29 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

29 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Dünya Matbuatında GÖRDÜKLERİMİZ Otomobil Gibi Şehirlerde Kullanılacak Küçük Tayyareler Buradaki resimlerde gördüğünüz tayyareler, hergün havada gördüğümüz hava sefine- I Bu Sayfada Dünya Matbuatında Çıkan Meraklı Hikâye, Yazı Ve Makaleleri Bulacaksınız. Haftada Bir Defa Neşro- lunur Ve Bütün Dünya Matbuatını Size Getirir. yareyi bir otomobil şekline sokmak kabildir. Şimdi bir Fransız fabrikası bu küçük tayyareleri yapmıya başlamıştır. Çok — pratik olduğu için az zamanda taammüm edeceği talmin edilmektedir. Bu tayyare az benzin sarfettiği ve motosiklet mo- törü kullandığı için hem ucuza satılacak hem de az köylerde otu. gelebilecek- kerine benzemiyor. Bunlar, şehir içinde bir taraftan bir tarafa uçmak için yapılmış kü- Çük, basit tayyarelerdir. Bu tayyareleri yapan Fransada Mignet isminde bir ransızdır. Bu adam tayyareyi kendisi yapmıştır. Motör- Yerine, bir motosiklet motörü kullanmıştır. Uzunluğu 3 Metre, kanatları beş metredir. Kanatları çok görünür. Fakat uçarken tayyare çift Satıhlı tayyare şeklini alır, kanatlarının bu şekilde yapıl- Masının hikmeti, düşmesine mani olmak içindir.Filhakika M tayyare bir kazaya uğrasa, ne öne düşmek, ne dü- Meni kırılmak hlikeye maruz kalmaz. Bu tayyareyi bir otomobil garajından az büyük bir Bgaraj içinde bulundurmak ve evin avlusundan havaya kaldırmak mümkündür. Çünki kanatlarını katlayıp tay« sarfiyat yapacaktır. Şehir cıvarındaki ranlar işlerine bu tayyarelerle — gidip lerdir. Meselâ Erenköyündeki Beyazıt evinizin bahçesinden uça- rak meydanına — inmek, tayyarenizi — ora- da bir garaja bıraktıktan sonra akşam tekrar avdet mümkün olacaktır. ö Ümütsiz Bir Hasta Öldürülebilir Mi? Zaman zaman ortaya şöyle bir mesele çıkar: Ölüme mah- üm ümitsiz bir hastayı ıstırap- | Bin kurtarmak için öldürmek doğru mudur? Bunun birçok le ve leyhitari âlimler çıkmıştır. Geçenlerde Danimarkada bir kadın, annesinin ıstırabma, ve Stıraptan — kurtarılması — ricasına tahammül — edememiş. Doktorlar hastanın ümitsiz olduğunda müttefik imişler. Ka- zehir vererek annesini öl- dürmüş ve bu suretle onu kur- Te — —- Avrupada Yapıle;ııı(îşk Viyanada Profesör Bodenuveiser isminde rılm; bir Poz vücuda getirirler. | gu anlaşılmış. l ! tardığını zannetmiş, Kadın mah- kemeye düşmüş, tetkikat yapık mış hastalığın kabili tedavi oldu- Fakat şu kararı vermiştir : *“Bu hareketin bir hastayı ıstı- mahkeme raptan kurtarmak maksadile yapıl- dığı muhakkak - olmasına naza- ran mücrimi mahküm etmek mümkün değildir. Muztarip bir hayvanı öldürerek ıstıraptan kur- tarmakla, ölüme mahküm bir insanı ıstıraptan kurtarmak için öldürmek arasında fark yoktur.., Damaean ee bir dans hocası, yeni bir dans mektebi açmış ve bu mektepte yeni bir dans icat etmiştir. Kendisi bu dansa “ Ritmik dans ,, diyor. Fakat dansı seyre- denler ona “ deli saçması ,, ismini veriyorlar. Filbakika aşağıdaki re- simleri tetkik ederseniz bu dansa niçin deli saçması dediklerini anlamakta ge- gikmezsiniz. Mektebin mü- essisi diyor ki: *“Bu yeni dans, bizim bildiğimiz danslara benze- mez. Daha ziya: de poz olmak gibi bir şey gö- rünür. Filhakika dansözler — biri- birlerine - sarıla- rak muhtelif poz- lar yaparlar. Fa- kat bu pazlarda el ve ayaklara daima ahenktar bir vaziyet veri- ar, Biribirine sa- $ çiftler, ayrılmadan yuvarlanıp dururlar, her yuvarlanışta başka Eller, ayaklar, baş ve bacaklar hiçbir 'an keyfi şekilde şuraya buraya sarkmaz. ,, garip dans yalmız kızlar Alma tarafından — oynanmaktadır. Şimdi NYa ve Ayusturyada taammüme başlamıştır. Garip Bti 1 — Tayyre Hareketten Evvel 2 — Tayyare Uçarken 3 — Tayyare Hangara Konarken 16 Saatte Okyanusu Geçen Tayyareci Kadın Okyanus Üzerinde Motörü Ateş Alıyor, Benzin Deposu Deliniyor Tek başına küçük bir tayyare içinde — Amerikadan — Avrupaya geçen Amely Earhart ismindeki genç kadın, bu heyecanlı seya- hati hakkında gazetelere şayanı dikkat malümat vermiştir. Tayyareci kadının izahatı bu seyyahatte maruz kaldığı tehli- keleri göstermektedir. Kadın di- yor ki: Amerikadan — ayrıldıktan üç saat sonra müthiş bir yağmura tutuldum. Alçaktan uçuyordum. Sağnak altında sırsıklam oldum. Yükselmiye karar verdim. Bulut- ların üstüne çıktım. Bu defa da tayyaremin her tarafını buzlar kapladı. Tekrar — aşağı — inmi- ye mecbur oldum. Fakat bu inip çıkışta bulunduğum — irtifar gösteren alet. kırıldı, hangi irti- fada uçtuğumu anlamak mümkün değildi, tekrar yükselmiye mec- bur oldum. “Bir müddet böylece gittikten sonra motörümün dişleri arasın- dan evvelâ kıvılcımlar, sonra da alevler çıkmıya başladığmı gör- düm. O vakit korktum. Fakat yapacak bir şey yoktu. Ben bu korku içinde ne yapacağımı dü- şünürken, bir de benzin deposu- nun delindiğini görmiyeyim mi ? Tehlike büyümüştü. Yorgunluğu- mu unuttum. Bir an evvel karaya vyarmak ümidile tayyareme son sürati verdim. Ve ilk toprağı görür görmez inmeyi kararlaştırdım. “Neden sonra altımda denizi, bir müddet sonra da toprağı gördüm. Ve İrlândaya — inmiye mecbur oldum.,, Mezar Taşlarında Nasıl İlân Yapıyorlar Amerikalılar ilâncılıklarile meş- hurdurlar. “Su uyur ilân uyumaz,, derler ve ilân için her vasıtaya müracaat ederler. Fakat kabristanın bir ilân vasıtası olarak kullanılacağı hatı- ra gelmez, değil mi?JAmerikalılar bunu da ihmal etmemişler. Son gelen Amerikan gazetelerinde bir iki müessesenin mezarlıkta şu şekilde ilân yaptıklarını gördük. Bir mezar taşı: George! Clark — Nevyorkta büyük bir caddede 35 numaralı kundura mağazasının sahibidir. Kunduraları Amerikada en çok giyilen kunduralardır. Öldüğü zaman buraya gömülecektir. Bir diğer mezar taşı: 1870 tarihinde ölen deri kıralı Emeri burada yatar.Fakat onun çocukları babalarının işi- ne daha büyük bir vüs'at ver- mişler, ve dericiliği en son tekemmülüne vardırmışlardır. Merkezleri Şikagoda filân so- kaktadır. ğ/;;%ovada Pokerciler Maske Tal;ıyorla; Varşovada müteammimdir. Hemen de her evde oynanır. Bu iptilâ son zamanlar- pa yeni bir modaya sebe- biyet vermiştir. Zengin ka- poker çok dinlardan — biri — pokerde oyuncuların hislerini sakla- mıya muvaffak olmaları sa- yesinde çok para kazandık- larını, kendisinin ise hisle- rini saklıyamadığı için mü- temadiyen kaybettiğini gö- rerek bir tedbir düşünmüş. Evine gelen oyuncula- ra, bu resimde görüldüğü üzere birer maske ver- miş. Bu maske bir nevi ipek peçedir. Gözler meydandadır. A- ğız ve burun ta- rafı yarıktır. Bu suretle oyuncu- lar rahat - rahat konuşup - sigara içebiliyorlar, Fa- kat — oyuncunun çehresinden hissini okumasına imkân yoktur. Bu icat derhal taamınüm etmiş, her oyuncu bu maske sayesinde hissini saklamak imkânını elde ettiği için, oyunda kazanç ihtimali de © nisbette artmiş.