25 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

25 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

MİLLİYET ÇARŞAMBA 25 TEŞRİNİSANI hubir mektubu Her gün sel tehdidi altında bir kasaba Yarım saat yağmur yağsa Boyabat felâket içinde kalır Boyabat'ta iki mektebin muallimlerile Himayeietfal heyeti bir arada. BOYABAT — Boyabat kazası Türkiyenin vüs'at ve iervet itibarile birinci kazala- tındandır.. Durağan namında ir nahiyesile 182 köyü ve 62 İn nüfusu vardır. & Arazinin küvvei inbatiyesi, mahsulât- Win kesreti, ormanlarının cesa- mi ve havasının letafeti bu- a kesafeti nüfusu tevlit ey- la Merkezi kaza sathı bahirden metre mürtefidir. Kaza çaymakamı İhsan Bey Ayaşa edilmiş olduğundan 23 vi burası Naci Bey na- Munda muktedir ve gâyyur bir .ahrirat kâtibi tarafından idare “lunmaktadır. Merkezi kazada 1000 kadar ahşap hane ve (3,400) nüfus mevcuttur. 3 Sâmi, bir hamamı, 2 un fabri- kası bir dabağhanesi de vardır. Müânzarası Boyabadın manzarası zarar tızdır. Her ne kadar beyaz ev- eri dereler tepeler © üzerinde ir anfiteatr manzarasını arze İyorsa da maalesef hiç biri Nin bir kıymeti mimariyesi yok P. Bu evler kâmilen ahşap o- lp tek bir kâgir haneye te- #adüf olunamamaktadır! Yal Miz çarşısı kâgirdir. Bu çarşı 3 defa yanmış ve tekrar ahşap “larak inşasma başlanmış ise e Vali Nizamettin Bey tara- fından yıktırılarak güç hal ile kâgire tahvil olunabilmiştir.. Kasabanın garbi şimalisin- de yekpare kayadan tepe Üzerinde Cene: dan kalma bir kale şayanı te- Maşa bir manzara arzeylemek- tedir. Boyabat kasabası kâmi- len denecek derecede dereler içinde kurulmuş © olduğundan daima sellerin tehlikesine ma- tuzdur. Burada yarım saat ka- dar yağan yağmurlardan ka- sabayı bir metre kadar irtifam- da seller bastığından herkes hanelerinde mahsur kalmakta- dirlâr, Eğer ki bu yağmurlar ir iki saat devam edecek olur- sa kasaba halkının maazallah zmir felâketi gibi âfete maruz olmalarından korkulmaktadır! nın bu sel yatağından kurtarılması pek müşküldür. Mektepler Burada iki büyük (mektep Yapılmış ise de bunların her ikisi de kasabanın şarkındaki uzak tepeler üzerinde ve her ikisinin cepheleri de güneş gir- meyecek istikametlerde yapıl- mıştır. Bunların orada yapıl- malârının başlıca sebebi kasa- banın dere içlerinden o tarafa tedricen o nakledilmesi imiş! Bilmem buna imkân var mıdır. Şehrin öbür ucundan aşağı yu- karı yarım saat çeken bu mek- teplerin yolları da olmadığın. dan kışın çoluk © çocuk sakız gibi yapışan çamurlar içinde ne kadar büyük bir müşkilâtla perişan bir halde gidip geldik- İerini bana anlattılar da o yav- rucuklara çamurlar içinde ne rucuklara ve mektep muallim- lerine acıdım. o Hiç olmazsa mektebin birisi kasabanın kabil cihetinde yapılmış ol: dı bu kadar müşkilât olmazdı. Orada su dahi bulunmadığın- dan sakaların taşıyacakları su- larla bilmem ki o değirmenler ne zamana kadar dönecek ve iyi istihdaf olunan gayeye ne za- man varılacaktır? Hükümet konağı Aynı maksatla iki mektebin arasma kurulmüş olan (48) o- dalı cesim hükümet konüği da yürekler acısıdır! Gerek mek- teplerin ve gerekse bu konağın oralara yapılması hakkındaki halkm muhalefet ve mumanaa tı para etmiyerek gene temelle ri atılmıştır. Gerçi kasabanm bugünkü fena mevkiinden kur tarılması şayanı arzu ise de a- caba buna imkân var mıdır? E- ğer ki yanan çarşının yerine © civarlarda bir çarşı kurulmuş olsaydı kasabanın ( o cihetine doğru yürüyeceğine — ihtimal verilirdi. Fakat şimdi artık iş işten geçmiştir! Hükümet ko- nağı böynu ük bir vaziyet- | bazı te orada natamam © durdukça diğer bir konağın inşasına da başlanması mümkün olamıya- cağından kaza (o memurlarınm şimdiki köhne ve biçimsiz bir bina içinde çalışmağa mecbur kalacaklarına şüphe yoktur. Vukuat ve cinayetlerin sebebi Gerek Boyabat'da ve gerek- se diğer kazalardaki vukuat ve cinayetlerin başlıca ve en birin ci sebepleri arazi ve hudut mü- nazaalarile kız kaçırmak ve ha- fif kadınları kovalamak yüzün dendir.! Tapu dairelerinin he- nüz arazinin hukuku tasarrufi- yesini temin edecek O kudrette olmamalrı ve kadın meseleleri hakkındaki ahkâme cezaiyenin . kuvvetli olmamasından ziyade halkımızın fuhşiyattan müte- vellit fenalıkları lâyıkile idrak edememeleri bu gibi vuküatın tevalisine âmil olmaktadır... Hayvan hırsızlığı Kaza dahilinde her gün hay- van hırsızlığı olduğunu söylü- yorlar, Bir kaç vilâyette ve bil İ gitmiştir. Birinci sahifeden geçen yazılar Başvekil Şehrimize geldi (Başı 1 inci sahifede) rıhtımına çıkmış ve oradan refaka- tünde Neşet Ömer Bey olduğu halde otomobil ile Gülhane (o hastanesine Hastanede İsmet o Pş. Hz. nin muayenesi icra edilmişti, memnuniyet görülmüştür. Dün İsmet dimiş olup trosesi bugün alımacak- tir. İsmet Pş. Hz. nin muayenelerine bugün de devam edilecek ve burla- rm ikmelini mütealap maruf mute. hassıslar tarafından o konsültasyon yapılarak sıhhi vaziyetleri kat'i sü- rette tesbit olunacaktır. Perapalasta.. Başvekilimiz bundan sonra Pera- palaz oteline gelerek öğle yemeği dört sant kadar isti İsmet Paşa akşam üzeri otelden çıkarak bazı hususi ziyaretlerde bu- İunmuştar, İsmet Paşanın Ankara'ya avdet etmesi muhtemeldi Ecnebi odalar Reisleri (Başı birinci sahitede) nin aynı ayında bunu yüzde nis | betile ne kadarmın memlekete | gireceğini tasrih etmesi daha | pratiktir. Bu takdirde tü getireceği malı tayin edebi ihtikâra da mâni olunur.,, Aldığımız malümata naza- ran dün akşam Ankaraya giden İngiliz ateşe kommersiyali bu tetkikleri de hükümete arzede | cektir. Amerikan Ticaret odası reisi ne diyor? Şehrimizdeki Amerikan tica ret odası reisi ayni o zamanda Şevrole acentesi M. Lüi Heck şunları söylemiştir: Tahdit meselesinde esas Buna karşı kimse bir şey | ie fakat bunun tatbiki | zordur, Ticaret şimdiye kadar serbest idi. Herkes istediği ka- dar mal getiriyordu. Büğün ise meselâ gelecek bir kilo © eşya tüccar arasında nasıl taksim edi lebilir: İlk beyanname veren rsalın hepsini ilir ve diğer. lerine bir şey kalmayabilir. Fa- kat idhalât listesini kısa bir za- man için yapılması ticaret nok tasında fena bir usuldür. Şimdi hiç bir tüccar ilersi için ne yap- mak lâzim geldiğini kestire mez. Halbuki her tüccar dı ilerisini düşünerek projesini ona göre hazırlar. Bugün ise öyle bir vaziyette değildir. Bunun önüne geçmek için id halât listesi en aşağı bir sene "evvelden ilân edilmelidir. Bu- eşyada olamaz, bunlar için ik kn a bir müddet tayin edile. bilir. Çekoslâvakya beş altı s6- necsnberi bu usulü tatbik et- mektedir. Bunlar memlekete girecek bir kısım malın senelik listesini yaparlar ve ona göre mal alırlar, Böyle bir defa tatbik edilirken mü tesadüf etmemek kabil değildir. Fakat her şey yavaş yavaş düzelir. Her memleket aynı usu lü muhtelif farklarla tatbik edi yorlar. Bugünkü tedbirlerden mada alımması İâzm gelecek diğer tedbirler hakkında imal edilmiş bir fikrim yoktur. Çünkü buhran ne kadar de- vam edeceği belli değildir. Bu hususta kim ne derse yalan söy lemiş clur. Amerikadan aldı- ğım son haberlere göre, buhran durmuştur, ne ileri ne geri git- mektedir. o Gelecek sonbahara kadar buhranın ne şkil alacağı şimdiden kestirilemez. Hassa Zonguldakta iki sene ev- vel hem hayvan hırsızlığı ve hem de samanlık yakma vuku- atı çoğalmıştı. İhtimal ki şim- di önü alınmıştır. Hayvan hir. sızlığı hakkında güzel bir ka- nun yapılmış ise de bu mesruk hayvanların ekseriya © vilâyet haricine aşırıldıkları cihetle iz- leri bulunmamakta imiş. Her ne de olsa mahalli zabıtaları. nın bu mühim hırsızlığa mani olacak tedbirler ittihaz eyleme leri elzemdir. e Zira: Hayvan dediğimiz buçift çubuk ve nakliyat vasıtaları köylerin ha- yatı mesabesindedir, bunları çalmak köylünün canını almak | İ öe gitti Toptancı Heci. ne düşün- düğünü (Başı birinci sahifede) uğriyor. Sipariş vermekte tereddüt kü siparişlerinin ne za- geldiği zaman da listeye dahil bulunup bulunmıyaca- ğını bilmiyor. Cemal B., kendi şubesindeki müş külütı da Zisrettikten sonra dedi ki Tatbikatın teshilini, havayici zaruriyeden olan kısımların da tah ditten istismnamı telif ederim. Tat- bikat kolaylaşırsa pahalılık olmıya- caktır. Cemal Beyden sonra Salli Fran- ko efendi söz aldı: — Tahdit kararnamesi çıkmadan evvel birçok siparişler © verilmiştir. Bı lan bir kısımı gümrüğe gel- Bir kısmı da yoldadır. Bun- ların serbestçe idhali Bizmmdır. Tüccardan Ananyadis efendi, her tüccara bir senede getirebileceği ma- İm miktari bildirilmek suretile sene- lik bir tahdit listesi yapılmasını tek. Nif etmiştir. Bundan sonra bir boya tüccarı öz almış, tahdit histesinde hata ol- duğunu söyleyerek, memlekette ol. mıyan, yetişmiyen, istihsal edil, yen mevadın ta istisna edil mesini teklif etmiş, bazı misaller ge- türemiştir. Halil İbrahim Bey © isminde bir tüccar gümrükteki beyanname üsu- lünün ıslahı istemiş, ceza taciri Parali efendi de demiştir ki: — Pahalılığa mâni © olmak'için her mesleğe ait ticaret orbabının bu İ kararname ve tatbi mütaleslarmı ve por halinde ticaret odasına bildirme İÇ Oda bunları tetkik ve hulüsalarız nı iktısst vekiletine arzetmeli, bun- lar tetkile edilerek tedbir alınmalı. dır. Parali efendi bundan sonra şun- ları ilâve etmişti — Benim bundan bir müddet ev- vel gümrüye 1:0 kilo hariri muşam | İ bam gelmişti. Çıkarmak için gümrü- Bu ay ancak 7 kilo çıkma sma müsaade ediliyordu. 7 kile çi- kardım, gelecek ay 2 kiloya ihtiyaç var, 2 kilo çıkaracağım. Bu suretle bir sene zarfında ancak benim. mü. şambalarım çıkabilecektir, Parali ©- fendiden sonra İngiliz ticaret odası reisi ve Baker mağazaları mümessi- li M.W. G. A. Edüards söz almış, pek p olduğunu söyledikten '.Cezalandırılacak Memurlar ÖZ ni ite (Bağr birinci sahifede) lümata nazaran heyet gievcut vaziyetten şi işlerin yürümediğini söylemiş- tir. Adli Bey müracaatları nın nâzarı dikkate alınacağını, temin etmiş ve bugünkü vazi- yetin uzun sürmiyeceğini ilâ- ve etmiştir. Dün gümrükte vazife gören Maliye müfettişleri büyük bir mesai sarfetmişlerdir. Gümrük müfettişleri mütenddit defalar, muhtelif kısımlarda teftişler yapmışlar ve bu teftişleri neti- cesihde bir çok usullsüzlükleri meydana çıkarmışlardır. Maliye müfettişleri dün bil. hassa evvelki gün Sarayburnu ambarında komisyoncu Dam- lazyan Efendi tarafımdan ihbar edilen usulsüz mal çekme hadi sesi etrafında tetkikat yapmış- rdır. Diğer taraftan dün Sovyet lâstik şirketi komisyoncusu da garip bir vaziyetle karşılaşmış tır. Bu konüisyoncunun eski mallara ait bir çok beyanname si dururken dün yeni verdiği ve belki aylarca sonra çekilmesi i cap eden bir lâstik partisinin be yannamesi vize edilerek kendi- | sine verilmiştir. Fakat tam bu malı çekeceği anda Maliyö he: | yeti teftişiyesi işe Yaz'ıyet ede | rek muameleyi durdurmuş ve meselenin memurların hatası dan ileri geldiği anlaşılmıştır. Diğer taraftan gümrük ambar ve antrepolarında daha eski ka | yıtlr sekiz yüz çuvaldan fazla | kahve mevcut iken ambarlarda mevcut yeni mallarm çekilme- si için başmüdürlüğün vize ver diğine dair Maliye müfettişle- rine bir ihbar vaki olmuştur. Yapılan ihbar neticesinde bu mesele tahakkuk etmiş ve bu hale mani olunmuştur. Adil Beyin beyanatı Bu hâdiseler “hakkında Mali ye teftiş heyeti reisi Adil Bey | bir muharririmize demiştir ki: — Bu meseleler etrafında tahkikata devam olunuyor. Mü sebbibi memurlar emsaline ib- 1. yp soyledı sonra, aylık listelerin her 6 ayda bir heşrinin muvafık olacağı mütalca- sında bulunmuştur. İngiliz Ticaret odası | reisinden sonra Nauman makineleri ticaretha- nesi mümessili söz almış ve şunları memeli, buna mâni olmalıdır. Her tcarethanenin bir se- idhalâtı gümrükçe ma- ik tearethanelerden bir hakkında birer beyanname li, bu beyanname- leri ve gümrük listelerini tetkik ede- rek hakiki ihtiyacı tesbit ve tahdidi ona göre yapmalıdır. zaltan sonra söz alan olma demiştir senelik ihtiyaçları mış, müsteşar Hüsnü Bey Metnnumiyetle görüyorum ki toptancı tacirlerimiz kararm isabe- tinde ittifak etmektedirler. İtiraz e. dilen noktalar 3—4 madde üzerinde| anlaşılmıştır. Bu cinayetin faili temerküz etmektedir. Fakat bütün bunlar kararnamede nazarı dikkata alınmıştır. Tahdit meselesinde mem- leketin hakiki ihtiyacı nazarı itibara alınmıştır. Bu tahditten memlekette bir mal azlığı husule gelmiyecektir. pahalılığa meydan verilmemesi in bu vatan ve memleket mesele inde müşterek tedbirler almalarını fik görüyorum. Hal böy pahalılığa sebebiyet vermek istiyen- emin olunmalıdır ki Oda makamat en va; - Hyetlerini istimal ederek (ihti sapanları cozalandıracaklardır. Tat- bik sahasındaki müşkülâta gelince, tek tük vakalara belki tesadüf olu- İ nabilir. Bu gibi hallerde de müşkü- lâta maruz kalan tüccar derhal Oda- recek vekâlet te şikâyeti nazarı dik- kata alacaktır. Bundan sonra celseye nihayet ve- rilmiştir, Burün de ticaret odasında perakendeciler toplanacak ve bu ba- hir etrafinda müzakerede bulunarak Şeker ihtikârı ı Başladı (Başı 1 inci sahifede) — Şekerin fiatı nedir Şekerin bugün toptan Fiatı kilosa 34 buçuk kuruştur. Hariçten gelen şeker, 35 veya 336 kuruşa mal olmak tadır. Yani biz esasen ecnebi şekeri- ne rekabet edezelmekte olduğumuz- dan, tabiatile ecnebi şekeri fiyatın- dan daha ucuza satmak zarüretinde. yiz. Kanün dolayısile gümrüklerde muamele birkaç gün teahhur etmiş ve piyasada istok bulunmadığından, her tüctar şeker almak için şirketi- mize müracaatte bulunmuştur. Biz bayilerimize yüz çuvaldan aşağı şe- ker satmadığımız halde, bir çuvala kadar şeker satıyoruz. — O halde hariçten her hangi bir müstehlik toptan fiatından şeker a- labilir mi? — Biz şeker bayilerimize, başka- sına şeker vermemeyi taahhüt ettik. Onlar da bilmukabele bize karşı c- nebi şekeri satmamayı taahhüt etti. ler, Bu sebeple hariçten gelecek mü yattan fazlaya mal sattıklarını işitir. sek, icabında mukaveleyi fesih dahi — Şeker bakkallarda kaça satıl malı? — Toptan fiatma nihayet bir ka ruş zam edilerek satılabilir. Ankarada ihtikâr ANKARA, (Telefonla) — Dünden beri burada şeker fiat- leri tereffü etmektedir. Pera- kendeciler 58 kuruşa sattıkları şekeri 64 kuruşa satmaktadır. i lar. Bu zümreden Ankara piya- sına mühim mikdarda şeker istokunun gelmesine intizar &- dilmektedir. Bu takdirde ihti- kârın önüne geçilebilecektir. Uyuşturucu maddeler tacirleri mahküm oldu BRÜKSEL, 24 A.A. — Kokain taciri üçer ay hapse ve 700 frank nakti cezaya mahküm olmuştur. Bun lar, kokaini Almanya'dan aliyorlar. RR mn çok ağır yi üne dair şikâ yetler çoğalmaktadır. Vize için 3000 den fazla be- yarname olduğu halde bir haf- tada ancak 70 - 80 beyanname çıkabildiği şöylenmektedir. Ba zı beyannamelerin kaybolmak- eti müessire olacak şekilde ve Poliste Ahırkapı cinayetinin faili de yakalandı sam — Maznunen tevkif edilen adam da maktul gibi Rizelidir On beş gün kadar evvel Gül. hane hastanesine giden yol ke narında, öldürülerek terkedil- miş olan meçhul ceset hakkın. da zabıtaca yapılan tahkikatta, evvelki gün maktulün hüvviye- ti tesbit edilmiş ve Şevket is- minde Rizeli 18 yaşında bir ço cuk olduğu anlaşılmıştı. Maktulun hüviyeti anlaşılm- ca, tahkikat tamik edilmiş ve nihayet katilin de kim oldu; olmak üzere tahtı tevkife alın- mış olan adam Kudret romör- körü mürettebatından Rizeli Ahmet çavuştur. Rizeli Ahmet çavuş dün mahfuzen Adliyeye sevkedilmiştir. Çocuk düşürme kurbanları Çocuk düşürme yüzünden dün de yeni bir ölümvak'ası ol- muştur, Arnavutköyde Sekban soka- | #mda oturan Raife H., 24 gü lük çocuğunu düşürtmüş, bu Dun neticesi olarak Haseki has tanesine kaldırılmıştır. Raife H. dün Haseki hasta- nesinde vefat ettiği cihetle, hü- Spor Denizcilerin kış faaliyeti İSTANBUL, 24 (A.A) — T.İ.C. İ. İstanbul mıntakası denizcilik heyeti reisliğinden tebliğ edilmişti 1 — Yüzücülerin bundan son ra yüzmelerde kulüplerinin ren gini taşıyan ve kulüpler dabilin de yeknasak başlık (giymeleri mecburidir. .2 — 1932 senesi Denizcilik mesai programı kürek, yüzme ve teförrüatmda münferit re- kotrmenler yerine azami atlet yetiştirme gayesi üzerine ter- tip edilecektir, Kulüplerin şim- ve nazarı dikkatleri celbedi- 3 — Denizcilerimizin dünya su sporcularına yaklaşabilmesi için, senenin 3 - 5 ay yaz mevsi minde çalışması kâfi değildir. Dünya sporcuları bütün sene çalışırlar, Kışın da kapalı yer- lerde kürek ve yüzme talimleri yapılması lâzım olduğu gibi bü tün sporcuların esası olan ve her hangi bir veya tercihan bir kaç sporla iştigal eden sporcu nun iyi bir atlet olması ve atle tizm kudretini muhafaza etme si şarttır, Atletizm kudreti ol- mayan bir sporcu hiç bir sporu iyi başaramaz. Yazım son müsabakalardan sonra yüzmeyi bırakmağı ve bir daha kayıkhane kapılarını aç- mamağı maalesef tabi? gören deniz sporcularımızı o gelecek yaz mevsimine daha kudretli yetiştirmek için İstanbul deniz cilik heyeti denizciler için bir kânunusani 1932 den itibaren başlamak üzere “koşmak, uzun ve yüksek atlamak, gülle at- mak kros kontri halat çekmek ve voleybol,, müsabakaları ter- tibine karar vermiştir. Bu müsa bakalar şimdiye kadar yüzme. ve kürek lisansı alanlar iştirak edebilecektir. Bu müsabakalar ferdi olmayıp muayyen derece- leri elde eden kütlelerin bü- yüklüğü nisbetinde kıymet veri lecektir, 4 — İstanbul denizcileri ara- sında yapılacak (kış faaliyet programını | hazırlamak üzere şimdiye kadar su #porları yap- miş kulüplerimizin 28-X1-931 cumartesi günü saat 1730'da mıntaka merkezine salâhiyetle | rini gösterir tahriri ve kulübün mühürünü havi vesika ile birer diseden müddeiumumilik haber dar edilmiş ve tahkikata başlan mıştır. Ceset Morga naklolun- muştur. 375 kuruş lâzım olmuş Bakırköyünde kömürcü Hüseyin dendinin dükkânına bir adam gide rek 625 kuruşa bir çuval kömür al- mıştır. Meçhul müşteri kömürü ha mala yükletmiş ve Hüseyin efendi- ye: — Ben şimdi hamalla sana bütün bir on lira göndereceğim, sen şim- di paranın üzerini bana ver. Deyip kömürcüden 375 kuruş alarak ha- malla beraber dükkündan çıkmıştır Bir müddet yürüdükten o sonra meçhul müşteri hamalin (önünden kaçıp kaybolmuştur. Bu vaziyet kar- şısında hamal dükkâna dönerek hâ- diseyi anlatmıştır. Hüseyin efendi derhal polise mu- racnat etmiş, tahkikata başlanrıştır. Otomobil kazaları Fındıkdıda Remzi isminde birisi tramvay caddesinden geçerken bir altında kalarak başından | tehlikeli surette yaralanmıştır. Mec- rah hastahaneye götürülmüştür. Katina isminde bir kız Karaköy. den geçerken otomobilin altnda kal. mış, muhtelif yerlerinden yaralan. muştar, Italyan komünistleri aleyhinde takibat ROMA, 24 A.A. — Hususi mah ioul eyaleti dahilinde lanan on üç komünistin muhakeme- sini yapmış, bunlardan on ikisini on sekiz ay ile yedi sene arasında teha- lüf eden haps ceralarını mahküm etmiştir. Feci bir oyun BUDAPEŞTE, 24 (AA.) oslâvya maslahatgüzarı, geçen ineçhul bir şahsin sefarethane- ye bir cehennem makinesi bırakmış olduğunu bildirmiştir. Mevzuu bahıs makine kaldırılmış endaht meydanında açılmış ve mey- dana bir mühebbihli saat çıkmıştır. Harici şekli hakikaten bir cehen- nem mekinesini andırıyordu. Tahki kata başlanılmıştır. Düşman kardeşler SEVİLLE, 24 A.A. — Komünist- lerle sendikalistler arasmdaki kıya sıya mücadele, her gün bir takım hüdiselere sebebiyet © vermektedir. Dün komünist olduğu © zanmolunan bir şahıs, elinde rüvelver olduğu hal de sokakları dolaşmış ve amele grup- larına ateş etmiştir. İki kişi yaralan mışter, Mütecaviz kaçmıştır. Başka bir mahallede de bir sen- dikalist karnından bir kurşun yı tir. Kimin attığı belli değildir. otelde sendikalist bir amele, diğer bir ameleye ateş emiş fakat bet ettirememiştr. Büchinyfinm sarayında LONDRA, 24 AA — Kral, Buchingham sarayına avdet eder et mez, bülümet tarafından tayin edil. miş olan yeni saray erkânmi busu si surette kabul etmiştir. Korsikada vaziyet PARİS, 24 A.A — Petit Paris: en yazıyor: 15 gün sonra vazifer" bazı nahiyeleri tathir etmekten iba ret olan Korsika sefer heyeti me nisini bitirmiş olacaktır. Yeni tâsr- ruzlar vuku bulduğu takdirde - ki smuhtemel değildir - 3 manga sey. tiraza hakları mim olunur. olmayacağı ta Lik maçları Istanbul Futbol heyetinden: 21/11/931 Cuma günü icra edile cek lik maçları: Birinci küme Taksim stadında: Beşiktaş - Anadolu ikinci takımla. rı saat 10 Hakem Adnan Bey. Beşiktaş - Anadolu Birinci takim- ları 11,15 e Cemal Bey, Is - Beykoz Birinci ta- kanli 13, böke Ai Bay. | “Fenerbahçe - Vefa Birinci takım ları 14,45, hakem Arif Bey, İkinci küme Fenerbahçe sahasın- İ da: Altmordu - Haliç saat 11 hakem Şehap Bey. li Nazarı dikkata: İki müsabakaya, gelmiyen aleme iten ihraç edil ım anl akman aa mmm air nz en. aa