4 Ocak 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

4 Ocak 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

e a Birinci Millet Meclisi Yazan: Edirne Meb'usu M. Şeref Hamdullah Suphi Bey maarif vekâletinden niçin çekilmişti? Hindistanda tevkifat ' devam ediyor ——— — İhtilâlcilerden biri tevkif edilmiş, .HARICT HA i Biraz sonra grup ayılmış, tedrisat program- İarındaki deği ikliği görmüştü. Hamdullah milli iman sahibi, milli mefküreye bağlı şeyda bir türkçü idi. Bu sebeple türkçü mefkâre yoldaşlarını himaye e- derken softa tabakasına men sup ve ekseriyeti | teşkil eden maarif müdür ve muallimleri- ni gücendirmişti. . Gücenenler pir aşkına Hamdullaha © düş- man idiler, Propaganda grup âzasının kafasında yer etmişti. Hamdul- lahın kozunu müdafaa kimse- nin aklıma gelmiyordu . Bu sebeple Yusuf Ziya h ninin kürsü üzerinden kırık bir kürt şiyesile savurduğu mâlâya | niler alkışlanıyordu. milan) HE dullah istifa etti. Yerini derhal (maarif vekâletini) Vehbi Bey (Karasi) aldı. Biraz sonra gurup aymıştı. Zira maarif programında gara betler | belirmeğe başlamıştı. lere musiki yerine ilâhi .. Mektepler medre - Bu muvaffakıyet s e “yan yendi. devam etme- “Zen iki âzadan başka hepsi mu halefet taraftarı idiler. Mazbata muharrirliğini de Salâhaddin B. (Mersin) almış tı, Lâyiha bir uzun esbabı mu- cibe ile meclise geldi. Hakkı B, (Van) — Müzake- re için meclisin mevcut Âzası kâfi değildir.. Sülüsanı ekseri. yet lâzımdır. Hafız Mehmet Bey (Trab. zon) — Vazife ve mes'uliyet vükelâ bahsidir, kanunu esasi bahsi yoktur, Dedi. Halbuki bu lâyiha al- tü ây kadar encümende kalmış- Evvelce vekiller ile müzake- edilerek hazırlanacak iken bir el çabukluğuna getirilerek vakillerin Tey ve mütaleası alın maksızın yapılmıştı, Şimdi mü zakere ediliyordu. Hey'eti umumiyesi itibarile (Kanunu «sasi) ye dönüyor- duk, Öyle ince maddeler ko- nulmuştu ki (imparatorluk) ka nunu demekten başka çare yok tu, Malbuki asıl teşkilâtı esasi- ye kanunu lâ ı. Bunun hak kmda söz yoktu, Meseleye ev- velâ ehemmiyet verilmez gibi oldu, Halbuki bunda ince bir ma nevra vardı. Müzakere ilk ön- du.. Günlerce havanda su dö- vülmeğe başlandı. Bir çok saf ve temiz arkadaşlar bu işe sa- rıldılar, yoruldular.. Lâkin me- sele bozuluyordu. Bir müzakere de asıl maksat ybolmağa yüz tutmuştu. o Müdahaleye mecbur olmuştum. Biraz uzun ile bu işin sa- kat bir şey olduğunu biraz kuv vetlice ve biraz dokunaklı izah Sözüm uzamıştı.. İcap edi- yordu, Mazbata muharriri, bir çalımına getirerek maddeleri | kabul ettirmeğe çalışıyordu. Halbuki vazife ve mes'uliyet kanununun sırıtan yeri bunun- İs “hukuku esasiye,, ine girilmesi idi ve nihayet bir (im | ki paratorluk) kanunu | esasisine zemin hazırlanıyordu. Öyle bir şekle giriyordu ki sonrs dön- mek güç olacaktı, Her halde bu cereyanm önü ne geçmek lâzımdı; çok yorul- o muştum. Zekâi Bey (Adana), Mah- mut Esat (İzmir) bu bah ilmi ciketlerine dalmışlar. dı. Samimi bir surette mesele. “cin halli ile uğraşıyorlard. Hal buki karşı tarafta hüsnü niyet © yoktu. Bir kere daha tecrübeye | bı © kararsvermiştim, Ne pahaya o- “Olursa olsun, bepheden | bir hü. © cim hazırladım. Kanunu esasi istemediğimizi ve 93 . 1324 ö | daf ettikleri maksadı Jasıl İstanbuldaki ker. daha tecrübe edemiye ceğimi: ledim, Karşı taraf sıçradı ve nihayet Büyük Gazi- nin gürleyen erkek ve âlicenap sesi iştildi. Meclise çok yüksek | ve çok kıymetli bir bir hukuk, bir inkılâp di.. Bu bir az acı oldu, Fakat tam yerinde, tam isabetli bir görüşün muhassalası ii Gazi bu uzun dersinde gafil lere anlatmak istedi ki Türki-| ye Büyük Millet gayesi çok yüksektir. Koman esasi denilen Türk (mi yüksek zekâ ve (kabiliyeti ile! lâ muvafakati olmayan paçav | İvanm hükmü kalmamıştır. Hüseyin Avni Bey (Erzu- ta rum) İstanbuldaki makamların | kutsiyet ve kudretinin Türkiye de bulunduğunu ve o makamla rı kurtarmak için yemin ettiği ni söylediği vakit etraftan hay kırdılar : Mustafa Bey (Tokat) — İs Wmları istemiyor, memleketi düşmanlara teslim etti, Kürsüden Avni Bey istih- açmağa başladı, vekillerin hangi işleri yapabileceğine işaretle beraber aykuş altm kafesinde bermutat © ötünceye kadar bu kudretin Türkiyede bulunduğunu söylüyordu. Han gi kudret ? Zekâi Bey (Adana) ve Meh mut Esat Bey (İzmir) Encü. menin doğurduğu bu acip nes- nenin garyımuvafık olduğunu ilmi bir surette izah ettiler. Sal Bey © (Mersin) | şaşaladı ve çünkü iş suya düş- meğe ve güttükleri maksat or- tadan kalkmak tehlikesini gös termeğe başlamıştı. Bir son gayret ile işe sarıla- rak bu iki arkadaşa cevap ver. | meğe savaşıyordu. — Bir aralık | Tevfik Efendi (Çangırı) hay- kardı : — Bence doğrudur. Bu ema neti biz aldık. Elimizdedir. Bu | İ nu bir şahsa, bir hey'eti cüz'iye ye teslim edemeyiz vesselâm. Biraz evvel Tevfik (o hocayı alkışlayan mazbata Salâhaddin — Bey (Mersin) şimdi şaşırmıştı: Müfit Efendi (Kırşehir) — Salâhaddin Bey, daima alkışla | yordunuz. Salâhaddin Bey (Mersin)—| Burada Şeref Beyefendinin $ lerin cevap vermek isterim. Di yorlar ki evvelâ Reisicümhuru yapın, sonra bey'eti vekilenin vazifei mes'uliyetini,. Mahmut | Esat Beyefendi de © aynı şeyi tekrar ediyorlar. Lâkin biz bu rada vekiler için vazife ve mes- uliyet könunu yaptığımızı an- lamıyorlar mı? İş berbatlaşıyordu. sözü işitildi: — Söz Reis Hazretlerinindir. Gazi Hazretleri derin ve yük sek bir görüş ve ferasetle bü kanunun yıkmak istediği milli binayı kudretli elile tutarak an- sama başlamış ve diyordu Reisin iz Gazi Paşa Mevzu bahsolan meselede | kendimi bütün mevcudiyetimle cidden alâkadar telâkki edenler den birisiyim. Salâhaddin Bey bu kanunun ruhuna muarız mü taleat dermeyen eden arkadaş- larımıza karşı en son sözlerin. de demişlerdir ki: o Söylenilen şeyler yalnız teklif edilen ma dölerin tahribine aittir, Bunla- tm yerine ne kanulacağını söy | lememşilerdir. Bendeniz böyle mütalea etmiyorum. tarzda beyanatta rüfekamızın beyanatını tetkik ve tahlil edildikten sonra şu ne çıkar ki : (Devamı var) dersi ver- | Meclisinin | meçhul bir semte sevkedilmiştir BOMBAY, 3 A. İ umumi bayırbir Gandhi ile bir sant görüşmüş ve ken İ disine itidal dairesinde hareket et mek tavsiyesinde bulunmuştur. Gandhi, noktai nazarım vazihan teşrih etmiş olduğunu ve şimdi ar tık bir karar vermenin val yeye ait bulunduğunu beyan etmi. Hindistan ir. Evvelce valii umumiden Gandhi yi kabulden imtina etmek kararın- dan rucu etmesini talep etmiş olan «Gandhi'ye karşı İ BOMBAY,3 A.A. — Sabık toş- rik melis M. Patel ile sabık Kalküta belediye reisi ve Bengale kiyamının reisi M, Suhbaş Bosc ve Tradünionlar kongresi reisi M. Met- Mumaileyhim, bu beyannamede Gandhi de dahil olmak üzere bütün İ kongre azasını tam bir istiklâl elde etmeğe çalışmamış olmakla ittiham etmekte ve kongre icra komitesini İ de Hint hüküm: memleketin reddetmekte bulunduğu bir — misak aktetmek imkânını bahşetmiş oldu- undan dolayı muahaza eylemekte- dir. Bir tevkif daha BOMBAY, 3 A.A. — Bengale'li| | meshur ihtilâlcilerden M. Subbas | Bose, Kalyan'da tevkif edilmiş ve 0- vadan meçhul bir semte sevkedilmiş. | tir, Lord Vellington, Kalküta'da YENİ DELHEY, 3 A.A. — Hin distan valii urmumisi, Kalküta'ya git miştir. Yeni emirname YENİ DELHEY, 3 A.A. — Ye- ni senenin ilk emirnamesi neşredil- miştir. Bu omirname, Beneale bölü kim tayin etmek salâhiyet | mektedir. | Kızıl gömlekliler PIŞAVER, 3 A.A. — Zabita, bir polis memurunu yakalayarak rehine makamında Nowshera nahiyesinde saklamakta olan 5 Kızıl Gömlekliyi tevkif etmiştir. İngiltere'de muhaliflerin İ vaziyeti LONDRA, 3 A.A. — Parlâmen.| to muhalefet fırkası reisi M. Lands- bury, lord Willington'a bir. telgraf çekerek emirnameler meselesini mü | nakaşa etmek hakkının Gandhi'den | deriğ edilmesi suretinde valii uma. | milikçe ittihaz olunan battı hareke- tin birçok sosyalistleri müteessir et- miş olduğunu bildirmiştir. Gandi tevkif edilmesini | bekleyor | BOMBAY,3A.A, — Gandhi, ..- tele ” dığmdan dolayı müteessir bulundu- gunu söylemiştir. Pamuk ve altın BOMBAY, 3 Bombay İ simdiki ahval ve şerait devam ettile çe bir tek balya Hint pamuğu ihraç etmiyeceklerine dair mumnileyhe te- minat vermişlerdir. Gandhi, altın tacirlerinin de bu den ihracatına nihayet vermeleri için müracaat olunmasını talep et- miştir, Bu hususu temin saddında bir ta- kım tedbirler alınmış olduğu zanne- dilmeketedir. Valii umumi kapıyı şiddetle yüzüne kapamış BOMBAY, 3 A. A. — Gandhi, Reüter ajansı muhabirine beyanatta bulunarak valii umuminin telgrafna- ini büyük bir teessürle almış ol. duğunu söylemiştir. Mamaileyh is tenilen mülâkat için valinin nefsine İ hürmet etmesini bilen hiç bir. şah- sm kabul edemiyeceği bir takım şart lar ileri sürerek adeta kapıyı şiddet- le yüzüne kapamış olduğunu ilâve eylemiştir. Gandhi, valii umumiye cevap variyor BOMBAY, 3 A.A. — Tevkifinin pek yakın olduğuna dair musirrane deveran etmekte olan şayinlara rağ- men fecirden evvel uyanmış — olan Gandhi, vali umuminin telgrafına vereceği cevabı yazmıştır. Mahat- ma, son şubat ayında Delhy i | imzalandığı zaman ilâ hareketini; amış olduğunu ve Hint hüküme. İ Gandhi'ye eyi İ dra'ya azimetine | man mütareke şeraitini kabul etmiş bulunduğunu hatırlatmaktadır. İ Gendhi, cevabına hitam verirkeği | mamiyetine riayet etmeği ve arala. mücadele esnasında caniyane hiçbir hareket vukubulmaması ve şiddete müracaat olunmama, in elinden! geleni yapacağını beyan etmektedir. | İngiliz gazeteleri ne | diyorlar? LONDRA, 3 A. A. — Matbuat, Hindistan'ın vaziyeti hakkında müta lealar serdetmektedir. Gazeteler, İn- giltere'ye azimkârane hareket tav yesinde bulunuyor. Sundey o Ti gazetesi yazıyor: Taallüller, kı sızlıklar, meş'um meticeler verir zi- ra müfritlerin tahrikâtı bu yüzden kuvvet bulur. Son yapılan fedakâr. tlileri bizim Hindi: İsklar koparmağa ve İngiliz nufuzu- nu kırmağa, torpillemeğe teşebbüs ettiler. Reynolde gazetesi yazıyor: Şid- det hareketleri şimdiye kadar tabak kuk ettirilmiş olan terakdiyatı teh- | ridadmı gösteriyor. Vaziyetten it meetlyelleri tesbit et | esizdir. Hükü itme e kongre reislerinin ilim cinnet olacağını anlamaları icap | eder. Hint milleti gibi bir milletin nı hapisle, top ve tüfekle maz, Ağa hanın beyanatı PARİS, 3 A.A. — Yuvarlak Ma. sa konleransmdan sonra Ağa Han | birkaç hafta geçirmek üi indistan vaziyetinde hı İmiş olan ve gelmekte bulu- | savvülâtı dikkatle takip eyle- mektedir. Metin gemeimilnin biz mahahisise | memleketinin istikbali hakkında be yanatta bulunan Ağa Han, evvelâ| Londra müzakeratından © daha çok| iyi şeyler beklemiş olduğunu. işrap | etmiştir. Mumaileyh, Hint hükümet- | lerinden müteşekkil bir federasyon | ihdası husununun A8 seneden evvel ık ettirilmesi mümkün olmu. ve büyük bir iş olduğunu söylemiş- sete — — Rus - Romen misakı Türkiye mutavassıt vazifesini ifa edecektir! .A, — Romsya Sovyet hükümeti- | nin bir Rus - Romen ademi tecavüz | | misakı akti hakkındaki müzakerele- rin doğrudan doğruya alâkadar hü kürmetler arasında icrası arrmsunda | bulunmakta olduğundan haberdar ©- | öne | Binaenaleyh bu müzakereler; Var | sora vantasile olmıyacaktır. Bu ymü- zakerat, her iki memleketin Türkiye hükümeti nezdindeki orta elçileri a rasmda icra olunacaktır. Türkiye bü kümeti, şimdiye kadar Rusya ile Ro- manya arasında mulavaasıt vazifesi- ni ifa otmitşir. | Romanya hülkümetinin e Fransa hükümetinin telkini ile imüzakeratm wis'te icrasını talep etmiş olduğu söylenmektedir. Arrk Sovyetlerin cevabı benüz Bükreş'e vâsıl olma- mıştır, Hali hazırda müzakeratı cere | yan etmekte olan Fransa - Rusya ve| Lehistan - Rusya ademi tecavüz saklarnın Kellog misakından ve Lit vinoff protekolundün daha kat'i sulh teminatını ihtiva edeceği zannolun- maktadır İ Bu misaklara imzalarını vazede- | cek olan devletler, bilhassa arazi ta- rından birine karsı tevcih edilecek | kette ve mali iktısadi mukabelei bil misillerde bulunmamağı taahhüt € | deceklerdir. Muhtelif ademi tecavüz misakla- rım metinleri, yekdiğerinin ayni de | ğildir. Romanya matbuatı, arazi ta- | mamiyetine si? teminata müteallik bir maddeyi ihtiva eden bir misakın haiz olacağı ehemmiyeti ve | bunun Romanya'nın Basarabya hududunun zımnen tanınması mânasma geldiği. ni gizlememektedi Amerikada bahri İ hükümetin vazifesi, bu ve inşaat VAŞINGTON, 3 A.A. — Âyan meclisi bahriye encümeni, önümüzde ki perşembe günü Lindra müahede. | namesinin derpiş etmekte olduğu in | şant programın ilamaline mezuni- yet veren kanun lâyihas: hakkındaki tetkikatına haşlıyacaktır. Bahriye nazırı M, Adams ile bah | ri harekât dairesi reisi M. Pratt, en- cümende izahat vereceklerdir... | EİT iooonlar / İlerliyor Bir şehir daha işgal ettiler TOKİO, 3 A.A. — Mowklen'den Rengo ajansına gelen bir tel me, jeneral Kamura'nın kuman: altındaki livanın kuvvei külliye cumartesi günü öğleden sonra Kin- tcheou'ya girmiş olduğunu bildir. mektedir. Çin hariciye nazırının beyanatı NANKIN, 3 A.A, — Yeni hariciye nazırı M. Chen, vazifesine başlamıştır. Mumaileyh atideki be- yanatin. bulunmuştur: Cemi kvam mukarreratının da, gösterdiği veçhile modeni dünya- en, Japon milita- harp haline ben hayet vermek olacnletr. Hilbiemt, Kinteheou'yu her ne bahasına olur- sa olsun önüne geçilemiyecek olan inhizama kadar müdafan etmesi i- çin mareşal Tehang - Sue - Liamgin verilmiş olan talimatı ibka edecektir. Böyle bir inhizam, millete taze bir kuvvet verecektir. Nasıl ki vahşiya ne bir surette elde edilmiş olan her zafer, bir milletin şerefini payımal| eder ve beşeriyet nazarındaki nüfuz ve itibarından düşürür. Şehir nasıl işgal edildi , PEKİN,3 A.A, — Kinteheou hü ümeti erkânı harbiye heyetile bir- tar büyük setin gerisinde Lantehe- | Su üzerine çekilmiştir. Çin hariciye nazırı M. Chen'in şehri her ne bahasına olursa olsun müdafaa etmesi hususunda Çin kuv- vetleri kumandanma verdiği | emre| | rağmen Japon kıtaatı Kinteheou'yu bilâmukavemet işgal simişlerdr. — — vee — Amerika'da | Milyonerler | Azalıyor NEVYORK, 3 (A.A) — ka maliye nazırı M. Mellon, 28,496 milyonerin noksan olduğunun far- kına varmıştır. Mumaileyh, bu elim neticeyi varidat vergisi için yapmış olduğu müracast üzerime müşahede otmiştir. Amerikada milyoner, diye sene. yapılan yoklamada ancak 38,880 il yoner: “Mevcut” Demiştir. 1981 «« mesinde milyonerlerin 19,685'e inmiştir. zarfında Amerika mil inin yarısından fazlasını kay bel k borsasmdaki K- rattan ve diğer inâdlardan sonra busene M. Melion'un kasası na Sirf varidat vergisi mamile 1 mil- dolar noksan para girecektir. imdi senelik varidatı 1 milyon do İst olan 149 kişi vardır. Halbuki 1929 senesinde 365 ki- gi mevcut i mevcudu Fenlandiya içki istiyor | HELSİNGFORS, 3 A.A. — İçki; memnuiyeti hakkında arayı umumi- yeye vuku bulan müracaatın şimdi- ye kadar malim olan neticeleri şan- lardır: Memnuiyet lehinde 135,000; 1 64 şarapların istisnası belimde 7, Memmiiyet lerinde 300,000; rey | verilmiştir. Gazetelere nazaran hükü | met, memnuiyetin ilgasına dair olar kararnameyi sür'atle arlamakta olup 19 kânunusanide inikat edecek olan fevkalâde celsede müdafaa ede. cektir. İngilteredeki ecnebiler LONDRA, 3 A.A. — Büyük Bri- tanya'daki ikametlerini bir © takım tahdidata tabi tutan kanun mucibin- ce memleket haricine çıkarılabilecek olan ecnebiler, yakinda yeni bir ka- nuna tevfikan haklarındaki bu kara- İn istinaf edebileceklerdir. Bugüne kadar, bu kabil kararlara karşı istinaf edilmiyor, yalnız bir is tida ile dahiliye Mar müracaat olunuyordu. Amerikada faşistler WASHİNGTON, 3 A.A. — Ame vika'da bulunan bir takun İtalyan ri- caline karşı ahire: İmiş olan bom balar dolayısile mi ssiller mecl azasından M. Pinch, kongrenin merika'daki faşistlerle faşist aleyh tarlarının faaliyeti hakkında | tahki- kat icra etmesi Lâzum geldiği mütale asım serdetmiş ve böyle bir teldifte bulunmuştur. Tarih belli değil.. BERLİN, 3 A.A. — Selâhiyettar mmahafil, tamirat konferansının hangi tarihte inikat edeceğinin kat'i bir su rotte tesbit edilmemiş olduğunu te. eyyüt eylemektedir. Berlin'de 18 kâ- nunusamiden sonra Fransa hüküme- ti tarafından izhar olunan, miş bil ali Lausanne şehrinin İ mahalli olarak intihap edilmiş poe ğu muhakkaktır. Hükümet sanayicilere iyenisuhuletgösteriyor Teşviki sanayi kanunu tadil edili- yor ve yeni esaslar konuyor.. ANKARA, 3 (Telefonla) — Mer'i bulunan Teşviki sana- i kanununda hariçten gelen bazı iptidai ve smai malzemenin mai müesseselerine ucuz temin edilmesine mukabili memle- etimizde tedariki kabil olan bazı iptidat (o maddelerin mezkür müesseseler tarafından tenzilâtla tedariki imkânmn hasıl olma İsa için mezkür kanunda bazı tadilât sı muki dir. Bu hususta ümet Millet Meclisine bir lâyiha tevdi ede. cektir. Şimdiye kadar bir sınai müessesenin meselâ o ucuz tuz alabilmesi için ayrı ayrı heyeti vekileden karar istihsal etmesi icap etmekte idi. Yeni lâyihada bu fasıllar nazarı itibara alınmış tır. Bundan maada bina iratları vergisinin O müstesnalar fas): daha şamil bir hale ifrağ olunacaktır . Sınai müesseselerin müştemilâtmı (teşkil eden her türlü mebani mezkür vergiden müstesna tutulacaktır. Heyeti vekile beş saat devam eden bir içtima akdetti ANKARA, 3 (Telefonla) — Hey'eti vekile saat dörtten dokuza kadar devam eden bir içtima aktetmiştir. Beş numa ralı para koruma kararnamesile kontenjan listesinde yapılacak ! tadilâta dair olan kararname heyeti vekilenin gelecek içtima- nda görüşülecektir. Hariciye vekili T. Rüştü B. bugün Ankaradan hareket edecektir ANKARA, 3 (Telefonla) — Tevfik Rüştü Beyin hareketi yarın akşama kalmıştır. Kendisine hariciye vekâletinden mü- dürü umumi Vasfi, ve kâtiplerden İdris Çora Beyler refakat ede cektir, Ismet Pş.Hz.nin maka- ,ilesi ve Atina matbuatı ATINA, 3 (A.A.) — Yılba! Atbinaita Nea gazetesi; İs- İ sı tatilinden sonra dün tekrar | met Paşanın Atina ajansma vet intişar eden gazeteler ( İsmet | diği bu makalenin hususi ma Paşanın Atina ajansının İstan- | nasını bilhassa kaydederek di- bul muhabiri M. Zannetos tera | yor ki: M. Venizelos bize ma fından gönderilen makalesile | kaleyi büyük bir alâka ile oku. geniş bir mikyasta meşgul ol. |duğunu ve büyük ve çok aziz maktadırlar, Estia gazetesi ma | dostu ve meslektaşı ile her za- kalenin Yunan Bulgar münase | man olduğu gibi tamamen mu batına ait son kısmından bahse | tabık olduğunu beyan etmiştir. derek İsmet Paşanın temenni- vi yatının Bulgaristanla kat'i bir Türk-Yunan dostluğu anlaşma arzusundan hiç bir za- | (OAATİNA,3 A.A.) — Harici man hali kalmamış olan Yuna | ye nazını M. Mihalakopulos, nistanda sempatik bir akis bu) Politia gazetesine verdiği beya lacağını yazmaktadır. Elefte-| natta Türk — Yunan dostane diyor ki: |münasebatınm yakın — şarkta ziyetinde mes'ut | sulh için bir teminat teşkil et- bir değişiklik olursa (o Türkler | tiği ve bu münasebat nü ve Yunanlılar bunun ilk âmili nun pek ziyade vâsi olduğunu İ olmakla tefahur edebilirler. © | söylemiştir. Bosnada dört metre irtifada kar BELGRAT, 3 (A.A.) — 48 saattenberi fasilasız kar yağ- maktadır. Bosna'nın orta havalisinde kar irtifamın 4 metreye çıkmı; f olduğu haber veriliyor. Bazı yerlerde telefon muhaberatı ke silmiştir. Trenler, uzun teahhürlere uğramaktadır. Hitler mücadeleye mayısta başlıyacak BERLİN, 3 (A.A.) — M. Thöodor Wolff, (Berliner Ta gablatt gazetesinde şimdiki hükümetle Nasyonal - Sosyalisme / arasındaki başlıca mücadelenin önümüzdeki mayıs ayı zarfın. da Prusya diyeti intihabatı icra edildiği sırada başlıyacağını yazmaktadır, Nazistler buxayı ümit ile.beklemektedirler. ihtikârla Mücadele Yarın kanun mecliste müzakere edilecek.. ANKARA, 3 (Telefonla) — Yarınki meclis inikadında Eykaf umum müdürlüğüne da ir 3 kanun lâyihasile | İzmir heykelinin gümrük resminden Kaçakçılık Lâyihası Encümen tetkikatı ne za“ man bitebilecek? ANKARA, 3 (Telefonla) — Bütçe encümeninde kaçak- çılık Iâyihasınn müzakeresine bugün öğleden sonra da de vam edilmiştir. Müzâkerenin yarn ikmeli ve mazbatasını hazırlanarak matbaaya tevdii mukarrerdir. Bu suretle lâyiha hafta s0- nunda heyeti umumiyede mü zakere edilebilecektir. Bu mü- nasebetle mecliste sa re celseleri akti de muhtemel lir. Meclis o perşenbe veya cw- martesi inikadında kış tatiline karar verdiği takdirde 13 şu- bat cumartesi günü tekrar top lanacaktır. M. Wintson Churchill Bagamas'ta ve muamele vergisinden istis- masına dair teklif O müzakere edileceği gibi ihtikârla mücade leye dâir olan lâyihanın da ikir ci müzakeresi mi —memi- Habeşistan veliahtı Pariste PARIS, 3 (A.A.) — Bahriye na sırı Ras Tapari'nin tetevvücü esna smda Fransa'yı temsil etmiş olan ma royal Franchet d'Esperey, | teşrifat müdürü umumisi de Fouguiere, Habeşistan velihtini istikbal etmi; Veliaht, öğleden sonra Elysde 9- rayında M. Doumer'i ziyaret etmiş