29 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

29 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

MİLLİYET Nasıl muvaffak olabildiler? Belli başlı yıldızların çoğu, sadece talihi bekleme- miş, fakat azimleri ve sebatları ile talihe yol açmışlardır Meselâ Jean Harlow müveffakiyetini saçlarının acaip renğine medyündur. Sinema âleminde dört beş istisna edilirse, denebilir | ki diğerleri bugünkü © mevkie #elmek için çok mahrumiyet- İtre ve mihnetlere katlanmış- lardır, Constance Bennett, | Ruth Chatterto, Norma (o Shearer, ilorin Swanson, Marlene Diet "ich bir günün içinde sihirli bir ışışla parlamış değildirler. Bugün “daima mükemel, dddedilen ve geçenlerde yıldız ar arasinda kraliçe intihap €- İ dilen Ruth Chatterton on yedi Yaşıda iken annesi ile kendisi- hi beslemek için, her gün yo- tulmaksızın sinema emperezar yosuna uğradığım unutmamı, tır. Her defa “bugün bir şey yok!” yarın tekrar uğrarım,, muhaveresi- nin geçtiği bugünler ne kadar çoktur. Ruth: oChatterton'un sahnede de bir şey bildiği yok- tu. Hakikaten bir şey bilmiyor du, fakat bir artist olabilece; ni hissediyordu. Nihayet Va- şiogtonda bir küçük angajman bulabildi ve yavaş yavaş ismi- | ni yaptı, Norma Shearer'in de tecrü- besi ve bilgisi yoktu. Bundan başka dişleri biraz öne doğru çıkıktı ve hafifçe de şaşı bakı- yordü. Çarpik pacakları genç 4 Frances Dee vücudünün hatlarını bozuyor- du, Sinemanın büyük üstatların dan İN bir gün kendine uğraşıyorsunuz. | Biliyorsunuz ki mavi gözleri- | niz hiç te fotojenik değil... Fakat Norma rejisörleri, mu avinlerini, sahne vazılarını mü temadiyen zorluyordu. yet kendisine bir film çevirtti- | İer. Norma bugünkü mevkiine karakterinin kuvveti, sebatı ve hattâ hileleri sayesinde yüksel miştir. Ya Gloria Swanson? Muvaf fakıyet senelerine tekaddüm &- den haşin, öldürücü (seneleri unutur mu? Borç gırtlağa da- yanmış, kazanılan para az, hal kin hoşuna gitmek gayesi.. Marlene Dietrich için “Bi mavi melek,, filmini | çevirdi, ve zengin oldu derler. Halbuki Sternberg onu sinemaya alma dan evvel, Marlene küçük bir tiyatroda kocasının yetişmeyen kazancına yardım için seneler- ce çalıştı. Aile yuvasma ve ço- | cuğuna baktı, Küçücük çocuğu | nu bırakıp çalışmağa o mecbur kalan kadının halini tasavvur etmek güç değildir Bütün bunlara rağmen tali- hin de yardımı © olmuyordu? Belki,. Fakat talih “kendi ge- len,, değildir, Ona gelmesi için yol açmak lâzımdır. cdizin. Yıldızların çoğu halkın ara- sında meçhul insanlardı. Kimi yazıhanelerde, kimi atelyeler- de çalışıyorlardı. Eğer bugün- ü mevkie geldilerse, azimle biz İsrını birleştirerek, bin bir maniin, bin bir entrikanın ara sından sıyrılmak yolunu bul mak suretile geldiler. Vakıa bunlardan bazınları- nın dans mekteplerinde veya küçük sahnelerde leri tanınmamış değildi. Fakat bazıları da tamamile karanlık- ta simalardı. Bunlar meselâ bii güzellik müsabakasında kaze- narak (Clara Bow gibi), ya- hut tam zamanında Kaliforni- yada bulunarak (Aita Page, Sue Caroll gibi), yahut bir sah ne vazı ile evlenerek (O(Flo- rence Vidor, Dolores Del Ri gibi) bu karanlıktan — çıktılar. Fakat bazıları da duvarlarma | bir kaç artist resmi asılmış buz gibi soğuk ve çrulak odaların. da açlıktan ölecek hale bile gel | mişlerdi. (Anna Nilsson, Do- rothy gibi).. Daha sonra Eve- Iyn Brent, Betty Compson, se- nelerce nasıl manasız ve yoru- cu hizmetlerde çalışmağa mec bur kaldıklarını size anlatsın- lar | Sinema Haberleri * Jeanette Macdonald nisan da tekrar Parise © gelecek ve “La veuve Joyeuse,, ü çevire- a hükümeti kabili line müsade etmişi Niha- |! yeni * Gloria Swanson'un ya bu ece, ya hiç ismindeki filmi 26 günde çevrilmi, i PAZAR 29 TEŞRİN bi li; Claire'i boşadı John Gilbert te ayrılıyor. 1929 senesi mayısının 9 unda, hâlâ esrarı malüm olmayan şe- rait dahilinde İna Claire ile ev- lenmişti. Kimse Gilbert'in böy- le bir karar vermiş olduğunu bilmiyordu. Bir gün İna Claire beraber kaçtı. Hattâ gazete ciler bu firarı yeni bir film için reklâm mahiyetinde addettiler. Bu düğün, John Gilbert'in üçüncü düğünü idi. Olivia Bul- weli ile evlenmiş, çok geçme- den gçeinemedikleri için ayrıl- muştı. Ondan sonra Leatric ile evlendi, gene çok geçmeden ay rıldı. İkinci talâktan sonra John Gilbert devamlı bir muaşakada bulunu yordu. Bütün Amerikan gazete leri gittikçe u: ve arka: gelmeyen, yani bir müntehi olmayan bu muaşaka son derecede alâkadar ol- muşlardı. Hattâ kaç defa esrar engiz İsveç yıldızı ile evlenecek leri şayi oldu ve bu şayialar | ; tekzip edildi. Anlaşılan şu var ki Greta İna Claire Garbo âşıkı ile anlaşamayacağı nr anladığı için, izdiyaca muva fakat etmedi. John ısrar etti, öteki de inat etti. Nihayet ev. lenemediler. Greta Garbo ile | izdivaca | John Gilbert'in büyük bir meziyeti var: Sebat. Kaç defa Greta Garboya; — Ben seni yumuşatırım, de miş. Fakat Greta Garbo da müs- tehziyane gülümsemiş.. Sonra bir haber: John evleni yor. oluyor: — K mi? — Hayır! İna Claire ile! Bu zavallı İna iki defa karı- inle? Greta Garbo ile lir hangi mülâhazalar tahtında | izdivaca razı oldu? s 1929 da evlendiler. dın sinema muhitinde henüz o kadar tanınmış değil- di. Yalnız Nevyork ve Brodvey sahnelerinde operet şantözü ola rak tanmmıştı. Yani sadece Nevyorklular onu tanıyorlar- dı. Belki İna Claire de boşan- | ir kadın olduğu için, her t bidayette daha iyi an ildiler. Evlendiler. Bala- | yında İna Claire hataya düştü. | İ günü anladı. Fakat yuvayı boz- | mamk için, kocasının mizacı: na göre hareket ederek, müsaa dekâr davrandı. İşler bir müd. | det gene iyi gitti, Nihayet bek- lenen fırtına kendini gösterdi. Bir gün İna Claire bavulunu al dığı gibi kocasını bırakıp gitti Dostlar tavassut ettiler. Bu sa- yede tekrar barışıldı, fakat pek kısa bir zaman için... Tekrar ay rıldılar. Artık ayrı yaşayorlar- dı. Bu müddet zarfında gene | dostların tavassutu ile birleme ler oldu. Nihayet iki sene de- İ vam eden kâh müşterek, kâh ayrı hayattan sonra, artık ta- lâk emri vaki oldu. Mahkeme cak koca aleyhine talâk hük münü verdi. Jhon Gilbert taz- minat verecek. Bu noktada A- merikan kanunları pek haşindir Kocadan milyonlar isteni hayet vazgeçti. Sadece masrafını istedi. kadar mühimse, bu iki senelik masraf ta topluca bir yekün teşkil ediyordu. Artık ayrıldı- lar. Şimdi de rivayete nazaran, John Gilbert maruf Meksikalı yıldız Lupe Velez ile evlene- cekmiş. Amerikalılar bu hissi macera ları ne kadar severler bilseniz? İçinde olan da, dışarıdan sey- reden de, iki Tahammül Bir aile babası dostlarından birine anlatıyor: — Doğrusu bizde ( herkes çalışıyor. Karım jimnastik ya pıyor. Kızım İngilizce öğreni yor. Büyük oğlum saksofone çalışıyor. İki küçükler de boks yapıyorlar. — Ya siz ne yapıyorsunuz? — Ben de hiç ses çıkarma- dan bütün bunlara tahammül etmeği öğreniyorum . Bittabi suali derhal varit | Tazminat ne | >Limanda | Uğursuz Şamandıra İki vapur Türkiye vapuruna çarptılar Evvelki gün Fmdıklı önle-| rinde iki gemi çarpışmıştır. Ka radenizden gelmekte olan buğ- day yüklü İtalyan © bandıralı Lora vapuru Fındıklı önünde demirli bulunan Türkiye vapu- runun üstüne düşinüş, maama- fih çarpışma hafif olmuştur. İ- ki vapur da hafifçe zedelenmiş- lerdir. Türkiye vapuru dün bir kaza daha atlatmıştır. Karade- nizden gelmekte olan Yunan bandıralı Despina vapuru Fın- dıklı önlerine gelerek Türkiye vapurunun yanında demir at- mıştır, Gemi suların © tesirile Türkiye vapurunun © üzerine düşmüş ve müsademe neticesin | de Yunan vapurunun arka ta- rafı ezilmiştir. Ezilen yer su kesiminden yukarı olduğu için bir tehlike yoktur. semer Poliste Sirkecide bir cerh Sirkecide bir o birahane- de sabıkalı O Kürt Musa arkadaşlarile rakı içerken kav- ga çıkmıştır. Bunun üzerine gazino sahibi “polis, diye ba- ğırmağa başlamıştır. Bu sıra- da oradan. geçmekte bulunan İ sivil polis Şefik Efendi gazino İ ya koşarak kavgayı durdurmuş ve vak'aya sebebiyet & veren Kürt Musa'yı karakola götür- mek istemiş, fakat Musa git- mek istemiyerek bıçakla Şefik | Efendiyi kolundan kyaralamış- tır, Bundan sonra da kaçmağa başlamışsa da yetişen diğer po lisler tarafından yakalanmış- tır, Kömür gazı Cihangirde Güneş apartrma nmda oturan bekçi | Ali oğlu Mustafa ile İbrahim oğlu Kâ mil zemin kattaki odada mi den kömürü yakmışlar ve yat- mışlardır. Bir müddet & sonra bunlar uyandırıldıkları zaman, kömür gazından fena halde mü teessir oldukları görülmüş, her ikisi de Beyoğlu hastanesine yatırılmışlardır. Kendi cepleri g.. Galatada sabıkalı Neşet ev- velki gün tramvayda ahalinin ceplerini karıştırırken, ikinci şube sivil memuru Fadıl Bey tarafından görülmüş ve yaka- lanmıştır, Neşet bu vaziyette derhal, tavrını değiştirmiş ve mâsum bir adam rolü takına- rak, ikinci şube memuruna ha- karette bulunmağa ve kaçmak için fırsak aramağa başlamış- tır. Bu esnda sermi polisler ye tişerek yankesiciyi yaklamışlar ir, Çocuğa dayak Evvelki gün Bebek sakinle- rinden ressam Alâeddin Efen dinin on yaşındaki oğlu Feri- dun'u aynı mahalle sakinlerin- den İbrahim: dövmüş ve büşm- dan yaralamıştır. Vak'ayı du- yan zabıta tahkikata başlamış- tir. 5 Polise hakaret Galatada halkın gelip geç- mesine mani olacak derecede yolu kaplıyan şoför Ahmet E- fendiye polis Ömer Efendi ara basını yoldan çekmesini tenbih etmiş, şoför ise Ömer efendiyi darp ve tahkir etmeye başlamış tır, Bunu gören diğer polisler koşarak şoför Ahemt Efendiyi yakalamışlardır. Ahırkapı cinayeti Bundan bir (o müddet evvel Ahırkapıda o bir ceset bulun nayet eseri olduğu anla viyetinin tahkikine başlanmış- | ti. Yapılan tahkikat neticsein- de maktulün 18 yaşında Rize- Hi Şevket olduğu anlaşılmış, katili olan Kudret motörü tay- falarından Hasan çavuş ta y: kalanmıştı. Hasan çavuş cina- yeti külliyen inkâr etmektedir. Fakat polis bu cinayetin Ha- san çavuş tarafından kıskanç- lıkla ika edildiğini tesbit etmiş ve delâil toplamıştır. Dün Hasan çavuş evrakile birlikte müddeiumumiliğe tev- di edilmiştir. İ bulunan sabık Ti | Küçük Haberler | | Himayei etfal cemiyetinin kışlık balosu 7 kânunusani per mbe günü akşamı Maksim. rda verilecektir. Heb'eti ter- | tibiye balonun keçen seneden daha iyi olmasına çalışmakta- dır, * Kadastro hey'etleri reisi Rüştü ve azadan Sıtkı Beyler tapu ve kdastro müdüriyeti u- mumiyesi tarafından davet edil | mişlerdir. Rüştü ve Sıtkı Bey- | ler bir hafta Ankarada kaldık» tan sonra tekrar avdet edecek- lerdir. * Hilâliahmer cemiyeti bu sene de 2500 fakir talebeni şesine karar vermişti. Bu rın dünden itibaren (o tatbikine başlanmıştır. Tevfik Kâ Bey dün geldi Sofya sefiri Kâmil Bey, dün kü trenle Sofyadan şehrimize gelmiş ve bazı sefaretler erkâ- nı ile dostları tarafından karşı- lanmıştır. Tevfik Kâmil Bey ayın birin de İstanbula muv; bekle- nen Bulgar Başvekili M. Muşa nofu hudutta istikbal ederek beraberce Ankaraya gelecektir. Tevfik Kâmil Bey, dün Be- şiktaştaki evinde istirahat et- miştir Köprü altındaki seyyar esnaf Eminönü © kaymakamlığı dün sabah Köprü altını ani bir surette teftiş ettirmiştir. Son zamanlarda köprü altında ge- ne bazı seyyar esnaf adeta dük kân manzarasını andıran sergi- ler açmışlardır. Bu şekil bilhas sa sabah ve akşamları halkın fazla geçtiği saatlerde müruru umumu sektedar etmektedir. Bu sergiler kaldırılmış ve sa- hiplerinden ceza kesilmiştir. Sabık Hidiv Dün geldi Bir müddetten beri o Avrupa'da sur Hidivi Abbas ünkü ekspresle şehri Hilmi Paş mize gelmişti Abbas Hilmi Paşa istasyonda ta nıdığı zevat tarafından karşılanmış- tar. Tayyare kulübü Tayyareciler klübü ünvahı “Türk Aero Klüp” olarak tescil edilmiştir Yavedut ocağı yeni idare heyeti C. H. Fırkası Eyip nahiyesi Ya vedut Ocağı idare heyeti intihabı yapılmıştır. Yeni idare heyeti Necati, Meh met, Arif, Refik ve Asım Beylerd mürekkeptir. Boks teşvik müsabakaları ISTANBUL, 28 . A.A, — Boks heyetinden tebliğ olunmuştur: Mıntaka Boks heyetinin tertip et miş olduğu Boks teşvik wusal rının ikincisi 4/12/931 tarihinde Be şiktaş klübünde icra edilecektir. Mıntakamıza mensup amatörlerin müsabakalara iştirak etmek © üzere 2/12/931 çarşamba günü akşamına kadar Eminönü Rekhtım hanmda 9 numarada mıntaka Boks heyetine tahriren müracaatla kayıt olmaları ve müsabaka günü Lartılmak üzere saat 12 ye kadar Beşiktaş klübünde bazır bulunmaları tebliğ olunur. Fakir çocuklar için verilecek müsamere Fakir çocuklara yardım için teşekkül eden komite ilk mü- samerenin Vali konağında ve- rilmesini kararlaştırmıştır. Mü #amereye bir çok zengin ve ki bar zevat davet edilecek ve bir piyango da tertip edilecektir. Müsamere kânunuevvel için- de verilecektir, Bu hususta ha- zırlıklara başlanmıştır. ilstanbul erkek muallim mektebinde konferans İstanbul erkek muallim mek İ tebi senelik konferanslarma de- | vam etmektedir. Teşrinisani nin 29 uncu bugünkü pazar gü nü akşamı saat sekizde mekte. bin konferans salonunda mual- lim mektepleri pedagoji mual- limi Sadrettin Celâl Bey tara. fından (Mili terbiye mual limin rolü) hakkında bir konfe rans verilecektir. Mektep idaresi bu konferan sa bütün meslektaşları ve ar- kadaşları davet etmektedir. Konferansı müteakip bir de konser verilecektir.