23 Nisan 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

23 Nisan 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

İşsizlere iş, işçi istiyenlere işçi buluyoruz! Issizlere iş bulmak için Milliyet | tavassut ediyor İş arayanlarla işçi arayanlar a- Bize yazınız! rasında tavasuta o başladığımız | miş günden beri, gerek £ iş arayanlar. dan gerekse işçi arıyanlardan pek çok mektuplar o almaktayız. Bu 'mektupiar maksadı teshil edecek bir tarzda tasnif edilmeletedir. “ Milliyet ” memlekette ço Onun için biz işsizlerle işçi is- | teranler arasında | tavassutta bur lunmak İsteyoruz. Gerek İstanbula, gerek mem- İ ve iş vartları tesbit edilerek) bi. Kisba hangi Collins? Bir zamanlar “Times,, İstanbul muhabir- liğini yapan zat mı? Fransizon İstanbul refikimizin üç gün vvelki müshasmda (Londra da bir facin) serlavhasile Londra dan 19 Nisan tarihile çekilmiş bir telgraf haberi intişar etmişti. Bu telgrafta, geceyarısı meçhul bir saham kucağındaki çocuğu bir köprüden Times nehrine attığı ve müteakıben kendisinin de neh re atıldığı, bilâhara cesedi bulu- nan bu adamın Sir Godfreycollins in oğlu Mister Collins olduğu an- aşıldığı bildiriliyordu. Bir müddet evveline kadar şehrimi gazetesinin muhabiri wfatile Sir Godirey'in kardeşi Collins ismin- de bir gazeteci bulunuyordu. Mis ter Collins'in burada zengin bir İngilir ailesinin kız ile olmuştu Londradan gelen telgrafı okuyan ve bahsettiğimiz e macerayi bilen bazı kimseler, telefonla matbaa- mıza müracaat ederek Londrada kucağındaki çocuğu nehre alan ve sonra nehre atılan Mister Col- lins'in, şehrimizde bulunmuş olan Mister Collins olup olmadığını sor dular. Bu zevat, pek tabii olarak in mütechhil olduğu halde baska bir kızla münasebeti netice sinde edindiği çocuğunu Times nehrine atlığından ve arkadan kendisinin nehre atıldığından şüp helenmişlerdir. win üzerine ehrimizde Collins'i tanıyan bazı İngiliz aileleri vezdimde tabii sehrimizda bulunmuş olan kerdeşi Mister Collins'ten başka bir de oğ hu bulunduğunu ve intihar eden sahsen burada Times muhabirliği ni yapmış bulunan Mister Collins olmadığı zannında bulunduklarını söylemişlerdir. Borçlar hakkında bir tebliğ VASHİNGTON, 22. A. A— Ce Jar ve tamirat meselesini zel bahis etmemiş olduğumu bildirmiş tir, üzde Times | bir çok güzide işçilerin dağılarak müfit hizmetler deruhte etmeleri ne yardım etmiş olacağız. bildirirlerse mamnuniyetle kayd-jİ edeceğiz. 1 — Kime ve nasıl işçiye ihtiyacınız var? 2 — Nasıl iş istiyorsunuz, elinizde ne san'at vardır, ne kadar ücret istersiniz, İstan- bul haricine gider misiniz, hususi bir şartınız var mı? Bize bildiriniz. Memur, kâtip, muhasip veya Bu, memlekete ve vatan- daşa yapılacak en büyük hiz Hilâliabr sr Kongresi i Dün senelik heyeti ! umumive içtimam: :tetti Kongreye riyaset eden Ali Pş. Hilâlinhmer İstanbul şubesinin senelik heyeti o umumiye içtimar, İ dün Cağaloğlunda aktedilmiştir. İ Celse, Ali Paşa tarafından açıl- isi Fikriye Nevim Hanım birinci iğe, Nâzım Hamdi Bey ikinci üştü Bey kâtipliğe inti- lerek riyaset divanı azala- İ rr seçilmiştir. Müteakıben idare heyetinden Vahit Bey, bir senelik fasliyet raporunu okumuş ve yeni bütçe, müfredatile birlikte heyeti umumiyece kabul edilmiştir. Kur ra ile seçilmiş olan Ahmet Şükrü, Akil, İslâm zade İsmail Hakkı ve Ömer Lütfi Beylerle Ali Paşadan inhilâl eden aazlıklar için yeniden intihap yapılmış ve |, Ömer Lütfi Beyler ika edilmiş ve İs- mail Sıtkı ve Dr. Kudsi Beyler se- çilmişlerdir. Bundan sonra, ilk mekteplerdeki fakir çocuklar i- aşesi masrafma karşılık olarak ilk cuma gi pur bi- k edilen şefakat pul- edilen varidatı temin den on beş 2490 liraya kadar ii muştur. Azadan bazıları, vapur biletlerinden alınan para- nn tamamen kaldırılmasmı teklif etmişlerdir. Teklif uzun münaka- say: mucip olmus ve bir kısım aze bunun vapur seyrüsefer büroları üzerinden almmasını, bir kısmı da kaldırılmak şöyle dursun, tram- vaylara teşmilini istemişlerdir. Ne ticede, kanuni esasa bağlanmak şartile biletlerden ayda bir kere Hilâliehmer pol hissesi alı ması, İ| mevkilerinde bulunan kömeolerin A: bin lira tahmin olunan varidatın | Tamirat İşleri —— ziranda tolanıyor | PARİS, 22; A. A — Eâcel-| sior gazetesinin Cenevredeki | muhabiri mahsusu; dün M.| | Stimson ile M. Mac Donald, | Brüning, Grandi ve M. Tardicu | | arasında vuku O bulan mülâkat| esnasında tamirat meselesinin | mevzuu bahsedilmiş olduğunu ve Lozan konferansmın önü. ! müzdeki 16 Haziran Wi inde | toplanmasına karar verilmiş bu | Tunduğunu haber alıyor. Ayni zamanda mezkür kon- ferans riyasetini deruhte etme- | si için Belçika sabık maliye na” zırr M. Theunis'den talepte bü | lunulması hususunda mutaba- kat hasıl olmuştur. Konferans heyeti umumiye-| si bir ya için isticar edilen Ou- chi şatosunda toplanacaktır. | Avam kamarasında bir| kanunuesasi komedisi | LONDRA, 22. A, A, — Bu sabah | vücut etmesini bir kam» | Nun ortaya çıkması üzerine garip | bir kanunu esasi komedisi olmuştur. | Ruznama krallığın bazı istifadeli | vam Kamarasında o isbatı vücut et.| mesini menedem ve hali hazırda unu | tulmaş bulunan 1707 tarihli eski kanunu bilmeksizin ihlâlettiğinden | ğu her celse haşma | iz lirası hesabile 30.000 İn | lirası M. Runciman': tahlise matuf kanun İ lâyihasınm bütün safahatının bir cel | sede ikmal ve kabulünü teminen ruz mame talil edilmiştir. İ M. Runciman ile aralarında M. | Baldrin'de bulunan 9 eski ticaret na | zarın haklarında bir İkimse tarafın | dan takibat yapıldığı takdirde ve-| kanun lâyihasımı geçirmiş olup Lord lar Kamarasma © gönderilecek ve 0- rada pazartesi günü kabulüne ait! bütün safahatı ikmal edilecektir Avam Kamarası bu meseleye sit | recekleri cezanı miktarı 300.000 İn | giliz lirasma baliğ olmaktadır Yunan Kabinesinde Maliye nazırı dün istifasını verdi ATİNA, 22. A. A.— Yuna- nistan maliye nazırı intihabat tarihinin tesbitine ait olarak M. Venizelos'la rında mevcut noktai nazar ihtilâfından dola. | yi istifasını vermiştir. | ATINA, 22.A.A— M. Ve-| nizelos, M. Mihalakopulos'dan | maliye nezareti vezaifini temin etmesini rica etmişse de, mü- maileyh bu teklifi kabul etme- | miştir, rılması muvafık ülerek teklif | o suretle kabul edildi. Azadan bir zat, rakı, şarap, konyak ve emsa- | li müskirata kırkar paralık şefa- veremlilere yardım edilmesini tek | lif etti. Ve Hilâlinhmere yeni va- | ridat temini maksadile Ankaraya | gidecek olan heyetin hükümet nez | lanması kararlaştı. Ank İ ie İ al meb | Celâl | hmer reisi Ali paşa seçildi. Ve mütoa- kıben kongre, mesaisine nihayet verdi. hmeri geçen se- | in fakir talebeye | haftada üç gün yemek vermiş İ bu iş için 5754 lira sarfedilmi İ tör. İstanbul, Beyoğlu, ğ | mıntakalarında — 130 İ 2411 liralık yardımda bulunulmuş 756 erkek ve S26 kız talebeye el- bise verilmiş, altı ay zarfında | 320 lira sarfite 90 fakir memleket | lerine gönderilmiş, san'at evinde | 100 e yakın işçi çalıştırılmış, bun- lara 8 ayda 2000 lira ücret verile | miştir. Hilâliahmer, bu sene 3000 gıdasız talebeye 15900 liralık, ve İ veremlilere 4000 lirahik yardımda bulunmağa karar vermiştir. Ayrı- ca fakir hale için de 1000 Kiralık tahsisat ayrılmıstır. ; LAN ELE İ vetin emir ve <> LOM Tahdit —e..— ! Yeni konferans 16 ha- Cenevre konferansı bir| | karar sureti kabul etti | CENEVRE, 22. A. A.— Tahdi- di teslihat konferansı umumi ko- misyonunda cereyan eden müzakere esnasında M. Tardisu, mesai iştirak leri bir neticeye vasıl olmak imkânı nı temin etmiş olan M. Boncour'a, M. Titulesco'ya ve sir Con Simo- na teşelekür etmiştir. Bundan sonra | M. Tardicu elde edilen bu neticenin silâh kuvvetlerinin tenkis ve tahdi: hususumu gerek bazı sınıf ve mevi si- lâh kuvvetlerinin kayıtsız ve şartsız ortadan kaldırılması ve gerek bu si- ih kuvvetlerinin beynelmilel kuv. ifadesine tahsisi su- retlerinden birile hakikat sahasma çıkarmak hususunda konferansın in tihap hakkını mahfuz tuttuğunu be yan etmiştir. M. Sato ile M. Nadolay, sör Con Simonun teklifini kabul etmişler. dir. M. Nadolny Almanya'nın mok- İni nazarını izah etmiş ve Alman te- zinin silâh kuvvetlerinin keyfiyet i- tibarile tahdidi hususunum bazı harp levazımının beynelmilel hala getiril. imbası tarikile yapılmasını ve yeni harp levazımı imalinin men'i esas- larmı iltizam ettiğiçi söylemiştir. M. adolny, riyaset ettiği murahhas heyetin M. Tardicu'nun bahsettiği duğunu sözlerine ilâve etmiştir. M. Litvinoff'un kısa bir müdaha- lesinden sonra komisyon İngiliz tek- | Hifini, ittifakla kabul etmiş, ondan nin serbest sonra bazı harp İevazımmın kulla- nılmasının men'i meselesini müzake- re eylemiş ve şu karar suretini tfakla kabul etmiştir: Konferans silâh kuvvetlerinin key fiyet itibarile tahdidi esasının tatbi- ki çarelerini aramak hususunda hu susi © salâbiyetter o komisyonları bilhassa taarruri mahiyeti haiz olan yahut milli müdafaaya karşı en faz- İn müessir yahut sivil ahali içim en çok tehditkâr bir mahiyette bulunan silâhlerı tayin etmek maktadile — kara, deniz ve hava silâh kuvvetle rinin seri halinde tetkike memur et- mek muvafık olacağı mütaleasında bulunmaktadır. Komisyonun “gelecek içtimai 25 Nisanda vul N A— Tahdi- CENEVRE, 22. A di teslihat konferarsı urmum kömis- İ yonunda sör Cop: Simon, İngiliz mu rahhas heyetinin “evvelce teklif et- tiği metinde bir tadil yapılması hak kımda bir takrir vermiştir. Bu tadil teklifi komisyonun ev- vel esasen ittifakla edilmiş bu lunuyordu, Sir Con Sireomun bu ta- dil talebi, bazı sinif silâh İcsvvetle. ; rinin beynelmilel kuvvetin emir ve istifndesine tahsisine dair olan Fran İ sx projesinin muahharan yapılacak müzakercsinin o tamamile sona bra- kılmasına matuf bulunmaktadır.Bu Tahdidi teslihat konferansı, silâh kuvvetlerinin keyfiyet itibarile tah- | didi esasını yani gerek | sahip bulu- 'nulması ve gerek istimal edilmesi ya bütün devletler hakkında menedile- cok yahut umumi mukavele tarikile İ beynelmilel bir hale konacak bazı ımıf veya muayyen tipteki silâh kav kimisi tefrik ve intihabını ilerde müzakere edilecek sair madde ve hü kümlere bir halel gelmeksizin kabul eder. Romanya, Bolivya ve Küba mu- bu tadil teklifine tamami İle iştirak etmişlerdir. buna imkân bulunamazan, kaldı. | M. Tardiew'mün mülâkatları. | CENEVRE, 22 Tardicu dün akşam Y Stimson'n misafir olmuştur. Muma- MA) —M | ileyh, yarm öğle yemeği işin Alman mış ve sabık Kars Hilâliahmer re | kat pulu yapıştırılarak bâslatile | ya başvekili M. Brüning tarafından vaki olan daveti kabul etmiştir. Fransız başvekili, Cenevreden mü | farakan ederek kendi intihap dairesi | olan Bolfort'da $ gün kalacak ve mü toakbon Parste kısı bir ikametten Fransız ve İngiliz Başvekilleri M. Stmson'a misafir. CENEVE, a) m M. Tar dicu yekdiğerini . Bemes, Titulesko, Choumenkovidieh, Brü- il Mac Donald ve Sir John Simon ile görüşmüştür. M. Stimson, M. Mac Donald, M, yemeğine alakoymuştur. Tardieu plânı - Grandi plâm LONDRA, 22. (AA.) — Lom. drada intişar eden | Economst mec- muası “tahdidi teslihatın iç yüzün” serlevhası altında neşrettiği bir ma- kalede Tardicu ve Grandi plânlı ara sında bir mukayese yaptıktan sonra diyor ki; İtalyan murahhası tarafın- dan serdedilen İtalyan moktai na- zarı Fransa'nın askeri müttefikleri İ hariç olmak üzre hemen hemen bü- tün hükümetler tarafından kabul © dilmştir. Tardicu İknma © göre taarruz si- Hihlerınm en kevvetlilerinin cemiye- Konferansı Mesaisini talika mecbur oldu ŞANGHAY, 22.4. A—ln dopaciphigue Ajansının bildir. diğine göre, Şanghay mütareke konferansı mesaisini talik o et- miştir. TOKYO, 22. A. A.— Yeni Mançuri hükümetinin cemiyeti akvam tahkikat komisyonuna dahil bulunan M. Vellington Koo ile diğer Çinlileri cenubi Mançuri demiryolu mıntakasın da ayrıldıkları takdirde tevkife İkarar verdiği söylenmektedir. Mançuri hükümetinin Mançu- rinin hakimiyet hakkına teca- vüz edecek, sükün ve huzuru ih lâl eyliyecek olanları gayet şid | detli cezalara acağı da İbeyan edilmektedir. İ TOKYO,22.A.A— Har. | mesi seretile değil, fakat bunların | binden bildirildiğine göre Ja- pon askeri makamatı şarki Çin demiryolunun şark kısmında bulunan | İmienpo | şefdög Greskovsky'yi asilerle gizlice İ Avam Kamarasında tceret nazırı | mesa iştiraki zihniyeti dairesinde | bir anlaşma hâsıl ettiği yolun İM. Runciman'ın Kamarada isbat: | yapılacak teklifleri tetkike hazm ol gi, i menccdn ede ettikleri kanaatbahş de , liller üzerine tevkif etmişlerdir. | Soovyet makamatı, Greskovsky brakılmasını iste- mişlerdir. Bu hususta pek ya- kında müzakereye girişilecek- tir. Ispanyada köylülerin | bir hücumu MALAGA, 22. A. A — Antegue ralı köylülerden bir grup zeytin mahsulünü elde etmek mak- sadile bir çiftliğe hücum etmişler | dir. Sivil muhafızlar köylülere hü- İ cum mecburiyetinde kalmışlar, bun- | lardan birini öldürerek diğerini de tehlikeli surette yaralamışlardır. ! Pariste Italyan | komünistleri İ PARIS,22 A. A. — Büyük bal ' varlardaki İtalyan lokantalarından | birinin önünde toplanan yedi sekiz kadar İtalyan komünisti gürültülü | tezahüret yapmışlar, mücavir kah. | veye sandalyeler ve şifonlar atmış İ lar ve lokantalardan birinin aynala- rını kırmışlardır. Komüistlerin ile si yakalanmış, diğerleri | kaçmağa muvaffak olmuşlardır. i Meksikoda idamlar MEKSİKO, 22. A. A — 18 hay. dut idam edilmiştir. ; M. Mussolini gençliğe hitap ediyor ROMA, 22. A. A. — Faşi liğine hitap eden M. Mussolini genç liğin inzibat ve çalışnağa karşı ber. liği İmanı mevzuu bahis ederek | bunun faşist rejiminin istikbali öçin İ büyük ve yeni zaferler tı ine bir İ saman olduğuna işaret etmiştir. iEmir Faysa!, Mussolini ile görüştü ROMA, 22. A. A. — Roma | dada bulunan Emir Feysat ile maiyetindekiler kral tarafından kabul edilmişlerdir. Öğleden M. | sonra emir Feysal Venedik sa- rayında M. Mussolini'yi ziyaret etmiş ve kendisile uzun uzadıya | görüşmüştür. Amerikada tasarruf | VASHİNGTON, 22, A.A.— Me- | b'usan meclisinin tasarruf encümeni dinde buna dair teşebbüsatte bu- | sonra bu ayın 27 ve 29 uncu günle. M. Hooverin masrafları tahdit prog Mütsakıben | ri arasında terki teslihat konferansı ! Tamında ticareti hahriye nezareti ta- İ nn mesaisine iştirak için Cenevreye | rafmdan teklif edilen ve 1 Kânunu- İ avdet edecektir. İ sani 1933 tarihinden itibaren deniz j seferleri hututunun işletilmesinin talikine ait bulunan maddeyi ilga et | miştir, İ Bir kotra kazaya uğradı NAPOLİ, 22. A. A. — İtal. İyan deniz ticareti nezareti erkâ İ Tardicu ve Sir Jobn Simon'u akşam | nından 3 kişinin idaresi altında | Napoliden Nevyork'a gitmek İ üzre denize açılan Alfrede Bor- İdino kotrası şiddetli bir fırtma İ yüzünden Sans o Felice Circeo civarında kazsya | Kotranın suvarisi | ğulmuştur. m — m — ti akvamın emrine tahsisi yani Fran sanın emir ve istifadesine (bırakıl. | İ ması icap etmektedir. Amerika ve İngiltere ile diğer küçük devletlerin kabul ettikleri İtalyan plânma na- zarın bu silâhların essele bir surette tahdidi lâremselmektedir. |) HARICT HABERLER | IKeyfiyetitibarile Changhai vel A mv — — 5 z ER Kâzım Pş. Balıkesire gitti , ANKARA, 22, A. A.— Kütahya-Balıkesir demiryolunun küşat merasi' mine riyaset etmek üzere Bi Millet Me: Reisi Kâzmm Paşa Hazret” leri bugün 16 buçukta Balıkesire hareket etmişler ve istasyonda Başvekil. İsmet Paşa Hazretleriye Vekiller, Meb'aslar tarafından teşyi olunmuşlar” dır. Hususi tren Balıkesir ve Kütahya meb'uslariyle demiroyllar e ve maf buat erkânından 48 kişilik bir heyet götürmektedir. Cenevrede bir ziyafet CENEVRE, 22. A. A. — M. Brüning, M. Tardisu'ya bir öğle ziyafeti vermiştir. Yunan maarif nazırı kaldı > rİNA 22 (Hususi) —|naenaleyh M. Papa Antreo aliye nazırı Varis ile beraber ifa Mame ei a kalmıştır. İstifa © istifa etmiştir. Yalnız Maarif) den Maliye nazırı Varis'in yez| nazırının istifası M. Venizelos | rine M. Varvaresor tayin edil tarafmdan kabul edilmemiş, bi | miştir. Drahmi mütemadiyen düşüyor ATİNA, 22 (Hususi) —)Jisterling S17drahmiye kadar Drahmi, bir aralık durğundu, | çıkmıştır. Drahmi gittikçe düş fakat yine düşmeğe başladı. Bir | mektedir. Yeni Yunan maliye nazırı ATINA, 22. A; A — Yünan bankası hukuk müşaviri M. Varvaricssot Maliye nazırlığına tayin edilmiştir. Mareşal Pilsudski Varşovada VARŞOVA, 22. A. A.— Mareşal Pilsudeki bu sabah buraya avdet et- miştir. Yozgada gene kar yağıyor YOZGAT, 22. A. A. — Dün gece başlıyan kar ve soğuk şiddetle de- | vam etmektedir Meyva ağaçlarında mühim hasar vardır, Buğday ve arpa | zer'iyatı bütün vilâyette ikmal edilmiştir, ADANA, 22. A. A. — Dün sabah başlıyan ve geç vakte okadar devam eden şiddetli bir fırtına bağ ve bahçelerdeki sebze ve. meyve mahsullerini mühim hasara uğratmıştır. Şehirde birçok evlerin camları kırılmış, damla- rın kiremitleri uçmuş ve elektrik telleri kırılmıştır. Nüfusca zayiat yoktur. Telefon hatları bozulduğu için köylerden hasar ve zarar hakkında malâ mat alınamamıştır. Jtalya - Yugoslavya müzakeratı BELGRAT, 22. A. A.— Romadan gelen haberlere nazaran bir ticaret munhedesi akti için İtalya ile Yugoslavya arasında cereyan eden müzake- reler terakki etmektedir. Yakında bir netice alınacağı ümit olunmaktadır. Hırvat sandığının tediyatı BELGRAT, 22. A. A. — Birinci Hırvat tasarruf sandığının tediyatınt tatil ettiğine dair ecnebi memleketlerde çıkan haberler esassızdır, Mezkür banka bugünkü iktısadi şerait içinde bizzat o nlacaklıları izrar edebilecek mahiyette külliyetli para çekilmesine mâni olmak için çiftçileri himaye ka» | nununun beşinci maddesinden İstifade etmektedir. Mezkür banlen yeni esaslar dahilinde talepleri derhal etmektedir. İnhisariar bütçesi Mimar M. Yansen geldi | ANKARA, 22 — tnhiserler bü İ çesi ikmal edilerek Heyeti Vekile Ankaradan İzmire giden Mi | Ye sevkedilmiştir. mar M. Yansen , dün Ankara va- puru ile şehrimize gelmiş ve Pera palas oteline inmiştir. Mimar M. Yansen, İzmirde, şehrin imarı için mevcut plânları tetkik ederek bun da halk şiirleri ve sai Jar hatlı ve maral bulaş, be | Sğare Balikesir bavalrne bir ez Kİ lr © | yet göndermeğe karar vermiştir. ce-ap vermiştir. Mumaileyhin, şeh rimizin imarı ve plânı meseleleri i burada vali ve belediye reisi | Muhiddin Beyle görüşmesi muhte meldir. Halk şiirleri Halk Bilgisi Derneği, haziran- İsviçre sefiri memleke- tinden döndü Mezunen memleketinde bulu: nan İsviçre sefiri M. Hanri Mar- tin Cenapları şehrimize avdet et- Tevfik Hadi Bey Şebrimizde bulunan Emniyet İşleri umum müdürü Tevfik Hadi Bey bugün Ankaraya avdet ede- | napları Ankara'dan şehrimize gel cektir. miştir. Içki düşmanı gençler kongre aktet tiler ve bir müsamere verdiler Yeşil Hilâl Cemiyeti tarafından | İc rcemiyeti tarafından tertip edilen teşkil edilen Türkiye İçki Aleyhda- | müsamere verilmiştir... Bu müsame- ri Gençler cemiyeti Kongresi, dün | rede, bir çok mektepler müdür, mual saat 13 te Tepebaşı şehir Tiyatrosu | lim ve talebeni davetli olarak bulan binasında Dr. Fahretlin Kerim Bin | mışlardı. Müsamereye, istiklâl mar- riyasetinde toplanmıştır.Fahrettin | şile başlanmış, Fahrettin Kerim B. Kerim B. tarafından teşekkülün faa- | bir bitabe irat ederek, işgal ordula- liyeti hakkında izahat verilmiş, mü | rile beraber giren uyuşturucu ve teakiben merkez heyeti âzasından | keyif verici in seciye ve si- Tevfik B.içkinin vücutta yaptığı tah | nirler üzerinde yaptıkları tahribatı ribat izat edilmiştir. Bundan sonra | izah etmiştir. Müteakiben. Konser. serbest bazı münakasalar yapılmış, | vatuvar heyeti tarafından konser ve fert ve cemiyet düşman: içki beli- | rilmiş, Cümluriyet Gençler Mahfili yesine karşı mücadeye devam edil. | tarafından (uzun senelerden sonra) mesi kararlaştırılmış; o heyeti idare | unvanile Müçteba Salâhattin B. in raporu okunup ekseriyetle kabul e. | yazdığı bir perdelik piyes temsil &- dilmiş, ve yeni idare heyeti intiha- | dilmiştir. Gençlerden Tarik B. ta- batma geçilmiştir. rafından Mitat Cemal B.in (İçme Neticede Dr. Fahrettin Kerim B. | şunu) ünvenli bir şi £ edildik riyasete, Ahmet Şevket B. Beden | ten sonra Terakkili Gençler Yeşil Terbiyesi teşkilâtma, Gazanfer B. | Hilâl marşını söylemişlerdir. Bun- muhasipliğe ve veznedarlığı, Tarik | dan sonra İçki aleyhdarı gençler ta: B. de murakiliğe seçilmişlerdir. Ye | rafından miniminiler dansı ve 2ey- ni idare heyeti 15 gün sonra topla- İ rakışlar yapılmış ve müsamere- narak âzadan birini umumi kütipli- | ye nihayet verilmiştir. ğe seçecektir. İ © İlçki Aleyhdarı Gençler cemiyeti eden sonra (gene Tepebaşı | Terbiyei Bedeniye — İzçilik şubesi şehir Tiyatres binanmda Yeşil Hi: | halklarını ikmal etmiştir. yakm. lâ! ve Türkiye İçki Aleyhdarı Conç- ! da faaliyete geçecektir. Italya sefiri geldi italya sefiri Baron | Aloizi Ce-