22 Haziran 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

22 Haziran 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

A e e AŞ Şe Fair de 1932 İdarehane: Ankara caddesi, 100 Ne. Telgraf adresi: İst. Milliyet Telefon Numarı Başmuharrir ve Müdür: 24318 Yazı işleri Müdürlüğü 24319 İdare ve Matbaa 24310 ABONE ÜCRETLERİ Türkiye i LK 3 aylığı 4 — iz Gelen evrak geri verilmez — Müddeti geçen nüshalar 10 ku rüştur, Gazete ve matbaaya ait işler için müdiriyete müracaat edilir. Gazetemiz ilânların mes'u. liyetini kabul etmez BUGUNKU HAVA Yeşilköy İzinden verilen malâmata göre bu ün hava ekseriyetle açık ve e İkin devam edecektir. 21-6-32 ta- rihinde hava tazyiki 764 milimet- İre en çek meaklik 23 enaz! İsantigrat kaydedilmiştir. (ör öm arkamdan | Fazlı Necip B. en fan hayatımızın en eski, fakat en | kıymetli ve © nisbette feyizli üs- tadandan birini daha kaybetmiş bi Merhum bizde ilk yazı yaza dan, milli hayatın medeni safha- ya girişinin ilk mübeşşirlerinden, muasır medeniyete intibak edem içtimai hayatımızın ilk rehberle- rinden biri olarak kendini göster miştir.. Merhum o Ahmet Mit Efendi nasıl o “Hocai evvel” ün- vanını almak liyakatini kazan. uaış İse, o devre mensup vasi hiplerinden, ve halk terbiyesini terakki ve temeddün yolund İscak ilk adımlarından biri oldu- ğunu düşünenlerden ve çalışanlar dan biri de Fazlı Necip Bey mer- hum olmuştur... Fazlı Necip Bey merhum <ihelten tetkike değer bir şahsi- yettir: Biri ferdi, diğeri içtimai Ferdi hayatta merhum “pak bir nasiye” olarak tanınmış, © devrin her türlü kirliliklerinden kendini tamamile kurtarmı yete bir insan olarak ya: Fakat merhumun şahsi seciyesi deki en bariz “hürriyet aşkı” dır. Filhal sanı “tam adam” mevi racak olan seciye nef: riyet heyecanı, hürriyet aşkıdır. Hürriyetin asıl bulunduğu meki ise fikirdir. Vakıa maneviy: aliş edek imani anil basla lar ile süsleyecek âmil, hay. “siret” i olduğu gibi, nefsini ce- haletten kurtararak ilmin nurile essül ettirecek olan âmil de Fakat insan manevi- olan kaslatların başımda bu “hür riyet aşkı” bulunur. Ve gene bun den dolayıdır. ki O“bür böyle oOen | düşünücü” — vasfı faziletli in İ muhterem, © Oem sanlara verilir. Ve böyle olan insanlardır ki cemiyetin rehberle ri, milletin mürşitleri mevkiine ge gerler.. Çünkü “fikri hür” olan in | sanlardır ki artık mazinin köhne kayıtlarile, kurunu v n kok- | muş düsturlarile, iskolastik çürü- | müş kaidelerile hiç bir suretle | mukayyet olmayarak hür bir dü- #üncenin verdiği aşk ve heyecan içinde ileriye, daima ileriye dağ- ru olan hamleleri ile istikbali ya- ratırlar.. | İşte Fazlı Necip Bey merhu- mü, ferdi hayatta böyle “hür dü. | şünceli”, ve bütün hayatında bu | | hür düşüncenin a köhnelikie, tecehhülle, dele ederek etra fındakilere nur ve ziya saçarak yaşamış olarak görüyoruz... İçtimai hayata gelince: Bizim milli hayatımızı muasır medeniye te intibak ettirecek âmillerin en başmda o vakit o “mürebbii ef- | kâr” denilen matbuat ve neşriyat | bulunur.. Çünkü muasır medeni: yette ferdi hayatın inkişaf ve te- kâmülünü vücude getirecek âmil lerin en başında asıl, zihniyeti tekvin edecek yazılar, eserler bu- bağa içtimai hayatın terairki | işafını temin edecek en mü him âamillardam; Sizi de matbunt ve neşriyattır.. O devirde bizimki gibi henüz kurunu vustai zihniyetin taassup bataklığına saplanmış, ve iskolâs tik düşüncenin istibdadı altında & olan fikir bayatımı- bataklığmdan kurta sir medeniyetin nur ve na çıkaracak olan â- mil, fikrimizin tenvir ve irşadına | hâdim olacak matbu, i yatın meydana gelme: yolda çalışacak olanların ise mil- İi hayatın inkiğafında ilk mübej- ve rehber olacakları bedih İşe sal kaş aklin öroleni ça reyi verecek, ve bizide medeni milletler sırasına koyacal rin en başlıcalarndan biri bulu- nan matbvat ve neşriyat sahasın- | da rehberlik edenlerden biri de merhum bulunuyor idi.. Senelerce idare ettiği gazetesile ve neşretti- | gi bir çok eserlerile mürşitlik ve rehberlik vazifesini hakkiyle yap | | muştr. Genç neslin hürriyet içi ve halkın terbiyesi bu | ve mürşitlerin hiç yılmaz çalışmaları, hürri. olan sarsılmaz iman neticesi yorulmak bilmez bir aşk başında kalmalarile vü cut bulmuştur. Bu vazifelerin hakkiyle ifa edilmesidir ki İ hayatı muasır medeniyete intibak | | ettirecek olan inkılâba ruhlar ha- zorlanmış bulunuyordu. Merhu- ii mu içtimai inkılsba karşı nefisle ri hazırlayıcı mürşitlerden biri ola İ rak görüyoruz. Milli seciyemizi yükseltecek va xifelerden biri de böyle büyük | rehberleri hiç bir vakit unutma” mak, hafızamızda da onları ilele- bet nesilden nesle tevdi ederek | yaşatmaktır. Mefköreye olan i- | man bu gibi kadirşinaslıklarla te- | celi eder. | Halil Nimetullah | Darültünun müderrislerinden | Vilâyet bahçesi İri halka açıktır Vilâyet bahçesi, vilâyet daire mü dürü Ali Rıza Bey tarafından tan- | zim ettirilmektedir. | Burada havuz başına sıralar kon- | muştur. halk akşamlar | sani sekize kadar istifade edebilecek. İrtihal Nallmescit camiişerifi imam ve hatibi Ali Ef; merhum zevcesi | ve C. H. F. Eminönü nahiyesi sa- bık kâtibi Emin Âli Beyin valdesi hanım vefat etmiştir. Cenazesi bu gün saat 10 da İstanbul hükümet konağı karşısındaki 13 numaralı hanesinden kaldırılacaktır. Mev- lâ rahmet eyleye. i Milliyet'in Edebi Romanı: 16 Ölüler yaşıyorlar mı? Yazan: HÜSEYİN RAHMİ | s#msiyet edebildikleri kimsele- re Hirkai şerif gibi ziyaret et. | diği bu son tafsilâtı gayet dik. katle dinliyordu. Bu çuval do- İusu haşviyat içinde zairlerin işlerine yarayacak ( sözler de gildi.. Bahusus bu Amas çocuğun zihnini . Çünkü köşkte Şerife | isminde o Amasyalı bir kadın yardı. On on beş yıl evvel o- raya hizmetçilikle intisap et- miş ve sonraları vücudüne pek İüzum kalmamakla beraber ai- İeyi terketmemişti. Bazı bazı bu kadın — hemşehrilerini gör. meğe gittiğ yerek dola. şap dolaşıp | gelirdi. Sakm bu | Şeyh ailesile Şerife © arasında bir münasebet olmasın. | Battal namına görünen haya İte kimseye | sezdirmeden kepi İ açabilirdi. Apparition gece: | rültü ve kopan ©*/ İ men bu kadm ne İ rak edip te hiç şarı çıkmamıştı. Bu kayıtsız. İığı cali ve şüpheyi dai bir hal olan gü. klara rağ- İlde bülenimlerdes bi) biri pi: | İrincin .taşını ayıklar gibi koca karının saçma sapan sözlerin- den bu mühim meali bulup karmayı zil mişlerdi. İ — Araba yürüdü. yar salihanın viran © evciği ö İ nünde bir otomobil © durması; | ender vak'alardan olduğu için, | | karşıki Hafizeyi meraka düşür | Fakat ihti. | deli üzerinde İ ve Avrupalı alacaklıların umumu i- Almanlar Memnun değil (Başı binek sahitede) | fade eylemektedir. Fakat, terki tes- lihat için olduğu gibi tsmirat için İ de, bali hazırın imkânları ile tah. ve takyit edilmiş muvakkat ve kıs- mü sureti haller de kabul edilse bile verdiği heyecan | daha pek ciddi müşküllerin iktiha- | nin ve ders kitaplarının , | tebeddüle uğramasıdır. mı icap edeceği unutulmamalıdır. Bu haftanın müzakereleri her iki konferansın mukadderatı kat'i birer mahiyeti haiz bulunacak- tar. Yeni bir Fransız plânı PARİS, 21. A. A, — Havas ajan- sından: Le Matin gazetesine nazaran M. Herriot olgun bir tarzda tetkik edil- miş ve tamamen Bâle mutahassısla- rının raporuna istinat etmiş olan bir tasfiye plânmı Lausanne'a tevdi et- miştir. Bu plâna göre Fransa, tamirat be Cemahiri | müttehide gin götürü bir miktar talep edecek- tir Bu miktar, Hoover moratoriamü- nun ilinmdan mukaddem kabul edil miş bu tarı bir nisbet dahilin de tevzi a edecek olan beynel milel tediyat bankasma tevdi oluna caktır Mezkür meblâğin üçte ikisi Avru padeki alacağının mahiri müttehideye ve bakiye kalan yalnız biri de Fransa, İngiltere, İtal ya, Belçika ve Yugoslavya arasında Spa'da kabul edilen & esas dahilinde taksim edilecektir. Fransa ve İngiltere noklai nazarları LAUSANNE, 21. A. A. — Umu mi müzakere nihayet bulduğundah konferans şimdi rüzmamesinde bulu- Ban meselelerin esaslı surette tet- kikine başlamıştır. M, Mac Donald ile M. Herriot, ba bususta takip edilecek en iyi usulün Fransız ve İngiliz hükmetlerinin boktai nazarlarımı doğrudan doğru- ya karyılaştırmağa — başlamaktan i- baret olduğu (o mutaleasında bulun- muşlardır. Dün sabahki mükâleme esnasında Ingiliz murahhasları tamirat borçla- rinm tamamile iptaline banği sebop- lerden dolayi kat” surötte taraftar olduklarnı uzuz üzadiye izah etmiş- erdir, faka. murahhasları İngilizlerin bu noktai | nazarını red- detmeğe çalışmışlar ve tamirat borç larının bugün bir o çare bulmak İâ- İ sem gelen kargaşalıkların amillerin birini teşkil ettiğini ve bu kuvvetli ümitler İ karşımda beldemiz söylediler ve binaemaleyh Almanyanm mükelle fiyetlerinden kat'i surette İkurtarıl- masmın haksız bir muamele olaca- nı beyan etmişlerdir. Fransız mu- rahhasları Alman demiryollar idaro- sinin Fransız ve İngiliz demiryolla- a nazaran fevkalâde daha imtiyaz lı bir mevkide bulunduğunu ehem- miyetle kaydetmişlerdir. Fransız murahhaslarının ileri sür- | dükl ei kalmamış ve ik « deliller, İngiliz murahhas ini #ersmaktam hâli murahhas heyete mensup mutahassıslar Fransız ve İ İngiliz murahbaslarının biribirine mumrır noktaj nazarlarının tevlit et mesi muhtemel neticeleri tayine me- yur edilmiştir. Bu esnada M. Mac Donald ile M. Herriot, Alman kükümetinin herhan gi bir tesviye suretini ne dereceye kndan kabul edebileceğini M. vom ağir öğrenmeğe — çalışmışlar li ve İngiliz nazirları bu sa» — Hü komşucuğum... — Ne var kardeş... — Otomobildeki kibar ha- nımlar kimdi — Tanımıyorum... — Ne konuştunuz? — Sek Esttalın evini s6. — Büyü mü yaptırtacaklar | acaba? — Vallahi o bilmem.. Gizli bir dertleri olmasa böyle oto. mobil ile sokak sokak Şeyhin | evini aramazi — Battal olsun.. Sanki hık demiş te bur nundan düşmüş.. Boy, bos, ka. lıp kıyafet, ense tıpkı — baba. Kır sakalı büsbüt ağarırsa hiç merhumdan farkı olmaya cak... Bu şeyh eskilerine dair yine yeniden yeniye bir çok şey İler söyleniyor — Ne gibi? - Babası mı oğlu mu fark etmek pek-mümkün değil ki barların rüyalarına girip. para isteyorlarmış... — İvanırım. Battal damlı idi. Becerikli ölüler ah- mak dirilerden ziyade para ka- Şerife köşkün en ali katın. | dü, Hemen sokak kapısını aça | şanıyorlar., Tekkeleri kapandı. hakkında | tasfiyesi için Ce- | İ san'at olsun da püfçülük olsun İ büyücülük olsun.. Sahibini ge- | bu işi aralarında © bir sır gibi öldise oğlu sağ | had. | | Lise talebesi Ve dersler (Başı 1 inci sahifede) iftiharı olan bir mü. essesenin iptidaen bu kadar bü- yük bir talebe kütlesine sahne ol- masını çok mahzurlu görürüm. İkinci sebep, lise programları- sık sık Bir programın iyi mahaul verip veremediğini ancak o programa tev fikan tahsilini ikmal etmiş genç- lerin gösterecekleri muvaffaki- İ yetle ölçmek mümkündür. 11 senelik bir Dise tahsili devre sinde 3 - 5 program değiştiren bir | talebe muvaffakiyetli bir mezun olamaz. Derz kitaplarını, mühim | bir zaruret bulunmadıkça tebdil etmenin çok zararlı olduğu kana- atindeyim. Üçüncü sebep; ekser | 7 liselerimizde hocaların sıksık teb. dil edilmesidir. Öteden beri Ma arifte fena itiyat vardı H ders senesi iptidasmda yeni bir Bu sakim usu- lün el'an takip edilip edilmediği iyorum. Eğer böyle ise bu | önüne geçmek zarureti | Çünkü hoca, ( talebesini hakki ile tanıyabilmek ve ona ha- kiki bir mürşit olabilmek için bir det vazife başında kalabilme Hidir, Talebe ve hoca bu sayede teessür eder ve bundan | iyi semereler alınır. Liselerimizde, ecnebi lizanları- na çok kıymet verilmesi Hizümü- mu da Darülfünun tahsil İ daha kuvvetle noktalar, birinci derecede tetkike lâyik cihetlerdir. Liselerin randı- soğaltmak demek, liseleri | ” etmek demektir. Mü ımızın ve osalâhiyettar heyetlerin bu noktayı iyice tetkik etmeleri zamanı çoktan gelmiştir. Mahmut Bf. makalelerinde bir cerihaya işaret ediyorlar. Bu ceri hanın tedavisi çaresine bakalım. ———— ———- bah mükâlemelerine tekrar başlıya- caklardır. Bazı devletler, meselâ Belçika ve | Yugoslavya için tamirat borçlarının | kayitsiz ve şartız iptali hususunun | Fransa hakkınde giyğundan çek | duha büyük tesirler hasıl edeceğini kaydetmek icap öder. Gilmrük manialarının indirilmesine doğru İ BRÜKSEL 21. A A. — Ouehy- İ de iktisadi maniaların tedrici suret- te ve mütekabilen | indirilmesi için İ Felemenk, Belçika ve Lüksembourg | hükümetleri mümeselileri arasında aktedilmiş olan mukavelename hak kında dün öğleden sonra burada bir tebliğ neşredilmiştir. han pri ire istinat etmektedir. Diğer devletler de bu mükavelena ürsumi iktine. İ di vaziyetin sakahı için çalışmak (il bulunmaktadırlar ve müteke betlerinde yeni rüsum ib- | arm muayyen bir nisbele indirinciye ka- dar her sene yüzde 10 miktarında tenzil etneği ve aralarında, muay- yen ahvali bususiye müstesna olmak | üzere, gerek ithalât ve gerek ihraca in mütesilik yeni tahdit tedbirleri it | #ihaz eylememeği taahhüt ederler. Herhangi bir üçüncü devlet, mu- | | kayolenımeyi imza etmiş olan dev. lerle müsavat esası dairesinde bu an kavelenameye iştirak edebilir. lar? Halleri vakitleri pek düş - kün değil.. İnsanın elinde bir çindi, Okuyan © ve okunan | tuttuktan sonra yasağın ne e- | hemmiyeti kalır. İ ği Şeyh Battalın hanesi | — Otomebil tarif edilen soka. İ ğa saptı. Mesçidi — geçti. İlk | kapının önünde durdu. Duvar kenarında tozlara bulanmış kız İ oğlan birkaç çocuk konserve kutularmı, cam (kiremit, bez| parçalarmı toplamışlar misafir lik © oynuyorlardı. Otomobili | görünce işlerini bırakıp başla. rını o tarafa çevirdiler. Saçak ve kaplamaları vakit | vakit tamir görmüş © harapça fakat büyücek evin eski usul tokmağını vurdular. Biraz bek lediler. Kapı açılmadı. Bir da- dı. İ Hanımefendi * çocuklardan sordu : — Yavrum evde kimse yok mu? İ kadaşlardan imei sehifede) Bey arkadaşımın | nim birinci devrede muhalefetkâ rane hareketlerimden bahsetti. | Benim © zamanki harekâtımı za- bıtlar b nelik bir vakit geçmiştir. sene benim için ahlâki ve bir imtihan devresi olmuştur. Sö- zümü muhterem Recep Beyfendi- nin müsadelerine intikal ettiriyo- rum. Buyurdular ki fırkanın ana hatları üzerinde kara görücülü ğüm varmış. Hiç bir zaman bu ka | r agörücülüğü kabul etmem. Re- cep Beyden daha mülâyim ve ne- zih bir tabir kullanılmasını bek- erdim. Sırrı B. ve fırka 14 milyonluk © bir vatandaş kütlesine bu kürsüden söz söyle- mek salâhiyetini bi Halk fırkasının eseri i Kunu itiraf etmek isterim. Ve dan dolayıdır ki ben Halk fır sma belki içinde bulunan bazı ar daha fazin merbu- tum. (salonda fısıtılar). Bu son intihapta fırkaya müracaat eden ne yakın vatandaşım arasmda idim. Eğer ben'de zatı âlileri gi- bi mes'utlar arasında fırkanın namzedi gösterilmiş olsaydım ve fırka meb'usu bulunmuş olsaydım acaba fırkamda serbestçe dü; söyleyemeyecek miydim. beyanatımda ben bilâ kay buhran başlamadan evvel | mahsulâtımıza o mahrı “Hangi harflerle?,, Kooperatif meselesine gelince bu hususta tetkikatım yoktur, iti. | raf ederim. Dün mevzuu bahsetti İ öm zirai rapor Kanadi İsmi ve Macarista; başmüşavi- ri bulunan bir tir. İşte kd. tap elimdedir. Salondan bir ses: lerle yazılmıştır. Sırrı Bey (Devamla) — Yeni Hangi harf- İ harflerle. Yeni harfleri okumağa ünsiyetim var. (kahkahalar). Sırrı Bey kitaptan bir kaç elim iş erine Avrupadaki koopera tifleri Ti muellifin mütale, Mektuplar Kocaeli mebusu, müteakıben, kendisine mektuplar yazan ve onu- tenkide sevketmeğe çalışan ve vatandaşlar hakkındal | fadesine tomas ederek ilâve etti Bize selâm var mı? — Sizi temin ederim. Dün iki mektup daha aldım. Salondan bir ses: var mı? Sırrı Bey Bize selâm Ellerinizden öpü- ) Bu mektuplar» tehditkâr bir surette ne için böyle yapıyorsun diye soru- yorlar. Eğer benden böyle bir ha- Teket bekleyorlarsa aldanıyorlar. Ben onlara cevabımı bu kürsü- Harik oHayat Kaza i Birinci Sahifeden Geçen Yazılar | Mecliste kabul edilen bütçeler | den verdim. Bundan başka Recep | | Beyfendi benden o bahiederken | bir cümle kullandılar: bedbinliği körükleyecek derece: mı yüzüme vursunlar, fakat çok ederim beni böyle bir hare- ketle ittiham etmesinler. Her tür- lü sitemlere razıyım. Fakat sen fırkada değilsin de onun için bu mütalenlerı söylüyorsun demesin- | ler. İ Zülfi B. in cevabı Zültü Bey (Diyarbekir) — $ rr Beyin birinci umumi müfe | lik hakkında iddinlarına cevap İ verdi ve müfettişi memleket lehine ifa ettiği hizmetleri sitayiş | le yadetti. Kabul edilen bütçeler Müteakiben Reis Köz Paşa bütçenin heyeti umumiyesi hak- kında başka söz isteyen yoktur. il Beyler kendi bütçeleri görü iken sorulacak suallere ce- vap vereceklerdir. Dedi. Ve büt- gelerin müzakeresine geçildi. Bü yük Millet Riyaseticüm- hur, Divanı Muhasebat, Başvekâ- let bütçeleri bilâ münakaşa müza kere ve kabul edildi. Şurayı devlet bütçesi Şurayi Devlet bütçesi görüşü- Türken Refik Şevket B. (Manisa) bir prensip meselesi üzerinde te vakkuf eti Hasan Fehmi Bey İ (Gümüşhane) Refik Şevket Beye | cevap vererek dedi ki: İ — Münakaşa teşkilâtı esasiye meselesidir. Şurayi devletten çı” kan karar kat'idir. Binaenaleyh böyle bir karar Millet Meclisinde tekrar görüşülemez gibi bir ze- hap hasil olması değildir. her türlü salâhiye- idir. dedi. Devlet Şurası reisi Reşat Bey Yu münasebetle | kürsüye geldi Şuranın mesaisi hakkında âli mec İisi tenvir etti. Ve deavi dairesine bu sene gelen evrakla geçen sene- den müdevver evrakın 12885 i bul- “duğunu bunlardan 8 bin 204 dava nın neticelenmiş bulunduğunu İ- zah etti ve ilâve etti: — Elde heyeti bekleyen iş yok tar, Tebliğ muamelesinin #kmali i- şin beyetin beklediği işler vardır. Bundan sonra | Şura bütçesi de müzakere ve kabul e- dildi. İstatistik umum müdürlüğü, diyanet işleri reisliği bütçelerinin müzakereleri de ikmal edilerek yarın saat on dörtte toplanılmak Üzere içtimaa nihayet verildi. Bütçeler ANKARA, 21. A.A. Böyük Millet Meclisi bütçesi 2415.065 li- ra, Riyaseti Cümhur bütçesi 373.112 bin lira, Divanmubasebat 565.060 ira, Başvekâlet bütçesi 1.186.556 li- ra, Şurnidevlet bütçesi 200.728 lira, İstatistik Umum Müdürlüğü 41.856, Diyanet | İşleri Reisliği bütçesi 007.196 lira olarak kabul edilmiştir. ve Otomobil Sirgortalarınızı Galatada Ünyon hanımda ilin ÜNYON SİGORTASINA yaptırmız. Türkiyede bilâfastla icrayi muamele etmekte olan kumpanyasma bir kere uğramadan sigorta yaptır. maymız. Telefon: Beyoğlu 4886. ğu cevap verdi: — Babam bahcede tavuk. lara bakıyor. Annem üst ka tı süpürüyor, Gülsüm çamaşır yıkıyor. Ablam ut çalıyor.. Bü. yük annem çarşıya gitti.. Kulak kabarttılar hakika- ten derinden derine bir ut trm bırtısı geliyordu. Tokmağı bit daha vurdular tesirini lerken o kız çocuğu dı : — İşte. İşte büyük annem geliyor. « Tâ ileriden eli zenbilli şiş. man, kısa yuvarlak bir kadın belirmişti. İki yanma yalpa vu rarak adımlarını biraz zahmet. le attığı seçiliyordu. Kapmın önünde bir otomobil | durmuş haykır- olduğunu görünce azıcık hız. | landı. Kapıya yaklaşınca içinden bir günün nevalesi taşan şiş- kin zenbili yere birakarak bir iki süzgün nefesle yorgunluğu le sordu: — Kimi arıyorsunuz efen- dim? Hanımefendi — Şeyh Bat- | tal Zade Apdünselam efendinin Koca karı — Burası evet | hoş geldiniz kademler getirdi. niz fakat arabasız sessizce ya- yan Yi olaydımız daha iyi ederdiniz.. Konu (komşu bizi göreni yiyorlar.. Evimize bir elen giden olursa komise- re haber veriyorlar.. Bir hâce. tiniz mi var? — Efendiyi görmek istiyo. ru — Artık cin peri İşine ka- rışmıyor. Kimseye okumuyor. Madem ki zahmet edip te bu. raya kadar gelmişsini ye buyurunuz bir kahvemi; BiZ... Koynundan çıkardığı iri bir anahtarla çatır çatır kapıyı aç- tı. Basamak taşmı biraz zor. lukla atlayarak zenbili eşikten geçirdikten sonra o misefirleri içeriye aldı.. Ve şoföre: — Haydi oğlum sen git şu beis dön uzakta bekle dedi. | Misafirler büyükçe bir bahçe- içi ha vurdular. Yine ses çıkma. | nu boşalttıktan sonra kesik ses | ye » girdiler, Burası keçileri, ta- İ vuklarile biraz ahıra, biraz kü- | mese, yer yer zerzevatlar ekil İ miş tarlalarile biraz bostana, İ birkaç servisile biraz da mezar liğa andırıyordu. “Adeta | beni tenkit etsinler, hataları- | | da meydana Poliste Bir hırsız Şebekesi Çaldıkları eşya yakayı ele verdi Son zamanlarda Beyo yarında bazı evler soyul Zabıtanın aldığı tedbirli sinde hırsızlar meydana Gi mış ve bir kısun eşya da muştur. Hırsızlar: sabıkalı Sülel kahveci Şevket, kapıcı İl dir. Bulunan eşya meyanu çok halı, seccade, gümüş lama çay takımı vardır. nan eşyanın mütebaki kıst çıkarılm takibat yapılmaktadır. Bu sabıkalı hırs ve Panayot isminde iki yataklık ettikleri anlaşı bunlar da yakalanmıştır. Garip bir işgi Beyoğlunda Yeşil sokağlf 29 numaralı Roman: manının boş olan dördünü tma üç erkek ve bir kadı sahibi Yusuf Beyin m haricinde hotbehot | gir ve mezkür daireyi işgal lerdir. Bu şahıslar, işgale ruhi eden kapıcı Mustafa — efefi | de döğmüşlerdir. Memura hakai Fener'de oturan sabıkalı met birinci icra dairesine rülmek üzere Haydar kari na getirildiği zaman polis murlarına hakaret ettiğif hakkında takibata başla! Esrarkeşler Dün gece zabıta Şiş kuşunda 43 numaralı S kahvesinde taharriyat yi tar. Bu taharriyat neticesinde rar içmekte olan Sırrı, $ Niko, Mehmet, Madam Ahmet'Naim, Kadri, Me Şaban, İsmail, Mustafa na; Diyamis yakalanmı Malüâl gazilerin senelikleri Hükümetçe malül gazilerin ye edilmiş olan 10 senelik nın yeniden tahsisine karar #ini yazmıştık. Buna nazaran İf nelikderini almış olan melöllerei inden itibaren maaşlart olunacak ve ancak 1 nelik olarak aldıkları miktar" dikten sonra maaşlarının tesvij ne haşlanacaktır. Aldığımız malâmata göre, ve da 10 seneliklerini almış olaf miktarı şebrimizde 372. kişi vilâyetlerden İstanbula lerle beraber mecmuu 572 tadır, Halkevinde dinlenmesile başlanacaktır. reye herkes gelebilir. çenin öbür ucunda sarıklı varlı iri boy bir adam Da eze de olduğu kisvesini muhafaza edebi! irleri bir malt geçirip orta katta temizc& odaya aldılar, Burası b bir ev olmaktan ziyade t© ye benziyor. Bütün du hadisler, Arabiyül'ibare Jö' larla kaplı idi. Sanki o PÜĞ tün tekke olmak için yaln haryari'güzin eksikti. O buraya serili koyun, keçi P yi, ceylân derileri.. Çivilefğ İmiş teberler keşküller« * fik'tesbihler.. İçerileri kürsü yazılı sarı tasla hurdanlar, insan boyunca mi şamdanları, kudürüler © tün bu tekke eşyasında “5 lan kurs, ödağacı, anber Evin havasında girenleri # sarhoş eden bir ağırlık v4" (gm