17 Haziran 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

17 Haziran 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

F Çi Mares ayrılacak Sanayi ve maadin bankası teş. kilâtı iki kısma tefrik ediliyor Türkiye Sanayi ve Maadin Ban kasınca şimdiye kadar idare edil- mekte olan fabrikaların teşkil e- dilecek bir ofise tevdii ve ayrıca bir Sanayi Kredi Bankası tesisi- ne dair hazırlar kanun lâyihası Mecli edilmiş bulunmaktadır. Lâyiha, Meclisin bu içtima devresinde müzakere ve intaç edilecektir. Yeni lâyiha kesbi kanuniyet edince teşkilüti- ben de biliyorum. Lâyi- tısabı kanuniyet o etmeden söylenilebilecek (o fazla bir yoktur. Şimdiden bankamızın şu kısmı söyle ve bu kısmı da böyle olacak demek doğru değildir. . Lâyiha Mecliste çıktıktan sonra tatbiki iş İnen iler hakkımda size izahat verebilirim.” Diğer taraftan yaptığımız tah- Maadin iti ikiye ayrılacak, ey mı da Sanayi Kredi Bankası hali. ni alacaktır. Bankanın şimdi mev | cut memurları, her iki teşkilâta ifayet edebilecektir. Yalnız yüksek maaşlarda bir mikdar ta- | sarraf yapılması muhtemeldi İmparator ya. kalanmamış! Habeş paytahtında müdafaa tertibatı alınıyor ADİSABABA, 16. A. A— Geçen zartesi günü neşredilen ve sabık inbeşiştan imperatoru £ Lij Yasew- oün tutulmuş olduğunu bildiren res- wi tebliğ tekzip edilmektedir. Salâhiyettar mahafil, mümsileyhin bali hazırda Gojiam havalisinde bu | tunduğunu, serbest ei ve ta-| kip kıtaatının kendisini aradıklarını teyit etmektedir. Sabık İmperatorun taraftarlarının Adisababa şehrine girmelerini o men için şehir etrafına askeri bir kordon | evrilmiştir. Yağmurlar mevsimi yakında Goj- jar havalisini Eylüla kadar geçil- mez bir hale ifrağ edeceğinden mü- maileyhi yakalamak kolay olacaktır. — —.. Mısır tahvilâtından kazananlar KAHİRE, 16. A.A. — faiz ve ikramiyeli | Mısır Kredifon. siye tahvillerinin 15 Haziran 932 tm- rihli keşidesinde: 1886 senesi tahvillerinden 111.289 mumara 50.000 Frank, 1908 senesi tahvillerinden o 509576 O numara 80.000 Frank, 1911 senesi tahville- rinden 339.923 nurnara 50.000 frank. kazanmışlardır. —— Belçika meclisinde silâh atan adam BRÜKSEL, 16. A. A— Belçika mebusan meclisinde silâh atan adam harp esnasında Flamanlık lehinde ya pılan bir nümayişe iştirak etmiş ol- duğundan dolayı azledilmiş olan ve sotyalistleri kendisini tekrar memu- riyetine inde etmemiş o olmakla itti. | ham etmekte bulunan Brüksel bele. | diyesi fenercilerinden (bir adamdır. Mümsileyhin, akli mesmlekitna ta- sizsiile sahip olmadığı zansolammak tadır. İspanya'da fena havalar SARAGOSSE, 16. A.A. fırtına dolayısile o Arba nehri taşa- rak geniş bir sahada mahsulâlı tah- rip elmişlir. Üsreyan, bir kilometre bir mesafede ve Gallur hattı üze rinde demir sellarıor alıp götürmüş- tür Uncastille mıntakasında sular buğ day ve yulaf mahsullerini tahrip et- miş ve üzüm kütüklerini sökmüş. MI. Diplaraku Yüzde 3 | 1 Som | Sanayi ve Maadin © Bankası, ile meşgul ola- ncak bu sene, hali faaliyette bulunan fabrikala rından her sene alacağını ümit et- tiği bir milyon lirayı müteca temettüü sanayi | kredilerine lâyiha kesbi kanuniyet edince te- sekkül edecek Sanayi Kredi Ban- kasmın münhasıran bu işle meş- gul olarak sanayicilerimizin Kre- di ihtiyaçlarmı temin edecektir. Sanayi ve Maadin Bani li hazır sermayesi, 2 tedavil olmak üzere 8 küsur mil- yon liradır. Yeni teşekkül 10 mil- yon lira sermayeli olacaktır. Of- fisin idaresine geçecek fabrikalar Fosane mensucat, Hereke, Bey- koz Deri, Bakırköy Bez, Uşak şe ker fabrikalarıdır. Bunlardan baş ka Sanayi ve Maadin Bankası, Kayseri Bünyan Şayak Dokuma fabrikası sermayesinin büyük bir kısmına, Yalvaç Debagat, Tosya Çeltik, Malatya elektrik, Trabzon elektrik, Kütahya çini şirketleri: nin sermayelerinden birer kırmı- İ ma da maliktir. Fabrikalar offisi, bu fabrika ve şirketlerdeki Sana» yi ve Maadin Bankasına nit ser- mayeleri de devralacaktır. Pabri- | kalar ofisi ve Sanayi Kredi Ban- | kasınm başlarına kimlerin getiri- | leceği henüz belli değilse de şim- | | den bazı isimler söylenmekte. ir, | Hizmetçinin Cenazesi Amerikada muhte- Şem me- rasimle kaldırıldı ENGLEVOOD “Yeni Jersey”. 16. AA — Mis Violetscharp'ın cenaze merasimi dün hükümet erkânı, halk | tabakası ve Büyük Britanya mümes inin huzurile icra edilmiştir. Kime 16. A. A.— Mis Vio- let Sbarpe'ın intiharı hakkında A- İ vam kamarasmdı sorulan bir suale cevap veren hariciye müsteşarı M. Eden, hali hazırda Nev Jersey zabı- | tasi tarafından kullanılan isticvap usulleri hakkında Amerika nezdinde bir teşebbüste bulunmağa esas teş- kil edebilecek hiçbir güna malüma- ta sahip olmadığını beyan etmiştir. 100,0000 dolar ihtilâs eden adam VASHINGTON, 16. A. A — Ha- Gaston ! | cürmiyle 18 sene hapse mahküm ol- muştur. İngiliz maarif nazırı öldü LONDRA, 16. A. A.— Maarif na sar Sir Donald Mavlean, dün öğle- den sonra bir kalp sektesinden vefat Fransız meclisinde sinema grubu PARİS, 16. A. A— Parlâmento azası, kanuni mevcudiyetleri ve da hili nizamnameleri mevcut olan bü- İ yük encümenlerden başka şu veya bu mesele ile alâkadar ve mesgul o- lacak bir takım grüplar da teşkil et grupu teşkil edilmiş olup daha şim diden 180 azası vardır. Bu grup, bir takım taki komisyon- | telif meseleleri | ve bilhassa terbiye ve tedrise ait filimleri tetkik edecek | İ erdir. | i Ya borcunuzu verin ya çıkın! ŞİKAGO, 16. A. A.— “Borcunuz olan 8500 derhal tediye etme lisiniz. Aksi takdirde yarın gider başka yerde toplanırsnız.” İ Bu mm Amerika cümhuriyetçi- lerinin içki yaşağı meselesini ve A- merika Reisicümhurluğu ile muavin liğinin namzetlerini intihap için top | lanan cümhuriyetçiler konvansiyonu | Azalarma lin sa) hibi tarafından söylenilmiştir. Kon- vansiyonun bu mühim meseleleri şiddetli gürültülerle münakaşa etti- ği bir sırada ortaya atılan bu cümle müzakeratın tarif edilmez bir vel- vele içinde talik ve tehir edilmesini İ mektedirler, Bu cümleden olmak ü- | zere mebusan meclisinde bir sinema | İ 20 milyon mark borçları lar vecüde getirmiştir. Bunlar mmsh- | İ olacağı gibi, Hitler'in Von Papen Ve Hitlerciler ME e Cenup hükümetleri ile ihtilâf ehem- miyet peyda ediyor BERLİN, 16. A. A.— Hinden bourg'un emirnamesi, Alman hükü- metleri mümessillerine | tebliğ edil. andeni itibaren 48 sani sonra me mevkiine — gireceğinden hücum kıtaatmın faaliyetine ait me zuniyet cuma gününden itibaren mer'i ve cari olacaktır Bu hadise, Almanyanın dahili si- mamile altüst olmuş ol- ice göstermektedir. Von Papen hükümeti 13 nisan ta- rihli emirnameyi fesheden rcisicüm- | harun tasdik ve imzasına arzetmek feshedilmesi idi. Hükümet, kuvvetin tesiri altında hareket etmektedir. Zira cenubi Al- manya hükmetleri, kendi mutalea- larınca, dahili harbe yol açacak ve hatta belki de Alman kanunu esasi- sini tehlikeye maruz bırakacak olan bir tedbire şiddetle muhalefet etmiş- lerdir. Alman kabinesi, birkaç saat kadar Hitler kıtaatınn yeniden teşekkül ve taazzuv etmesine müsaade eder- ken bu bükümetlere meselâ ünifor ma taşımalarını mem'etmek suretile bu kıtaatın faaliyetlerini tahdit et rit milliyetperverler aktedilmiş mu- kavelenamelere riayet lüzumunu ih- İ buatın mütadelesi tehditkâr bir se- pen'i ziyaret etmesi bu tehdidi tak- viye eylemiş Nazilerin nin hücum kıtaatı- ron fanliyetine hemen müsaade edil- mediği takdirde bunların zapt ve ra- paltında bulundurulmasının müm- kün olamıyacağını söylemiş olduğu muhtemeldir. Her halde bu mülâkat, müsbet bir Betice vermiş ve hükümette cenup hükümetlerinin itirazlarına kulak as mamağı tahtı karara almıştır. Mamafih Nazilerin kuvvetli olduk larını gösteren bu ahvalden hüküme tin her mesele de onlara ramolac: ihraç etmek doğru it ve şurmülüne iti temsil eden müfritmilliyetperverler fırkasının bir cidal zuburunda mok- isi nazarlarını kabul ettirebilmek i- gin pek ciddi vasıtalara malik bulun duğunu hatırlarda tutmak icap e- Hitler'in gölgesi, Alman hüküme- tinin arkasında her zamankinden çök daha ziyade kuvvetle teressüm etmektedi Cenup hükümetleri ine? Nazari olarak düşünülecek olursa, bu hükümetler kendi arazileri da ilinde riyaseti cümhur emirnam. İ ni fesheden emirnameler meşredel lecekleri hatıra varit olur. Fakat bu takdirde Almanya ile aralarında” çı- kacak olan niza ve ihtilâf, netice ve akibetlerimi hiç kimsenin keşfedemi yeceği çok vahim bir şekil ve mahi yet alır. İşte bu sehebe binaen, yiş ve inzibatı muhafaza etmek için Nazilerin bir takım tahdit tedbirler ittihazmı rruhik gösterecek ifratpe- restliklerde | bulunmalarına intizarı tercih etmeleri muhtemeldir. Hücum kıtaatının yeniden tesis e- dilmesi, başka bir mülâhazaya daha yol açmaktadır. Bu kıtaat, feshedilmeden evvel,ta- mamen bususi bir teşekkül Ve devletle kanuni hiçbir rabıta ve mazebeti mevcut değil idi. Halbuki ne yapacak- Şelik miğf. manya dahiliye nezaretinin kontro- lu altına vazedilmiştir. Binaenaleyh, yapacakları tahrikâttaAlmanya hü kümenin de mesuliyet hissesi var İ tütemddir intihabet müemdeller- nin müfrit milliyetperverlerin mali- yelerinde büzük rahmeler açmış ol | duğu zannolunuyor. Hali hazırda yardır. 200.000 kişilik bir odunun yeniden | vücude getirilmesi pek bahaliya ma- tamamen değiştirmek niyetinde ol- ması da mümajleyhin sarfiyata pek okadar ehemmiyet vermemekte oldu davranma: | yor. İlk şart, Reichstag'ın hemen | mek imkânını bahşedip etmemesi lâ- | zam geldiğini düşünmüş ine de müf- | tar etmişlerdir. Ayni zamanda mat. | I NADEKRLER ,Almanyaya 6aylık mo- ratoryom veriyorlar Tamirat konferansında İngil. tere ve Fransa nasıl bir | PARİS, 16. A.A, — Lawsanne'- | İ dan bildiriliyor: Lausanne konferansı bu sabah sant 10,15 te başlamıştır. M. Her-| İ riot'nun teklifi üzerine M. Mac Do- | sald Reis intihap | edilmiştir. konferans daha dün Ouchy şatosunda Fransa, İngiltere, Italya, Belçika, Japonya ve Alman. ya murahhaslarının tamamiyle hu İ sasi olarak akdetmiş oldukları içtima İle bilkuvve açılmış idi. Burada bu konferansın sarih mev İ zeunu hatırlatmak muvafık olur. te halline dair olan Young plânr im &n edilmiş idi, - 1 Temmuz 1931 de bu plânın ahicim Hoover Morator- yomunun tatbiki . yüzünden tatile düçar olmuş idi. Hoover Maratoryomunun müdde ©, 30 Haziran'da gece yarısı inkıza etmektedir. Binsenaleyh Yang plâ- nt nazari olarak, diyoruz: Çünkü | Almanya resmen “tediye edemem” demiştir. Konfernasın muvakkaten tahfifi- | ne çalışacağı şey bu hattı hareketin bir birine sıkı surette bağlı olan ci- hanın iktisadi sistemelerinde husule ! getirebileceği teşevvüştür. Hoover Moratoryomu alıkâmının tatbiki csnasında Fransanın takip kil almış ve Hitler'in bizzat von Pa | Dün Owehi oil bus celsede M. Herriot ile M. Mac Do- önld'ın Paris ve Cenevre'de kendi göstermiş olan samimi uzlaşma si setini takip etmek 1078 milyon altun marktan ibaret 0- lan şarta tabi tediyat ile 660 milyon marktan ibaret bulunan bedeli namiyle yapılacak | tediyat i sin Almanyaya bir Moratoryom bah şeylemek hususunda mutabık kal- muş oldukları söylenmektedir. Filhakika bu tedbir bir takım tek- nik tadilât icrasmı istilzmın edeceke- tir. Çünkü Hoover * Moratoryomu- nut iatbikine'if teferruatı tesbit et İmiş olan Loridrn itilâfname, bugün artık mevcut olmıyan Amerikan iti- lâfınn istinat etmektedir. Alacaklı. devletlerin Almanya'ya karşı ittihaz edecekleri | hattı hare ket, Amerikanın 8 Teşrinisanide ic- ra edilecek olan Riyaseticümhu tihabatı ile Mümessiller Mecl tihabatının ve Ayan Meclisinin üçte birinin tecdidi için yapılacak inti- unda M. Herriot ile M. Mac Donald, başka bir karar daha ittihaz etmiş- lerdir. Murmaileyha, Möratoryomun hita- inina kadar faaliyette bulunacak iki | organizm vücude getirilmesinin mu vafık olacağı matalâasında balum- muşlardır; bunlardan birisi, tam bir mali tasfiye ihzar ve ayni zamanda borçlar ve tamirat meselelerinin bal lini temine gayret edecektir; diğeri bel ke işlerinin yeniden canlanma ne matuf olarak beynelmi- tel süyüz bir iktismt icraatı için zemin hazırlamağa çalı- şacaktır. Küşat resmi LAUSANNE, 1& A.A.—M. ar Donald'ın intihabından sonra | Reisicümhuru © ve meclisin e reisi M, Motta, bir höşamedi nutku irat etmiştir. M. Mac Donald, bu nutka cevap vermiştir. Har iki hatip te buhranın ziyade vehamet & kesbetmemesi bir fecaat halini o almaması için pa kümetler arasındaki borçlar mesele- | sinin behemmehai balli zaruretin. Bu ! öğleden sonra | bir | ve Almanyaya | ve tamirat | Amerikanın ta- | konferansının | -! hattı harekettakip ediyorlar? den bahsetmişlerdir. | cihet olarak feshedilmiyeceğini tırlatımıştır. Mümaileyh, oTahdidi Teslihat ve Tamirat Konferansları. nın bir birine bağlı olduğumu ehem- miyetle kayt ve harp şayinlarını pro | | testo etmiştir. Celse, saat 11,15 te tatil edilmiş- | bir. Önümüzdeki umumi celse, yarın saat 10 da in'ikat edecektir. Von Papen ve Herriat LAUSANNE, 16.A.A.— M. Herriot, M, Ven © Papen'i kabul et- js İsviçre devlet reisinin nutku İ LAUSANNE, 16. A, A.— İsviçre konfederasyonu reisi M. Motta, ta- mirat konferansını açarken iradetti- ği kısa nutukta buhranı bazar hu İ bile, tamirat bedelleri İ pek fazla aşmış bulunduğunu ve | Cenevredeki terki teslihat konferan. İ sinm muvaffakiyet için başlıca gar- tolan beynelmilel münasebat hava- sında bir sükünet vücuda getirme- nin yeni konferans bir zaruret olduğuna ısrarla işaret eylemiştir Fransız muhabirleri ne diyorlar? PARİS, 16. A.A. — Petit Pari- İ sim, Le Jonrnal ve Echo de Paris gazetelerinin muhabirlerinin beyana tna göre M. Mac Donald ile M. Hor riot'nun dünkü mülâkatları netice- sinde Lnusanne konferansının arife- sindeki Fransız, Büyük Britanya iti lifi âtideki noktalar üzerinde te merküz eylemektedir: İngiltere ile Fransa o hükümetleri tamirat bedellerinin şarta tabi ve gayri tabi kısımları için 30 Haziran 'dan iptidar etmek üzre 6 o as. gari bir moratoryom — teklif edi lerdir. Bu suretle Cemahiri Müttahide i- İ le atiyen müzakerat icrası için im- İ ân bırakılmış olacak ve bu mesele ye ait müstakbel safahatın hüsnü v8 veyanı temin edilmiş bulunacaktır. İausanne konferansı, yalnız Av- rupaya inhisar etmek üzre bir ikti- sadi, mali ve nakdi konferansın iş | timan davet edilmesi hüsüsünu ih. zara memur komisyonlar tayin eyli İ yecektir, | mali ihyaları meselesi bu suretle bu | konferansın programının — basit fa- | sllarından birisini teşkil edecektir. Mezlür konferans M. Mac Do-| nald'm izhar ettiği (arzuya binaen | böke gülüşe belin” Eatnümie' de toplanacaktır. İtimadı Kaybetti Avam kamarasında hükümetin vaziyeti LONDRA, 16. A. A — Amele fır. kası hizibi, hükümetin ! İ vermeğe karar vermiştir. Bu takrir- İ de deniliyor Hükümet, memleketten milli re İ sahu yeniden üye etmek ve ir ğe çar bulmak için zaruri olan ted- serbest ; faaliyetteki tenakusun, işsizliğin art masının ve işsizlerin tabi bulunduk j ları hayat şartlarının da gösterdiği | | veçhile, bu işte muvaffak olamadı. | Binaenaleyh hükümet, Avam ka: (marasının itimadını kaybetmiştir. mmm Donald Macloan'a kim lerine tebliğ etmiştir. Mümessiller, İ dün öğleden sonra toplanmışlardır. Prusga diyelinde BERLİN, 16. A. A — Pr yeti, son celsenin kapanması üzeri. İ ne ani surette inkitaa uğramış olan | halef olacak? | LONDRA, 16. A, A — Sir Donald | Maclesin'in ani gaybuheti, milli ke İ bimenin muvazemesi raeselesini ye- İ niden ortaya atmıştır. M. Mac Do- " mald'm avdetinden evvel müteveffa- İ nin halefinin tayin edilmesinin mü ğunu gösteriyor. Böyle müşkil bir | âraya müracaat hususunu ikmal et- | kün olmadığı söylenmektedir. devirde bu mesarife na- sıl karşılık bulabileceklerini sormak pek yerindedir. Hitlerin hücum kıtaatı BERLİN, 16. A. A— Reisicüm-| hur mareşal Hindenbourg, 17 hazi- randan itibaren Nazilerin hücum kı- İ tantının faaliyette bulunmasma tek | dürü M. Grozesins Far müsaade eden kararnameyi im- | zalamıştır. Bu kararname, bugün neşroluna- caktır. Hükümet, Hitler'cilerin üz forma taşımalarına müsaade edilme. sinin umumi asayişi ihlâl tehlikesini vlit edecoği iddiasında bulunan ce sup hükümetleri ile müzakerata de- | vam etmektedir. Reisicümhur, kararname wmubtevi yatını cenup hükümetler mümessil. | İ — üzere bir günlük bir celse aktet | miş İ Norilerle komünistlerin konlisyo- | mu sayesinde diyet, Almanyanın Ce İ miyeti akvamdan çi ini talep eden takrir ile, polisin grevcilere karşı müdahelede bulunmasını men” eden ve Berlin'in sosyalist polis mü 'nin izamını is- | teyen takrirleri kabul etmiştir. Di; Nazi'lerin son Prusya hü- kümetinin Sosyalist nazırlarınn ada İlet divanına sevkedilmesini talep e- | den takrirlerini reddetmi, riyet nisabı mevcut olmadığından diyet, Young plânının derpiş etmek- te olduğu tediyatın tatiline müteal- | lik olarak kı istler tarafından verilmiş olani, takrir halkında bir ka İ rar verememiştir. | Hali hazırda mubafazakârlar, Cor- nousillen'in liberal mebusunun hale. fi meselesine pek büyük ve hususi bir dikkat © atfetmektedirler. Zira muhafazakiriar, munlilmlerin maaş- larını indirmek ve çocukların mekte be girmeleri yaşınm sigarisini yük- seltmek suretile maarif bütçesinde tenzilât vücude getirmek tasa rundadırlar Binaenaleyh bu mevkii kendileri işin. talep ediyorlar. Liberaller ise bumu protesto — et- mekte ve mezkür o mevki kendileri | çerçevesinin Avusturya ile Balkan devletlerinin * İ siyaseti aleyhinde bir tevbih takriri | Dahiliye vekili bugün geli ANKARA, 16 (Telefonla) — Dahiliye vekili Şü Bey bu akşamki trenle İstanbula hareket etmiştir. Şurayı Devlet azalıkla ANKARA, 16 (Telefonla) — Dahiliye ve Adliye leri bugün müştereken toplandılar. Şurayi devlette m üç azalığa talipler arasından namzet a; 23 kişi oluşu daha evvel bu taliplerin s misyon teşkilihe lüzum gösterd Sovyet heyeti şerefine ziyd İ ANKARA, 16 (A.A.) — Sovyet hükümeti tarafınd metimize hediye edilen makineleri monte etmek (üzer memurların şerefine bugün Milli Müdafaa vekili a dan bir öğle ziyafeti verilmiştir. Ziyafette Hariciye, leri, Erzincan meb'usu Saffet, Başvekâlet, Mili El mahsus müdürleri; Poli Sovyet sefaret ma: rı başkâtibi ateşemiliteri ve şehrimizde bulunan Sovyet W | umum müdürü hazır bulunmuşlardır. Darülfünunun muhtariyei ANKARA 16 A.A, — İstanbul Gazetelerinin bazılı | Malche tarafından verilen raporda Darülfünunun muhtari ilgası mevzuu bahsolduğu tarzında neşriyata tesadüf o tadır. Pr. Malche tarafından Darülfünunun muhtariyel kında vekâlete bir teklif yapılmamıştır, Rapor hükümeti edilmek üzere Maarif vekâleti tarafından Başvekülete | olunmuştur. Fransız - Alman başvekille uzun müddet görüştüler ! içini i | | İLLA kk, Misi İŞ İLİ İD RE LAUSANNE, 16. A. A. — Konferansın programını tesbit saat 15 da baş murahbaslar arasında vuku bulacak içtimadan siz ve İniriliz murahhas heyetleri arasmda esas itibariyle bir olmuştur. M. Herriot ile M. Fon Papen arasmda vuku bulan üzun bir masında M. Fon Papen Almanyada hüküm süren ve bu hükümeti iyatma nihayet vermeğe mecbur bırakan iktisadi ve mali kında yarınki umumi içtimada yapacağı o boyanatın ana hatlarını miştir. M. Fon Papen Fransiz - Alman münmsebetleri hakkındaki & de anlatmıştır. İ o M Herriot beynelmilel samimi bir mesai iştiraki lüzumunu ile ve ehemmiyetle kaydetmiştir. | Memlekette Bir muallim öldürüldü Üç şerir gece yarısı evine girip tağında öldürdüler TİRE, 15. — Bu civarda feci bir ! dir. Buradan Ersuruma müh İ cinayet oldu. Tahkikata göre, hâdi- | tarda kömür & gönderildi. se çu şekilde olmuştur; Bayındır | başka diğer maddeler de kazasına merbut Çırpı köy muallimi ! Meselâ on altı okka buğday | Ahmet Hamdi Bey evvelki gece ya. | kuruşa satılıyor. Yumurta, sök” rs yatağında uyuduğu bir sırada | yoğurt Hatlerinin ucuzluğu | İ ret edilecek derecededir. | üç meçhul şerir eme girmişler ve Hamdi Beyi feci şekilde öldürmüş- ) lerdir Şerirler Hamdi Beyin baldı- İ senı da tehlikeli surette « yaralamış lardır. Cinayetin sebebi henüz an laşılamamıştır. Jandarmalar katille- rim izi üzerindedir. Şu dakikada ya- kalanmış olmalarına ihtimal veril mektedir. Altı okka kömür on kuruş! Adana mezbah İ ADANA, 16,(AA) — nin yaptırdığı son sistem ve buz fabrikasilye soğuk have! zenlerinin muvakkat kabul lesi yapılmıştır. Bir kaç ri şehrin buz ihtiyacımı yeni temin etmektedir. Dün de faaliyete geçmiştir. Smie belediye bütçesi IZMIR, 16, — Belediye tekrar tetkik için Şehir Meclisi enlâkde olarak toplamacıktır. Bulgar rakısları.. Misafir Bulgar balet heyet yarın temsillere başlıyor. i itir. Temsillere yarın dan itibaren başlanacaktır. Amatörlerden & Bulgar gazetecilerinin hümaye İ sinde olarak şehrimize gelmiş 0- lan mey e artistlerinin o Bulgar milli dans v şarkılarından mürek- | kep re vereceklerini yazmış ürekkep Bulgar artistleri Bulgar zi yatmı temsil eden şarkılı