6 Haziran 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

6 Haziran 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

KN Milliyet Asrın umdesi “MİLLİYET” tir. 6 HAZİRAN 1932 Idarehane: Ankara caddesi, 100 N Telgraf adresi: Ist, Milliyet Telefon Nümaraları: Başmuharrir ve Müdür: 24318 Yazı işleri Müdürlüğü 24319 İdare ve Matban 24310 ABONE ÜCRETLERİ: Türkiye için > Hariç için Müddeti geçen nüshalar 10 ku ruştur. Gazete ve matbaaya ait işler için müdiriyete müracaat edilir. Gazetemiz ilinların mes'u- BUGUNKU HAVA Yeşilköy askeri rasat merke. isinden aldığırnız malümata haza- gari 16 santişrattir . Geçenlerde size Üsküdarda i Kısıklı mesiresinin ax halini © yazmıştım. bir çok- an »lâkalarını celbetmiş, şi fahi tahriri müracaatlarından anladım. Ve bu münasebetle birçok güzel yerlerimizin Kı- sıklıya rahmet okutacak bir halde olduğunu yazmağa vesi- le buldum. İstanbul güzel yer, güzel manzara ve güzel su itibarile emsali bulunmaz bir hazinedir. Lâkin bu güzel yerler kimle- rin elindedir?.. Mesele (o buras da... Bizde bir ecnebi ( seyyahı, istirahat etmek istiyen bir aile yi, yahut tedaviye muhtaç bir hastayı götürüp oturtacak bir tebdili hava yeri var mıdır?.. Büyükadada iki, belki Heybeli de bir otel — onlarda şöyle böyle — Tarabyada Tokatlı- yan ve işte o kadar !. Meselâ Yakacıkta bir otelimiz yoktur. Yakacığın o emsalsiz ayazmasında oturacak iskem- le ve ekmeğinizi koyacak te. miz bir masa © bulamazsın. Çamlıcalarda zanneder misi “Oh!,, diyip oturacak ra- hat bir yer (o vardır. Bir kere oraları tutanlar ne kadar çok masa koyarsa o kadar kâr o- dur fikril, in şöyle rahat et. mek istediğiniz yerleri tram- vay arabası gibi sıkışık © hale | getirirler. Arkadaşınızla bir gift Af edemezsiniz ki; yanınız daki masadakiler işitmesin Ya o körolası kahve âdeti Oturdunuz mu, mundar bir fin can içinde müstekreh bir siyah | sal Bakınız size sayıyorum.. Ve bunlar en maruflariz Kısıklı, Büyük Çamlica, k Çamlıca, Yakacık, Taş delen; Küçüksu; “Karakulak, Kaymak donduran, Yuşa tepe si, Fırıldak bahçesi, 31. Suyu, Çırçır; Hünkâr suyu, Sultan suyu, Fmdik suyu, o Kestane suyu, nebileyim allahın ihsan ttiği bütü; elliklerde ettiği bütün bu güz: ni | re olap'imam müddet “ Sellnikte Te. | hava raporü. 2038 filarmoni cocuk. iki gün geçirecek bir otel, bir han, bir çadır altı şöyle dursun, rabe. tça oturacak bir iskemle | yoktur. Ara sıra falan futbol maçı. nı kaybetmemizi milli bir mah cubiyet sebebi telâkki Oo eden muharrirler, edipler, memleke. timize allahım verdiği eşsiz gü- zelliklere karşı gösterilen bu lâkaydiyi, nankörlüğü, mede. niyet ve insanlık ihtiyaçlarına karşı ibrazmda ısrar © ettiği- miz bu anut (o düşmanlığı gör müyorlar mı?, Bu böyle olmaz! Dünyanın en güzel ( yerlerini vg verenin uhdesine atrveren- hususi eşhas ise belediye. nin müdahalesile, resmi daire- ler ise müzayede şartnamesine — kayıtlar koyarak bu güzel in. - ocilerimizi demi pis ve ke berbat, | | paze vaziyetlerinden kurtarma- » Böyle bir mesire yerin de kiracınm meler £ yapması, gelenleri nasıl izaz etmesi, ve orayı nasıl tanzim etmesi lâ zum geleceğini onlara emret- Bugünkü hal, doğru. beceriksizliğimize, | tabintsizliğimize karşı o isyan | ettirecek şeydir. “Bu gibi şey- | lerin kıymetini takdirden âciz bir takım kahveci çıraklarının elinde kalan İstanbul cennet. lerini kurtarmak acaba “Türki ye Turing Kulüb,, ön aklından geçiyor mu7?. Garip sualler Ben, her seyden (evvel, tintak edilmesini sevmiyen bir adamım. Benim ne yaptığımı, ine düşündüğümü ve nasıl ha- reket edeteğimi başkasının sor muğına tahammül edemem. Bununla beraber hayat bizi bir gok şeylere olduğu gibi buna | da alıştırdı. .. Zaten ilk tema. | sımızi; İ — Nasılsınız?,. Diye yap- tıktan sonra artık suale taham mül edememek züppelik “olur. Amma hususi şeylere ait sual lere doğrusu kızıyorum... Meselâ: — Neden evlen miyorsu. | Iİ teklifsiz bir arka-| daştan gelirse: -— Ne vazifen senin! Ceva- | bını veririm., Lâkin, © tekli kısmet böyle i- Demekten © başka çare yok! Ben ömrümde © kimse- evlendin?. Ya. — Neden evlenmedin? Di. ye sorduğumu © hatırlamıyo- | rum. Dahası var bu müracaat ların içinde: ! — Eh! İhtiyaçlarınızı nasıl | tatmin edersiniz? Bu suale gülümser © geçe. | Sonra | — Ayağınızda o nasır var mı?.. Yahut: iz de basurdan rip misiniz?.. — Kaç kat elbiseniz var?.. Geçen gün köprü üstünden geçerken izbandut gibi birisi kolumdan çekip beni durdur. | dü ve rumca: — Bu kumaşı nereden al dın!.. Diye sordu... Herifle dö- İ güş etmeme kıl kaldı. O kadar kızdım... Allah eksik etmesin, müna- sebetsiz adam içimizde az de- gil, müustar FELEK Li a a Merhum Cevat Bey ailesinin şükranı Varşova Büyük Elçisi Aziz ve İ sergili Cavadımızm ebedi. ziyaı İ vesilesile bizzat veya telgraf ve mektupla beyanı taziyet etmek ve cenaze merasiminde bulunmak suretile çok, derin elem ve iztirap larımıza İütfen iştirak eden bü- tün muhterem zevat sükrani ve minmetlerimizi arz ve | takdim ederiz. Merhumun zevcesi Kayınpederi: Istanbul meb'» su Halil Ethem. İ Biraderi: Mahkemci ! temyiz | azalığından mütekait Memduh, esi METE a l İrtihal Manifatura tüccarndan Halil Ali tün taciri Abdi Fuat Beyin amcala | İ ralli mektebi O müdürlüğünde ve | Fersiye mektebi hesap İ #inde bulunmuş ve pek çok kıymet Hi talebe yetiştirmiş — olan maallim Etem Müfit Efendi fücceten irtihal eylemiştir. Cenazesi salı sabahı sant 10 da Maçkada Teşvikiye camiin den kaldırılarak Üsküdarda sile makberesine defnedilecektir. Evid- da ve akrabasınm cenaze merasi minde hazır bulunmaları rica olu- nar İstanbul 5 inci icra dairesinden: * Mahcuz ve füruhtu mukarver İki « det koltuk 1 adet kanape ve &zire «aya Feruzağada Çelikzade apartı manının 2 No. hu dairesinde 11—6 —932 tarihine müsadif © cumartesi günü saat 7? den itibaren bilmüza yede satılacağı beyan olunur. İ gramofon, 19,5 kalbi | 20,5 gramofon, 21 alaturka saz, 22 | orkestra, Belkis Ce- | lon orkestrası, 20,5 konferanı, 2045 Harlon Sola, 21,05 ealon orkestrası, (2140 piyano, 22,30 Viyanadan na aderi! Bolu meb'usu Hasan | ij , 22,30 piyano konseri, 23 son haber kardeşlerin dayıları, Ortaköy'de tü- | ler ve gramofon . İktibaslar. Napoleon Bonaparte ve Türk topçuluğu — —- | Napoleon günün birinde, Türk topçuluğunu ıslaha memur ediliyordu.. Çok kimselef Napoleoni Bo- Dabarte'in Türk topçusimu ıslaha memur olmasına remak kaldığını bilmezler Eğer böyle birşey ol- saydı, Yünanistan — için ne azim ehemmiyeti vardı. Dehası ile Avrupayı fethetmiş olan adam, Yunan ihtilâli zama- onda Türk topçusunun başında bulunsaydı, herkes neticenin ne olayca tasavvur e- debilir, Hattâ Türk — topçusuna kumanda etmese, ve sadece ıslah ile iktifa etse bile Osmanlı hâki- Yunanlılar ık zarar görürlerdi. Cünkü Yunanlıların istiklâl mahsrebeleri o zamanında, Ti topçusu son derece ıslaha > muh» taç birihalde idi. Eer Türk top çusu Korsikalı devin & dehası ile daha evvelden ıslah © edilmiş ol! | saydı, Yunan ihtilâlcileri ne olur t böyle bir sey o ölmadı! ve Yunanlılar talihli çıktılar. Çün | kü Napoleon hâdisatın cereyanile | başka sahalara İ Böyle bir imkönm nasıl hasil | olmak istidadını göstereceğini s0- | racaksmız. anlayabilmek i gençliğinden icap eder Dizi lumılıln Kelam gençliği Napoleon kadar acı para sıkıntısı içinde © geçmişti, Ailesi bir isyan osnasında | Paol kadan tardedilmişti. tün emlâki yağma edildi. Napo- muhasarasndü #msalsiz bir tese | ret ve büyük bir teşkilâtçılık kas | biliyeti gösterdi. Bittabi dikkati celbetti ve rütbesi yüksel di. Fakat yükseldikçe bittabi düş manları da peyda oldu. Bunlar ye iftira attilar. Napoleon tevkif edilip ve az kalsın idam ediliyor | du. l Nasılsa hayatını kurtardı. Fa- j kat rütpesi elinden alındı ve iş| sir ortada» kaldı.” Nanparaya | muhtaç aile için Türkiye bir. se- lâmet perisi gibi göründü. Türki ye topgusumu ıslah edecek bi Fransız istiyordu. Birinci Fran- suvadan beri Franıa Türkiye hâmi idi. Bittabi talebini mem- suniyetle o kabul et Napoleon Harbiye m altında bulunuyordu. kardeşi Jöseph'r şunla “Beni harita şubesine alacak. vİ er'arsa dersem, topçu edi efatile iyi maaş ve gü- ir ünvanla padişahın topçu” sonu ulah için Türkiyeye gidebi lirim.,, Hattâ © Napoleon bu vazifeyi almak için teşebbüsatla bulun. du, Fakat birkaç gün sonra kar deşine şunları yazıyordu: “Ordu kumandanlığı benden çek mentnundur. Pek korkarım ki beni Türkiyeye bırahmıyacak: | lar, Bakalım, ne olacak?,, Fakat bütün teşebbüsleri ve gayretlerine rağmen, ör icon birçok kardeşleri, anası ve | babası ile bu suretle uhacir mfatile — iltica ettiler. O devirde nasıl yaşadılar? Bu faciadır. Senelerce devam eden ıztırap ve sefalı İ topçu mü vaffak oldu. Falırı onu muztarip ediyordu. kü aldığı zayıf ay- | lıkla bütün sileye bakmak mec i . O kadar * fakir izm disinin değilmiş gibi büyül İ kadaşları kendisile alay ederler. di. Vaziyet bu halde iken Fran- nz ihtilâli başladı. Askerlikten anlayan adam için, vakit müna- sipti. Fakat biraz spor | bilenler için de tehlikeli idi. Ihtilâl © çocuklarını yiyen bir dev anasına benziyordu. İhtilâf hareketini ilk idare edenler, ar- kalarmdan peyda olan diğer ha- risler tarafından öldürülüyordu. Arkadan peyda olan bu harisleri | de yenileri temizliyordu. Hemen | hepsi mahvoluncaya | kadar bu | böyle devam etti, Napoleon — Bonaparte sönük | bir topçu zabiti iken, — Tulonun | LRapro J Bugünkü program | İSTANBUL, (1200 metre) — 18| alaturka © msi BÜKREŞ — (394 metre) 20 Sa ! BELGRAT — (429 metre) 20 gramofon, 20,50 akşam O konseri, ROMA, — (441 metre) 21 Ha ber, gramofon, 22 Del Petrolionun 19 uncu senfonisi, 23 hafif masiki PRAG — (488 metre) 20 den ren Ostavadan nakil, 2205 Trio, VİYANA — (517 metre) 20,35 etinin konseri, 22,5 şarkı ve musi- Milli Sanayi Sergisine İştirak ediniz. 1-15 Temmuz 982 Müracaat mahalli: Konya Milli iktsat ve tasarruf cemiveti, , satılması mükerrer Aynalı Garde- DOKTOR FMİN ŞÜKRÜ Duhili hastalıklar mütehassz Her gün öğleden sonra İstanbul Türbe Bab:âli Caddesi No, 10 Telefon 2,2622 nistan için pek mes'ut bir hâdise olarak, arzusuna muvaffak ola madı. Fransada iktidar mevkiini tutanlar, bu vazife için, o Napo- | leon'u münasip © görmiyorlardı Napoleon bu muvaffakıyetsizlik | ten dolay: son derece mahzun ol. Lâkin. tali ” kendisine başka | cepheden güldü. İhtilâl rücsas asında fevkalâde bir mevkie | e bütün bu rüesayi da deha & sayesinde birer birer | yerlerin den ettin #vretle © Fransaya, daha s0” , bütün Avrupaya bâ- kim oldu. O öğümet ve şevket zamanla. tında Napoleon Türkiyede al, cağı vazifeyi âkamele uğratmı olan adamı unutmamııştı. Bu x- dam da Harbiye nezaretinde mua melât zatiye müdürü olan Cene. ral Letourneur idi. Cenerali da- ha yüksek bir me çin et i. Her halde Türkiyeye gönder- memiş olduğu için, ominnettarlı. ım izhar etmek istiyordu. Çün- kü Napoleon o Türkiyeye gitsey- di, Fransada kalmak suretile geç kaybedecekti. Her cihetten © Yunanlılar da bu cenerale medyunu şükrandır. lar. Nişan Merasimi Beyoğlu 23 üncü İlk mektep sawallimlerinden Nebahat Süley» | man Hanım ile İstanbul Liman Şirketi muamelât şubesi şef mun vinlerinden Saffet B.in nişan mer: mi göçen cuma günü Beşiktaşta hâ- | in hanelerinde birçokgüzide ve müm | az zevat huzurunda icra ve tes'- it edilmiştir. Tarafeyne saadetler | temenni ederiz. emma İkinci Ticaret Mahkemesinden: Akşehir Bankası vekili © avukat | Vehbi Salim Beyin vaki müracaa- | b üzerine müekkili Bankaya ter- hin edilen ve mezkür bankanm | komisyon şubesinde mevcut 7 sa, dık Afyonun vaki tebliğat üz ne satılma talebine karşı Bolva- dinde tüccardan Aşkar zade Meh met efendi tarafmdan verilen raznamede dermeyan olunan es- bap gayri varit görüldüğünden reddedilerek emvali (o merhunenin satılmasına ku erilmiş ve 124 6/932 pazar günü saat 14 de İs- tanbul zahire Borsasmda satılma sı mukarrer bulunmuş © olduğun- dan işbu tarihinden itibaren üç gön zarfında Hasmı Bankayı huzuru mahkemeye celp etmek | suretile itirazda bulunulmadığı taktirde satış kararının iktısabı kat'iyet edeceği tebliğ makamma kaim olmak üzere ilân olunur. İstanbul ikinci icra memurluğun dan: Bir borçtan dolayı mahcuz ve rop, synalı portmanto, 16—6—932 tarihine müsadif perşembe günü sa at 9—11 arasında Balatta yeni cad dede. 55 murnarnlı hane önünde bi- rinci açık arttırması icra kılmaca- ğından taliplerin musyyen gün ve | Bu sefer de yüzü büsbütün güldü: İ memurluğunu gelerek alacakları" İ müşterek borçluları ile ket Gontrand işsiz bir gençti, Güya dırülfünuna devam ettiğini, gazete ci olduğunu söyledi Amma, İsime İ| kendisini darülfünunde, me de her | hangi bir gazetede görmüş (değildi. Bereket versin babasmdan kalma beş on paraya! Bütün gü ve şik eğlence yerlerinde geçirirdi. Bir gün pastahanede © olurmuş, ye geleni geçeni seyredi yor, ürada sırada elindeki gazeteye göz alarak küçük sütununu gözden geçiriyordu. Birden gözü bir noktada durdu; “20 yaşmda bayalın daktilolukla kazanmak isteyen genç bir kız ev- denmek or. Ciddi taliplerin g zele vi le M. 5. adresine tahri- ren müracastları” Bu üç dört satırı okuyup bitirin ce kendi kendine söylendi: — Densinden beri canım sikilip durüyordu. İşte bir eğlence çıktı. Hömün gariondan kâlem kâğıt istedi ve bir mektup yazdır *“Küçüle kızım, “İlâmmiz: okudum, ifadenizdeki İ samimiyetten arzunuzdaki ciddiyeti anladım, İşin tuhaf tarafı şu ki, be- nim de ismimin ilk ii sizinkine benziyor: M. $. Ben otuz yaşmdar yım. Mümkünse gelecek pazar sant | dörtte Richmond İ > Mineli sare podusuet eldiven ıkarmıyacağım. Sizin de eliniz karanfil bulunsun, Bi zi Sia suretle tanımış oluruz.” Gontrand zarfı kapattıktan son ra, tekrar ilânları okumağa başladı. — Amma tuhaf ha! diye söylen- N a Elden kaçırdık — Fransızcadan — | biribirimizi tanımış oluruz.” Artık Gortrand hafta sonunu sa birsızlıkka bekliyordu."Yaptığı oyun aklına geldikçe de, nefsi ni menedemiyordu: — Kim bilir, diyordu, ne çirkin, iiknem bir kızla çehre züğürtü bir erkek karşılaşmış “olacaklar, Gene ne de olsa, eğlenceli bir sânt geçire. cekim. Nihayet pazar günü geldi, çattı. Gontrand biraz tenbel olduğu içli tam vaktinde gazinoya gelemedi. Bi- vaz gecikmişti. İçeriye girdiği za- man, sağa sola baktı, Birden bire durdu. Aradıkları bulmuştu, Ka- ranfilli kızla sarı eldivenli genç kar. 8 karşıya oturmuşlardı. Bereket ver sin ki, yanlarındaki masa boştu. He men oraya oturdu, fakat an delikan İı, mede genç kız hiç te tahmin et. tiği gibi çirkin şeyler değildi Bilâ- kin kiz, inadma güzel, şirin, cana ya kın bir şeydi. Delikanlı da gayti te. miz giyinmiş, sevimli (o bir çocuktu. Şöyle hafiften muhavelerime kulak kabarttı. Delikanli diyordu ki: — Hayır, ismim M. $ Te başlamı- yor, bankada, da çalışmıyorum. Bu şte bir yanlışlık var, — Ya yazdığınız miektisp? — Ben mektup © yazmadım ki. Maamafih sizin gibi bir hayat. ar kadaşını karşıma. çıkardığı için bu Yenin gok hoşuma gitti genç, yandaki xnanda biri- nin az dinler gibi vaziyet al dığını görünce, seslerini pes perde- aldılar, O zaman Gontrand şöyle düşün di. Bu da bir ilân: 28 yaşında esmer bir genç ken- | İ disinden sekiz on yaş küçük bir kız | la evlenmek istiyor. Gazete vasıtasi | le C.H adresine mürn | Gontrand şöyle bir düşündü: | — Oldu olacak, dedi, bari şu işi gülünç bir sekle sokayım. İkinci bir kâğıda da şu mektubu yazdı: “Efendim, “İlâmımızı gördüm. Arzu ettiği niz şekilde bir kız olduğumu zanne diyorum. Kabile önümüzdeki pa zar günü saat dörtte Richmond ga zinosuna geliniz, Benim elimde bir karanfil bulunacak. Siz de podüsmet İdivenler takınız. o Bu suretle İstanbul İkinci İflâs Memürlu- ğundan: Adres: İst: İrfaniye çartisında 18/19 No, mağazada hazır elbi- seci A, Elâgözyan 5. Odabasyan şirketi, Balâda ismi ve adresi yazılı 0- lan Şirketin iflâm açılıp tasfiye- pin âdi şekilde yapılmasına ka- rar verilmiş olduğundan. 1 — Müflisden alacağı olan ve ya mallerinde istihkak iddiasın- da bulunanların alacak ve iddin- İarını işbu ilândan bir ay içinde eyamı resmiye müstesna olmak ü- zere hergün saat (13 ten 18 ka- dar Sultanahmette Adliye binasın da icrayı vazife eden ikinci iflâs nı kayıt ettirmeleri ve senet ve defatir gibi delilleri her ne ise a- sıl veya suret o musaddakalarını vermeleri. 2 — Müflise borçlu ©- lanların yukarıda gösterilen müd- det içinde borçlarını kayıt ettir. meleri ve müflise tediyatta bulun mamaları hilâfında bareketin ce- za kamınu mucibince takibat ve mes'aliyeti mucip olacağını bilme leri: 3 — Müflisin emvali ve nu- kut ve tahvilât ve buna benzer kıymetli evrakını her ne suretle lursa olsun ellerinde bulunduran eşhas ve banka vesair mücsses6- Bin üzerindeki hakları o mahfuz kalmak şarti ile o malleri (oOayni müddet zarfında daireye teslim etmeleri aksi takdirde cezayı ta- kibat ve mes'uliyete uğrayacakla rı ve mazeret bulunmadıkça ruç- han haklarından mahrum kala caklırım — bilmeleri, 4 — 166.932 tarihina müsadif (Çarşamba) gü- nü saat (14 de) yukarıda yazılı olan iflâs dairesinde alacaklıla. ın ük toplanması yapılması ka- rarlaşmış olduğundan alacaklıla- rın hazır bulunmaları ve müflisin leri- nin ve borç tekeffül eden sair kim selerin içtimada bulunmağa hale- ları olduğu ilân olunur. ZAYI - Istanbul Ticareti Dahi iye gümrüğünden aldığım 2/10 mamaralı ve 31/5/932 tarihli ir- saliyeyi zayi eyledim. Yenisi alma cağmdan diğerinin hükmü olm dığı ilân olunur. A. Şekerciyan ZAYI — Sürü idaresinden aldığım sicil cüzdanmı zayi ettim, Yenisi almacağmdan hükmü yok- saatte mahallinde hazır bulunmaları ilân olunur : dü: — Yahu şaka derken ben ne yap- ? Gül gibi kızı elden kaçırdım. Genç kızla delikanlı, o daha res kola girdiler ve çıkıp gi Gontrand yine kendi kendine dü- poze de ken. am inen bakalım Ve garsona seslendi: — Bana bir kâğıt, kalem getir, Gelen kâğıda gazeteye gönderil- mek üzere şu satırları yazdı: “29 yaşlarında bir genç,. ve aire.. Bektaşi Davası Manisadaki dava devam edivor Manisadaki bektaşi âyini maz nunlarımın muhakemelerine de- vam edilmektedir. Son celsede şa hit Ali Galip Ef. maznunlardan Tevfik, Agâh, Sait Âli ve Sacit beylerden başkasını tanımadı Agâh beyin kendi mağ: derek “Tevfik beyin evinde bu ge ce eğlence var, gelir misin?” den diğini, kendisinin bu davete ica- bet ettiğini, ertesi günü âyin hâdi sesini işittiğini söylemiştir. Muha kemeye 18 haziranda devam edi lecektir. Camları kıran kök gürültüsü MALATYA, — Mayısın yirmi beşinci günü akşamı hava birden bi re bozuldu ve bomba infilâkını andı ran şiddetli gürültüler oldu. Bu vara bir yıldırım düştüğü anlaşılır yor. Gök gürlemesinin neticesi ole- vak bazı dükkânların ve evlerin cam ları kırıldı. Bu şekilde bir gök gür. lemesi tabiatin şimdiye kadar hiç gö rülmemiş bir garibesi addeliliyor . Bir kaza.. MANİSA, — Deliçay mecrasın- daki su birikintilerinde pek ziyade yılan, sülük ve kunduz mevcut oldu Sunu, bunların in serbestçe görül. çalışmasın mani oldukları müştür, unun üzerine bu muzir hayvan ları öldürmek üzere nafin fen memu ru Targut Bey tarafından dinamit atılırken bomba mümaileyhin ge patlamıştı. Turgut Bey der taneye naklolumarak sağ elinde eme yapılınıştır. Bir ayı ile mücadele bir ayı dışarıya fırlamış ve gene av: cının üzerine hücum etmiştir. Üzun bir mücadeleden sonra Ali Rıza silâ hanı bir daha çekmeye vakit bul muş ve bu suretle vahşi hayvanı öl. dürerek ölümden kurtulmuştur . Adana'da buz.. ter, Kara Veli oğullarından Temel oğlu Mehmet, Adana Belediye mezbahasında buz makinelerinin tecrübeleri ya- | Vilâyette i Kadrolar Hepsi tam Maaş tevziat devam olunuj Yeni sene kaciroları tai gelmiş ve dairelere tebliğ ! ür, Maş miştir, Askeri ve mül| tekaüt kanun 168 mumarah Askeri ve tekaüt kanununun dördün. altmcı maddelerinin tadili kındaki kanun dün Vilâyel liğ edilmiştir. Madde 1 — 3 haziran tarih ve 1683 numaralı asi mülki tekaüt kanununun d cü maddesine imerbut cetve 21 ve 22 inci derecelerine 4 sal hasılları 35, 24 ve 22 tashih edilmiş ve cetvelin n © (aldıkları maazlarda rus ve daha fazla lira kesi memurların tekaütlerinde b sirler vahide iblâğ olunur, * Tuştan aşağı olan kesirler | almmaz) fıkrası ilâve olu tur, Madde 2 — Mezkür ka) altıncı maddesinin ikinci | £ aşağida yazılı şekilde tadil miştir Şu'kadar ki tahsis öl) tekaüt maaşları memuriyet ları sinan! basılımın ve “maa tevhit ve teadülü bakkır 1452 numaralı kanunun me haricinde kalan memurların aşrasli ve tahsisatı fevkalâı mecmmunun yüzde yetmiş | tecavüz edemez, Madde 3 — Bu Kanun net inden muteberdir. At yarışları tevziatına deva Vilâyet Baytar m Hüğünce her sene tertip edila olan yazlık at yarışlarına bu temmuzun 29 unda Veliefen başlanacaktır. Yarışlar, 6 ki devam edecek ve 2 eylülde çektir. 6 yarış için 12,180 liri kâfat konulmuştur. Zat maaşları Uzun müddetten beri zat aşları hesabatını tetkik ile 4 gul bulunun o Maliye müfl Hakkı Kâmil B. Bursa: mn sinde teftişata memur. edildi den bugünlerde Bursa'ya gidi tir. Sıfat mevsimi Vilâyet aygır deposundaki girlarm sifat istasyonlarına dildiklerini yazmıştık. Sifat Yeni damızlıkla Vilâyet namına © Pilevne' damızlık boğa mübayaası ile, rimize celbi bir müteahhide i edilmişti -Vilâyetçe, aynca Biralık muhtelifülcins o dam horoz mübayaa edilecek, da kaza ve köylere tevzi caktır. ———ee————— İtalyan seyyah gitti Bir kaç günden beri şehi de bulunmakta olan İtalyan yahları dün Lojt Triestine panyasınm İtalia vapuru il re ve Atinaya gitmişlerdir. Yunan murahha: gitti Asli vazifesi olan Yunan riciye nezareti umuru &i şubesi müdürlüğüne nakde miş olan Muhtelit Mübadeli misyonü Yunan fevkalâde 9 rahhasr M. Sakelâröpulos İtalia vapuru ile Pireye hi ket girin pılmış ve piyasaya kalıbı 20. Tapa buz çi Eskişehir'de in inşa ti artmış, Köprübaşı, Peel boy, Arifiye ve Hoşnodiye lelerinde yeni yeni ye i yükselmiştir. Belediye nün genişletilmesine karar miştir. Devamlı sıcakla : Adanada bamya ve çıkmış, piyasada bamyanın « 120, domatesin okkası 80'İ rusa satılmıya başlamıştır. D taraftan Adana'da devamlı #