16 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

16 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Rusya seyahatinden dönüşte başvekil Ismet paşa diyor ki: “Bizim için en muvafık program Halk fırkasının milliyetçi, halkçı,
 Iki canavar Baba, kız 18 seneye mahküm oldular Bartın, 15 — Evvelki gün ağır ceza mahkemnsinde şayanı dikkat bir cinayetin
 Sefirlerimiz Büyük elçiler arasında bazı değişiklikler Ankara, 15 — Büyük elçilerimiz arasında bazı değişiklik yapılması ...
 Yeni bir buhran Bartında yenecek et bulunmayor! Bartın 15 — Iki aydan beri şehrimizde görülmemiş bir buhran var: Et buhranı..
 Mübadele komisyonu Ankara, 15 — Muhtelit mübadele komisyonundaki üç bitaraf azadan birinin istifa etmesi üzerine bu azanın
 Neden hep yeniliyoru? Atletik mesaiden inhiraf, mağlübiyetlerin sebebidir Fenerbahçenin meşhur müdafii Cafer bey, W sistemi
 Mensucat fabrikaları Ankara, 15 — Hükümet Rusyadan alınacak makinelerle kuracağı fabrikaları Istanbul ve Bursada tesis etmek

Büyük elçilerimiz ara- Kontenjan listelerine sında bazı değişiklikler yeniden bazı ilâveler yapılıyor. yapıldı. Sene 14 — No: 4883 — Fiatı her yerde: 5 kuruş PAZARTESİ — 16 Mayıs 1932 Telefonlar: Tahrir 21686 — Idare 21434 — Klişe 20113 Rusya seyahatinden dönüşte başvekil İsmet paşa diyor ki: “Bizim için en muvafık program Halk fırkasının milliyetçi, halkçı, devletçi, inkilâpçı programıdır,, Ankara, 16 ( Hususi ) — Halk fırkası grupu dün toplanarak Başvekil İsmet paşanın Rusya seyahati hakkında verdiği izahatı dinlemiştir. Izahat uzun sürmüş ve büyük bir âlaka ile takip edil- miştir. Başvekilin izahatının hülâ- sası şudur: — Rusyada hükümet erkânımız büyük bir samimiyetle karşılan- mıştır. İki hükümet arasında çok kuvvetli bir dostluk vardır. Mos- kova seyahatinde hiç bir devlet aleyhinde hiç bir konuşma olma- mıştır. Rusyadakı rejime gelince, bu- rada yeni bir cemiyet vücuda getirmek için büyük bir insan kitlesi büyük bir müşkilât ile mücadele ederek çalışıyor. Bu çalışma takdirle karşılanacak bir şeydir. MMaamafih oradaki içti- mai akideler bizim bünyemize muvafık değildir. Bizim için halk fırkasının milliyetçi, halkçı, dev- etli ve inkılâpçı siyasesi en mu- vafıktır. Grup, baş vekilin beyanatını büyük bir memnuniyetle dinlemiş, Rusyada gösterilen dostluk eser- lerinden de pek mütehassis ol- muştur, Vekiller: grup içtimaından sonra saat yirmi bir buçukta toplanarak sabahın üçüne kadar müzakerede bulunmuşlardır. Bu içtimada yeni bütçe hakkında müzakere cereyan etmiştir. Meclis bariciye encümeni bugün toplanacak ve hariciye vekili Başvekli Ismet paşa Hz.nin Rusya seyahatine alt Iki intiba: Yukarıda Ismet oaşa Leningrat Istasyonunda, aşağıda Leningratta sovyet merkezini ziyaret Tevfik Rüştü bey son seyahatleri hakkında encümene izahat vere- cektir. Sovyet icra komitesi reisi 933 senesinde Ankaraya gelecek Ankara, 15 — Sovyet Icra komitesi reisi M. Molotofla hari- ciye komiseri M. Litvinofun cum- huriyetimizin onuncu yıldönümüne tesadüf eden 933 senesi teşrini- evveli sonunda Ankarayı Ziyaret- leri mukarrerdir. (Ismet paşanın dünkü beyanatı hak- kında firka grubu reis vakili Cemil beyin beyanatı ikinci sahifemizdedir.) Iki canavar Baba, kız 18 seneye mahküm oldular Bartın, 15 — Evvelki gün ağır ceza mahkemnsinde şayanı dikkat bir cinayetin muhakemesi görül- müştür. Mesele şudur: Bartında Müzey- yen isminde bir kadın, Ahmet isminde bir adamla sevişmekte- dir. Müzeyyenin babası Mehmet te bu macerayı bilmektedir. Meh- met kızının * sevdiği Ahmedi giz- lice geceleri eve almaktadır. Ahmedin başka bir kadından gayri meşru bir çocuğu vardır. Ahmetle Müzeyyenin evlenmelerine bu çocuk bir mani teşkil etmek- tedir. Bunu gören Müzeyyen ile babası Mehmet .Ahmedin biçare çocuğuna göztaşı içirmişler ve onu öldürmüşlerdir. Mahkeme katil baba kızı on sekizer sene hapse (mahküm etmiştir. Sanayi sergisi dün kapandı Ankara 15 — Başvekil Ismet Paşa öğle üzeri Milli Sanayi ser- gisini ziyaret etmiştir. Sergi bu akşam kapanmıştır. Sefirlerimiz Büyük elçiler arasında bazı değişiklikler Ankara, 15 — Büyük elçile- rimiz arasında bazı değişiklik yapılması o kararlaştırlmıştır. Bu cümleden olarak Roma sefirliğine Varşova sefiri Cevat, Varşova sefirliğine Londra sefiri Ferit, Londra sefirliğine Paris sefiri Münir beylerin tayinleri karar- laştırılmıştır. Paris sefirliğine sabık Roma sefiri Suat bey tayin edile cektir. Moskova sefiri Hüseyin Ragıp bey Moskovada kalmak- tadır. Trabzon elektrik şirketi Trabzon 15 (Hususi)— Elektrik şirketi yeni idare meclisi içtima etti ve şirket borçlarının tediye şekillerini müzakere etti. Mensucat fabrikaları Ankara, 15 — Hükümet Rus- yadan alınacak makinelerle ku- racağı fabrikaları Istanbul ve Bursada tesis etmek istiyor. Bu iki şehir birer mensucat fabrikası merkezi halini alacaktır. Bu işin inhisar halinde idaresi ve hükümetin diğer mensucat fabrikalarını da mübayaa edeceği hakkındaki şayialar asılsızdır. Yeni bir buhran Bartında yenecek et bulunmayor! Bartın 15 — Iki aydan beri şehrimizde görülmemiş bir buhran var: Et buhranı.. Kışın fazla devam etmesi ve kısmen de hastalık yüzünden bu sene hayvanlar telef olmuş, kalan- lar da çok zayıf düşmüşlerdir. Bu sebepten kesime yarar hay- van yok gibidir; kasaplar pek nadir olarak hayvan kesiyorlarsa da bunların çoğu yenecek halde değildir. Hayvanlar Oancak Oo hazirana doğru kesileceği icin et sıkıntısı daha bir ay devam edecek de- mektir. Mübadele komisyonu Ankara, 15 — Muhtelit müba- dele komisyonundaki üç bitaraf azadan birinin istifa etmesi üze- rine bu azanın mevcut mukavelât mucibince (haiz olduğu vazife ve salâhiyetlerin diğer iki aza tara- fından yapılacağı hakkındaki lâ- yiha hariciye encümenince muva- fık görülmüştür. — Neden hep yeniliyoru? Atletik mesaiden inhiraf, mağlübiyetlerin sebebidir Fenerbahçenin meşhur müdafii Cafer bey, W sistemi için ne diyor? Fenerbahçenin meşhur müdafii eczacı Cafer Obey, futbolden çekildikten Osonra, (Obu eski klübümüz, bugüne kadar henüz onun yerini doldurabilecek o kıy- met ve o kabiliyette bir müdafi bulamadı. Bugün herkes bilir ki, Fenerbahçenin en zayıf noktasıda defans — hattıdır, halbuki Cafer bey, Fenerbahçede © oynarken, hasım müdafiler için aşılmaz bir set teşkil ediyordu. Degajmanları, sert, seri, uzun ve düzgün olan bu meşhur Fenerbahçe müdafii, bir buçuk saat didinmeyi, koşmayi icapettiren futbol gibi yorucu ve yıpratıcı bir spor için bütün atletik vasıf ve meziyetleri de haizdi. Futbol hayatından çekil dikten sonra Trabzonda açtığı eczahanede mesleğine vakfı hayat eden Cafer bey, anketimize ceva- ben gönderdiği uzun mektupta diyor ki: — 28/4/932 tarihli “anket, mektubunuzu memnuniyetle oku- dum. Şimdiye kadar spor haya- tımızda, memleket matbuatımız, biz idmancıların dertlerile alâka- dar olmaktan ziyade, spor sütun- larını maç tafsilâtlarile doldur- maktan başka bir gaye gütme- mişlerdir. Sporcuların ezeli dert- lerini bizzat kendilerinden dinle- mek için açtığınız ankete şüph- siz ki sporu seven, anlayan, onun zevkini tatan bizler çok sevindik. — Anketinizin: “Milli takım nasıl ıslah edilir, e dair olan ilk sualine cevabim şudur: Bu çok şümüllü ıslah tabirini müstakbel Milli takımımızın teşkili için natamam bir sual olarak telâkki zarureti vardır. Bizlerden çok evvel, senelerçe bir hedef güderek, maksadına iriş- Fererin eski meşhur müdafii eczacı Cafer bey miş milletler arasında Milli takım ıslahı 1-2 aylık basit oyuncu tebeddülü ve taliminden başka bir şey değildir. e Çünki onlar vücut tenmiyesini daka ilk mektep sıra- larında almış, metodik çalışma tarzlarına ısınmış insanlardır. Bizler ise 30 -35 senelik bir fut- bol tarihine malik olduğumuz halde, ancak bir kaç elim mağ- lübiyetten sonra intibaha gelerek nasıl milli takım yaparsak düze- liriz diye bir birimizden, 30 sene sonra soruyoruz. Şimdiye kadar bizleri idare eden sözde mürebbilerimiz, basit görgü ve ihtarları neticesi futbolu yalnız topun arkasından koşup vurmakta görmüşler. Klüp idare- cileri, takımlarını o gün, o sene galip gelsin diye, bıktırıcı zanne- dilen atletik omesai tarzından (Devamı dördüncü sahifede) OLUMU AE Kadın — Bir apartıman kiralar, döşer, dayarsın; bir hizmetçi, bir ahçı, bir de uşak tutarsın; her ay maaşını getirir avucuma sayarsın; terzi ve tuvalet mas* rafları da sana ait !.. Böyle olursa ancak evlenir, seni mesut edebilirim | Erkek — Ah saadet!.. Meğer sen ne büyük felâketmişsin 1. m... em ei e ye peşi ie ye FREE