11 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

11 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

irinci Sahifeden Geçen Yazılar EE EE ME YAR ŞEN lama) İngiliz parlamentosu açıidı (Başı 1 inci sahifede) di ve mali vahim vaziyet hükü- i pek ziyade meşgul etmek- İtdir. Hükümetim, beynelmilel ti- et miktarını eski Baline getir- »k çarelerini — bulmak için diğer ikömetlerie birlikte ve karşılıkir dem zihniyeti dsiresinde elinden Vdiği kadar çalışacaktır, Hindistan meselesi “ Hindistan o meselesile meşgul Bulunan Yavarlak Masa konferansı saisine devarı etmektedir. Pek yakında Birmanya murahheslerile büzekereye girişilecektir. Bu iki konferansta yapılan ve yapılacak 0- in mükâlemelerin muvaffakiyetle İheticelenmesi en sahimi ve hararet hi İemennimi teşkil etmektedir. “ Dominyonların © mümessille 1926 ve 1930 senelerinde top- konferanslarda yapılan bazr beyanat: ve verilen bazı kararları kanuni bir neticeye raptetmek , do Mminyonlardaki parlâmentoların sa- ihiyetlerini daha sarih bir surette tayin etmek ve İngiliz imperator- Juğunu teşkil! eden milletler camia- Si özası arasında serbest mesai İşti- Tik zihniyetini kuvvetlendirmeğe matuf bulunmaktadır. * Hü etim, 1930 senesinde toplanacak iken tehir edilnş olan İktisadi konferansın imkân hasıl Gur olmaz Ottava da toplanması | Bakkında Kanada hükümetinden | bir devet almıştır. Bu davet nazır- İsrum tarafından iyi bir surette kar Şılanmıştır. Ayni zamanda bu dave- tin havi olduğu teklif en müssit bir Zihniyet dairesinde ve dominyonlar hükümetlerile her taraf için karşı- Zikir sürette faydalı bir anlaşma el- | de etmek arzusu ile nazarı itibare 2- Mnacaktıt. Tasarruf “ Umumi Intihabat esnasında mil etim bütçenin tevzini ve tasarruf temini maksatlarına müstenit ted- birleri terviç ve iltizam etmiştir. Bu tedbirler, memleketimizin kar leşi iktisadi ve mall meseleniz: alli için ilk ve esas şartları teşkil etmektedir. Aymı zamanda nazırla- Tim anilleti mali İstikrarımıza umu- mi içtimai yeniden ve tamamile te | Sise ve müsaft bir ticaret mizanı te- © mini igin Jâzım gelen plânların tan- zimine matuf siyasette devam etme- $i için kendisine salâhiyet ve ser- best vermeğe davet etmiştir. Nazır larım bu meselelerin halli hususun- da bir yardım teşkil edebilecek her türlü teklifleri tetkik için kendisi- De tam bir serbesti verilmesini de milletten istemişlerdir. Nazırlarım artık bu hususta sarih ve müspet bir vekâlet almış bulunuyorlar, “ Mevzuu bahsettiğim meseleler İ dah: şimdiden hükümetin tarafın. dan etraflı sarette tetkik edilmek- dir. En krsa bir müddet zarfında tam zamanında Jâzrm gelen ka- rarlar alınacak ve tatbik edilecektir. Lüzum görülecek her türlü kanun lar parlamentoya tevdi edilecektir. M. Mac Donald'uun nutku LONDRA, 9. ay Londra Şehremininin dün akşamki ziyafetin de söylediği mutukta M. Mac Donald billiasta ya beyapatta bulunmuştur: “ Bugünkü hükümet memleketi- mizde bereket versin ki bir daha misli görülmiyecek bir vaziyete kar #r koymak için emsalsiz şerait dahi- İinde intihap edilmiş müttahit bir teşekkül mahiyetini haiz bulunmak- tadır. “ Biz milli bir hitapta bulunduk, vazife ve vekâlet aldık. gün milli bir hükümet teşkil et- miş bulunuyoruz. mesele * Halli lâzım gelen iki büyük ve wühim mesele karşısındayiz bu me Seleleri hâlle azmetmiş olduğumuzu gerek mesai arkadaşlarım ve gerek şahsım namına size temin edebili- rim. Bu meselelerden. biri milletin bütçesini tevazün ettirmesi, diğeri de ticaret mizanının düzeltilmesi hu susundan ibarettir. İktisadi vaziyet “ İktisadi vaziyetimiz her han- gi bir Avrupa hükümetinin müstas kir bir iktisadi ve sihsi vaziyet esas larını kurmağa imkân bulacağı zâ- mandan evvel eski haline getirilme- H ve makul bir şekle konmalıdır. * Almanyanın bugünkü vaziyeti diğer memleketlerinkine nazaran daha derin bir surette tetkik edilme Hidir. Bu hususa bizzat Almanyanın da hüsnüniyetle ve el birliğine ça- İşmasr hizrm gelir. Bunun için 4- meli mahiyette ve tahammül edile- Bilecek Şekilde kat'i itilâflar yapıl. mak icap eder. Ayni zamanda bu itilâfların tatbik mevkiine konma- Jarı sırasında mali ve ticari müşkilit | çıkmasına sebep olnuyacak, beynelmilel ticaret eşyası ve hizmetler mübadelesinin tabii hir şekil alarak İstikrar bulma #rna meni olmıyacak bir tarda tan- zim edilmesi lâzım gelir. İngiliz parası * İngiliz parasını okat'i bir esas Üzerinde müstakir hir vaziyete a gittikçe artabilecek | Sağlam bir surette kavuşturacak” ve onu her günkü muamelelerin ve İs- pekilosyondan mütevellit tebeddüie rin tesirinden masun tutacak bir ta- kım tedbirler almak niyetinde bulu nuyoruz. * Memleketimize teallâk eden pa ra meselesine dünyanın bu günkü vaziyeti vücüt vermiştir. Bu vazi- yet düzelinceye kadar bu meseleye muvaHfakiyetle karşı koymağa im- kin göremiyoruz.” M. Mak Donald bütün dünyada hüküm süren bugünkü mali buhra. na sebep olan vak'aları hatırlattık tan sonra nutkuna şu suretle devam etmiştir. “ Almanyaya açılmış olan kısa va deli krediler hakkındaki | #tilâfın mliddeti 29 Şubatta nihayet bula- caktır. O zaman ne yapılacak? Hoo ver plânrnın tatbik müddeti bittik- ten sonra ve hatta şimdi bile yapı- Jacak şeyler hakkında bir anlaşma elde etmek lâzrm gelir, “ Bunun için bir an evel vakit kaybetmemek icap eder. Muvakkat, kısmı ve geçici mahiyeti haiz bir tesviye süreti bulmak bugünkü va- ziyete bir çare teşkil edemez, Tam ve daimi bir hal sureti temin etmek Tüzumdır. Bütün hükümetler bu hu- Susta müsaadetta — bulunmalıdırlar. Çünkü böyle yapılmadığı takdirde eski ve yeni dünyadaki hükümetle- rin hepsi gâyet ağır bir mesuliyetle karşılaşmış olacaklardır. Gelecek ay şiddetli bir fırtma sahasının ken- Frna kadar yaklaşmamız ile muhte- meldir. “ İngiliz hükümeti vaziyeti heye- ti umumiyesile nezarr tetkiktan ge- girmektedir. Fakat bu gayet mühim meseleyi afaki bir surette tetkik | i- çinbir araya gelip toplanmak alika- dar hükümetlere, bilhassa Fransa Eğer bu mesele itinalı bir surette göz önünde bulundurulmıyacak o- lursa börün dünyanın vaziyeti son merhale olarak inhidam ve ihtilâl neticelerine varacak derecede fena- Jaşacaktır. Böyle bir mesuliyeti ban gi hükümet üzerine alabilir?” Gümrük manislarş, tamirat, harp borçları ve emniyet meselelerine de temas eden M, Mac Donald bütün milletlere mensup devlet adamları- nın dünyanın atisini istinat ettire- cek sağlam bir temel bulmak için bir araya gelerek müzakerede bulun maları lüzumuna kâni olduğunu söy lemiş ve demiştir ki: “ Avrupanın iktisadi hayatını ye- ni şeraite uydurmasına ve diğer 8- Jikadar milletleri zarara sokmaksı- zmn ifâ edilemiyecek mahiyette mü- kellefiyetlere ve borçlara nihayet verilmesine imkân hasıl edecek siya si bir sükün ve hüzur devresine İ tyacr vardır. “ İngiliz hükümeti Vaşington seyahatını büyük bir memauniyetle karşılamıştır. İngi- liz hükümeti bu seyabetı müteakip Avrupanın yeniden canlanması için en esaslı bir şart olan Fransız » Al- man anlaşmasının husule gelmesini 'de temenni eder. “ İngiliz hükümeti tahdidi tes- Jihat Konferansının muvaffakiyeti- ni temin için elinden gelen gayre- ti esirgemiyecektir. “ Gelecek sene Ottavada toplanı- cak Dominyonlar Konferansına işti rak etmek üzre Kanada hükümeti t3 rafından yapılan daveti kabul etmek tasavvuründa bulunuyoruz.O zama" na kadar M. Thomas muhtelif Do- minyonları ziyaret ederek bazı tet- Kikatta bulunacaktır.” 800 kişi bulundu LONDRA, 9 (A.A.) — Şehremi- ninin dün akşam (verdiği ziyafette Hariciye nazırı Sör John Simon söy lediği bir nutukta bilhassa demiştir ki: “Büyük ve orta elçilerimizin bu zarfında sadakatle ba; M. Lavafin vakitkinden ziyade tesirini hissettir. müştir.,, Hariciye nozırınır nutku LONDRA, 9 (A.A.) — Londra sehremininin dün verdiği zi- yafette 300 k kadr davetli hazır bulun muştur. M. Mac Donald ziyafet sa- lonuna girdiği vakit fevkalâde hara- retli bir surette alkışlanmıştır. e — M. Grandi'nin Amerika seyahati LONDRA, 9 A.A. — Times gezetesi M. Grandi'nin Ameri- ka seyahatından bahs ile yaz- dığı bir makalede İtalyan mil- letinin bu seyahat | dolayısile tetkik edilecek meseleler yani tahdidi teslihat ve harp borçla rı meseleleri hakkında kat'i ne- ticeler husulüne intizar etme- mesi lâzım geldiğini kaydetmiş t Times yazısına şu suretle nihayet vermiştir: M. Grandi" Washingtonu İ ziyaret etmesi bütün dünyayı saran buhranı yenmek için A- merikanın Avrupa ile birarada çalışması hususunda İtalyanın uhtesine düşen iştirek vazifesi ni ifa etmesi mahiyetini | h bir vak'a teşkil eder. Çocuk düşürten Ve alanlar (Başı 1 inci sahifede) dir. Biz talebelerimize öğretirken “sıkıt” im mahaziri adidesinden ve memlekette açtığı feci tehlikelerden bahsederek tap namzetlerinin nazarı dikkatlerini Gelbederiz . Ve sıktın bilâ sebep ve bili istibap | icrasına mes'uliyeti kanuniye ve vicdaniye- den bahsederek kendilerini ikaz ede riz, Bundan sonra Besim Ömer Paşa beyanatına devam ederk demiştir kis *— Tıbbi bazı csbap dolayısile ba zı kadınlarda hamil kadın için muci- bi tehlike olur, Bu tehlikeyi Hâakal sahibi salâhiyet iki doktor görüp is- katın lüzumuna tabriri olarak karar verdikten sonra bir mütehassıs tara- fından ameliye icra edilir. Bir de ge- be kalmamı lâzım gelen, fakat gebe kalan ve bu gebelikten kurtulmak için bizzat yapılan veya yaptırılan iskatlar vardır. Maattessüf kanunun bu hususta mücrimleri nereye kadar cezadide kıldığını bilmeyen bazı ka- dınlar alenen iki veya üç dört defa gürtaj yaplırdıklarından bahseder. ler, İşte bu kadınlar o Ginai füllerine vukultan sonra takip olunurlar. Buhranı iktisat cihetile çocuklar” nın adedini tahdit eylemek fikrile ta sağdi olunan iskatlar da bu yolda â- mil oluyorlar. Bunu maatteessüf mevkii içtimai- leri yüksek olanlar da, fıkara sınıfı da yapıyorlar. Yalnız birisi fenni dü Keme, — yeti iri Ki, ili eder. Malik olduğumuz arazinin beher kilometresine ancak 16 - 18 kişi isabet ederken çocuk dü şürmek ve almaktaki fecaatin azame ti ve derecesi ölçülemez. Gene et meselesi (Başı birinci sahifede) van borsası komiseri Kadri Be- ye müracaat ettik. Kadri Bey — Evvelâ şunu söylemek isterim ki Ali Galip Bey Celep- ler cemiyetinin kâtibi umumisi değildir. Halihazırda Celepler cemiyeti tasfiye edilmekte oldu ğundan bu iddia da bulunan za- ta hayret etmemek elde değil. dir. Borsanın et fistlerinin yük selmesinde âmil olduğu iddiası gariptir. Hayvan borsasının bayvan alım sc.tumından aldığı para kanun mucibince yüzde dörttür. Yanion lirada dört Bugünkü hayvan alım ve s8- tumı fiatleri küçük baş hayvan larda kilosu 11-18 kuruş arasın da olduğuna göre vasatisi 15 kuruş addedilerek ve bir koyun 65 gelirse kıymeti on lira ka- dar edeceğine göre bu koyun- dan almacak borsa vesmi ancak dört kuruştur. Bu et fiatine ne tesir yapar? Hayvan borsasının faidelerini ise aynca zikretmeğe ihtiyaç görmüyorum. Ete fiat konulup konulmama s1 ineselesine gelince: Ben böy le bir şeye ihtiyaç görmüye- ram. Yalnız bu vadide yapıla. çok şeyler vardır. Bil bassa et nakliye şeraitinin tet- kiki ve nakliye fiatlerinin esas- Ir tesbiti bu meyandadır.,, Fiatlar niçin muktelif Diğer taraftan etin şehrin muhtelif yerlerinde muhtelif fi atlarla satılması hakkında alâ- kadar bir zat demektedir ki: — Evet et şehrin muhtelif mahallerinde yekdiğerini tut- lerle satılıyor, Fakat acaba düşünülmüş müdür ki ei yerde satılan et bir değil. Meselâ Beyoğlu ve civarında yalnız dağlıç ve burma kara- man satılır, fakat Topkapıda ber nevi koyun sürülür. Hiç şüphe yok ki her koyu- nun eti bir olmadığı gibi, aynı fiate de değildir. Otomatik tüfeğin mucidi öldü HOBOKEN “Belçika” 10 A.A, — Lewis ismi verilen o- tomatik tüfeğin mucidi İsaac Newto: Lewis'in ani bir suret- Büyük harpte gözlerini kaybedenler için ROMA, 9 A.A, — Büyük harpte gözleri arrzaya uğrıyan kimselerin çalışmasını ve ha- yatları kazanmasını temin i- çin en asri tertibatı haiz olarak inşa edilmiş olan Enstitünün Meseie dai (Başı birinci sahitede) malümat vermektedirler. Bu malümata göre, birinci derece- de faal rol oynayan adamı, ada- dan müebbeden nefyedilen Ki- tion piskoposu olmuştur.Bu pis kopos, kıyam başlamazdan ev- vel, Kıbrıs valisine şu mektubu göndermiştir: ““Malümunuzdur ki, bana mil let vekilliği sıfat ve salâhiyeti- ni, sizin yabancı olan hüküme- iz değil, hefkara kasabasının müntehipleri tarafından ecnebi hükümetlerin keyfi idarelerine karşı kendi hukuklarile adada Yunanlılığın hukukunu müda- faa için tevcih edilmiştir. Key- fi icraat son zamanlarda o de- rece artmıştır ki mecliste ka- muni vesait ve yollar ile vazife- mi yapamamağa başladım. Bi- naenaleyh fevkalkanun vasıta- larda, meclis haricinde çalışma ğa karar verdim. Zatı asaletpenahlarınca ma- lâm olduğu üzere Hıristiyan sa | bır ve tahammülünün bile bir sonu vardır, 53 senedir ecnebi- lerin tahakkümüne katlanıyo- ruz. Bunlar hissiyatımıza ya. bancı oldukları gibi, adanm en basit ihtiyaçlarına karşı da bi- gânedirler. Bütün bunlara İn- gilterenin liberal efkârmın bir zaman davamızı anlayabileceği | ve hasis müstemlekeci zihniye tine nihayet galebe çalacağı ü- midile katlandık. İngilterede hürriyetin ve hak kın hâkim olduğunu iftiharla söylüyorsunuz. Fakat Kıbrısta tahakküm ve haksızlık hâkim | dir. Fakir Kıbrısın zayıf mena- bii zengin |, catına savfediliyor. Bu şerait altında esir Kıbrıs halkın dini reisi sıfatile vazi fem, bir parlamento taslağın- dan ibaret olan meclisin dar kadrosu haricine çıkmaktadır. Meb'us olarak kerhen Kral Cor ca sadakat yemini etmek mec- buriyetinde kalmıştım Reisi ruhani ve mill; lider sıfatile şimdi tazyik altında bulunan tebaalarnı itaatsizliğe (insöu- mission) davet etârek zaruretin deyim. Bundan böyle vazifem, adanın her tarafını dolaşarak gayri meşru memurlara karşı gayri kanuni harekette bulun- mağı tavsiye etmek olacaktır. Asaletmeap! Bu asırda hi riyete kavuşmak isteyen hiç bir millet esir olarak kalamaz. Bi- zimle beraber tam bir ahenk i- çinde yaşayan müslüman vatan daşlarımızla beraber biz Kıbrıs nüfusunun beşte dördünü teş. kil eden Rum ahali, şimdiki fe- Bulgar Başvekili neler görüşülecek? SOFYA 8 — Ankarayı ziya ret eden Utra gazetesi başmu- harriri Tanef'in bir makalesi neşredilmektedir. Muharrir Türk * Yunan dost luğundan bahsettikten sonra bu dostluğun Türkiyenin Bul. garistana karşı olan dostluk ve teveccühüne halel getirmediği- ni kaydetmekte ve Türk devlet adamlarının Bulgaristanla Yu- nanistan arasında muallak me- sailin hallinde tavassut edecek lerini yazmaktadır. M. Tanef Türkiye - Yuna- nistan ve Bulgaristan arasında kuvvetli bir misak vücut bula- cağından emin bulunmakta ve; “İsmet Paşa tarafından Bulgar başvekilinin o Ankaraya daveti sebebi de budur.,, demektedir. Cemiyeti akvam Pariste toplanıyor PARİS, 9 A.A. — Cemiyeti Akvam meclisinin gelecek içti- maını 16 teşrinisanide Pariste yapması resmi surette tesbit e- dilmiştir. Yunanistanın Bulga- ristana cevabı SOFYA, 9 A.A. — (Balkan muhabiri mahsusumuz bildiri- yor). Başvekil M. Mouchanoff Yunanistan hükümetinin ceva- açılış resmi bugün M. Musso- | bmı dün aldığını ve tetkik ey- lini tarafından yapılmıştır. lemekte olduğunu söylemiştir. budak saldı ci vaziyete, liberal Yunanista- İ nın herkese hürriyet bahşeden idaresini daima tercih edeceğiz. Binaenaleyh adamızın anavata na ilhakını ilân eder ve bu da: yamızm Allah, adalet ve vic- dan huzurunda haklı olduğuna kani olduğumuzdan hayvani | kuvvete karşı sonuna kadar mü cadele edeceğiz. Bu mektubun birer suretini de Mac Donald, Baldwin, Llo- yd George ve Henderson'a gön deriyorum.” Halka beyanname Piskopos valiye bu mektubu gönderdikten sonra halka bir | de beyanname neşretmiştir. Be taşma ezcümle demiştir iz Şimdi size hitaş, ediyorum. 53 senelikİngiliz idaresi bize şu ha kikatleri öğretti: (1) Esir olan bir millet, dua ile ve zalimlere yalvarmakla esaretinden kur- tulamax, (2). Mektubuma veri İlen cevap bizim aczimizi istih- kar ediyor ve başlı başına küs- tahlıktır. (3) Her noktadan se lâmetimiz milli istiklâlimize bağlıdır. Ve ecnebiler ancak u- mumi veya şahsi menfaatleri i- çin burada bulunmaktadırlar. Ve bu da bizim maddi ve mane vi tereddüdümüze sebep olu- | yor. Bu sebeplerle; yüzümüzü milli selâmetimiz olan yeni Bethlehem yıldızma çevirerek, dax ve çetin, fakat bizi selâme- te götürecek ancak bir yol oldu İ ğuna kanaat getirmeliyiz. İl. hak bayrağının altma toplana- lem ve aydınlığa çıkalım. Hüs- riyetin ve hakkın müdafii olan ve ecnebi zalim tarafından tah kir edilen Allah namına, hak- kın sesine itaat edelim. Sina da tada gelen emre itaat ede- lim. Hür vatanın müşterek vatan daşları, yabancı olan ve bizi ida re eden millete ve on'rı gayrı meşru kanunlarına karşı bir ita at vazifesile mükellef değiliz. O halde keyfi arzulevna karşı itaatsizlikte bulunalım. Ve Kıb rısın işgali ve Kıbrıs hüküme ti denilen belânm ref'i için her ig ceht ve gayreti sarfede- m, Kıbrıstan sürülenler! Gelen haberlere göre Kıbrıs tan müebbet sürgüne gönderi- lenlerin adedi 500 e yaklaşmış. tır. Kıbrıs metropolitlerini hâ- mil olan vapur menfaya müte- veccihen Cebelüttarikten © geç- miştii Niçin istifa Etti? istifasını izah ediyor.. | İzmir Belediye reisi Sezai | Bey istifa etmiştir. Sezai Bey bu istifasının se- | beplerini İzmir gazetelerine şöyle izah etmektedir: — Belediye reisliğine geldi. zaman 2,100,000 liralık bir bie Makami See bütçe 1,400,000 lira olarak tesbit e- dildi, yani bir milyon eksildi. İki milyonluk bir ihtiyacı bir milyonla idare etmek çok zordu. Bina Kanunu bütçede yeniden 200 bin liralık bir açı. ğa sebep oldu. Bu açıklar kapatılamıyordu. Mecliste münakaşa (hararetli safhalara girdi. Aza mütema- diyen “İsteriz” diyordu. Bu E- fendiler ne ii Pr. Marchesininin vefatı PADOUE, 10 (A.A.) — Ma ruf filosof Roberto Ardigo'nun li telmizi professeur o Giovanni || Marchesini'nin vefat etmiş ol. | duğu bildiriliyor. O Maarif vekili Manisaya gitti IZMİR, 10 (Milliyet) — Maarif yl e Esat Bey buradaki tetkikleri” ni ikmal etmiştir. Vekil Bey bu tet- kil'ten memnun kalmışlardır. Bu- gün Manisaya hareket etmiştir. Vekil Beyin beyanatı IZMIR, 10 (A.A.) — Maarif ve- kili Esat Bey şebrimizden hareket etmeden evvel beyanatta bulunarak lemiştir kiz | “İki buçuk gün gibi kısa bir müd! det içinde İzmirin muhtelif mektep lerini ve gençlik teşkilâtı gezdim. İzmirden pek iyi intibalr ve âti için) daha yükselme ümit ve kansatlerile ayrılıyorum. Gerek İzmir valisi Kâ- zum Paşanın ve gerekse çalışkan mu allim arkadaşlarımızın — bilâ istisna mekteplerimiz hakkındaki reli muavenet ve gayretleri; kından şahidi olmakla büyük bir ik tihar duymaktayım, Talebe çocukla rımızm aldıkları feyiz memleketimi. bütün manalar ve coşkun izlerini anlaşılmış ve tatbik edilmekte bulun muş olduğunu da görmekle ayrıca mübahiyim. Maarif vekilinin teftişleri IZMIR, 9 A.A. — Maarif Vekili Esat Beyefendi şehrimizin mekteple rini teftişe devam etmiş ve mektep- lerin gerek bina ve gerek tedris va- ziyetlerini şayanı memnuniyet bul. muştur. Öğle yemej Karşıyaka Kiz muallim mektebinde talebe ile birlikte yiyen Vekil Beyfendi ği müteakip talebe hanımlara Türk kadınlığının yüksek ve kendilerinin mezun olduktan son- ra ellerine tevdi edilecek çocuklara zalnız ilim ve fen ve san'at sa- ve fazilet, memleket ve millete mu- habbet hislerini telkin hususunda da gök büzük gayret ve kimametler gör. tereceklerine emin — olduğundan ve Türk kadınının tarihimizin şerefle dolu sahifelerinde pek © mumtaz bir mevkii bulunduğundan ve bunun is- tiklâl mücadelesinde hattâ harp mey danlarında bilfül isbat ettiklerinden bahsederek muvaffakiyetler temen- ni etmiştir, Müşarünileyh talebenin Kadıköy icra dairesinden: Bir borçtan dolayı mahcuz olan masa ve sandalya ve salrenin 16-11.931 tarihine tesadüf eden salı günü #aat 13 ten 16 ye kadar Kadıköy pazar mahallinde | satılacağından tellâliye ve ihale pul bedelleri müş #erisine ait olmak Üzere talip olan- ların orada bulunacak olan memura müracaat eylemeleri ilân olumür. Üsküdar 6 ıncı icra memurluğun. dan: Bir borçtan dolayi mahcuz ve paraya çevrilmesi mükarrer bir a- det Buganın 15-11-931 tarihine mü- sadif pazar günü Üsküdar Atpaza *mda 9 dan 11 ve kadar açık arttır. ma süretile satılacağından talip 0- Janların mahalli mezkürde hazır bu- İundurulacak memura müracaat et- meleri ilân olunur. İstanbul Mahkemei Asliye Birka- &i Ticaret Dairesinden: Türkiye Sa nayi ve Maadin Bankası tarafından, İstanbulda Sultan o Hamamında A- sır Efendi kütüphanesi caddesinde Basmacıyan Hant altında 21 numa” rada ve bilâhara Pincancrlarda Yu- sufyan Hanmda 26 numarada İcra- yi ticaret eden Bükrüzade Hacı usa ve mahtumları şirketi aleyhi nc 931-413 dosya nümarasile ikame olunan iflâs davasından dolayı müd deialeyh namına tastir kılınan da- vetiye varakası ikametgâhı hazır meçhul olduğu cihetle teblij memiş ve müddei vekilinin HLU.M. K. nununun 14 üncü maddesine mü vafık görülen talebi veçhile ilânen tebliğat ifasına karar verilerek mu- hakemenin icrası da 17-12-93) tari- hine müsadif çarşamba günü saat 10 da mükarrer bulunmuş olduğun- dan müddelaleyh vakti muayyende gelmediği veya vekil göndermediği takdirde hakkında muzmelei giya- bive icra olunacağı ilta olunur. —— m me ve ecnebi — mekteplerini de . Yarın Buca orta mek- tebi ve Koşu sahası ile biçki yurtla- alkışları arasmda mektepten ayrıl. mıştır, Vekil Beyfendi bundan sonra Harik Hayat Kaza dan bazılarını gördükten sonra Manisa'ya bareket edeceklerdir. ve Otomobil Sirgortalarınızı Galatada Ünyon hanında kâin ÜNYON SİGORTASINA yaptırmız. Türkiyede bilâfasıla icrayi muamele etmekte olan ÜNYON Kkumpanyasma bir kere uğramadan sigorta yaptır- mayınız. Telefon: Beyoğlu 2002. Alpullu Şek Bu KESME er Fabrikası sene ŞEKERİ İMALİNE MUVAFFAK OLMUŞTUR. Bu şeker Avrupa'nın piyasamızdaki kesme şekerlerine tama mile muadil olduğu halde fiatı Avrupanmikinden okkası yüz para ehvendir. Muhterem haklımız Alpullu kesme şekerlerini Ankara'da Başvekille | İzmir Belediye Reisi /mammmmamaanm> her yerden arıyabilirler, Önümüzdeki 15 Teşrinisani Pazai e e günü saat 15.30 te matine olarak FRANSIZ TİYATROSUNDA piyanist HENRY FURLANI ve kerimeleri İştirakile iki piyanoda bir konser verecektir. Pek yakında | FRANSIZ TİYATROSUNDA İİİbir kaç temsil ver- mek üzre Sofya Tiya İ kep bir BULGAR KOOPERATİF İOPERET HEYETİ İ şehrimize müvaselet | edecektir. Heyetin ll başında meşhur pri- İsehnet BALKANS- İİKA ve Rejisör ST. maktadır. Temsiiler İ:9 Teşrinisaniden iti- il İbaren başlayacaktır. DOKTOR RİKALSİN Fabrikasısın imalât olan BEYLERE: KALKOLEOL (Vitamin A, B. D. li Balıkyağı hulasası) Her mevsimde ve her yaşta mideyi yormadan RAŞİTİZM ve ZAAFİYETİ UMUMİYEDE Balıkyağı yerine kullanılır. Kokusuzdur.