7 Nisan 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

7 Nisan 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Milli şeref ve izzeti nefisle oynanmaz 8 Nisan Atletik bayramı | Fenarbağçe - Istanbul spor günü Çok heyecanlı bir güreş günü.. | i Bilhassa en büyük çarpışma Çoban Mehmet ile Edirneli Himmet arasında olacaktır Bir işi yaparken çok derin düşün- meli ve derecei şümu lünü göz önünde Geçen cuma refiklerimizin mufassalan tafsilâtımı yazdığı bir bahse biz de burada tekrar dokunmak istiyoruz. Çünkü © gün spor namma bütün dünya- yı kendimize güldürecek bü- yük bir gaf yaptık. Elemek parasını yaptığı mü sabakalardan kazanan ve Fran sa profesyonel Divizyon'una mensup bulunan Franki Mar. ten bundan bir müddet — evvel şehrimize gelmişti. İlk zaman- larda zaten pekaz olan bok: lerimizle karşılaştı ve mağlüp etti, Üzerinden bir sene kadar Uzun bir zaman geçtiği için rankinin ismi artık unutul- mağa başlamıştı. Bunu gören boksör tekrar kendinden bahsettirmek için bütün Türk boktörlerini de- fi etti. Bu bir profesyonel boksör için sarih bir haktır. Bu meydan okuyuşu duyan bir Türk pehlivanı — Bandır- malı Cemal pehlivan — bunu kendi milleti için büyük bir zül addetmiş ve bu müsabakayı ka bul etmiş. İşte bu kabul keyfi- Yetidir ki ortaya çok garip ve gülünç bir müsabaka çıkarıyor ve Türk sporculuğunun asil 46 refini haleldar ediyor. Şöyle ki: Franki Marten bu müsabakayı kabul ettiği za- man pehlivana bir kunturat im zalatıyor ve boks yapacaklarını ifade ediyor. Cemal pehlivan da nasıl olsa bu adamın hakkından geleceğine kani olduğu için im zalıyor, Dünyanın hiç bir ucun da hattâ Patagonya da bile böy le bir hâdise olmamıştır. Yal- Bız takriben bundan dört beş sene evvel Amerikada buna mü masil fakat yine yle olma- mak şartile bir müsabaka yapıl mak istenmişti. Bu çarpışma dünya güreş sampiyonu meşhur Strangler Levis ile yine dünya boks şam- Piyonu Jack Dempsey arasında olacaktı Macar milli takımı geliyor — |: Şehrimize Evvelce de haber verdiğimiz gi- Si bu ay zarfında Macar (B) Mili takımı şehrimizde iki maç Yapmak için gelecektir. o Haber gibi bu takım aym 19 | şehrimizde oynaya Ancak ortaya bayramın girme- *i ve bugünlerde iş hayatımızın durmuş olması dolaysile alâkadar lar bu günleri değiştirmek zaru- vetinde kalıyorlar. Şöyleki Fede- Tasyonumuz Macar Federasyonu- meaeeaeeeeeeaeeseaeeeesameeaasasa Baneeemeseseesereresstzseseeseseesesearare sesi . Son dafa yapılan ve Sir Campel ait olan 408 kilometre otomobi. bulundurmalıdır! Müsabaka şeraiti hazırlan- dı. Kunturatlar yapıldı. Fakat maç yapılı bep Amerikada o mevcut olan yüksek sportif terbiyedir. Ora- da hiç bir şahıs velev ki döğüş şeklinde bile olsa sporun büyük Jismini kendi ihtiraslarına alet İedemez.Netekim kunturatın im İza edildiği ve Strangler Levis için en müsait bir yer bulundu- İğu New-York şehri spor teşki. lâtı bu maçın mizamnamelere muhalif olduğu noktasından kendi sahası dahilinde yapıla- mıyacağını, mutlaka yapılmak i .enirse her hangi başka bir tarafta yapılmasmı ileri süre- rek bu işi reddetti ve yaptırma. dı. Bu sefer Dempsey'in istedir ği Şikago şehrine dildi. Orası York teşkil ticede bütün kanuni şe: iz olan bu meç spor kelimesi: nin sulistimal edilmemesi için yapılamadı. Ancak ondan dört | beş sene sonra sporda Amerika nın yapamadığı bu işi biz yap- tık, Sözüm ona bu maçın tafsilâ. tı bu maskaralığın yapıld günün ertesi biz ve yevmi refik İllerimiz yazdık. Burada tekrar « tafsilâtı zikredecek İdeğiliz. Biz sadece o bu- na (mümasil (& organizasyon ların topraklarımız dı hilinde yapılmamasını temin i gi zıları yazmak zarure- * ediyoruz. Doğrudan doğruya alâkadarlara şunu ih- tar etmek isteriz ki: Türk sporculuğunun nefsini hiç bir fert, hat İda rükn olmuş şahıslar dahi ken İdi yanlış ve sportif olmayan dü | İ şüncelerine alet edemez. Çünkü İbuna Türk camiasının spor or- dusunu teşkil eden en büyük külden en küçük cüz'e kadar i hiç kimse müsaade etmez. izzeti | na bir mektupla müracaat etmiş | İ ve maçların evvelce kararlaştırı: lan günlerde olmayıp tatil günü- | müz olan bayramdan istifade ede | rek 17 ve 19 tarihlerinde olmasını | istemiştir. Bu tarihlerde Macarlar tarafmdan kabul edileceği zane- diliyor, o taktirde bayramın ikin- | ci ve dördüncü günleri Macar ta- | kımı şehrimizde oynayacaktır. Ak | si taktirde yene evvelce kararlaş- trılan tarihlerde olacaktır. 1 rekorunu 6 Buna da 86-|! Çoban Mehmet Istanbulda Macar güreşçilerile karşılaşdığı zaman medi bu kilonun en cesur ve teknik güreşçisi olan o Yusuf Arslanla güreşecektir.Idmanlar İda çok kıymetli © güreşçimiz , Kumkapıdan Saimin altında köprüden kolaylıkla kalktığ gördüğümüz Ahmedin mağlü- biyeti beklenemez. Yine vasat siklette / güreşişimiz serbest güreşçi Hüsnü de geçen cuma günü federasyonumuzun y Haliç kulübü hususi mahi- yette âzasına mahsus bu cuma günü Taksimde tamamen (Gre Xo - Romen) bir o güres si olan ve 928 oliihpiyat seçme lerinde mühim muyaffakıyetle- rine şahit olduğüğuz & Beşire karşı çok tehlikeli bir rakip ol duğunu muhtelif » tecrübelerle isbat etmiştir. Maamafil kıymetli vasat siklet şampiyo. mumuz tayyareci Nuri parma. | ğımdan geçirdiği kaza netic. İidmansız vaziyette bulunmazsa bu siklet şampiyonluğu uhte- İsinde her zaman tutacağına İşüphe yoktur. Yarım ağır sik İette göreceğimiz Sivastan ge- len Mehmet te son idmanla. rmda Çoban Mehmet ve metle on dakika mütevazin| Tayyareci Nuri güreş (çıkarması bu silletin müsabakası | yapıyor. | Bun. dan üç ay evvel Haliç kulübü" nün müsameresinde serbest gü reş tecrübelerinde gördüğü- müz bazı güreşçileri de bu mü sabakaya iştirak © etti rlar. ira © bu © güreşçilerin Oen se'harekâtı çok olan Greko - | İ iimnastikhanesinde yapılan bir Romen güreşine o çalışmakla |? köprülerini takviye — etmeleri ni federasyon reisi Ahmet Bey Ni 5 kendisine söylemişti, O zamandanberi bunlar da mun tazam idmanlarına devam et- mişlerdir. Bittabi bu çalışma- nın semereleri bariz bir şekil- i de görünmüştür. Bunlardan henüz yarım va- sat 72 kilo olan ve hafif siklete 66 kiloya inecek olan Koç Ah- Himmet. Pehhivan çok tehlikeli bir rakip hissini | veriyor, Henüz kıymeti hakında bir | Hİ| fikir edinmeyen Urfalı Salihin | “İde bu siklette son defa olarak tecrübe edilece; yleniyor. Esasen Salih bu güreşte mu-| vaffakıyet gösteremezse boks | "veya güllede çalıştırılması muh | * temeldir. | | Busikletinen o enteresan | ve istifade bahış olacak müsa- | İ bakası çok iyi tanıdığımız Peş | ” tenin Mav kulüp özasından | | ve antrenörümüz Mösyö Raül | | Peterle çalışmış on senelik bir | güreşçi olan Pataki ile | yarım ağır şampiyonumuz Faik la olacaktır. “| Neticesi güç tahmin edilen Kİ günün en hararetli ve karışık İ müsabakası ağır sikletlerin ma çıdır. Malüm olduğu üzere mu. kaddema serbest güreş müsa. bakalarında Arifi yenerek yoru 0) kilometreye çıkaracağı iddia İlerde yenileceği tabi | medemiyerek ateş püskürüyor. Yarın Fenerbahçe-İstanbul spor | inci, 2 inci, 3 üncü futbol takımları maç yapacak ve her iki klübün atletleri karşılaşa- caklardır. Fenerbahçe - Galatasaray ve — Beişktaş | likte ları ciddi maçlar ret kaldı, Ve bu sene spor mev simi çok sönük geçti. İşte ya- rm İstanbul spor meraklıları Kadıköyünde iyi bir gün yaşa- vacaklardır . “er — İstanbulspor iv «mları ve atletleri ku .ıyorlar, Dişinden tırma” ğından arttırdıkları para ve bü yük fedakârlıklarla vücude ge eri sahalarında çalışan Fenerbahçeliler üç dört takım elde etmişler ve senelerden be- ri sönük kalna atletizm şubesini de küşat ederek çalış- mağa başlaı çeliler İstanbulun ve milli takı mın bir çok tanınmış atletleri- i aralarına almışlar ve kuvvet bir atletizm ekibi meydana ge tirmişler: Bugünkü halde Fenerbahçe atletleri arasmda kıymetli re- kortmenimiz Tevfik, futbolcu. larrmızdan Rasim, Ziya, Fikret gibi kıymetli elemanlar Bu isimleri kaydettikten son- ra Fenerbahçe atletizm şube- sinin kuvveti hakkında fazla bir şey söylemek za deriz. İstanbulspor atletleri a- rasında da kıymetli atletler | vardır. Veysi bunların en başın da gelir. Yarınki bu atletizm saniyede yenen ve hiç yoruk mayan Himmete karşı puan he sabile mağlüp (o olmuştu. Bir müddet sonra Robert OKollej İınacağı tahmin olunabilir. T fik antrenörün nezareti alt da aylardan beri çalışıyordu. kıymetli gençten yarın iyi — bir netice bekleriz. Yapı lan program çok zengindir. lim: Mü ara sabahleyin saat onda başlanacak, evvelâ Fenerbahçe — İstanbulspor güncü takımları karşılaşacak tar. Küçüklerin karşılaşması her halde çok zevkli olacaktır. Yarım ağıt Faik serbest güreş maçında Çoban Mehmet rakibi Himmeti on üç dakikada güzel bir kafa kolla mağlüp etmişti. | O zamandan beri Greko - Romen güreşe çalışan Himmet bu güreşte dünya altıncılığı al mış Mehmedi yeneceğini bü-| rinci takımda yer | alabilecek yük bir cür'etle tahmin ediyor. İkaymetli gençler vardır. İkinci Diğer taraftan Mehmet ile tec | takımlar müsabakasından son. be edilen ve yağsız güreş-| ra atletizm müsabakalarına ge ii olan Ka-| çilecektir. Fenerbahçeliler sene bu mağlübiyetini haz- | lerden beri ciddi bir atletizm İmüsabakası seyretmemiş olan Fakat ne de olsa henüz burs- | atletizm killi. zevi da bulunmayan Kara Ali Ço-|bir gün yaşatmak için müsaba ban Mehmet ve Himmetin kar | kaların muntazam nn vi izi varma için ellerinden geldiği kadar ça maz. Otuz müsabıkm iştiral ettiği bir müsabaka her halde emer elm 7 enteresan neticeler verecektir. Müsabakaların ciddiyetini Son dakika EZE Türkiye Baş Pehlivanı da Geliyor Son dakikada aldığımız malümata göre Çoban Meh met ve Urfalı Salihin defi- lerini Himmet Pehlivan gi- | | bi Kara Ali de kabul etmiş ve alâkadarlara hareket et- | | mek üzere olduğunu telg- rafla bildirmiştir. Bu ica- Her iki takımda bugün bi- ra Ali ibet dolayisile bu büyük spor günü daha canlamış o- Juyor demektir. nerbahçe atletierinin külü! çe- | rasyonu r. kildikten sonra futbol meraklı. | met Fe: seyrine has- | raham rdır, | Şimdi onları ayrı ayrı kaydede | bak. cereyanı | nasıl olacak? Jidrâk eden Fenerliler hiç bir ka rışıklığa ve sızıntıya o meydar vermemek için hakem hey'eti ni İstanbulun tanınmış simalar rmdan seçmişlerdir. Hakem İhey'eti arasında atletizm fede- Burhaneddin, Ah wtrenör Her Ab- b il atletizm hey'- eti ve ir çok tanmmış at İletizm caassısları o bulun- maktadır. Saat tam (ikide her iki klübün © atletleri bir resmi geçit yapacaklardır. Resmi ge. Şitten sonra müsabakalara geçi İecektir. Müsabakalarda günün numaraları 4x100 4x400, 4x1500 bayrak o müsa- bakaları, atmalar ve atlamalar İteşkil etmektedir. Bu müsa- bakaların çok çetin olacağı zam edilmektedir. Atletizm müsa. bakalarmın hitammdan sonra Fenerbahçe — İstanbulspor bi- |rinci takımları karşılaşacaktır. Malümdur ki sarı lâcivertliler İ geçen sene İstanbulsporlulara | mağlüp olmuşlardı. Bu müsaba ka ayni zamanda geçen seneki müsabakanın o revanşı olacak. tır. o Bundan sonra mülkü. fatlar tevzi edilecek ve bu güne / nihayet verilecektir. | Temel atma merasimi Fenerbahçe sahasının du- varlarmın temel atma merasi- mi yarm yapılıyor. Büyük fedakârlıklarla vücu de getirdikleri sahan duvar- larını yaptırmak için Fenerbah çeliler aylardan beri çalışıyor. İardı. İstanbul belediyesinin ye rinde bir yardımı ile üç bin lira alan Fenerliler, ellerinde bulu. nan üç bin lirayı da ilâve ede. »k saha duvarlarma bir an vel başlamak istemişlerdir. Bir müteahhide ihale edilen sah nım duvarlarınm temel merasimi yarin saat çok davetliler huzurunda ya lacal Sahanın ön tarafı be- ton duvar yapılacak, arka ta- raf ta yeni tahta ile kapanacak tr. Ve shaya güzel bir uver tür olmak için yüz altmış metre duvar üstünde altı turnike ve çıkmak için ye iğinde ray üze bir kapı ve i gişesi yapılacaktır. | Sahaya bir €- yine bin beş yüz kişi istiap edecek bir tribün da irmi beş günde tesli letmeği taahhüt etmiştir. İnşa. Jat bittikten sonra 9 mayısta A- İtinadan gelecek olan Enosis | takımı ile resmi küşat yapıla | caktır. Bir iki ay sonra demek oluyor ki, Fenerbahçeliler de. | ğil, İstanbulun belki de Balkan larm en iyi bir sahasma malik J olacaklardır. Bu hususta çok izmetleri görülen klübün e İmekdarı Galip ve kıymetli fut- bol kaptanı Zeki Beyleri teb- rik etmek Türk sporu namına bir vazifedir.