8 Nisan 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

8 Nisan 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Haftanın filmleri Elhamra: (Kongre eğleniyor) almancn kopyesi. Artistik: (Sari vesika) Opera: (Çoban Askı) Melek: (Sandet gölgesi) Glorya: (Cesur kaçakçı) Majik: (Hasmetmaap eğleni- yor). Alcazar: (Teodora) Elhamra'da İ | | Kongre eğleniyor | | Almanca kopyası Bu hafta bu sinema birkaç haf ta övvel şehrimizde gösterilen Li lan Harvey'm “kongre eğleni- yor” filminin almanca kopyasını İ Bösteriyor. 5 Lilian Harvey'ın filminin fran- “ızca kopyasında erkek paftöner olarak Henri Garat vardı. Halbu- ki bu kopyada erkek rolunu Fritz oynamaktadır. Artistik'te | Sarı vesika | ! Mümessilleri: Elira Haudi ve Lionel Bary more in Hulâsası şudurt | rif malümatiı ve çok hassas bir kız olan o Meri Kaliş Peters iyasi mahpuslar arasında ın ölüm halinde | olduğunu öğreniyor. Musevi olma | 4 ve Çar hükümeti kanunları mu- | sevilerin seyahatlerini menetme: başka çare bulamıyor. Birimeni leyh bir sari vesika satin alarak, bu suretle kokotların istedikleri yere seyahat hakkına nail oluyor: vakit MILLIYET Sarr vesike #ifminin baş artisti mış olan heyetin vaki olan #iyar retlerinde Jüdi'nin fettanlık ve ce sareti bu heyetin azalarından 0 lan Çervis Pendleton ismindeki büyük bir zenginin nazarı dikka- tını celbettiğinden kendisini bir koleje vermek üzere tahtı himaye sine ve daha doğrusu evlatlık e- dinerek bu zavallı dilber yetimi tam münasile bir genç kız olarak yetiştirmeğe karar veriyor. AÂR- seli Meri Pete: 'a geldii Petersburg'a g* darbe çok iş olmuş ve hersarı vesika kızın yemi bir şehire muvi de polise müracaatle k ölmüştür. Bu dini kaydettirmek mecburiyetini unutmuştur. a Bundan dolayı tevkif ve hapse- dilir Hapisten çıktıktan sonra ailesi- cak, yaşının daha oldukça genç olmasının bu kıza karşı hareketin de yabancıların başka fikre zahip olmalarına meydan açacağını his seden Cervis kendisi kıza karşı ön ve Şmit namı altında karar veriyor. Dilber ait yegâne bil- duvarda gördüğü kölge dola- le fevkalâde uzun bacaklr ol- nin. namus ve haysiyetini İekeder | maadır. 'deceği v ika hâmili ol- reşeaiirle ailesin tanı; | güdü dahil olduğu mektepte Sal z ei Wi isminde bir samimi | arkadaş ruzlarından kurtulmayacağı dü- tüncetile eve avdet etmektedir. Bir gün sarhoş bir asker kendi- ne takılır ve Baron Andrey la Yi- teni kont Nikolay tarafından kur tarıler. Çar hükümetinin gizli polis te#- kilâti amiri olan Marya'ya karşı bir meyelan duyar. Fakat yiğeni Nikolay genç kızın il hâmili olduğu keşfedince fevkalâ- ir sari de canı sıkılır. Marya kendine bir iş bulur ve bir Alman ıtriyat fabrikası ıma seyahate başlar. Seyahat ©8- Basında, trende Rusya hakkında m ta bulunmakta olan İnği- liz gazete muhbirlerinden Julian Rolf ile tani yazdığı maka! tesbit etmesi itibarile R kümeti için tehlikeli bir şekil al Andrey, Rulf'u susturmak. için bir çok tetebir ittihaz eder. Bu es inin tesbit ettiği vi Meşri; Rolf'u öldü desise ile evine getirtir ve © rada Marya hem kendine hem de kurtarmak için Andrey” r. Yaptığı bu feci harekâ ten sonru deli gibi evine avdet &- der, Orada Rorf'u bulur. tayyare meydanına giderler. Tevkif emri çıkmadan birkaç ikbale saniye evvel mes'ut bir loğru uçarlar. Opera'da (Rusça Çoban aşkı | Bu sinema bu hafta programı deiiştirmiyor. Melek'te * | Saadet gölgesi | Mümessilleri: Janet Gaynor ve Wamer Bracter Filmin Hulâsası: 5 Madam Lipet tarafından idare *dilmekte olan yetimha Ye bu sayede hiç olmazsa bir sa hip olabilmek... , Gene bu yukarıdaki çocuklar #ibi yetim bir genç kız olan Jüdi müdiriyeti tarafından Yetimhi hesa- | sinden baska ayni zamanda da Sali'nin karde- şi Cimmi isminde inçle bera- ber de hafif bir hiz in yor. Bir gün bir vösile gelmiş olan Cervir, Jüdi'yi de zi: yaret ediyor. Lâf arasında Jüdü kendisini ihtiyar ve uzun bacaklı zannettiği amcasından © Cervis'e bahsediyor ve bu meyanda mek- tebi bitirdikten sonra hayatını bu merhametli uzun bacaklı amca- Tan son günlerini tatlı geçirtmeğe hasredeceğini ve hayatta kendi- imkân olmadığını ep kızın bu kadar safiyetle ik reikelâmı Cervis'e o kadar tesir ediyor ki ket ini kıza aşık ol- maktan kurtaramıyor. Fakat bu hususta şerikine val ok fi isbat edince bu hissini söndürebil- mek gayesile bemen Avrupaya ba Teket ediyor. Avrupadan avdetin İödi'yi sevmekte — olan evlenmelerine müsmade üzere iken Cimmi, nasılsa üdi'nin Cervis Pedletton'dan baş kasını anlatınca me di ağına kadar gelen saadel de atalım imkân kalmiyor. ve bu İ abeden tertibatı alıyor ve Glorya'da | Cesur kaçakçı | Filmin hulâsası Lui le Foks Kanadalı avcı nümu nesidir. Bir bayram m al şehrinden bir milyoner tus ki'nin kızı Nedra dansetmeğe gelir ve Le Foks ona âşık olur. Bu hâdise Vüli - Vuli isimli kadının kıskançlığını tahrik eder. Suvari polislerinden Money, uzun ın bir hay» dut çetesi peşinde idi. Money, Le Foks'tan şüphe ediyordu. Bu şüp- heyi, kıskançlığını tatmin edecek bir vesile telâkki eden Vuli - Vuli Money'e Le Foka hakkında yan-. lış malümat veriyor ve kendini tehlikede gören Le Foks buzlu göllere kaçıyor ile babası da bu aralık varla ile seyahat ediyorlardı. Bir kar fırt: kulübeye iltica (o etmişlerdi. Le İ Foks'u takip eden Money'in de İ bacağı kırılmış ve yarı yolda kal- İ mıştı. Le Foke, Polisi orada bırak sn kurtlar yiyecek. Ne yapsın? bi- İ değildir.Onun zamandır, Ruski'nin postaların | a tutularak bir | riyor. Orada Nedra, Le Foks h &- kındaki şüpheleri öğreniyor, ta- kat inanmiyor. Ruskin ile Nedra yollarına de- vamı ediyorlar. Fakat ikisini de bir çig eziyor. Le Foks kızı kurtarıp kulübesine getiriyor ise de, tevkif edilip hapse atılıyor. Lâkin ihti- yar baba Birkomp isminde biri asıl haydatları bulduracak ve iki genci birleştirecektir. Majik'te | Haşmetmaap eğleniyor | Filmin hülasası Tiyatroda prova © edilmekte, orkestra uvertür çalmaktadır. Pro vaya başlanacağı esnada, yıldız Fifinin meydanda olmadığı görü- . Hiddetlenen rejisör, onu ça“ gıramk için oyuncu kızlardan bi- i gönderir. Her yıldızm bir huysuzluğu vardır. Fifi de sahieye geldiği manhem rejisörü bem de kızları meyus eder. Çünkü hiç den memnun olmaz. Dükler sarayının salonunda aile resmi kabulü günüdür. Ora da ihtiyar düşesten maada kimse nin kumanda etmeğe haklı yok- tru. Yalnız 00 emir verir. Manas- tırda tahsil ve terbiye gören kızı Matia, perens Mihael'le evlenme lidir. Zevcinin mahviyetpervera- ne bir itirazı düşesin azametli bir bakışı karşısında erir. Yi ve zarif bir genç olan prens Miha el sehhar genç kızlara refakat et mekten pek zevk almaktadır. naenaleyh, onun Fil dostu olmaşrhiç te şayai zevcesinin kendine takdim edilme si tekarrür eden Dükler salonuna davet edildiğini bile unutur. Çok hilekâr bir genç olan oda hizmet- çiti ePter, ona vazifesini hatırla ter. Ve dostunun kollarından sıy- r. Muhtelif hissiyatı der. Düşes onu Maria'nın yanma götürür. Prens, hazatında ilk defa olarak gülmek iştihasını kaybe der. Ve Mariaya bir defa daha bakmaktan korkar, çünkü o ka- dar acayip bir kıyafettedir. Ertesi gün düşes ve Mi yük bir moda salonunu ziyaret ederler. Orada Düşes kendi zevkine göre giydirir. Bu- nun neticesi, Maria çok fena ği ifi de ayrı bir kabinede kendi zevki ne göre elbise prova etmektedir. Ne tezat!!! Fifi hesap puslalı nın prens Mihaele gönderilme: aria bu sözleri işitir. Terzihane sahibi Mm Anjelden Fifinin bir tiyatro yıldızı olduğu" nu öğrenir. Maria yeni elbizeleri- ni giyerek prensi çaya beklemek tedir. Bu sefer, prens Mihael gel: | mez. O zaman, düşes gidip pren- sin aklınıbaşma getirmesi için zev cini gönderir. Bu val'adan çok müteessir olan Maria, ağlamaya başlar. Sonra da hastalık bahanesile yatağa girer. Oda hizmetçisi gi- dince, gizlice tiyatroya koşup, Fi fiyi bularak, erkeklerin bu kader hoşuna gitmek için ne yaptığını sorar. Fifi ona ders veroii im tecrübedide idaresi hemen oracıkta 2 etini uyandır. Fifiden kendirile arkadaşlarının prens Mi hale i ö mek Fi altında o da eğlenceye gider. Prens onu pek lâtif bulur ve Fifi- den fazla ken ile meşgul olur. Bu da, Fifinin canını sıkar, Bir den bire cemiyetin şatareti biter, herkes oradan kaçar. Marin da saklanır. Dük, mantosu İle şapka- sını sofrada bıraktıktan sonra, 0 daya girer. Prens bu ziyaretten o kadar memnun değildir. Fakat onu kemalinezaketle kabul eder. Dük, Maria'nın saklanmış olduğu yatağın üzerine oturur. aMria pat layacakhale gelmiş olduğu halde, teki değildir. Dük, Düşesin kendi- ne verdiği emirleri hatıralayarak, prensin şayanı tökbih hareketini tahtın eder, Mihael isyan etmekle beraber şayanı istikrah tabir etti yerek, odadan çıkar. roya götürenşoför, su önünde durduğu esnada düşes gelir, Marianın şatoda bulunmadı gının farka varmış olduğundan, kocasından malütişt ister, Ve ko ensile eve avdet eddr. Prens, oda sında bir hınçkırık İfitir. Yatağın altma bakarak, Fifinin kardeşi zannettiği Mimiyi keşfeder, İşte, nihayet onunla yalnızdır onu tesel li eder ve dudakları birleşi man, Maria, Prensin kollarında, kendini kurtararak Şatoya kaçar. | ve yatağıma girer. Avdetlerinde Dük ve Düşes Mariayı yatağında bularak hayret içinde kalmışlar. dır. Ayni akşam Maria ile Miha- elin nişanlanmaları ' münasebetile bir balo verilecektir. Prens, emir beri Peterden Mimiyi | bulmasını ister. Peter, Mimiyi nerede bula- cağmı şaşırmıştır. Fifiye koşarak kendisine yardım etmesini rica e- der. Fakat Fifi ona Mi si cut olmadığını öğretir. Fifinin hemşiresi yoktur. Fifi kendini bu işte kabahatli telâkki ederek, Pe terle şatoya manın halledildiğini görür. Mimi ile Maria ,ayni şahıs oldukların. dan, prens Mihael, sevdiği ve iste- kızla evleneceğine çok mem. aundur. Holiyvı tta işler yeni- den başladı Son zamanlarda .. Hollyvood'da hissedilen buhran zail olmuş gibi. hk bir faaliyete ; faaliyet figüranlar için adeta bir bayram olmuştur. Yalnız bir kum. panya geçen ay icinde on bin figü- ran tur. Clara Bow hatıratı İ aşk maceralarını şöyle anlatıyor: “Hollyvood'da şayialar başka memleketlerden daha sür'atle in- tişar ediyor. Victor Fleming ile ni tanlandığım şevims çıkar çıkmaz, kendisini cidden sevdiğim Gilbert Roland'dan tehdit telgrafları dım. Benden derhal izahat istiyor du. Değişmiş hiç bir şey olmadığı Bı, sadece bir reklâm yüzünden bu şayianın U çıktığını ve daime Kendisini sevdiğimi cevaben bil- 'dirdim. Fakat bu şayia münnsebe timiziink'taa uğrattı. San Antonya'ya avdet ettiğim zaman da, babamm İdella Mor- vey isminde hiç tanımadığım bir dınla evlenmiş olduğunu gör- | düm, Bu sıralarda — 1926 senesinin son baharı— çok zengin bir genç ie, çelik kıralının oğlu ile tanış- tm. İsmi de Robert Savaze Bu çocuk bana ateşli mektup- lar yazıyor ve müşterek dostlar vasıtasiyle benimle tanışmağa ça lışıyordu. Büyük bir ehemmiyet vermemekle beraber, bu arzusunu kabul ettim. Kendisini evime ça- da gülünç mevkilere bile düşmek ten çekinmeyen hararetli bir talip var, Benim için ler yazmış, On ları okudu. Fakat ne tahammül edilmez, manasız şiirler.. Ona 12- trap vermemek için dinliyordum. Fakat tahammül hududu aşınca, arkadaşlarımdan Tui Lerraine ile el birliği yaparak, kendisini kapı tışarı ettik. Fakat her sabah yine onu, ka- pımın önünde derin bir dalmış buluyorduk. Ben sadece gülüyordum ve bu pek canlı mek tepli aşkımı ciddi bulmıyordum. Günün birinde damarmı keserek, kanını resmimin üzerine akıttığı" | m işittim. Hayatı tehlikede değil- arasında | ğirdım. Birde baktım ki, karşım- | uykuya | Haşmetpenalı eğleniyor filminden bir sahne Şuh Clara Bov'un hatıratı arasında.. —— Son izdivacına kadar hangi artistlerle seviştiğini anlatıyor Lâkin benim için neler söylen medi, Ben ona izdivaç vadetmi- şim, Sonra sözümü tutmamışım. Böyle gençlerin hayatı ile uyna- mağa hakkım var mı imiş? Bu sralarda bir gün Gilbert Roland yıldırım gibi eve geldi: — Ben bu delikanlıyı düelle- Hiz, dedi, Kendisini güçlükle teskin et- tim. Sükünet buldu. Fakat bu hâ dise, müşterek geçirdiğimiz ruyalı hayata da nihayet verdi. Fakat yeni bir ruyalı hayat da ba başlayormuş ta, benim habe- rim yokmuş. Bir gün rejisörüm Frank Lloyd yeni çevrilecek fil- min senaryosunu bana getirdi. Bu filmde bana eş olacak olan Gory Cooper'i takdim etti. San Antonio'da bu gence dik- kat etmemiştim. Görülmemiş de- recede çekingen (davranıyordu. Yalnız sessiz sessiz ve uzun uzun bana bakardı. Hissederdim ki bu gocuk bana bir şeyler söylemek is tiyor, fakat çekingenliği yüzün- den cesaret edemiyor. Hattâ ba- zan da kızarırdı. Beraber çevirdiğimiz tından olacak. Evet, di, cak, bana aşkını ni kucaklayacaktı. Hattâ ne ku- cakayış! Film icaplarını da geçti. Altı aydır ediyormuş. Gary açık sözlü, mert bir insandır. ki | Hiçte istimale lüzum görmedi. ği ve kendine has bir cazibesi var dır. Saklamam ki, bu cazibeye ka- pıldım. Muaşakamız devam edebi lirdi. Fekat Gary Holliyvood'da yalnız değildi. Ailesi ile bernber yaşıyordu. Babası Montana hükü meti dahilinde mahkeme reisi idi ve ailesinde sıkı bir inzibat göze tiyordu. Gary beni görmeğe geldi fi zamanlar, eve avdetinde sual yağmuru karşısında kalıyordu: “Neredeydin? Kimin yanına git- tin? Nereden geliyorsun?” Ben dünyada istiklâli en tal sey telâkki ettiğim için, Gary'yi © neden böyle mektep çocuğu gibi tazyik ettiklerine hayret eder. dim. Yavas yavaş, onun bu ii lâlden mahrum hali beni sıkma- ğa başladı. Sonra benim çok söyle meme, şarkılarıma mukabil Gary daima sessiz kalır, bir şey söy- lemezdi. Bu hali de o kadar ta- hammül edilmiyordu. Mizaçları- | miz arasındaki büyük farkın i- caplarına uymak o mecburiyetin- ükün içinde cömert ve için halkedilmetiş insanlar oldu İ gumuzu kabul ve © tasdik ettik. ya davet edeceğim, boy ülçuşece | deydim. Müştereken biribirimiz | * Dr. Fritz Wendhawsen Göte- nin hayatını gösteren Filmi ikamal etmiştir. Film şairin hayatını, İtal | yaya seyahatini, o avdetten © sonra | geçirdiği günleri tasvir © etmekte dir. * Roneo ile Jullette filme alma- caktır. | © Richard Tauber hali © hazırda İ “Aşk Melodisi” ni çevirmektedir. * Sinemanm bir terbiye vasıta &ı olarak kullanılması | İskoçyada bir mektepte son derece muvaffakı. yetle neticelenmiştir. * Janet Gaynor'un bu sene Ame | rileada çevireceği üç filmde eşi Char les Farrel olacaktır. İ * Greta Garbo maraf Italyan mu İ harriri Pirandellonun bir piyesinden naklen “Seni istiyorum” İsmindek yeni bir film çevirecektir. Bu filmde eşi Eric von Stroheim'dir. İ * lili Amerikan sinema fotoğraf” İ çısı Çinde Şunghay etrafımda geçen lerde vukua gelen muharebeleri, Şa pey'in bombardımanını, Japon asker İlerinin taarruzlarını ve ilk Çin ric'a ini filme almışlardır. * Maruf Amerkalı yıldız. Mary Nolan dört senelik bir hapis cezası | tehdidi altındadır. Cürmü tesis ot i bir terzihane iş ka nunu ahkâmma riayet etmemesi, Mary Nolan halen yirmi yedi yaşın | dadır. O da Zigfisld © Folkie'de bir | dansözdü. Bir zenci in stüdyo sahipleri kendisine artık rol vermiyorlardı. Film çeviren köpekler Hali hazırda Hollyvood'da, mümessilleri sırf köpeklerden mürekkep bir film çevrilmekte dir. Bu filmde dört yüz âlim kö pek vardır. Bu köpekler evvelce “Köpek İler mektebi” isminde bir film gevirmişlerdi. Hattâ bu filmde bir de futbol maçı oynamışlar. dır. Bu maçta seyirciler de, o- yunlilar da hep köpeklerden mürekkeptir. Başka çevirdikleri bir film de “Klara bölük cinayeti” dir. Bu filmde bir cinayet ve polis İ hafiyeleri , iş görmektedirler. Tabii katil ve polis hafiyeleri köpeklerdir. Köpeklere film çevirtmek, bakiki artistlere film çevirtmek ten daha kolaymış. Tom Mix evlendi Meşhur karısını boşadığını yazmıştık. Tom kovboy Tem Mix'in geçenlerde Meksikada Mabel Hub- bel isminde bir kızla evlenmiştir. Düğünde bulunan Meksika ordusu” nun bir çok zabitleri, o Amerikan tanınmış kovboyları yeni çifti al- kışlamışlardır. Hugette Duflos Maruf Fransız artistlerin. den Huguette Duflos Metro Goldvin Mayer firması ile bir mukavele imzalamıştır. Heliy- vood'da sesli fransızca filmler çevirecektir. Hugette Duflos Comedie Francaise'de sosyeterdir, sine- ei inelii yihknr müz