17 Aralık 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

17 Aralık 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Londra'dan 9 tarihile yazı- yor: İngiliz futbolcileri Bri- tanya adası haricindeki kuv- vetli ekiplerden biri ile İngi- Viz toprağında, © bügün öğlen den sonra ilk maçlarını yaptı lar ve « iyri kabili itiraz bir ga- Tibiyet kazandılar. Zira bütün maç İngiliz oyuncularının hâ- kimiyeti altında geçti ve bun» lar galip gelmek için fazla gay Tet sarfetmeğe de ihtiyaç gös- termediler. Bu maç bir defa daha gös- terdi ki, İngilizler dünyanın en iyi uyuncularıdır. ve onları ken di topraklarmda yenmek güç“ tür, İspanyollar kahkari bir hezimete uğradılar, Diyebili- rin: ki Avrupanın hiç bir ekipi hattâ Avusturyalılar bile İngi- bizleri Londra'da yenemezler. İngilizler bu maçı istedikle- İngilizler İspanyolları 7-1 mağlüp ettiler Ispanyol kalecisi meşhur Zamora böyle bir hezimet görmemiştir dı, ikinci dakikada Smith bir şüt çekti ve kendine çok güve nen Zamora topu kaçırdı: Gol | İngilizler daima hâkim oynu yorlar. Oyun gayet güzel bir safhada! İspanyol kalesi önün- de'bir seri paslardan sonra De- an Zamora'nın kendi takımı. nın oyuncuları tarafından mas ke olduğu sırada, fırsattan bil- istifade topu yavaşça gö rek ikinci golü yaptı. Artik oyunun İspanyolların hezimeti ile nihayet bulacağı anlaşılıyordu. Maamafih İspan yollar kaybettiklerini kazan. mak için son derece çalışıyor- lar, Fakat ri eğme sa ki, İspan- gayreti boşa gi- yi ikinci dakikada Johns- on Dean'den aldığı bir pası, | Düsıyanın dikkat nazarlarını üstüne çeken ve İngilizlerin kendi sahalarında mağlüp almayacakları nazariyyesini ispat eden İspanya - İngiltere maçından bir enstantane, ri gibi idare ettiler ve İspan- Yonlar sadece tutmak kabil ol- Mayan bir topun ( arkasmdan koştular, durdular, Eğer İngi- İzler hakikaten daha fazla gol Yapmak isteselerdi, bu oyunda Vnu da pek alâ yapabilirlerdi. İngiliz takımında en iyi o- Yuncular şunlardı: Sağ açık Iİ müdafi Johnston, merkez müdafi Gee ve Cooper. İspanyol oyuncularmdan da tek tük iyi oynayanlar var ise de, takım umum itibarile gir iz oyuncularmın tabyesi de muvaffak olamıyorlardı. nyol takımı son dakika tirildi. Çünkü Ren- Her iki takım $u suretle sa- haya çıktılar, İngiliz dalı Hibbor - Co- abime al Ven- el ir Samitie, Hillario, raaşım müsaitti. Maçta 50000 den fazla seyirci ev i i sta- dinin i ası) oyun başlamadan evvel kapıları ka- | Pandı. Hakem M. Bauvensdi. İC Düdük calınca, ovun İngiliz “rooks, orta muhacim Dean, | til ha birinci dakikada Grooks sağ | Zamora'nın da hakkından ge- lemeyeceği müthiş bir şütle ka İeye sokuyor. İspanyollar hücumla muka- bele ediyorlar, fakat birinci haf tayın bitiyor. lehine 3 - 0 haftaymdaki tak irmeyorlar, Da- dan merkeze doğru akarak, cenahtaki açktan topu gönde- riyor ve Zamora iyi mevki ala- madığı için topu tutamıyor, O zaman İngilizler oyunun hızımı gevşetiyorlar ve gol yap mak gayesini gütmeyerek sa- dece topu oyuncu- p vermek suretile eğleniyor. İspanyollar bu eğlenceye ni hayet vermek için tekrar canla nıyorlar, fakat Cooper ile Gee hücumları tutuyorlar, Bu Ea da İngilizler tekrar hızı ele, yahut ayağa alıyorlar ve on do kuzuncu dakikada Dean topu ye kaleye sokuyor. Maç 5- 0 İngilizlerin hâkimiyetile de- yam ediyor ve yirmi altıncı da- kikada, topu geriden Johnson'a veriyorlar ve gene müthiş bir şütle top, altıncı defa Zamora- nın elinden kaçıyor. On dakika sonra İngilizlerin sol açığı Rimmer ortalıyor, Fa kat Zamora topu tutmak için ilerileyor, tutamaymca sağdan yıldırım gibi gelen Grooks to- pu suhule'le kaleye tıkıyor. Yedinci gol! 5 » Şimdi ispanyolların hücumu Oyun İngilizler ekrar başlayınca, İn- Atalarımızdan bize miras ka | © ve tamamile mill ve yerli | bir sporumuz vardır: Serbest güfeş... Fakat maalesef bu şu- beye son zamanlarda lâyık ol. duğu ehemmiyet verilmedi. Hiç şüphe yokki spor şubelerinin içinde bizim en muvaffak olduğumuz şube gü- teştir, Şurası da göz önünde bu ik Koca Yusufun kardeş çocuğu Karalerli Arif Pehlivan lundurmak lâzımdır ki elimiz- de bu spor için gayet iyi ele- manlar vardır. Ankarada son güreş müsabakalarında ölmek üzere bulunan ve yalnız Anado lu düğünlerinde bir eğlence va sıtası olan serbest güreşi can- landırdı, Biz dadı hak kabilinden ken Çoban Mehmetle 2 saat 45 dakika güleşdikten sonra berabere kalan İ Bulgarıyalı Cema! Pehlivan dimizde meknuz bulunan bu kabiliyeti görletirken Avrupa- | da ve Amerikada serbest güreş" yapan güreşçilerin (adetleri günden güne tezayüt ediyor. 1927 senesinde Avrupada ser- Gorostitza'ya veriyor ve şüt! İngiliz kalecisi bir plonjonla to pu tutmak istiyor ve tutamı- 2 El Tapayallalza b Kr ci golünü alkışlıyor ve İspan- yol oyuncularını teşvik ediyor. İar, Bundan sonra Zamora evve- lâ Johnston'un çok sıkı bir şütünü tutuyor. Sonra İspan- ON İngiliz kalesine akı r, Sannitier'nin bir şü vurulmuyor ve İngiliz kalecisi Hibbs fırlayarak topu tutuyor. Oyun da bitiyor. İngilizler 7-1 | Son Ankara Serbest göreş musab. Serbest Güreşe Doğru.. Loş angelos olimpiyadından ev- vel serbest güreş hareketleri kalarında Türkiye Şampiyonu Bandırmalı Kara Ali Pehlivan best güreş birinciliği müsaba- kaları tertip edildi; 1928 de O- limpiyatlarda - sefbest güreş iyonluğu yapıldı. Hiç şüp | izdir ki spor hayatımızı ta - Amerikada 19 sene serbest güreş yaparak ün akmış olan Hüseyin Yusuf Pehlivan l kip eden sporcular orada sırf serbest güreşe liğimiz i- çin çok kolaylıkla elde edebile ceğimiz dünya t güreş şampiyonluğunu kaçırdık. İşte bu sene bü ezeli kıymeti mizi keşfeden büyüklerimiz ter #in ettikleri serbest güreş mü- | sabakalarının netayicini bütün Türkiye bugün biliyor. Ancak bu müsabakalar yeni »ir münakaşaya Yol açtı. Ban- "Türk güreşçilerinin çok eyi tanı- dığı ve dünya güreşçileri arasında İsmi geçen “Çoban Mehmet dırmalı pehlivan Kara Ali haki katen kazandığı payeye lâyık mıdır?Yoksa sırf bir tali-eseri o | larak mı bu carpismada kazan: | | almış Hüseyin Yusuf pehlivan İ | da iştirak edecektir. Bu zat bi- zim çok iyi tanıdığımız Dinar- Biz bu münakaşa için bazı gü reşçilerle konuştuk. Bir kon lerini şöyle müdafaa ediyorlar: — Eğer Çoban Mehmet raki bi ile berabere kalmasaydı mu hakkak şampiyon olurdu. Hal- buki Çoban Bulgaryalı Cemal ile saatlerce uğraşmış ve onu Çok eyi güreşen ve serbest güreşin bütün inceliklerini bilen Edirneli Himmet Pehlivan çok müşkül vaziyetlere sokmuş tu. Ancak tali kendisine yardım etmemiş ve bu netice tahaddüs etmiştir. Yoksa söylediğimiz gibi Çoban muhakkak şampi- yon olurdu. Şimdi güreş “meraklıları bu Zn a meşgul olmakta dırlar, En genç serbest güreşçi ve Ameri- kadan gelen Yusuf Hüseyinin oğlu PN Mehmet Pehlivan uyduğumuza nazaran Ha- iç Eli kulübü bu işe kat'i bir netice verdirebilmek için 3 Kânunusanide büyük bir ser best güreş bayramı yapacaktır. Bu bayrama 19 sene Âmerika- da serbest güreş yapmış veün İk Mehmet pehlivanın babası- dır, Hüseyin Yusuf Pehlivan bu rada bu şube meraklılarma ser best güreş anirönörlüğü de ya pacaktır. Bu bayramda şu güreşçiler çarpışacaklardır. Bandırmalı Kara Ali, Rifat, Edirneli Himmet, Arif, Çoban Mehmet, Urfalı Salih, Dinarlı Mehmet, Yusuf Hüseyin, ilâ.... Demek oluyorki 1932 Los- İ ângelos Olimpiyadıın arife sinde bizde serbest güreş tek- Bowin'de 2,000 metre dünya reko. | Fonu kardı. Bu suretle 25 yaşında bir genç umözue üç tane dün ya rekoru sahibi oldu. Bumu mütea- kip hafta içinde tekrar bir koşu ya- pan dünya şampiyonu bu sefer de İ 2,000 yarda dünya rekorunu kırdı. Bu suretle Ladumözue aşağı yukarı bir sene içinde dört dünya rekoru kırdı ve en iyi atletler arasında yer Bu senenin “Fevkal. beşer,, atleti! Ladum&gue; Hobbs, Vikman, Hobus ve Peltezeri geçerek Almanya-Fransa maçında (1000) metreyi bi 1932 senesine girerken geçen s0- menin yarı mukavemet rı tetkik etmek fnidesiz değildir. 130 senesinin teşrinievvel ayma kadar dünya fevkelbeşer bir tek atlet ye- tiştirmiştir. Oda: Finlandiyalı Pave Nurmi.... 1930 senesi teşrinievvelinin 5 in Gi günü Fransız atletlerinden Ladu- mâyue 1500 metre rekorunu kırınca vaziyet değişti. Bu atlet nazaran çok gençti henüz 24 yaşın. da. Çok iyi bir menecerin elinde üsan inaz bir çalışma ile yetiştirilen Ladu mögüc yorucu sainin müküfatlarını görmekte gecikmedi. Yine ayni ayın 19 unda Ladumâgue bir dünya re- koru daha kardı. Narmiye Bu da bir kilometre rekoru) 5 idi. Bu suretle dünya şampiyonla- rı arasma İarışan bu genç Fransız çalışmasını bırakmadı ve devam et- iyor... aldı. İşte bu 1931 senesi içindedir ki dünya sporcuların fevkalbeşer at. let diye taptıkları Pave | Nurmi'ye yeni ve çok genç bir rakıp yetişmiş oldu. Bir Fransız spor mecmuası La dumögue”, 'nin vücudanu tetkik et. miş ve bacak adalelerinin şayanı hay ret derecede neşvünema bulduğunu ve çok ahenkli bir tarzda ayrı ayrı vazifelerini tam bir intizamla yaptık. ları: tesbit etmiştir. Bir buçuk ay istirahat etükten sonra Ladumögue telerar pist üzerinde gözüktü. Fran- sız halkı genç rekormendi teşci içim Colombes sitadını doldurmuşlar ve vatandaşlarını alkışlamağa hazırlan. mışlardı. Ladumague bu sefer de yap .— koşuda 3-4 millik yani 1206 met relik mesafenin dünya rekorunu kır Bu suretle 5 dünya rekoruna sa- hip olan Fransız atleti anterenman« ti. Aradan bir müddet geçtikten son | larına yine muntazaman devam edi” Ladumögue'in 1500 metre 1000 metre, 2000) metre 2000 yarda 4,52” 34 mil (1206 metre) | 3, 0348 Mü 168 metre) “8 ne'in altı Dünya rekour sarı | ra bu sefer Ladumâguç yine Jean) yordu. Bir ay sonra yani 4 teşrini- evvel 1931 senesinde yine Jcan- Bou in stadında koştu ve Pave Nurmi'ye > bir ik dünya rekorunu da kırdı. İşte busuretle Fransız Ladu- mâögue dünya yarı mukavemet re korlarının hepsini kırdı ve dünyada Nurmi'den başka bir tane daha fev- lk bal N Re Gene pist üzerinde isbat etmiş KR e e 10 T. sani 1930 " 2 Temmuz 1031 12 Temmuz 1881 | Sevekkeln 13 T, sani 1831 Cotosaban 4T. seval 1931 | Jean» Bonin