3 Ocak 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

3 Ocak 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Siyasi Tefrika: 34 Birinci Birinci Millet Meclisi Yazan: Edirne Meb'usu M. Şeref Zalim çavuş, adı gibi zalim bir isyanınbaşınageçmiş yürüyordu uğrarken bir tarafta da (Merkez ordusu kumandan- lığının bir çok yi ölü, diri tutturduğu vâkidir, meclise ne den bu haber verilmemiştir. Hey'eti vekile bu işte ne gibi tedabiri mania ittihaz (o etmiş, neden muvaffak olmamıştır?) Reis bu takrir üzerine bu işin daha evvel oraya (o gönderilen bir hey'et tarafından tetkik &- dildiğini söyledi, Takrir sahibi wsrer ödiyordu. Reis o cevabın gelmiş olduğunu söyledi. Mü- dafaayı milliyenin cevabı okun duğu vakit hoşafa su katılmış- tı, süküt ve derin süküt! Çünkü başlı başına bir biya net, bir ihanet eseri olan bu i- şin içinde öldürülen, takip ve üni âdi hainlerin kafasını sual ve itap mevkiine çekiliyor du., İş âdi bir şakavet değildi. Zalim çavuş denilen kasap ruhlu katil, kanlı, hırsız ve ha- in bir herifin başı toplanan Dersim ve Koçgiri eşkiyası ci- vardaki zavallı Türk kasaba ve köylerini soymuşlardı. (talân) illetile malül bu gafil ve cahilin (o yaşadığı © yerlerde- ki hayvandan farkı yoktu, Öl- dürüyordu ve hiç bir şey duy- muyordu. Halbuki bu işin içinde mü. milliye vekâleti hiya- netin el ile tutulan (eserlerini bulmuştu. Daha ü man elinin işlediği tü. Hattâ” Alişer haydut Divrik, Zefahiye, Ku- ruçay, Kemah civarını birleşti- | rerek muhtariyet £ verilmesi i- — gin telgraflar çekmişti. Ecne- i m k b bi parmağı ve parası bu oyunu oynuyordu. Böyle — acip bir hü kümetin başıma da bir kürt beyi geçirilecekti. Ortada bir —a- levilik dönüyordu. Hülâsa ne kadar fesat yapmak mümkün- se o kadar yapılmıştı ve işte hükümet kat'i tedbirini alarak bu adedi artan iki üç bin şaki yi vurmuş, dağıtmıştı . Şimdi. mecliste bunların ni- çin vurulup dağıtıldığını s0-| Yan her halde hüsnü niyet de. gildi, -. Bu yerler, bu dağlar ve taş lıklar fesat, şakavet, cehil ve gaflet bucaklarıdır. Burada yaşayan o insanlar, iptidai adamlardır. Bir taş ko- vuğunun içinde, başmı bir taşa © dayayarak, yüz bin yıl evvel, yaşamış adam. ceddi gibi hâ- İĞ, o enmuzeci gösterip duru- yor. Bunun yalnız, bir O kaç yüz © kelimelik birdili ve eline öl için şeyhin, beyin ver- » diği tüfeği vardır; İşte bunlar bu dağların sa- » kinleridir. Marifetleri de yak © nız öldürmek ve rast gelen kö- yü, insanı, kervanı soymak ve © hepsini götürüp (mümine, şey- he, seyide) vermektir. Bunlar Koçgiri bâdisesi deniledi işin & © milleriydi :Takririn acı ve açık — cevabı si ibindeki gayzı, ga- “dabi, il ve kini söndüreme “di. Mesele kalmadığı halde o yalnız Feisin bu işin kendileri- ne ait kalarak hitam bulduğu- nu bildiren kat'i (o ifadesine de kanmayarak : — Yarın mes'uliyeti cezaiye si yi intaç edecek şeyler vardır. Diyerek hâlâ hâli haykır. mak istiyordu. Vekiller hey'eti başta Fev- çok isabetli ve müessir ted. ğ çok İzum görmediğim sual takrirleri yağıyordu Bunda muvaffak (olamayınca ortaya (vekillerin vazife ve mes uliyeti) hakkında bir mese çı- karıldı Bunun için bir Kanun lâyi- hası tanzim edilmişti. Gariptir ki bu lâyihayı hazırlayan encü ile başka gaye bebek idi. o Mecliste bu sıralarda hâkim olan ruhi halet müdafaai hukukgrupunda atalet ve intizar.. Muhalif grup ta ise bu atalet ve intizardan is tifade ile işi çalımına © getirip yer ve nüfuz kavramaktı, Müdafaai hukuk grupu sü künet içinde idi, Vekiller hey- etin mesaisini görüyor, onun MLLIYLI .İHARICI HA! Çinlilerin harp hilesi mi? Gelen haberlere göre, Çinliler Bir tarafta Türk köylüleri kesilir, asilerin zulmüne artık mukavemete karar vermişler| Times stihbari LONDRA,2 A.A. gazetesinin Tokio'd. ne göre Çinliler Talig'in garp | sahilinde şimendifer £ yolunun iki tarafında gayet ihtimamla çizilmiş bir siper şebekesi vü- cude getirmişlerdir. Pekin'den gelen telgrafna- meler, Chang - Sue - Liang'm Nankin hükümetini kendisine tayyare ve mühimmat yetiştir- memekle muahaze etmekte ve bütün mühimmat ve erzakmı Koupangtze muharebesinde tü ketmiş olduğunu iddia eylemek tedir. Moukden ve Antoug mınta- kasında hâlâ birçok haydut çe- teleri faaliyette bulunmakta- dır. Houloungpei istasyonunda haydutlar, Corö'ye geçmekte o- lan bir treni ateşe tutmuşlar- çalışmasını işgal etmemek içim | dır. mümkün olduğu kadar sükü- net arayordu . Yusuf Ziya (Bitlis - Şeyh Sait isyanmda asılan haindir) Bu hareketin başında bulundu. Maarif vekili Hamdullah Sup- hi Beyi bir çevirme hareketile istizaha çekti , Bu istizah haddi zatinde va- rit değildi. Lâkin grup alâka göstermedi. Karşı taraf ise Ma arif vekâletine geçecek zatı ha jzırlamıştı, Mesele de bu idi . | — Hükümette iş çoktu. Birin. ci ordunun tanzim ve tensiki Erkân harbiyeyi, Mü- dafaai milliyeyi harekete geti- O kadar ki Fransızlarla ya in itilâfın neticesinde şim- Te dönmüştü. Bu itilâfname Gazi Hazret- lerinin muvaffakıyeti , Hat- tâ Franklen Büyon ile geçen müzakerelerin zabıtlarını kema li sadakatla tutturmuştu. Mec- Hate birer birer okuttu. Geniş müzakereye yol verdi. Hele ce up hudutları vilâyetlerimizin | | meb'uslarım bol bol söyletti. | Onların arasında, yüksek bir vatanperver olan Hayali Efen- sakalından yaşlar aka. İrak Kilis, Maraş, Aymtap ve rı hakkındaki beyanatı Ga- kalbini doldurmuş, hepi- atmıştı . Hayali Efendi. vatanı için ze ve vatanı için temiz, sa- ve yüksek bir Türk çocuğu | vü söndü. İşte bu itilâfnameye sağ ce nah şiddetle hücum etmişti. (Plât o form) ve şömendöfer ler inzibat meselesini Gazi Hz. kudretle hallettiği o halde sağ cenahın muhalif grupu (bunu görmiyordu, göremiyordu. Bu itilâfa ihtiyaç vardı, Va tanın bu parçası kurtulacaktı. Halk ezilmekten halâs olacak- tı, Geniş nefes alıncaktı. Öyle de oldu . Şahsi dostum olan (Cene- ral Mojen) itilâfname o aktin- den sonra çok samimi ve ciddi bir asker gibi bana — Bilmem amma sırtımdan | ağır bir yük gitliğini - hisset- tim, faydasını sonra Suriyede, sizde anlayacağız Şeref! Şim- di açıkça tebrik ederim. Kahra man ve muharip bir Türk mil- letinin dostu kalmak bir şeref- tir bana! Demişti ve samimi idi! Bunda muhalefet bir patır- tı yapamayınca başka mevzula ra geçmişti, (o Yusuf Ziyanm Hamdullah Suphiye © hücumu mahalsiz, o icapsızdı. (Lâkin Hamdullah Suphiyi kimse tut- muyordu. Nedense, tahlile lü- sebepsiz bir surette Hamdullah Suphi Beyi terketmişlerdi. Halbuki Ham- İ | ken | dulah kıymetsiz, meziyetsiz de Ni imi yükselen seslerin me. © ramı bu değildi. Ne olursü ol- nı in ayl > ğildi. Fakat aylardan beri mu- . | halefet içerde dışarda işlemiş” ti. Sultani mektepleri, Maarif müdürleri... Bir çokları Ham- dullahtan mamenun olamamıştı. 5 (Devam var) Bin nezdine gitmişler ve İngi - ceklerine dair teminat vermiş- devrinde ittihaz edilmiş Çinlilerin ricati, bir harp hilesi mi? TOKİO,2 A.A. — Rengo ajansı yazıyor: Mareşal Tchang - Sue - Li- ang'ın Kinteheou mmtakasın. İ daki Çin kıtaatına umumi ricat emrini vermiş olduğuna dair o- lan haber dolayısile harbiye ne- zareti matbunta tebliğ şeklinde | bir beyanat vermiştir. e Bunda | askeri erkânm Tehang - Sue - Liang'ın Çinlilerin Japonlara karşı mukavemet etmemekte ol | duklarına inandırmak suretile FALAK 3 ecnebileri aldatmiasını protesto etmekte oldukları beyan edil- mektedir. Tebliğde deniliyor ki: Japonya, bir harp hilesinden başka birşey olmıyan bu ricat hareketine aldanıp kapılamaz. Japonya, Mançuri'de sulh ve asayişi muhafaza (etmek için haydutları ve diğer kanun hari ci eşhası ortadan kaldırmak i- çin icap eden tedbirleri almış- tir. Haydutlar tarafından katle- İ dilmiş olan iki Japon gazeteci- sinin hüviyetleri tayin edilmi; tir. Bunlar, Asohi gazetesinin muhabirleridir. Japon kuvvetler Çhincheve'a girdiler TOKİO,Z A.A. — Japon kı- taatı piştarlarının Chinchow'a haber alınmıştır. Or- du kısmı küllisinin yarın mez- kür şehre dahil olacağı tahmin edilmektedir. Mukavemet emri verildi NANKİN,2 A.A. — İcra Yuan'ı reisi jeneral o Cheng - Ming - Sehu matbuat mümes. Hindistanda vaziyet KANUNUSANI ricati bir sillerine atideki beyanatta bu| lunmuştur: Çin kıtaatının Japonlara kar ! şı hiçbir mukavemet göstermek | sizin Mançuri'den çekilmiş ol- dukları suretinin ecnebi matbu- atmda intişar eden haberlerin külliyen asıl ve esastan âri ol- duğunu en kat'i ve resmi bir su rette beyan ederim. (Bilâkis | merkezi | hükümet mareşal Chang - Sue - Liang'a taarruza karşı şiddetle mukavemet etme | si için emir vermiştir. Diğer taraftan Kinteheou mahalli hükümeti mezkür şehir | de kalmiş ve kalacaktır. Japonlar tedafit harakât yapmıyorlarmış TOKİO,2 A.A, — Rango ajansı yazıyor: M. İnukai, yıl başı münasebetile beyanatta bu lunarak Mançuri'de askeri hare | takrirleri kabul etmiş ve Ensti- kât icra etmekte olan Japon or- js heyeti umumiyesinin ikinci dusunun azamının or. mevcut bulunan kıtasttan mü- | rekkep bulunduğunu ve münha | sıran tedafüi harekât icrasına memur edilmiş olduğunu söyle. | İ miştir. Mumaileyh Mançuri ihtilâfı İnm adalet dairesinde hâlledile- ceğini ve bu ihtilâfa ait hâl su- retinin Japon hukukunun mu- İ hafazaşını temin etmesi lâzım geldiğini beyan etmiştir. M. İnukai, netice olarak Çin ve Japonya arasında hali hazır- da muallâk bulunan bütünmese leler dostane ve esaslı bir suret te halledilmedikçe şarkta sul- hün devam ve bekasına imkân | mütesavver olmadığını söyle- Japon harbiye nezaretinin bir tebliği TOKİO,2 A.A. — Harbiye nezareti Mareşal Chang Hsueh | inme Çil askerlerine * Kin İT cbeou mıntakasmdan temami le çekilmeleri için emir verdiği hakkında şayi olan haber üze. | rine gazetelere verilmiş bir teb- liğ şeklinde neşrettiği mede Çin askeri makamlarının bu emri vermekle Çin askerle. rinin Japonlara karşı mukave- İmet göstermiyeceğine dair bir zihap uyandırmağa çalıştıkları nı kaydetmiştir. Gene bu beyannamede bir harp hilesi mahiyetinde olan bu geri çekilme hareketine Japon- ya'nın inanıp © kapılmıyacağı, Mançuri'de sulh ve sükünu mu hafaza için eşkiyaya ve kanun harici kimselere karşı lâzım ge len tedbirleri alacağı beyan e&- dilmiştir. İ karışacağa benziyor Gandhi silâh itaatsizliği ilân etti BOMBAY, 2 A.A. — Şeh- | rin birçok caddeleri | bilhassa Yuvarlak o Masa konfer murahhaslarından Parshotam - ve maliyeciler- lmekta Gandhi | liz emteasına, Bankaların sey- risefain servislerine ve sigorta kumpanyalarınakarşı yapılacak boykotaj mücadelesinde kendi- sine tamamile müzaheret ede- lerdir. Tacirler kendi şubelerinin silâhsız itaatsızlık mücadelesi olan kararlara müşabih bir takım ka rarlar ittihaz etmiş olduğunu Mahatmaya temin etmişlerdir. Birtakım vakayi adli ihmale binaen mahalli kongre bürosun da mevcut bulunan vesaiki ora- dan kaldırmıştır. BOMBAY,2 A.A. — Kon- gre kabinesi erkânı silâhsız ita atsizlik meselesinde ne suretle hareket edeceklerine dair Gand hi'den mükemmel talimat al dıktan sonra büyük bir sükunet içinde dağılmışlardır. Badehu bir takım kargaşa. lıklar vukuu ihtimalini derpiş eden Mahatma, gönüllü kadı lara mahsus antrenman ka gâhının kapanmasını emretmiş | ve bu karargâh © mensupleri muhtelif yerlere dağılmıştır. | Gandhi, salâhiyetleri devret | mek zamanının hululünü bekle | miyerek kendisine halef olacak | olan M. Patel” e icap eden tali- matı vermiştir. İslâhçilerm reisi halefe hita ben bir beyanname neşrederek mümkün olduğu kadar tasarruf dairesinde yaşamasını ve bilhas sa İngiliz emteasının istihlâki mevzuu bahsolduğu zaman fev- kalâde muktesidane hareket et mesini tavsiye etmiştir. Polis erkânı, gizli bir konfe rans aktetmiş ve mukabil taar- ruz tedbirlerine ait bir plân ha- zırlamışlır. Hindinstan'in İngiliz kumaş ları satan tacirlerinin yanna- | mekte ve bu kabil emtea ithalâ İ ne elli memleket murahhasları- am iştirak ettikleri beynelmilel | ERLER | Tamirat Konferansı Fransa içtima tarihini kabul etmeyor mu? PARİS, 2 A.A. — Echo'de! İ Paris gazetesi Fransa hüküme tinin, tamirat konferansının iç- timaı için tesbit ed 18 kânu musani tarihine şimdiden kabul | etmeğe mütemayil gibi görün- | mediğini teyit ediyor. İ Fransa hükümeti, Berlinde | ki bankerler içtimaının nihayet | lenmesinden evvel tamirat kon feransının. içtima taribi hakkın ka, ar almanın mu- | dedir | Veb lebe murahhası Şemsi Beynelmilel. ziraat enstitüsü ROMA, 2 A.A, — Mesaisi- ziraat Enstitüsü daimi komite- si müzakerelerini (bitirmiştir, Komite mesaisine nihayet ver- meden evvel mühim ziraat me- seleleri hakkında verilen birçok İiçtimaımn 16 teşrinievvel 1932 tarihinde yapılmasına karar ver miştir, —— rette bulunacağına dair teminat vermiştir. Gandhi'nin, etrafında birçok taraftarlarının bulunmakta ol. yu Bombay'da tevkif edilme ihtimali pek azdır. Mahatma | gün Gujarat'a gidecektir. Vali ne yapacak? LONDRA, 2 A.A. — Hint milliyetçileri kongresinin o ve Gandhi'nin aldıkları © vaziyet hakkında Hindistan'dan gelen haberler İngiltere'de büyük bir heyecan uyandırmaktadır. Hindistan umumi valisi Lort Willington hükümet nüfuzunu saydırmağa ve her hangi bir i- taatsizlik hareketine göz yum- mamağa azmetmiş görünmekte Lerd Villigton'an seri bir cevabı BOMBAY, 2 A.A. — Hint vali umumisinin Gandhi'ye ver miş olduğu cevapta Hindistan hükümetinin Bengale'de mütte hit eyaletlerde şimali garbi hu- dudunda fesatcuyane fanliyet- lerde bulunmuş olan eşhas ve teşkilât ile müzakereye girişme sinin imkân: olmadığı tasrih e- dilmektedir. Valii umumi, o Gandhi'nin Yuvarlak masa konferansında | bulunurken tahaddüs etmiş o- lan vakayile mes'ul olmasının imkân mevcut bulunmadığını, fakat hükümeti . Bengale'de müttehit eyaletlerde ittihazma lüzum görmüş olduğu tedbirler hakkında kendisile müzakerat- ta bulunamıyacağını beyan et- mektedir. Komitenin kararları BOMBAY,2 A.A. — Komi | te bir takım karar suretleri ka- bul etmiştir. Bu karar suretle- rinde bütün ecnebi mensucat ta cirleri bu mallar ticaretini ta- mamile terketmeğe davet edil- tinin ecnebi boyunduruğunun kuvvet ve takibini arttırmakta | olduğu beyan olunmaktadır. Komite ehaliye resme tabi olan mevat istihlâkinin tenkis etmesini ve demiryolları posta - telgraf gibi idi servislerin hizmetinden istifade etmekten mümkün mertebe istinkâf etme sini ihtar eylemektedir. M. Tej Bahadar Sapra'da tavassut ediyor BOMBAY,2Z AA.—M. Tej Bahadar Sapru, Gandhi'ye göndermiş olduğu cevapta hâ- disatın birdenbire almış olduğu şekilden dolayı teessüf etmek- tedir. M. Tej'nin Gandhi ile hü l « “Cehennemi İ zafere kadar korkusuz yürümek fırkamızm şiarı olmalıdır. Er büyük düşmanımız komünizmdir. Bunun kafasını ezinciye ka dar mücadele edeceğiz. Fakat hareketlerimizde kanundan ayrı! mıyacağız. Şimdi arkamızda 15 milyon Alman yürüyor. Önü müzdeki sene savaşımızın en cetin senesi olacaktır, Bu gidişle | ilerlerlersek zaferden emin olabiliriz.” | Irak'ta koleradan 1200 kişi öldü j Faşist aleyhtarlarının Gazi Hz.nin teşekkürü ANKARA, 2 A.A.) — Riyaseti Cümhur Kâtibi Umumi. liğinden; Reisicümhur Hazretleri yeni sene münasebetile bir çok zevattan aldıkları tebriknamelerden pek mütehassis olmu: lar ve yeni senenin milletimiz için yumunlu olması temennile | rile teşekkürlerini lardır. Ağına Anadolu Ajansını tavsit buyurmuş Tapu harçları kanununda bir maddenin tefsiri ANKARA, 2 (Telefonla) — 16 ıncı maddesindeki tashihi ka; lün tefsiri zımnında Yozgat id usu meclise bir takrir tevdi etmiştir, Hukuk mezunlarının teşebbüsü ANKARA, 2 (Telefonla) — İstanbul hukuk fakültesi ta- Bey Adliye ve Maarif vekâlet. Se leri nezdinde bazı temenniyatta mezunlarmın avukatlık yapabilmek için tâbi e harçları o kanununun ibaresindeki mana ve şümu Süleyman Sırrı Bey bulunmak üzere geldi. Hukuk oldukları stajır kaldırılması ve hiç olmazsa müddetinin tenzili temennilerinder birini teşkil etmektedir. ken BERLİN, 1 A.A. — Hitler tiği bir beyannamede diyor BASRA, I A.A. — Kolera şinin ölümiyle neticelenmiştir. Rusya'da büyük bir otomobil imal edecektir, Beynelmilel müstemle- kât senayi panayırı ROMA,2 A.A. — Beynel- milel müstemlekât sanayi pana yırı müdiriyeti serginin gördü- ğü umumi rağbet (üzerine 12 kânunusani'ye kadar açık bu- lundurulmasını karar altına al- miştur, Roma'da yılbaşı ROMA, Z A.A, — Yılbaşı mânasebetile sarayda mutat veçhile kabul merasimi o yapıl- mıştır, İlk önce A z! Şuvalyeleri, onlardan sonra â- yan ve meb'usan murahhas he- yetleri, nazırlar, müsteşarlar, mareşallar, amirallar. İtalyan Akademisi mümessilleri Faşist fırkası direktuvar heyeti ve kâ- tibi umumisi ve bir müddet son ra da devlet erkânı tebrikâtta bulunmuşlardır. Leh - Rus müzakereleri VARŞOVA, 2 A.A. — Ga- zeteler Sovyetler birliği hükü- meti ile Lehistan arasında iktı- ir ademi tecavüz misakı in yapılan müzakerelere | büyük bir ehemmiyet vermekte dir. Leh siyasi mahafili bu müza kerelerin yakımda neticelenece- ği hususuunda büyük bir nikbin lik göstermektedir. Bu mü relerin muvaffakıyetle nihayet bulması Sovyetler birliği ve Le histan hükümetleri (arasmda sulhperverane münasebetler te essüsünü ve siyasi gerginliğin ortadan kalkmasını intaç ede- cektir. Amerikadaki faaliyeti VAŞİINGTON, 2 A.A, — A- lâkadar Amerikan Oo makamatı Faşist ateyhtarları arasındaki müfritlerin faaliyetinden ve bunların Amerika'da bulunan İ talyan diplomat ve konsolosla- rı ile müteberanından bazıları- na karşı gizlice yaptıkları fe- sat tertibatının büyüyüpgenişle kümet arasında bir uzlaşma 2€- mini bulmağa çalışacağı zanne | dilmektedir. Bengale ticaret odası reisi, bu sabah şimdiki vaziyet hak- kanda Hint liberal fırkası m nı ile görüşmüştür İ mesinden dolayı telâş ve endi- şeye düşmüşlerdir. Amerikan posta idaresi bu yakınlarda ba- l zı İtalyan ricaline ait olmak üz- | re ustalıklı bir surette paketler içine sarılmış bir çok bomba ele geçirmiştir iin Ankarada mesken tazminatı alanlar ANKARA, 2 (Telefonla) — Mesken © tazminatını peşir alan ve Ankarada oturan memurların ay ortasında © Ankara dan infikâkleri takdirinde aldıkları miktardan sabile > kat'iyat yapılıp yeplmıyacağının ve ay ortadzia riçten Ankaraya gelecek monsırlara kıstelyevm hesbile imes tazmisetr verilip verilmiyeceğinin tefsiri hakkında hükü met meclise bir tezkere göndermiştir. Hitler “ zaferden emin olabi lirsiniz ,, diyor kıstelyevm be Alman ehalisine hitaben neşrel in ateşleri arasında salgını temâmen oldu. durmuş ğundan sıhhi tekayyüdat kaldırılmıştır. Kolera Irakta 1200 ki: otomobil fabrikası MOSKOVA, 2 A.A. — Nijninovgorod'deki büyük otomo bil fabrikası işlemeğe başlamıştır. Bu fabrika senede 140 bin Londra'da Fransız gü- zel san'atlar sergisi LONDRA, 2 A.A, — İngi- liz Akademisi tarafından İngi- liz kral ve kraliçesi ile Fransa reisicümhurunun himayeleri al. tonda olarak Burlington House' ta tertip edilen Fransız güzel san'atlar sörgzel bayininçlliş ve büyük bir muvaffakıyet kar Zanmıştır. Italyan nufusunun yekünu ROMA,Z A.A. — 1931 sene sinin 21 Nisanından 30 teşrini- sani tarihine kadar İtalyan te- baasının nüfusu 230,000 kişi artmıştır, Nüfusun yekünu 41, 450.000 a baliğ olmaktadır. Ispanyol komünistleri SAN SEBASTİEN, 2 AA. Komünistler iki defa nüma- İyiş yapmağa teşebbüs etmişler dir. Müdahale etmeğe mecbur kalan polis, tabanca afeşile kar i şılanmıştır. Bir komünist mec- ruh düşmüştür, Paris bankaları için 20 ton altın PARİS, 2 A.A. — Künunu evvelin ikinci 15 günü zarfında Felemenk tayyareleri Bourget' e takriben 300 milyon O frank kıymetinde 20,000 kile altın nakletmişlerdir. Amsterdam”. dan gelen bu altın büyük Paris bankalara aittir. Otelde infilâk BİLBAO 2 A.A.— Bir takım amele şehrin otellerinden birin de şofaz tesisatı yaparken bir infilâk vukua gelmiştir. İki a- mele ağır surette yaralanmış, otel hizmetçilerinden bir kadın ile bir garson da keza yaralan. mştar. i Romanya maliye nazırı Romada ROMA, 2 A.A. — Roman. ya Maliye nazırı M, Argentoia- İ nu Napoli'den Roma'ya gelmiş tir, Romen nazırı burada mali- ye ve siyaset alemlerine men. — ile mülâkatta buluna -