28 Ekim 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

28 Ekim 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

i HARİCİ HABERLER | Hatıratımla başbaşa! (lntişar etmemiş kısa sözler) Saraydan bir kaç hatıra Sultan Reşadın bir kahkahası ve Kademi Şerif. Saraylarda, Bilhassa Top- merasim günlerinde, ayağa fo — Kaloş giyilmesine dik- at ve itina edilirdi. Birbirine geçme bu cins a- yak kabına alışık olmıyanlı rn, ilk zamanlarda (bununla rahat edemiyecekleri tabitdir. Bazen sendelenir, hele ha- rİr odalar ve sofalarda fazla- » kayılır, ayakta zait bir alet imiş gibi, insan onunla yürü- mesini şaşırırdı. İlk defa olarak, Topkapı sa raymda (Hırkai şerif) mera- simlerinden birinde bulunuyor dum. O gün için ayağıma giy- mek mecburiyetinde kaldığım bu fotin — kaloş, yine ber mu- tat ayağımda yabancı duruyor, kolayca yürümeme vakit va- kit mâni oluyordu. Onunla bir günlük zahme- te katlanmaktan başka bir ça- re bulamıyordum. ! Hususile, Topkapı sarayı- nın bu daireleri ekseriyetle ze minleri hasır döşeli olduğu için, o kalabalıkta, formalı, nişanlı vükelâ, rical, daveti zevatı marufe arasında, bu fo- tin kaloşun pek yaraşıksız bir | yerde tutacak bir aksi İ hasırlara doğru kapanmaktan korkarak kemali ihtiyat ve iti na ile gıcır gıcır, ağır ağır yü- rüyordum! Bir aralık Hırkai şerifin mevdu ve mahfuz olduğu kü- çük odanın tam önüne gelmiş- tim. İçerde önde imam, ar- kada bir saflık bir cemaat, he- men namaza başlamak üzere idiler. Bu safı, başta Sultan Reşat olmak üzere bazı şeh- zadeler ve birkaç (o vükelâ teş- kil ediyordu. Bilmem nasıl oldu, güya benim namaza iştirak etmek için kapıdan baktığımı zanne- den Sultan Reşat, derhal eli- le safım nihayetini işaret ede- rek namaza durmamı kasdet- ti. Ben de bu emrivaki karşı- sında derhal koşarak safın ni- hayetine durmamla beraber, cemaatin de namaza başlama- sı bir oldu... Fakat, bu tek dan iba- ret olan namaz safı, odanm darlığından dolayı pek kavisli yani hilâl şeklinde bir vaziyet ıştı. — O veçhileki,en baş ta duran ile safın en nihaye- tini teşkil eden ben, o hilâl gösterebilir. bahtiyar addederiz,, Bundan sonra o Türk sporcuları Yunanlı arkadaşları şerefine üç defa Şa.. Şa. Şa., diye bağırdılar, Sonra gardan çıkıldı ve misafirler otomo- Billerle Hidiviyal Palasa gittiler İkin & kafile bugün 10,5 da Daçya va- puru İle şehrimize geleceklerdir. Son antrenman mühtelit takım son antrene manın Pera klübüile yapmıştır. Ancak bütün oyuncular gelmediği i- çin tam takım çıkmamıştır. Zaten maçın geç başlanması haftaymların. yarımşar saat oynanmasını icap etti riyordu. Neticede muhtelit 1 - 2 ile galip geldi. Cuma günü Yunanlılara çıkacak takım ağlebi ihtimal şu şe kilde olacaktır: Avni Bürhan Cevat Mithat Niyazi, Z. Kemal, Zeki, Fikret, Vahi e Rebü| Eğer cumaya kadar Nihat iyi! olursa o zaman Nihat yerine girecek 2 Mithat müdafanda rol alacaktır. ... Beşiktaş kulübü protesto ediyor i Verilen malümata nazaran Olim- viyakos, o Panatinaikos ve Enasis muhteliti müsabakalarında Beşiktaş klübü bertaraf edilmiştir. Beşiktaş klübünün Galatasaray ve Fe merbahçe o klüpleri (| tarafından) bertaraf © edilmesi “evvelce o Yu nanistanda aktedilen mukavelename. aden maddi, mânevi taz ye pat talebile bugün Beyoğlu kâtibi İ na, (Kademi Yazan: İZZET ZİYA şeklindeki kavisin iki ucunu | tamamlamış oluyorduk... Sure bitince, imam rüku et ti. Bütün safla beraber, ben de rükü eder etmez, bilmem nasıl oldu, bu hareketimle be- raber, arkam çıkıntılı somaki bir mermerin keskin kenarı- şerif) in bulun- ğu köşeye şiddetle çarptı, ben gayri ihti bir hareketi dâfi aya tâbi olarak, mahut fotü le o hasırlı zemin üzerinde si atli bir (Patinaj) seyrile ön- deki imamın omuz başma ka- dar gitmem bir oldu... Vakıa, birden bu hareketi- min sebebini Obenden başka kimse anlıyamadı ama, tek- rar yerime gelip te namaza de- vam ederken, saftakilerin gül- memek için, hissedilir derece- de sıkıntılı saniyeler geçirdik- lerini ben anlamıştım. Mevkiin gülmeye tahammü lü yoktu. Ben de, onlar gibi cebri nefsediyor, bir an namazın hitamile oradan fırla- yip gitmeği düşünüyordum.. Namez bitince, bu gülünç harekete ne cevap verecektim! Zira, bu hareketim gizli ka lamaz, tevil de götürmez Birden bire top kan bir mermi gibi, imamın yanma vardıktan son- | ra geriye, safa avdet hareke- tim, namazdakilerin gözleri ö nünde vaki olmuştu! Namaz, niyaz, dua Cemaat, lardı. Ben en nihayete idim. Tam Hünkârm önünden ge çerken, beni durdurttu. De- minki hareketin . sebebini sor- du. Ben vaziyeti, sebebini bi kelime ile anlatmağa mecbur oldum! Sultan Reşat, mevkiin kut- siyetine uymıyacak bir şekilde çok tannan bir kahkaha at- maktan kendisini alamadı, son ra vaizyetini topladı, çehresi- ne ciddi bir eda vermeğe uğ- raşarak şu sözü söyledi: — Seni imamın önüne ka- dar atar hareket kolunun ke- narı değil, arkandaki (Kade- mi şerif) in manevi darbesi- dir, önüne ardına bakmadan insanın namaza durması caiz değildir! Bu sözle, şimdi gülmek s1- rası bana gelm kendimi dar tutarak sofaya fırladım! Eylül — 337 (Devamı var) adilliğine müracaat ederek protesto edileceği haber verilmiştir. ... Ankara Futbol heyetinden: 30-10-931 cuma günü edilecek lik maçları. İstiklâl sahasında: Gençler Birliği - İmalâtı har biye saat 15'de hâkem Kâmil Bey. Cebeci sahasında: Altınordu - Gençler Birliği maçı Hâkem; Aptuş Bey. eme. Yunanistan kredi ile buğday abyor ATINA, 26 (AA.) — Yunanis- tan, buğdayını / hariçten getirmek mecburiyetindedir. Bu vaziyet Yuna nistanı her sene harice fazla mikdar. da kambiyo çıkarmak mecburiyetine ika etmektedir. ükümet, icra e kâfi mikdarda buğda- ile Yunanistana vermek i- gin Rusyanın ve diğer memleketle - rin yapmış oldukları teklifleri tet kik etmiştir. Tediyat için Yunaniş- tana beş senelik bir vâde verilecek tir. Bu tekliflerin iki faidesi şadı Evvelâ buğday satn almak için kambiyo çıkarılmayacaktır. Saniyen, bu buğdaynı müstehliklere satılma” * ile ele geçecek para Mekedonya- Dın vâsi arazisini ziraate salih bir bale getirmek için girişilecek büyük işlere tahsis edilecek ve bu suretle memleketin yeni servet membaları- işletilmesine imkân hâsıl olacak. tr, İngilterede intikabat başladı Misli görülmemiş bir hâdise: 615 meb'usluk için 1286 kişi müracaat etmiştir Komünistlerin Nümayişleri Kargaşalıklar oldu nüfusça zayiat yok LONDRA, 27 A.A. — Lon- dra'yı kesif bir sis tabakası ört- müş olmasına rağmen münte hipler daha sabahleyin saat 7 den itibaren rey sandıkları ba- şina koşmakta idiler. İngiltere'nin tarihinde şim- diye kadar misli görülmemiş derecede bir ehemmiyeti haiz bulunan bu seferki intihabatta 615 mebusluk için 1286 nam - zet müracaat etmiştir. M. Snowden milli hükümete kahir bir ekseriyet temini mak satile millete hitaben bir beyan name neşretmişi Her tarafta müntehiplerin intihap yerlerine kalabalık bir halde gelmekte oldukları bildi- rilmektedir. Dün akşam White Chapel'de 400 kadar komünist enternas- de bir takım kargaşalıklar çı karmışlar ve müntehipleri itip kakmağa başlamışlardır. Bunun üzerine polisler ko- münistlerin üzerine sopalarla hücum mecburiyetinde kalmış- lardır. Nüfusça zayiat yoktur. Neticeler LONDRA, 26 A.A. — Umu- mi teşrii ( intihabat arifesinde şimdiye kadar 68 meb'usun in- hap edilmiş olduğunu hatır- latmak icap eder. o Bunlardan 49 u muhafazakâr, 13 ü Libe- ral, ve 6 sı amele fırkasına men suptur. 215 intihap dairesinde elde edilecek neticelerin Salı gecesi bildirileceği ve bu suretle umu mi temayül hakkında bir hü- küm vermek imkânı hâsl olaca ğı zannedilmektedir. Italya hariciye nazırının Ber- lindeki temasları BERLİN,26 AA.—M. Grandi, bu sabah Alman ve ec- nebi matbuatr mümessilleri, kabul ederek kendilerine beya- natta bulunmuştur. Bu beyi oktaları şunlardı Berli iyaret ve Alman başvekiline ziyaretini iade eyle diğimden dolayı fevkalâde memnunum, Bu mülâkatların samimiyeti, İtalya ile Almanya arasında mevcut olan ve gitgi- de daha sıkı bir şekil alan teş- riki mesai için teminat teşkil etmektedir. Bu teşriki mesai, yalnız Avrupa'nın değil belki cihanın bütün milletlerinin ve ütün devletlerinin teşriki me- saisi için elzem olan bir unsur- dur. Eğer medeniyetimizin ma- sun kalması matlüp ise ve eğer çocuklarımıza sulh içinde par- zırlamak istiyorsak, evvel beevvel tesli ne ve yakında toplanacak olan tahdidi teslihat umumi konfe- ransının elde edebileceği neti- celere matuf olmi M. Grandi mareşal Hinden- bourg ile görüştü BERLİN, 26AA.—M. Grandi, saat 11 de refakatinde baron Orsini ve Alman sefareti kâtiplerinden M. Thosen oldu- ğu balde reisicumhurun nezdi- il ne gitmiştir. 30 dakika devam eden mülâ kat esnasında başvekâlet müs- teşarı M. Weissner hazır bulun muştur, Sans Souci'yi ve Potsdam'ı iyarete gitmek üzere saraydan çıkan M. Grandi'yi halk fa; vari selâmlamıştır. İngiltere kıralı döndü LONDRA, 26 (A.A.) — San- dringham'dan avdet eden kral, sa- at 12.30 da buraya muvasalat etmiş tir, Londra ve Kahireden gelen haberler biribirini tutmuyor LONDRA, 26 A.A. — Kıb- İ ği hâlâ muhafaza etmekte oldu ğundan hükümet o Kahire'den İ bir tayyare filosu daha gönde- İ rilmesini istemiştir. Bilhassa büyük bir galeyan hüküm sürmekte olan Pafus'ta İ kadınlarla çocukların, ve İngi- liz tebaasının bir tecavüze uğ- raması ihtimalinin önüne geç- mek için lüzum görülen ihtiyat tedbirleri alınmıştır. Ortodoks serpiskoposu vali ile yaptığı bir mülâkatta mev- kuflar salverilmediği takdirde sükün ve asayişin muhafazası İ hakkında teminat veremiyece- ğini söylemiştir. Diğer bir habere göre. A. — Bu- üküm sür mekte olduğu bildirilmiştir. Lefkoşa'ya bir kaç zırhlı oto mobil gönderildiğine dair bir şayia dolaşmaktadır. Japonya ve Çin Japonya yeni bir be- yanname neşretti TOKYO, 26 A.A. — Reuter Ajansına bildirildiğine göre Ja ponya hükümeti, bu akşam bir beyanname neşrederek askerle rini Mançuri'den çekmeden vel Çin tarafından esas itibari- le kabul edilmesini zaruri telâk ki eylediği beş esaslı noktayı açıkca iğah etmişti Evvelce M. Briand ile M. Stimson'a mahrem surette bil- dirilmiş olan bu beş esaslı nok- tanım şunlar olduğu söylenmek tedir; 1 — Japonya ile Çin müte- kabil mülki Otamamiyetlerinin teminatı olmak üzere biribirle- rine mütekabil ademi tecavüz vadinde bulunacaklardır; / Z — Boykotaj da dahil oldu ğu halde Japon aleyhtarı hissi- yatın tezahüratı menedilecek- tir; İ 3 — Japonlar can ve mal - İlarımın emniyeti hakkında te- i minat verilecektir; İ 4 — Japon sermayesi ile in- İ şa edilmiş olan şimendiferlerin İ bedeli olarak tediyatta bulunu- lacak ve Mançuri'de bir şimen- difer inşası için mevcut olan iti lâflar tanılacaktır. 5 — Mançuri'de Japonlar ta rafından iltizam edilmiş olan &- razi meselesi de dahil olduğu halde muahedeler o mucibince mevcut olan haklar - kabul ve teslim olunacaktır. Mançuride hadiseler TOKYO, 26 A.A. — Sou - Sing - Kai - Taonan hattı üze- rinde trenlere ve istasyonlara karşı yapılmakta olan taarruz. ların artması üzerine Mukden”. deki umumi Japon karargâhı, bu demiryollarını o himaye et. mek için başlıca istasyonlara kuvvet göndermek mecburi; tinde kalmış olduğunu bildir. miştir, Yunan zırhlısı karaya oturdu ATİNA 26 (A.A.) — Yunan Re isicumhuru M. Zaimisi Selâniğe gö- türmekte olan zıralı Selânik körfezi nin methalinde karaya oturmuştur. M. Zaimis bir kruvazöre binerek yoluna devam etmiş ve saat 10 da Selâniğe varmıştır. İspanya - İtalya arasın- da müzakereler -MADRİT, 2 6(A.A.) — Harici ye Nezareti İspanya ile İtalya ara- sında bir müddet evvel başlayıp ge çen nisanda inkıtan uğrayan ticaret | | | | rıs Adasındeki vaziyet gerginli | Kıbrısta vaziyet | Washington Mülakatları M. Laval Fransaya dö- | nüyor, netice ne oldu? NEVYORK, 27 A.A.— M. Lavel New - Yorktaki Fransız ticaret odasının verdiği akşam ziyafetinde söylediği nutukta bilhassa demiştir ki: | 'Ehemmiyetli bir vazifeyi yerine getirmiş” bulunuyorum. Aile ocaklarını sefaletten, me- | deniyetimizi maruz kaldığı teh | | lilcelerden korumağa çalışmak | lâzum gelir. Sarfettiğimiz gay- retler neticesiz kalmamıştır.Bir birimizi daha iyi tanımak yolu nu öğrenmiş oluyoruz. Artık kim olduğumuzu, ne istediği, mizi Amerika'nın bizden ve bi- zim Amerika'dan ne bekliye- | bileceğimizi anlamış ve öğren- miş bulunuyoruz. İngiliz lirası VAŞİNGTON, 27 A.A. — İngiliz İirasımın istikrar ettiri mesi meselesinin M. Hoovcı M. Laval arasında müzakere dilen başlı ni teşkil etti Reuter Ajansının salâhiyet- tar addedilebilecek membalar- dan aldığı malümata göre ban- kaların yüksek memurları İngi liz lirasmın bütün dünyada kambiyo vasıtası olarak kalma sı lüzumunda ittifak etmişler- dir. Avdet NEVYORK,27A.A.—M. Laval Fransa'ya dönmek üzere saat birde İlle de France vapu- runa bi il Yugoslavya bir Nota verdi Nota Bulgaristan hü- kümetine verilmiştir SOFYA, 26 A.A. — Başve- kil M. Mouchanoff çeteler ta- rafından son altr ay zarfında Yugoslavya erazisine yapılan akınları şayan bir notanın Yu - goslavya 8 arafından Bul- gar hükümetine verildiğini söy lemiştir. Bu notadan çetelerin Bulgar erazisinde £ teşekkül; ettikleri söylenmektedir. e Yugoslavya sefirine göre Mernikoviç mese leyi Cemiyeti Akvam havale et mek niyetinde bulunuyormuş. Mouchanoff, sözde çetelerin yatağı Bulgar “rezisinde bulun duğu hakkında Yugoslavya s€- firi tarafından vaki olan iddi yı reddederek Bulgar erazisin- den Sırp erazisine geçmeğe yel Meaalerim bere mein dele bei iler milin, tarafindan akamete uğradıldığı m beyan ve hududu muhafaza ve himaye için Bulgar hüküme tince tedbirler alındığını ve el'- an da alınmakta bulunduğunu ilâve eylemiştir. Bulgar kıra! ve kırali- çesinin izdivaçlarının yıl dödümü PISO, 27 (A.A.) — Bulg; ve Kraliçesi, izdivaçlarının yıl, lerdir. Takas müessesi PARİS 26 (A.A) — sareli neşrettiği bir tebli parasının mürakabeye tabi tutulma, # usulünün tee lerde ihracat tacirl ni koruyacak bir şekilde bir Takaş| sandığı teşkili meselesinin tetkik e dildiği bildirilmiştir. Seyahat ajansları kon- gresi taplanıyor | ROMA, 27 (A.A.) — Beynelmi iel seyyahat aajnaları. federasyonu, teşrinisaninin dokuzundan on doku ci kongresini aktedeceğini gazeteler l müzakerelerine yeniden başlandığı - | haber vermektedir. Kongreye 34 mil | nı haber vermiştir -İletin murahhasları iştirak edecektir. | | Karacasu kaymakamı Halit İzzet, Eğri : AKE Dahiliye terfileri Terfi eden vali, kaymakam, nüfus müdürleri, mektupçular ANKARA 27 (Telefonla) — Da- ; van, Höndek kaymakamı Agâh, Ar biliye terfi listesini bildiriy vanos kaymakamı Ragıp, Alaca kaj makamı Necip, Karaağaç kaymaka: Kâzm, Hakik kaymakamı Mi iran kaymakamı Zeki, Gergil kaymakamı Tayyar, Gervari kayın? kamı Niyazi, Düzce kayınakanı İ Necdet, Alâiye kaymakamı Sali Beyler. Dördüncü sınıf sınıf valiliğe terfi edenler Afyon valisi Fevzi, Güinüşhane| valisi Ethem, Cebelibereket v. Ziya Beyler. Be, ıftan dördüncü sınıfa Üçüncü snf nüfus müdüzlüğündes ikinci sınıfa terfi edenler Trabzon nüfus müdürü Şevki B Bekir Sami, Şebii li Hikmet Beyler. den üçüncü smzfa terfi edenler Kırşehir müfus müdürü Mehmet | Sait, Ordu nüfus müdürü Lütfi B Şile Kaymakamı Hüseyin İhsan, | Buladan kaymakamı Mehmet Cami Kıdemlerine De SliMEnOİENŞ valiler w Ahmet Rüştü,| Refahiye kaymakamı Ahmet Tevfile, Boğazlıyan kaymakamı Ahmet Ke mal, Güre kaymakamı Ahmet Fehmi | Nevşehir kaymakamı Necip, Daday kaymakamı Ahi Zarifi Beyler. | Üçüncü A e sınıfa terfi | Hasan Sarı, Mazkürt kayi : | makamı Ali Rıza, Genç kaymakamı Tavas kaymakamı Mehmet Emin| Vahip, Katharman kaymakamı Hö- Duadya kaymakamı Muzaffer, Bucak | mi, Şirvan kaymakamı Zeki, Şatşa' kaymakamı Hâzen, Hınıs O kay.) kaymakamı Dilâver Beyler, makamı Nuri, İslâhiye kaymakamı Şefik, Emet kaymakamı Nâzem, Ha| cıköy kaymakamı Alf, Çeşme kay-| | Armasya mektupçusu Necati, Vas makamı İhsan, Seydişehir kaymaka. | mektupçusu Sadeddin, Tevfik (Muş) mı Fikri, Anderin kaymakamı Ferit, » Ayvacık kaymakamı Hikmet, İlgm| Nüfus müdürleri kaymakamı Fikri, Tirebolu kayma.| © Ulvi (Kars), Mithat (Sivas), İz kamı Tevfik, Gebze kaymakamı Rıd! zet (Muş) Hasan (Hakâri) Beyle Recep Bey Gediz'de Fırka umumi kâtibi Gediz'de hararetle istikbal edildi GEDİZ, 26 (Milliyet) — Cumhuriyet Halk Fırkası Kâtibi umumisi Recep Bey ile beraberlerindeki meb'uslarımızdan İbra» him ve Hakkı ve valimiz Nusret ve İlhami Beyler dün şehrimize gelmişlerdir. Kendileri fırka erkânı halk ve gençler ve cemiyet- ler.tarafından otomobillerle kazaya 30 kilometre mesafede İlıca mevkiinde istikbal edilmişler ve çoşkun tazahuratla karşılanmış- lardır. Saat yedide fırka binası salonunda Gediz halkı ile uzun ve gok samimi bir surette konuşmuşlar ve âyrı ayrı halkın hatırla. rını sormuşlardır. Saat 9,30 ta alkışlar arasında salonu terkede- rek Lelediye reisi Emin Beyin hanesini teşrif etmişlerdir. Halk fırkası tarafından gece şenlikler tertip edilmiştir. Geceyi burada geçiren misafirlerimiz sabahleyin halkın coşkun alkışları arasın- da Emede müteveccihen hareket etmişlerdir. | vali Kaymakamlar Karacabey kaymakamı Taceddin, Çoruh kaymakamı * Sırrı, Çalı kay makamı Mektupçular Heyeti vekile İsmet Pş. nın köşkünde toplandı ANKARA, 27 (Telefonla) — Heyeti vekile bugün öğleder sonra İsmet Paşanın köşkünde içtima etmiştir. Ticaret ve Sanayi odası kongre- sinde encümenlerin tetkikatı ANKARA, 27 A.A, — Ticaret odaları umumi kongresi en- cümenlerini seçmiştir: 1 — Hububat encümeni; 2 — Umum mağazalı 3 — İhracat kredisi ve beynelmilel ticaret odasına iştirak encü meni; 4 — Tiftik encümeni; 5 — Mıntakalar odalarınca ittihaz olunan mukarrerattan kongrede müzakeresi lâzım gelen mevad- dı tetkik ve tefrik etmek üzere temenniyat encümeni, Encümenler bugünden itibaren faaliyete başlamışlardır. Tev di olunan mesail encümenlerde tetkikolunduktan sonra mukarre rat i*tihazı için heyeti umumiyey& sevkedilecektir. Korkunç bir aile faciası NEVYORK 27 (A.A.) Bir çiftlik sahibi tecennün ederek aile sinden beş kişiyi öldürmüştür. Sonra 11 yaşındaki kızı ile birlikte ormana kaçmıştır. İzmir izcileri dün Ankaraya gittiler IZMIR, 27 (A.A.) — Cumhuriyet bayramında yapılacak ge ü-| çit resmine iştirak için şehrimiz Erkek Muallim mektebi İ münü hususi bir surette tesi't etmiş Erkek lisesi izcilerinden yüz kişilik bir grup Ankaraya gtmişler dir Madrit işsizleri nüma- yiş yaptılar MADRİT, 26 (A.A.) — Takri- ben 300 amele bu sabahı şehrin baş- hen caddelerini dolaşarak iş istemi Graf Zeppelin'in yeni seferi FUNCHAL, 26 (A.A) — Grs 'eppelin sant 10 da Miadere adaları | Vahabilerin birtecavüzü zere Başvekâlei dairesine girmişler. | se de mumaileyh, heyeti kabul ede memiştir. Havada bir müsademe | LONDRA, 26 (A.A.) — Leices ter Sbire'da Tidworth civarında iki askeri tayyare uçuş esnasında çarpşı mışlardır. Tayyarelerden birinin ma | kinisti paraşütle sağ ve salim yere| inmiştir ! AMMAN, 27 (A.A) İslâm dinini kabul etmiş ve Ali Ahmet is” mini alnış olan Danimarka'lı maruf gazettcilerden Knudhelmbo bir 49 evvel haç maksadile deve sırtında # larak Mekkeye git ada Vah bilere mensup bir kabile efradı tar? fından öldürülmüştür. e Vahabileri" kendisini bir casus mddettikleri YA” hut gerçekten müslüman olmuş #8“ zarile bakmadıkları zannedilmekte” dir.