. Gümüşten bir ölü ka. fasile müzeyyen olan siyah kepileri- | nin kayışı çenelerine dolaniyordu. Uzun boylu, zaif, sakalı | bıyığı ve | saçları traş edilmiş, keskin nazarlı | M. Frick, kısa, kısa cümlelerle ade- ta çekicle tannan bir meddeye vurur muş gibi akisler hâsıl eden bir sesle İ celseyi açtığı zaman Hitler salonda İ yoktu, M. Frick, şöyle dedi: Almanya, tarihinin bir o dönüm noktasında bulunuyor. Biz, | simdi memlekette siyasi iktidarı tamamen elimize almak mecburiyetinde bulu- nuyoruz. Memsileyh, buzünün bütün nas- yonalist muhalefetin mutlâk bir su- | |. rette müttehit ve yekvücut olduğu. | mu göstermesi lâzım gelmekte oldü ğu noktasında israr etti. Dinleyen: lere vaktile iktidar mevkiine yalnız | başına gelmek istediklerini söyleyen | müfrit milliyetçilerde hâsıl olan ta- havvülü izah için hattâ M. Musalini nin Faşizmin başlangıcında bir koa- | isyan kabinesi teşkilinde , muztar kalmış olduğunu beyan etmiştir. M. Frick, mafyonalist | koalisyo- nunda kuvvetli ve faal bir unsur 0- lan ve nihayet arzusunu, iradesini diğerlerine cebren kabul” ettireceği şüpheden azade bulunan müfrit mil. | liyetçiler fırkasının nuhai gaye ve maksatlarında hiçbir tahavvül hâ- sıl olmamış olduğunu ilâve eylemiş- tir. Parlamentonun vaziyetinden kı- saca bahseden mumsileyh, Hitler. cilerin parlamentoya münhasıran 'i devirmek ve parlamento- nun feshini temin eylemek için gire ceklerini söylemiştir. Mumaileyh, sözüne devamla demiştir ki: Yeni intibabat istiyoruz, bu inti- habatm Almanya'da Cümhuriyet i- lânmın 13 üncü yıl dönümüne tesa- lâry'yi, sevdiğim bir çok kimselerin ona samimiyetle ehemmiyet verdik- lerini görüp, ben de beğenmek iste. dim, Volca çok okunsadım; çünkü gerek manzum, gerek mensur yazı. larında, ta başta, beni sinirlendiren şeyler buldum, Devam © etmek için dişimi sıktım, olmadı; sinirlerimin daha tahammüllü zamanlarını bekle dim, bir daha tecrübe ettim, yine olmadı. O adam, her se söylese, bö bürleniyor gibi bir hâli vardır. E- bemmiyetinden emin; aklma ne ge- irse derhal vecize üslübunn soka- rak söyleyiveriyor ve bunları topla- dığı kitabın ismini de “Choses tues” (Susulmuş şeyler) koyu; İşte bir tanesi: “Gözlerimizle öldü. rebilsek bütün sokakları kan götü- rürdü.,, Bu, hepimizin aklından ge- gerde pek aşikâr bir şey olduğu için söylemeğe lüzum görmeyiz. bir güzellik meydana getireceğine kanidir. Meselâ o Acadâmie fran- | gaise'e kabulü günü #öylediği mut. İ kun sonuna bakm, — Balzac'ın bir | dür eden 8 teşrin sini istiyoruz. Hitler geliyor Salonda hazır bulunanlar, bati- bin bu teklifi ve telkinini — alkışla maktalarken Hitler, salona girdi. | Hepsi birdenbire bir hamlede ayağa kalktlar, sağ kollarını havaya kaldı rarak “Heilâ” diye bağırdılar. Yanımda erkânı harbiyesi nan mülrit milliyetperverler | rei sür'atli adımlarla tribüne çıkarak | oturdu. Mumsileyhim solunda göğ- sü bit talm mişanlarla © parıl parıl | parlıyan, boynunda askeri meziyet | nişanın kordonunu taşıyan ve bir Romalı prokonsalün simasını andı- | ran geniş vo yağlı çehresile, Hi: in sağ tarafında oturan zaifce gör- gin yüzlü Erick ile tezat teşkil et- mekie bulunan yüzbaşı Gocring bu- | Hanuyordu. p ein üzerinde amanevi ması bulunuyordu. Fakat üniforma- rütbe alâmeti bulunmadığı bi hiçbir nişan da takmış o değildi. Hemen «52 başladı, kısa kısa cüm- lelerle ve Kağin bir eda ile söylüyor- du. Hitler diyor. bulu “Versnilles unun hedenamesini yırtmak — lâzımdır”. Hitler, ellerini göğsünün — üzerine kavuşdurmuç olduğu halde, nasyo- nalism - sosyalizmin 12 seneben be- yapmakta olduğu fedakârlıklar. dan sonra nihayet mesaisini muvaf- fakiyetle tetevvüç ettiğini göreceği bir anda taraftarlarma vaziyet hak- kında izahat verrsesinin zaruri oldu | fanu beyan etti. Bu kıra. inuknddemeden sonra, atideki yazılı beyannameyi okudu: Hitler, ileri döğru eğilmiş olduğu halde, kâğıdı ilri elile tutuyor, seri bir sesle okuyor, kelimeleri adeta | çekiçliyor ve gözl! mek için bir saniy sözlerine fasıla vermeksizin devam ediyordu. Bu okunan beyanname, milliyetçiler fırkasınm bütün beyan nsinelerinde görülen mutantan ve ekveriya lüzumsuz cümlelerden mü- rekkep bulunuyordu. Bu beyanna- me, bir iki kelime ile hulâsa edilebi lir, Hitler'e nazaran, Brüning hükü- meti ile Of'un selefleri olan bütün hükümetler 13 seneden beri Alman yanın düçar olduğu bütün feliket. lerden mes'uldurlar. Bütün dünya, kökünden sarsılmıştır. Hali hazırda beşeriyetin yüzlerce senelerden be. ri çalışarak elde etmiş olduğu neti. eler, tehliköye maruz bulunuyor. tehlikeye karşı mücadele et- mek için milletler hep birlikte çalış | malıdır a i, tek bir devi monyasi mevcut öldukça ve bu heke monyayı himaye eden & Versailles cümlesini alıyor ve ondaki fikri bir de kendi tarzı ile ifade ediyor: “Balzac, İl y a juste cent ans, Gerivait: “Sans se donner le temps dessuyer ses piede — gül trempent dans le sang jusge'â la cheville, | VEuvope m'ast-elle © pas sans cesse recomunence İa güerre?,, Ne dirait on pas aüe Phumanitğ, toute İucide et raironnante gü'elle €st, incapables de sacrifier ses im- pulsions â la conmussance et ses haines â ses doulcurs, se comporte comme un essalm d'absurdes et mi- sörables © insectes İnvinciblement attirde par ls flamme? (Balzac, tam yüz söne evvel şöy- le demişti: “Topuklarma kadar ka- na batan ayaklarını kurulıyacak ka- dar bile durmadan Avrupa mütema diyen harbe girişmedi mi7, (İmsaniyet, her şeyi vüzuhla gö- rüp muhakeme edebilmesine rağmen feveranlarını bilgiyi, kinlerini elem- lerine fedadan âciz kalıp, yenilmez bir incizap ile aleve koşan idraksiz ve sefil bir haşere kümesi gibi hare ket etmekte değil midir.) İyi değil, elimden geldiği kadar tercüme ettiğim bu iki cümleyi kar. ni bazuruna dik | gi muahedenamesi yırtılıp dikça mümkün değildir. Hitler, Bolşevizm aleyhinde Nasyonalist - Sosyalist fırkası, iktidar mevkinin mes'uliyetini üze- rine almağa amadedir; bunun için bütün nasyonalist muhaliflere hali- #&ne bir surette elini uzatiyor. Far- ka, ayni zamanda Versailles muahe- denamesi yırtıkdıktan sonra Bolşe- bi milletlerle de teşriki mesaiye ha- zardır. Hali hazırda, Brüning hükümeti, ecnebi memleketlerden her me su- retle olursa olsun hiçbir muavenet elde edebilecek bir mevkide değil. dir. Hitler, netice olarak bugünkü ah- val ve şerait altında millete bir ta- kım vaitlerde bulunmak doğru olma dığını, fakat milletin itimadına maz- har olan nasyonalistefırkaların Al manya'ya ekmek ve bürriyet temin edebileceğini söylemekten © nefsini men'eyliyemiyeceğini beyan etmiş- tir. Hitler, elindeki beyannameyi 0- kuyup bitirdikten sonra, fırka reis- lerinin, fırka mensuplarından tam bir ihlâs ve itaat talep etmek hak- kına malik olduklarını ilâve “etmiş ve onlara söylediği sözleri kabul et- mekte olduklarını izhar etmek için yemin eder gibi ellerini kaldırmala. rma emreylemiştir. Bu yerin, 3 defa “Hell!” diye tarafından ir. Müfrit milliyetper- yine etrafında erkânı harbiyesi ve muhafızları bulunduğu halde salonu terketmiştir. Mumaile. yh, Kurhaus'in önünde toplanmış olan halk tarafından alkışlanmış ve bu alkışlar arasında umumi karar güha gitmiştir. Bu sırada çelik Mığ- | ferliler sırtlarında çantaları, önlerin de muzika alay, alay o Bad - Harz- bourg sokaklarını dolaşıyorlardır. 72 senede kazanılan itilâf tahrip ediliyor HANOVRA, 11 A.A. — Sosya- listlerin bir içtimamda Dahiliye ma- zır M. Severing, bir Hitler - Hu genberg hükümetinin sosyalist - nas yonalistlerin intihabat programların da mevcut olan vaitleri icra imevki- ine koyması takdirinde bunun © 12 #enelik mesai mahsulü olan Fransız ını tahrip — edeceğini iştir. Mumaileyh, Alman: ya'ya açılmış olan kredilerin i çekilmemesi hususunun Fransa Almanya arasında bir itilâf yapıl madıkça temdit edilemiyeceğini söy hı r. Sosy Severine, simayişimim eni , tethiş hareketlerile nü- men ve iskâtına mütcal. lik son erurin tatbik mevkiine kon- mast cümlesinden olarak, Alman yasi fırkalarının müstahlem mev: leri mesabesinde olan © nasyonalist gruplarının hücum kıt'alarının ika- met eyledikleri mahal ile Nazis'lerin içtima mevkilerinden bulunan kışla- ların kapadılmasını emretmiştir. M. Grandi Amerikaya gidecek VASHİNGTON, 14. AA — M. Stlm- son, M. Heoverin M. Grandi ile görüş- mek fırsatına nail olmakla bahtiyar ola bu temastan — pek ziyade Kaide ettiğini söylemiş olduğunu beyan etmiştir. şılaştırın, hakiki muharrirle sahte © dibin farkını görürsünüz. Balzac'ın Sıplak bir tasvirden ibaret olan sö- zü, gözlerimiz önünde fikri hemen canlandırıyor ; halbuki Valöry'nin sözü bütün sıfatları ile ancak edebi- yat kavaidi kitaplarını hatırlatabili- yn Bu Vulöry ancak bir “rötheur,, ür. Siyasete dair bir kitap neşretti. Onün da ismi yine bir (o ukalâlik; “Regards sur le monde actuel.,, (1) Paul Valâry, bizim zavallı dünya muza girmiyor, öna şöyle yukardan, bütün ihtiraslarını yenmiş bir filo- zolun gözüyle bakıyor. Bu kitap ki- me hitap ediyor bilir misiniz: “su personnes ... gui sont absentes des partis,, (fırkalar defterinde bulun. mıyan), daha doğrusu (fırkalardan mamevcut) olanlara. Anlryorsunuz ya: Paul Valöry, herkes gibi, “hiç bir fırkaya menrup olmıyanlar,, diye miyor, edihane bir şekil arıyor. Yani nisbotler muhafaza edilmek şartile, Cenap Şehabettin Bey, Paul Valiry'den bahsa hiç niye- di) Sro Mahmut Esat Beyi bir makalesi daha.. Sabık Adliye ve kili “Masonluk mücadele devam edecektir,, diy İZMİR, 12 (Hususi) — Mah- mut Esat BB. yeniden Anadolu gaze- tesinde yazdığı bir makalede diyor hi . “Masonlar telâşe düştüler. Buna müteessifim. Bir gün Türk milleti ağlıyacağına varsın bütün dünya masonluğu üzülsün... Masonlukla mücadele devam edecektir. Korku- zetmeksizin o Türki Rumları, Ermenileri Yahudileri İn- kap kara müteassıp bir mezheptir. Masonluk Siyonist Yahudilerin elinde bir soygunculuk vasıtası ol- muştur. İnanmıyonlar mağlübiyet acısını milletinde ve nefsinde tadan KARABURUN 12 (Milliyet raya geldi ve halk tarafından ii SOFYA, 12 (A.A.) den dolayı istifa etmiştir. Kral, nof Başvekâlet ve Hariciye Memurları 20,000 kişi bir nâ- mayiş yaptı LONDRA, li A.A. — Memur. lar maaşlarının indirilmesini protes- to maksadile 20,000 memur Times rıhtımları üzerinde toplanarak bir kilometre uzunluğunda bir sıra teş- kil etmişlerdir. Memurlar, mütenki- İ ben Hayd parka giderek orada bir İ meting akteylemişlerdir. Alayın ba- şmdakiler bulundukları o Kingdon Brunnel heykelinden Blackfriars köprüsüne kadar sokaklar kalabalık tan sim siyah kesilmiş idi. Her gru- bun başımda bir bayrak vardı. İlk defa geçenler üniformalarını lâbis Londra posta memurları olmuştur. Bunların miktarı takriben 1000 idi. Ellerinde bir takım bandrollar ve üzerlerinde 10 seneden © az bir za- man zarfında maaşların 23 defa ten zil edilmiş olduğunu hatırlatan ve kendilerine yaşamalarına medar 0- lacak maaşlar tahsis edilmesini ta- lep eden yazılar yazılı levhalar var. d Bunlardan sonra Londra novahi- sinin bütün posta memurları Hay parkta halk bütün çimenlik tim yoktu; bu hafta beni bu mev. | Bü zua sevkeden, Andr& Gide'in kita bında okuduğum bir parça oldu. An örü Gide o şairi pek sever; onu, An dr& Rouveyre karşı müdafaa “edi yor. Rouveyre, Valöry'nin hiç bir heyecan uymadığından, şürlerinin özsüz olmasından şikâyet etmiş. Gide bunu kabul ediyor ve Valöry” nin asıl gayesi, hiç bir heyecan duy- madan karşısındakini tehyiç etmek olduğunu söylüyor. — Valâry'ye şu cümleyi söyletiyor: “Ben hiç bir he- yecan duymadan, istediğim zaman, Sonra surahiye sadece su koyup ondan türlü türlü içkiler çıkaran bir hokkabazdan bahsedip Valâry'- yi ona benzetiyor. “Bu adama sura- hiye sadece su koyduğu için sitem edemezsiniz yi ir. Edebiliriz. Daha doğrusu hokka- bazın ili nev'i vardır; biri el çabuk» luğu ile iş gören (prestidigitnteur) , öbürü göz boyayan (illusionniste), a şir Ziyaret etti, Kahvelerde halk ile tem yede halk tarafından mükellef bir ziyafet verildi. Bugün Mâ zan nahiyesinde halk ile temas ettikten sonra, İzmire döndü. üİ Vasıf Bey de Bergamaya gitti BERGAMA 10 (Milliyet) — Meb'usumuz Vasıf Bey mi hiplerile temas etmek üzere dün buraya geldi. Akşam Halk | sının salonunda toplanılayak, kazanın mühim ve mübrem ihl ları etrafında görüşüldü. Vasıf Beyfbugün Dikiliye giderek; daki müntehiplerile temas edecek ve akşam İzmire döneceki Bulgar Başvekili istifa etti. Ye kabineyi M. Muşanof teşkil ett Başvekil M. Malinof ahvali sıhhiy| ! Ludendrof'un son kitabını oki lar. Masonluk ağına düşmüş gençleri ciğerimizden | kopal sergileri. Onların eye çekmek yetmiyormuş gibi, bu sevgilileri ittihama tali yoktur. Biz masonluk prensiplerini onun verdiği neticelerin düş yız, yoksa şahisların değil, Mahmut Esat B. Hurriyet tesine ayrıca yaptığı beyaf mmaşrıkı azama bazı masonlar! detli hücumlar yapmakta, mi luk tehlikelerini işaret eylemi dir. | İzmir ve havalisi bu neşriğ beyanatı ehemmiyet ve alâka | <ylemektedir. Mahmut Esat Bey Karaburund ) — Mahmut Esat Bey düt tikbal edildi. Mahfili beledi a bulundu. Akşam b istifayı kabul ederek Dah nazırı M. Muşanofu kabineyi teşkile memur etmiştir. M. M zaretinde M. Malinof'u istihi| decek ve Maliye Nazırı Girginof Dahiliye Nezaretini deruh| decektir. Meclis reisi Stefanof, Maliye Nazırı olacaktır. Diğe| zırlar yerlerini muhafaza edeceklerdir . a gg | Göğüste bir serve NEVYORK, 11 A.A. tindeki hastabakıcısı ile birlikti mekte olan 93 yaşında ihtiyar) kadın, yerden birşey kaldırm | eğildiği serada hastabakıcının ret nazarları önünde göğsünd bin dolarlık evraki nektiye ve gok ta altın para düşmüştür. İhtiyar kadının apartıma! bu hafta başmda 40 bin banknot ve 40 bin dolarlık ta e ve tahvilât keşfedilmiştir. But başka geçen martta tevarüs olduğu mükim miletarda elma mücevherat ta bulunmuştur. Doksanlık kadın, bu serveti | seneden beri üzerinde taşımak Tanduğunu itiraf etmiştir. Set İ nin mütebaki miktarının bir poda saldattırdığı 4 sandık İİ gizlenmiş olduğu zanedilmekteğ Mareşal Pilsudski VARŞOVA, 11 A.A: — şal Pilsudaki refakatinde dol İ olduğu halde birkaç hafta isti ötmek üzere Romanyaya | leri istilâ otmiştir. Bu uzun yişçi alayının başı saat 15 de geldiği halde, alayın tamamen| mesi saat 16,30 da hitam bul tir. Birçok tribünlerden hatip tuklar söylemişlerdir. Nümayişçiler, bu nutı kadar olmuşlarsa da heyecan göstermemişlerdir. Süvari ve polis efradı hiçbir tarafta il ve sükütun haleldar olmasına ret ediyordu. surahiye su koyuyo ye o içkileri kor; içerseniz hı ten sarhoş olursunuz. o Amı koyduğunu zannettirir. İşt) 48ir; hiçten bahsettiğini senn halbuki belli etmeden kanı il nuyordur. , Öbürü, Çillasionniste), su çıkarır, fakat sizi bu suyı içki olduğuna kandırır. Sahtı sunduğu şaraptan ne kadar nafile, sarhoş olamazsınız. Andrö birinci nevidendi ce bakmazsanız oynadığını 2ai siniz, Heyocansız, . kuru bir gibi gözükür. Fakat surahiye duğu halis şarap, hakiki hisle yocanlarıdır. N Paul Valâry öbür cinsten.) ar bir an eğlendirebilir, erte büyü geçince © unutursunuz! Andrö Gide'in teşbihi pek doi il; çünkü bu hokkabaz sarı yup şarap döktüğünü söylü yine ancak tatsız, fakat” boy) veriyor, Nurullah A