10 Aralık 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

10 Aralık 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

MİLLİYET PERŞEMBE 10 KANUNUEVVEL 1931 irinci Sahifeden Geçen Yazılar > Milyonluk il | İzdivaç Hire 4 inci sahifede) tamam 30,000 İngiliz Lira- yer. Fakat parayı istihkar edi- ver. Ve hemen gönderdiği cevapta 'muhteviyatını, Ledinin nams- yel bankaya yatırdığını, Otomobi- Tin gelir gelmez bir garajda muha- Aza altıma alacağını, hakkı olmayan 9 yn d süremeyeceğini yar a, bu mukabeleden çok müte- sair oluyor. “Varım yoğumu sana ağışladım!!. Milyonlarımı üzerine evrediyorum., diyerek ikinci bir ba «r yollayor. Maamafih iş bu safhaya gelince, elikanlıda da kadına karşı bazı his | x uyanmağı başlıyor. Nihayet, bir püddet sonra iki sevgili, mektupla nlanıyorlar . Ledi, bu yakmlarda İstanbula ge- ve Türk genci ile evlenecek- Biz, bu efsanevi maceranm hakiki luna pek inanamamıştık. Fakat, bazı gazetelerin isim ve ad- tasrih ederek yaptıkları neşriyat no, hususi tahkikatta bulunduk. Bizim aldığımız malümat, yazılan lerin çok mübalâğalı gilağıma teriyor: Bir defa değil, birkaç de milyoner olduğu söylenen bu İn- © İliz Ledisinin ismi Mad'dır. Mad İn İizcede çılgın ve deli manasma gel- ği için hiç kimse kendisine böyle risimle hitap edilmesine muvafakat © mez, Diğer taraftan bu namda ğen n bir İngiliz kadmınmİstanbula gel ğinden, ne İngiliz sefarethanesi, * diğer ecnebi mahafili haberdar de , Milyonluk İngiliz Ledisinim po şuna giden Rıza Tahsin Beye ge- çİeer Bu zat, 22 yaşında , kısa boylu, za E bir delikanlıdır. Bundan bir bu- & ay evveline gelinceye kadar, kib- inhisarında 60 lira maaşlı bir me İr idi. Sıhhi ahvali müsait olmadı- Uıdan bahisle istifa etmiştir. Bazı #zeteler, Rıza Tahsin Beyin, Man- wn sigorta şirketinde memur oldu da bahsediyorlar. Halbuki inhaym sigorta şirketinde bulunan 5 Rıza Tahsin Beyin pederi Selâ- “di Bezzaz zade Hasan Tahsin Bey İi, Hasan Tahsin Bey, bu şirketin © yerlerinden biridir. . Kendisi Os- en Beyde Cabi i sokağında kağımda Pokeri apartmanının 4 daire- de Tree Bızn Tahsin Bey, Beşiktaştaki Ayskul İngiliz mektebini ikmal et- “ştir. Oldukça iyi İngilizce bilir. Tü Mad (7) de İngiliz sefere yinde verilen bir baloda tanıştıkla öylenmektedir. Bir muharririmiz, dün Rıza Tab- Beyin pederi Hasan Tahsin Beyi, latada Kürkçülerde, Monhaym ha daki yazıhanesinde aramış, fakat sma Hasan Tahsin Bey yerine “İmaileyhin şeriki M. Ergas çıkmış v eluharririmizle M. Erga: yla bir mubavere geçmiştir: siz Hasan Tahsin Beyle görüşebi miyiz? *. Yok efendim, görüşemezsiniz!! »— Niçin? ve Burada yoktur da ondan! 7 Gelmeyecek mi? rasında “2 Hayır. 1 Evine gitsek buluruz değil mi? A Zannetmem, 2 Peki.. O balde siz olsun bir © © yeshat verseniz... Meselâ İngiliz iş i vi ile Rıza Tahsin Beyin izdivaç 'ne zaman yapılacak? — Herhalde bugünlerde değil. “?ki biç kaç hafta sonra. Rıza Tahsin Beye 30 bin İngi- * Birlik çek gönderildiği doğru ör 1. Ergas gülümseyerek demiştir İL Zannetmem.. 30 bin lira olmaya -». B bin lira kadar bir parayı Le.| vali n Rıza Beyin nama bankaya ya | temobile gelim. © ebil nikel edilmiştir. i in serveti yirmi otuz mil- İmei resi oldağımu söylüyor. ra kadınm bütün malını mülkü. Ça Beye bağışladığı da yalan... © ide evlendikten sonra, belki ser- inin idaresini kendisine bırakır. 3t şimdiden hiç bir şey söylene. is © - Ya Taksimde satin alınacak a- mai? “7 Omun da aslı yok... #luharririmiz bundan sonra, Pej- rino apartımanma giderek Rıza “alsin Beyi aramış, Fakat Icendisize > şlasan Tahsin Beyin, ne de oğlu- “ burada olmadıkları cevabı veril- şir İstimal ki ba estada Rıza Tahsin apartmanda idi, Anlaşılan, mil. olar namzedi genç, gazetelerin gü İl neşriyatından tevehhüme ka- sak gazetecilerle temas etmek- gihtiraz ediyordu. © “tetekim, dün akşam geç '&r Pellegrino apartımanına uğra imi Aynı cevap veril i Evde yokturlar... İyoner İngiliz kadmile müstak- delikanlının macerası, inşaallah Ada'da elektri (Başı 1 inci sahifede) recek misafirleri bekliyorlardı. Vapur dan çıkan zevat içinde vali ve beledi ye reisi Muhiddin Bey, elektrik şir- keti müdürü M. Hanses, belediye er kâni, şirket mümessilleri, ve matbu- at erkânı vardı. Ada iskelesinde misafirleri, kayma kam Hayrı Bey ve adalı bir çok maruf zevat karşıladı. Kafilenin önünde şehir bandosu saldığı halde ada kaymakamlığına yaya olarak gidildi. Adaya çıkıldığı vakit bütün yollar da kesif bir kalabalk göze çarpıyor, fakat yanan az ışıklı lüks lâmbalar. dan etraf farkedilemiyordu. Kaymakamlık dairesine gelinmişti. Adada yapılan üç elektrik muhavvele merkezinden biri kaymakamlığın ar ka tarafında tesis edilmişti. Mahav- vile merkezi binasının her tarafı gü- zel bir şekilde renkli ampullerle süs lenmiş gene ampullerden ay yıldız yapılmıştı. Davetliler muhavvile merkezinin önünde durdular. Elektrik şirketi müdürü M. Han- ses hazırunu selâmladıktan sonra şu —— söyledi. M. Hansens'in nutku Vali Beyfendi Hazretleri, Muhte- rem Beyfendiler, Büyükadanın yeni elektrik şebeke lerini İstanbul belediyesi ve ahalisi- nin emrine arzetmekle kesbi şeref ey lerim. Biraz sonra bizzat Vali Bey- fendi hazretleri tesisatı faaliyete koy mak lütfunda bulunacaklardır. Adalara elektrik vermek bahsi bir ık seneden beri devam (ediyordu. 'eknazarda mesele basitti, (Diesel) motörleri ve saire gibi makineler kur mak, teller çekmek ve lâmbaları yak maktan ibaret zannolunuyordu. Lâ. kin nazariyeden filiyata geçmek is- tenildi akit anlaşıldı. İki masarif, almabilecek varidata o nisbeten pek fazla olacak ve zarar etmemek için cereyanr fahiş fintlarla satmak icap edecekti, Seneler geçti. Anadolu sa- bili elektrik imtiya. .nı alan şirketin de cereyanı İstihsal ile uzaklara nak letmek hususlarında kabiliyeti yok- tu. Caddebostanında inşa edeceği merkez elde edilebilecek neticeye na zaran pek pahalıya mal olacaktı. Her halde adala: trik vermesi kabil değildi. Nihayet müsait bazı hâdisat ve şernit hâsil oldu. Anadolu cihetinin imtiyaz sahibi olan şirket Silâhtarağa fabrikamızdan elektrik cereyanı satın almak için bize müra enat etti, Arzusunu ifa edebildik. Bu mun üzerine Vekâletle Belediye ma- kamları nisebisiz masraflara sebep ©- lacak küçük fabrikalar inşa etmeden Anadolu sahi ve adaları mükem- mel tevzi şebekelerile teçhiz etmek hususunda şirketimizle bazı itilâflar düşündüler. O sırada Nafia vekili bu lunan Recep Beyfendi Hazretleri fi- li görüşlerini ve kat'i iradelerini iz. bar eylediler. Valimiz Muhiddin Bey fendi Hazretleri ise İstanbul ahalisi müdafaa ederek fikirlerini şirketimi ze kabul ettirdiler. Pakat itiraf etme yö) diler ve adalarda elektrik tesisatı ma sarifine senevi on bin lirakk on tak- sitle iştirak etmeği kabul ettiler, Bu mütekabil anlaşmanin neticesi olarak 21 nisan 1931 tarihinde bir mukavele imza edildi. Bununla şirke- timiz Büyükadaya on ay zarfında ce reyan vermeği taahhüt ediyordu. Görüyorsunuz ki mühletten bir kaç ay evvel hazırız ve bu suretle, kışı Büyükadada geçirenler için elektr ğin Faidelerini daha fazla tehir etmiş —— k. Muhterem Efendiler, heme vâsıl olmâk, bir çok fenni müşkül yenilmesine mütevalkıf. tar, Elektrik cereyanı, Silahtar fabri- kasından buraya kadar 40 lslometro yu mütecaviz bir mesafe katediyor. ve nazik lahtelbahir kablolarla iki de fa denizi aşıyor. Tevzi edilecek cere yanı getirebilmek için bir kaç defa İtajını değiştirmek mecburiyetin. deyiz. Şimdiye kadar Büyükadada üç muhavvile merkezi ve 12 kilomet reden fazla mecra tesis ettik. İstanbul ahalisinin, yaz mevsimin de pek sevimli bir sayfiyesi olan gü- zel adanın yeni bir zevk ve istirabat vasıtasma melik olduğunu haber olm <a pek memnun olacaklarmı ümit e- diyorum. Bu eseri ikmal etmiş olmak İn şahsen de fevkalâde mesrurum. Zira Muhterem Efendiler, ben de he piniz gibi bu adaların şairane ası ve cazip klimini derin bir Kia İs seviyor ve her sene burada uzun müddet kalıyorum . Kat'iyyen ci, nim ki şimdi adaların istikbali a parlak ve ahalisi daha kalabalık olü caktır, Bu gün bizimle beraber gelmek lât funda bulunan muhterem zevata ve matbuat erkânına teşekkür ederim. Bir az evvel arzetmiş olduğum veç hile, tes'it ettiğimiz eserin vücude gelmesini teshil etmiş olan Vali Bey fendi Hazretlerine şirketimiz namma arzı teşekkür eylerim. Ve mevsimin ilerlemiş olmasına rağmen bu mera sime riyasot buyurduklarından dola- Beyfendi sözümü bitirmeden evvel Reisicümhur Gazi Hazretlerine ve hülcümete şirketimi” zin tazimkâr ubudiyetini ve minnet tarlığını arz ve iblâğ etmenizi bilhaç sa İstirkam ederim. m macağı söylenen apartman, İspanya. kler dün yandı |. Elektrik cereyanmı misiniz?,, M. Hansesin nutku şiddetle alkış- landı, Muhiddin Beyin natku Mütenkıben Vali ve Belediye reisi Muhiddin Bey ada elektriğinin için bu kadar geciktiğini izah eden ve se beplerini anlatan el bir nutuk söyledi. Muhiddin Bey bu natkunda ezcümle dedi ki: — Bugün Adaya elektrik cereyanı nı verirken büyük bir heyecan duyu yorum, Bu heyocan hem şahsidir, hem de memlekete taallük ettiği için mühimdir. Adaya elektrik verilmesi uzun zamanlar teehhür etmiştir. Bu- mun sebeplerini ve âmillerini si zah etmekdiğim faideden hali değil- dir, Adaya elektrik vermek diye bir şirket tesisini düşündü. kat bu suretle yalnız sokakları ten- vir edecekti. Halbuki adadaki bütün müessesat elektriğe mühtaç ve müş- tak bir vaziyette idi. Kadıköy hava gazı ve elektrik şirketi ada elekirik şirketinin hisse senetlerinden ibr kıs mını satın aldı. Bu müsait bir zemin ihzar etmişti, Hülâsa uzun tetkik ve düşünceler den sonra Ada elektriğini daha esas şekilde temin etmek mecburiye karşı karşıya idik. İstanbul elek trik şirketi ile müzakerata giriştik. İstanbul elektrik şirketi bu işi deruh te ederken, mali bir takım düşünce leri olmak gayet tabii idi. Yapılan hesapta Ada elektriği masarifini ko- ruyacak şekilde kâr temin edemiyor du, Şirketle âdeta mücadele edercesi lüfen verir kitler Nafia vekili bulunan Recep Beyfendi bize şirketle anlaşmak için âzami suhulet gösterdi. Neticede be- lediyenin her sene on bin lira ver- mek şartile on taksitte ödemek ü; re yüzbin lira masrafa iştirak etmesi şeklinde itilâf hâsıl olabildi. Bu suret İedir ki ancak ada halkma elektriği kilovatı 17 kuruşa, yani İstanbul fia- tine temin edebildik. Müzakerat es- masında şirket ve biz büyük bir hüs- Bü niyet gösterdik. Ve ancak bu su- yetledir ki itilâf zemini ihzar edilebil di. Güzel Adaya elektrik cereyanmı yermek kolay olmadı. Size izah ettiğim er avamil beni ö Güzel ada bugün elektriğe kavuştuğu için burada bu- lanan muhterem beyetinizi “Yaşasın Ada ve Adalılar,, diye bir kere bağır mağa davet ederim.,, Muhiddin Bey bu sözü üzerine ev velâ kendi: — Yaşasın Ada ve Adalılar! diye bağırdı. Muhiddin Beyi bütün orada bulunanlar sürekli alkışlarla takip et tler, Muhiddin Bey bundan sonra Gazi Hazretlerine Adalıların elektriğe ka- vaşmaktan mütevellit sürurlarını bü- yük tazimatia beraber iblâğını tel Hf etti, Bu teklif şiddetli alkışlarla karşılandı. Ada elektriği esası kurul duğu zaman, Nafia Vekili bulunan Recep Beye de Adalıların şükran lerinin ibliğı alkışlarla kabul edi Bundan sonra ada halkı namına E- min Âli Bey bir nutuk söyledi Ada yı elektriğe kavuşturduğu için bele diyeye tesekkür etti, Nutuklar bit mişti, Muhiddin Bey muhavvile mer kezine girdi. Elektrik cereyan kolu önünde yanan lüks limbası söndürül dü. Bütün ampoller yandı. Ortalık gündüz gibi aydmlandı. Bu arada şe hir bandosu da İstiklâl marşını çal maya başladı, Birden bir alkış tufa nu koptu. Orada toplanan kadm erkek, ç0- luk çocuğun elektriğe kavuştukları i sin hissettikleri heyecan © ve sevinç yüzlerinde okunuyordu. Merasim bit mişti. Yavaş yavaş yürüyerek iskele ye avdet edildi, Gelirken kapkaran bi idi. Lüks lâmbasınn direkleri ya nında yeni yapılan beş yüz mumluk gektrik limbaları haşmetle yanıyor Bundan sonra davetliler aynı va- purla İstanbula avdet ettiler ve va- purda ihzar edilen büfeden izaz ve ikram edildiler, Protesto işi Lâfta kaldı (Başı 1 inci sahifede) tık cevap verilmeğe bittabi lü- zum görülmemiştir. Patrikanenin vazifesi hari- cinde bu gibi işlere karışmak teşebbüsünde bulunması garip ve doğru görülmemektedir. Dün bir muharririmiz Vali Muavini Fazlı Beyi ziyaret ede rek bu husustaki mütaleasını yormuştur. Fazlı Bey demiştir iz — Ölü defni beledi ve mül. ki bir vazifedir. Ruhani hizmet münhasıran ölüye dün etmek- ten ibarettir, o Fotyos Efendi, kendisi düadan imtina etmekle dinen uhdesine terettüp eden vazifeyi yapmıştır. Hükümetin de kendisini düaya icbar etmek aklından geçmez. Fakat filân yere ölü gömü- lür veya görülemez, yahut bu ür, el şahıs gömü ne şiddetli müzakerata giriştik, O va | İk olan caddeler avdette gündüz“yi | Kararname ve Yeni liste (Başı 1 inci sahifede) mı yedek âlât ve edevatı kontenjan listesine tabi değildir. Bunun sene- vi muhammen idbali 11 milyon 400 bin Bradır, Listeye dahil olmıyanlar Tıbbi maddelerle memleketin maarif ve irfanına hâdım maddeler keza kon tenjan İistesine | tabi tutulmamıştır. Tohumlar, fidanlar, ziraat âletleri de bu meyandadır. Bu süretle senevi 45- 46 milyonluk idhalât kontenjan liste sinden hariç bırakılmıştır. Bundan sonraki listeler Bu defaki kiste 3 aylıktır. Bundan sonraki listelerin 40 gün evvel ilânr takarrür etmiştir. Kontenjanların memleketler itibarile taksiminin tat bikat noktai mazarından kabil olup ol madığı etüt ediliyor. 25 milyon İnhisar idarelerinin inhisar mevzu una ait maddeleri keza listeye tabi de ğildir. Bu üç aylık kontenjanların ye künu 25 milyonu bir az geçmekte- dir. Kontenjanların gümrüklere Tak siminde her gümrüğün hinterlandı Hibarile ihtiyacı ve dahili mamulât pazarlarından uzaklıkları mazarı iti- bara almarak ona göre gümrüklere tevziat yapacaktır. Kararnamenin diğer maddeleri resmi devair namı- na celbedilecek eşyanın.tercihan id- hali gibi müteferri esaslara dairdir. Ajansın tebliği ANKARA, 9 (A-A.) — Yeni kon tenjan listesi bugünkü Heyeti Veki- le içtimamda kat'i şeklini almıştır. Künunusani, şubat, mart aylarına a- İt olan kararname yrinki Resmi Ce- ridede intişar edecektir, Feci bir kaza (Başı 1 inci sahifede) cümhuriyet fırkası kâtibi umumisi Kara Vasıf Bey tren altında kalarak parçalanmıştır. Kaza pek âni olmuş, gerek maki- nist, gerek merhum bu kazadan ko- runmak imkânım bulamamışlardır. Kara Vasıf Beyin evi hattın bir tara fında, Kızıltoprak istasyonu da di- ğer tarafındadır. Merhum saat 10,50 Th doğru evinden çıkmış, ve İstanbula gelmekte olan trene yı mek için acele acele yürümüş ve — $ı tarafta olan iğlâsyona tren yolu- Bun geçit mahallinden değil, rampa yeri denilen yerden geçmek İstemiş- tr. Bu esnada Haydarpaşadan Pendi ğe gitmekte olan tren de istasyona yaklaşmış bulunmuştur. Kara Vasıf Bey diğer istikametten gelen trene yetişmek telâşile Haydarpaşadan ge trenin pek yakında oldu farketmemiş olacak ki bu tehlikeli va ziyetten korunmak ihtiyacını göster memiştir. Treni sevkeden makinist te merhumun hat kenarında olduğu- Mu görmemiş ve tren Vasıf Beye çar parak altına almıştır. Kaza pek feci olmuş, makinist bu vaziyette bile kazanın farkına varma mıştır. Tren durduğu zaman Vasıf Bey merhumun sağ kolunun kopmuş kafn tasının parçalanmış, ve beyni- min dyan fırlamış olduğu görülmüş umum sol kolumun da eli Vasıf Boy derhal vefat Kaza mahalline derhal polis ler gelmiş ve kazayı müddej umumi liğe ihbar etmişlerdir. Tahkikata müddei umumi muavinlerinden Bür- haneddin Bey vaz'ıyet etmiştir. *.. Kara Vasıf Bey merhum karileri- | mizin meçhulü değildir. Merhum si- yasi hayata ilânı hürriyetle beraber atılmıştır. İstanbulda 10 temmuzda hürriyet ilân edilmeden bir gün ev. vel yani 9 temmuzda merhum Ma- nastırda Gevgili kasahasmda top at. trarak hürriyeti ilân etmiş, 31 mart vak'asında İstanbul üzerine gelen or duda erkânı harp reis muavini vazi- inde olarak bulunmuştur. Hü: nmdan sonra mütarekeye ka olan Ve yalnız ordudaki vazifesini ifa eden merhum Sıvas kongresinin ink'ikadi Ie beraber tekrar siyasi hayata atıl mastir. Harekütı milliyeye © istirak merhem birinci Büyük Millet Mazi sine Sıvas meb'usu olarak işti miş, o mecliste teşekkül eden grapa iltihakla muhalefet eme geçmistir, Pilihara teşekkül eden mefsuh Te rakkinerver cümhurivet ferkasının kA #bi umumiliğini ve İstanbul teşkilâ- ns deruhte etmiş, * müteakıben di. ğer zevat ile beraber istiklâl mahi mesinde muhakeme edil kazanmış, bundan sonra da siyasi havattan çekilmiştir. Miralaylıktan mütekait olan mer- humun 6 cocuğu hir zevcesi vardır. Kendisi elli yaşındaydı. Kazayı mü- tesk'o üzeri arandığı zaman üç İira- # cıkmıstr. Ve ailesine hiç bir ser- vet bırakmamıştır. ... Ailesinin ilânı Esbak Sivas meb'usu mütekait mi ralay Kara Vasıf Bey pek feci bir tren kazası neticesi vefat etmiştir. Ce nazesi buyün saat on birde Kızıltop- rak civarmda Kuleli köşk namile ma ruf hanesinden kaldırılarak Zühtüpa $a camiinde namazı eda edildikten sonra civardaki aile kabristanına def edilecektir. Keyfiyet kendisini bilen ir. | | Koca Türkiyede buhranı hissetmi yen birmüessese (Başı 1 inci sahifede) araşit susam ve sair yağlarla kaşar ve beyaz peynir borsaya kabul edilsin mi: edilmesin mi? Aza arasında dönen rivayetlere nazaran bu maddelerin borsa- da muamele görmesi borsaya 16,101 lira varidat temin ede- cekti, Oda ve borsa idare heye tini teşkil eden zevat bunlar borsada muamele (görmesini mecliste bulunan zeytinyağcı İm da aksini müdafaa ediyor- hu, Hasan Vefi Bey diyordu ki: — Geçen celsede de söyle- miştim, Zeytinyağı tüccarı ve fabrikatörü sıkıntı içindedir, Zarar ediyoruz. Bunu Sezai Bey ikmal etti; —— Hem bundan ne faide gö- rülecektir? Heyeti idarede bu- nu tetkik edebilecek bir müte- hassıs zat var mıdır? İzahat is- tiyorum. Bu söz üzerine biraz tered- düt geçirildi. Nihayet Gani B. cevap verdi: — Evet, heyeti idaremizde maalesef bir zeytinyağı mute- hassısı yoktur, Fakat borsanm mutehassıslarının fikri alındı. Netitede teklif reye konuldu ve birçok aza müstenkif kaldık tan sonra, yağlar ve peynirle- rin borsada muamele görmesi kebul edildi, Yalnız heyeti ida reden bulunan Hacı Recep Bey de müstenkifler meyanında idi, Bundan sonra 1932 Ticaret borsası bütçesinin müzakeresi ne geçildi. Liman şirketi müdü rü Hamdi Bey itirazla bu büt- çenin gelecek mecliste müzake i lâzım geldiğini söyledi. Ak sini teklif edenler oldu. Netice- de bütçenin okunmasına baş- landı, Borsanın gelir ve gider büt- çeleri mütevazin olarak 90255 lira Geçen sene maaşların- dan yüzde 15 kesilen borsa me- murlarının maaşlarına tekrar yüzde 15 ilâve yapılıyordu. Ömer Bey buna itiraz etti: — Hayat ucuzlar ve her ta- rafta, her müessesede maaşlar dan tenzilât yapılırken bu zam neden ileri geliyor? Bütün ma- aşlarda tenzilât yapılmalıdır. Bütçe kabul edi Oda bütçesinin müzakeresi- ne geçildi. İlk söz alan Liman şirketi müdürü Hamdi Bey ol- du ve dedi ki: — Kâtibi umumi Bey demin Odanın masrafını kısmağa, me mur maaşlarını azaltmağa ihti yaç olmadığı yolunda söyledik leri sözleri memnuniyetle karşı lamak lâzımdır, Fakat ben böy le telâkki etmiyorum. Anlaşılı- yor, ki İstanbul Ticaret Odası memleketin umumi o cereyanı haricinde ve buhranı his bile et miyen bir müessesedir. Bu müs tesna müesseseye ne olmuştur? Her yerde maaşlar kesilirken bu mes'ut ve muvaffak mües- sese nasıl maaşlara zam yapı- yor? Sonra içtimamızda 14 aza var. Bu kadar az aza ile bütçe- yi konuşmak doğru değildir. Gahi Bey itiraz etti: — Hayır 18 kişiyiz. Umumi gülüşmeler başladı. Çünkü ne 14, ne 18, yalnız 17 aza vardı Bütçenin müzakeresine baş landı. Yeni bütçe ile Oda kadro sunda bazı tebeddülât oluyor- du. Bazı memurların maaşları na da zam yapılmıştı. Kâtibi umumilik bürosu şefinin maa- şına beş lira, müstahdemin ma aşatma yedişer lira ilâve yapıl- mış, muhasebe şubesile ticari vesikalar şubesi müdürlüğü bi legtirilmiş ve müdürü olan zata zam yapılmış, bir tetkik ii müdürlüğü ihdas edil- Bu yeni teşkilât sene ba- şından itibaren tatbik edilecek. tir, Gider bütçesi Hamdi Bey dedi ki: — Ben bugün çok şeyler söy leyecektim amma ne ise... Sonra ilâve etti: — Kendi kendimize ziyafet- er tertip ediyorsunuz . kitaplar okunurken Poliste Kumar yüzünden bir cinayet oldu On beş kuruşu vermemek için pıçağını karşısındakinin boğazıma saplayan adam.. Dün Galatada, eski Bankalar s0- kağında Adalet hanı arkasında 2 nu paralı han kapısı önündeki yaya kal dırımında serseri gürukundan Bru- salı Ahmet oğlu Salih ile lamail, di- ğer bazı arkadaşları ile kumar oy- narken, Salihin attığı bir zar üzerine İsmail on beş kuruşu vermek isteme miş ve Salihe bir yumruk vurmuş” tur. Salih te buna mukabil belindeki ekmek bıçağını çıkarmış, İsmailin bo fazına sapladıktan sonra kaçmak istemiştir. Bu esnada gürültüyü du- yan polisler, yetişerek Salihi İsamışlar ve İsmaili de © tedav Senjorj hastanesine yatırmışlar Salih aldığı yaradan çok yaşamamış ve ölmüştür. Cinayete müddeliumu- mi muavinlerinden Burhanettin Bey di ör, Yapdan istintaktar Salih, çürmünü itiraf etmiş ve tevkif olunmuştur, Evrakı ywüddei umu- miliğe verilmiştir. Kaza Evvelki gün, Seyrisefainin Isparta'da lik kar Halıcıların Başvekâlet- ten bir temennileri ISPARTA, (Milliyet) — Bugün şehrimize ilk defn az miktarda kar yağmıştır. Şiddetli soğuklar hüküm fermadır. bir * ISPARTA HALICILARI: Man leketimize balı idhaline müsaade dilmiyerek bu milli san'atimizin b mayesi için şehrimiz Ticaret ve Sa- mayi odasında içtima ederek bu hu- sus için Başvekâlet ve İltısat Vekâ- letinden telgrafla temenniyatta bu- lunmuşlardır. * AFYON ZERİYATİ: Havala- rm kurak gitmesi dolayısile Isparta ve Burdur havalitinde şimdiye kadar pek az miktarda Afyon zer edilmiş- tir. Bu münasebetle önümüzdeki Af- yon mahsulünün erer bir te tedir, Gülmen tedir, Recep Bey Ankarada ANKARA, 9 (Telefonla) — Fırka ki umumisi (Recep B. bugün şehrimize avdet et- miştir, Konya civarında kar KONYA, 9 A.A. — Aksa. rayla Konya arasında 60, Nev- şehirle Aksaray arasında (o 80 santimetre kar vardır. Havalar. birkaç günden beri müsait git- mektedir. Zeriyata faaliyetle devam edilmektedir. Meşhur Tatar şairi vefat etti MOSKOVA, 9 A.A. — Meş hur Tatar şairi ve tiyatro mü- ellifi Kadi Taktaç Kazanda ve- fat etmiştir. Hükümet cenaze merasimi için hususi bir komi- te teşkil etmiştir, Yugoslavya'da siyasi bir kulüp BELGRAD, 9 A.A. — Mil teye dahil olarak intihap edilen meb'uslar sabık Başve- kil ve halen nezırler heyetine mensur olan M. Uzünoviç'in yasetinde bir parlâmento klübü teşkil etmişlerdir. M. Zaleski Londraya gitti VARŞOVA, 8 A.A. — Ha- riciye nazırı M, Zaleski refaka- tinde hususi kalem müdürü ol. duğu balde bugün ya bereket etmiştir. Yeni neşriyat Gol Refik Osman Beyin şayanı dikkat bir yazısile intişar etmiş tir, 50 seneyi biz mi geçirdik? Mürakaba bürosu tahsisatı okudu. Yeni Oda bütçesinin ge lir ve gideri 164300 liradır. Ruzname bitmişti, Bir tak- rir verildi. Bu takrirde gelecek Oda meclisi aza nisbetinin sa- nayici aza lehine tadili isteni- yordu. Sanayici azamn adedi- nin yediden sekize çıkarılması saavnası, Köprü - Adalar © arasm seyrüsefer eden Pendik | vaparın kömür verirken, vapur yokularmd Erenköy nahiyesi serkomiseri Hilı Bey kazaen, kömür dökmeye ma sas olan deliğin içine düşmüş, sa kolu kırılmıştır. Hilmi Bey | bera tedavi Cerrahpaşa hastanesine nal ledilmiştir. Keserle cerh Tahtakalede Osman ile Fethi kı ga etmişler, Osman keserle Fethiy başmdân yaralamış, ve yakalanarı bakkında tahkikat başlamıştır. Kazaen cerh Anadolu Hisarmda Karanlık bor tan sahibi Al; Beyin çobanı Hasa oğlu Hüseyin kaznen bostan hizm gilerinden Arnavutköylü Hanri oğl Yorgiyi sol baldırından yaralamış tır. Yorgi tedavi olunmak üzere Tı Fakültesine götürülmüş, alanmıştır. İ (Küçük Haberler | * Cümhuriyet Halk Fırkası) Kumkapı rahiyesi kongresi bu akşam saat 20 de Kumkapı met kezinde icra edilecektir. * Hilâliahmer cemiyeti 17 kânunuevvelde Türkuvazda kış lık balosunu verecektir. Hima- yeietfal cemiyeti de kışlık balo sunu 7 kânunusanide Maksim barda verecektir, * Hilâliahmer cemiyeti tara fından İstanbul, Üsküdar, Bey- oğlu, Kadıköy, Beşiktaş, Bey- koz dahilindeki mekteplerle Os maniye, Bakırköy o civarmdaki mekteplerden 2500 fakir çocu- ğa Hilâlahmer cemiyeti tara- fından cumartesi, salı, çarşam- ba günleri sıcak yemek veril mektedir. * Veremle Mücadele cemiye ti heyeti idaresi dün cemiyet reisi Ali Paşanın riyası Hüseyi mu gi bazı eşya o ve İevazım mübayaasma karar vermiştir. * Etibba odası hey: bugün saat 14 te mutat içtima- mı aktedecektir, * Sıhhiye Vekâleti hıfzıssıh ba müdiri umumisi Asım İsma- il Bey evvelki gün şehrimize gelmiş ve dün de Sıhhiye müdü ü Ali Rıza Beyle görüşmüş- tür. * Kayseri müddeiumumi Ab dülkadir Bey Adana müddeiu- mumiliğine tayin edilmiştir. Tasarruf haftası hazırlıkları KONYA, 9 A.A. — Tasar. ruf haftasına ait hazırlıklar ik- mal edilmiştir. İktısat ve tasar ruf cemiyeti Konya şubesi, mu allimler birliği salonunda — bir yerli malı sergisi açacaktır. Sa lon sergi haftası müddetince a- çık kalacak, yerli mamulât gös terilecekti ————————. İstanbul Ünçüncü İcra mem: undan: Bir borcun temini için mahcuz ve paraya çevrilmesine ka- rar verilen Sirkecide Şahinpaşa O- telinde mevcut karyola, yatak,yor- gan, ayna, masa, sandalya, perde, soba, vesaire 12-12-1931 il cağından hazır bulunacak memuru na müracaat edilmesi İlân olunur, İstanbul Üçüncü İcra memurlu- ünden: Bir borcun temini için mahcuz ve paraya çevrilmesine ka rar verilen Sirkecide Şahinpaşa o- telinde mevcut kasa, balı, masa, sandalya ve saire 12-12-931 tarihi- ne müsadif cumartesi günü saat n raddelerinde mahallinde satılacağından bağır bulunacak memuruna müracaat edilmesi ilân olunur. Zayi — Bursa san'atlar mektebin den 924 - 925 de aldığım 38 sıra mumerola şehadetname zayi ettim. Yenisini cikaracağımdan eskisinin