May 29, 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

May 29, 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Istanbul'da hayatıucuzlatma Ekonomi İzmir kontenjanından İstanbula mal > İzmirde toplanan manifatura tacirleri ne kararlar verdiler? | İstanbul manifatura tacirlerinin İzmir kontenjandan istifdelerine wanj olmak için İzmir manifatura tacirleri toplanmışlar bazı mu- karrerat ittihaz etmişlerdi. İzmir ta- cirlerinin verdilderi kararlar şunlar- dar: 1 — Istanbul tüccarın İzmir! gümrüklerinden çıkmak üzere gön- derecekleri emval ve eşyayı me biz- | aat çekmek ve ne de bilvasıta çek meğe vasıta olmıyacağız i 2 — Gümrük muamelelerimizi yaptırmakta olduğumuz komisyon. cularmızın dahi İstanbul tüccarla rının gönderecekleri malları konten jana koymak ve gümrük muamelesi | Daelim içtinap i talep ve rıca edilecektir. Bu #eraite rinyet etmiyen gümrük komisyoncusu ile musmeleye devam edilmiyecektir. 3 Bu suretle İstanbul malları Bı İzmir gümrüklerinden muamele gördürmeğe vasıta olmamaları zım- mında bankalar nezdinde de teşeb- büsat ve ricada bulunulacaktır. 4 — Doğrudan doğruya Avrupa | komisyonculuğu yapan komisyoncu- | ların dahi bu şekilde bir harekette | bulunmamaları talep edilecektir. | 5 — Herhangi birimizin yedinde slân İstanbul tüccarlarına ait kon- tenjana ithal edilmiş muamele var- sa bu dakikadan / itibmren hemen durdurulup konşimento ve evrakı müteferrikası derhal sahiplerine in de edilecektir. İzmir tacirlerinin bu kararları İs. tanbul manifatura tacirleri arasında derin bir infisl ve telâş uyandırmış. | tar. İzmir komisyoncuları İstanbul emtinsi satılamamak tehlileesine ma- | Helin saban yöneten Ee) Bina ettikleri O tnkdirde, buradakiler | İstanbuldan İzmire bir komisyoncu l İstikrazlar j Tahvilât Mr. dekin 4825 Şark di yolları 15.5 Elektrik Baktim Anadeta 1 Kankası Amadöle te Şir. hayriye Team Unumişigorta 1030 kei Çek fintları 12164 Praj 7280 İ Viyana Meririt Berlin Varşova Peşe Bükreş Belg | TA GA Motkeva © 18730 “20 Ba “an va pt iz0 a0 : Şark ww, ema Telefon 160345 4778 5728 1,0072 325 4 sandra Nüyorik Miüane Brüksel Atina neva Sofya Aamisteydamı 1,1782 “. 340.1 Nukut Çantış) Kuruş 3 Gras rel 1 dolür 10 lige 2 10 4 Belçika 18 Ve örelimi 42— 19 1. İviçe mez — Mia, 2 A etim Ke kut Çek) v8, Küroğ ma, 16, m 1 ae 1 pena 40 ey S6 dinar 1 Çermmveş v Akon 1 Meridiye » Banknot m— fin de vicdanının bir makarı olan Man'atkâr ruhunu intihap eder.” Bunu ben de kabul edeceğim, vi işi bozan bir (Onokta var, €emiyetin — vicdanına ma- eğ san'atkâr hiç bir zaman e cezbeye tutulmuş gi- Ni hareket eden bir adam olm aaa a vk ve düşünmüştür. O halde lemail Hak cemiyettir” gönderilmesini iltizam etmektedir. Diğer taraftan İzmir tacirlerinin de bazan İstanbul O kontenjanından istifade ettikleri söylenmektedir. Kambiyo sigortası Her memlekette kambiyo muame- İlâtı üzerine son zamanlarda vazedi- len takyidat, şanj tahavvülâtı bir ta kım #pekülâsyonlara o yol açmakta. | dır Son zamanlarda, bazı memleket- ler bu vaziyete karşı bir nevi kam- | biyo sigortası tatbikine başlamıştır. Ticaret odası bu yeni sigortanın mahiyetini tetkik etmetetedir. Yeni şeker Fabrikaları Aldığımız malümata nazaran bey- Delmilel pançar — ittihadı Türkiyede muazzam bir şeker fabrika: da getirmek için tetkikat tadır. Tetihadın bu yolda anlaşmak için bir pançar grupu aramakta ol- duğu söylenmektedir. Diğer taraf tam, Ziraat bankası da Adana civa- rında bir şeker fabrikası o vücude getirmek tazavvurundadır İhraç mallarında | yeni bir sigorta Ibraç rnalları istandardize edilme | yen memleketler ihracatta bir. çok müşkülâta tesadüf etmektedirler.Ba zen alıcıya emniyet vermiyen ihraç ruz bulunmaktadır. Son zamanlarda bazı Avrupa mem leketleri bu vaziyete karşı yeni “bir sigortalı ihracat şekli tatbikine baş Inmışlardır. Sovyetler ihracattaki İ muvaffakiyetlerini bu sayede temin ettikleri gibi. Yunanistan da bilh sa üzüm İhracatında bu sigortalı racat şekli azami istifade et mektedir. Bu yeni şekilde ihraç olu- nacak malın miktar ve keyfiyeti si- gorla edilmektedir. Ticnret odası tetkikat şubesi mü dürü Halka Nezihi Bey bu hususta yaptığı tetkikat neticesinde por harley. Poliste İple Boğdular Silivrinin Kurbağalı| inci köyünde bir cinayet oldu Silivrinin Kurbağalı kö fan Bekir Kaya ismindeki şahdı ay. ni köyde sakin Şaban oğla İsmall ile iki arkadaşı iple © feci bir şekilde boğarak öldürmüşlerdir. Katiller yakalanmıştır. Trenin altında öldü Kartalın Harmanlı köyünden Veli oğlu Halil Kartal ile Pendik urasın da iren yolundan geçerken birden- bire kendisini alamamış ve trenin altında kalarak ölmüştür Bu ne cür'et? Arnavutköyünde Bekir ve Kara Mehmet isminde iki kişi berber Ni. keliyi döverlerken polis gelmiştir. Bunlar polise karşı da gelmişler ve memurların yaka ve tabancasına İkisi de karakola » götürülmüş ve bunlardan Kara Mehmet memurun üzerine hücum etmiştir. Haklarında zabıt tutulmuştur. sey değildir: “Zaraihoustra «Niçin mi? de- di, «Niçin mi diyorsun? Ben ver- dikleri hükmün sebebi sorulacak insanlardan değilim. Benim ömrüm daha dünk Ben kanaatlerimin sebepleri- için benim hiç olmazsa İsçısı olmam lâzem gelmez miy- di?” Nietzsche'nin ba sözleri ton” un ne olduğumu çok iyi an- latıyor: Verdiğimiz hükmün, Kisi MILLIYE Maarifte Pr. Malche Yarın gidiyor Dün Hukuk fakül | tesi imti- hanlarında bulundu Darülfünun hakkında vücuda ge- Girdiği raporunu vekâlete takdim et mek üzere Pr. M. Malche yarın sik şam Ankaraya gidecektir. Pr. M. Malehe dün hukuk fakül İ tesi imtihanlarında hazır bulunmuş” İ'tur. M, Malcbe birinci sınıfta ceza, ikinci sınıfta hukuku | hususiyi dür vel ve üçüncü smıfta da hukuku me deniye © İrtihanlarında talebenin verdiği cevapları alâka ile dinlemiş bir rak vermiş ve M. Malghe talebeni, isandaki vukufunu fovEdlâde takdir etmiştir. Pr. imtihanlardan çıkarken imomnun kaldığını söylemiştir M. Malche bugün Ortaköyde Ga- İ latasaray lisesinin ilk kısmını ziya- ret ederek küçükler hakkında tetki- kat yapacaktır. i Bir senelik elişleri Maarif müdürlüğü ilk tedrisat mü fettişleri dün bir içtima yaparak ta. ebenin bir senelik el işleri faaliye- Bini göstermek üzere açılacak sergi hakkında bazı mukarrerat ittihaz etmişlerdir. / Elim bir İrtihal Muharrir Agâh B. vefat etti | Cümhuriyet gazetesi muharrirlerin- Şam vefat ettiğini teessürle haber al- boşluk barakımıştar. Kederdide ailesine taziyetlerimizi beyan ederiz. Matbuat cemiyeti reisbiğinden: Cümhuriyet gazetesi rmeharrirle rinden Mehmet Agâh B. bu akşam irtihal etmiştir. Bütün matbuat men suplarınm candan sevdiği Agâh B. cemiyetimizin ve idere heyetimi de kıymetli bir uzvuydu. Mesleğe ciddi bir alâka ile bağlı ve gazeteci lik vazifesine en sandık bir sima 0- larak tanıdığımız. Agâöhm bu pek vakitsiz zöyamı arkadaşlarımıza © lem ve teessür içinde haber veriyor ve kendilerini bugünkü cenaze me- rasimine çağırıyoruz Cenaze yarın (bugün) öğleye doğ ru Kızıltoprakta istasyonda polis merkezi yanındaki evinden kaldı- İtalyan a gelecek konvansiyonel imize 38 1 dır. Italyan seyyahlar Cümhuriyet abidesine bir çelenk koyacaklar, şe- reflerine Cnan #İtalin'dn bir resmi kabul yapılacaktır. Seyyablar pazar | yünü İtalyaya dönecsklerdi. Kibrit şirketi müdürü geldi Kredi tedariki için Avrupa'da bu- lünmalta olan kibeit göre aüdü- rü M. Hofmanm şehrimize (gelerek Ankaraya gitmiştir. M. Hofmann 3 benüz te- ia Da oldukları e gö “İntuition” akim onu akıl nasıl ka zam görmiyen bir şeklidir. Böyle bir kuvveti cemiyet na- sıl verebilir? Verebilirse de kime ygrebiliei Dinlerde Allah emirle- rini kullarından ahlâkı en temiz adam vasıtası ile tebliğ ediyor; ber din banisini gayet temix bir insan lm tanır. Bazan onun yazması olmadığını lan er ikame tekke mez. Cemiyet de, ruhlarını vicda- makar edindiği san'atkârla- DE indr bep böyle akıllı ve ahlâkı en temiz (burada “ahlâk hukuk fakültesinin mesnisinden çok | Bir müddetten beri hasta bülunasi | den Mehmet Agâh Beyin dün ak- | 5 iş | Jan şeyleri, parasını vererek, mak bir arkadaşımızdı. Ufulü büyük bir | AZAR 29 MAYIS İ Ucuz hayat için kooperatif lâzım! —— .....—— | Liman Şirketi'nin tesis | ettiği | mahdut sermayeli “Liman Koope- ratif Şirketi”, hazirandan itibu- yen, Liman Hanı karşısında açtığı mağazada hariçten © istiyenlerle | de satış muamelesi yapmıya baş- hyacaktır. Memleketin yeni ikti- sat bünyesinin kurulması için Ko operatifleşmekten başka çare gö- rülemediğine göre, Liman Şirketi nini bu teşebbüsünde ha dereceye | kadar muvaffak olduğunu, şimdi- | den sonra ne yapılacağını öğren- mek üzere şirket umum müdürü Hamdi B. le görüştük. Hamdi B. bize şu izahatı verdi: “ — Bizim Kooperatifin 9 aylık İibir hayatı vardır. Kooperatif ta- rafından idare edilen mutbak ve lokantamız da 2 senelik bir ömre maliktir. Bizde, kooperatif fikri, başladı. Sonra, lokantaya z eğya ve erzakm toplan alınıp istiyen memurlarımıza İ'cuzca satılması fikri hâsl oldu.Ni hayet, memurlarımızın arzusu ve gene onların parasile bunu resmi İ bir kooperatif haline koyduk. Li- man hanında bir odada küç ni bir mağaza açarak 9 ay çalı ve bundan cesaret alarak, it ha- nın karşısında bir mağuiza açarak hariçten diğer memur ve müşteh | tiklerle de muamele yapmak üze İ re ortaya atılıyoruz. Bu mağazada, toptan fiatları | | va çok yakın ucuzlukta eşya sa- İ tacağız. Hariçten, eşya satın &- lanlara da birer defter vereceğiz; İ bu deftere bir sene zarfında ne kadar mübayaat yaptıklarmı y | sacağız. Her istiyen, herhangi bir mağazaya olduğu gibi, mağazamı za gelecek, şimdilik satacağımız İ ev, inşe mevadımdan ihtiyacı ©- | | İ tu bedel mukabilinde alacaktır. İ ne kadarsa kârte ciro; İ edilecektir. Bu kâr, ikiye İ cak, termâye ve yarın da istihlâk üzerine taksim olunacak yarı kârı sermayedarlar ve yarı kârı da mağazamızdan mal alan müstehliller, almış oldukları ma- İm kıymeti umumiyesine göre a- lacaklardır. Ayni zamanda serma yedar olan müstehlikler de bem rından müştefit olacaklardır. Maksadımız, bir tcaret şirke- ti yapmak değil, malı müstehlike ucuz maletmektir. Uzak semtler için servisler tanzim ettik. Mağa- İ zamızdan toptan alman eşya, Kooperatifçe meccanen herkesin evine sevkedilecektir. Mağjazamısda olmıyan eşya ta- | lebedecek memur ve abonelerimi ze de, istediklerini en iyisinden ve en ucuz olarak tedarik © ederek kâr zammetmeksizin varrr. Bundan başka, rede bir veya birkaç Tetikli sin operatifi açılırım, onlara, / bizim toptan aldığımız fiatlara bir şey zammetmeden eşya vermek kara | rmdayız. Bundan maksadımız, | her tarafı liler İvan. İ bunların bir heyeti merkeziyesini İ yapmak ve o zaman mağazamızı, Liman Kooperatifi mağazasından çıkartarak heyeti merkeziyeni toptan satış merkezi baline getir. İ mektir. ya kadar büyük bir te şebbüşe de girişeceğiz: un yağ meselesini halletmek yoruz. İstanbul'a Trabzon, Halep ve civarından yağ geliyor. Biz, oralardan doğrudan doğruya müs | | Z! İ nelerde muhafaza eylirecek, ge- rek saf olarak, gerek o muayyen tip ve vasıflar dahilinde muayyen mahlütlar halinde istiblâka çıkar Eğer, memleketin başka hlâk ve istih, suale, yani “Bir san'at mefküresi nasıl doğar?” sunline verdiği ce- ta, biribirine tamamile zıt yol Liman şirketinin kooperatifi diğer muadil imüesseselerda alâka uyandırdı! sal kooperai münasebeti mak leri çoğalırsa, ayni biribirlerimizle yap- isteriz. Meselâ, onların iste- buradan biz temin edip fiata zammetmeden gönderecek istediğimiz yağı da onlardan ayni suretle getirteceğiz. Şimdiye kadar yaptığımız te- sebbüslerde kazanç © aramadık; ziyan da etmedik. 9 aydı lira kadar hir kazancımız oldu, onu da ihtiyat akçesi ayırdık; ilk sermayemiz olan 5 bin lirayı his sedarlar yavaş yavaş vererek 10 bin liraya çıkardılar. Esasen Ko- operatiflerde büyük sermaye mev zuu bahis değildir; yalnız malal: | mak için paraya ihtiyaç var. Onu da 10 » 15 gün sonra bedeli veril- mek üzere kredi ile malalarak & İ min ediyor ve ara ile satış İ ödiyoruz. Bu suretle 30 bin lira ciromuz oluyor. Binaenaleyh, te- şebbüsümüz, ilk safhalarmda mu- vaffak olmuştur. Lokantamızda bugün kuzu kızartması, taze ay- şekadın zeytinyağlı, çilek kompos iyi çin 30, barik kimaeler için 35 kuruştur. Mutbağımızdan yemek alan abonelerimizden 4 nüfuslu bir aile heröğünde üçer mak üzere bi - 35 liraya fak olmak için, şimdiye kadar al- dığımız neticeler bize cesaret ve- riyor. Haziranın 1 inden itibaren bir de (Kooperatif) ünvanlı çi neşredecek ve kooperatif yapmak iniyenlere yardım erliyecek bir Tikin bu büyük gaye toplanmaları zaten inkılâbımızın esaslarından biridir. Biz, buna li sahamızda elimiz. den geldiği kadar çalışacağız.” Diğer taraftan yaptığımız tah kikata nazaran Liman Şirketinin kooperatif teşebbüsü, | muhtelif müesseselerce alâka ile takip ve tetkik edilmektedir. Ezcümle İe- tanbul Belediyesi, kendi memurla yı için ucuz bir lokanta ve satış vücude getirmek üzere projeleri arkam İnhisarların alacağı vaziyet ta- vazzub ettikten sonra, böyle bir kooperatif vücude getirmek için Müskirat İnhisarı İdaresinde de liye ce- miyeti azasndan Yakup B. de, kendisile görüşen Liman Şirketi Kooperatifinin ala» cağı neticelere göre, kendilerinin de bir kooperatif teşkili tasavvu- runda bulunduklarını söylemiştir. içinde bu suretle 8 - 10 kooperatif kurulacağı tahmin edilmekte ve ne kadar çok koope ratif olursa onlardan her birinin © kadar çok yaşamak imkânmi elde edecekleri ve hayatın bu sa- e. 20 - 30 arasında ucuzlar beyan olunmaktadır. Auguste Kral şerefine ziyafet Tekaüde sevkedildiğinden dolayı salı günü memleketimizden mül kât edecek olan Avusturya (sefiri M. Auguste Kral şerefine dün akşam Avusturya kolonisi tarafın- dan Avusturya klübünde bir ziya fet verilmiştir. diyor. Filhakiha yeniliği balma- metodu yeniyi aramak, icat rdan gitmemize rağmen, kı gile birleşiyorum. Sözlerini şöyle bitiriyor. “Yeni için hayatla gıda- lar aramak lâzımdır. Konferanscı filezol Beryson'an (1) bir sözünü hatırlıyarak | bitirmek isterim: “Büyüklüğünü muhafaza biliriz.” İşte büyük filonel böyle (İY Ba filozofu Bilmiyorum ve kadar tertip hatası var ki insan bir yazıyı okumak için çok müşkülât çekiyor. Meselâ İsmail Hakkı Beyin yine o nüshada çıkan “İnsaniyatçı İar” yazısı okunmaz bir bâle gelmiş; kelimeler yanlış dizilmiş, satırlar bi- nasıl ei liye? Yeniyi vücude getiren sadece vicdanı ise san'atkâra bu yeniyi aramağı, icadı tavsiye etmek de neye yarar? Demek ki yeni, cemiyetin vicdanınm san'at kür ruhunda tecellisinden ibaret değilmin, bir aramayı iltizam edi- Mahkemelerde Bir kaçakçı Kadın Madam işin ehem- İ miyetini ilk önce anlamamış! Beyoğlunda oturan Madam Kati- min kaçakçılık yaptığı, plise ba: bie verile, arial pılmış, 1592 yaprak ( sığara kâğı- dıylâ bir miktar kaçak püre sığarası bulunmuştur Bu kaçak eşya müsadere edilmiş, Madam Katina ile ayni evde bera- ber oturan matmazel Evdeksiya de- kuzuncu adli ihtisas mahkemesine sevkedilmişlerdir. lerdir. © Dün cereyan eden muhakeme ne- ticesinde madam Katinanın cürmü sabit olmuş, mezbure 6 ay hapse, s4 ğara kâğıtlarından dolayı 1592 ku İrus, püre sıyaralarımdan dolayıda 8 para cezas vermiye mah üm olmuş ve derhal Tevkif edilmiş Matmazel Evdoksiya cürmü sabit olmadığından beraet etmiştir. Madam Katine hükmü lâkaydi ile karşılamış, fakat tevkif edilince i sin şaka olmadığını anlamış, telişe düşmüş, koridorlarda haykıra hayla İm bağtp ağlemiyn — başlamış, jandarmalar tarafından tevkifaneye | müşkülâtla götürülmüştür. Belediyede Süprülürken kal- kan tozlar Yaz mevsiminin bulüülü dolayısi le caddeler süprülürken e daha çok toz kalkmaktadır. Bel: ye kaymakamlıklara bir tamin gön- dererek caddelerin süpülürme saati ni muntakalaris göre tertip edilmesi. ni ve günün (kalabalık saatlerinde tanzifat faaliyetinin durdurulmasını bildirmiştir Aylık tahsilât Belediye ka: bir ta hayetindeki tahsilâtın bir liste ha- Binde derhal merkez muhasebesine gönderilmesini bildirmiştir. İtfaiye için mütehassıs Bir itfaiye mütehasımı celbedil rsi mgr emer Belediye itfaiye teşkilâı mü ümdisln Hops Valle sü Ya şovaya müracaat ederek bir wüte bassıs celbi için muhaberata giriş miştir. En muvafık şeraiti hangi mü tebassıs dermeyan edrse © tercih ©- dilecektir. Ayaspaşada ikinci keşif Ayaspaşa mezarlığı ii içim gerili #den ehli vukuf bu brezilya Yeniden 500 lâmba Bazı karanlık cadde ve sokakla- ra yeniden 500 İhmba taliki için be- lediye elektrik şirketi ile müzakere- ye Yeni eğlence yerleri Bir ecnebi sermayedar bele- diyeye müracaat ederek İstanbulda asri eylence yerleri yapmak or Grupun ileri belediyece tetkik edilmek “Dedi hamamları Deniz hamamların münakasası bitmiş ve yerleri tertip yere Belediye sıhhiye ve fen heyetleri ha mamları muayene etmektedirler. Mü sande verilenler derhal faaliyete ge ileceği veti, yani fikir sahasındaki “imtasi- tion” u ancak o veriyor. halde biz, hangi muhar olduğum rivayet kabinden bik yoruz. Reşat Nuri B. “Ümanizm” makalesinde, (pek haklı olarak söyle diyor (ezberden ee rum): «Yunanlıları, Lâtinleri miyenler için taharriyat ya- | çare Beş ay daha Sürecek Mübadele komisyo | nu için yeni Jtahsisat kabul edildi Muhtelit Mübadele komisyonu ana kadar işlerini bitireme- den komisyona bütçe encü- meni tarafından yeniden beş ay- lık tahsisat verilmiştir. Ankara”. olan Türk mu- Şevki B. dün bir muharririmize bu hususta $u izahati vermiştir — Bütçe encümeninde, komis- ğini izah ettim. Encümen komis- yon için yeniden teşrinievvel ni- hayetine kadar beş aylık olmak üzere 75 bin Hirahk tahsisat ka- bul etmiştir. | seneki bütçesi Eneümende verdiğ sında isleri beş ayda çalışacağimi, maamafih imkânsız- lık karş tahsisa Bulma beraber omelimiz. işleri beş ayda bitirmektir. Komisyon» da İki bitaraf azanın hakemliğine İ havale edilen meselelerden Türk | ve Yunan hükümetlerinin rafm reyi ile iktifa edeceklerine dair teati edilen omektuplar da | mecliste verdiğim izahat üzerine tasdik edilmiştir. Bitaraf aza ha- kem sfatile haz o edecekleri kararlarda ütifak edemedikleri takdirde, Türk ve Yunan'murah. has heyetleri, aralarnda muhte- lit hakem mahkemeleri reislerin: den birini hakem olarak ihap edeceklerdir. Binaenaleyh böyle . vaziyet hâsl olu: Ynpein ikinci bie hakem intihabanda' ber balde anlaşacağız. Mektuplarm tasdikine dair ©- lan kanunun resmi ceridede inti- şarmı muteskıp, Oo hükümetçe iki bitaraf azanın hakem sıfatile rey itasına salâhiyettar oldukları ken dilerine tebliğ edilecek, tatbikata geçilecektir. Ankara'da meşgul © olduğum meselelerin biri de, Yunan tebaa- İ s ve etabli Rumlara ait cinvalm ymakamlıklara min göndererek badema her ay ni. | iadesi hakkındaki kanunun bir fıkrasının tefsiridir. Kanunun bir fıkrasında aharm hakkı tenllük eden emvalde mahkeme kararları nın muteber olduğu zikredilmek- tedir. Bu fıkra muhtelif | tarzda tefsir edildi. “Ahar” kaydmde maksat sahibi aslilerle mütefev- vizlerden gayri eşhaştır diyenler olduğu gibi, bunun aksi mütalea- yı serdedenlerde olmuştur. Biz bu hususta o Hariciye, Maliye ve Adliye Vekâletlerinin reyini ser- duk. Hariciye ve Maliye vekâlet” leri “ahar” kaydından maksat eş- hası salise olduğunu bildirdiler; Adliye vekâleti bilâhare ayni mü. talcada bulundu. Binaenaleyh Yu nan tebansma ve etabli Rumlara iade edilecek emval hakkında sa- dır olan mahkeme kararları, mü- tefevvizler hakkında değil, sahi- bi asliler haricinde bulunan sahsi saliseye aittir. Halkevi Ki ala ika md TED0 > Ağ edi miştir. Bunların içinde yeni harf. lerle olanlar yarıdan fazladır. kârı olmak üzere büyük bir kül. tür mecmunar neşrine karar ver miştir. Mecmuanın neşriyatı ve İ- daresi hakkımda tetkikat yapıl maktadır. İngiliz kıralının senei devriyesi 3 haziran, Ingiltere Kralı Hz nün senei devriyesine musadif ol- duğundan #efaret konağında bir ardenparti verilecektir. körlerine karsı çekilmiş bir silâh olmaktan çok uzaktır ve asri dar va ona elbette yabancı gelmiye- cektir: bugün biraz bunamış gibi