23 Nisan 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

23 Nisan 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

vve Yol Ekonomi - Beynelmilel tica A rı mühim bir teşebbüs Teşkil edilecek bir cemiyet tücca- rın diğer memleketlerdeki alacaklarını sigorta edecek Avrupada iktsadi buhran do- layuile beynelmilel ticari rabıta ların pi bir vaziyette olduğu almarak beynelmi- bi müderrislerinden Hakkı Nezihi Bey de bu mesele hakkında tet- kikat yapmaktadır. Beynelmilel bir ticaret aleili tesis edilecektir. Buraya şimdiye kadar hiç iflâs et memiş ve takibatı adliyeye uğra- Mamış İhracat v: alât tüccar» larile erbabı sanayi kaydedilecek- ir. Teşkilât erbabı sanayi v diğer memleketlerd. alacaklarının yüzde seksenini si- Korta edecektir. Bu formaliteder İstifade etmek için cemiyete aza lmak mecburiyeti vardır. Azalar Pzorta etti ikleri *ymetine göre kayıt ücreti vere- | Şeklerdir. Bu hususta tesbit edilen | ir tarifeye göre 200 bin franklık 'Zorta yaptırmak isteyen bir tüc Tet 1200 frank ücret verecekti Stebbils ticaret âlemimizd. Yök bir alâka uyandırmıştır. hi buradan Avrupaya gönd İr çok mallarımızın ya para, ppemekte, ve yahut çok geç ve güç İde edilmektedir. Bir Ingiliz şirketi şube açacak b Bir Ingiliz ticaret kumpanyası ilanbulda bir şube açarak mem- etimizde ticari faaliyete giriş- Şek Üzere tetkikata başlamıştır. irket pek yakında hükümete mü Tacaat ederek bir mukavele akte tir. Şirket memleketimizde satn, sigorta, nakliyat, in- | işleri yapacaktır. | Tütünler satılıyor | maheulümüzün Bu sene ti Poliste m, Kocasının yumruğu ço- Cuğumu öldürmüş? Evipte oturan Hatice Hanım , müracaatla evde kocası yin ile kavga ettiklerini ve rinin kendisine vurmak iste- bir yumruk sekiz aylık çocu- bundan Kalyoncu kullu- hin çe Ağammenun isminde biri- hahevinde kaçak rakı bulunduğu mi . alınarak araştırma yapıl derman alt katındaki bodrum si Fakı kazanı, tenekeler, bre ve #nnda, mi saire bulunmuştur. Eşya İinşadere edilmiş , ev sahibi yaka ta, vak hakkında zabıt tutulmuş- Sadaka isterken ylmazel Silva isminde bir kız İs pig: akşam Beyoğlu eaddesin- | “aşerken yanına bir adam yak a istemiştir. dinden eğe | hazırlanırken adam, anıyı Pire elindeki çıtayı yaka tır. Matmazel Silva çantayı myasmek için bir müddet uğraş any da muvaffak olamamış, mu haşla Çantayı zorla kapıp inler çal feryadı ü emmi pe a tişerek adamı yakalamış Sinir. Bunun Hayrettin isminde in vi Olduğu anlaşılmıştır. Hayret *dliyeye verilecektir. Bir kız kayıp Mimtinyede Osman Reis mahalle dini Pr Salim Efendinin hizmet- ir 418 Yaşlarında Hatice Hanım ta evvel kaybolmuş, bütün lara rağmen bulunama- ç, Elbirliği ile. nerd iskelesinde miş rahim oğlu Cam bir See “Tİ Yüzünde çıka: vga ne içinde kle lseiicddeli takaj lerdir. Baba ile oğul İ hüşlayarak mahkemeye veril hemen hepsinin satılması muhte- mel görülmektedir. Amerikalılar İzmirden bir milyon kilo tütün al dıklar ıgibi o bazı ecnebi gruplar da Trakyadan 250 bin, Samsun- dan 500 bin kilo tütün almışlar. dır. İsveçliler de İstanbul ha: sinden basma ve başıbağlı tütü: ler almaktadır. Yakında Bulga: tanda bulunan bir Avusturya gru | unun Türkiyeye gelerek tütün alacağı da haber verilmektedir. Iki şişe fabrikası Birisi İtalya, diğeri Türk ve ec nebi sermayedarlarından mürek- kep iki grup tarafından İstanbul- işe fabrikası açacaktır. iri Eyüpte açılacak” Ispanyaya buğday ithali resmi MADRİT, 22 (A.A.) — Bu a-| yan 21 iile 30 uncu günleri arasın- da İspanyol limanlarına gelecek olan ecnebi buğdaylarinin her bir kentalinden 8 altın peçete idhalât resmi alınacaktır. İngiltereye ithal edile- cek gül ağaçları LONDRA, 22 (A.A.) — Zi at nazırı neşrettiği yeni bir emir- İ name ile 1 Mayıs ile 11 kânunuev vel 1932 tarihleri arasında İngil- tereye idhal edilecek ecnebi gül fi danlarının beher yüz adedi için 20 şilinğ nisbetinde idhalât resmi vazedildiğini bildirmektedir. Mektep Müdürleri Vekâletin tamimine göre hariçten iş alamayacaklar Evvelce resmi lise ve orta mek tep müdür ve muavinlerinden bir kısmı bu vazifelerine ilâveten ha rde de mual- erindeki idari anı ve ehemmi ini nazarı itibara alarak hariç 7 'musllimlik yapmalarını menet miştir. Son defa Maarif vekâleti bilâmum mekteplere | bir tamim göndermiştir. Bu tamimde, mek- l Sibi müdür ve muavinler meveut- sa bunların bu ders senesi nihaye #ine kadar derslerine devam etti- ilmek üzere ri Sülriyeine yazılması bildirili- yor. Bunlar gelecek sene muallim- İik yapamayacaklardır. kavga çıkmıştır. İli kadın lerine girmişler ve kavgada Fi riye Hanım Sıddıka Hanımı dör- dükten sonra savuşup gitmiş! Fahriye Hanım eve gidince vak' yı kocası Halil Efendiye anlatmış tır. Halil E£, büsbütün kızmış, kö pürmüş ve derhal evden fırlayıp Sıddıka Hanımın evine gitmişti: Evde ikinci bir kavga da Halil ile başlamıştır. Bu sırada alt kai ta oturan kiracı Zarife Hanım da karışmıştır. Halil Ef Silin Hanımla Zarife Hanımı dövüp savuşmuştur. Hem Fahriye Hanımdan, hem kocasından üst üste dayak yiyen Sıddıka Hanım polise iştir. Poli kavgacıları yak: ak tahkika- ta başlamıştır. Miras meselesinden. Küçükpazarda Fahri ve Cafer Efendiler arasında, miras taksimi ünden kavga çıkmıştır. Bir ara idetle bütün ihtiyarını kay- yüzi Ehni öpmediği için Kasımpaşada oturan Halil EF. öna'yie birinin karısı Fahriye Ha | Sidi bej çbriyı Sıddıka İske hid beden Fahri Ef. tabancasını rarak inin üzerine iki el 8- teş etmiştir. Çıkan kurşunlardan biri Cafer Efendinin zevcesi Rah- met Hanımın ma isabet rdeki muallimler arasında bu | çıka | Sabri E£. kaza hakkında şunları | Arkadaşlarım Nuri m parasının dört | Vilâyette i Yol parasının 4 lirası Yeni bütçeye tahsisat | konulduğundan — | İ busene iade edilecek | Vaktile on lira üzerinden alı- nan yol parası şoseler ve köprü- ler kanunu üzerine altı liraya in- dirilmişti. Bu tenzili müteakıp on lira üzerinden tahsil edilen yol vergilerinin dört lirasının mükel- leflere iadesi lâzım geliyor. Bu- nun için idarei hususiyenin yeni sene bütçesine tahsisat konulmuş tur. Aradaki bu fark bu sene için de inde edilecektir. Sayım vergisi Istanbulda ve bütün mülhak ka zalarda hayvan sayım resminin ilk safhası 15 nisanda ikmal edil miş, mal memurları tarafımdan yoklamalara başlanmıştır. Nisan nihayetine kadar yoklama devam edecek ve hazirandan itibaren re- simlerin tahsiline başlanacaktır. Sayım resmi olduğu için Beyoğlu malmüdürlüğü hariçten mezbaha ya getirilen her türlü hayvanların sayım resmini verip vermedikleri- ni tetkik etmektedir. Mahallinde | resmi verilmeyen hayvanların res mi kesilmeden evvel tahsil edil- mektedir. Resim keçi ve koyun- | dan 60, tiftikten 50, sığırdan 150 kuruş olarak tahsil edilmektedir. Beyoğlu malmüdürlüğü Beyoğlu Malmüdürlüğü şimdi- ye kadar Beyoğlu belediye daire- sinde çalışıyordu. Müdürlük dün ibaren Mis sokağında 13 nu Sanatoryomu | Küşat resmi 5 mayısta İ — Veremle Mücadele cemiyeti ta İ rafından Erenköyünde tesis edi: | len sanatoryomun noksanlarının ikmali nihayet bulmak üzereder. Sanatoryom 5 mayısta küşat edi- lecek ve 6 mayısta hasta kabulüne başlayacktır. Sanatoryom için Al- manyadan celbedilen başhemşire yoldadır. Sanatoryomda yatmak özere bir çok müracaatlar vki ol- maktadır. Müesseseye yatmak is teyenler Cığaloğlunda o Hilâliah- mer merkezindeki cemiyet bürosu na müracaat etmektedirler. Cemi yet sanatoryomdan bir kazanç dü şünmediği için hastalardan yev- miye 275 kuruş alacaktır. Cemi- yet sanatoryoma tehacümü nazarı itibara alarak yatak mikdarını tezyide karar vermiştir. Memlekette Elaziz belediyesi Elâzizden yazılıyor: Şehrimiz. belediyesi berberler hakkında ye İni bir karar vermiştir. Bu karara | göre bütün berber salonlarının ze İ mini çimento döşenecektir. Ancak | bu caklar, kira ile oturanlar bu ka: İ rar ile mükellef olmayacaktır. Bundan başka belediyenin itfaiye arozözü her akşam muntazam su rette caddeleri sulamaktadır. Şu- nu da kaydedeyim ki, şehrimizde henüz yeni olmasına rağmen elek trik ücretleri çok ucuzdur. Bu u- cuzluğu Belediye temin etmiştir. : Bir çiçek, yedi böcek İzmir Kızılçılla yolunda bir kız meselesinden dolayı Hasan, Bilâl, Tahir, Mahmut, Ömer, Bekir ve Eyüp isminde yedi arkadaş arala rında kavga etmişler. Neticede | Mahmut, Tahir, Bekir sopa ile baş larından Eyüp bıçakla karnından ağır surette yaralanmış , kavgacı lar polisçe yakalanmıştır. Konyada sergi Konyadan bildiriliyor: Bir tem muzda Gazi ilkmektep binasında 15 gün devam edecek bir yerli mallar sergisi açılacaktır. Sergiye diğer vilâyet ve mülhakattan işlirak edilecektir. Izmirde iki kişi boğuldu IZMİR, 21 — Bayramın üçün- cü yünü ava çıkan üç balıkçının hayatlarından haber alınamamış- tı. Bunlardan Sabri bulunmuştur. söylemektedir: | «— Kilizman açıklarında fır- Unaya tutulduk. Sandal devrildi. elin ğu DE İ Ankarada teşebbüslerine dükkün sahipleri yaptıra. | Manisa ve İzmirde balo! Nİ Belediyede Verem hastanesi İçin arsa Cerrahpaşada bir bos- | tan satın alındı Verem hastahanesi yapılmak | üzere, Cerrahpaşa hastahanesi ya nındaki arsaların belediye tarafın dan istimlâk edileceği yazılmıştı. Belediye arazi sahiplerile yaptığı müzakerelerden sonra buradaki a raziden bir bostanı on beş bin lli- raya istimlâk etmiştir. Hastahane için daha bir mikdar i lâzım iğinden bostana biti razi sahiplerile de temasa başlan mıştır. Bu kısım öçin de aşağı Yu- karı on beş bin lira daha verilecek ve bu suretle verem hastahanesi arsası temin edilecektir. Ancak bastı in bu sene inşası için bütçeden tahsisat konulamamıştır. Gelecek sene bütçesinde tahsisat ayrılması düşünülmektedir. Bele- diye verem hastahanesini şimdi lik 200 yataklık yapmak ve il: de imkân bulunursa 500 yatağ. iblâğ etmek fikrindedir. Kimsesizler yurdu Kimsesizler yurdu itihaz edil- mek üzere belediye tarafı nan Galatadaki binanın kında “lanzimine başlanacaktır. Yapılan hesaplara ina üç yüz kişiyi alabi dir. Buraya ne gibi evsafı baz ço cukların alınacağı, bunların yaş la, tabi olacakları terbiye sistem | leri tayin edildikten sonra Yurt a çılacaktır. Şimdilik Yurda iki yüz Yurdun açılma ri tahsisata ihtiyaç yok- tur. 331 bütçesinde Yurdun tevsii ne ihtiyaç görülürse o zaman ye- niden tahsisat aranacaktır. Ancak bu hususta tahsisat mevcuttur. Gayrimübadiller | Heyeti devam ediyor Ankaraya giden gayrimübadil ler böyetinin liye, vekâleti ile uzun müddet bonolara faiz verilme, istedikleri ve ve- kil B. ile bazı noktalarda mutabık kaldıkları haber verilmektedir. Akşam refiklerimizden birine he, yetin dün Ankaradan hareket tiği bildirilmişti imül reji heyetten henüz mektup aldığını, bu mektupta birkaç gün daha An. | #' karada kal, Bir Avusturyalı profesör geldi İ Avusturyanın maruf profesör. inden Her Hochmeister şehrim ze gelmiş, Tokatliyan oteline mi. safir olmuştur. Şark demiryolları umum müdürü geldi Mozak dünkü ekspresle Paristen imize gelmiştir. Şirkete ait be Ankaraya gidecektir, | Ankarada esrarengiz bir ceset ANKARA, 22 — Ankaranın Hatipçayı denilen mevkiinde baş 3ız ve çıplak bir ceset bulunmuş tahkikata rağmen cer di olduğu anlaşılama mıştır. Maamafih katillerin evvelâ civar tepede cinayeti ika ettikle. | ri ve sanra cesedi dereye sürükle. | dikleri anlaşılmaktadır. iller burada cesedin başını kesmişler ve elbiselerini soyup almışlardır. Cesette üç kurşun ve on biçak ya. rası vardır. —— x MANİSA, 21 — Dün gece baş layan çok şiddetli fırtma ve yağ. mur hâlâ dev.m ediyor. Dolu da yağdı, hasar yoktur. İZMİR, 2i — İzmir civarına dolu ve bazı yerlere kar yağmış- tır, Hava soğuktur. Denizde fır. Urla civarında üç balık. | ilkisi ölmüş, birisi kurtulabil —— Haliçte ticari bir tersane ANKARA, 22 — Bir Fransiz grupu Haliçte ticari bir tersane irası - | tini hep nisan ya, İzade korusunda bülbül seddi... nn ilk günün den beri mübârek, durmadan ya | ğıyor. Fakat bu yağmur, fırtına ile gelsin, ister $ toprağı © ıslatsın, belli katresi, yeni bir filizi diriltiyor, yeni bir yaprağa can veriyor. Kuytu yerlerde, güneşten uzak düşmüş kuru dalların bu sürek li yağmurun tesirile nasıl çarça buk yeşerdiklerine dikkat etme diniz mi? Çok iyi hatırlarım: e Çocuk- luğumda, nisanın ilk yağmuru na adeta mukaddes bir o eksir nazarile bakılırdı. Güya, bunun damlası, nereye düşerse orada muhitine göre bir cevher yara. tır derlerdi: İstiridye, incisini yılan, zehirini, toprak; bereke- | ğmurundan a- | lir diye itikat edilirdi Ne zamandan beri içimde yeşil hi i, kabarıp taşmıştı. Yeşil bir ağaç, yeşil bir toprak, yeşil bir dağ parçası görmek, su içmek, açlığı gidermek gibi! ir ihtiyaçtır. Ankara caddesinde etrafı demir parmaklıkla örülü cılız ağaçlar bu ihtiyaca biraz olsun cevap vermiyorlar. | Ben, onlarda, ( şehirlilerin eline düşmüş yeşillik esaretini duyarım ve sanırım ki, her dal larmı oynatışta: — Bizi, buraya niçin hap- settiniz? diye haykırır gibidir. ler, A , Dün sabah, havayı bir parça güzelleşmiş bulunca: — Ne olursa olsun, dedim, şöyle yarım bir boğaz gezin yaparım! Ve meselâ Bebeğe ka dar uzanırım.. | Meğerse ne kadar iyi etmi- im. Şehrin boğucu muhitin- den biraz uzaklaşınca kendimi derhal değişmiş buldum. Orta boğazın hudutsuz a- çıklığı, bana bütün yorgunlu- | ğumu unutturdu. Baharın içi- | me sindirmeğe çalıştığım koku su ile adeta sarhoşum... Beylerbeyi ile Kuzguncu- ğun yeşil korularından süzülen rüzgârın içime taktir edilmiş bir memba suyu gibi lezzetle! aktığını ediyorum. Niye tim, bahçenin güneşe bakan bir köşesinde yarım saat kadar din lenip geri dönmekti. Henüz ilk sigaramı © yarılamamıştım ne andan beri yüzünü gör- mediğim, ihtiyar bir dostla kar şılaştım. İhtiyar dost, Bebek- Bebekte doğmuş, orada büyümüş ve senelerin, umumi yaşayışta yaptığı değişikliklere rağmen, Bebekten ayrılmamış- tir, Beni görünce, hayretle: — Olur şey değil., dedi, sen bural İs gelir misin? Güldüm, — Kafamdan şöyle bir şey esti!.. Havayı güneşli görün. ce. — Çok ölü ettin. Haydi, bize kadar gel de bir kahve içe lim, Dedim ki: — Kahveyi burada içmek daha hoş.. Sizi ziyaret etmeğe gelince, onu da başka bir güne irakırız. Olmaz mı? — Peki.. Nasıl istersen. Dereden tepeden konuşuyo. ruz.. Bebekli ihtiyar dost, on seneden beri memuriyetten çe. kilmiş.. Şimdi, tam bir inziva yatı yaşıyormuş; diyor ki: — Şu gördü; tepelerin İışma, yalnız bir gün bahara kavuşmak ümidile tahammül ediyorum.. Ee... ne yaparsın... Biğban bir gül için bin hâ- re hizmetkâr olur! yücude getirmek makandile tetki- kat yaptırmıştır. Hükümete bu hu. Jzahmetine, altı ayi İçinizdeki yeşil hasretini artık giderebilirsiniz çeye dair bana şu izahatı veri- yor: z | — Bir zamanlar, merak et-| tim, tarihleri filin © karıştır.| dım. Bebek bahçesi, çok oski- | den beri varmış. Sefahat ehli bir padişah olan üçüncü Ah. met, damadı İbrahim Paşaya burasını 1138 de tamir ettire. | rek Hümayunâbat ismini ver- miş. Vaktile sefirleri (o burada hususi olarak kabul edermiş. | Abdülmecit, hayatmın son | senelerinde bir gün bu bahçeye gelir. Köşkü ziyaret eder, Dö- müşte Bebek sakinlerinden bir kaç zat, köşkün harap bir ha-| le geldiğinden bahsederek ta. | miri için istirhamda bulunur- | lar, İ Padişah, köşkün bekçi başı | sı Memiş ağ çağırtarak; tamirini kendisine havale ede. ceği sırada Memiş ağa, gülüm. siyerek: Efendim, der.. tamir etti rip ne yapacaksın.. Hiç merak etme, köşk, sağlamdır. Senin gibi daha kaç padişah eskitir!, | Abdülmecit, bu sözü eceli. nin yakın olduğuna bir işaret gibi telâkki ederek köşkü te- | melinden yıktırır. Memiş ya da fena halde içerler, “bir! daha gözüme görünmesin!,, di ye gazap eder. Zavallı Memiş, köşk yıkıl. dıktan sonra, dört duvarla mu hat bahçede halka © senelerce kahve satarak geçinir. Öl nü de galiba, kahve peykesi üs tünde bulurlar, | İ Bahçenin duvarları, Fransız | İmparatoriçesi Öjeni'nin Abdül azize iadei ziyaret ettiği sıra- larda yıktırıldı idi. Çocuktum, amma, böyle yine hatırlarım.,, Kahvelerimizi içip, birer si. gara yaktıktan sonra (Bebekli dost, bu sefer karşı (| sahilde Kuzguncukla Beylerbeyi ara. | > bir yeri göstererek, sor- haz | şöyle — Koruyu gördün mü? İş! te buraya Üryani Zade korusu derler. Şeyhislâim Esat Efen-| di merhum, ülbül erek içerdi. , “Bülbül Seddi,, ni gö remedin ki bilesin.. Bu set, bü; tün Boğaz bülbüllerinin karar- gâhı gibidir. Efendim, lâf lâfı açar der.! Sevkedilen aygırlar Sıfat mevsimi dolayısile vilâ- yet ayğır deposunda mevcut ay- gırlar Çatalca, Silivri, Beykoz, Şi- le, Üsküdar, Halkalı istasyonları- na sevkedilmişlerdir. Üç âygır da Yalova istasyonuna gönderilecek: tir. Merkez istasyonunda iki halis kan İngiliz, bir arap, bir Nonyos olmak üzere dört aygır bırakılmış tr, İstasyonlara vuku bulacak te- hacümün önü de sun'i telkih ile telâfi edilecektir. Kıbrıs valisi gitti Birkaç günden beri şehrimiz- de bulunan Kıbrıs valii umumisi Sir Storra, dün akşam Kıbrısa mü- teveccihen müfarakat etmiş ve İn giliz sefareti erkânı tarafından teşyi edilmiştir. Evvelki gün şehrimize | gelen İngilterenin Yer setiri Sir Phi- lips Werteslov, dün, İngiliz sefiri Sir George Klark ile birlikte Mar marada bir tenezzüh icra eylemiş tir. Sir Philips Werteslov bu ak- şam Sofyaya avdet edecektir. Sir Store, umumi harpte Çidde- de İngiliz Konsolosu olarak bulun muş, orada şerif Hüseyin'le sıkı bir muarefe temin etmiş ve onu oza- manki osmanlı hükümetine karşı va” Giyet almiya iknaa muvaffak olmuş- tu, Sir Storrs, bu itibarla Lâvrens ten daha mühim bir rol ifa etmişti. Garip bir eseri tesadüftür kişerif Hüseyin, nükbetinde, vaktile kendi o Biz de, senenin altı aylık zevki i- in seve seve katlanıyoruz iade edilecek.. Istanbul Nasıl Eğleniyor? Bebeğe kadar küçük bir gezinti... ! ... | Martta yağmasın, Nisanda dinmesin... — Bebek bahçesinin tarihçesi — Memiş ağanın cevabı: Senin gibi daha çok padişah eskitir! — Uryani — Bülbülü Boğazın nerelerinde dinlemeli. ler. Vaktile Sultan Mecide muannit bir baş ağrısı arız ol. müş. O tarihlerde koru, dahs Üryani Zade merhumun elinde değil, padişahın hemşirelerin. den birinin malikânesi. Baş ağrısı geçmeyen sefih padişa. ha hemşiresi: , — Belki havası iyi gelir. Bir sabah teşrif buyurulsa!.. Diye haber yoll; Abdülmecit, Bülbül Seddin. de, yarım saat oturur oturmaz, açık Boğaz havasmın — tesirile baş ağrısından eser kalm, Saraya dönünce, baş ağrısı tekrar zuhur eder, Bülbül Sed dine dönünce kesilir. Abdülme sit, son senelerini baş ağrısı yüzünden hemen hemen bu köşkte geçirmiştir.” Gözlerini karga bütün İstanbullulâr de ne zamandan beri o bülbül dinlemedim. ile açan Yalnı seneki Yalova gezin Bülbül yuvası, na şöyle bir uğramıştım. A“ man yarabbi... Ne şakıma, ne candan ötüş Bebekli dostun O meğerse, bülbüller hakkında da tetkika- tı varmış: — Bak, diyor, sana anla. tayım.. Bülbül dinlemek ister. sen, birkaç gün sonra, Üskü- darla Kuzguncuk © arasındaki koruya gi Balta limanı et. rafındaki Okoruyuda unutma ha... Çubukluda Hidiv köşkü vardır. Bir bülbül yatağı da o. rasıdır, martın 24 dü (Fer- yadı andelip) in başlangıcı di- ye kabul edilmiştir amma, rebi” noktası, her sene elli sani. ye onda iki derece | gerilediği için, git gide, bir bürç miktarı fark etti. Bürçlerin arasındaki zaman mesafesini bir ay kabul eder- sek, bülbüller asıl feryadı an. cak eski 24 nisanda verecekler, demektir.,, Ortalık hafifçe serinlemeğe başlamıştı. Bebekli dosta ve. da ederek ayrıldım. Kulağım. da, hep baharı (müjdeleyen, baharı hatırlatan şeyler var: çek, ağaç.. Ve yeşil. Yemye şil Boğaz dağları... M. Salâhaddin ——/—ijijğ—ğ——— ei Nezle çoğaldı Son günler zarfında havaların sık sık değişmesi yüzünden mev- in tekrar başlamış- #sz hastalığı vardır. Hastalık ha raretle birkaç gün devam etmek- tedir. Rutubetli ve soğuk havalar devam ederse nezle ve gribin da ihtimal vari Eneme Zootehni müfettişi Mithat ve Kartal baytar: Nâzım Beyler ta- rafından Kartalda başlanılan ve damızlığa yaramayan hayvan ete mesi hitam bulmuştur. Beykor baytarı Nimet Beyin iştirakile pa- zar günü Beykozda enemeye de- vam edilecektir. Devlete ait matbaalar ANKARA, 22 — Devlete ait bilümum matbaaların Başvekâlete Taptedilmesi takarrür etmiştir. Bu husustaki kanun lâyihası bugün me Millet Meclisine tevdi oluna tur. Hükümet matbaalardan Meclis ve Başvekâ- in ilecektir.