11 Haziran 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

11 Haziran 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

Milliyet Asrın omdesi “MİLLİYET” wi. 11HAZİRAN 1932 İdarehane: Ankara caddesi, 100 Ne Telgraf adresi: İst. Milliyet Telefon Numaraları: Başmuharrir ve Müdür: 24318 Yazı işleri Müdürlüğü 24319 İdare ve Matbaa 24310 JABONE ÜCRETLERİ: Türkiye işin © Hariç için ia 3 Gelen evrak geri verilmez — Müddeti geçen nüshalar 10 ku vuştur, Gazete ve matbaaya ait işler için müdiriyete müracaat edilir. Gazetemiz ilünların mes'u. liyetini kabul etmez. BUGÜNKÜ HAVA Yeşilköy askeri rasat merke inden verilen mahimata nazaran bu çün hava ekseriyetle bulutlu cak, karayel rüzgârı hafifleye- Haftanın Yazısı Polis hafiyesi nasıl oldum?.. ye Size tefrika romanı gibi baş layan bir yazı yazacağım: Mayısın on dokuzuncu gü- aü idi. Hava bulutlu ve elektrik i olduğu kadar sakin olduğun | dan havadan anlayanlar yakın da bir fırtma çıkacağını kestir mekte müşkülât | çekmezlerdi. Babıâli caddesinin alt kısmın. da üç katlı bir binanın en üst katında poyraza nazır bir oda- da tek başına çalışan (o bir adam arkasında ve karşısın da duvara çakılmış sinema ar- “tisti resimlerine bakarak o gün yazacağı yazının mevzuunu &- raştırmakla meşgul iken eli muttasıl kravatını düzeltiyor ve odada ayna (o olmadığı için onu tahmini bir intizama sok- mağa çalışıyordu. «Bu adam kimdi?.. neresi idi O sırada yanı başında du. fan telefonun zili anut şekilde çalmaya başladı: — Halo?. halo?. Burasi (Mil Ben (Felek).. Evet , Telefonlu görüşebilir dik.. siz bilirsiniz!. Altı buçuğa xadar buradayım!. ? Hayır.. Hayır ismimi verir- siniz bırakırlar. Güle güle fendim!. Bu telefon o muhaberesinin 8bür ucundaki kimidi?. » (Felek) bir dakika sonra tele Tonu tekrar © açtı.. Ve santral Memurile görüştü: — Atfet Hanım?. Şimdi be nimile görüşenin hangi num: #8 olduğunu anlayabilir mi siz? — Ya!, otomatik olmasa di bulabilir miydiniz?, Ne ite †yapalım?.. Yâzısma başladı.. Bir kaç © © kâğıt yazdıktan sonra odasma © © matbaa arkadaşlarından birisi İ © geldi O bina e I Yazını çabuk bitir de çı ' — Nereye? — Hava iyi parka kadar gi- “deriz... e — Benim işim © — Çabuk biti © — Yapamam. — Neden?. — Birisini bekliyorum... çıkalım.. (7 Yok efendim!. Daha ne- (er?.. Birisi demincek telefon M6, Bara hususi bir şey anl tacakımış,. Altıda gelirim.. de- | © di. Ben de söz verdim.. 0 — Geç efendim sen de!.. Ma © aasız şeylere bayılırsın!., Ben a “gidiyorum. Sant altıda filhakika bu a- dam (Felek) in odasına zaten İk İpin sövesine parma, © 1 (tık tık) vurarak girdi. N “fin, uzun boylu, otuz otuz beş larında, temiz giyinmiş, mü N m — Rahatsız etmeyeyim?, ilâkis gazeteci. (Kapıya bakarak) kapa» | İyamaz mıyız7.. - Kaparız! Felek kapıyı kapadı yerine oturdu. Yeni gelen adam da söze başladı: — Evvelâ “kim olduğumu leyeyim. Bendeniz dava ve. kili Hüseyin Nami .. | — Müşerrefoldum! — Ayaspaşada Keramet a- partımanının birinci katında © | turuyorum.. Valdem, karım ve çocuğumla beraber. Bir hafta | kadar oluyor ki; evimde bir ta- İkım gayritabii hâdiseler olu- i yor... Mahiyetini keşfedemiyo İrum.. Öteden beri yazılarmızı okü ve silöyesliği'Mir”gekiklö | itimat beslerim. — Teşekür ederim. | — Bahsettiğim bu gayritabii likleri kimseye açmadan evvel İ size söylemeyi münasip gör- | düm. | — Müsande buyurun. Bu| bana anlatacağınız şeyi başka | kimseye söylediniz mi?. | — Hayır. Pek âlâ.. Sizi dinliyorum. — Efendim! Ben Ömer Âbit hanında © avukatlık ederim. Gündüzün saat beşe, beş buçu | ğa kadar adliyede mahkemeler İde bulunurum. Akşam yazıha | seme uğrar ve icabına göre ya rım saat, bir saat orada çalış- İttiktan sonra akşam evime dö- İmerim... Üç sene evvel teehhül ettim.. Şimdi iki (o yaşında bir çocuğum var.. Allaha şükür ra hatça yaşıyoruz. . | Daha doğrusu yaşıyorduk. Bundan bir hafta evvel yazıha nede iken telefon çaldı.. Aç- tım... Bir erkek sesi kim oldu- ğumu sordu, hüviyetimi anla. ıktan sonra... “ — Ayağı denk al!., Akı. betin fena olur...” dedi ve ka- pad | DAldırmadım.. Ya bir lâtife, i yahut manasız bir tehdit ola. rak telâkki ettim.. İ — Ertesi günü hâdiseyi unut- İmuştum bile!., İki o gün sonra | evde gece yazı odamda evrakı İimı karıştırırken bir mektup bul 'dum.. (Cebinden bir mektup çı | karır ve “Felek, e verir. Şu İ mektup!.. Okuyun: | Mektubun metni: MİLLİYET CUMARTESİ Ji iktısadi bahisler Rusyanın mali ve iktısadi sistemi ve netayici Yazi “ Dünkü nüshamızdan | leşmesi milletler için faydalı olup devam ve son ,, Şimdiki rejimin Rusya'da amele partisine lini düşünmektedi Hükümet, Ru: sanayiin inkişafını programının en birinci safhasma koymuştur ve bunun i- gin de bu sene hitama ermiş olan dört senelik programı 1928 sene- sinde kabul etmiş ve: muvaffaki- yetle intaç etmiştir. Tekmil Avru pa matbuatında birçok dedikodu- İara bais olan bu program tama- Amerika sistemi üzerine tan olunmuş ve ayni prensip dı bilinde tatbik olunmüştur. Yani azami istihsal ve sanayiin makine leştirilmesi Rusya arazisi bu usulün tatbi ki için en muvafık bir yerdir. raat için vâsi arazi bulunduğu İ bi, sanayi için de her türlü mevad | dı iptidaiye mevcuttur Bu pre- gramın başında meşhur (Diniye- per) nehri üzerinde tesik olunan elektrik fabrikam © vardır. Rus ya'da tetkikat icra o etmiş mütehnasıslarımız tabii bu büyük tesisatı görmüşlerdir. Avrupada bir esi bulunmayan bu — elektrik santralı sekiz yüz, dokuz yüz bin beygir kuvvetinde olup ileride dört yüz bin ameleyi çalıştıracak olan bir sanayi merkezinin elek- triğini temin edecektir. Bundan başka © bizzat Ford müessesesi tarafından (Nijni Nev gorot) ta inşa edilmiş olan otome. bil fabrikası da zikre © sayan bir yüz bin ote- mobil imal edebilecek bir kabiliyet te olup ileride 400, 500 bin otome- imal edebilecekiğir. Programda dahil tekmil isli hat bu prensip üzerine yapılı tır. Bundan başka yeniden inşa olunan tekmil fabrikalar o elek- trikten azami istifade (usulünü tatbik ve (en serie) imalâttır. Amerikadaki Kapitalist reji: (en ka- olduğu ve terakkiyi öldürdü- ğü ileri sürülmekte ve insaniyet için bu tarz imalâtın muzir oldu iu — gösterilmekte idi. Elyevm Rusyada amele sınıfının terakkisi ne ve onların kabil fikriye- lerinin inkişafına mani teşkil ede bileceği | söylenebil bu usulün tatbik © olunm. fazla istihsal elde edel yesine matuftur. Her.hi Yukarıdan beri izah (o olundu. *İ ğu üzere amele ara: “Efendi İ “Eğer manasız inadında de | vam edersen (Lindberg) in başı: İ na geler şey senin de yakında ba- İ sına gelecektir... | Onlar” Evvelâ bu mektubun benim odama kadar nasıl geldiğini İ düşündüm. Mektup zarf için. de ve üzeri bana yazılı idi İ Makine ile yazılmış olduğu ! dan bir ip ucu bulmak İimkâni yoktu... Mektubu okur i okumaz tabii derhâl iki gün İ evvelki telefon muhaveresi ha. İtrmma geldi her iki tehdit ara. İsinda bir Münasebet - olduğu İmeydanda idi.. İşin tuhafı mek İtubu okuduktan ; sonra zarfını | aradım. Zarf meydanda yok. İ Her tarafı aradım. Yok yok İ Odama da o sirada kimse gir- İmediği için hayret içinde kal. dım... Mektubu bir daha okuz İ dum. Bir türlü mana vereme. İdim. Acaba aleyhine dava aç- tığım adamlardan birinden mi diye düşündüm. Bir dava veki in — şahsile alâkadar “ol. halde mahkemede yüz- lerce hasmı olur:. Hangisinden süphe edebilirdim?. Meseleyi ertesi gütü polise haber verme ğe karar verdim ve yatak oda- ma gidip yattım. Hâdise uy- kuma kaçırmıştı.. > Küçük İ yavrumun, (Lindberg) in çocu İ ğer akketine iğeaamca bı ih İtömalini aklıma getirdikçe gö. | züme uyku irmiyordu.. Bel. i yarım saat, belki bir saat ka İder yatağımda döndükten san | ra birden bire kulağıma derin. | den bir çocuk bağırtısı geld Hemen yataktan fırladım, ta. bancamı aldım. Ve koridorun öteki ucunda yatan © çocuğu. mun odasına koştum. vat yoktur. Amele tamamile Kapitalist memlel rin yevmiyeleri ile © müsavidir. Yalnız memurların aylıkları. bilâ | istisna mahiye 300 rubledir. Sanayide sermaye usulü tatbik olunmaktadır; şa fark ile içi bura da sermayedar doğrudan doğru- ya hükümettir. Son zamanlarda — fabrikala- rın, doğrudan doğruya bir müdü- rü mes'ulün idaresine ması takarrür etmiştir. yor ki tatbikat sahasmda vik nazariyesi, prensipleri bederek hükümetçilik rücu etmiştir. Elyevm' Avrupa bazılarmdaki iktisadın hükü çilik usulüne gitmekte olduğu gi rülüyor. Meselâ Almanya hükü. melinin yavaş yavaş tekmil iktısa di sahaya hulül etmesi, banka ve sanayii himaye etinesi bumu gös- termektedir. Tekmil Avrupa dev letlerinde görüyoruz ki zarar ile kapanan tekmil müesseseler hü- kümetlere müracaat ederek mü- essesenin kurtarılması mekte ve bu suretle bankacılığa, vapurculuğ. müdürlüğü & na, ihracat ile ithalâtın müvaze- nesini temin için bu ticarete mü“ dahaleye, dövizleri kontrola sev- ketmektedirler. Bu hallere sebep, dünyayı sarsmakta olan buhranı malidir. Bundan evvel neşretmiş oldu- ğum Amerika buhran: malisi hak kındaki makalemde buhran €6- babı gösterilmiş ve bu — buhrana ihsalât olduğu 1 Şu halde Rusya da da istihsalât tezalıf edecek 0- Tarsa dünya iktısadı ne bal kes pedecektir? Görüli Bolşe- İstihlâk olmadıkça sanayi te- | vakkuf edecek, sanayi tevakkuf lerin adedi çoğalacak her hükümet sana- ederek kapayarak istihsallerini istihlâk © ettirmeğe gayret — edecektir. Bu vaziyette iardan beri iktısat sahasmda i i i millet ler iktısaden ayrılmağa o mecbur terkolun- | emine devletlerinin ! Zonguldak kendi | Döyçe Oryentbank İzmir şubesi müdürü HAZİRAN Salâhettin | olmadığı tetkike şayan bir mes'e ledir. Bu usulün iki O cepheden tetkiki icap eder, Birincisi mad- di ve fili noktadan faydası olup olmadı; de o milletlerin terakkisine hadim olup olmıyaca kadir . Hükümetin iktsat ve sanayie müdahalesi, daha doğrusu hükü- metin bu işleri der'uhte | etmesi bazı cihetten fayda; Faydasi vardı lerde işsizlik azalır ve ameleler daha müreffeh bir hayat © temin €debilirler. Yalnız milletten yeni icatlar muayyen ve istikbal de mevkii mahdut olan bir yerde fikri icat aramak doğru olamaz. Son asırda şahit olduğumuz icat larm saiki Amerikada görmüş ol- duğumuz bunca harikaların en bi rinci âmili yine bü | emel idi. Ba haziran 1931 tarihinde sanayi â- | mirlerine vermiş olduğu | nutku | mütalea olunacak olursa bizzat | Stalin'in de komünistliğin. terak- kiye mani olduğuna kanaat ye- tirmiş olduğu anlaşılır. Bu nutuk | ta gündeliklerin mes'ul bir kimse | tarafmdan idare © olunmaması, | kazaların çoğalmasına, istihsalâ: tn iyi olmamasma sebep oldu: | funu söylemiştir. Fabrikalarda hakiki maliyet fiatmı takdir. ct mek imkân: olmadığını izah et #ikten sonra, bundan böyle yün Kapitalist © hükümetlerdeki wsul dairesinde tedvir olunacağı” nı bildirmiştir. "daki ida rei hülçümet yavaş inde dönmektedir. Bu tebed ne dereceye kadar gidecek ve nerede tevakkuf © edecektir? Şimdiden bunu takdir etmek müm kün değildir. Ancak o Rusya'nın geçirmiş olduğu tecrübeler insan ların tıynetlerinde bulunan emel ve hırsm mahvedilmemesi elzem olduğunu isbat etmiştir. Yalnız durendiş hükümetlere düşen vazi fe, emellerine vasıl olmak istiyen lerin diğerlerini istismar ederek maksatlarını elde efiğiilerine ma- ni olmağa gayret cd © İ7o emel. leri mahvetmiyeğek bir — tarzda tenmiye etmesidir. Bu rolü hangi hükümet daha iyi ifa © ederse o millet istikbalden korkmaz İzmir Döyçe Oryent Bank müdürü SELAHADDİN SATILIK ve KİRALIK HANE Beyiktaşta Kılıç Alide Alem) Kadın sokağında 12 No. hane (6 İn Nihat ve Nuri Bevlere müra- saat edebilirler. İskeleye müttasıl 64 numa- Şi ralı e ü'kânda ellibeş kuruşa Şi *ketra köyun Ti satılmaktadı İ Belediyesinden: Zonguldakta yapılacak be. ton arme iskele Haziranın yir. minci gününden itibaren yirmi bir gün müddetle münakasaya vazolunmuştur. Münekasa temi muz ayının on birinci pazartesi günü saat on beşte Zonguldak Belediye encümeni huzurunda kapalı zarf usulile icra kılına. caktır, Münakasaya dahil ola. cakların işbu münakasaya ait evrakı İstanbul vilâyeti Beledi- ye reisliği fen müdürlüğünden ve Zonguldak belediye riyase- tinden bedeli mukabilinde ala- bilecekleri ilân olunur. (2498) Doktor Hafız Cemal Dahiliye hastalıkları mütehassısı madan maada hergün öğleden sonra sant (2,30 dan Se) kadar İse tanbulda Divanyalünda 118 numa: ralı bususü dairesinde dahili basta. | başıma gelenleri bir bilsen. ici Claire, Çoktandır sana mektup yaza- | mıyorum. Amma sebebi var. Ah, i itirafta bu | nma, kimseye söyle Sana çok mühim bir lunacağım me.. Çünkü mesele hayatıma ve istikbalime taallük ediyor. Armend'i tanmnazsın. Fakat am latayım. Biraz zayıflamak için se sak kaplicalara gitmiştim. Armen d'i ornda, otelde tanıdım. Genç bir mühendis. Sık, siyah saçları var. uzunca boylu, keskin bâkışlı.. Bu kaplıcalara devam ettiğim müd- detçe ardımdan ayrıknadı, musal lat oldu, durdu. Hem de şöyle bir iki konuştuktan sonra, benimle lâ öbali oluverdi. Evvelâ zıddıma gitmişti. Yavaş yavaş ben de bu lâübalil tem. Bir gün sabahleyin postacı bir mektup getrii tım, bir felâket haberi imiş me- ğer. Hem de imzasız. Neymiş, meğer kocam beni kaplıcaları mahsus göndermiş i- miş. Başka bir kadınla fırsattan istifade düşüp kalkıyormuş. Tabii ne hale geldiğimi tasavvur eder- sin. Beynimden © vurulmuşa dön- düm ve sabahı güç ettim. O akşam yemekte düşünceli i- dim. Armand farkına vardı — Bugün pek düşüneelisiniz, dedi, bir derdiniz mi var? Gevezelik etmesem, Boş bulundum, hej O zaman ne dedi — Erkekler hep böyledirler, de inyanım en sevilmeğe ça: | yan kadınların ihmal ederler iyi Fakat ben ertesi günü hemen Parise giderek, kocamı o kadmla yakalamak istediğimi söyledim. — Isterseniz, ben de geleyim, dedi. Artık bu kadar da lâübalilik o Jar mu? Fakat ne dedim, ben bu laübaliliğe alışmıştım. «Gene boş bulundum: — Peki, dedim. Trende bana ne hatırnüvazlık İar yaptı bilsen.. Sonra itidal tav- siye etti — Rica ederim, her şeyi sükü- netle hallediniz, dedi, sakın ken- dinizi üzmeyiniz. — Tabii, tabit.. diyordum. Fakat mesele bir kere kocamı| e sürtük karı ile beraber yakala- maktı, Ondan sonra da bir talâk davasr açardım. İstasyona çıktık. ir otomobile atladım; doğru 6- ve.. Merdivenleri nefes nefese çık ladım. Yabancı bir — Sevgilim, beni seviyorsun de #il mi? diyordu. Düşüp bayılmadığıma gene i- yi. O hiddetle merdivenleri indim. Doğru Armand'ın adresini bildi- ğim evine. Ertesi gün yazıbanede kocamı buldüm. Yanıldığımı söy- lüyor, yemin üstüne yemin ediyor du. Hakikaten dediğini isbat etti: Meğer o gün salı imiş. Açık kalan İ ri memurlarile. jandarmalar tara» | | fndan yakalanarak buraya ge | decektir. radyoğan ber hafta salı günleri operada temsil edilen bir Biyeste ki artistlerin sesi geliyordu. | RADYO | Bugünkü program | ISTANBUL (1200 m.) — 18 gra | mofon, 19,5 Hafız Ahmet Bey be- yeti, 20,5 gramofon İle opere barça- ları 21 Hafız Ahmet Bey heyeti, 22 orkestra. BÜKREŞ (394 m.) — 20 orkest- ra, 20,5 konferans, 21,15 Romanya Musikisi, BELGRAT (429 m.) — 20 Rad- yo wusahabası, 20,5 Goderm ikinci triyosu, 21,20 Vahsagerin ismindeki operet. ROMA (441 m.) — 20 haber, a- jane, gramfon ,21,25 © Tan Havsan ismindeki opera. PRAG (488 m.) — 20 Şen musl- ki, 21,15 kabare, 23 son haberler, 23,20 Ostrovadan makcil VİYANA (517 m.) — 19,46 Kaf- | ınfera: PESTE (580 m) — 20,30 Rad. ye orkestrası, 21 Viyanadan woklan | ankeer şarkıları, VARŞOVA (1411 m.) — 20,5 Ajans ve gramofon, 21 hafif konser, | 23,05 Şopen konseri, | İ | etlerde İ İ Yeni Suriye | Meclisi Bugün açılacağı hakkında bir haber var Haleplen Adana gazetelerine yazılıyor: Âli Komser M, Ponso- nun cuma günü Beruttan Şama ge leceği ve cumartesi günü de Mec- lisi niyabiyi merasimi mahsusa le açacağı kuvvetle muhtemeldir. Bunun için intihap edilen bütün meb'uslara cuma günü Şamda ha zır bulunmaları için Ponsonun Şamdaki vekili Solomyak tarafın- dan davetiyeler gönderilmiştir. O gün zarfında her hangi bir hâdise nin zuhur etmemesi için aakeri tedbirler alınacaktır. Va: ya mensup meb'ualar sik sık top anarak görüşmektedirler. Bu gö- rüşmede Reisicümhurluk, meclis reisliği ve hükümet reisliği m. zuu babsolmaktadır. Bu üç reisli- ğe henüz hiç bir kimse namzet öslerilmiş değildir. Suphi Bere- kâtın adamlarından Ömer Daye- | yi öldüren katiller ve yanlarında bir de kadm olduğu halde bir oto- mebille Türkiyeye kaçarlarken budutta gizlenmiş bulunan tahar- | rilmişlerdir. Kadın cinayeti oldu- ğu gibi itiraf etmiştir. Cinayetin, brahim Hananonun oğluna yapı lan suikasta bir mukabele olmak ataniler tarafından tertip anlaşılmıştır. Hükümet meb'usu Suphi Berekât elyevm Anlakyada muhafızlarmnın neza- reti ve himayesi altımda bulunmak tadır. Bu zatın vuku bulan dave- te icabet edip etmeyeceği henüz | malâm değildir. Lübnan hükümeti siyase de yeni bir değişiklik yoktur. Va» iyet evvelce bildirdiğim veçhile | Bu hükümetin | vaziyeti Âli komser Ponso'nun Pa ris seyahatinden sonra takarrür e Suriyenin bir çok kısımlarını istilâ ederek mezruatı mahveden çekirgelerin itlâfına ehemmiyetli surette devam edilmektedir. Şimdiye kadar milyonlarca çekir- ge itlâf edilmiştir. Türkiye hükü- | çekirgelerin hududu geçme | hudutta lâzım gelen ted | birleri alarak bunlarla çok ciddi | sahiplerile © tüccar ve terzilerden mürekkep büyük bir heyet hükümetle temasta bu- Junmak ve sanatlarına ait yerler- de tetkikatta bulunmak üzere Şa mişlerdir. İrakın — Barzan mmtakasında, Âsilerin reisi Şeyh Ahmet Barzanın bazı avenesile askerlere teslim olarak Bağdada gönderilmişti. Reislerinin teslim teslim olmayan âsilerle hükümet kuvvetleri arasında müsademeler devam etmektedir . * Müfettişler Şamda evkaf dar iresinde büyük bir suiistimal çı- karmışlardır. Bu münasebetle bir çok kimselerin tevkif edilerek ahkemeye sevkedilecekleri söy- mektedir. * Suriye hükümeti , bütçede ta sarraf > bazı kazaları lâğvede- bunların nahiye merkezi ol. karar vermiştir. Devairde de oldukça tenkihat yapılmıştır. Üç aylıklar bügün veriliyor Yetim dul ve mütekaitlerin üç aylık maaşlarının tevziine buğün başlanacaktır. Tediyeler numara #ırasile yapılacak ve 30 hazirana kadar 'devam edecektir. Sansürden geçme- yen temsiller Son zamanlarda bazı küğük tem- sil kumpanyalarının - ötedeberide a- rasra palis sansöründen geçmeden temsil verdikleri > görülmüştür. Bu şekilde temsil veren kumpanyaların | temdsillerinin derhal menedilmesi i- $in icap edenlere emir verilmişti Edirnekapıda Bir hırsız Son zamanlarda Edirnekapı eninde ve Delerdlr Gümele VE barsızlıklar olmuş, failler bir türlü meydana çıkarılmamıştı. Yapılan mütemadi tahkikat neti- cesinde bu hırsızlık ve soygunculuk lardan maznanen Hümü isminde evrakile birlikte adliyeye | tenli dilmiş, evrak istimtak dairesine ve. rilmiştir. | İTTİHADI MİLLİ Memlekette Bir köy Yandı 115 ev-kül oldu, 500 kişi açıkta! Kütahja'nın o Emel ka: sında Yenice köyünde bir yan gin olmuş ve 115 ev — yanmış ve beş yüz kadar nüfus açıkta” kalmıştır. l Vekâlet valiye bizzat köye giderek halkın iskânr ve iaşesi | le meşgul olmasını tebliğ et- miştir. Hilâliahmer merkezi umu- misi acele yardım için 500 Tira gönderdiği gibi esya ve , çadır gibi yardımlar için tedbir alın maktadır. İzmirde yaz kıyafeti İZMİR, 1. — Sıcaklardan yanı ği yoruz. Dün hükümet dairesinde İ- ki memur bayılmıştır. Zavallılar ©- tomobillerle evlerine | gönderilmiş” ör. Bu vaziyet karşısında İzmir müs mevverleri yaza mahsus bir cemiyet İ teşkiline karar vermişlerdir. Cemiyet azaları pazardan itibaren caketsiz, kiravatsız, yakası açık beyaz veya benekli bir gömlekle gezeceklerdir. İzmirde gaz depoları! yapılacak İzmirden bildiriliyor: Belediyemiz şehir dahilindeki müşteil maddeler depolarını şehir haricine nakletmek kararını vermiş, fakat hir ihtilâf yü ünden bu karar tatbik mevkiine konamamıstı. Ankaraya giden bu hususta teşebbüste bulunarak nakil kararının tatbil temin et miştir. Bu karar mucibince Belediye Bayraldı taraflarında büyük gaz de poları yaptıracak cektir. Heyet, Ankarada, Gazi heykelinin küşat merasimini de kararlaştırmış- tır. Heykelin resmi | küşadı 28 tem- muz perşembe günü saat onda yapı lacak ve merasimde Başvekil Paşa da hazir bulunacaktır. belediye heyeti ve kiraya vere Kanüna karşı gelen bir şerir Vergi borcundan dolayı hak- kında tevkif müzekkeresi kesilen, Amasranm Yukarı Sal köyünden Recep oğlu İbrahim, jandarma ve koruculara silâhla mukavemet et. tiğinden ölü olarak elde edilmiş” tir. Va göyle olmuştur: Mayı- sn 31 inci salı günü tevkif kararı nın infazı için köye giden bir jan. darma, iki köy bekçisi ve muhtar la beraber İbrahime hk: bildir. miş, bunun üzerine merkum ağzı na yeleni söylemeğe başlamış ve müteaddit ihtarlara rağmen tes- lim olmayarak elindeki tütenkle ateş etmiştir. Taarruza hedef o i, yere yatmak su: İbi ya hını tevcih etmiş, fakat jandarma ukabelesile ölü olarak yere ür, Maktul İbrahim kendi ca kesmiş bir şerirdir. Bütün köy- lüler bunun şerrinden korkuyor- lardı: Son defa, ayni köyden Şaba * nm öküzünü kestiği için hakkın: ayrıca tahkikata başlanmıştı. Bun lardan başka, maktul İbrahimin; bilâhara ölü olarak © elde edilen Kara “Hasanı yirmi gün “kadar dağda saklamış olduğu anlaşılmış ter. se — — Otomobil kazaları Meşrutiyet mahallesinde olu ran arabacı İdris Efendi, şoför İd-, ris efendinin otomobili altında kal” mış, muhtelif yerlerinden ağır sü- rette yaralanmış, hastahaneye kâl “darılmaştar. Galatada Arap camisinde ©- turan Roza Şiş im. idaresindeki otomobili, iköyr © de oturan Eleni de Balıkpazarın- da Zimerin otomobilinin altında kalarak yaralanmışlardır. p# MAMA Dr. Hakkı Şinasi Yavrunuzun en sıhhi gıdasıdır il TÜRK SİGORTA ŞİRKETİ Harik ve hayat üzerine sigorta muamelesi fera eyleriz. Sigortaları halk için müsait şeraiti havidir. Merkezi idaresi: Galsiada İnunn Hanınd