4 Ocak 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

4 Ocak 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN GÖZÜ HALKIİN KULAĞI HALKINDİLİ « Yaz işleri telefonu: İstanbul — 202038 — PAZARTESİ — 4 Kâmumusani 1932 on Post Kdare işleri telalona: İstanbul h 20203 Fiatı ATİNADA N MuhsinB.in Gazetecilere Düşmanlığının Esasını Mütareke Devrinde Aramalıdır Matbuat Cemiyeti Reisi Hakkı Tarik, İkinci Reis Ahmet Şükrü, ( Ortada) Umumi Kâtip Etem İzzet Beyler Ertuğrul Muhsin Bey Türk gazetecileri hakkında dün yine bazı tefevvühatta bulundu. Ertuğrul Muhsin Bey Darülbe- dayi Rejisörüdür. Darülbedayi yeni bir operet heyeti vücuda getiriyor. Bu heyetin çalışma tar- zını takip ve tetkik etmek mak- sadile bir muharririmiz evyelki gün Darülbedayie uğramıştı, Er- tuğrul Muhsin Bey fırsatı ganimet bilmiş, Türk gazetecilerinin Da- rülbedayi düşmanlığından bahset- miş, bu düşmanlığın sebebini, on- ların sahneye çıkmak, kafayı çe- kerek artistlere kur yapmak is- temelerine atfetmiş; kendisi buna müsaade etmediği içindir ki Türk gazeteciliğinde bir nevi Darülbe- dayi düşmanlığı uyanmış. Adliyeye Verilen Plâklar Ne Ol ! Ertuğrul Muhsin Beye bu söz- lerinden dolayı “Son Posta,,, dün- kü nüskasında icapeden cevabı verdi, Bugün de, Matbuat Cemiye- tinin Reisi Giresun —Meb'usu Hakkı Tarık, Cemiyet İkinci Re- isi ve Milliyet gazetesi Müdürü Ahmet Şükrü, Cemiyetin Umum! Kâtibi ve Milliyet Tahrir Müdürü Etem İzzet Beylerin bu çirkin isnada karşı fikirlerini kaydedi- yoruz. Cemiyet reisi — sıfatile *“cemiyetli,, cevap vermek İlüzu- munu duyduğu için Hakkı Tarık Bey birar iphama kaçmıştır. Diğer — meslekdaşlar, — vaziyetin çirkinliğini olanca Üryanlığı ile deşiyor ve Ertuğrul Muhsin Beye lâzımgelen mukabeleyi yapıyorlar. (Devamı 8 incl sayfada) acak? — Yeni Matbuat Kanunu mucibince plâk dolduran müesseseler her plâktan Müddeiu har. mumiliğe ikişer adet vermiye mecbur bulunmaktadır- Müddeiumumilik bu plâkları müesseselerin depolarında - tetkik et'ı!ıelno, istenildiği zaman teslim etmek şartile plâkları senet muka- bilinde müesseselere bırakmaktadır. Gramofon plâkları da kanun mucibince altı aylık bir müruru zamana tâbi olduğundan Müddeiu- mumilik müddetin mürurundan sonra plâkları sattırarak bedelini ha- zineye irat kaydetmek tasavvurundadır. Yeni kanunun tatbikinden sonra doldurulan plâkların miktarı iki bini geçmiştir. Kaza Sigortası Bir Şirketten Başka Hiçbiri Otobüsleri Sigorta _Elmiyor otobüs faciaları mazarı dikkati celbedecek derecede çoğaldığın- dan Belediye otobüs kazalarına karşı sigorta vücuda getirmeyi dü- şünmüş, bazı sigorta şirketleri nez- dinde teşebbüsatta bulunmuştur. Sigorta şirketleri kazaların pek sık vuku bulduğunu ve ekseriya ölümle neticelendiğini ileri sü- rerek bu teklifi kabul etmemiş- lerdir. Belediyenin yapmak is- tediği sigorta hem yolcu haya- tma, hem de arabaların parça- lanması ihtimaline karşıdır. Belediye murakiblerinden Tev- fik B. dün sigorta şirketleri nez- dinde iptidat bam tetkikat yap- mıştır. Sigorta şirketlerinin bu istinkâfına mukabil yalnır Anadolu sigorta şirketi bu teklifi kabul etmiş, fakat çok ağır şartlar dermeyan - etmiştir. Anadolu Sigorta Şirketi tak- side çalışan bütün otomobilleri ve bu otomobillerin kazalarını sigorta edeteğini, taksi otomo- billerini azami beş bin, otobüsleri de azami ( 7500 ) liraya sigorta yapacağiım, her kara için de (1500) lira hayat sigortası yapa- cağımı bildirmiştir. İÇİN YENİLDİK akçıların Kurnazlığı Meydana Çıktı Son zamanlarda otomobil ve İKendileri Ucuz Kaçak Mal Getiriyor, ' Sonra İhbariye İçin Haber Veriyorlardı Antep Müskirat İnhisar İdaresi Merkezi Adana ( Hususi Muhabirimiz- den) — Cenup vilâyetlerinde senelerdenberi devam eden ka- çakçılığın önüne geçilememesinin sebebi kaçakçıların pek kurnaz bir surette hareket etmelerin- den ileri gelmektedir. İşte size bir misal; Antepte rakı kaçakçılığı ile ı mücadele için İçki İnhisar İdaresi orada ilk fabrikayı açtığı vakit kaçak rakı ihbar edenlere okka başına (90) kuruş verileceğini ilân etmiş. Bunun üzerine her ay beş altı bin okka kadar kaçak rakı ihbar edilmiye başlanmış ve İçki İnhisar İdaresi de bu rakıları (Devamı 8 ineci sayfada ) Spor Muharririmiz Sebebini Anlatıyor Dün saat üçlü. Matbaanın telefo- nu çaldı. Bir karlimiz soruyordu: — Maçtan haber var mı? Cevap verdik — Henüz telgraf almadık. Fakat bu dakikada maç henüz bitmemiştir efendim. * İşte bu ilk telefondan sonra gece yarısına kadar telefonumuz mütemadiyen işledi. O kadar ki, karilerimizle dakikada dört mü- kâleme yaptığımız oluyordu. Ati- nadan ilk telgrafı akşama doğru müstacel — olarak almıştık. Ne yalan söyliyelim, bu telgraf bize müthiş bir kara haber getirdi: Atina 3 (Müstacel) — Yunan takımına (4-1) mağlüp olduk,, Bu kara haberi her telefon mükâlemesinde karilerimize ve- rirken büyük bir eza duyuyor, fena halde üzülüyorduk. Bir kısım karilerimiz otomobillerle matba- amıza kadar zahmet ederek bizzat tafsilât istiyorlardı. Nihayet mü- sabakanın tafsilâtını bildiren te- graflar da gelmiye başladı. Oyun Nasıl - Oynandı? Atina, 3 (A. A.) — Galata- saray Fenerbahçe muhteliti ile Yunan muhteliti arasındaki maç, bugün 3 te (20) binden fazla Yunan takımına sekiz oyuncu veren Olimpiyakos takımı (Geçen sene İstanbula geldikleri zaman Rıhtımda çekilen Resim) seyirci muvacehesinde — yapıldı. Stadyomun içi, dışı -hıncahınç dolu idi. Polis intizamı müşkü- lâtla temin edebiliyordu. Türk futbolcuları sahaya bü- yük bir Yunan bayrağını uçla- rından tutarak çıktılar. Şiddetle alkışlandılar. Mutat merasimden sonra muzika Türk ve Yunan milli marşlarını çaldı. Ayakta dinlendi. Oyun — Bulgar Doşef'in idaresinde tam saat 3,07 geçe başladı. Parayı biz kazandık. Türk Muhteliti Slavyas ya karşı oymyan takımdı. İlk hücumu Yunanlılar yaptılar. (Devamı 11 inci sayfada) hakem M.