29 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

29 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKING0OZÜ HALKIN-KULAĞI HALKIN “DİLİ —— H Sene 2 — No: 661 -— Yazı işleri telefonu: İstanbul — 20203 — PAZAR — 29 Mayıs 1932 İdara işleri telefonu; İstanbul — 20203 Fiati 5 kuruş İTALYA KREDİ AÇIYOR Avrupa İki Mühim _(ğ_pieye Ayrıldı Romadan yazılıyor : Fransız gazeteleri İsmet Paşsanın Roma seyahatine ait makaleler yazarak bu seyahatin manasını tetsir etmektedirler. Bazı Siyasi mehalil Rusya, İtalya, Almanya, Türkiye, Yunanistan ve Bulgaristan mukarenetinden mu- sirren bahsetmektedirler. İtalya He Fransa arasındaki münasebat her Yün yerginleşmektedir. Bu gerginliğe başlıca Versay muahedesine karşı daima ayni muhalif vaziyet aldiğı malüâm- du. Fakat son zamanlarda bu muhaletfet şiddet- lenmiştir. İtalyanlar bu muahedeyi adaletsizliğin bir nümunesi olarak tavsif etmektedirler. Ro- madaki Sovîo—t_ı;“ İsmet Paşa ve heyet şeretfine bir ziyafet vermiştir. Paris, 28 (A.A) — Havas Ajansı bildiriyor: Sen Bris, İsmet Paşanını Roma seyahati hakkında ) Jurnal — gazetesinde yazdığı makalede diyor ki: “ 1928 de imza edilerek dün tecdit edilen dostluk muahedesi belki başka bir isimle tevsime lâyıktır. Almanlar, Ruslar, Türkler ve İtalyanlar Terki Teslihat Konferansında hemen daima sıkı bir blok teşkil etmektedirler. Bundan başka Cemiyeti Ak- vam mükemmel bir manevra sahası: arzetmektedir. Çoktanberi Türkler ve İtalyanlar, Almanlar Rus- ları bu manevraya ilhak etmek arzusu ile yanıp tutuşuyorlar. (Devamı V1 inci sayfada ) Roma, 29 (Sabah saat 4) — İtalya Hükümetinin Türkiyeye bir kredi açacağı rivayet edilmektedir. Açılacak kredi Miktarı 20 ilâ 30 milyon arasın- dadır. Bunun yarısı nakten verilecektir. İtalya - Türkiye iktısadi işlerinin tan- zimi için müşterek bir kombinezon yapılacaktır. | | Co0 z ai Beşiktaştaki Ihlamur Mesiresi Kimindir? Ekalli 60 bin lira kıymetinde olan bu yer, 4100 lliraya satılmıştır Hazine idaresi, kendisine ait suallere, Tapu idaresi, bir türlü i mühim-bir-arazinin kanunsuz bir şekilde kapatıldığı iddiasile Tapu idaresine müracaat ederek bazı staller sormaktadır. Fakat şimdi- ye kadar üç defa tekrarlanan bu cevap vermiyor. Hâdise şudur: Beşiktaşta, Ihlamur kasrının karşısında Ihlamur isimli bir me- (Devamı 8 inci sayfada ) —— —a Japonya, Muharebe Et-| EME e. | mek Arzusunda Değilmiş! yapan Rizeli Osman dün İnebolu vakurundan eşya çalarken yaka- Neşredilen Beyanatta Rusyanın Men- faatlerine Dokunulmadığı Söyleniyor | (Adanalı Ali Berlin, 28 (Hususi) — Bütün dünya matbuatı ve bu arada Al- İsminde Şık Bir Adam, Giz- man gazeteleri, Mançuri vaziyeti Mmünasebetile bir Rus - Japan âhtilâfının — patlak — vermesinden bahsetmekte devam erliyor. Ayni zamanda bu tehlikeli bahsin uyandırdığı endişeler teş- rih ediliyor. Bittabi burada, har- bi istiyen vaziyette Japonya gös- teriliyor. Japonyanın Berlin Sefiri M. Obata, hühümetinin mütemadiyen etrafa saldırmak ister bir vazi- yette gösterilmesini kabul etmi- yerek matbuata bir beyanname Bgöndermiştir.. O beyannamede M. Obata diyor ki: “— Japon hükümeti, Sovyet- lerin Şimali Mançurideki meşru Menfaatlarine — harfiyen riayete dikkat etmektedirler. Japon hü- kümeti, şimali Mançurideki asker- lerin, o mahalde bulunan Japon ta- dasın. sıyanet için bulunduklarını başka hiçbir gaye takip etmedik- lerini Sovyet hükümetine kat'i su- Tette beyan etmiştir. Sovyet hü- ü_meıiniu hüsnü niyetimizi anla- dığı, ve hiçbir ademi - itimat bissi .=;lfme_digi kanaatindeyiz.- Harp ehlikesi hakkında bazı membalar Şe"'nl:ıı:(iyîıtı]ıîı:ıeb.—;l;:hı:vlamıı.l:a gibi r çe armakiadırlar. hi £ M. —“Obatanın beyanatında, bilhassa bir nokta dikkate değer: Beyanatı neşreden M. Obata *“meşru menfaatler, kelimesinden ne mana anlamak lâzımdır ? İşte asıl Müzerinde — durulacak nokta budur. Çekoslovakyada Nümayişler Prağ 28 ( Hususi ) — Binlerce işçi “ harp hazırlıklarma ,, karşı burada —nümayiş — yapmışlardır. Meclis önüne giden bu kütle, (Devamı 1D inci sayfada ) lendiği Antika eser hırsızlığı, ;r müd- dettenberi sari bir mahiyet alır gibi oldu. Son birkaç vak'aya ilâveten cuma gecesi müzede yakalanan kibar bir hırsına macerası, bu tehlikeli meylin biran evvel önü- ne geçmek lüzumuna ehemmiyetle işaret eden bir hâdisedir. Vak'a şudur: Müze bekçileri, müessesenin kapıları kapandıktan sonra her tarafı sıkı bir surette gözden geçirirler. Nitekim cuma ge- cesi de ayni şeyi yapmışlar ve masalardan — birinin altında ka- hnca ve bir yılanı andıran tuhaf renkli bir şey görmüşlerdir. Garibi şudur ki bu bekçilerden biri, bir gece evvel rüyasında, müzenin ayni noktasında bir ej- derha görmüş ve mücadele eder- ken bitap bir halde ve ter içinde gözünü açınış, rüya gördüğünü anlayınca derin bir nefes almış. Bir gün evvelki rüyanın tesiri altında bulunan bekçi, garip bir tesadüf neticesi olarak bir gün sonra ayni yerde bir yılana tesa- düf edince fena halde Ürkü- yor, fakât derhal kendini top- hyarak — arkadaşlarını - çağırıyor, bir gece evvel rüyada gördüğü ejderhanın masanın altında bu- lunduğunu haber veriyor. Hemen deynekler tedarik olunuyor, teh- likeli zannolunan bu cisme vu- rulmiya — başlanıyor. Faka - ilk darbeyi, mütecakıp —bunun bir yılan — olmadığı, bir — pantalan paçası olduğu anlaşılıyor, ucun- Masa Altından Nasıl Çıkarıldı? dan tutulup çekiliyor ve dışarı çıkarılıyor. Masanın — altından — çıkarılan adam, sön derece şık giyinmiş- tir. Tesadüfen karşılaşabilecek bademelere ilk bakışta hürmet (Devamı 11 inci sayfada) - İeaaaküiisü Evliliğe Dair — Ya! Demek Meliha ile evlendiniz ve çok mes'utsunuz ? — Evet.. Meliha çok mes'ut ve ben evliyim ..