7 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

7 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Hariciye vekili Tevfik Rüştü bey bu sabah geldi Tahdidi teslihat konferansının ikinci içtima devresine iştirak etmek üzere
 lcra ve iflâs kanunu Ankara 6 — Meclis adliye encümeni yeni icra ve iflâs kanunu tetkikatını bitirmek üzedir. Bay ram ertesi
 Hüseyin Rahmi beyle bir saat.. “Eğer evlenmiş olsaydım 45 romanımdan üçünü bile yazamazdım ,, “Sinema artistlerinden Greta
 Harice ucuz,dahilepahalı! Kömür tüccarı Ereğli şirketinden şikâyet ediyor Kömür tacirlerile vapurcular, | hariç memleketlere
 Terki teslihat konferansı Amerika hariciye nazırının Cenevreye gelmesine çok ehemmiyet veriliyor Cenevre, 6 (Hususi) — Terki
 Bütçe nasıl tevzin edilecek? Tekaütlere verilen ikramiyenin indirilmesi, ihtisas mahkemelerinin lâğvedilmesi isteniyor...

Bütçede tasarruf için yeni bazı mühim kararlar verildi. Londra konferansı dün açılarak mali müzakerata başlandı. —— — —— — Sene 14 — No: 4847 — Fiatı her yerde: 5 kuruş Tekaütlere verilen ikramiyenin indirilmesi, ihtisas mahkemelerini lâğvedilmesi isteniyor Ankara, 7 (Hususi) — Fırka divanı bu sabah 1) toplanacaktır. Içtimaa Gazi Hz. nin riyaset İY) etmesi ihtimali vardır. Içtimada mali vaziyetimiz, İ bütçe meselesi, maliye tetkik komisyonu raporu, ( hükümetin aldığı tedbirler, bulduğu yeni varidat İ) menbaları, vergiler hakkında yapılan tetkikat ) müzakere edilecektir. Bütçenin kat'i surette kaç milyon olacağı bu içtimada anlaşılacaktır. Içtimaım en mühim safhası fırka maliye tetkik komisyonu raporunun müzakeresi olacaktır. Bu )) raporda maliye komisyonu şu noktaları işaret W etmektedir: Teşviki sanayi muafiyetlerinin yeniden gözden / geçirilmesi.. Komisyon, bu muafiyetlere pek fazla ehemmiyet vermektedir. Sanayii teşvik muafiyetleri devlete senede 3 milyon liraya mal olmaktadır. Bundan başka komisyon şarktan garbe nakil ve becayiş edilenlerin harcirahı meselesi, açık maaşları meselesi üzerine nazarı W dikkati celbetmektedir. Komişyon raporunda / ayrıca: 1 “Tekaüt ve ikramiyelerin yekünu senede dev- ) Jete 17 milyon liraya mal oluyor ve bu yekün ( gittikçe büyümektedir, denilmektedir. Komisyon bu noktayı ehemmiyetle işaret etmekte tekaüt- lere verilecek ikramiyelerin nisbeti üzerinde tadilât içrasını ileri sürmektedir. Komisyon Müdafaai milliye bütçesi üzerinde ((( beyanı mütalâa etmeği teknik meselesi addetmiş ve bu işi salâhiyettarlarına bırakmağa karar ) vermiştir. ( Bu günkü içtimada bütün bu meseleler görü- (( şülecektir. Divandan sonra fırka grubunda )) müzakere başlayacaktır. Fırka grubu içtimaı bir Terki teslih Cenevre, 6 (Hususi ) — Terki teslihat (o konferansı reisi M. Henderson, bütün devletlerin murahhas heyetlerine gönderdiği bir mektupta konferans mesaisini teshil etmek için her heyetin kendi tekliflerine ait mufassal ameli ve tatbiki bir muhtıra hazırl, ik 4 nisana kadar kâtibi umumiliğe tevdi etmesini bildir. mişti. Bu muhtıralar tevdi edil miştir. Türk heyetinin tekliflerine ait muktura da, murahhaslarımız tarafından Ankaradan talep edilen ve gelen talimat dahilinde hazır- lanarak konferansa tevdi edil miştir. Bu suretle, 1l nisandan itibaren konferans işleri ehem- miyetli bir şekilde başlıyacaktır. Amerika Hariciye nazırı M. | tediyatının tecili, at konferansı Amerika hariciye nazırının Cenevreye gelmesine çok ehemmiyet veriliyor kaç gün sürecek ve burada bir çok dertler, ibtiyaçlar, mali vaziyet konuşulacaktır. Dün Maliye vekili ile, Başvekil İsmet Paşa bütçe etrafındaki tetkiklerine devam etmişlerdir. Vekiller heyeti evkaf bütçesini âzami tasarrufla çıkarmışlardır. Maarif, Sıhhiye, Ziraat, İnhisar vekâletlerinde bir miktar tasarruf yapılmıştır. Fakat Nafıa, Milli müdafaa, Adliye, Hariciye, )) Dahiliye bütçeleri vekiller heyetini müşkülâta uğratmıştır. Bu bütçelerin tetkike şayan birçok (( fasılları olduğu anlaşılmıştır. Harcirah miktarının asgari bir hadde indirilmesi, )) resmi matbaaların birleştirilmesi, müfettişlere yevmine vermemek için kendilerine mıntaka tayini, ihtisas mahkemelerinin lâğvi, şimendifer milli müdafaa siparişlerinin 7 taksitlerinin uzun vadelere raptı, münhâllere memur tayin edilmemesi, tam teşekküllü nahiye yapmaktan vazgeçilmesi, memurların bir yerden f(/ başka yere nakledilmemesi, zabitan arasına şarktan garba garpten şarka yapılan tayinlerin bir müddet için durdurulması, Avrupaya mümkün olduğu kadar az heyet gönnerilmdsi. Avrupa kongrele- (( rinin en mühimlerine iştirak olunması, sefaret ve konsoluslaklardan bazılarının kaldırılması bu meseleler meyanındadır. Hariciyede tasarruf Ankara 6 — Bazı konsoloslukların Kiğvı düşü- nüldüğünü bildirmiştim. Bunların arasında Kıbrıs, Meşhet, Burgaz, Barslon konsoloslukları ve diğer bir iki konsolosluk vardır. Vaşington ve Madrit . sefirlerimiz Ankaraya davet e Sahifedir Hariciye vekili Tevfik Rüştü bey bu sabah geldi Tahdidi teslihat konferansının ikinci içtima devresine iştirak etmek üzere dün akşam Ankara- dan hareket eden Hariciye veki- limiz Tevfik Rüştü bey bu sabah | Amerika hariciye nazırı M. Stimson Cereyan edecek müzakerelerin Stimson'un Cenevreye gelmesi bu | ehemmiyeti tezyit ediyor. Burada söylendiğine Ogöre, Amerika Hariciye nazırının İsviçreye kadar gelmesi, terki teslihat meselesinin behemehal müsbet bir neticeye isal edilmesi Amerika tafafından | © şiddetle iltizam (edilmesinden iie lenen. neşet ediyor. Hattâ Amerika heyeti murah- hasasının bu defa, konferansa daha ameli bir terki teslihat projesi tevdi edeceği, ve bu yeni projenin bazı büyük devletlere gösterilerek reyleri alındığı temin olunuyor. İ ehemiyetine, ve Cenevrede bu vesile ile toplanacak büyük ricalin diğer Obeynelmilel siyasi işleri görüşeceklerine nazaran, Tevfik Münip Hayri lcra ve iflâs kanunu | cümeni yeni icra ve iflâs kanunu tetkikatını bitirmek üzedir. Bay- ram ertesi kanun heyeti umumi- yede müzakere edilecektir. Rüştü beyinde buraya gelmesine | Ankara 6 — Meclis adliye en- | şehrimize gelmiştir. Hariciye vekili Haydarpaşa istas- yonunda vilâyet, muhtelit müba- dele komisyonu erkânı ve sair zevat tarafından karşılanmıştır. Tevfik Rüştü bey yarınki Semplon ekspresile Cenevreye hareket ede- | cektir. Hariciye vekilimize Feridun | Cemal bey de refakat etmektedir. Tevfik Rüştü bey on gün Ce- | nevrede kaldıktan sonra 23 nisanda | şehrimize dönecek, ayni tarihte de Ismet paşa Ankaradan Istanbula gelecektir. Moskovaya gidecek olan heyetimiz ayın yirmi dördünde | Istanbuldan hareket edecektir. Telefonlar: Tahrir 21686 — Idare 21434 — Klişe 20113 Hüseyin Rahmi beyle bir saat. P “Eğer evlenmiş olsaydım 45 romanımdan üçünü bile yazamazdım,, “Sinema artistlerinden Greta Garbo ile Klara Bovu niçin beğenirim?.,, Dik © yokuşu FEED kan ter içinde N çıktım... Heybe- za lide yaz sıcakları Yy meğer (o çoktan başlamış... Aşa- İ ğıdaki yolda Ri eşeklerin sırtında , güle oynaşa sa- i hile doğru inen kafileler var... Çam (o kokusu, neşe dolu genç kız kahkası, In- sana (O Vuronof aşısı gibi tesir ediyor... Yalnız çam kokusu in; sanı beş sene gençleştiriyor... Beş sene de kah- kahalar için ko- yun, etti on sene beş sene de Ni- san güneşi için etti on beş.. Deniz ve man- zara da caba... Bunları düşü- nürken tepenin en yüksek yerine çıkmışım... Kırmızı boyalı küçük bir demir kapının önünde durdum... Kapıdan o kadar az girilip çıkıl- mış olacak ki eşikte bir karış Harice ucuz,dahile pahalı! Kömür tüccarı Ereğli şirketinden şikâyet ediyor r tacirlerile vapurcular, | hariç memleketlere ve hattâ Zon- Ereğli şirketinden, ticaret odasına | guldak limanından kömür alan «bir şikâyette bulunmuşlardır. Şi- | ecnebi vapurlarına ucuz kömür kâyetin sebebi şudur: vermektedir. Ereğli şirketi, ecnebi kömürle- Geçenlerde bir ecnebi vapuruna i kabet etmek ksadil Devamı 2inci sahifede ) Hüseyin Rahmi bey boyunda çimenler türemiş... Hü- seyin Rahmi bey tam bir inziva hayatı yaşıyor.. Beni yukarı kata alan Hüseyin Rahmi beyin yarü vefakâri Hulüsi bey anlattı: ( Devamı yedinci sahifede ) Kö keramet sahibi bir zat geliyor, . — Hişt, ayağa kalk ayağa, hürmet lâzım!... — Ne ?.. Keramet sahibi mi? — Evet, suyu dondurup beyaz peynir yaparl..