11 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

11 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

İngi ilizler Kıbrısı nasıl Ed ettiler? Bir gün sarayda yemek yerken kraliçe niçin harp ilân edilmediğini soruyor.. Eleftheron Vima'dan terceme eden: Halil MİTAT. —i— Venedikli Dandolo'nun mü dafaa © Lefkoşa 9 eylül 1570 tarihinde onbir gün süren hafif bir mukavemetten sonra sarhoş denmekle maruf ikin- ci Selim zamanında kuvvetli bir ordu ve donanma ile gel- miş Kaptanı Derya Piyale ve Lala Mustafa Paşa tarafından zaptedilmişti . İkinci | Selim, Gan Mikef namile de yadolu- nan yahudi banger o Yosif Na- si'nin teşvikile Kıbrıs seferini açmış idi. Nasi Kıbrıs prensi olmak hevesinde idi. Aslen Portakizli olan bu adam (An- vers) şehrinde bir müddet o- turduktan ve orada servet ka- zandıktan sonra parasınm kuv vetile siyasi heveslerini tat- min etmek üzere Türkiye'ye hicret etmişti. Sarhoş Sultan- dan koparmış olduğu Naksos dokalığı , şöhretperestlik hır- sını teskin etmediğinden Nasi Kıbrısa yani Frenk Luzinian kırallığına da göz koymuş i- di. Lefkoşa'nın sukutunu Am- mohosti'nın yani Frenk Fama gusla'nm muhasarası takip et ti. Bu kasaba ocessür Markan- doni Bragadino tarafından ku manda ediliyordu. On bir ay, Türklerin hücumlarına muka- vemet edebildi. Fakat © açlık yüzünden mahsurlar, 1 ağu: tos 1571 de “teslim olmağa mecbur kaldılar. Famagusta dan sonra tekmil ada Türkle- rin eline geçmişti. Venedik arslanı, gölgesi yavaş yavaş bütün Akdenize yayılan hele artık mukavemet edemiyordu. Nanpakto'da kazanılan hırısti- yan deniz zaferi, neticesiz kal muştı. Çünkü Avusturyalı Ju- an'nın kumandası altında bu- lunan hıristiyanlar galip gel- mekle beraber aralarındaki ittihatsızlık yüzünden zaferin semerelerini mişlerdi. Böylece hâkimiyeti altına geçmişti. .. Osmanlı- Rus harbi ve Rus - İngiliz rekabeti Aradan üç asır geçmişti. 1887 senesinde İkinci Çar A- leksandır, vermiş olduğu sulh- perverane teminata (rağmen, Akdenize inmekten ibaret o- lan İslav rüyasmı hakikate i- sal etmek istedi. Bu maksat için sevgilisi prenses Dolgu- ruki'nin aguşunu bırakmağa- karar ve: Türklere (o karşı gelmek için de Bosna ve Her- sekte öldürülen hırıstiyanla- rın intikamını ileri sürdü. Os- man Paşanın kahramanlığı, Rus ordusunun cenuba doğ- ru akınını durduramadığından Plevnenin sukutundan sonra ni yolu galibe açık kal- Çar, İngiltere'den korktu. ğundan, bitaraflığını temin et- mek için OLondraya Ceneral İJgnatief'i | yollamıştı. Kontes İğnatief'in kumral güzelliği İn giliz payıtahtının Aristokrat salonlarını şaşaa içinde bırak- mıştı. Ceneral bir taraftan si- yesi ricali ikna etmekle uğra- Şirken diğer taraftan & zevcesi mücevherat ve tuvalet bahsine de Margiz Londonbery ile, şa- Tap ve içki masasında da İn- giliz erkeklerile yarış yapıyor du, Kontes, bu yarıştan galip çıkmıştı. Fakat zevci öyle ol- madı. Kraliçe (O Viktorya'yı Hindistan imparatoriçesi ilân etmesinden dolayı biraz evvel Lort Bikonsfild asalet ünvani- le taltif edilmiş Büyük Britan- ya Başvekili Dizracli, Rus rü- yalarının tahakkukuna asla yardım etmek istemiyordu. Britanya imparatorluğunun. emniyeti için umlu olan üç noktaya, yani Süveyş kanalı ile Çanakkaleye ve İstanbula dokunmedık. geilterenin bitaraf kalacağını ap açık Ce- neral İgnatief'e söylemişti. Ça- rm başvekili Gorçakof, kaybe- decek bir şey olmadığı için bu üç noktaya dokunulmayacağı vadini vermişti. Londra'daki müneccimleri, casusları İngi- liz efkârı umumiyesinin (Bün yamin İzrael) i takip etmediği ni kendisine bildirmişti. Me- sele zaten gizli değildi. Bir- çok İngiliz, başvekilin tehdit- lerine o gülüyorlardı. Mizahi Punç gazetesi, “Palikarya Bün yamin,, serlavhası altında der- cetmiş olduğu İngiliz (O Başvekilini, Benjamin Dizraeli Rus ayısının karnını delme; uğraşır bir vaziyette göstermiş ti. Londra'daki Rus sefiri Su- valof'un Gorçakofa vermiş ol- duğu malümata göre, Oton- un Yunan tahtından tebaüdün- den sonra bu tahta namzet gös terilmiş olan İngiliz Hariciye nazırı Lord (Derbi) İngiltere nin Rusya'ya harp açması için ir sebep bulunmadığı yolunda Dizraeli nazırlarından bir ço- ğunu ikna etmişti. Güzel say- fiyesine çekilmiş olan (Bikons- fild) in büyük rakibi Gladston Şarki Rumelideki sevgili Bul- garlarını liâm etmiş olan Türkleri müdafaa etmesinden dolayı başvekile karşı şiddet- li hicviyeler savuruyordu. Gor çakof , İstanbul & meselesinin Rusya ile İngiltere arasında müştereken müzakere edilece- ğini Suvalof ve İgnatief vasıta- sile Dizraeli'ye vadediyor ve diğer taraftan Rus orduları baş kumandanı Gran Dok Ni kolaya şu emri gönderiyordu: “Ordunun hedefi İstanbuldur.,, Kral Viktorya, Bikonsfild'le hemfikir idi. Müteveffa Al- bert, daima, Rusya'nın İngil- tere için bir tehlike teşkil et- tiğini söylüyordu. Sevgili zev cinin her dediği ise (Viktor- ya) tarafından ayni hikmet olarak kabul ediliyordu. Bu- nun içindir ki, Kraliçe, Gladis ton ile (Derbi) nin aleyhinde idi. Hattâ, (İyi dizi) kelimci taltifkâranesile hitap ettiği Bi konsfild'in Rusya'ya harp ilân etmesinde tereddüt etmesi bırsızlanmasını mucip oluyor- du. Kraliçenin bu sabırsızlığı prenseslere ve bütün y mensubinine de sirayet etmişti. Fakat kurnaz yahudi intizar etmesini bilirdi. Bir gün saray da yemek yerken Prenses Me ri niçin harbi ilân etmediğin. işaret etmek istiyerek kendisi. ne: — Milord artık ne bekliyor sunuz? demişti. Dizraeli prensesin ne demek istediğini anlamamış gibi gö- rünerek: — Meyveleri. bekliyorum Komünist fırkası kapatıldı BARSELON, 9 (A.A.) — Komünist fırkasınm Barcelone daki merkezi zabıta tarafından Tamirat ve Harp borçları Bir Fransız gazetesi ne diyor? PARİS, 10 A.A. — Excelsi or gazetesi tamirat ve ha borçları meselelerinin biribi ne bağlı bulunduğundan bahsi İe neşrettiği bir yazıda, Young plânında tasrih edilen şarta ta- bi senelik taksitler miktarında yapılabilecek her türlü tenzilâ tı bazı kayitlere tabi tutacak böyle bir irtibatın bilfül mev- cut olduğu aşıkâr bulunduğunu beyan ettikten sonra diyor ki: “Fransa bu hususta ancak Amerikan hükümeti ve o âyan meclisi tarafından verilecek te minat hissesinde teahhütlere girişebilir. Amerikan slacaklılarm da ayni nisbette tenzilâta razi ola- caklarma kanaat hâsıl etmeden Almanların borçlarında tenzi- lât icrasma muvafakat etmek çok gafilâne bir hareket olur. Korku ve Dehşet.. Corsikada haydutların tathirine başlandı PARİS, 10 (A.A.) — Cor- sikadaki ilk tathir harekâtı cu- martesi akşamı (başlamıştır. Tevkifat esnasında kan dökül- mesine meydan' verilmemiştir. Çünkü haydutların ekserisi ya- taklarından kaldırılarak yaka- lanmıştır. Malin gazetesinin hususi muhabiri, ilk güne ait neticeleri şu suretle hikâye ey- lemektedi Harekât, cumartesi günü ge ce yarısı başlamıştır. Bu hare- i olan Jeneral ta- İane bir surette idare edilmiştir. Bütün adada da şiddetli bir fırtına esmekte olduğu sırada 25 seyyar muha- fızdan mürekkep olan 18 man- ga harekete geçmiştir. Her ma mitralyözlerle müceh- hez iki zırhlı otomobil himaye- sinde idi. Başlıca hedefler, elde edilmiştir. Haydutların Spada, Cavigliolo, Bartoli, Borenca'd. ki umumi karargâhlarında ta- harriyat icra edilmiş ve bura- da haki imalâthaneler mey- dana çıkarılmıştır. Ada valisi Jeneral, Matin gazetesi muha- birine şöyle demiştir: Kan dö- külmesine ve bilhassa bana re- fakat edenlerin kanlarının dö- külmesine mâni olmak isterim. Haydutları dehşet içinde bırak a bizim kendilerin den kuvvetli olduğumuzu isbat etmek lâzımdır. Umumi grev MADRİT, 10 (A.A.) — M. Ouiroga, gazetecilere beyanat- ta bulunarak bugün Almoria'- da umumi grev ilân edilmiş ol- duğunu, çünkü patron ve ame- le murahhaslarından mürekkep komitenin ittihaz etmiş oldu- ğu kararları amelenin büyük bir kısmının kabul etmediğini söylemiştir. Bu grevin neticele ri çok mühim olacaktır, çünkü senenin limanın emtia ileen ziyade dolu olduğu bir mevsi- mine tesadüf etmektedir. M. Ouiroga, her türlü isyan hare- ketinin tenkil edileceğini ilâve etmiş ve demiştir ki: “Vali | şimdiye kadar herhalde gönder miş olduğu talimatı almış bu: | bi İ kârı umumiyesi, M. lunuyor. Dün, grevcilerle sivil muhafızlar arasında bir iki mü- sademe olmuştur. Üç yaralı | vardır. Londra şehreminine merasim LONDRA, 9 (A.A.) —Lon dranım yeni şehremini Sör Mau rice'in vazifesine başlaması mü nasebetile öteden beri yapılma sı an'ane halini almış olan me- rasim ve alay havanın yağmur lu olmasma rağmen büyük bir kalabalığın iştirakile icra edil miştir, Argentinde intihabat BUENOS-AİRES 9 A.A.— Teşrii intihabat, Radikal fırka sının istinkâf tavsiyesine rağ- men, bütün müntehiplerin yi de 85 şinin a ve ia bir | man bedellerini tediye | ye tele bir çok ecnebi mahsulü ât- Alman Borçları Paris mülâkatı Berlin- de büyük bir alâkaile takip ediliyor BERLİN, 10 A.A. — Alman ef nçois Pon cet'in Paris seyahatini büyük bir a- lâka ile takip ediyor. Bütün gazeteler, Fransıx sefiri nin M. Laval ile rın tafsilâtemi bild retmekte ve Paris gazetelerinin mü- talealarını iktibas eylemektedir. Alman matbmatı, M, & François Poncet'in Alman hükümetinin mür- bet tekliflerini hâmil olduğunu bil. direbilmek mevkiinde bulunduğunu zannetmişti. Hakikaten mutabık ol- mıyan bu haber hem Paris hemde Berlin tarafından tekzip edilmiştir. Burada; aksine olarak, vaziyetin M. François Poncet'in (o seynhatile vuzuh bulacağı & düşünülmekte ve bundan dolayı bu seyahate büyük bir ehemmiyet atfedilmektedir. Filhakika © anlaşıldığına göre, Fransa ile Almanya arasında yapıl- makta olan müzakerelerin © geçen hafta zarfında O mahsus terakkiler kaydetmemiş olduğu zanmediliyor. hülcümeti, Young plânmın 119 un- cu maddesile derpiş (edilen istişari komitenin içtimaa davetini talep et- hazırdır. Fakat bu komitenin hususi borçlarile, tamirattan mütevellit taahhütlerini nazarı dik- kate almak şartile ve umumi le Almanya'nın tediye kabiliyeti me- selesini tetkik edebilmesine müsait olacak tarzda salâhiyetlerinin geniş- lemesinin şimdiden kabulünü iste- mektedir. Tabiri diğerle, Alman hü- kümeti kısa vadeli hususi borçlarla tamirat borçlarını karşı karşıya geti- rerek bunlardan birisinin tercih edil- mesini talep etmek arzusunda oldu- ğu gibi istişari komitenin içtima davetini mutazammın mektubu da bu meali muhtevi olarak yazmak ar- zusundadır. Fransız hükümeti; şimdiye ka- dar burada istihsal edilen malüwata | nazaran Alman telkinatını muvafık bir tarzda telâkki etmemekte ve ta mirat borelarile hukuki borçların bi- | ribir tefriki icap edeceği hak kandaki hulmuki pecmsipi ileri sürerek tamirat horçlarınm tekaddümünü muhafaza etmek istemektedir. Meselenin esasına tcallük eden bu noktai nezar ihtilâfinın ne kadar büyük olduğu, Amerika'dan | gelen ve 18 şubat 1932 tarihine kadar ha- reketsiz kalmış olan kısa vadeli ec- nebi kredilerinin sağlamlaştırılması ameliyesinin müşkülâtsız yapılamı- | yacağını göstermekte olan & haberle de tecyyüt eylemektedir. kısa vadeli ve yük- rm meblâğ ikraz etmiş olan Amerika bankaları bu sağlam- ü! yeye şid- detle muhtaç olmaları basebile di az bir hoşnutsuzlukla görmekti edilecek olan kredilerin sağlamlaştı. rılması müzakerelerinin çok uzun ©- hal deği devam edeceği ve arzu tataç edilmediği takdirde de AL 'nin harice karşı olan taahhüt | du, BERLİN, 10 A.A. — “Dentscbe Allegemeine Zeitung” M. François Poncet'nin Paris seyahati hakkında uzun mütalealar yürütmektedir. Bu gazete vukuatı seyri ne olacağı su- alini irat etmektedir. Hi larla siyasi ın birinin takdi- vi vaamalarinde hiçbir netice elde © dilemiyecektir. Almanya hükümeti, malüm olan nokta nazarını müdafaa edecektir. Mezkür hükümet, hususi dayinlerine karşı taahhütlerini yeri- ne getirmeğe âmade olduğunu be. yan edecektir. Ancak bu kararın ta. hakkuk sahasına isali ve hattâ bu ta. kun ahengi herşeyden © evvel vergilerden hâlâs olmasına bağlıdır. Alacakların — tamirata ait tediyatın arkasına veya ayni sıraya koymağa muvafakat eden ve Alman yanın gerek tamirata ve gerek husu si borçlara ait faizleri ve amortis- ğini bal eyliyebileceğini zanneyleyen hu- HARİCİ HABERLER I Müsademelerin Mes'ulü kim? Japonlar Çinlileri ms- ul tutuyorlar CENEVRE, 9 A.A, — Çin hükümeti M. Briand'n 6 teş rinisani tarihli notasma cevap bir telgrafta ın Cersiyeti Akvam meclisinin kabul ettiği o karar suretindeki mecburiyetleri ve mükellefiyetleri nazarı itibara almıyarak askeri hareketlerde devam ettiğini bildirmiştir. Tokyo bükümeti de ayni no taya cevaben gönderdiği bir tel grafta bu yakmlarda cereyan eden müsademelere ilk önce Çinlilerin girişmiş olduklarmı beyan ettikten sonra askeri ha» reketlerin mümkün olduğu ka- kumandanlığına 6 teşrinisani- de emir vermiş olduğunu ehem miyetle kaydetmiştir. Çin mahafiline göre LONDRA, 10 A.A. — Tok- İ yo'dan Reuter ajansınabildiril- | diğine göre Japon siyasi maha- İnci biz Köüioloihamanlifan almış olduğu bir telgraf, Can- ton hükümetinin Peng - Yak - Siang ile Chan - Si valisi olup uzun müddet Pekin'e sadık ol- | duğu zannedilen (o Yen - Si - Chang'a müracaat ederek mem leketi tahlis etmelerini istemiş olduğunu bildirmektedir. Canton hükümetinin böyle bir müracaatta bulunmasının sebebi, Tchang - Kai - Chek'in vazifesi başında kalmak husu- sunda israr etmekte olmasının tevlit etmiş bulunduğu mem- bubiyetsizli söylen- Bazı Çin mahafili, Mançuri nin askerlikten tecridi ve mer- kezi hükümet tarafından oraya bir ali komiser tayinine taraf- tardır. Bu mahafil, inzibat ve asayişin muhafazasından Ja- pon kıtaatınım mes'ul olmaları lâzrm geldiğini ilâve eylemek- tedir. Mançaride vaziyet M. Tchen'in kendi fikrince Mançuri'de mes'ut bir inkişaf busulü; ancak Çin ile Japon ya atasında yapılacak dostane bir (oteşriki mesai sayesinde mümkün olabileceğini ve Man- çuri, kuvvetli bir ordu bulun. durmak için halka ağır vergi- ler tarheden ve vaktini Pekin ile Moukden arasmda o mekik dokumakla geçiren şimdiki va- Hi tarafından idare (edildikçe böyle bir teşriki mesainin müm kün olamıyacağını söylemiş ol. duğu rivayet edilmektedir. Japon erkânından bi haberin daha evvel neşir ve işa a edilmemiş olduğunu ve bun- dan maksat çıkmaza girmiş ol- ğu malâm bulunan Nankin - Canton müzakeratını ihlâl et- memek olduğunu beyan etmiş tir. Tokio hükümetinin Amerikaya cevabı TOKYO, 10 A.A. — Ame- rikan muhtırasma hükümetin hazırladığı cevap dün © akşam gönderilmiştir. Hariciye nazırı bugünkü şerait ve (o hâdiseleri nazarı itibare alarak iki hükü. met arasında cereyan eden mu haberelerin neşrini istememeğe karar vermiştir. Bununla bera- ber, M. Stimson iki hükümet arasında teati edilen vesikala- rın neşrini arzu ettiği takdirde Japonyanın buna muhalefet et miyeceği söylenmektedir. Taarruza hazırlık Gişe 10 AA, — Japon kuv lacaklılar, Fransız siyasetine) keti hadim olmaktan başka bir netice tev lit etmiyecek olan böyle bir noktai nazar takip etmiş olmalarına bir gün gelecek teessüf edeceklerdir. Şayet Almanya tekrar harp vergilerini ödemeğe mecbur olacak.olursa ken- disi için kısa vadeli borçlarma kar. şi koymak imkânı kalmıyacaktır, Sofya mezarlıklarında SOFYA, 9 (A.A.) — Bu ya kınlarda intihar eden komünist Kofardjieff ile Nenoff'un me- zarları önünde dün nöbetleşe nuluk söylemekte olan 74 tale akebinde ral Ma - Tchan - Chan'ın umumü in SA ya e hür gaça Yeni bir ileri . li yapmağı Amerika tekrar teşebbüste bulunacak VAŞİINGTON, 9 A.A, — M. Hoover ile M. Stimson bu- gün Mançuri vaziyeti hakkında müzakere ve müşaverede bulun muşlardır. Amerika hükümeti- nin Çin ve Japon hükümetleri nezdipdeki teşebbüslerini tek- dar tahdidi için J skerleri | lili ile ii | mebilere yasak smıflar hakındaki lâ- Yeni ve mühim lâyi- halar hazırlandı Ekalliyetler, iskân ve cemiyetler hakkında lâyihaların esasları Si KARATO (Telefonla)— Dahili hazırlamaktadır. Bu b kısmı hazırdır, Diğerleri derdesti ik maldir. Yapı ve yollar kanun lâyiha sı, ekslliyetler, cemiyetler, iskân ia- nasıl derce edilecği hakkında lâyiha, ahvali şahsiye sicilâtı lâyiha 81, nüfus Kiyihası, polis vazife ve sa lâhiyeti hakkında kanun İiyihası, be lediye encümenlerinin salâhiyetleri ne dair lâyihâ, gayri menkule teca- vücün ref'ine dair lâyiha, hususi ida reler ve polis teşkilâtı lâyihaları ec- Yiha bu meyandadır. Ekaliyetler lâyibası üzerindeki tet kikat henüz ikmal edilmemiştir. Bu lâyihanın bütün esasları Lozan ahit namesinde ve o ahitaamenin hükü- metimize idari ve bukuki sahalarda | verdiği salâhiyetlerin istimalinden | mülhemdir. Cemiyetler kanun lâyihası da mü ihdaf olunmuştur. ân kanun liyihası alâ) dar bütün vekâletler mütehassısla mın yardımile meydana gelmektet Bilhassa birkaç seneden beri men ketimizde tatbik edilmiş olan isk işlerinin tedvirinden mütevellit © rübelrden istifade edilmektedir. İanenin memleket dahilinde ve tandaşlarden, şekilde dercedile ve hangi şerait dahilinde bu inmeli den âmenin lehine olarak istifade dileceği bu husustaki lâyihada tesi olunmaktadır. Erki cem'i ianat b nunun bütün esasları tadil edilm ve yeni usullerle halkın vereeği isi nin kabulü ve mahallerine sarfı iç idare âmirlerine salâhiyet vermi #ekli teeviz edilmektedir. Bu yeni lâyibalar meyanmda b hassa ehemmiyeti haiz İâyihalardı biris de gayri menkule tecavüzü men'ine dair olan lâyihadır. Vatal daş gayri menkul cmvale lâalctlayi him esasları muhtevidir. Bu esaslar | zamnlarda yapılan ve hukuki müt ceki kanunun hemen bütün ana hat larını tadil etmektedir. Bı mevlekette cemiyci teşk İâyiha ile | müdel wn or-İ esasları ihtiva etmektedir. yidelere istinat etmeyen herhangib sureti men'i haklcne Yerli malların sürümünü temin için tedbirler alınıyor ANKARA, 10 (Telefonla) — Sanayi ve Maadin Bankası umumi müdür Sadettin Bey vekâletlerle olan temaslarını ikmal ederek bu akşamki tret le hareket etti, Sadettin Bey bankanın yerli mallarının imal ve üzerinde iktısat vekâletine izahat vermiş ve umumi satışlar isteklere karşı yer malları etrafımda alınacak tedbir hakkında görüşmüştür. Bu meyanda İt tanbula Japonyadan ve diğer bazı mahilerden idbi edilerek daha ucuz satı lan ve benzeri yerli mallarmın cürümünü tenkise uğratan mallar Sakkınd bankanın mütaleası Sadettin Bey alâkadar zevata bildirmiştir. Bafrada kaçakçılarla mücadele BAFRA, (Milliyet) — Bu sene zürra elinde satılamamıj tütün kalmasından dolayı kaçakçılık pek ilerilemiştir. Şark hut dutlarmdan getirilen sigara kâğıdı ve diğer eşyalar burada tütün ile mübadele edilmektedir. Yeni sene mahsulünün yetişmesi il kaçakçılığın tezayüt edeceğini nazarı dikkata alan mahalli tü- tün inhisar idaresi bir aydan beri sıkı bir takibata girismiş bulu- niyor. İnhisar memurlarının refakatındaki jandarma kuvvetleri muhtelif kollardan umumi bir tahariyat ve takibat yapmaktadır. Geçenlerde yapılan bu umumi takibat esnasında 42 kişinin üze-| rinde kaçak tütün ve sigara kâğıdı yakalanmış ve müsadere edil- miştir, Şüpheli köyler ile Bafra hududu üzerindeki geçitlerde it- tihâz edilen ba sıkı tedabir üzerine kaçakçıların mıntakamıza gir meye cesaret edemiyecekleri ve bu suretle kaçakçılığın önüne ge çilebileceği ümit olunuyor. Dahiliye vekilinin Malatyada tetkikatı MALATYA, 9 A.A. — Dahiliy Vekili Şükrü Kaya Bey re- fakatin'de Umum Jandarma Kumandanı Kâzım Paşa ile Sirt meb'usu Mahmut ve kalemi mahsus müdürü Ekrem Beyler ol- duğu halde bugün Malatya'ya muvaselât etmişlerdir. Vekil Bey, hükümette memurları kabül ederek mesai ve fi aliyetleri etrafında izahat almışlar, Belediyede şehir işleri hal kında malümat edinmişlerdir. Bundan sonra Postaneyi teftiş et- işle müteakiben C. H. Fırkası merkezini ziyaret eylemişler. , Fırkası merkezinin bulunduğu Gazi Hazretlerinin yük sek Olni ayıya iyii caddenin ortütmidü olaki kle safa gel. diniz yazılıydı. Fırkada şehrin su meselesi etrafında yim heyeti reisi ve azâsiyle hasbuhal yapan Vekil Bey su le elektrik şirketinin meşgul olmasını ve Belediye, idarci hususiye ve bankalarn mü- zaheretiyle bu işi başarmasını tavsiye etmişlerdir. Vekil Bey akşam yemeğini Malatya'liların sofrasında yiyecek, yar kaza- larla meşgul olacaktır. Malatya'da kısa bir geziş, şehirde imar ve inkişaf faaliyeti- nin canlandığını göstermektedir. C.H. Fırkası dün toplandı ANKARA, 10 A.A. — C. H. Fırkası grupu bugün reis ve. kili Ali Beyin riyasetinde mutat içtimamı aktetmiştir. Ankara Avcılar klübünün yeni idare heyeti ANKARA, 10 A.A. — Ankara avcılar klübü lâhçı Hakkı efendi ustanın reisliği altında umumi toplanışın yaparak yeni i- dare heyetini seçmiş! serbest olmuştur. Daimi reis Kü İçtima çok kalabalık ve intihap tamamen eni idare heyeti şunlardan mürekkeptir: ikcu Ali Beyfendi, umumi kâtip Aka Gün- düz Bey, İdare heyeti reisi Emniyeti Umumiye şeflerinden Hi Bey, İdave âviri binbaşı mütekaidi Sadık Bey ve muavini Kütük cü Kâzım Bey, Vezneci müteahhit Mahir Bey ve yardımci tüc- jene-| cardan Hoca zade İsmail Bey, Azalar Hakkı efendi usta, Riyase- #icümbur kalemi mahsusundan Ali Riza Bey, Dişçi Sıtkı Bey, Devlet Demiryollarından Münir Bey, tüccardan Muammer Bey. Devlet bankası altın satın alıyor ANKARA, 10 A.A. — Türkiye Cümhüriyet Merkez Ban- kasınca bir Türk Altını ayar ve sikletinde altına 925 kuruş fiat tesbit edilmiş ve şimdilik yalnız Ankarada mezkür banka idarej raerkeziyesinde bu fiatla mübayaa mukarrer bulunmuştur. İzmirde zelzele oldu. Hasarat yoktur . İZMİR, 10 A.A. — Bu sabah saat besi elli vera hafif ki