10 Aralık 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

10 Aralık 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Balkan 4X 100 şampiyonu Türk takımı: Hakkı, Enver, Semih, Mehmet Ali Balkanların en çabuk koşucularına sahibiz! Atletizm federasyonu antrenörü bu mesele için ne diyor? Son Atina o seyahatimizin muvaffakıyet veya ademi mu- vaffakıyeti etrafındaki müna- kaşalar arasında Türk takımı. nın 437100 bayrak yarışında 43 4/10 ile galip geldiği tama mile unutuldu ve nazarı dikka ti celbetmedi. Ben Türk takımının bu mu vaffakıyeti üzerine Alman'ya- dan tebrik mektupları aldım. vim Atina stadının dar pistini tanırlar. Ve Yenge erir koşmuş olan birçok milletlerden hiç birinin şimdiye kadar bu dereceye va ramamış olduklarını da bilir» ler. Belli başlı rakiplerimiz 0- lan Yunanlılar bu haziranda İsviçredeki o muvaffakıyetli se * yahatleri esnasında 4)/100 bayrak yarışmı 42, 9/10 ile ka zanmışlar ve teşrinievvel başın da yapılan Balkan oyunların- da da bizim takımımız işte bu Yunan bayrak takımını 4—5 metre farkla mağlâp etmişti. Binaenaleyh, Türk takımı- nım Colombes, Amsterdam ve- ya Berlin stadları gibi iyi bir pist üzerinde 4)/100 bayrak yarışı 42 saniye (kadar bir zamanda kazanması £ ihtimali kuvvetlidir. Bu sene Avrupada hiç bir millet bu yarışı 42 (den aşağı da koşamamıştır. İnkâr edilemez ki Türkiye en kısa bir zamanda en büyük inkılâp geçirmiş yegne millet- tir. Türkiyenin bilfarz ikti- sadiyat ve hars sahasında hakkuk ettirdiği inkılâbın bi- dâyetinde malik olduğu maddi vasıtalar hemen hemen hiç me sabesinde idi. Bununla bera- ber hâdisat gösterdi ki; Türk- ler hayatım bütün safahatında diğer milletlerin 30 — 35 se- nede varacakları dereceye va- sıl oldular, Eğer Türkiyenin umumi in kılâp ve terakki cereyanı na- tarı itibara alınırsa #por işle- Her Aleksi rinin büyük müşkülâtla mu- hat olduğu görülür. Çünkü sporun makinesi stadyomdur. Malzemesi spor aletlerdir ve sporun fenni ve uzvi âmilleri de mekteplerde kulüplerde ve cemiyetlerdeki muallimlerdir. Bunlar her spor inkılâbı nın zaruretleridir. Şimdiye ka dar bizde spor sahası yoktu. Alât ve edevat yoktu ve mual lim yoktu. Bu şerait (o altında Türk sporunu bir sistem altın da tesis etmek mümkün değil di. Bununla beraber Türk takı mı 45100 bayrak koşusunda Atina stadında beynelmilel derece ihraz etmeğe ve Türki- yenin Balkanların en çabuk koşucularma m olduğunu göstermeğe muvaffak olmuş- tar, Yunan matbuatı bizim bu muvaffakıyetimizi 1931 Bal- kan oyunlarının en o mühim hâdisesi olarak © göstermekte. dirler, Abraham Atltizm antrenörü Aleksi Abraham ibi Olimpiyat spor mecmussı Pazar liki ismile bir turnuva tertip etti. İik maç Pera kalübü ve İtalyanlar arasında yapıldı. Resmimiz bu maçtan bir an gösteriyor. MİLLİYET PERŞEMBE | Gene o Mesele Mıntaka da aynı hataya düştü Bir müddet evvel Fenrebah- çe klubüne mensup ve yazın yapılan deniz müsabakalarında mezkür klübün murahhası bu- lunan OKemal Bey hakkınd. Denizcilik hey'etinin müebbet boykottan bahsedil- miş ve bunun tamamile yan- aş olduğunu, mevzuu bahis yazıyı tekrar neşretmek sure- tile kaydetmiştik. Bugün teessüfle haber alı- yoruz ki, T.İ.C.İ. İstanbul mıntakası da aynr (o hataya — biraz daha munsifane hareket ederek — düşmüştür. Kendisile temas ettiğimiz mıntaka kâtibi umumisi Nec- mi Bey: —Mıntakanın son içtimamda bu mesele mevzuu bahsolmuş- tur, Denizcilik hey'etinin bize tevdi etmiş olduğu (o müebbet boykot kararı O Türkspor mec- muasmda ve Milliyet gazete- sindeki Kemal Beyin neşri üzerine bu kararm verildi, tasrih edilmişti. Halbuki Türkspor mecmu- ası kendi sayfalarmda çıkan yazıların Kemal Bey tarafın- danyazılmadığını ve bizzat mec muanın sahibi tarafından ya- zıldığını neşretti, Bunun üzeri- ne neşriyat Kemal Beyin üze- | rinde tezahür etmedi ve bu me- sele kapanmış oldu. Milliyet gazetesindeki ya- zı biraz tecavüz mahiyetinde | görüldüğü için Boykot kararı | müebbetten 2 seneye tenzil €-| dildi.,, İyi amma muhterem İstan- bul mıntakası işte burada ha- taya düşüyor. Çünkü Milliyet teçıkan (yazıyı Kemal Bey yazmamıştır, Beyin verdi; cilik hey'etini teşkil eden âza- ların şahsına hiç bir hücumu yoktur. Salisen mıntaka ni- zamnamesinin hangi maddesi- ne istinaden karar veriyor. Biz nizamnameyi karıştır. . Kemal Bey dık böyle bir madde bulama- dık, Her halde o madde de ka- naati vicdaniyeye istinat “edi- yor galiba! Sonra mıntaka olsun Deniz- cilik bey'eti olsun bu kararla” rile sporda tethiş siyaseti takip kimsenin itiraz elmesine taham mül edemiyorlar. Yalnız şurasını nünde bulund: ki spor zevk işidir. Çünkü biz profesyonel ( değil, amatörüz ve mıntaka da Denizcilik hey» eti de amatör bir camianın hey” etleridir. Tevali eden ve ede- cek olan bu nevi (o hareketler memlekette sporu öldürecektir ve bir gün gelecek ki bu teşek- küller karşılarında müsabaka- larma iştirak edecek olan spor cu bulamayacaklar ve yarışları nı kendi kendilerine tertip ede- cekler, Netice itibarile mıntaka veya Denizcilik hey'- eti olmayacak — zavallı Türk sporu ve sporcuları . olacaktır. Ceza, hele boykot cezası o kimseyi veya teşekkülü spor- dan atmak demektir, Atıla atı- la elde kim kalacaktır?.. Onun için biz bu işlerle meş- gul olmaktansa Türk sporcu- luğuna hizmeti dokunacak baş ka işler yapalım da onun lâ- yık olduğu mevkie © yükselte. İim; yoksa böyle haksız karar- göz ö lâzımdır. saniyen Kemal | beyanatta Deniz- | ediyorlar ve icraatlarına hiç | kaybeden | | Solda Fransızların Hollândalıla: dan 18 upci Haftanm en mühim ve he- ! / Janda Milli larla sporu ölüme mahküm et- | 10 1 — Turnuva oynsnirken 2 — Galatasarayın (Cahit) takrmi 3 — Galatasarayın (İğci) takımı 4 — Feyziye mektebi takımı KANUNUEVYV: $ — Geçen seneki tevzi müklfat ve kupa alanlar 6 — Orlent takımı 7 — Bu turnuvayı organize eden Y. M.C. A, Jimnastik müdü- İlhâmi Bey, 8 — Şişli Tarakki takımı 9 — Turnuvadan başka bir an. 10 — Petit Geleva Takrım 1 —Y.M.C, A, Orta takımı 12 — Y. M.C, A. küçükler takımı Voleybol Turnuvası Oynanıyor.. Bu sene memlekette görülmemiş bir tarzda kulüplerde voleybol meraki var, 25 kulüp turnuvaya girdi, bu haftanın maçları.. Bu sene Pera Y. M.C. A. $ı kendi bir voleybol © turnuvası tertip etmiştir. Bu imnastik mü- dürü Ali İlhami Bey organize etmiştir. Bu turnuvaya 25 ta kım iştirak etti. Böyle bir ye- aaaseşanaaseeaaaasesieeeesesesasaeaee kün mişdiye kadar o gördüğü- jimnastikhanesinde | müz hiç bir voleybol turnuv: sında yoktu. Bu mevzu etra- fında hafta içinde spor sütu- | olduğunu yazıyoruz: 4 - 12 - 931 tarihinde yapı- lan oyunlar : numuzda tekrar bahsedeceğiz. | 13 Kırlangıç B. 5. K. küçükler Sadece bugün bu hafta yapı. | 13,30 Şişliterakki arasında | 14 Petit Goloua Şişli terakki si esöözesanenmesamsksesielekisa aaeasanaesenesamasessaman İlan maçların kimi, Alev Küçükler 1430 Orient Feyziye 15 İstiklâl B.S, K. büyükler 1530 Kurtuluş | Şişliterakki orta 16 İş adamları Kanun (Hukuk mektebi takımı) büyükler Fransızlar Neticeden Memnundurlar! Fransa - Holanda takımları arasındaki maç pek heyecanlı oldu. ve 25.000 kişi tarafından alâka ile seyredildi yecanlı (o maçlarından biri de pazar günü Colombes stadım- da Fransa » takımı ile Hol takımı arasında yapıldı. Bu mühim maçı sey- retmek için gelen 20 — 25 bin kişi Colombes stadına toplan- miştir. Bu maçtan evvel karilerimi ze maçın ehemmiyeti hakkm- da bir barca ma'ümat vermeği dakikada yediği gol.Sağda* Fransa — Hollanda Mil takımları müteaddit kereler birbirlerile © karşılaşmışlardır. Bu çarpışmaların ilki 1908 s0- de Roterdam Ni Hollanda müdafii Veberin bir Fransız akınını muvaffakıyetle durdurma terdam'da yapıldı ve Hollânda takımı bu sefer de 1 — 8 ga- lip geldi. İşte bu iki takım arasında ya sehrinde | pılan maçları tarih sırasile yaz yapılmıştı. Bu maçta Fransız ! dık. Geçen pazar Colombes 88- lar rakiplerine 1 — 4 yenilmiş ! lerdi. Bundan sonraki karşılaşma 1922 senesinde Pariste oldu ve Hollândalılar bu sefer de 0 — 5 galip geldiler. hasında yapılan bu son karşı- laşma idi, Maçı meşhur hakemlerden Rouf idare ediyordu. Maç baş lar başlamaz O Fransızlar ilk dakikalarda bir gol | attılar. uncu dakikalarda iki gol attı- lar.Üstüste olan bu goller Fran sızlara bir tereddüt verdi. Bust dan istifade eden Hollândalılar üçüncü gollerini de kaydet. mekte gecikmediler. > Fransızlar nedense biraz kor kak ve çekingen oynuyorlardı. İçlerinden iyi oynayan Char. dor idi. Birinci haftaym forvet, çalışmadı. © Finot ve Horms