16 Mayıs 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

16 Mayıs 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

İşsizlere iş, işçi istiyenlere işçi buluyoruz! İşsizlere iş bulmak için Milliyet | tavassut ediyor Bize yazınız! ze bildirirlerie bize müracaat et miş ve adreslerini bırakmış ola: «| işsizleri kendilerine bildireceğiz. Bu suretle hem işsiz kalan memeleketin neresinde iş bulabi İl leceğini bilmediği için bunalar vatandaşlarımıza hizmet etmiş hem de memleketin ber tarafın; bir çok güzide işçilerin dağılarak müfit hizmetler deruhte etmeleri ne yardım etmiş olacağız. Hususi müsssesat sahipleri de bu husustaki ihtiyaçlarını biz bildirirlerse memnnniyetle kayd edeceğiz. iğ 1 — Kime ve nasıl işçiyeli ihtiyacınız var? 5 © — Nasıl iş istiyorsunuz, | elinizde ne san'at vardır, n kadar ücret istersiniz, bul haricine gider İş arayanlarin işçi arayanlar a- isiniz, |; kişilik bir hizibe bir hatip İİ rar ve şu veya bu bir takım | Fırkalar ve yeni meb'uslar yerle- irini tayin edecekler PARIS, 15 (A-A.) — Siya eşekküllerin arcak 20 gün s»mi mevcudiyet iktisap etme n o olabileceğinden tesisi maksadile ye- ni teşrii devre meb'usları ara- İsında yapılan mükâ'smeler ha- Jen talik edilmiş bulunmakta- dır. Teşrii hayata ehemmiyetli İroller aynayabilecek olan siya- | 50 azaya veya 50 araymın | 10 çurupundan her birine birer saat söz söylemek hakkını bah şeden meb'usan meclisinin 1926 senesi nizamnamesile tasdik e- dilmiş olanlarıdır. 24 mart 1932 £ tarihile bir karar bu ahkâmı © feshetmiş ve bu suretle adetleri 20 e va, | yük meselelerde kendi tetkikle- | dilmektedir. Harıl harıl çocuğun katilini arıyorlar Kim katili yakalattırırsa ken. disine 1000900 dolar verilecek WASHİNGTON, 15 (A. | mubafaza gemileri o Bostonile A.) — Massachussetis meb'u- | May burnu arasında Lindbergin su M. Doyglas, küçük Lindber. | çarşamba günü muhabereye gi- gin gasıp ve katillerinin tevkif | rişmiş olduğu esrarengiz gemi ve tecziyesini I İ | | | bildirecek olan | aranmaktadr. her hangi haberin 100,000 do- | (M.Curtiss o refakatinde iki lar nakti mükâfat ile © taltifini | taharri memuru olduğu halde meb'usan meclisine teklif eyle. | abiren kendilerile münasebet te İ miştir, sis ederek müzakerede bulun. duğu ve kendisine “çocuğun de niz tutmasından fazla müteessir ve rahatsız bulunması hasebile işi biran evvel bitirmek icap et tiğini ve çocuğu iade etmek ni- yetinde bulunduklarını, bildi İren eşhası aramak o maksadile bir semti meçhule mütevecci- hen hareket etmiştir, Hükümet makamatı ayni za manda gayri ihtiyari ölüme se- bebiyet vermek imkânı olup ol. madığını da düşünmektedirler, Çocuğun kaçakçılar tarafından HOPPEWELL, 15 (A.A.) — Sahil muhafazasına memur İ gemilerin hepsi şimdi o küçük İ Lindberg'i kaçıran $ kişinin bin İmiş oldukları vapuru aramakta dırlar Bu vapurda, M. Curtiss'in münasebete girişmiş ve bilâha- ra eşkâl ve müstear isimlerini zabıtaya ihbar etmiş © olduğu gasiplerin bulundukları zanne- Esrarengiz gemi leketin her köşesine şamil olan bu tavassütün daha müsmir ve fay- dah olması işteyoruz. Onun i- yerlerdeki işçi ihtiyacını (şekil, mahiyet, evsaf, verilecek ücret ve İş şartları tesbit edilerek) bi- İş ve işçi işçiistiyenler Birinci sınıf altı tesviyeci ustasına ihtiyaç vardır. Matba- amız iş bürosuna bonservisleri ile beraber serian müracaatları iş istiyenler 382 — Feriköy civelek 26- kak No. 25 Hasan. Her hangi iş olursa yapar, 32 yaşmdadır. 30 lira maaş istiyor. 483 — Sultanahmet | Akbı- yık hamam caddesi No. 58 Lüt fiye, 35 yaşındadır. Şehir dahi. linde bir dairede odacılık ve buna mümasil bir iş arryor. 384 — Aksaray, Çakırağa camii şerif sokak © No. 19 M. Burhan 22 yaşındadır. her gün | öğleden sonra çalışmak üzere lira maaş istiyor. Taşraya gi- der. 388 — Dolmabahçe kırtasi miştir . Gazeteci Hitlerin erkânı har - biye reisi aleyhinde şiddetli. bir mektup neşrettiğinden Rayihştağ lokantasında taarruza uğramıştı. Muhakeme bunlardan ünü üçer ay hapse mahküm | et dördüncüyü berat © ettirmiştir. Kararda meb'usların © neşriyata her zaman kanuni şekilde muka bele edebilecekleri, bu tarzda ta- ü | matim otomobil boyacılığıdır. hususi bir şartınız var m1? Bize bildiriniz. Memur, kâtip, muhasip veye diğer hizmet talep edenlerle ihti yaç sahipleri arasında dabuta vassutu yapacağız. İş isteyenler de, işçi ve memur arayanlar od mektuplarmı “İstanbul, Milliyet gazetesi iş tavassut bürosu” na mına göndermelidirler!, Bu, memlekete ve vatan- daşa yapılacak en büyük hiz mettir, istiyenler 389 — Üsküdar Yıldız ote- li No. 15 İbrahim. 18 yaşında dır. Okur yazar, kapıcılık, bek gilik ve her hangi iş olursa yali par, taşraya gider , 390 — Antalya marangoz ve mobilyacı Bosnalı Marangoz ve mobil; İ sıdır. Her hangi bir vilâyet: İİ gider, iş arıyor , 391 — İstinye aşçi Süley.İ| him “aa: ik veya ayak iş leri için iş arıyor. İlk “ mektepij mezunudur. 392 — Milliyet B.F, umu zuna müracaat tahsili âli, avu kat, müteahhit veya komisyon) İ ew nezdinde iş arıyor. Kitabetiİ İ işlerinde malümatı vardır, taş | raya gider. | 393— Süleymaniye Mehmet paşa yokuşu Kâtip Şemsettin) sokak No. 10 Hüseyin 23 ya.lİ şındadır. Her hangi yapar, okur yazar 30 lira ma- aş istiyor. Taşraya gider. kur, yazar, ve konuşurum. Sa- Solingen sanayi birliğinden eh liyetnamem Sair boye iş te kabul ederim. İşin güçlü- ğüne, kolaylığına ve saati me- #aiye göre yevmiye | — 4 li- raya kadar ücret isterim. Taş. | eye gl İ nan bütün sahil muhafaza vapur | eylemek hakkına malik | lunan gurupların ehemmiyetli | 100 kadar daha hafif tonilâto- | İrinden çıkan kanunun münala | Massachusette Dr i şasından evvel mütalea beyana | sahillerile V is'nim Norfolk İ tinda ihtisas kesbeylemiş olan | sahilleri eme ki ları, yani takriben 24 kotra ile | | salâhiyetlerinden birini ilga ey- | daki merakibi bahriye, Lindber NEVYORK, 15 (A.A.) —İ pah, içeye indirilirken düşüp öl- müş olması da mümkündür. Halkın hiddeti mütemadiyen ziyadeleşmektedir. Hoppewell sakinleri, canileri linç etmek. le mes'ut olacaklarmı beyan et mektedirler. lemiştir. Gurup büroları, ayni zaman İ da meclis salonunda mevkilerin tevzi ve taksimi gibi ehemmi- yetli meselede de rey ve müta-| lea beyanna salâhiyettardır. Kastürlük makamı mevkile | | vin muvakkaten tevziine teves- | sül edebilir. İntihap gözü ile| müzakerelere başlanılacak za. man arasında meb'uslar geldik leri vakit vestiyerleri ile yerleri ni intihaba davet olunurlar. En çok aranılan mevkiler, hitabet kürsüsüre en yakm olan yerler | dir. Mevkilerin kat'i surette tev zi ve taksimi zamanı meclisin | teşek'rül ettiği yani gurupların aset divanınm tayin edildiği vakittir. Meclis reiki, gurup yelleri! bilitilâf meclis salonunu gurup | ların ve büroların adedi | dim eder ve guruplar da mevki || lerini kendi azaları arasnda tev 5 eylerler. | l Ge İstifası Volf ajansına göre | daha evvelden tesbit edilmiş imiş! BERLİN, 15 A.A. — Volt A- | jansı atideki tebliği neşrediyor: | ““M. Groener'in istifası hakkın. | da birçok haberler intişar etmek- | tedir. Hakikat şadur: Berlin mahafili siyasiyosi | Al- | manya milli Müdafan ve Dabili- ye nezaretlerinin ayni elde bulun imasınm Almanya'nın milli müda- fansı için faidesiz olduğunu mü- şahede eylemişlerdir. Bu iki ne- zaretin bir el tarafından idaresi kısa bir müddet ve yalnız kış mev derpiş edilmiş idi. | vaya da giderim. Bu takdirde İİ yol masrafım verilmelidir. Beyazıt, Sırmakeş hanı al- tında No. 97 Mubittin Mustafa, Ölüm bağlağı adam! PARIS, 15 (A.A.) — Le Jour “İnal gazetesi, Toulouse civarında ki Saint Alban deliler yurdunun arabacısmın birden bire çıldıra- rak önüne gelene bıçakla saldır- dığını ve bu suretle dördü tehli- keli olmak üzere 12 kişiyi yara. | le ve nihayet bir jandarma tarafından tabanca kurşunile ralandıktan sonra tevkifime me vaffakiyet hasl olduğunu yaz- maktadır. 6 ölü var! RELMS, 15 (A.A.) — Bir it yerinden »kte ol M. Groener'in milli müdafaa nezareti mevkiinden istifası son siyasi hâdisatın neticesi değildir. Her iki nezareti ayırmak niyeti esasen daha iki ay evvelden beri mevcut bulunmakta idi. Reichstag meclisindeki son ha diseler, Dahiliye nezareti ile mil- li müdafaa nezaretinin ayni elde bulunmasının Alman © ordusunu hali hazırdaki siyasi © hadisata çok karıştırmakta olduğunu bir defa daha göstermiştir. İ M. Groener'in milli müdafaa Dezaretinden iatfasmın yeğâne se bebi bu iki mezaretin biz in den ayrılması hakkında ittihaz e- dilen karar olmuştur. Yoksa ken- | disinin dahiliye nezaretinde takip | ettiği siyaset değildir. l Mumaileyhin kalması dahili siyasette hiçbir | değişiklik olmadığını isbat etmek tedir, Zabitler birliğinin kongresi! ISA, A. — Alma aklar bri jeneral Hutier'in | İ eylemiştir - Polisin gayretleri NEVYORK, 15 (A.A.) — gin geçen çarşamba günü mu- habereye girişmiş olduğu esrar engiz gemiyi aramağa | iştirak| © Müddetumumi M. O Bronx, etmektedirler, ., İLâmdberg'in çocuğunun fidyei Bugeminin & aranması için | necatını tesviye eden (doktor Vashington'dan verilen emir- ler, üzerinde Lindberg'in çocu ğunun gasipleri bulunan bu ge! mi hakkında pek az arahat ve tafsilâtı ihtiva etmektedir. Halk linçe hazırlanıyor .Condon'un isticvabına tevessül ini bildirmiştir. Mumaileyh, bundan maada M. Condon'un o muhafızı eski İboksör Al Reich'i ve diğer bir- çok eşhası, mahkeme huzuruna İzmir şehir meclisi salonunda yılan Son içtimaını yapan mecliste çıkan yılan azadan biri tarafından öldürüldü İZMİR, 15 (Milliyet) — Şehir meclisi bugün son içtima aktetmiştir. Bu ik ada varidat faslı 944,345 lira olan bülgi kabul edilmiştir . Bütçeye İş Bankasına olan istikraz borcu için tahsisat konmamıştır. Yalnız bütçe için hükümeti & merkeziyf nezdinde teşebbüsatta bulunulmasına karar verildi, Celsenin sonlarına doğru içi salonunda bir yılan zuhüf etmiş ve karışıklık olmuştur. yet yılan © âzadan Hayri Bey tarafından yakalanarak öldürülmüştür. Sovyet icra komitesi reisi 93İ senesinde Ankaraya gelecek ANKARA, 15 (Telefonla) — Sovyet İcra © komitesi reisi Mösyö Molotofla Hariciye komiseri Mösyö Litvinof'un cümhü riyetimizin onuncu yıldönümüne tesadüf eden 933 senesi teşri İ evveli sonunda Ankarayı ziyaretleri mukarrerdir. Vekiller sabaha kadar toplandı ANKARA, 15 (Telefonla) — Hey'eti Vekile dün gece 2İ buçuktan sabahın üçüne kadar devam Hariciye Vekili bugün encü- : , mende izahat verecektir ANKARA, 15 (Telefonla) — Hariciye öğleden sonra içtimaa davet edilmiştir. Bu içtimada H vekili Tevfik Rüştü Bey son seyahatleri hakkında izahat verecektir, Sanayi sergisi dün toplandı ANKARA, 15 (Telefonla) — Başvekil İsmet & Paşa öğle üzeri Milli Sanayi sergisini ziyaret - etmiştir. Sergi bu akşam kapanmıştır. Izmirde 23 kilo barut infilâk eden bir içtima aktet” el encümen! ımı ilâve (o etmiştir. Bunlarm hepsi gelecek hafta ju ri heyeti karşısma çıkacaklar- dır. WEVYORK, 15 (A.A.) — Küçük kindberg'in katillerinin tevkifi için yapılan taharriyata faaliyete deyam | edilmektedir. rr M. Güm İÜ İsiralay Cordon | Hoppoweli'den bildirildiği- un isimlerini ifşa eylemiş olduk | ne göre, kırılmış bir bahçe kü. ları şahisler aleyhinde pek ya- | reğine ait bir maden © parçası kında bir ittiham © emri isdar | çocuğun cesedinin — bulunmuş edilmesi beklenmektedir. olduğu mahalde © keşfedilmiş- M. Curtiss'in ahiren müzake | tir. 5 reye girişmiş olduğu şahsın bir Washington'dan gelen bir fidyei necat mukabilinde kendi | telgraf, hazine nezaretinin Ce. yanında bulundurmakta olduğu | mahiri Müttehide gizli zabıta- bir çocuğu Lindberg'e tevdi et | sınca çocuğun katillerini bul- meğe hâzırlandığı | zannedili- | mak için mümkün olan her şe- yor, yi yapmak hususunda emir ver İ miş olduğunu bildirmektedir. 24 saatten beri, bütün sahil Dikkatle Hindistan Takip.. Karışıyor mu? İngilizler tazyık sis- teminin fayda ver- Rus - Japon hudu- dunda hassas miyeceğini anladılar Siyasi bir vaziyet var balde bulun- li MOSKOVA, 14 — Sovyet baş- vekili M. Molotof Sovyet Rusya- nın Aksayı şark bâdiselerini, âza mi dikkatle takip ottiğini beyan Westminster'e nakledilmiş Sovyet Rusya ile Japonya hükü etleri arasında, müsellâh bir ih- ölâf zuhuru ihtimali dalma mev. cuttur. M. Molotof kızıl ordunun ahval ve şeraitin icap ettirdiği sifeleri ifadan çekinmiyeceğini i- lâve eylemiştir - Firarileri takip. MUKDEN, 14 — Japon kıta, atı, şimendifer hattımın garbinde, Çin asilermi mağlüp eylemişler- dir. Japon süvarileri Sovyet hudu duna doğru kaçmakta olan asileri takiple meşguldür. Japon kumandanı, Rus toprağı na iltica edecek olan Çinlilerin si- lâhlarımı almasını, Sovyet hudut kumandanından talep edecektir. Harbinde bulunan o Cemiyeti Akvam tahkik komisyonu, Mam gurinin payıtahtı olan Mukdene vâsıl olmuştur. Rİ mişlerdir. Sabık Kayser ile Bav- yera prensi Ruprecht tarafların- dan kongreye samimi telgraflar gönderilmiştir. Nazis'lerin öir talebi BERLİN, 15 A.A, — Nazir'le- rin meb'usen meclisi grubu, Reich stag'ın 19 mayıs tarihinde içtima- a davet edilmesini muhtevi bir ta- lepnameyi riyaseticumhur maka» sine intizar ol Ahiren tayyare ile Londra'ya lord ian'ın Hint valii umumiliğinin nazır. larından üçü pek yakında hava tarikile Londra'ya N Yeni bir Yuvarlak masa İonfe- ransmın Londra'da © toplanması fikri alâkadar mahafilde gittikçe mevki kazanmakta ol Hindistan ve İngiltere efkârı u- mumiyesi yeni bir kanuna esasi- nin büyük hatlarını ve teferrüatr nı şahsi ve zati bir tarzda tesbit etmekle meşgul bulunmaktadır. aziyeti hazıradan çıkabilmek için şimdi sükünet teşebbüsünün hangi taraftan, hükümetten mi, kongreden mi alınacağının bilin- zrmdır. Her iki tarafta mütarekenin İnkitar mes'uliyetini biribirine atfetmektedir. Hükü- met icbar edildiğini ve Londra'da bulunan M. Gandhi'nin gaybube- mumaileyhin ti esnasında muvaf- gelme- | yük Bira mevcut etti, 77 kişi yaralandı İZMİR, 15 (Milliyet) — Bugün Bitpazarı civarmda fed bir kaza olmuştur. 23 kilo barutu © hamil olan bir il, Bitpazarı meydanından geçerken barutlar yere düşerek infilâk etmiştir. Bu infilâk neticesinde şoför muavini Ahmet ile o ek varda bulunan 10 kişi yaralanmıştır. Barutların infilâkı neticesi olarak © yangın da çıkmışsa d8 yetişilerek derhal söndürülmüştür. Şoför muavini ile bir mu- sevinin yaraları ağırdır. se etrafında adliye tarafından © tahkikat yapılmak” tadır, — ———— m ——————— pre Peyas Doumer'in ee Katili Bugün vE yeğ hare- EE ket or . LONDRA MER İS) ği Bir adının Gorgulof olmadığını söylüyor PARİS, 15 (A.A.) — İstin- tak hâkimi Havre'da ikamet eden ve Astakoff isminde olan bir Rusu dinlemiştir. Mums- ileyh hüzme bimer 1918 se nes vefat etmiş olduğunu ve bizzat” kendisinin o zaman cesedi teşhis eylemiş bulundu- ğunu ifade etmiştir. Gorguloff ile muvacehe edi” miş ve katilin çocukluğunu tani mi ahengini | dığı Zolotareff isminde bir ş& teyit eylemiş olduğunu haber al hıs olduğunu söylemiştir. maktadır, Muhbirin talebi üzerine da- Pazartesi günü Almanya, Lehis tan ve Rusya'ya mütevecciben Londradan ayrılacak olan Emir | Faysala dün kral tarafından bü yük Britanya © imparatorluğu Dişanının büyük selip rütbesi tevcih edilmiştir. Reuter ajansı, Emirin salâ- hiyettar hükümet makamatı ile mükâlemeleri arasında yeni bir muahedenin derpiş edil Maamafih iki vakin bizatihi- dikkati amir bulunmaktadır: ishaneler dol tek bir mahpus bile ap ço ödemiyceek | En kıdemli aza öldü bir hale gelmiştir. Diğer taraftan , IS(A.A.) — Frans ecnebi memleketlerde ihraç edi- icn etikraz tahvilleri mütemadi. | mta yen terakki etmektedir. Vaziyet vahim teşile mukabeleye mişlerdir. 60 yaralının hastahane ye sevkine zaruret hâsl olmuş tur. Vaziyet, vahimdir. Askeri ve mülici hükümet erkânı, vak'a ma hallinde bulunmaktadırlar. Aske Ci lar, mütemadiyen mev- ki almakta olan askeri taşımak- tadır. Diğer taraftan o müsellâh zabıta kıtaatı birçok mağazaların yağma edilmiş bulunduğu şehir. 'de dolaşmaktadır. 3 müslüman çocuğunun katle- encümeni yari