4 Ocak 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

4 Ocak 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

4 Kanunusanı ———t Uunat Takımı na Karşı Niçin (4-1) Mağlüp Olduk? Spor Muharririmiz Sebebini Anlatıyor | (Baştarafı 1 inci sayfada ) Bir müddet Türk kalesini sıkıştılar, 3 dakika içinde Yu- nanlılar arka arkaya iki akm yaptılar. İkinci akın tehlikeli bir vaziyet ihdas ett.. Ulvi tam yerinde vaziyeti kurtardı. Top uzaklaştı. Bunu bizim güzel bir akınımız takip etti. Soldan Rebi- inin çok seri bir kayışı Yunan müdafaası önünde kaldı. Bu sırada Yunanlılar aleyhine bir korner oldu. Fakat neticesiz kaldı. Kaçırılan — Gol Top Türk kalesi önüne geldi. Karışık bir vaziyet hâsıl oldu. Yunanlı muhacim ofsayt vaziyet- te aldığı topu Türk kalesine at- tı. Hakem ofsayt cezası verdi. Mithatın — ortaladığı topu alan Türk muhacimleri gezel bir akın- la Yunan kalesi önüne indiler. Fikret ve Rebii arasında gü- zel bir konbinezan. Top Zekinin Ayağında. Yunan müdafaasının yerinde bir müdahalesi akını akim bıraktı. Ve bunü bir Yunan akı- mı takip etti. Yunan sağ açığı- Bin uzaktan çektiği şütü Ulvi kurtardı, Akınlar karşılıklı tevali ediyor. Fakat sahaya yabancı ve he- yecanlı — oldukları aşikâr olan Türk oyuncuları bir türlü açıla- mıyorlardı. Yunan muhacimlerin- den birinin Türk kalesi önünde ıska — geçmesi. ve — Burhanın seri — bir. şekilde — yetişmesi Türk kalesini büyük bir tehlike- den kurtardı. Türk muhtelitinin bunu takip eden akını korner ile neticelendi. Korner boşa gitti. Bunu an bir akın daha takip etti. Fakat ofsayt ile kırıldı. Tehlikeli Bir Akın Karşılıklı akınlar tevali ediyor ve fakat ekseriyetle Yunan takı- mi Türk kalesini - sıkıştırıyordu. Bu sıralarda Yunanlılar aleyhine verilen bir frikik neticesiz kaldı. Yunan merkez muhacimi iyi bir akın neticesi çektiği kuvvetli bir gütü kale üzerinden geçti. Bunu bir Türk akını takip etti. Muzafferin güzel bir şütünü Yunan kalecisi plonjonla kurtar- dı. Bu sırada Yunan kalesi teh- likeli anlar geçirdi. Buna Türkler bir türlü açılamıyor. Re- şat canla başla çalışıyor, tehli- keli bir akını durdurdu. İlk Gol Dakikalar geçiyor bir netice alınamıyordu. Her iki taraf asa- biyet içinde? Türkler hiç te ken- dilerinden beklenen oyunlarını gösteremiyorlar. 30 uncu dakika da Yunan merkez muhacimi sa- katlanarak oyundan çıktı. Yerine Simonidis girdi. Top Türk kalesi önünde do- laşıyor, tehlikeli - bir şütü Ulvi yere yatrak kurtardı ve alkışlandı. Tl"ır.k kalesi çok tehlikeli anlar geçiriyor, aleyhbimize bir korner. Yunan sağ açığı çekti, kale önünde çok karışık vaziyet, 38 inci dakikada top Simonidisin ayağından Türk kalesine girdi. İlk gol. Türkler mukabil akın yapıyorlar, fakat hepsinde bir durgunluk ve tutukluk var? Fik- retin bir şütü avta gitti. Fikret, Bizim takimın yegâne golünü yapan Cavat Bey Zeki, Rebil arasında iyi bir konbinezonla top Yunan ka- lesi önüne geldi — Tehlikeli bir vaziyette Yunan müdafii to- pu elile tuttu. Firikiki Zeki çekti, avt, birinci haftaym 1-0 neticelendi. İkinci Haftaym İkin haftayında Mehmedin ye- rine Niyazi girdi. İlk akını Türk muhteliti yaptı. Niyazinin bir şütü kalecinin elinde kaldı. Her iki kaleye mütekabil akınlar devam ediyor. Bilhassa Türkle- rin şütleri hep avt oluyor. (5) inci dakikada top Türk kalesi önünde dolaşırken ofsayt «vaziyelinde Türkler aleyhine ikin- ci bir gol oldu. Hakem ofsaydı görmedi. Ulvi kolundan hafif surette sakatlandı. Yerine Avni geçti. 11 inci dakikada bir Yunan akımı esaasında ikinci ve bariz bir ofsaydı hakem gene görmedi, sağ içleri üçüncü golü atıyor, Yunan- hlar Türk kalesini sıkıştırıyor. Akınlar biribirini takip ediyor. Yunan Kalesi Önünde 14üncü dakika Kemal Faru- ki oyundan çıktı yerine Reşat geçti. —Reşadın yerine Fikret, Fikretin yerine de Cevat gir- di. — Karşılıklı akınlar — şiddet- lendi. Türk — oyuncuları yavaş yavaş açılmağa ve Yunan kalesine tehlikeli anlar yaşatmıya başla- ladılar. Bu vaziyet uzun müddet devam etti. Yunanlılar ayni mu- vaffakıyetten geri kalmıyorlar. Muzaffer ve Zekinin birer şütü avta kaçtı. Yunan kalesi tekrar teblikeli anlar geçirdi. Bu aralık Türk kalesi de bir iki tehlikeli vaziyet atlattı. Yu- nanlılar mütemadiyen ofsayt va- iyetinde kalıyorlar, Bu sırada ;ı’:hımıı bir ıı:k.ııı sol iç Avni ile karşı karşıya kaldı. Türkler aleyhine 4 üncü gol oldu. Son Dakikalar Bundan sonra tehlikeli bir şütü Avni kurtardı. Son dakika- lar Türk muhacimler Yunan ka- lesini sardılar, Zeki güzel bir şüt çekti. Top kale me çarplı. Geri gelen topu Cevat güzel bir — vuruşla — Yunan — kalesi ağlarına taktı. Türklerin bu ilk göolü şiddetle — alkışlandı. Türk Ekmeğinizi tartırınız. Narh tartı üzerinedir, Aldanmayınız!.. oyuncuları hâkim bir vaziyet al- mışlardı. Fakat vakit bitti. Ha- kemin oyunun bittiğini ilân eden düdüğünü 20 bin kişinin tufan gibi kopan alkışları takip etti. Hakem İyi Değil Hakem oyunu hiçte idare edemedi. Ofsayt ve — favulleri görmedi. — Yunanlıların yaptık- ları ikinci ve üçüncü gollere cf- sayt — çalmadı. 'Türk — takımı bheyeti umumiyesi ilibarile çok durgün ve tutkundu, bu da oyuncuların fazla heyecana ka- pılmalarından ileri geliyordu. Hemen hemen bütün oyuncu- lar çok Fsinirli ve gayrişwri oynuyorlardı. Ancak ikinci dev- renin sonlarına doğru Türk ta: kımı az düzeldi ve bakiki oyu- nunu göstermiye başladı. 20 dakika mütemadiyen gü- zel hücumlar yaptılarsa da Yu- nanlıların defansı bir göolden fazla yayılmasına mâni olnu. Spor Muharririmiz Diyor Ki: | Bu sütunlarda karilerimize bildirdiğimiz. müsabaka - tafsilâtı geldikten sonra spor Muharriri- mizin mütaleasını sorduk. Muhar- rırimiz diyor ki: — Bu tafsilât bizim tam kombine bir şekilde oymıya- madığını göstermektedir. Fakat mağlübiyetin hakiki sebebini ve sebeplerini müsabakadan evvelki günlerde —aramalıyız. Düşünü- nüz. bir. keree Üzün süren bir- deniz yolculuğu. Öyle bir yolculuk ki hafif olmıyan bir fırlınanın — tesiri sporcularımızı hayli yormuştur. Sonra müsaba- kadan bir gün evvel sporcuları- mız istirahat edecekleri, kıs- men de ekzersi.. ve idman- larile — meşgul - olacakları yer- de Atinada etomobillerle uzun bir gezinti yapmışlardır. , Ziyafetlerde bazır bulunmuşlar- dır. Halbuki bu tenezzüh ve zi- yafetlere Yunan takımına giren — oyuncular — iştirak — et- memişler, onlar istirahat ve idmanla mMeşgul olmuş- lardır. Esaşen bizim takım henüz buradan hareket etmeden - evvel Atinada geçirilecek günler için hazırlanan programın bizim aley- himizde olduğu hakkında alâka- darların —nazarı dikkatleri de celbedilmiştir. Demiştik ki: “Beyler, programı tatbik et- meyiniz. Sonra bizim çocukler yorulur. Müsabakanın neticesi aleyhimize çıkar, ,, İşte bu cihete, ihtarlara rağ- men dikkat edilmemiş, ziyafetler, gezintiler yapılmış ve tabil bizim çocuklar müsabaka kabiliyetlerini kaybetmişlerdir. Yeni Neşriyat Havacılık Ve Spor Mecmuanın Yılbaşı sayısında kendi kendine uçan tayyarelerle kadınların tayyarecilikte nasıl ile- riledikleri, Hava kıraliçesi vardır. Tayyare Cemiyetinin gayeleri için halkın nasıl çalışmakta ol- duğunu gösteren iki sayfada gü- zel yazılar ve resimler iktısat ve tasarrufa dair bir makale vardır. Mecmua, bu nüshadan itiba- ren, bir Alman kruvazörünün Harbi Umumideki maccralarını tefrikaya başlamıştır. | | | takımın Neler Dinliyeceksiniz 4 Kânımusani 932 Pazartasi İstanbul — (1200 metre, 5 kilovat) 18 gramofon e opera - parçaları 19,5 birinci kısım alaturka sar, X0 gramofon neşriyatı, Anadolu Ajansı haberleri, 21 ikinci kasım — alaturka sar, 22 orkestra Heileberg — (276 metre, 75 kilo- #at) 20,30 yeni sesli filimler, 21,40 salon orkestrası. Brüno — (341 metre, 36 kilovat) Çek istasyonlarından naki?. Mühlaker — (360 metre, 75 kilo- vat) 19,45 Frankfurttan naklen kon- Ber, 23,05 Stüdgarttan naklen dans havaları. Bükreş — (394 metre 16 kilo- vat ) 20 klâvye konseri, 20,45 şarkı konseri, Belgrat — (â29 metre, 2,5 kilovat) 20 orkestra, 21 koönser, 22,05 gra- molon. Roma — (441 metre, 75 kilovat) 21 hafif musiki, halk konseri. Viyana — (Sİ7 metre, 20 kilovat) 20,15 opera san'atkârları tarafından şarkı konseri, 22,30 orkestra. Peşte — (550 metre, 23 kilovat) 19,15 Çıgan orkestrası, 20,30 opera Orkestrası, Varşova — (1411 metre, 156 kilo- vat) 20,15 (Sitraus) un Der Tapfere poldat isimli opereti. Berlin— (1635 metre, 75 kilovat) 19,30 dans havaları, 21,10 komedi, 22,15 siyas! gazeteler. 5 Kânunusani 932 Salı İstanbul— (1200 metre, $ kilovatj 18 gramofon ile opera parçaları, 19,5 birinci kasım alaturka sax, 20 gramofon neşriyatı, Anadolu Ajarsı haberleri, 21 ikinci kısım alatarka saz, 22 orkestra, Heilaberg — (276 metre, 75 kilo- vat) 20,05 Könlgaberg operasından naklen, Angelina operası. Brüno — (341 metre, 36 kilovat) 19,40 balk musikisi, 21,30 klavye konseri, Mühlaker — (360 metre, 75 kilovat) 20 şen gece, 21,20 hafif musiki. Belgarat — (429 metre 25 kilovat) 20,5 Zağradan nakil. Roma — ( 441 metre 75 kilovat ) 20,5 radyo gazetesi, 21 muhtelif konser. Viyana — (517 metre, 20 kilovat) 19,5 halk konseri, 21 iki klavya, 22,15 akşam konseri. Peşta — (550 metre, 23 kilovat , 19 org konseri' 20,35 Macar şarkıla- rı, 21445 günün haberleri, sonra dans havaları. Varşova— (1İ1 metre, 158 kilo- vat) 20 şarkılı konferans, 20,15 balkk konseri, 22,50 dans havaları. Berlin — (1635 metre, 75 kilovat) 20 şen gece, bir vakit olmuştu. Şim- di olmaz, 21,10 orkestra, 22,30 kon- ! ser. Dikkat:; Dercetmekte olduğumuz programların Avrupaya alt olan kısmı vasati Avrupa saatiae görs tanzim edilmiytir. İstanbul saatine tatbikı içla Avrupada saat (12) oldağu raman İslanbulda (1) e geldiği farzedilmelidir. Tahran Yari-gıiıı_ İran Hükümeti Sigorta Şirketlerinden Para Aldı Tahran ( Hususi ) — Geçen- lerde İran Meclisi Meb'usan bi- nası yanmıştı. Yangın hakkındaki tahkikat ikmal edilmiştir. Yan- gima kazaen çıktığı tesbit edil- diği için hükümet sigorta şirket- lerinden (400) bin tümen almıştır. İranda Ecnebi Şirket'er 'Tahran ( Hususi ) — Yeni bir kanun lâyihası hazırlamıştır. Bu lâyihaya göre İranda bulunan bütün ecnebi şirketlerle bankalar dahili muamelelerinde Farisi li- sanı — kullanmıya mecburdurlar. Müstahdemlerinin üçte ikisinin de İranlı olması şarttır. Sırbistanda Kar Dört Metre Belgrat 3 — 48 saattenberi fasılasır. kar yağmaktadır. Orta Bosnada karın yüksekliği dört metreyi bulmuştur. Bazı yerlerde telefon muhaberesi kesilmiştir. Trenler uzun teahhurlarla geli- yorlar. Ümer Hayyamın Mezarı Tahrandan bildirildiğine göre İran hükümeti, rübailerile bütün dünyada şöhret bulan Ömer Hayyamın Nişaburdaki kabrini mükemmel ve muazzam bir şe- kilde tezyine karar vermiştir. Defterler -Yırtılmış Şeyh Mehmet Ef. veresesinin defterlerini imha etmekle maznun Evkaf İdaresi — mütekaitlerinden Nazmi Ef. nin muhakemesine Ağır Cezada başlanmıştır. Evkaf İdaresinin zararının tesbiti için muhakeme başka bir güne bıra- kılmıştır. | Evkaf İdaresinde Tasarruf Maksadile Yeni Tadiller Yapılacak Ankara, 2 — Evkaf Umum Müdürlüğünün 932 — bütçesinde bazı tadiller yapılmasına dair hazırlanan kanun lâyihası pazar- tesi günü Mecliste müzakere edilecektir. Tasarruf —maksadile Evkaf idaresinde avukat muavini, tanbul Evkaf müdürlüğü Varidat müdüriyeti, vilâyetlerdeki tetkiki hesap ve tahakkuk ve tahsil memurlarından iki tanesi, zey- tinlikler müdüriyeti ve kâtibi, Muhafaza — Memurları — kadro- sundan iki tane Süvari Muha- faza Memuru, dört Kayıt Me- muru, dört odacı vazifesi ilga edilerek Buna mukabil yeni- den; 75 lira maaşlı bir umum müdür muavinliği, 45 lira maaşlı İstanbul Evkaf Müdürlüğü için bir varidat müdüriyeti, ( 40-) Hra maaşlı mahlülât müdürlüğü 30 lira maaşlı Malülat Muham- minliği, 70 ve 50 lira ücretli Mahlülat Takip Memurlukları ve 50 lira ücretli (3) tan kâtiplik ihdas edilecektir. Ispanyada Bir İnfilak Bübao 2 — Bir otelde kalo- rifer tertibati yapılırken bir in- filak olmuş, iki amele ve otel hizmetçilerinden bir kadınla bir garson ağır surette yaralanmış- lardır. Potoğraf Tahlili Kuponu Tablatinlzi Üğrenmek İatiyorsımız fotoğrakıaım 5 adet kupon ile bir- likte gönderinlz Fotoğrafımız sıraya tabidir. ve iade edilmes. ksim, meslek veya san'at ? Hangi suzllerin gevabı ? Fotojraf intişar edecek mi?