4 Şubat 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

4 Şubat 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

- — MILLIYET PERŞEMBE, 4 ŞUBAT 1932 v7 HARİCİ HABERLER İ Devletler bir sulh teklifinde bulundular Japonyadan cevap bekleniyor, buna intizaren de harp devam ediyor Zeytindağı Totonya Tanin gazetesinde | çalışı- yordum. İzzet Paşa harbiye Cemal Bey İstanbul mu ır. Her şeyi büyük ve yeni bir Osmanlı ordusundan ve bu or- Guyu kendi gençliğinden bek- liyorduk. Az süren bir Tanin gençliği vardır. Hafız Hakk nın “Ordu ve gençlik, yazı ları, fırka (o gazetesinin işte © sol politikacılık © günlerinde çıkmıştır. Bir gün (o harbiye o naza- retinden Vicdani imzalı ordu makalelerini meneden bir e- mir geldi. Son müsveddeleri çantasına koyarak bize veda &- den Hafız Hakkı: — Kalemle yaptırmadıkla- rmı silâhla yapacağız, diyor- du. Arkasından © ümit ve şevk| ile baka kalmıştık. O zamanım gerçleri çabuk sever, çabuk ina e bağlanırlardı. Bir akşam Zeki Beyin ke-| manını ve bir Alman şarkıcı ka dmını dinlemek için Totonya salonuna (| gitmiştim. Benden başka Türk olarak bir de Halit Ziya Bey vardı. Bir aralık ka- pı açıldı ve içeriye, elinde ba - le kılıcını iki tara- sarhoş bir zabit girdi. Burasını bir çalgılı kah ve zannetmiş olacaktı. Ben u- tancımdan kulaklarıma kadar kazardım. Zabit sıraların biri- ne oturdu. Bir müddet, Al- man kadının göğsünden çıkan garip seslere daldı, cigara içme sini menettiklerinden, bir şarkı nın ortasında yine kılıcını iki ta rafa çarparak, çıktı, gitti. Ta- nin gâzetesinde her cumartesi | günü , şimdi bana (hakikaten çocukça görünen, İstanbul mek tupları yazardım. Ö hafta bir tokrm anekdotlar arasmda burdan da bahsetmiştim. Cemal Beyle bu yüzden ta- Diştık, .... Bulgarları Edirne'den kov- muştuk. Veliaht Yusuf İzzet- tin Efendi Trakya'da seyahat edecekti. Ben de Tanin mu- habiri olarak ayni trenle gide- cektim. İstasyonda veliahtı u- Zurluyanlar ında İstarbul muhafızı da vardı. Yanıma ge — Evet efendim. — Totonya salonu için bir yazı yazmışsınız. Harbiye na- zırı bir zebitten o tarzda bahse dişinize çok kızdı; sizi takip et- mekliğimi söyledi. Fakat biz zaten orduyu böyle zabitlerden kurtarmağa © çalışıyoruz. Bil. âkis ben sizi tebrik ederim. De vam ediniz ve bize yardım edi- niz. O vakitler bu kadarcık teş- vik te bizi heyecanlandırmağa kâfi idi. Gene o vakitler ski. dor'dan entariyi o kaldırmak, merkez kumandanlığı koğuşun. da kadın döğdürmemek, ya- hut sokakta ayni arabaya bi- nen kadın erkekten karı koca vesiykası o sormamak, hemen hemen hareketler idi. Gözleri Musta. Haftalık Edebi alk Edebi Musahabe Fikirler ve insanlar Nazım Hikmet Nazim Hikmet genç gairlerimi- zin bilmem en iyisi midir? Banu id- cin edenler var. Necip Fazıl'ın şiir leri olmasaydı ben de, aramızdaki bir talezm bedi gözlerimin kamaştığını bissediyo. rum ve doğrama anlamıyanlara, bu parçaların kuv © parıltıların yeri ne, Fikirlerin barakıtığı akinler in oluyor. Bütün itirazlar sre © o zaman uyanıyor ve bir an evel beni, en sa. (1) 1 cilt, Sühület Kütüphanesi, İ şu fıkra kalmıştır: İsiliz sefirinden o senet al, de. inkılüpçılık gibi, ileri | dar, fa Kemal gününde açılmış olan lara, 1913 pisikolojisi ne ka dar gülünç gelir! rn İlk defa bir prensle yine o tren de gördüm. Teşrifatçı: — Ka- pıdan girerken bir kere, ortada bir daha iğilimiz; yer gösterdi- ği zaman oturunuz. Veliaht Hazretleri ayağa kalktığı va- kit mülâkat bitmiş olur, diyor du, Sahneden şimdi hatırımda | — Çok bahtiyarım; dedi. (Ellerini kaldırarak) Osmanlı ordusuna £ teşekkür © edelim. ak) kabahat, il Paşanındır. tarih faslı tesbit et- i ehemmiyetli bir o bana, devletler Bal- kanlarda istatuskuyu muhafaza edecekler, demişti; ben ona İn dim. Almadı. Ve başını sallıyarak ayağa kalktı, Rumeli'yi bunun için kay- betmiştik, Trakya'dan döndüğümüz za | man, Cemal Bey bana şunu de di: — Size bir yazınızdan bah- setmiştim. Harbiye nazırı inat edip durdu. Ben eski fikrimde yim. Fakat siz de artık böyle tenkitlerde bulunmayınız. Bir | az daha sebrediniz. Zaten biz | İzzet Paşalardan da orduyu kur taracağız. Biraz şaşaladım. Fakat ne| yapmalı, İttihad ve terakkide görüşmüş olduğum siviller, Ce. mal Beyin yanında sekiz kat kı hocalar idi idi. İşte Cemal Paşayı böyle bir kararsızlık içinde tanımıştım. Tevkifler, sürgünler, ip ve zindan çerçevesi — içinde bana korkunç bir Yeniçeri gibi gö- rünen Cemal B. in çehresini, ve lev müphem ve karışık, fakat genç hareketler? > az çok alâka ı görmek te büyük bir şeydi. Biz bu kadarla doymağa ve kanmağa alışıktık. Çünkü meselâ biraz sonra bir Misir kuklası devletin ba- şina geçecek, ve Abdülhakı Hâ mid'in bir şiirinde vezin bozuk olduğunu söylüyen gazete- ciye hiddet ederek: — Bir âyan âzasını bir mu- harrir parçasının tenkit etmek ne haddi, diye matbuat müdü- rünü azletmeğe kalkışacaktı. Çünkü o zamanki inkılâp, kırmızı ve uzun Mısır fesini ba w üzerine yakıştıracak kadar 'gusuz ve donuk, prensiple- rini en eski Osmanlı kafaları- nın kalıbında o dökecek kadar şuur düşkünü idi, 1913 te bir Mustafa Kemal, bir asır sonrası için bile hayal di; fantazya romanlarında bile yeri yoktu, Falih RIFKI Tashih Dünkü tefrikadaki: Altınbaş, bir deve başı ka dar.. Fıkrası; Altın baş, bir dede yaşı ka- Olacaktı. Tashih ederiz, Musahabe Sihirbazlık... İşte Nazım Hikmet”: in baş vasfı, le #airin baş vasfı ol. duğu gibi. Onu okurken veya dinler ken, içinde yaşadığınız âlemin bütün nazariyeleri ile beraber | siliniverdi. ğine şahit oluyorsunuz. Ortada yal. Hilemet, onun yanlı. Nazan Hikmet'in yazılarında böy le parçalar aramayın. O, an Hu yo, Walt Witheran gibi, LONDRA, 3 A.A. — Cbanghai'- dan Reuter Ajansına bildiriliyor: Bu sabah önet 1130 da, Japonlar Wou . Sowanı istihkâmlarıma karşr karadan ve denizden müthiş bir hü- cum icra etmişlerdir. 6 Japon torpi- do muhribi istihkâmları bombardı- Sak li ve O üm sayesinde karaya bahriye | oilihem. adi Bu istihkâmların pek yakında iskât ve tahrip olunacağı zannolun- maktadır, Japon jeneral konsolosu, İngiliz ve Amerikan jeneral konso- loslarına Japon kuvvetlerinin hemen | nazırı, Changhai'dan sulbun tesisi İ- çin, devletler tarafından yapdmış 9- lan teklifi, Çin'in kabul etmekte ol- duğunu bildirmiştir. PARİS, 3 A.A. — Le Journal'in Cenevre muhabiri, devletlerin Tokin ve Nankin hükümeti nezdindeki” te- şebbüslerinin bir “Sulh ultimato- mu,, olduğumu beyan etmektedir. Gizliden gizli itidal tavsiyelerin- de bulunmak mevzuu bahis değildir. Bu teşebbüs, her iki tarafı açıktan açığa muhasematı terke davet et- mekte ve hiç olmazsa sulhün zevahi rini mahafaza için serfolunan mesai- yi gülünç bir şekle sokan hu vaziye- tin idamesine sebep olacak milletin mes'uliyetlere her iki tarafın nazarı dikkatini cel- beylemektedir. “e Ganime i ital edeceğini res'| Amerika zırhlı gönderme- "Kahlo Eampaiyaları merkezi bü- kulmaktadır. Bu binalar, o Wou, - Soung'a 1600 metre mesafede kâin- ir, Amerikan amirali geçemiyor LONDRA, 3 A.A. — Changhai'- dan Reuter Âje sma bildiriliyor: Manille'den hareket etmiş olan ve amiral Taylor'un bayrağın bâmül bulunan Houston ismindeki Ameri- kan kruvazörü Changhai'a vâsıl ol- muştur. Ancak Wou - Soung açık İ larına Changbai'n 13 mil mesafeye geldiği zaman Japon harp gemileri nin obüslerinin isabet etmemesi için stop etmeğe mecbur olmuştur. Houston'da 300 Amerikalı bahri. ye silâhendazı vardır. Japon ve Çin filoları karşı karşıya LONDRA, 3 A.A. — Nankin'- den Reuter Ajanıma bildiriliyor: Nankin'de İyulunan Japon ve Çin filoları arasındaki mesafe , nncak harebesi enn â Terin İngiliz ve Amerikan gemi- İleri iki file arasında emirlemiği. Taarruz üzerine taarruz CHANGHAJ, 3 A.A, — Japon- lar dün sabah saat 11,30 da Woo- sung istihkâmlarına denizden ve karadan şiddetli bir hücum yap- muşlardar. 6 Japon muhribi istihkdem İarı topa tutmakta ve bahri silâhen- dazları da bu ateş himayesinde kara. ya ihraç edilmektedirler. Çinliler mukabele etmek teşebbü- sünde bulunmuşlardır. Fakat obüs- ngili i zöründen karaya bir bölük asker ih. raç edilmiştir. Binlerce mülteci Pootung tarafın na gitmekte ve binlercesi de demir. Bir istihkâmı istiyorlar CHANGHAİ, 3 A. A. — Japon İmei emel Büyük (Britanya ve Amerika başkonsoloslarına Japonya- sn Woosung derhal iş- gal etmek niyetinde olduğunu res men tebliğ eylemiştir. iri Müttahidenin Houston kruvazörü buraya gelmiştir. Sulh teklifi TOKIO, 3 A.A. — Salâhiyettar bir membadan verilen © raporda Ja- ponyanın muhasamatın. © memnun olacağı, fakat her türlü te- sakuzlara mahal kalmamak üzre a Imacak tedabirin bilâteahbur ittiha- ını mahtevi bulunan 3 devlet tekli finin beşinci kabul eyliye- şiirleri, Nazm| i, çü fikrin adamlarıdır. inandıkları dini yaymak istiyen bir mürşit hâli vardır. En bü yükleri birer peygamber | halâveti arzeder. tekrar canlandığı devirlerde. sevilmelerini niwcip olan bu hâl onların en büyük zaafıdır. Buzün Hugo'yu okarken, onun fikirlerinin en hararetli taraf. eserindeki akisleri pek çocultça bir yüz gösteriyor. Bize Huro'dan da- ha gözüken Walt Withman de, demolerasi ideolojisinin geçirdi. İ Gi istihalelerle beraber, dalgalamı- Bu şairleri vakıa unutmuyoruz; okuyoruz. Fakat onlardan bahseder ken daima zamanlarını da nazarı iti bara almağa mecbur oluyor ve: “O - | devre gör ne güzel ve yeni fikirler,, diyoruz. Bu şairler kendilerinden üstün birinin mübeş” şiri oluyor. Her yeni gelen, ksadin. den evelkinin kitabını “nasl, eder; | üzmez kılıyor. Nazım Hikmet bakalım hangi şa meli imiş! VAŞINGTON, 3 AA. — De mokratlardan M. Blanton, hüküme- âveten demiştir kiz | Eğer Changhai'da Amerika bahriye | silâhendazları kurşun ateşine maruz. kalırlarsa bunun neticesi olarak mu | hakkak surette harbe sürüklenece- diz. Bu beyanat, mümessiller meclisi- nin Aksayı şark buhranı | hakkında şimdiye kadar göstermiş olduğu ih- il ketumiyet içinde bir istisna olduğunu müdrik çalana Ayan meclisinde M. Thomas, bir takrir vererek gerek meclisin ve ge- rek memleketin buhran O hakkında daimi surette malümat verilmesini istemiştir. Bahriyeye ait kanun lâyihasının kabulünü musırrane istemekte olan âyandan M. Hale, Amerikan filosun. da Japon filosundaki böyük gemile- re fnik ancak iki gemi mevcut oldu- ğunu sö; tir. Amerika işin içinden sıyrılmak istiyor LONDRA, 3 “ALÂ, — Morning Post'un Washington muhabirine ma- zaran Washington hükümeti Aksayı şark meselesinde Avrupa devletleri- Ye ol. şimdi işi Avrupa'- ya bıralkarak daha gayri faal bir rol oynaması muhtemeldir . Avam kamarasında Çin işi LONDRA, 3 A. A. — İngiltere hülcümetinin Tekio hükümeti nez- dindeki son teşebbüsünün neden iba ret olduğunu dün öğleden sonra M. Lansbary tarafından sorulan bir su- Gl e MD Sir John Simon, demiştir ki: To- kio ve Nankin'deki İngiliz sefirleri. ne Amerika ar Ser Tünar tanzim olan teklifleri mezd- bin Kalamar hükümetlere tevdi ve bu tekliflerin kabulü için is- rar etmeleri ve ayni zamanda her i- ki tarafa diğer tarafa da bu yolda tebligat içra edilmiş olduğunu beyan, eylemeleri için talimat verilmiştir. İtalya ve Fransa buna mümasil bir hattı hareket ka. bul etmeğe maarafalnt eydezielerdir. Tevdi edilmiş olan teklifler şun- lardır: İ — Her iki tarafın her türlü şid. det hareketlerinden feragat etmele- — Seferberlik ve yeni faaliyet ere müteallik itlmaratın tevkif 3 — Çin ve Japon küvvetlerinin Şanghay mıntakasındaki bütün te maş noktalarından Çi leri, 4 Bitaraf deşietler tarafından kontrol edilecek bitaraf bir mıntaka irin habercisi olaçak. Her halde bir gün onun eserlerinin de, mensup ol duğu kolun bütün şairlerinin eserle- 'perime,, iyani,, vakti geç İdedileceği, ne yarık ki, şüp- İnsan eskimez, fikirler eskir, cere Bundan yüz elli sene hayatını tetkik edip parçalarından daha beşeri, Dala ha cbedi olabilecektir. Nazım Hikmet'in eserine karşı başlıca itirazımız işte budur. Ebedi unsurlardan ziyade devrin geçici be veslerine, cereyanlarıa bağlanması. dır. Nazım zamanmın adamıdır. Fakat unutmayalım ki onun za- imanı, bizim de zamanımızdır, Eser lerinde bizi en ziyade : tehyiç eden, lehte veya aleyhte tehyiç eden cere yazıların, heveslerin, fikirlerin akisle rini görüyoruz, Hem Nazım Hilemet | anları, bir sosiyoloji âliminin veya bir bitaraf müşakidin kuru, tahlilci Kületmi ile şairin terkipçi li- görü, taraftarın sari heyecamı ile söy yur. e “rücu san'atı, denilen hi Ieye başvuracağım, “Taraftarın sari hayecşn ie dediki ve Nazim şe serdedilmeksi de| dermeyan oli 1500 kişi | Öldül şiddetli bir zelzele NEVYORK, 3 A.A. — Santi A- go cuba şehrinin üçte tahrip İ eylemiş olan zelzeleden dolayı 1500 öldüğü zannediliyor. SANTİAGO DE CUBA, 3AA — İki şiddetli sarsıntı şehir halamı gece yarısında yataklarından dışarı fırlatmıştır. Taotiaho mahallesinin bazı kısımları karanlığa gömülmüş bal karışıklığa dehşet ilâve et- Bm Saral a li re olanlarla ur. Zelselenin tesiri ve şiddeti Ca- mague vilâyetine kadar hissedilmiş- tir. NEVYORK, 3 A.A. — Saat 1,30 da vukun gelen ük zelzele osnasında evlerinin üst katlarnın yıkıldığını gören halk, hemen etraftaki kırlara koşmuşlardır. İmdat mevzileri me- İiyor. Felöketzedelerle de” ; olan has tahaneler müthiş bir manzara arze- diyor. Memurlar, felâketten o enaz müteessir olan yerlerde alelâcele bir talcın hastahaneler vücude getirmiş lerdir, Bütün muhaberat vasıtaları hasara uğramıştır. Maamafih, başlı. ca iki kablo işletmekte ve | mahalli İ memurların Havana hükümeti ile te- İ maslarnı muhafaza etmelerine mü- saade bahşolmaktadır. Büyük kilise mühim ' vara uğramıştır. Kilisenin cephesinden koca, koca taşlar yere düşmüş ve oraya iltica etmek miş olan civar ahalisini dehşete dü çar etmiştir. 14 naaş, büyük bir bi- manın altında tamamen ezilmiş ola- vak bulunmuştur. Asker, şehrin kontroluna memur edilmiş olup, sıhhiye | memurlarile beraber çalışmaktadır. Seyyar hasta- haneler ağır yaralıların tedavisini temin etmeğe uğraşmaktadır. Zelzele, Camagucy eyaletinde de Hizeedilnitir. Sekmesi 14000 b şiden ibaret olan Guantaname şehri de 15 dakika kadar sallanmıştır. Bir binalar hasara uğramıştır. Tele- at yoktur, vaa Ispanya Cezvitleri Takım takım Ispanyayı terkediyorlar MADRIT, 3 A.A. — Cezvitlere çemnnat halinde yaşamağı terketme leri için hükümet tarafından veril. miş olan mühlet bugün bitmektedir. Devlet, Comagnic de Yösur'ü emvaline vaziyet edeceletir, Cezvit- ler, takım, takım mernleketi terket- mektedirler. ihdası suretile beynelmilel mıntaka- nın himayesi, buna müteallik tedbir- ler, mahallinde ceneral konsoloslar ittihaz olunacaktır. 5 — Bu şartların kabulü takdirin de iki taraf arasındaki bütün mizala- rin Paris misakı ile Cemiyeti Akva- min 9 İkânunuevvel tarihli kararının ruhuna göre ve, bitaraf müşahitler enarifetile i için hiçbir örazi kayıt ve mütekaddim metalip sizin bir takım teklifler lunacaktır. İtalyan harp gemileri de gidiyor ROMA, 3 A.A, — M. Mussolini, Trento kruvazörü ile Espero torpido taburundan Matbuat, Çin vukuatı baldknda uzun haberler ve mütalenlar meşret- mektedir, yalnız bu mütalealar Lon- dra'daki muhabirlerinin göndermiş olduldarı mektuplarda mü in —— inkâr mı ede « insan şak olurda reel yiz olar da beşeri li tara değildir ve ba sözü ile başlıyor. Nazım Hikmet iş- te böylece insanlığın duran unsurla- rına değil, akıp (gidenlerin alâka gösteriyor. Bunu belki bir sitem di- ye söylüyorum; da şimdiyekadar şürlerin en güzel, en olgunlarından biri ad- detmeme mani değil, Ne yazık ki ga zete sütunları, serbest mazımla söy lenmiş manzumelere hiç uymıyor, yoksa 0 Darcavı. vazımı sil. at Santiago de Cuba'da | Maarif emini Ankarada ANKARA, 3 (Telefonla) — Darülfünun emini Muammer Raşit | İ geldi. Maarif Vekileti ile tomastadır. Barut ve Tuz inhisarında ANKARA, 3 (Telefonin) — Baret ve mevadı infilâkiye inhisarı mü kipliğine mütekait topçu miralayı Latif B. tayin olunmuştur. Tuz inhisarı mi ine de sabık Balikesir meh'usu Haydar Ad B. tayin edilmiştir. Sahte ita emri tanzim edenler tevkif edildiler ANKARA, 3 (Telefonla) — Sahte ita ormri tanzim ederek Maliye Vi kâleti veznesini dolandırmak İsteyen üç kişi tevkif edilmiştir. Bunlar Mi arif Vekâleti muhasebe memurlarından İzzet, Dahiliye vekâleti & tetkik kalemi memurlarından Celâl ve diğeri de Halim E£, isminde biridi Balkan birliğilehindemüsamer: PARIS, 3 A.A. — Bir balkanlılar federasyonu vücude getirilmesini yardım makandile Paris'te teşekkül etmiş olan talebe cemiyeti dü müsamere vermiştir. Bu müsamerede Türkiye elçiliği, Yugoslavya ve Re manya orta elçilikleri mümessilleri hazır bulunmuşlardır. Arnavutluk ve Yunan orta elçileri itizar etmişerdir. Cemiyet Balanlılar Birliği lehinde kısa bir nutuk söylemiştir. Recep Bey Istanbul'a geliyor IZMIR, 3 ALA. — C.H. Fırkası Kâtibi Urumisi Recep Bes bu aşan saat on altı elli birde trenle Aydından şehrimize gelmiştir. İstasyonda Va li Paşa, Polis Müdürü, C.H.F. heyeti idare azaları ve fr gayet samimi olarak istikbal edilmiştir. İzmirp olan Recep Bey, yarın Ege vapuru ile İstanbula hareket edecekt Tütüncülerin yarınki içtimaı ANKARA, 3 A.A. — Tütüncülük içtimamın teşkil ettiği komisyon- lardan bir ve üç vamaralı komisyonlar buzün de mesailerine devam ede rek zeriyatın tahdidi meselesiyle meşgul olmuştur. Bu akşam ve yarın da içtimama devam edecektir. 5 şubat cuma günü encümenlerce tetkiki ikmal edilmiş olan mesailin müzakeresi için saat 10,30 dn heyeti umumiye halin de toplanılacaktır. ANKARA, 3 A.A. — Iktısat Vekili Mustafa Şeref Bey, tütüncülük içtimama iştirak eden murahhaslar ve mutehassıslar şerefine bugün saat 16,30 da bir çay ziyafeti vermiştir . Bulgaristana karşı cephe? ATINA, 3 A.A. — Hariciye Nazırı M. Mihalakopulor ecnebi matbu at mümessillerini kabul ederek terki teslibat meselesinde — Yunanistan Yugoslavya ve Romanya ile birleşerek Bulgaristana karşı © cephe alacağı hakkındaki şayiaları katiyyen tekzip etmiştir. Japonlar ilerliyorlar MOSKOVA, 3 A.A. — Harbinden bildirildiğine göre vaziyet gergin ini muhafaza etmektedir. Japon kuvvetleri Çinlilerin mukavemetine rağ men Harbine üzerine ilerlemektedir. Her tarafta türkçe Karan AMASYA, 3 A.A. — Bugün ilk defa türkçe Kuranı kerim Saraçhane camiinde diş hekimi Hafız Zeki Bey tarafından okunmuş ve dinleyenler çok müteheyyiç olmuştur. YOZGAT: 3 A.A, — Yarın büyük camide Hafız Nazmi ve Mustafa Efendiler türkçe Kuran okuyacaklardır. Kadıköyünde türkçe mukabele Geçe aldığımız malümata göre bu akşam Hafız Burhan B. diğer üç arkadaşile Kadıköyünde, Osman ağn camiinde türkçe mukbele okuyacak lardır. Yarın da cuma namazından sonra Hafız Sadeddin B. Süleymaniye camiinde türkçe Kuru okuyacaktır. Isparta fırka kuman- | danlığı yandı İSPARTA 1 (Hususi) — Şehrimizdeki fırka kumandanlı | Zi binası tutuşmuş ve kâmilen | yanmıştır. Yangının baca ko- | rumlarının tutuşmasından ileri | geldiği tahmin edilmektedir. | Maddi zarar 15 bin lira kadar. | dır, 9 Şubat Matbuat balosu maetbuat balosunun sükemmeliyetini temin husu| sunda her şey hazırlanmıştır. Amerikan gümrük ta- 'ğ. rifeleri yükseltilecek | VAŞİNGTON, 3 (A.A.) — Ayan meclisi maliye encümeni dövizler fiatının sukutu yüzün. den hâsıl olan ticari zararları telâfi için Amerikan gümrük ta rifelerini tezyide iaahal olup ol. madığını tetkike memur bir ko ızın tevzi edilecektir. sonlar mükemmeldir. dir, “Benerci | kendini niçin öldür. dü?, nün eşhası da öyle herkes benziyen adamlar değildir. Andrö Gide'i, fakat bu sefer “Les cavcs'du Vatican,, in muherririni de Ril, son günlerde çıkan ve zamanını zan belki en harikulâde eseri olan “Oedipe,, in Andrâ Gide'ini hatırla” tan bir parça da üçüncü kısmın bi- rinci babıdır. Nazım Hikmet bunda erimeyen malak Ölü de abm kp sr Mona yn etmeğe yık year ileyele ildi 2) Kim bilir? bek amm Him | bir,cün bu sörünün bütün meticeleri ni kabul edecek ve makinalarla, ma şereallr ii ee Lİ meşgul olacak. Bugünkü kuvvetli san'atkâr, o 28 man ne büyük bir şair olacak. | Andrs Gide'in “Los caves du Vati. | can” mı hatırlattı, Nazım Hilemet Narelah ATA 2 de kitabın üstüne “sotie,, kaydını koynbilirdi. “Sotir,, , Orta - Zaman” bütün eşhası birer deli olan (2) Bir tek kelime bulamadığın için fransızca “admirable,, sefatıni oyun. | böyle "bizi havran erman imi.