16 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

16 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

İk v ç faa Sahife 7 Alma atelyelerinde bir çok güzel filimler yapılıyor Willy Fritschle Lilian Harveyin“Sarışın hü ilya,, filmi i için hazırlık başladı Lillan Harveyle birlikte “Pire gibi,, filmini çeviren Hans Albers Berlin 5 (Hususi) — Ilkbahar burada da başladı. Kaç gündür hava 15 dereceden daha sıcaktır. Güneş bol.. Işte tam film şirket- lerinin açık manzara sahnelerini çevirmek jiçin aradıkları hava.. Geçen sene tesbit edilen proğ- ramları tamamlamak için, Alman film şirketleri büyük bir gayretle çalışıyorlar. Neubabelsbergde ol- sun, Yohennestolda ölene Tem- pelkofda olsun, tekmil atelyeler dolu. Yeni çevrilen filimlerden ente- resan olanlarını ve yakında çev- rilecekleri size anlatayım: Birçok güzel filmler yapmış olan Aafa şirketi, şimdi “Iki mesut gün, adında yeni bir vodvil çeviriyor. e Rejisörü Ru- dolf Walther - Fein. Musikisini , çok rağbet gören “İhtiyarlar serbest,, adındaki askerlik filmini besteliyen Marliot ile Reisfeld yazdılar. Baş rolleri Claire Rom- mer, Jacob Tieldke, Ida Wüst, Max Gülstorff, Senta Sönelaud, Paul Hörbiger oynuyorlar. Gene Aafa şirketi Staakendeki atelyelerde “Sansouci dansözü,, adında tarihi bir filme başladı. Çok ehemmiyet verilen bu filim Friedrich Zelnik'in rejisörlüğü ile çevriliyor. Mevzuu en büyük Alman hükümdarı, Prusya kralı büyük Friedrich ile onun yegâne mu- habbetine nail olan kadın, dansöz Barberimaya aittir. Büyük Freidrich rolünü oynıyan bir Alman sanatkârı vardır. Otto Gebühr.. Burada da o aynı rolü tekrar canlandırıyor. Barberima Campanini rolünü Lil Dagover oynuyor. Amerikayı da şıklığına, ve güzelliğine kayran bıraktıktan sonra dönen bu yıldız için enteresan bir rol.. Diğer rollerde Hans Stüve, Hans Bransewetter vardır. Bunlardan başka Aafa, Johoun Straussun en güzel bestelerini bir araya toplayacak olan “ Kay- ser valsı , filmini yapmağa hazır- lanıyor. Neubabelsbergdeki | atelyelere gelince burada müthiş bir faaliyet var. Bir kerre, Gustav Uciekynin rejisörlüğü ile Günther Stapen- horstun idaresiande çevrilen Werner Kroussun “ Isimsiz bir adam, büyük filim.. hâlâ devam ediyor. Evvelce yazdığım bibi bu filimin bir fransızca nüshası da yapılıyor. Lilian Harveyin Hans Albers ile çevirdiği “Pire gibi,, filimi de devam ediyor. Ercih Pommerin idaresinde, Robert Siadmakın rejisörlüğü ile çevrilen bu filimde diğer rolleri Kaetle Haock, Genia Nikolajowa, Paul Hörbiger, Willy Stettnee oynuyorlar. Bilmen daha evvel yazmışmı idim? Filmin bir de fransızca müshası çevrilyor. O nushadada baş rolü Lilian Harvey oynuyor. Di- ğer rollardekiler ise: Yles Berry, Armand Bernard, Pierre Brosse- ure, Yeanne Fusier, Marcel Andre- dir. Çok büyük rağbet göreceği tahmin edilen bu filime fazla ehemmiyet veriliyor. Bruna Dudayın idaresinde ve Kurt Gerronin rejisörlüğü | ile çevrilen diğer bir filim de: Çılgınca bir fikir Willy Fritschin filmidir. Bu filimde Willy Fritsch kısmen yepyeni yıldız larla beraber oynıyor : Rosy Barsony, Dorothe Wieek, Leo Slezak... Bundan sonra Ufanın yeni bü- Almanyaya yük filmine hazırlık başlıyor. Bu filim geçenlerde de yazdığım gibi Lilian Harvey ile Willy Fritschin, uzun bir fasıladan sonra tekrar beraber ( çevirecekleri | filimdir. Adı şimdilik “ Sarışın hülya ,, dır. Bu filimde diğer mühim bir şey de, Willy Fritschten sonra en sevilen genç sanatkârlardan biri olan Willy Forstun da beraber oynamasıdır. Erich Pommerin idare edeceği bu filmin kitabını Walter Reixh ile Billi Wilder yazıyorlar. Bu filim aynı zamanda İngilizce olarak da çevrilecektir. Hazırlanan diğer bir filim de “Bir çiçek iki böcek,, dir. Günther Stapenhorstun idaresinde Reinhold Schünzel'in rejist ü ile çevrile- cek olan bu filimde baş rolleri Kaethe von Nagy ile, yeni sanat- kâr Wolf - Albach yapıyor. Alfred Zeisler de, “ Kadın ve Zümrüt ,, adında yeni bir zabıta filmi yapmaya başladı, rejisörü de kendisidir. Başrolleri Carl Ludwig Eiehl, Ery Bos; Cugenia Nikola- Hermonn jenra, Theodor Loos, Speelmanns, Teter Lorre oynu- yorlar. Benim bu filimlerin çevrilisini tetkik ettiğim gün, Isveç kralının ikinci oğlu Prens Silgward Neu- bobelsbergdeki atelyeleri gezi- yordu, “yanında rejisör Ludwig Berger, Bair Stummle, İsveçli muharrir Sörensen vardı. Prens bilhassa “Pişe gibi, filmini çevi- ren Lilian Harvey, Hans Albers ile, “Bir çiçek iki böceği çeviren Kaethe von Nagy, Wolf Albach Retty ile uzun uzun konuştu. Bu gece beni sev! Moris Şövalye ile Jeanette Mac Donald yakında yeni bir filme başlıyacaklardır. Filmin ismi “Bu gece beni sev!, dir. Filim bittik- ten sonra iki artist de tatil yapa- caklardır. Jeanette Mac Donald'ın tatil müddetini geçirmek için Av- rupaya gelmesi çok muhtemeldir. le sleek ie ei a © Jeanette Mac Donald İ Dördüncü noterlik dairesinde bir faaliyet.. Girenler, çıkanlar, ev sahipleri, kiracılar, konturat imza- layanlar. Mukavele pullayanlar... Bu faaliyet arasında Mithat Cemal beyin masasına yaklaştım... maksadımı anlattım... — Vallah bey efendi insanın bir siması, meşhur bir siması Bir; çevirme hareketile biraz sonra suallerime başladım: — 24 saatiniz nasıl geçer bey efendi; — Yeni taşınan bir apartıman gibi.. karma karışık.. — Nasıl eğlenirsiniz?. — Yemek yerken.. Tabiatı hiç sevmem.. Eğer en güzel tabiatın Üzerine adam ilâve etmezseniz bana bu güzelliği hiç göstermez- seniz daha iyi olur.. Gurup, tuzlü sinirime dokunur.. — Fakat gurup tulü karşısında ağlayan şairler bilirim.. — Yaptıkları şiir değil.. Ak- törlük.. Sonra Boğaziçini hiç sev- mem.. Boğaza ancak reçeteyle doktor tavsiyesile giderim. — İliç gibi. — Evet. — 15 yaşında olsanız mesleği tercih ederdiniz?. — Edebiyattan başka her mes- leği... — Sinemaye gider misiniz?. — Konuşan sinemaya giderim.. Sahne artistlerinden Pierranin sanatını severim. Sinemadan Gre- ta Garbonun çizgilerini Emil Ya- ningsin temsil kudretini, Brigitte Helmi de kadın olarak beğenirim. — Aşk hakkında düşündükle- riniz?, — Aşk yok iştaha var... Bence... — Fakat beyefendi ya âşık olanlar? cayır cayır yananlar? — Onlar mühtacı tedavi insan- lar.. O nevi aşk bir nevi hastalık. Bu sırada genç başkâtip kâğıtla- rından başını kaldırdı. Aman beyfendi şimdi misiniz bütün âşıklar: — “Vay kim deli imiş?, diye buraya dolsunlar.. Kimi kalbini tu- tarak, kimi gözlerini silerek kafile halinde buraya hücum etsinler!.. — Tarihi devirlerden hangile- rinde yaşamak isterdiniz? — Üçüncü Ahmet devri ile on dördüncü Lui devrinde.. Şarkta cebkenli, Avrupadada istilli elbi- hangi ister selerin (o giyildiği (o devirde ... Şövalye kıyafetile ( dolaşanların zamanında. — Dans hakkında ne düşü- nürsünüz ?. Telefon : olaki anket versin... Halbuki ben...” Mithat Cemal beyle bir saat.. Gurup!.. Tulu!.. Bunlar benim sinirime dokunur Tabiatı hiç sevmem. Boğaza doktor tavsiyesile giderim Mithat Cemal bey — Tanğoyu severim... Aleyhime olmakla beraber güzel ve genç olmıyanların ve güzel giyinmeyenlerin dansetmeleri bana ıstırap verir.. — En büyük zevkiniz ?. — Rabat uyku uyumak.. Hiç bitmiyecek' surette seyahat.. Ev sahibi olmamak, bir yere bağlan- mamak suretile zenğin olmak.. Istediğim e yerlere gidebilmek .. — Kadınlar ve erkekler ara- sında en sinirinize dokunan şeyler.. — Sinama perdesinde görün- mesi lâzım gelen kadın ve erkek- lerin sokakda ve evlerde gezme- leri. Taklit kadar sinirime doku- nau şey yoktur. En çirkin insan, kendi olarak. kaldıkça gene gü- zeldir. — İlk hatırınıza gelen en be- gendiğiniz mısra.. Bir müddet düşünce. Sonra cevap: — Kemalin: “Altıda bir üstüde birdir yerinl,, sonra Eşrefin! “Kişi hissettiği nisbette yaşar, mısraları... Beğendiğim bir çok mısralar var.. Fakat bunlar en i evvel hatırıma gelenler.. Bir müddet te yemekten, içmek- ten, iştihadan babsettik.. — Haaaa bakınız derhal ilâve edeyim.. “Başım da dahil olduğu ; halde en kuvvetli yerim midemdir. İ Hi Şimendifer kazası Reims 15 (A.A.) — Bir geçit yerinden geçmekte olan bir tren, bir otomobili çiğnemiştir. Ikisi çocuk olmak üzere altı kişi | ölmüştür. Zahmetsiz irat almak için Emlâkinizin idaresini UMUM EMLÂK ACENTESİNE Havale ediniz. Bahçekapı, Taş han No. 20-21-22 20307 — Posta kutusu: 558 İstanbul