3 Ocak 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

3 Ocak 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

iktibasla Kanser taharrisinde kadınların li değildir. Mi Berlin'de meşhur profesör Ber- bone İR Rath Lahmann kisik İerindeki kanser tabarriyatının neti eeleridir. . Kanser üzerinde öteden beri yapılmakta olan (taharriyatın bir çıkmaza dahil olarak terakkiyatı hazırayı tehdit ettiği malâmdur. Kanser hücrelerinin mikroskopla mu. ayenelerinde zahiri olan tipik fark- ları bulunarak tavsif edilmiştir bu husustaki tabarriyat ölü kanser hüc roleri üzerinde yapılmış olmasa rağmen şimdiye kadar hiç bir ledüni yet meydana çıkarılamamıştı. Kam ser hücrelerinin eşkâline bakıp bun etlerinin, korkunç olan kuvvei tekcssüriyelerinin . bülâsa, kanser ta nereden neş'et ettiğini ta- yin etmek mümkün değildi! Kanse- rin bu ledüniyatını canlı kanser hüc- relerindeki tetkikat izah edebilmiş #ir, (Ölmüş preparationlarda değil) Alman profesörü Warburg, mor- mal bücrelerle kanser hücreleri ara- sındaki esaslı farkları keşfetmeğe muvaffak olmuştur. Bu fark, bilümum. evsafı | esasiyesinde, fi mevcuttur, Tabii hücreler teğaddilerini te- neffüs vasıtasile temin el ler. Fakat teneffüs vuku bulmadığı ve binnetice oxygene fikdanından olayıtevellüt edecek ihtinak tehlike sine karşı uzviyet hücreleri muvak- kat bir zaman için teneffüse nihayet vererek kudretlerini tahammürat tan, malyeti karbonlarn (şekerler) ibbilâlinden ahzederler, Bu hâdise yani teneffüs yerine ta hammürün olması keyfiyeti, ta vuku kansörin tevlit ettiği habasette bu ci hetten meş'et etmektedir. Warburg tarafından keşfedilen kanserin bu son biolojisi, pratik kanser tedavisi hususunda ye ni ümitler bahşetmekti hüceyratının bayati ihtiyaçlarını bu suretle tanıtmış olan Warburg'an bu biolojisi bazı taharriyatçıları,kan serhüceyrakının hayatı asabiyelerine tesadüf ettirmekle anları teğaddiden —— ve mücasir bir: vasıta nın temini hususunu lü ü ül ve bu sahada derhal lime ta ge gilmiştir.. Fischer - Wasels hamızı karbon halitası teneffüs ettirip uzvi tkevvün edecek hamıziyet ile hüceyratının karakteristik © sas füllerini işkâl etmeği iste wi Dr. Lohoana (lesdm ta harriyatçısı) iltihabi bir vasalta kan se hücrelerini aç bırakmak seretile ihnak etmeğe muvaffak olmuştur. Uzwiyetin herhangi bir iltihabı mahallinde tabii olarak husule ge- len kirayevi tebeddülât, kanser hüc- AE Milliyet Matbaası NEFİS VE SERİ SURETTE Her nevi evrakı matbua ait bilcümle evrak, mektupluk kâğıt, zarf, kartvizit, muhtıra, reçete ve faturalar renkli olarak el ve duvar 5 rehberliği - Wiener Journal'dan - yelerini telef etmeye kâfidir. Oxygene ve maiyeti karbonun te nakusu, hazımı karbon ve lebenin te iyetten dola ir yari mayi mahiyei kansere kara i Bu vasal en müessir bir vas ire Görülüyor ki bugünün terakkiya tı kanser tedavisinde yeni ve esaslı bir çığır açmaktadır. Kanser tedavi- sinde elyevm tatbik edilen üsuller, uru ameliyatla çıkarıp atmak ve ya- hut şunatla tahrip etmekten ibaret- tir. Fakat hâli hazır tetkikat bu tar zı tedavile birlikte hasta uzviyette iltihabı fenomen tevlit ve açlık mü- eadelesi tesisile ur hücrelerini telef etmek cihetine gidilmesini memet-| mektedir. | Ruth Lohman tarafından serde- dilen bu mühim esasatın, pratik kan wisinde ne zaman tatbik edi leçeğine dair şimdilik bir şey söyle menin imkânı yoktur. Kanser tabarrisinde kadın Dr.| ların rehber oldukları gayri kabili inldirder. Bundan evvel de Berlin'de kanser taharri enstitüsü o müdiresi profesör Rohda Edınann, kanseri ha | rici uzviyet istediği cesamet- te tekvin etmeğe muvaffak olmuş. tur. Maud Siyde yaptığı uzun ve çok yorucu tecrübelerile ilmin bu sahada ki mazbudatını teyit etmiştir. Siyde tecrübelerini daha ileri götürerek, | mesai şerikesi Viyanalı Dr. ( kadın doktor taharriyatçı ) Primarius Ka minori ile kanser üzerinde kan tec rübesi yaparak, (Freund i söhe resetion) teamülünü tesis etmiş ler ve kanserli hastalarn bağırsakla rındaki abvali tetkikle hayvani şu hamdan azade kalmak esasma müs tenit (şifa rejimi) tedavisinin tekem mülü husunda çalışmağı kendilerine vazife edinmişlerdir. ideal tab'ını deruhte eder. Notere Memlekette Aydın hapishanesinde mühim bir hâdise Iki ölü var. Mahpuslardan bir kısmı da ağır, Evvelki akşam Aydın bapishâne- | - | sinde, asayişi ihlât aden ve zabita- | yi şiddetli tedbirler almak zarare- i | tinde bırakan bir hüdise olmuştur. Verilen malümata göre, hapisha- ne dahilindeki mevkuf ve mahküm- / Jar firar etmek için umumi bir ba- | geket yapmışlardır. Büyük bir mah pus kütlesi; kapılara saldırmış ve jandarma kuvvetlerinin bu umumi ! saldırış karşısında bir şey yapamı- yacağı zannma düşmüştür. Fakat muhafız jandarma kuvveti vaziyetin nezaketini hissederek, büyük © bir firar hâdisesinin & önünü almak ve asayişi temin eylemek için bilmec- başka | buriye mitralyoz kurmuştur. Buna rağmen mahküm ve mevkufların hâ li kapıyı kırmak teşebbüsünden fa- riğ olmadıklarını görünce, hâdise- Yi çıkaranların üzerine ateş açmış- | tır. Neticede müteşebbislerden 12 kişi yaralanmış ve 2 kişi de ölmüş- tür, Vefat edenlerden biri, vaktiyle İstiklâl mahkemesince 15 sene ağır hapse mahküm edilmiş olan Milâs- | lı Vahit efendidir. Mümsileyh vak | siyle İzmir hapishanesinde bulunu yordu ve bilâhare oraya nakledil. işti. İzmirdeki mahkümlardan Murta- za oğlu Hüseyin nammda biri, Ay dm müddeiumumiliğinin vaki iş'a- &ı üzerine nezaret oltmda Aydına | sevkolunmuştur. Mümaileyhin bu | bâdiseden haberi varmış. Aydın müddelumumiliği ve zabı- tası, mahküm ve mevkufların firara teşebbüs edeceklerini, hattâ hazır. | Jığa başlıyarak silâh bile tedariket tiklerini evelce haber almışlar ve ittihaz ettikleri tedair sayesinde böyle bir hâdiseye meydan verme. İ mişlerdir, Tahkikata “devam olun- maktadır. Mecruhlar, hastaneye ya- turrlmıştar. Diğer bir gazete de şu tafsilâtr veriyor: Aydın bapisanesi, muntazam ve mazbut bir bapisane değildir. Bu- radan kaçmak kabil gibi görünü- yor. Ayni zamanda hapisanede her gün esrar, rakı, kokain, bıçak, hat tâ tabanca soktukları söylenmekte- dir. Çünkü hapisanede sörhoş olan- Jar görüldüğü gibi bıçak ve taban- calar da bulunmuştur. Mahkümler gardiyanların bu Jâkaydisinden ce- daret alarak hapisanenin merdiven- üğri altnda taltaları sökmüşler ve bodrum kısmına indikten sonra da küçlik ve müdevver pen- cerelerden birisinin demir parmak- lığını sökerek ilk tecrübe olmak üzere 30 sene ağır hapse mahküm katillerden Yusuf isminde vaktile eşkiyalık yapmış bir şahsı kaçırmış tardır. Bu şeririn kaçtığı haber alınmış, Yasuf çavuş idaresindeki jandarma müfrezeleri kendisini Köşk nahiye- | si civarında sıkıştırarak müsademe neticesinde ölü olarak elde etmiş- | lerdâr. Hapisanedeki mahkümların bun | dan haberleri yoletu. Hapisanede malıkümlar böyle için i- gin © kaynaşmakta devam eder. ken #atiklâl mahkemesi tarafından 15 sene ağır hapse mahküm edilmiş olan Milâslr Vahit Bey isminde bi- risi Müddei umumiliğe bu vaziye ti bildirmiş ve Jandarma” kuman- danlığı Hapisanede sıkı bir inzibat usulünü tatbika başlamıştır. MİLLİYET İ tinden çoban KANUNUSAN hafif yaralıdır Jandarma kumandanlığına ihbarat- ta bulunduğunu haber alınca derhal ya Beyi öldürmeğe. karar ver- mişler ve fırsat O kollamağa başla- mışlardır. 7” | Vahit Bey; hapisancde rakı, e8- rar vesaire İçenlere hiddetlenmekte ve onlara nasihatte bulunmakta i- di. İslâhı nefs etmiş vaziyette idi. Söylenildiğine göre mahkümlar- dan bir kısmı gene rakı içerek sar- hoş olduktan sonra kapıları sürme- | lemişler ve Vahit Beyin üzerine hücum etmişlerdir. Ellerinde sopa- lar ve destiler bulman mahküm'ar; Vahit Beyi feci bir surette öldür- müşlerdi: ir. Vahit Beyin — taraftarları da di- ğerlerine mukabele edince hapisha- nenin içi aküs olmuş asayişi isde imkâne kalmameştır. Dokuz kişi yaralanmıştır. Vak'a- dan jandarma kumandanlığı haber- | dar edilince derhal tedabiri lâzime | ittihaz edilmiş, fazla jandarma kuv- | veti getirilerek hapisane muhasara altına alınmış, sükünet ihtar edilmiş, arbedenin devam &t- tiği görülünce ateş açılmıştır. Ateş başlayınca mahı sükünet bul muş, hepsi odalarına kaçmışlardır. Yaralılardan ikisi ağırdır. Hapisane müdür vekili olan Âlim Elendi işten el çektirilmiştir, Ad- tiye müfettişi tarafından tahkikata ? devam edilmektedir, Bir çoban İzmirde kaplan vurmuş İzmir gazetelerine göre, Değir- menderenin Çile karyesinde şayan: dikkat bir kaplar avr hdisesi vuku bulmuştur. Kaplan bir çoban tara- fından çifte tüfeği ile öldürülmüş- tür, Değirmenderenin Çile karyesin de oturan oğlananalı Keçeli aşire- Süleyman keçilerini otlatmak üzre Kaplandere namın- daki mahalle gelmiştir. | Çoban Süleyman keçilerini her yalertki gibi otlatmak Üzre salı- vermiş ve kendisi de bir k dibinde oturmuştur. Tam bu canada çoban; Süleyman Kayanm arkasındaki” Şâlılıklarda bir hıştetı ve müshiş bir Bömundan- ma işiterek derhal geriye dönmüş- tür. Ve hayretle bir kaplanı hücum. vaziyetinde görmüştür. Çoban Süleyman tehlike karşısın da büyük bir soğuk kanlılıkla çif- tesine sarılarak un üzerine çiftenin iki gözündeki sıkıyı da birbiri arkasına ateş etmiştir. Kaplan nazik yerlerinden yara- landığından bir milddet yaralı dur- duktan sonra ölmüştür. Kaplanın boyu karışla ölçülmüş ve başmdan kuyruğuna kadar 13 karış olduğu görülmüştü, Çoban Süleyman derisini satmak | üzee Kaplanı evine götürmüştür. | Hâdise ora halkı tarafmdan hay- | retle karşılanmıştır. İ Dört vapur İliç vapu- runu kımıldatamadı İzmirde Karaburun civarında on beş gün evvel karaya oturmuş olan Rus bandıralı İliç vaparunun çekil- mesi icin vaki teşebbüsat ve gayret- lere rağmen, vapur yerinden oyna. n günlerde dört va- kayanın | ilânları yapılır. Fiatlar mutedildir. ADRES: Ankara caddesi dairei mahsusa Telefon: 24310 - 24318 - 24319 Üye Bugün akşam saat 21.20 da İstarbul Belediyesi | MT ŞehirTiyafnosu yz LI İN Üsküdar Hâle Sinemasında KOHEN KELLİ BANYOLARDA 5 S | Doktor Rusçuklu Hakkı Beyoğlu, İstiklâl caddesi Süyük Parmak kapu, Afrika kanıma bitişik Apartman To 21. — Tel: Beyoğlu 2797. 14-18. Tercüme E.: Bedrettin Yakında: iŞ ADAMI at: Doktor Hafız Cemal Dahiliye hastalıkları İlâveten: Hafiyeler Kralr ve mütehassısı .. | Kaplan ve Arslanlardan mü- Cumadan maada hergün Ö8- | okkep büyük hayvanatı vah- leden sonra saat (2,30 dan 5€) | giye canbazbanesi canlı olarak kadar İstanbulda Divanyolun- | sahnede gösterilecektir. Mahikümlar ; Milâsle Vabit Beyin Kaza ve Harik Hayat Otomobil Sirgortalarınızı Galatada Ünyon hanında kâin ÜNYON SİGORTASINA yaptırmız. Türkiyede bilâfasıla icrayı muamele etmekte olar ÜNYON kumpanyasına bir kere uğramadan sigorta yaptır- mayımız. Telefon: Beyoğlu 4886. Muallim Mubahat Bey tarafından Tercüme edilen Ameli Hayat Alimi (HERBERT N. GASSON) 'un İDEAL BÜRO ve YENİ MÜSTERİ da 118 numaralı hususi daire: Milli Opera Heyeti #inde dahili hastalıkları mua- Tiyatrosunda Yene ve tedavi eder. Telefon: sik 13 de min eliz İstanbul 22398. Sıra numara” Barbier de Seville Bint. beklememek . isteyenler, yi e oi kabineye müracaatla veya te- Yunan Le BULMAK SAN'ATİ Eserleri gayet güzel bir şekilde intişar etmiştir Bütün İş adamlarına tavsiye ederiz. Tevzi mahalli: Milliyet Matbaasr. İ lemeleri ilân olumur. (4626) ii a 1932 Yeni neşriyat Yeni Almanak Kanaat kütüphanesi tara- fından yeni Almanak ünvan- lı bir eser neşredilmiştir. Pek mütenevvi o mündericatı var- dır. Korney ve Rasin Kanaat kütüphanesi Büyük adamlar serisinden olarak Kor ney ve Rasin'i neşretmiştir. Ka rilerimize tavsiye ederiz. İLÂN Aksarayda Nevbahar mahallesin- | de Halin B, sokağında 1 No: Ji hanede şoför Salim efendiye İstanbul üçüncü desa memuru. | ğundan: Avukat İrfan Emin Beyin | vekâlet ücretinden © zimmetinizde | matlıbu olan 1500 diranın maa mas raf tahsili zımnında vaki takip ta- | lebi üzerine tarafınıza gönderilen ödeme emri üzerine mübaşir tara- fından verilen meşruhatta mezkür mahalde olmadığınız ve elyevm i- kametğâhınızın meçhul bulanduğu gösterilmesine binaen ilânen tebli- Zat ifasına karar verilmiştir. Ta- rihi ilindan itibaren bir ay zarfın. da bir itiraz dermeyan etmez ve anı takip eden 8 gün zarfmıda borcu eda veya borca kâfi * mal ve ssire göstermedi taktirde gıyabının- da icrai muamelâta devam olunaca- ğı mezklir ödeme emri tebliğ ma kamına kaim olmak üzere ilân olu- a ——— Eyüp icra memurluğundan: Ta- mamına beş bin iki yüz seksen lira kıymet takdir edilen Fenerde Fe- Der kapu caddesinde Patrikhane 80 kağıtda 27-29 nurnaralı Kârgir üze rine bina edilmiş beş kattan ibaret | olup beş oda ve bir Hamurkâr dai- | esi ve elektrik tesisatı ilk Terkos suyunu mubtevi üçüncü İsatta ab- deşthaneyi müştemil bir bap fır- nın tamamı Eyüp icrasından açık artırma süretiyle satılacaktır. Satış şartnamesi : $ Kânunusani 932 tari- hinde divanheneye | talik edilecek- tir. 7 Kânumüsani 932 tarihine mü- İ sadi perşembe günü mmt 14 ten 16 ya kadar açık artırma suretiyle 4 yüzde on teminat akçesi alınır. Mü- İ satılacaktır. Artırmaya iştirak için | Tavil Zade Vapurları İZMİR POSTASI — Saadet Vapuru her Pazartesi ak- şamı on yedide Sirkeciden ha- reketle Gelibolu, Çanakkale, İzmire azimet ve Çanakkaleye uğrayarak avdet edecektir. Yolcu bileti vapurda da ve rilir, Adres: Yemişte Tavilza- de Mustafa biraderler. Tele- fon: 2,2210, Za Vapuru Karadenize Bülent vapuru 4K. : Le Pazartesi (Zon; ak, İnebolu, Sam-| sun, Ünye, Ordu, Gireson, Trabzon, Rize, ve Hope) yel awdette ara iskelelerine uğ- rayacaktır. Müracaat mahalli: Alâiye| hanı 1 inci kat, Tel, 21037. zda KARADENİZ POS VATAN vapuru 6 K. sani Çarşamba günü akşamı Sirkeciden ha- *eketle (Zonguldak, İnebo- lu, Samsun, Ordu, Kireson, Trabzon, Sürmene ve Rize- ye gidecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Yelkenci hanmdaki açente- iğine müracaat. Tel 21515. TR elli le) İ terakim vergi , Tanzifat ve vakıf i- caresi emlâk sahiplerinin biszeleri- ne göçe anlara aittir. Hakları tapu İ sicitleriyle sabit olmadıkça ipotek- İH alacaklılarla diğer alacaklıların irtifak hakkı sahiplerine ilân tari- hinden itibaren beş gün içinde ev- râkı müsbiteleriyle bildirmeleri iâ- sundır. Aksi halde hakları tapu si- Gilleriyle sabit olmayanlar satış be- delinin paylaşmasından hariç kalır- lar, Alikâdarların icra ve iflâs ka- ununun 119 uncu maddesi hükmü- ne göre tevfiki hareket etmeleri ve 'daha farla malümat almak isteyen- lerin 931-769 numralı memuriyyeti- mizde mevcut dosyaya müracaatları ilân olanur. ——— ZAYI — 341 senesinde Yüksek Or- iman mektebinden aldığım icazet- name makamma kaim vesikayi zayi ettim, yenisini alacağımdan hükmü yoktur. Orman * Mühendisi Saffet. gama Askeri fabrika- mwuhafız bölüğü: ihtiyacı 579 kilo temiz gaz aleni müna- kasa ile mubayaa edileceğin- den şartnameyi görmek için her gün ve münakasaya İşti- râk etmek için de 18 Kânunu- sani 1932 Pazartesi günü saat ikide Tophanede Askeri San- atlar mektebinde o müteşekkil Sa, Al. Ko, nuna müracaat ey- DEVREDİLECEK İHTİRA BERATI “Bina iskeletlerinde madeni ka- fes işlerinde ve bunlara ait asli” hat” hakkında olan bir ihtira bera- tı talebi için İstanbul Vilâyet Ce- Milesine 3 Kânunsani 1928 irih ve 199 nurnara ile mukayyet müracaat üzerindeki hukuk bu kere ferah ve- yahut icara verileceğinden .mezkür ihtirayi satın almak £ veyabut isti- car etmek arzusunda bulunan 20 vatın İstanbul Bahçekapı Taş Han No 45-45 de mukim vekili İSTOK Efendiye müracaatları. Pangaltıda Elma dağ caddesinde 200 metro mürabbaında bir MAHAL SATILIKTIR. Beyoğlu 1911 mumeraya telefon e- dilemesi veya Galata 353 posta kutu- su adresine yazılması. 2 iğ Limacımıza muvasalâtı beklenen ABAZİA vapuru 4 Kânunusani pazartesi (İtalya ve Yunanistan) dan. GAŞTAYN vapuru 5 Kanunusani salı (Rusya, Rumenya ve Bulgaris- tan) dan, Limanımızdan hareket edecek vapurlar: ABAZİA vapuru 4 Kânunusani pazartesi Samsun, Teabzon, Batum, Növorosisk, Odesa, Köstence, Var- va ve Burgaz) &. GAŞTAYN vapuru 5 Kânunusa- ni salı (Dedeağaç, Kavala, Selânik, Volos, Pire, Patras, Brendizi, Am- kona, Venedik, Tricste, Fitume, - ve Trieme) ye. PALESTİNA vapuru 9 Künunu- sani Cumartesi (Dedeagaç, Kavala, Selânik, Volos, Pire, Patras, Bren- dizi, Ankona, Venedik, “Trieste, Binme ve Trieste) ye. (COSULİCH LİNE). kumpanya sının lüks vapurlarna aktarma edi- erek şimali ve cenubi Amerika li- anlarına gitmek için tenzilâtir doğru bilet verilir, Her nevi tafsilât için Galatada Mumhane — (Lloyd Triestino) ser İNİ acentesine Telefon Beyoğlu 4878 veya Galatasarayında sabtk Selânik bonmarşesi binasındaki yazıhanele- rine, Telefon Beyoğlu: 2499 ve ya- but Sirkecide Kırzade hanındaki yazıhanesine müracaat edilmesi. Te lefon İstanbul 235. LANAN LT TASİTİ LELE EYET Mahikemci asliye 4 üncü hukuk dairesinden: İstanbul Evkaf müdü riyeti tarafından İsmail B, ve Kir- yako EH, aleyhine Aksarayda Ça kırağa mahallesinde - kâin 3, 8,7 No, lu dükkânları o mlilga bidayet mahleemesi marifetile 7 Ağustos 311 ve 16 Mayıs 3İ2 tarihlerinde vazzettirdikleri haczin fekki tele- bile ikame' edilen davanın bidaye- | tinde ; Müddeaaleyhi mümaileyhle rin ikametgöbları meçhul bulunup tebliğat yapılamadığı enübaşirin ver diği meşruhatla anlaşılmasına waen tahkikat hâkimliğinöe mümai- deybler hakkında bir ay müddetle ilânen tebliğata karer | verildiğin. den ikarar veçhile ilân olunur, ağ PEYNİR USTASI Bulgaristan muhacırlarından o Tup beyaz peynir ile Balkan veyr Siramalı kaşer peyniri ustaların fabrikalarını veya çıraklarını temin etmek isteyenlerin — Zirdeki adrese müracaztları; İ Eyüp Sultan civarında Ramis'te mahallesinde Bosna soka ğında 13 mumerolu hanede Ahmet ustaya müracaatları, —— Sultn Ahmet 3 üncü S.H. Hi. kimliğinden: Müddel: Vangel Despina tarafından Niyazi hine ikame olunan alacak davasın- da müddeseleyhin ikametğâhının meçhuliyeti hasebiyle ilânen vaki tebliğat üzerine muhakeme günü olan 28-12.931 tarihinde müddena- Jeyh gelmediğinden o hakkında gi- yap kararı verilmiş ittihağ veyâ is- rar hakkında bir karar ittehaz olan mak Üzere mahkeme 27-1.932 çar samba günü saat 14 te talik edilmiş j olduğundan yövmü ve vakit mez- İ kürde gelmediğiniz ve itiraz et İ mediğiniz taktirde mahakemenin İ giyaben icra olacağı ilân olu mar. | İ İstanbul $ inci icra memurluğun dan: İstanbulda Vezir o Hanında Krepdöşin fabrikası sahibi Karabet Dökmeciyan Efendi Romankal — Armandi Vekili — Avukat Mekki Hikmet Beyin alacağına mehni mah cuz olan fabrikada mevcut makine- leri satılıp paraya çevrilmesine dai semizin 31-3838-4449-4738 No.lu dosyasile karar verilmiş ve açık art tırma usulile 7-1-932 perşembe gü- nü saat 12-14 arasındı müzayedele- rinin icrası mükarrer bulunmakla taliplerin yevm ve saati mezkürda mahallinde hazır bulunan memur. na müracaat eylereleri ilân olumür, Beyoğlunda Taksimde Sıra Ser- vilerde kâin dairci mahsusasında ifayi vazife eden İstanbul ikinci icra memurluğundan: Tamamına (6792) altı bin yedi yüz döksan i- ki dira kıymet taktir olunan Bu İ dar içinde Tarabyada Tarabya &ad- desinde atik 172 cedit 166 numara ile murakkam maa bahçe bir bap yarım kâğir hanenin birinci açık arttırması 6-2.932 tarihine misadif Gumartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede icra kılmacaktır. Artırmaya iştirâk için kıymeti Muhamminenin yüzde onu misbetin- de teminat akçesi verilmek lâzim, dır. Hakları tapu sicilliğine sabit almayan ipotekli alacaklılarla di- ğer alâkadarların; İrtifak hakkı sa hiplerinin bu haklarını ve hususile İaiz ve masrafa dair olan iddiaları ni ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile bir- Hkte daireye bildirmeleri Jâzrmdır. Aksi hahde hakları tapa sicilliğile, sabit olmayan satış bedelinin pay- laşmasından hariç kalırlar müterâ- kim vergi ile belediye rusumları ve vakıf icaresi müşteriye aittir. Daha fazla malümat almak isteyenler 931-990 numarada mukayyet dosya- sina müracaatla ve mahalli mezkü- sun evsaf ve mesahasını havi takti- Ti kiymet raporile 3 - 1 - 932 tarihin den İtibaren daire divanhanesinde asılr bulunan arttırma şartnamesi- ni görebilecekleri ilân olunur. İstanbul. beşinci icra memurlu- undan: Bir deynin temini için, mahcuz ve fruhtu mukarter bulu- Dan iki taraflı dört silindirli tek- emil takım valsi Vigon üçü Nor markalı ve iki adet plânşester ve numer markalı, ve bir adet elik ve bir adet 50 beygir. kuvvetinde elektrikli motör, ve bir adet 30 bey- ğir kuvvetinde . ve keza 30 beyğir kuvvetinde cem'en üç adet elektrik Hi motör dinamo ve bir adet tek di. sil buğday yıkama makinası mas müteferrvat ve bir adet lovoz mar- | kalı buğday yıkama elvetorile be- raber bir adet evrika buğday temiz lemek için H.B. ve bir adet buğday almak için, eivetor H. D. otoma- tik kantarile beraber elli kiloluk makinaların 6-1-932 tarihine müsa- dif Çarşamba günü saat 9 dan ilâ 12 ye kadar Cibalide Taş iskelesin de değirmen fahtikasında bilmüza yede satılacağından taliplerin yevm ve vakti mezkürda mahallinde bur © Hanacak icen memuruna müracaatla sı ilân olunur, i —— ————— i- İZAYI — Tekaüt senedimi yakdım. Yenisini mü yoktur. Tapas, Kem | Delme Gia enkei. İ bası od