8 Aralık 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

8 Aralık 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

MİLLİYET SALI Kudüs , Kongresi » Bir Kabala dayak atmak suretile açıldı KUDÜS, 7 (A.A.) — Müf- tü tarafından Kudüste içtimaa davet edilen İslâm kongresinin küşat celsesinde büyük gürültü ler olmuş, bir murahhas sopa ile dövülmüştür. İçtiu tü, söylediği mutukta kongre- Hicaz de İm mürakabesi, Filis- Sndeki makamatı mukaddese üste bir müslüman da- ününü açılması Ohakkında ihzari komisyon tarafından itti haz olunan kararların müzake- re edileceğini söylemiş ve Hicaz demiryolları mürakabesini müs İümanların elinde olması lâzım geldiğini ilâve etmiştir. Müt Butkunda siyasi bir maksat zik rinden ihtiraz etmiştir. Açlar Vaşingtona yürüdüler YAŞLİGTON, 7 AA. > Ane rikanın her tarafından & gelmiş olan 1600 “Açlık yürüyücüsü” kamyon- İarla buraya gelmişler ve polisin dü- müamele edecek yerde ken- i şehir dahilinde dostane bir dür zaman bu gpislirpereelik hissi yatını göstermekte devam © edeceği mechaldür. Ruslar kiliseyi niçin uçurdular MOSKOVA, 7 A.A. — Saint - Suuveur klisesinin dün bir suikast peticesinde berhava olduğuna dair #enebi muhitlerde intişar eden ba- berlerden bahseden Tass Ajansı, ba küsenin mebni bulunduğu mahal ü- görine Covyet (o sarayınm inşasile meşgul bulanan teskilâtın dün Saint - Sauveur klisesinin birçok kısımla. fir havaya uçurmuş olduğumu teb- Biğ ediyor. . Nobel mükâfatı OSLO, TAA, — Nobel mükâ- teyit zet gibi isimlerinin sayılması edilmiş değildir. Nobel sulh mükâfatı Vilhelme mi verilecek? BERLİN, 7 A.A. — Hagenberg Zeitung, Nobel sulh mükâfatmm 5-| kinci Vilhelm'e verilebileceğini yaz | maktadır. Beklenilmiyen bu £ teklif| şu suretle makul ve muhık gösteril. | mektedir. Bu vaktile Bertha von! Suttner ismini taşıyan “†ebesinc, | verilmiş, fakat harbe mâni lama” | muş idi, bu mükâfat yine bir takım mazırlara ve son olarak Stresmann'a verilmitşir ki gençliklerinde birer arazi ilhakı ta- rafları ve militarist idiler, ancak kuv vet ve melekeleri düştüğü, son gün- leri geldiği zaman sulh ropagandası yapmağa başladılar. Şimdi mükâfat, yine serbest kaldı eğer dünyada bir adalet varsa bu mülkifat, bir çeyrek Asır dünyada sulhü hem de 1900, 1904 ve 1911 seneleri gibi vahim da- kikalarda muhafaza etmiş olan ikin. | © ci Vithelm'e verilmelidir. Bale istişari ko- > mitesinde BALE, 7 A.A. — Buradaki mu- tıtassıslar komitesi içtima Young plânile derpiş edilen herhangi | bir uzlaşmayı icap ettirmiyecektir. İçtima tabii çerçevesi dahilinde vuku bulacalıtır, Fakat, Fransa ile Almanyanın moktaj nazarlarında bir fark mevcut bulunmaktadır. Bu fark, komitenin derahte eyle- miş olduğu vekâlete inallük etmekte ve Fransa tarafından şarta gayri ta- Ni hisse meselesinde komitenin faa- matuf bulunmak in tahdidine matuf alla halde Almanya, plânı te- derpiş eylemekte ve tamirat ile hususi borçlar hakkın da başka bir wesele vazetmektedir. Bs suretle, Bâle | rautehassıslar İromütesinde Fransız menafiini tem- sil cdscek olan M. Rist, arta tabii. mayan İsem temas edilemez ve do kunulamaz olduğuna dair bulunan etmek mecburiyetinde Vuronoftan kuvvetli VELLİNGTON, &. AA.— Bura hag tanelerinden birinin sertabi Sevkalâde | arım cenubi kutbunda biten bir buğday © © tohumundan çıkardığı yağı iktklarsezlı ön karşı Vorona Faşısının katkat fevkime de müsâsnir olduğunu iki senedenberi yap ği tecrübeler neticesinde — anlaşılmıştır. Bu yağ buhrasın Bioloji mücsseseninde iy © al ve tederik edilmektedir. İlâcm Vo Dost Bulgar Başvekili gitti (Başı birinci sahifede) zarif bir şekilde tertip edilmiş, mevsim kırızantemleri ve koyu kırmızı karanfillerle süslenerek adeta bayrağımızm bir timsali vücude getirilmişti. M. Muşa- nof ve refakatindeki zevat âbi- deden avdette İstanbul ciheti- ne geçerek evvelâ Ayasofya ve Sultanahmet camilerini ve Top kapı ve asarı âtika müzelerini ziyaret etmişlerdir. M. Muşano | fa gezilen camiler ve müzelerde ki eserler hakkında belediye Tu rizm şubesi memurları tarafın- dan lâzım gelen izahat verilmiş tir. Misafirlerimiz, Topkapı sa- rayının harem ve hazine daire- lerini büyük bir #lâka ile tet- kik etmiştir. Müzelerin ziyare- tinden sonra misafirlerimiz öğ- le yemeğini Çarşıkapıda Mus- tafa Nafi lokantasında yedik- ten sonra Kapalıçarşıyı gezmiş ve çarşıdan hediyelik bazı eşya mübayaa etmişlerdir. M. Muşa nof ve refakatlerindeki zevat geç vakte kadar Çarşıda kalmış lar ve Sandal bedesteninide gezdikten sonra akşam saat 17 ye doğru Sirkeci istasyonuna gelmişlerdir. Gar, misafirlerimi zi teşyi etmek üzere gelen z6- vat ile daha erkenden dolmuş- tu, Vali Muhiddir, Polis müdü- rü Ali Rıza Beyler vilâyet ve Belediye erkânı, ticaret odası namına reisi Nemli zade Mitat Bey ve resmi, hususi mücs3cs0- lere mensup birçok zevat, Bul- ger sefiri M, Pavlof, Sofya el- çimiz Tevfik Kâmil Bey, teş- yie gelenler (o meyanında idi. Bundan maada şehrimiz Bul- gar kolonisinden yüzlerce kişi ve bu meyanda Bulgar eksarhi Boris Ef. de gelmişlerdi. OM. Muşanof, trenin hareket saatin den birkaç dakika evvel gelmiş >; | ve büyük salonda bir müddet | istirabat ettikten sonra hususi konpartimanına geçti, Garı dolduran kesif kalaba- lık, M. ve Mm Muşanof'u şid- detle alkışladılar. Bu esnada kendilerine müteaddit çiçek bu ketleri takdim edildi. Vali Muhiddin Bey, | kampana çalınırken M. Muşa- Aben | pof'un kompartimanma girerek kendisini selâmlamıştır. M. ve Mm Muşanof, tren kalkıncaya kadar vagonun pençeresinden ayrılmamış ve halkın samimi tezahuratma mukabelede bulun muşlardır. Bu esnada Bulgar Eksarhı Boris Ef. vagona yaklaşmış ve Başvekile birkaç cümle ile iyi seyahat temennisinde bulun- muştur. M. Muşanof Boris EF. nin elini sıkarak bu temenni- yata teşekkürle mukabelede bu lunmuştur. Saat 17,35 geçe tren, halkın coşkun tezahüratı arasında âğır ağır harekete baş laymca M. Muşanof vagonun penceresinden eğilerek: — Ailiimemeriedek! biesbi | le halkı türkçe olarak selâmla- mıştır. ve tren sürekli alkış sa- daları arasmda hareket etmiş. tir. M. Muşanof Cehaplarını ha- mil olan tren bu akşam Sofya- ya vasıl olacaktır. Yunan gazetelerinde mütalealar ATİNA, 6 — Gazeteler, Bulgar Başvekili M. Muşanof'an Ankaraya azimet ve avdetinde kan it ni temenni etmektedirler, mükin bir keyfte bulunmaştar. Kürre | ata müvacehesinde bulunulduğu gö- Bu gazete (müsellen itikâf) tabi- rile Türkiye Bulgaristan ve Yuna- 'nistanı kastetmektedir. — e Bulgar opereti ANKARA, 7 (Telefonla) — Bulgar ikinci | Sarsılmaz Bir âbide inci sahifede) en dolayıdır İki, mü- nâsebatımızda sulhün muhafazasını ve dostluğun takviyesini hedef itti- bir devir açılmıştır. Bu seyahat bu yeni ve mes'ut dev- rin başlangıcıdır. Ankara “Ankarayı ilk defa temaşa eti ve o 188ız yerlerde böyle muazzam bir şehrin yükselmiş olduğunu g düğüm vakit, eski Yunan itikadınca Venüsün nagihani denizden yükseli | si hatırıma gel Ankara, yeni Türkiyenin sem- bolüdür, Şöphesiz daha © yapılacak gok şeyler vardır. Ancak, Ankarayı gören bizim gibi ecnebiler, kani olur İsr ki yeni Türkiye daimi | surette yükselmekte ve günden güne daha ziyade resanet kesbetmektedir. Bir gün gelecektir ki, - o gün uzak de- ildir - Asyanın başlangıç moktasın- Yeni bir Türk medeniyeti tecelli edecektir, Fakat,insanım Ankaradan daha çok nazarı dikkatini celbeden şey, yeni Türkiyeyi — kuran devlet adamlarıdır. Gezi Hz. Büyük devlet adamın vücude getirdiği eseri birkaç söz içinde iza- ba kalkışmak güçtür, Onun kurduğu bina efsane gibi yalnız Türk milleti- nin tarihinde değil bütün ya dalgalı tarihinde sarsılmaz bir âbide olarak kalacaktır. Sözlerim, yeni Türkiye devleti- nin banisi Gazi Mustafa Kemal Haz- retlerine aittir. Yirminci asırda ge- lecek nesillere yol gösteren, büyük meşale olarak beş büyük adam gös- terilebilir; Mustafa Kemal, Musso- Tini, Lenin, Vilson, Stambullaki. Bunlar, beşeriyet dehasmın ma- Milletlerin bir hastası var i olmaktır. Müşkü- inkıraz zamanlarında milletler arasında büyük adamlar çi kar ve milletinin düşmüş olan bayra- ğini eline alarak onu selâmete çıka- rr. Bu nadir adamlardan biri de Ga- xi Mustafa Kemaldir. Türk milleti nin en müşkül bir anımda devrilmiş olan Türk bayrağını yerden kaldır. dı ve yükseltti, Mustafa Kemal öyle bir şahsiyet- örenler artık fatihin yüzü- dür, Çehresi, sanki tunçtan oyulmuş gibidir. Göğsü geniş, ee rad sert ve özleri ve nafiz, bakışı sase ye ör bir cazibe taşıyor. Sonra, gayet in- sasi ve tatlı bir tebessümle gülüyor. lüğü dukları hayranlık o kadar büyüktür ki, kendisi dahi bize karşı muhabbet le mütehassistir. İsmet Pş. Yeni Türkiyenin ikinci büyük si- ması, şüphesiz ki, İsmet Paşadır. O, Mustafa Kemalin büyük fikirlerini tatbik ve icra sahasma koyan adam- dır. Kendisi, büyük evsafa maliktir. Ve Türk ülicenaplığınm ve insanlığı Bin timsalidir. besine Kendisi büyük bir devlet ndamının. politik sistemini, vasıflarını ve kal- bini taşımakta ve bunun içindir ki bütün siyasetinde muvaffak olmak- tadır. Onun elinde bir Türkiye © min olabilir ki, refah ve saadetini ve istikbalini emin ellere vermiştir. © | Sürp Agop Hakkında.. (Başı 1 inci sahifede) olarak zikredilmesine gelince: Fatih Mehmet zamanımda top istimal edilmiş gene o tarihte Topbanede toplar dökülmüş, Tophane ismi Fatih Mehmet ta rafından verilmiştir. Binacna- leyh Beyazıdı Veli zamanında Tophane mevkii vardı. Kâğıt- | haneye gelince: Kâğıdı Çinli- lerdenalarak ilk defa Avrupaya getiren Türklerdir. Binaena- rarmı ehli hibre raporu üzerine | bu ay içinde verecektir. Baka- Hm, bu tarihi mezarlığın, neti. cede sahibi kim olacak? Himayei Etfale teberru Geçenlerde vefat eden, Ankarada Erzurum mahllesinde Sarı Kadı s0- kağında 43 numarada o Türkmen Yusuf ağa Himayei Etfal emiyeti izi Türkün yetimler haklan da bayatınm son dakıkasında his et- tiği bu değerli alâkayi takdir eder J mağferetler temenni ©- Dahiliye Vekili (Başı birinci sahilede) günkü içtimama Şükrü Kaya Bey de iştirak ederek cenup vi- lâyetlerimizdeki tetkikat ve mü şahodatı hakkında kömisyon 8 zalarını tenvir edecek, mütale- alarından istifade olunacaktır. Fırka grupunun gelecek salı günkü içtimaımda kaçakçılıkla mücadele için komisyonun tes- bit edeceği mücadele programı nin müzakere olunmasrihtimali kuvvetlidir. Bu suretle takar- rür edecek vaziyete göre hükü met bir taraftan idari tedbirle- rini alırken Kanuniyet kesbet- mesi için Millet Meclisine bazı lâyihalar da tevdi olunacaktır. Komisyon mesaisine iştirak e- den tütün ve müskirat umum müdürleri kendi sahalarında ba zı tedbirler almağa davet edil. mişlerdir. Dahiliye vekili Adanadan hareke! etti ADANA, 7 (A.A.) — Dahi- liye vekili Şükrü Kaya Bey, dün Ankaraya hareket etmiş- tir, Vekil Bey salı günü Anka- rada bulunacaktır. Vekil Bey Konyadan geçerken KONYA, 7 (A.A.) — Tetkik se- yahatinden avdet etmekte olan Şük- geçmiş, istasyonda vali, kolordu se mandanı ve vilâyet erkân: tarafından istibel ve teşyi edilmiştir. Muamele Değişiyor (Başı 1 inci sahifede) tanzim için yeni talimat yapıl- mıştır. Bu talimatname muci- | bince İstanbula gelen eşya sa- hip veya vekilleri, İstanbul, Ga lata, veya Sirkeci gümrükleri- ne bir beyanname verecekler- dir. Bu beyannameler evvelce | de olduğu gibi, beyanname nu mara defterinâ müracaat sırası itibarile kaydedilecektir. Sabah tan öğleye kadar toplanan be- yannameler bir parti, öğleden akşama kadar; toplananlar da diğer bir parti olarak memuru mahsusu vasıtasile, yani beyan name sahibi tavassut etmeksi- zin bu beyanname başmüdiriye te gelecektir. Başmüdiriyette biri kontenjan sıra numarası, diğeri kontenjan mahsup defte rini tutmak üzere iki masa teş- kil edilecektir.. Gelen beyanna meler evvelâ numara masasına verilecek ve beyannamelerin bu üç idhalât gümrüğünden aldığı mumara nazarı dikkate alma- rak, bir kontenjan sira numara- sı verileceklir. Kontenjan sıra nümarası olan beyannameler mahsup masasma geçecek ve mahsup masasında istatistik nu marası esasile her madde açıla- cak tabelayla kerşılaştırılmak suretile kontenjan mikdarm- dan mahsup edilecek, karşılığı yoksa bu hal beyannameye işa ret edilecek ve bu suretle mah. sup muamelesi ikma! edilmiş o lacaktır. Beyannameler bura- dan sıra numarasını takip eden bir liste ile ait olduğu gümrük- lere gidecektir. Gümrük mirle- ri gelen beyannameleri merbut numara siresına tevfikan mua- yene heyetlerine “havale edile- cek ve böylece beyannameler numara sırasile mevkii muame leye konacaktır. Bahren mua- mele gören eşya ise, bunların ambarda emsali olmazsa kendi lerine mahsus sıra takip ede- cek, aksi takdirde doğrudan doğruya çıkacaktır. Bu talimat namenin tatbikinden evvel mad de itibarile tasnif edilmiş beyan nameler bu şekle ircat vakit kaybettirmezse bu talimat on- lar hakkımda da tatbik edilecek tir. Aksi halde madde üzerine tasnif edilmiş eski beyanname- İer eski minval üzerine çıkarıla caktır. Maliye müfettişleri bu talimatın barfiyen tatbik edil. mesine nezaret edeceklerdir. Hilâfı bir harekete şahit olduk ları takdirde bütün salâhiyetle rini istimal edeceklerdir. İspanyada bir tren MADRİT, 7 şehri yakında Maruff'da bir tren kazası olmuştur. ay ağn devril. 8 KAÂNUNUEVVEL 1931 irinci Sahifeden Geçen Yazılar İş kanunu lâyihası tamamen ies tekâsüf ettirdi, muhtariyeti ve bunun rak kredi, menfaatler itibarile mi nasebetlerde devletin müdahale et- memesi, içtimai hayatta milli tesa- nüt yerine cidali csas olarak ikame etti. (Bravo sesleri) , İrade müuhtariyeti, üç nevi cidal meydana çıkardı: birisi, sanayicile- rim dahili pazarları kendilerine has- vetmeleri, harici pazarlarda mahsu- Mtin sürülmesi noktai pazarından memleketler arasında doğan cidal; ikincisi, memleket dahilinde büyük sanayiin küçük sanayii ezmesi nok- tasından o çıkan cidal; üçün is, her türlü esbabı refah ve kud İde tutan İş yapan sermaye sa- hiplerile iş arayanlar arasında çıkan cidal. Bu cidal, iş sahipleri üzerindeki tesir itibarile çok iyi neticelere vardı. Bunun hudutsuz tatbikr ne- ticesi olarak maden ocaklarında do- Zan, büyüyen ve ölen yani bütün ömrünü maden ocaklarında geçi- ren, dünyasını maden ocağından İ- baret tanıyan emekçiler zümresi görüldü. Binmisbe ucuz olduğu için erkek emeleye tercih edilen ve 16 saat çalıştırılan kadın, çocuk emek- giler görüldü. Başladılar Irkın atisini muhafaza etmek ve prensip olarak kuvvetliler le sayıları karşılaştıran cidale ni- hayet vermek içim devletin müdahs- Jesi zaruri görüldü. Bu müdshele neticesinde cidaj yerine pilli tass- nüt ikame edildi ve iş kanunları da bu müdahale esasından doğdu. l iktsatta, arz prensipi yerine | tesanğt prensipini ikame etmek ga- yesine matuf olduğu gibi hukukta da mukaveleli hayat yerine yasalı kanun ve nizamlı vaziyetler yani statilkolu hayat ikame olundu. Bu- | gün bu esas mücibince iş vermek is- tiyenle iş almak istiyen kendi ira- delerini serbest tutarak mukavele yapıp iş şerairini temin edemezler. İşe girme, çalışmak için Beretin va- ziyeti, kazaların sureti takdir ve mahiyeti tamamen kanunla tespit e- dilmiştir. Bu yol fertlerin maddi Saadet iribarile müsavatına İnsani» yeti götüren bir yoldur. İş kanun-| Tarı bu yol üzerinde konmuş ted- birleri ihtiva ederler. Cümhuriyetin | teessüsünden bezi, cümhuziyet hü- kümetleri, iş kanunlarının bu gaye- lerini benimsemiş ve bir gün evvel o yola girmek için müteaddit de- falar tedbirler almak teşebbüsünde Bulunmuşlardır.” ve bitmiştir Mükemmel bir şekil Hatip bundan sonra iş kamı- nunun en mükemmel bir şekil de çkabilmesi için meclis tara- fından izhar edilen arzuya bina en muhtelif encümenlerde, Şu- rayi Devlette uzun £ tetkikata mevzu teşkil ve bundan dolayı gecikmiş olduğunu söylemiş ve demiştir ki: “ Bendeniz zaman Şurayı devletten gelen 58 maddelik liyihayı buldum. Yüksek Meclisin bir müzakeresinde ların geniş bir tetkika İstinat ete) rilerek kendisine tevdi edilmek yo- Junda tebarüz eden direktiften mü). hem olarak iş kanunlarında bulun- durulması mutat olan ahkâmı koy- mak üzere Jâyihanın ikmaline çalış- tam, Pevkalâde içtimarrzın — başında yalnız kaza sigortalarına ait ahkâın müstesna olmak üzere diğer bir 1â- yihada topladım ve Meclisi âliye urzedilmek üzere heyeti vekileye sevkettim. Yalnız bu esnada Jâyi- hanın tekâmülü için diğer bir vazi- yet zuhur etti. Bendeniz eylülde Cenevrede bulu- nuyordum. Oradaki beynelmilel iş bürosu ile temasa gelindi. Onlar bi- zim yeni bir iş kanunu tedvin et- mekte olduğumuza vakıf olunca: “ Bunu Fransızcaya tercüme et- trerek bize veriniz, bizim salâhiyet tar bürolarımız onun her faslnı tetkik ederek size mütalealarını bil. Vekilere geldiğim dirirler. * dediler, Bendeniz bunu fırsat bilerek 1â- yihanın bir suretini kendilerine verdim. Onlar kısa bir zamanda mü talesmızı bildireceğiz diyorlardı. Öyle ümit ediyorum ki bir ay zar- fında moktai nazarların bildirirler, Eğer heyeti muhteremeniz kış İ- çin bir tatil yapmıyacak olursa 1$ gün sonra kendi mahsulümüzü tek- dim ederiz. Kış tatili olacak olursa “büro enternasyonal dö trevsy"dan alacağımız malhmatla beraber lâyi- ha şubat içinde hazır olacaktır. Takdim ederiz . Bütün bu izahatı maksadım, hükümetiniz ve onun İs- tinat ettiği fırka bidayetten beri, cilmhuriyetin teessüsünden beri iş kanununun memlekete getireceği esaslı yenilikler ve iakılapla meş- gul olmuş, onu benimsemiş ve onun Üzerinde daima < çalışmıştır. Deha iyi olması içindir ki bu güne kadar teahhür etmiştir. Hükümetinizin bu hususta hiçbir vakit terahide bi Junmadığına emin olmanızı rica e- arzetmekten İ derim” Mahmut Esat B.in beyanatı Sual sahibi Mahmut Esat Bey (İzmir), izahattan sonra söz alarak iş kanununun bir an Bingale İngiltereyi boykot ediyor LONDRA, 7 A.A, — Daily Te legraph gazetesi, Kalküta'dan öğre- | Bingale kongresi, büyük Eri. nkalarile bütün İngiliz te- şebbüsatma ve tekmil İngiliz eşyası na karşı şiddetli bir boykotaj yapıl- masını iltizam eden bir kararı reyle- rin ittifakile kabul etmiştir. Bu teşekkülün içtima: esnasında, riyaset eden M. Parbaradayal; san emirlerin konsreyi ezneği istihdaf ettiğini beyan etmiş ve kongre tara- fından bir “mücadele yapılacağını telmih eylemiştir. Macaristan'ın teslihâtı CENEVRE 7 (A.A.) — Ma car hükümeti mevcut silâh kuv vetleri hakkında lâzım gelen melümatı Cemiyeti Akvama göndermiştir. Bu münasebetle Macar hükümeti teslihatın bu- günkü keyfi vaziyetinin tahdi- di teslihat için makul bir hare- ket noktası teşkil etmiyeceği | kanaatinde bulunduğunu beyan etmiş ve kendi fikrince bütün milletlerin emnü selmet husu- sunda müsavi bakka malik ol- maları Ee esas tutulma sılâzım geleceğini ebemmiyetle kaydeylemiştir. Italyada yapılan buğ- day ithalâtı ROMA, 7 (A.A.) — Geçen teşrinisani zarfında İtalyaya ya pılan buğday ithalâtı 120,207 kentalden ibaret bulunmuştur. Geçen sene teşrinisanisinde bu mikdar 2,212,442 kentali bul- muştu, Bir temmuz ile 30 teşri nisani arasında geçen müddet zarfmdaki buğday ithalâtı 1, milyon 256 bin 746 kental ola rak tesbit edilmiştir.. 1930 se- nesinin aynı devresi esnasmda buğday idhalâtı 8,580,213 ken: İ evvel çıkarılmasını istemiştir. Tarife Muharebesi PARİS, 7. A A— Böyük Britanya'nın, Birasımmı kıymettarı düşmesi metin wi olarak senebi rekabetine açık kale maş olan kendi piyasasını himaye male sadile yükseltmiş olduğu gümrük dıvarı mevzuuna dair olarak Franz ve İngi- Hin matbunta kalem münakaşalarına de- vam etmektedirler. Bundan, yüzde 50 resim tatbiki hasa bile bilhassa Fransa mahsnli tehlikeli bir surette müteessir olmuş bulunmakta dar, ima ediyorlardı. Fakat M. Runcimen'm avam kamarası beyanatından sanra bu filerin terkedilme- si Hazm geleceği görünüyordu. Marmetih bu sabah, İngiliz matbunte kalem münakaşasmı terketmeksizin himas ye tedbirlerinin haklı olduğunu ve kendi iddialarına göre bu. ihtiyacın kendisini hiseettirmiş olduğumu isbata galışmakta ve hadisatın aldığı tebeddüle mütesasif görünmektedirler. Diğer taraftan gümrük meselesini müs saksre edecek olan Fransız heyeti mu rahasasmın gönderilmesinin. teahbure uğramasından dolayi Londrada teessür. er izhar edilmekte ve bötün ümltler han ki hazırda Londrada büleman M. Hye ması'ıa ziyaretine bağlanmaktadır. M. Hymans, bugün Sir John Simon'u görecek Memleketi Manisada Tasarruf ha'tası MANİSA, (Milliyet) — nunucvvelin on ikisinde başla- a yacak olan tasarruf ve yerli mallar haftası için alâkadarlar şimdiden lâzım gelen hazırlık- ları bitirmişlerdir. Merkezi umumiden gelen bir ta mimde tasarruf fikrinin ve yer li mallar rağbetinin taammümü için lâzım gelen propaganda ve sık sik umumü içtimalar yapıl tin Manisa şubesi bunun üzeri- ne derhal faaliyete in göçmiş ve 'aat olmak. üzere umumi içtima aktedilmiş ve şehri- miz Ziraat Bankası müdürü NusratB bu münasebetle birmü sahabe yapmıştır. İçtimaı müte akıp Başvekil İsmet Paşa Haz- retlerine bir telgraf çekilmiş” tir. Telgrafta dünyayı saran ik- tısadi buhrandan memleketimi- zi mümkün mertebe korumak için aldığınız tedbirlerin uğur. Ju olmasını in kalbimizle di eriz. Giriştiğiniz zorlu cenkte Manisa halkı gönüllü asker gi kumandanızla karekete geçmiş tir. Bütün millet pek tabii ola- rak hükümetle berabetdir. Sev gi ve saygılarımızı sunarız kıy- metli Paşa Hazretleri, denil. mektedir. Manisa şubesinin mu karreratına nazaran şehrimiz de fimabaat bu şekil içtimalar yapılacak ve bu içtimalara hal- kım da iştiraki için lâzım gelen tertibat alınacaktır. Manisa valisi MANİSA, (Milliyet) — karaya giden vali Fuat Bey .. rimize dönmüş ve vazifesine başlamıştır. Mühendis ve mimar odaları Ankaradan verilen malümata na- zaran Nafın Vekâletince Meclise bir mimar odaları açılması muvafık görülmek. ir. Mühendis ve mimarlar bu olala. rın nizamalına göre odalara kayde. gileeelti, Löyihanın bu içtima dev. kabul edileceği ümit olun. RE. Bu lâyihanın bir maddesine göre heyeti idare, heyeti | innbatiye ve hâkem heyetlerinde mühendis ve mi iyarlar müştereken mevki alacaklar. Odalara, kalinlar ithal edilecek, mühendis ve mimarların bu suretle daha salim bir surette faaliyeti meydan bahşedilmiş olacaktır. Lâyi- taktirde derhal mev- ki tatbika vazedileceğinden o büyük mühendis ve mimar odalı rı da hemen ihdas olunacaktır Doktorlar içtima! İstanbul Emrazı Cildiye ve Zül- reviye Cemiyeti yeni sene mesaisine başlamı ıştar. Muhtelif müesseelerimize men- sup mütehaşsıslar tarafından frengi ve Cilt hastalıklarına ait olmak üze ve çok nadir gi ve entetarafın- dan gösterilen bir yilâdi, Sifir üştü ve Naci Beylerin unlu rab ölümde gösterdikderi Şanları sifi tik vakası selâhiyettar zevat tarafın. dan münakaşalar yapılmak suretile gok ittifadeli geçmiştir. Hazım Bey tarafından gösterilen üç vaka ve bu meyanda bilhassa ben Xeroderma onam vaka Pigment Si serette umumi alikayı “Yaka ak dmini müteakip yeni ve tarafı yasete profesör Talit Bey, Umumi Kâtipliğe de Cevat Kerim Bey inti- tir. İkönei reis Karskoç Biraz himmet'e düze- lecek sokak yaya olarak insız bir bale gelmiştir. Bu cadde “o kadar o sabaha kamarasında Sir John ile görüşecek ve alışan yemeğini onunla beraber yiyecek tir. M. iymana sair veya garşamba günü Brüksel'e dönecektir. —ö üyeli Belgratta İtalya aley- hinde nümayişler BELGRAT, 7 A.A, — Darülfü. Bun gençliği; Görice zik eypio tir. Tezahürat imi Terki mahiyetini aldığından polis nümayiş | Young komitesi BALE, 7 (A.A.) — İstişari mahiyetteki Young komitesi bu sabah beynelmilel | tediyat z bankasında toplanmıştır. Bu ve" lan sonra yapılacak içtima larda Almanyanın tediye kabi Hiyeti hakkında tetkikatta bulu A e O me Danla ya eipe eğilmeHa ei EEE İRİ ez REİS MANN