16 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

16 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Muhabir mektubu Sinoplular hakkında yanlış bir efsane! Bu efsane Sinobun uzun seneler menfa diyarı * ittihazından ileri gelmiştir. Yukarda Sinobun güneş doğmadan evvel manzarası, aşağıda Cumhuriyet bayramından bir intiba Sinop: Cümhuriyet eee e eme eme bir vaziyete düş- eylemek üzere Sinoba avdet Zeye gitmiştim. havanın muhalefe- tinden ve başka bir vasrta bulumama masından dolayı bu arzuma muvaf İak olamadım. o Maahaza Gerze'de parlak bir bayram yaptık. Ertesi ünü müthiş birlodes | esiyordu. elan sora bi monlrm heriki mdecein söylediler, Deniz çarşaf Sibi görünüyordu. Fakat bazısı (bu laştım, Geri dönsem Slm deri gi - sem fena! o Çarunaçar devam ederek ve adam akıllı soğuk duşlar yaparak Sinoba muvasalat eyledim. Sinopta merasim inop'ta da vali ve erkânı hükü- Döküm yep meszahervileri ve bak kin pek coşkun tezahuratile Cüm- huriyet bayramı parlak bir surette tes'it olunmuştur. Muhtelif mevki. lerde icra olunan merasime yediden yetmişe kadar umum balk iştirak &ylemiş ve sokaklar insanlarla dol- muştur, Vali Azmi tarafından irat edilen müessir hitabe ile maal. ti tarafından cesmi getiçler ve eelisiz fener alayları yapılmış ve park gazino. şunda verilen baloda geç vakitlere kadar dans edilmiştir. Sinop'u'ara yanlış isnat! Öteden beri Sinoplular çok mer- dümgiriz olduklarını ve yabancılar» dan kaçtıklarını işitmeyen kalma, Halbuki bu işin yanlış bir tefeh- hümden ileri geldiğini ve meselenin neden ibaret bulunduğunu bu defa; ki tetkikatımda anladım: Malüm olduğu üzere Sinop sene lerdenberi menfn mahalli idi. Sultan Hamit zamanında buraya nefi olu. man kalebentlerle ayrıca bafiyeler tarafından da takip ettirile vek kimlerle görüştükleri tahkik et- tirilmekte olduğundan | kendilerine | de bir zarar gelmek ihtimaline bi- nen kimse ile ve onla- rın girdikleri yerlerden kaşarlarmış! Şu halde muhterem Sinop halkının da suretle harekette mazur olduk. vr anlaşılmaktadır. Binaenaleyh, Türkün kas em yakışmıyan şu kö mattan Sinoplıların beriyüzzim- me oldukları şüphesizdir. Postane Sinop postahanesi şehrin en gü- #el binalarından biridir. Bina icarla olmayıp hükümetin kendi malıdır. Sinoba haftada bir vapur uğradı ğr cihetle hen veya gün aşırı Eszete gelmediğinden sekiz günlük &vrakı hâvadis bir araya toplanmak: tadır. Mektup muhaberatı da ayni veçhile bir güne munhasır kaldığın dan ve başka yollardan da posta sevki kabil olamadığından insan bu sada bir hafta zarfında dünya ile a- Seyrisefein ra Sinoba çıkmakta imişler! halka sühulet için biletlerdeki bu tezadın kaldırılması mevsim bire indirilmiş olduğun iz seferlerinde fevkalâ. Karadeniz. izdiham olmağa başlamıştır. Hat tâ bu sebepten tüccar eşyasının da nakli mümkün olamamalındır. Raşıp KEMAL ere Fakir Almanya ve eski efendileri BERLİN, 15 A.A. — Prusya diyeti bütçe encümeni, hükümet fır- kası furafından verilmiş olan ve bil- hassa sosyalistler tarafından müze heret edilen bir takriri #eddetmiştir. Bu takrirde, eski Alman prensi ile aktedilmiş olan mukavelo- lerin yeniden tetkik edilmesi talep olunmakta idi. Bu inünasebetle, demokrat gazs- tcler hiçbir memleketin eski pr: leri kaklanda Almanya kadar ölice- nabanc davranmamız olduğunu yaz- maktadır. Meselâ ufak Mecklerm. bourg Strelitz aslen Alman olan Ka- radağlı bir prensese 1 milyon mar- ka yakın para vermektedir. Prusya hükümetinin Hohenzol- ile aktetmiş olduğu ikavelenameye nazaran bu hane- ös üç taksitte 15 milyon mark al. mıştır. Tesviye edilmiş olan bu meb Iağa mülkiyetlerinin kendilerine nit oldukları tanınmış olan şatoları, ma- likâineleri, ormanları ilâve etmek Hâzumder, bunların kıymeti 100 mil- onlarca mark tahmin olunmaktadır. Eşki imperatorluğun senyörleri - | ki timarlarını bile doğrudan doğru- ya imperatordan almıyorlardı. - Da- ha feza muamele görmemişlerdir. Onlar senevi iratlarını almakta ve nevi takriben 1,800,000 mark alan prensler 15 kadardır. Demokrat gazeteler, bu cömertli. gin bütün hayatlarda tekaüt san- dığma az çok mübim miktarda pa- ra tevdi etmiş olan © müteleaitlerin haftada almakta oldukları 13 mark ile bir tezat teşkil etmekte olduğunu yazmuktadır. Briand'ın bir ziyafeti PARİS, IS A.A, — M. Briand, Fransız - Alman iktisadi komisyonu murahhasları şerefine bir öğle ziya- feti vörmiştir. İsveç faşistlerinin saf- larındaki ecnebiler SOKHOLM, 15 AA. —P. sata mer ei mem kerna rikâtma iştirak etmiş olan biri Al yan ve diğeri Avunturya'lı iki cene in memleket haricine çıkarılmala rını talep eylemiştir. | olunacak ve bu suretle MİLLİYET PAZARTESİ Birinci sahifeden geçen yazılar 16 TEŞRİNİSANI 1931 Kurtulus Yolu ana 1 inci sahitede) lât sahibi İcesilmiş bir eşkiya yuvası halinde bulmuştu, Acil ve muvaffak tedbirlerle bu seneye kadar idare © dilen bu kalabalığı Cümhuriyet ha- yatma tam intihak ettirmek için artık esalı tedbirler almak zamanı | gelmiştir. Böyle tedbirler için icap ,eden bütün manevi şartlar tamam olmu: Şükrü Kaya Bey Çemişgezek- te köylülerin dertlerini dinledi. Bun ların en büyük şikâyetleri Dersim- lilerin haydutuklarındandır. Dikka- &e şayandır ki bu şikâyetçilerin bü- yük kısmı gene Dersimlilerin kendi içlerinden ayrılarak bu muhitte top- rağa hem de tapulu olark bağlanan aşiret uşakları idi. Bunlar dillerinin döndüğü kadar iyi bir vatandaş ol- mak arzusunu gösterdiler. Dağların uçurumların arayında insanların zul ünden taş kesilmiş, vicdanları na- sırlanmış insanların zulmünden kur | talmak için devletin muhafaza ted-| birlerinden ettikleri istifadeyi büyük | bir sevinç ve şükran duygusu il tekrar ettiler, Bunların yürekten ge len yarım yamalak ifadelerinden am- | laşıldığına göre yarı göçebe,haneber duş olarak ömürlerini başka adamla rin nam ve hesabina geçiren ve onla rın teşvikile kendileri de birer hay- dut kesilmek tehlikesine maruz olan talisizlere cümhuriyet kurtuluş yolu nu göstermiştir. Onlara ovaralara in alnmın akı ve terile çiftçilk ve hayvancılık etmek imkünmi vermiş- tir. Fakat hayvancı olan Dersimliler birden bire çiftçi olmağı kolay sam- muyorlar, Bir de yaylak ve otlak sinde çok müşkülir çekecekleri zan- nında bulunu: yorlar. Bir vekilin kasabalarını yz çe için unutulmaz e cesaret kaynağı olmuştur. Dahiliye vekili tarafımdan serbestçe düşündüklerini söylemeğe davet edi len halk arzularını aç giyledilr. Bu arzuların en mühim h. ve hülâsasını Dersimin umumi bir bi yel de cümhuriyet hayatına intibak etti- rilmesi teşkil ediyordu. Eski Dersim meb'usu Diyap Ağa da bu seyahati duymuş ve iki saatlik mesafede olan köyünden şe Ka- ya Beyi ziyarete gelmişti. Bu ziyare tine ve Dersimdeki aşiret siyasetinin artık yürüyemiyeceğine tamamile »- kıl erdirmiş olan Diyap Ağa: “Deni- Zin yanında ii ve bu ata sözü ile devlet otoritesi yanında reislerinin efradı üzerinde bü; otoritesi olan bir aşiret reji- İ minin artık sökemiyeceğini açıkça | söylüyor. Yarın Hozat ve öbür gün Mazkirt | ve Persek kazaları ve köyleri tetkik | Dersimlinin iyi bir cümbhuriyet vatandaşı olması mı daha ziyade kolaylaştırmak ve ça buklaştırmak için yapılması lâzem gelen idari ve iktisadi tedbirlere da- ir daha fazla malümat elde edilmiş olacaktır. Young komitesinin | salâhiyeti PARİS, 15 A.A. — Yen isti. şari komitesinin salâhiyetleri hakkın da Fransa ile Almanya arasmdaki moküni Bazar ihülâtlerının halledile- esği ümit edilmektedir. Meyer şmezkür komitenin tah- | v yetlerine ar. azda bulunmayacaktır. Fran Almanyada atıl bir halde al. mış olan kredilerin tasfi; wl ları tetkik otel: üzere alacaklı ve borçlu bankalar mümessilleri konferans halinde toplanmalarma i- tiraz eylemiyecektir. İstişari komite, büyük Bankalar mümessillerinden mürekkep olup ih timal Bâle'de toplanacaktır. Banker. ler konferansının da ayni zamanda | ve ayni şehirde toplanması ihtimal haricinde değildir. Flandin - Von Hoesch mülâkatı İ PARİS, > A.A. — Young pli- Amin derpiş eylediği istişari komi” tenin içtiman davoti yüzünden orta a çe > usul meselesi hakkında M. Flandin Von Hoesch ile görüşmüş- tür, Korsika haydutları tevkif ediliyor AJACCIO, 15 A.A. — Tathir a-! moeliyesi dün de devam etmiş ve Je. | seph Carlotti tevkif edilmiştir. Je sap Carlotti, birçok defalar Favig. elife yataklık etmiştir. Eehemmiyet siz bir iki kişi daha tevkif olunmuş” tar. Hali hazırda mevkufların mik. tarı yüze balij bulunmaktadır. Je neral Fournier, şimdiye kadar elde eğilmiş olan. eiclerden memmun olduğunu, cünkü Jandarma kuvvet. lerinin haydutların hüküm sürmekte oldukları dört beş kasabayı nüfusça zayiata sebebiyet vermeksizin ni etmiş olduklarını beyan etmiştir. Bir Gürcü katilin mahkümiyeti PARIS, 15 A.A. — Cinayet mah kemesi, siyasi bir takım avamilden dolayı vatandaş Ramichvili'yi katlet miş olan Gürcü Echanouk Vadze'yi 10 sene kalebentliğe ve 20 sene müddetle ikamet hakkından mahru- imiyete mahküm etmistir. | Buhran .. Vergisi (Başı birinci sahifede) Buhranı karşılamak için ih- dası takarrür eden bu buhran vergisinin ucuzlamağa başlıyan balta daha da ucuzlamasına âmil olacağı kanaatı vardır. Bu vergi ile yalnız devlet bütçesin den maaş alanlardan S5ilâ 6 milyon lira temin edilmiş ola- caktır. Diğer hususi müessese- lerden de 3 milyon lira temini süretile bu vergi hasilâtınm 8 - 9 milyon lirayı bulacağı anlaşı Mıyor. Yeni vaziyet karşısında mem leketimizin pahalı şebirlerin- den biri olan ve bir memur şeh- ri bulunan Ankara'da esaslı ted birler almacaktır. Bilhassa mes ken içar bedellerinin U asgari hadde indirilmesi en büyük te- mennidir. Millet Meclisi mahafilinde yüksek maaş alan memurlar. dan, küçük maaş alan memurla rın maaşlarından yüzde on ke- | sileceğine göre, bu nisbetten fazla vergi alınması lüzumu i- leri sürülmektedir, Hattâ ba- zı meb'uslar devlet barem'nin tadilini ve beşinci © dereceden yukarı maaş alan memurların aldıkları maaşların fazlalığına işaret etmektedirler. Bu husus- işle | ta Millet Meclisinde müzakere cereyan etmesi muhtemeldir. Yüzde onlar kesilirken eski tekaüt kanunu mucibince kendi lerine maaş bağlanan mütekait eytam ve eramilin bundan is- tisnası iltizam olunmaktadır. Bu istisnadan maksat yeni ka- nun mucibince kendilerine ma- aş bağlanan mütekaitler, ey- tam ve eramilin fazla maaş al- Kar olmalarıdır. Bu suretle adaletin temin edilec: an edilmektedir. ağa Marmara'da iki Vapur çarpıştı (Başı 1 inci sahitede) ları ve kampana sesleri arasında ha- fif yolla ilerliyen iki gemiden birisi Fransız bandıralı Le Levent, diğeri de 600 tonluk İspanya bandıralı A- ran Guren'dir. Sis içinde ilerliyen Şehir meclisi Dağıldı ( Dap J inci sahifede) gelen bazı evrak müzakere Avcılar köyüne tahvili kabul Ahmet Ali B. bu sırada söz aldı. Geçen içtimnda azaya dağıtılan mu- ada bölçenla müzakeratmmin söle meye ithal edilmediğini söyledi. Reis muavini Nuri B. cevap vere rek dedi kik — Muaddel bütçe iktiran etti, Mecliste yoktur. Salahiyete tecavüz mü? Mehmet Ali B. — Daimi encü- men meclisin salâhiyetini tecavüz et- miştir. Meclisin bütçeyi tanzim ve müzakere etmesi Iözımdır. Avni B. Daimi encümen mamma dedi ki: — Mazbata iyice okunursa he- yeti vekileden gelen tezkere muva- tasdiki | âliye yapılacak iş batamız beyanı mütalea şıkkıdır. Ha İn icabı olarak ve işlerin geçikme- meş içim bayanı mütalen olrak tas vibi âliye iktiran etmiştir... Mazbatanın müzakere ve tasdiki tehir edildi. Halbuki müddet bitmiş! Müteakiben müstahdeminin mu- ayenelerinin yağın için mühletin temdidi hakkında daimi © encümen tezkeresi okundu. Feridun B. tem- dit edilmesinin aleyhinde bulundu. Avni B. lehte söz söyledi. N: Halbuki temdidi istenen müddet başlamış ve dün akşam hitam bul- muştu, Bu vaziyet &za arasında gü- mucip oldu. Tifoya karşı tedbir olmak üzere gabat bütçeye onan kâğım çkur. Gene mezbaha.. Bundan sonra müesse- Mm kikine başlandı. Geçen içtimada varidat kısmı mü zakeresi bitmişti. Masraf kısmı mü- zakeresine li Mehmet Ali B. baz istihsalitmin kâfi gelmediğini li namına cevap veren Nu- ri B. günde 120 ton büz istihsal &- dilebildiğini, halbuki sarfiyatm 100 ton olduğunu, şehre kâfi geldiğini e e Rapor neticede kabul e- Son söz bu iki gemi ayni rotayı takip ediyor | şpeval lardı, Fransız gemisi Marsilya'dan| Aj “e petrol almak için Romanya” | Ruznamede müzakere edildcek mevat bitmişti. Bu sarada Mehmet söz ve dedi ki: ordu. İspanyol gemisi Kara» | dünle; mmnlirinden, Alılantan çk yapılan tahki- mazaran, bu iki vapur yekdiğe- rinin düdük seslerini çok yakın bir mesafede duymuşlardı. Fakat bu mesafe o kadar yakındı ki, iki gemi- nin müsademesinin önüne imkân bulunamamıştır. Fransız beylik gemlernden olan Le Levent'in nöbelci | süvarisi bir gemi boyu mesafeden karşısında bü yük bir geminin karaltısmı görmüş- tür. Diğer gemiden de ayni vaziyet | görülmüş olmalı ki Ar, den bire burun çevirmiş, bu anda ve| tam saat 22,45 ie müthiş bir gürül. tü ile Le Levent b: numarlı ambarlardan Aran Guren'e binmiştir. ? Bu darbeyi yiyen ve büyük bir rahne alan Aran Güren sür'atle bat- mağa başlamıştır. Giöcenin söküneti içinde yatakla. rında uyuyan AÂFen Güren'in mü- mez bir ii yataklarından far- lanuşlar, dehşetle zöverteye koşmı lar ve geminin batmakta aldağana | dehşetle görmüş Derhal Le Levent den indirilen sandallarla kazaz: gemi batma. dan biraz evvel Le Levent'a alma) bilmişlerdir. Le Levent kazazede geminin gir. dabındar kurtulabilmek için derhal vak'a mahallinden uzaklaşmıştır. Fa kat Aran Guren ranın suları arasında kaybolduktan sonra, kaza zede geminin ahcısının gemide kal. dığı ve gemi ile beraber bu zavallı nın da kazaya kurban gittiği anlaşıl. mıştır, Aran Guren'den kurtarılan 21 kazazedeyi hâmil olanLevent dün limanımıza gelmiştir. Liman idaresi derhal kaza hakkımda tahkikata baş- lamıştır, Dün zabıta ve müddeiumumilikte Cemiyeti akvam mec- lisindeki murahhaslar PARIS, 15 AA. — Cemiyeti Ak vam meclisi murahhaslarından M. Lerroux, M. Seialoja ve M. Jbon Simon bugün buraya geleceklerdir. M. Jaleski ile M. Von Bülow pazar tesi günü geleceklerdir. BAYONNE, 15 A.A. — M, Ler rouz, cenup ekspresi ile saat 10,30 da istasyondan geçmiştir. Mumaile- yh, istasyonda Fransa hülkümeti mac mına prefs mwavini tarafından istik. bal edilmiştir. Meclis dağılırken reisin sami- mi bir tezahüre vesile vermek için rede yapılan işleri hulüsa etmesi te- amüldendir. Bereket © versin ki bu tesmül bizim meelisimizde yoktur. Eğer olsaydi her halde reis B. çok müşkül vaziyete düşecekti. Hepimi- ze selâmetle ayrılmamızı temenni &- derim, Fakat düşünürsek bu devrede ne iş gördük? Bir iki mazbatanın kabu- Tünü tasdik ettik. iz İş umumi hesa- İ bu katinin tetkiki idi. Fakat yapama. dık. Ancak Karanğaç hesabı katisini tetkik etti için ise geçen sene bu zaman ikmali lazımdı. Vali Beye yardım eden ko- ca bir teşkilât var, İş yapılamıyor Muhittin Beyin işi cidden başın. dan aşmıştır. Fakat bu koca teşkilât ne yapıyor? Biz bu devrede işsiz bi- rakıldık. Her maniaya rağmen vazi- feleri il ellefiz. Sadece e meselesinin balli için bir haymlı a. dım attık. Bu hiç olmazsa gü mızın kefaretini teskil eder." Memurlar çalışıyor! ! Makam namına Nuri B. cevap | vererek memurların iyi çalıştığını, İ geçen sene tevhit meselesi, mütend- dit muvakkat bütçe ihzarı, barem tatbiki mühim işler olduğunu söyle- ! İ Müzakere bitti İÇ Reiş Sadettin Ferit B. dedi kiz az, Meclisin işi biti, Şimdiki 20 bir muhasebeyi âmaldir. Bu va- dide söylenecek çak söz olabilr Fa- kat ruznamede müzakere © edilecek bir şey yoktur. Sadettin Feriş Beyden öenre aaa dan İsmnil Sıtkı B. söz aldı. ledi, Aza salondan çıktı, İsmail Sıtkı Beyin sözü kesildi. Zenciler arasında kanlı arbede LİZBON, 15 A.A. — Bissaudan Seculo gazetesine bildirildiğine göre teşrinievvel ayı nihayetlerine doğru bir domuz sirkati yüzünden Papel ve Mandadha kabileleri arasında bir mücadele zuhur etmiştir. Bunu iki kabile efradı arasmda kanlı bir mü ni olmak için 4,000 kişiden ibaret o- lan Mancadha yerlileri bir o kal'eye hapsedilmiştir. kısa bir mutuk söylemesi ve bir dev | ve tas-| edilmiş ve keyfiyet dik edildi. Amindos köyünün ismi dirilmiştir. leticede — olmak üzere temdit kabul edil- Çanakkaleden geçen gemiler Çanakkalede sıhhi kontrollaitn yaptıracak olan gemilerin (Çimen- lik) ve (Nara) fenerlerini vasleden hattın üzerinde ve Çimenlik fenerini bordalayarak Çanakkale sahil sehhi- ye merkezi hizasında, demirlemek- makinelerini tevkif ve sür'at- lerini tahfif eylemeleri usul Fransada milli cihaz- lanma PARİS, 15 ALA. — Sarthe meb. usu M, Montigny, milli cihazlanma kında bir tadil teklifi tev Çeliğe > milyara çıkarılması teklif olunmak. tadır. İtalyanın bir hakemliği ROMA, IS A.A. — İtalya hükü- #nelinin meselesinde Fransa ile Meksika arasında zuhur nida tilâf hakkında hâkem olarak olduğu karar, neşredilmiştir. Fransa'nın moktaj mezarı kab edi: miştir. -İParis'teki İsviçre darül- fünun mahallesi PARIS, 15 ALA, İsviçre federal meclisi reisi M. Motta, İsviçre Darül fünün mahallesinin ilk taşını vazet- miştir, Fransız kabinesinin içtima PARİS, 15 A.A, — Kabine per şembe sabalır içtima edecektir. Doktor Rusçuklu Hakkı Beyoğlu, İstiklâl cad- desi Büyük Parmak ka- pu, Afrika Ohanma bitişik Tel: İİ Beyoğlu 2797. | Saat:14-18, Doktor Hafız Cemal Dahiliye hastalrkları mütehassısı Cumadan maada hergün öğ- leden sonra saat (2,30 dan 5e) kadar İstanbulda Divanyolun- da 118 numaralı hususi daire- sinde dahili hastalıkları mua- yene ve tedavi eder, Telefon; İstanbul 22398 Sıra numarasını beklememek isteyenler, kabineye müracaat la veya telefonla randevu al- malıdırlar, Sağlumlığına balet gel meksizin bir mürekkepli kalemin yapılması müm- kün olduğu kadar hafif olmalıdır. Bu suretle yazı yazmasını tesbil eder. Ba yiiniz bu Eversharp kale- minin tecrübesini yapma: ğa amadedir. Mürekkepli alemlerin bürün çeşitlerin de kurşun kalemleri ler. Başlıca. kartasiyeeler de satılır. İZ ER Ya 7 Mürekkepli ve kurşun kalemleri lân İstanbul Elektrik, Tramvay ve Tünel Şirketleri ile İstan- bul ve Kadıköy havağazı Şir- ketleri ve Tesisatı Elektrikiye Şirketi, elyevm ve oldukça u- zun bir müddet için münhal hiç bir memuriyetleri o bulun- madığını ilân ve hiç bir netice verilemeyecek olan hizmet ta- Jebinden sarfı hazar olunması- nı bilhassa rica ederler, Binaenaleyh © müstedilere alâkadar olan hayırhah ze- vattarnı gelen tavsiyename ve teşebbüsler hakkında dahi key fiyet aynıdır. SİGORTACILAR DAİREİ MERKEZİYESİNDEN (Harik Sigortalarmın yeni tarifesi) İktisat Vekâletince tasdik edilen yeni harik sigorta tarifesi 15 Teşri- nisani tarihinde mevkii tatbika ko- nulmuştur. Binaenaleyh meriyeti 15 Teşrinisani 931 tarihinde başla- yan Harik Sigorta poliçeleri yeni tarife fiatlerine göre tanzim edilme idir. Bu tarife, mer'iyeti mezkür tarihten mukaddem olan poliçalara kabili tetbik değildir. Şurayi Devletin kararına tevfikan itfaiye resmi sigortalılara aittir. Yeni tarifenin 27 inci maddesinin (4, d) fıkrasında: ekumpanyalar, acentalar ve simsarlar tarafından, her ne şekilde olursa olsun, sigorta- Irlara tenzilât yapılması katiyyen memnu olduğu ve bu hükmün hilâ- İma hareket edildiği takdirde mü Takabe kanunu ahkâmma göre tecr ye edileceği musarrahtır.» Bakırköy Sulh mahkemesinden: Yeşilköyünde Şevketiye mahallesin de Serbesti sokağında 15 numaralı banede mutasarrıfen mukim iken ve. fat eden Nerses Nersesiyan Efendi- ye ait mastelerrüat radioile ve bir elmaslı ve iki kapaklı bir altun #aat ve kordonun şehri halin 18 in- ci çarşamba günü saat on dörtte Sandal Bedestanında satılacağından taliplerin hazır bulunmaları ilân 0- Yamur. Yangın Hayat Nakliye Kaza Otomobil ANADOLU SİGORTA ŞİRKETİ Teşkilâtı tamamen Türktür Müessisi İş Bankasıdır ADRES: 4 üncü Vakıf Han Telefon: 20531 Telgraf ; İmtiyaz Ticaret İşleri Umum Müdürlüğünden: 30 İkinci Teşrin 330 tarihli kanun hükümlerine göre tescil edilmiş olan ecnebi şirketlerinden Çekoslovakya tabiiyetli (Sosicte Aronim dö Fabrik dö Bone Türk) şirketi bu kere müracaatla Türkiyedeki muame- lâtını tatil eylediğini bildirmiş olmakla mezkâr şirketle alâkası balu anların şirkete ve icabında İstanbul mıntakası Ticaret Müdürlüğüne müracaat eylemeleri ilân olunur. Sıhhat ve içtimai muavenet vekâ- letinden: 1 — Erzurum, Çorum, Konya, Kars ve Malatya Doğum ve Çoçuk Bakım Evleri için şartnamesine merbut listelerinde ay- rt ayrı isim ve miktarları yazılı cem'an 122 kalem Cerrahi alât ve malzeme, 2 — Sivas ve Erzurum Nümune hastaneleri için Keza şart. namesine merbut cerrahi alât ve malzeme kapalı (zarf ysulle. rile münakasaya konmuştur. İhaleleri 29-11-931 saat 15 te Ankarada Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletinde komisyonu mahsusunda icra olunacak- tır. Şartname ve listeleri görmek istiyenlerin Sıhhat ve İ, N, Vekâletinde İçtimat Muavenet Umum Müdürlüğüne veya İs- tanbul Sıhhat ve İçtimai M. Müdürlüğüne müracaatları ve ta- liplerin şartnamelerine tevfikan ve her liste mukabilinde teklif ettikleri fiatları ayrı ayrı göstermek suretile tanzim edecekle- ri teklif mektuplarını vakti muavyeninde Vekâlete tevdi et meleri. (3798)