4 Ocak 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

4 Ocak 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

“Soan Posta, baftada iki defa sayıfası yapar. Bu sayfalarda düayatın artistlerin en yeni sinema — haberleri, hayatı ve sinema — âlemindeki cereyanlarından — bahsedilir. sinema san at İNE «Son Posta, bulunan yegüâne Holivutta bususi muhbirl Türk gazetesidir.. Ho livut mubabirimiz, her hafta bize mektup gönderir ve sinema âleminin — içyüzünü anlatır. Anila, Vi’îHA(;)livutta Bir Şoförle Evlen Holivut Busi ) ( Hu- - Müre Goldvin — etüdyo- larının en — güzel yıldızı olan “Anita Paj » — durmadan filea — çeviriyon Son günlerde he meu biç boş dur- duğu ve stüdyo- dan dışarı çıktığı yok gibidir. En son başladığ film- de “Meksikalı dilber , rolü oy- namaktadır. — Bu rol Anitaya oka- gdar yakışmıştır ki, provaları gören artistler bile bu güzelliğe — hayret ediyorlar. Fakat siz bu defada — sarışın Anitaya sorunuz, Bu son — film onu okadar yor- muş, okadar kederlendirmiştir ki.. — Hergünkü bayatı bütün yıl- dızlardan — daha intizamlı geçen bu güzel yıldızı kederlendiren, ü- zen sebepler ne- dir, bilir misiniz? Kıskançlık — ve Anita Paj dedikodu. Holivudum dıştan — gö- rünen cilâlı, cazibeli, parlak ve muhtsşem bir manzarası vardır. Fakat buna aldanmamalı. Çünki Holivut içinden görüldüğü zaman kadmile Terkegile bir dediko- du bataklığına benzer, Milyonlar kazanan meşhur yıldızların bir- çı.ığ'lı boş - vakitlerinde yalnız biribirlerini çekiştirmekle uğra- Şırlar, İşte son filminde “Mek- sikalı dilber, — rolünü oynuyan (Anita Paj)da müthiş bir dedi- kodu hücumuna uğramıştır. Za- | vallı Anita, hakkında öyle kuy- ruklu yalanlar uydurulmuştur. kâ, bu vaziyet karşısında ağlamak- tan başka bir çare) bulama- mıştır. Bakınız, size bu yalan- ların bir kaçım anlatayım. Anita bir akşam stüdyodan çıktı, etombiline bindi ve evine hareket etti. Tam Santa Monika caddesinden geçerken karşıdan bir artistin işaret ettiğini görünce — otosunu durdurdu. | Aralarında şöyle bir muhavere oldur — Aziz Anita, yeni bir taşeb- bsünü haber aldım. Sana — saadet temenni etmek İsterim. — Fakat bu nasıl şeydir? — Canım herkesin ağzında çal. kanıyor. Mister Goldvinin #oförile evlenmiye karar vermişsin! Bu, kuyruklu bir yalandır. derbal sinirlendi ve bağırdır — Fakat bu bir yalan! Anita rezalettir. Müthiş A » ita ertesi gün gitti, Bu yalan haberi locasına çekildi, düşrm.ı.;,. baş- ladı. Kendisine limonata getiren garson hafif sesle sordu: Bimr Muhterem Mis, mukavele- nizi feshedeceğinizi işittik. Doğ- Tusu çok müteessir olduk, Sizden ayrılmak bize çok ağır gelecek, stüdyoya in tesirile iyormuş! " B “Meksikalı dilber,,| rolünde Anita fırladı bağırdı: — Aman Yarabbi, neler uyduru- yorlar. Yalan, yalan!.. Ve derhal — direktörün yanına giderek bu yalan Şşaylaların vakit geçirilmeden tekzibini şiddetli bir lisanla rica etti. Dedikodular bu kadarla kalmıyor. Daha neler uydurmuşlar ve uyduru. yorlar. Bütün bunların bir tek sebe- bi var: Kukançlık. Anita güzelliği sayesinde bu- gün büyük bir itibar ve servet kazanmıştır. Bunu çekemiyen di- ğer artistler onu kıskanıyorlar ve mevküni sarsmak için böyle yalanlarle — artisti — sinirlendiri- yorlar. Aşkın Zamanı Güzel “Billi Dov,, ne zaman- danberi ortadan kayboldu. Film- lerini seyredemez olduk. —Fa- kat Amerikadan yeni gelen mec- mualar bu güzel yıldızm yeni bir filme başladığımı haber veri- yor. Bu filmin ismi “Aşkın Za- mam, olacaktır. Billi Dov bu filmde tamam (73) kıyafete bürünmektedir. Kimbilir bu (73) güzel elbise kaç bin liraya yerinden ve AHMET çıkmıştır ? Bir Saat Sizinle Beraber... Hastalandığı için bir sene- denberi istirahate çekilmiş olan Jozefin Dun “bir saat sizinle beraber...,, filminde mühim bir rol almıştır. Bu film Janet Mak- Donalt, Moris Şövalye, Roland Young. Jenevicv Tobin tarafların- dan çevrilecektir. Fransızca nüş- hası yapılacaktır. |Mari Bel (Film | Yeni Bir . » Çeviriyor *“Samson,,, “Bora,, “Hırsız,, pl- yesleri ile Darülbedayüin halkımıza tanıltığı büyük Fransız edibi Hanri Bernştayn ötedenberi sinema aleyh- tarıdır. Beyaz perdeyi çocuk oyun- cağı addeder ve fikrini de açıkça söylemekten çekinmez. Bununla beraber Hanri Bernştayn veeli film çıktıktan sonra Amerika- ya bir seyahat zaptı. Holivuda gitti. Orada yapılan son eserleri gördü ve Avrupaya fikrini tamamen değiş- tirmiş olarak avdet etti. Fazlası var; Bir de senuryo yapınıya karar verdi. “Hanri Bernştayn,, in yapacağı senaryo La fameuse janine Lacroix mdını taşıyacak ve — başlıca rolü Marle Bell tarafından — oynanacaktır. Dlevzuu bir kadının 10 senelik haya- tının bikâyesididir. Bernştaya, Fransız tiyatro mü- elliflerinin en velüt olanlarından bi- ridir. Bu itibarla daha ilk senaryosu gekilmeden bir ikincisini de hazırla- mıştır. Bunun ismi de "Eski oyuncaklar,, dir, Hanri Beraştaynın bu sene en çok sevdiği filimlere gelince, şur- lardır: — Amerikeda Smart Money, Av- rupada “Hürriyet bizimdir,, ve “Dişl köpek filimleri, Sesli Ben Hur Bir vakitler bütün dünyada bir hâdise teşkil etmiş olan “ Ben Hur ,, filminin sesli bir kopyesi — yapılmış ve Amerika sinemalarında gösterilmiye baş- lanmıştır. Sinema — mecmuaları sesli Ben Hurun daha fazla rağ- bet kazandığını haber veriyorlar. Do w. nald e& “ Donald Dillavay , Holivuttaki başlı bir artist olduğu için ı l l kendisine farla Yeni Yıldızlar Eser Yazmıya Başladılar “Una Markel,, Holivutta yeni yetişen yıldızlar mevki ve şöhret elde etmiye muvaffak görünmez, gazete ve mecmualarda resmi arasında müstesna bit olmuştur. Evvelce stüdyolarda basılmazdı. Fakat sesli filimden sonra birdenbire parlamış ve M. G. M. kumpanyasile de zengin bir mukavele Imzalamıştır. Sarışın bir güzel olan “Una,,bu sene çevrilecek birçok filimlerde rol alacaktır. Una bir de eser yazmıya başlamıştır. Bunda nasıl meşhur olduğunu ve meşbur olmak Için neler yapmak lâzungeldiğini anlatmaktadır. Dillavay bir iamide *" Tam erkek ,, tir. Ağır itibar gösteriyorlar. Bugün “ Fox , stüdyolarında çalışan “ Donald ,, Holivuttaki güzel erkekler arasın- faxla n güzelliğine medyun olan * D şöhret bulanlardan birisidir. bu şöhreti kısmen de ziyade sesli filmden Bilhassa onald , daha sonra parlamıştır. Bu güzel erkeğin en çok sevdiği ve meşgul olduğu şey, evvelâ; ,şurkçı: söylemek, sönra da kitap okumaktır. Aşkı macoralarından bahşeden romanları çok sevdiğini söylüyor, [Döri' ri’arçalı —— |'Büyük Bir ilm Yapıldı Sergüzüşt ve seyahat filmleri anlar | şılan moda haline geldi, o derecede ki Amerikada hergün filân mücsse- senin fiân mıntakada tabil bir file gekmiye başladığı, veya tanınmış bir san'atkârın bu maksatla düm yanın bilmem hangi köşesine gittiği söylenmektedir. Fakt bu dakikaya kadar bu yeni cereyanın yalnız bir eseri meydana çıkmıştır. Bu eser yekdiğerile biçbir. alâkası mevcut olmıyan dört filmin birleştirilme- sinden vücuda gelmiştir. ve seyirciyi dünyanın dört köşesine götürmeke tedir. Bu filmin ilk kısmı, Amerika tarihi tabil müzesi tarafından Buzla Şimal denizine ve Siberyaya gönder- hayetin bikâyesidir. Bu filmde kutup ayıları, eskimoları, kar çölleri ve cümudiyeleri görülmektedir. Filmin ikinci kısını bizi kutuptan ayırarak güneş memleketlerine geti- riyor. Baali adalarında çiçekle süs- lenmiş genç kızların İştirakile yapıs lan dini bir bayramı seyrediyoruz, Bonneo adalarında maymun ve pats ter avlarında hazır - bulunuyoruz, sonra Çine geçiyor, Tibete yükseli» yor, bir fil kavgasında meler olabi- leceğini görüyoruz. Filmin üçüncü kısımı Vasati Ak rikadan bahsediyor, Burada da fil vardır, aslan vardır. Herkesin kendi eli e öldürdüğü aslanların postuna bürünmüş zenciler vardır. Filmin dördüncü kasmı İse seyirciyi , Cenup Kutbuna götürüyor. Bittabi burada balinalar, deniz canavarları görülüyor. Bu dört parça filmin adı (Dünya kâşifleri) dir. Ve ilk gösterildiği zaman halk tarafından hararetle karşılanmıştır.