7 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

7 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

ea am a Kibrit Do Greta Garbo bütün servetini kaybetmiş Birkaç sene evel New York borsasında esham kıymetlerinin birden bire müthiş bir surette düşmesi birçok sinema arlistlerinin bütün paralarını kaybetmelerine sebep olmuştur. Bunlar tekrar servet sahibi olmak için yeniden çalışmağa başlamışlardı. Hollivuttan gelen haberlere göre şimdi de Greta Garbo servetinin büyük bir kısmını kaybetmiştir. Greta, Nev York borsasındaki son sukuttan sonra bütün parasını İsveç eshamı üzerine yatırmış, bilhassa İsveç kibrit şirketi es- hamı satın almıştı. Bu şirketin başında bulunan kibrit kralı Kreugerin ( intiharından © sonra esham dirdenbire düştüğünden Greta Garbo çok büyük zararlara uğramıştır. Kreuger o eshamı, Amerikada olduğu gibi sıfıra inmemiş olmakla beraber şimdiki. hald: bunları satmak kabil değildir. Ba sebeple artist bütün servetini kaybetmiş addolunabilir. Greta Garbonun serveti 8 milyon dolar, yani 16 milyon lira kadar tahmin ediliyordu. Nils Astherin ilk sözlü filmi Şimdiye kadar Ingilizce bilme- diği için sesli film çevirmemiş clalan Nils Asther İngilizceyi ta- mamile öğrendiğinden Jaan Krav- fort ile ilk sözlü filmi çevirmeğe başlamıştır. Marlene gelmiye” Hollivutta bulunan alman filim yıldızı Marlene Dietrichin Alaman- a artistin daha bir müddet Amerikada kalacağı anlışılmaktadır. Marlene bu müd- yaya döneceği söylenmişti. Bunun * zarfında-daha üç filim çevirecektir. Hollivutta “Our Gang,, denilen ve çocuklardan mürekkep bir temsil heyeti vardır. Bu heyet arasında her tipte çocuk, bir Zenci çocuğu, bir de monokl gibi sol gözü etrafına daire çizilmiş bir köpek vardır. doğru m resimlerinden birini derç ediyoruz. i olduğunu ö | altında eğlenceye gidiyor. Prens, Fifiden ziyade Mimiyi | olmadığı, Bu münasebetle artistin Son haftalar zarfında bu çocuklar “Dogs is dogs, yani “köpek köpektir, şevirmişlerdir” Resmimiz bu filimden çok şayanı dikkat bir sahneyi gösteriyor. isminde bir filim Garip âdetler Artistlerden hepsinin garip itiyatları var Sinema artistlerinden. ekserisinin arip itiyatları vardır. Meselâ arion Davies şimdiye kadar hiç bir el çantası satın almamıştır. Bunun kendisine ugursuzluk ge- tirdiğine kanidir. Marionu çantasız brakmamak için dostları daima kendisine çanta hediye ederler. Lev Cody sofrada tuzluk dev- rildiği zaman mutlaka bir tutam tuz alarak sol omuzundan arkaya atar, bu suretle uğursuzluğa mani olur! Lavrence Tibbet sahneye çık- | mazdan evvel ayna karşısında se- sini tecrübe etmeği âdet etmiştir. Eğer bir akşam bunu yapmazsa şarkı söyliyemiyeceğini zanneder! Villyam Haynes » ilk çevirdiği filimde giydiği pardösünün ken- disine uğur getirdiğine inanır. Bu pardösünün eskimiş ve modası geçmiş olmasınasına rağmen Vil- yam her yeni çevireceği filme baş- larken bu pardösü ile stüdyoya gider ! Vallace Berry tayyaresine bin- mezden evvel mutlaka tayyerenin kanatlarını o okşamalıdır. e Aksi takdirde (kazaya o uğrıyacağına emindir! Clive Brook karısını ve çocuk- larını öpmede evden çıkıp stüd- yoya giderse işinin ters gideceğine kanidir! Buster Keaton çevirdiği filmde son sahneyi en evvel çevirmezse filmin rağbet bulmıyacağı fikrim dedir! Neşeli bir filim Haşmetmeap eğleniyor Bu hafta Majik sinemasında “ Haşmetmeap eğleniyor !,, filmi gösteriliyor. Filmin mevzuu şudur: Prens Mihael; Fifi isminde bir tiyatro artisti ile yaşıyor. Halbuki prensin, grandükün kızı Maria ile evlenmesi lâzımdır. Prens saraya gidip kızı görünce bütün neşesini kaybediyor. Çünkü kız çok garip, babayani bir kıyafettedir. Ertesi günü Maria annesile birlikte büyük bir terzi mağaza- sına gider. Fifi de burada elbise prova ediyor. Maria, Fifinin hesap pusulasının prens Mihaile gönde- rilmesini söylediğini işidiyor, kızın bir artist olduğunu öğreniyor. Prens, sarayda davetli olduğu çaya gelmiyor. Maria çok müte- essir olarak hastalık bahanesile yatağa giriyor. Ve birfırsat bula- rak saraydan çıkıyor, tiyatroya koşuyor, Fifiden erkekleri nasıl teshir ettiğini soruyor. Fifinin tavsiyesile az zamanda zarif, sevimli bir kız oluyor. Fifiden prensin o akşam kendisine davetli iyor, Mimi namı beğenir, onunla meşgul olur. Bir çok tuhaf maceralardan sonra Miminin, Maria olduğunu anlar, evlenirler. Con Gilbert nihayet iş budu Son zamanlarda filim çeviremi- yen Con Çilbert nihayet Metro Goldvin tarafından ( Mum ziyası rolü oynamak üzere angaje edil- miştir. x Meşhur fransız artistlerinden İ Suzy Vernon yakında İnci isminde bir filim çevirecektir. | altında) ismindeki bir filmde baş | Billy Dowe çalışıyor Hollivutun en filim çıkdıktan sonra bir müddet Billy mekten vaz oynamağa güzel geçmişti. yıldızlarından biri olan sesli Billy Dowe buna alışamamış ve filim çevir- Dowe yavaş yavaş mikrofon önün alışmakta şimdi sık sık yeni filimler çevirmekte Resmimizde son çevirdiği filimlerden birinde görülüyor.