24 Haziran 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

24 Haziran 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Ankara İstanbul muhtelitleri maçı Oyun beraberlikle neticelendi ANKARA, 23 ( gre ve kupası maç sü bugün binlerce seyirci huzurun da Anhara - İstanbul muhtelitle- ri arasında yapıldı. Saat 18 de İs tanbul ve sonra Ankara muhtelit- | leri sahaya çıktılar. Hakem Fethi Tahsin Bey idi. Her iki takım şa şekilde idi. Ankara: Kaleci Vasfi, müdafi, | A.) — Kon. | Razi ULA e YHAZIKAİ HARİCİ HABERLER | | Bir Çin , Muhtırası muahacimlerinin sağdan inkişaf e- | den kombine bir hücumu netice sinde merkeze gelen topu merkez | muhacimi durdurmadan çok şid- detli bir şüte tahvil atti. Ve top İstanbul kalesinin sağ köşesinden kurşun gibi içeriye girdi. 2 - 0 şa dip vaziyete giren Ankara muhte İiti bu gölden sonra artık hasımla rının hücumlarına karşı koymağa Emin, Halis, muavin, Bilâl, Hayri, | başladı. İstanbul takımından Şe- Rıdvan, muhacim, Selim, Ali Rıza | ref ile Eşrelin yeri değişmiş, Eş Sedat, Nevzat, Ihsan, ref sol açığa geçmişti İstanbul: Kaleci : Avni, - Hâs | dül 31 inci dakikada nü, Ruhi, - Samih, Sami, Süley. | verdi. man - Şeref, Eşref, Hakkı, Alâcd din, Niyazi. Parayı Ankara hazandı. İstan bulur güneş altında bıraktı. Saat iyi netice munda sol açık çok sıkı bir şütle ile İstanbul golunu yaptı. 5 dakika son ra konbine bir oyunla tekrar Ankarı Bu tebed- | Istanbul muhacimlerinin bir hücu | 18,10 maç başladı. Top bir az do lajtıktan sonra taça gitti. Ve bu- nu takiben Ankara lehine bir ser best vuruş verildi. Top ortada bir az dolaştıktan sonra Ankara kale sinin üstünden avt oldu. Pek canlı ve teknik bir oyun oynayan Anka ranın hücumları İstanbul kalesini tehdit ediyordu. Sekizinci dakikada | İstanbul kalesine odki olan bir höcemda serbest vuruşu inteç eden hatalı bir hareket oldur. Atılan serbest | vuruş hale önüne düştü. Ve Anka çamın sağ açığının müdahalesile | İstanbul kalesine gol oldu. Pek| çok alkışlanan bu gol İstanbalu harekete getirdi. Arka arkasına yapdan İstanbul höcumları müs- bet bir neticeye varmadı. On be: | pinci dakikadan itibaren Ankara- nın oyunu müessir olmağa başla: | mıştı. İstanbul bugün kendisinden | beklenen oyunu oynayamiyor ve | çok çalışan Ankara takımının hâ- kimiyeti altında kendisini müşkü- lâtla kurtarıyordu. 26 ıncı dakika | da İstanbal kalesine inen Ankara | esine inen İstanbullular kaleyi sı kıştırmağa başladılar. Sağ açığın or talayışını merkez muhacim kuvvetli bir şütle gole tahvil etti, Ve devre bu suretle bitti 10 dakika istirahattarı ük takan da mz önbedeilir Y rak sahaya çıktılar. Istanbul aş m renin ilk 10 dakikasında çok hızlı ve müessir oynadı. Bundan sonra Ankaralılar bir kaç tehlikeli hücum la İstanbul kalesini sarsıdılar ve 22 inci dakikada Ankara merkez muha. dimi kaleye çok kuvvetli bir şüt ha vale etti. o Top geriye çarparak geriye döndü. Bu esnada sağ açık | yetişerek golu yaptı. Oyun artık çok sür'atli cereyan e diyordu. Hava kararıyordu. Nihayet | 36 cr dakiknda Istanbul takımı sağ | içi Alâeddinin ayağıyle üçüncü golu yaparak beraberliği temin etti. Ve maç bu suretle 3-3 beraberikle meti. eelendi Yarn İzmir takımı oynamazsa İs tanbul ve Ankara arasında bir re- vanş maçı yapılması muhtemeldir. Umumi müfettişlik teşkilâtı ne yapıyor? (Başı 1 inci ler var ki, mütemadiyen a. leyhimizde işliyorlar. Bu kava. linin büyük bir kısmında türk. | çeden başka bir dil ile konuşu- | İuyor. Yakın vakitlere kadar | buralarda aşiret ve tegallüp ha yatı hüküm sürüyordu. Ba & vilâyetlerde elin bu ret — hayatı “devam (oğiyor.| Ayni zamanda buralarda yal. nız bulrandan doğan bir yok- suzluk değil, öteden beri mev- cut olan bir fakrü zaruret hü. küm sürüyor. sahifede) İdari, içtimai çok sebeplerle, bu hav man zaman isyanlar de oldu. Eski idareler zamanında da o- | lur, fakat af ve müsamaha ile mukabele görürdü. Cümhuri- yet hükümeti böyle hareket e- demezdi. Şiddetli tedbir ve ha- rekötlerle her kıyamı söndürdü. Şimdi oralarda asayiş, iskân ve teskin politikası yapıyor. Hü. | kümet bu politikanm takip ve tatbikını, birinci umumi müfet tiş İbrahim Tali Beye tevdi et. miştir. Bu politika yolunda ne kadar muvaffak olunduğunu an lamak için eski hali bilmek ve yapılan işleri yerinde görmek şarttır. Siyasi cereyanlar, bu vi lâyetlerde artık mevzu ve taraf tar bulamıyor. Asayiş vaziyeti; bu havalinin şimdiye kadar id- rak etmediği bir dereceyi bul. muştur. Siyasi çeteler kalma- müşter, Bütün vukuat; âdi katil | ve hayvan hırsızlığına münha. sır kalmıştır. Halkın elindeki | silâhlar toplanmıştır. Tek koyu nu çalıman bir köylü; ağasın- dan, mütegallibelerden çekin- meyerek hükümete gelmekte, | şikâyetlerini dinletmektedir. İb rahim Tali Bey; aşağı yukarı ayni karakter ve şerait içinde bulunan bu havalideki bütün vi lâyetler halkı arasmda gerek devlet otoritesi namına, gerek sahsan derin bir saygı ile kar. sılanmış, namuslu ve insaflı bir insan olarak yüksek bir sevgi kazanmı İlâve etmeliyim ki, bütün bu yazılarımla bu havalide her sey olup bitti, yapılacak bir şey kalmadı, demek istemiyorum. Tetkik seyahatinde iken bura- lardan gazeteye yazdığım mek tuplarda müşahedelerimi, müta lealarımı yazmış ve bu havali- de daha neler yapılmak icap e- deceğini uzun uzadıya anlatma Ayni ihtiyaç, devam ediyor. Nihayet her nevi isla- hat, her şeyden evvel bol para- ya tevakkuf eder. Yalnız bura- ,İarı için bol para bulmak de. il İğil, en sıkı ihtiyaçlar için de para bulunamıyor. Umumi mü- fettişliğin tahsisatı meydanda- dır. Bu vesaitle, ondan bugün yaptığından fazlasını istemek insafsızlık olur. Siirt Meb'usu MAHMUT Gayri | Mübadiller (Başı 1 inci sahifede mühimmi, gayri müba izi tah sis edilen Yunanlı; etabli ve fira ri Rumlar emlâkinin bir an evvel tamamen tesbiti ile gayrimübadil lerin bonolarına mukabil ne ka- dar mal tahsisi edileceğinin anla sılmasıdır.. Aldığımız. malümata »emiyet, bütün bu mallar olunduktan sonra Ziraat Bankasına devrile hükümet ve ce miyetçe müntahap bir kaç zattan | mürekkep bir heyet marifetile bunların bir taraftan idare edile rek elde edilecek varidatın gayri mübadillere istihkakları nisbetin- de tevzii ve diğer taraftan bu em valin tasfiyesini arzu etmektedir. Ankara'ya gidecek heyet, met merkezinde bu me: kip ederek alacağı nı yete bildirecektir. Cemiyet te, bu noktada esaslı bir karar vermek için gayri mübadilleri tekrar fev- kalâde bir kongre halinde içtima- a davet edecek ve orada ittihaz olunacak mukarrerain göre faa- liyete geçecektir. IMançuri hükümetini tanımak meselesi İ CENEVRE,23 A A— Çinhe Cemiyeti akvam kâtibi umumi. İiğime 19 lar komitesi azasma tevdi edilmek üzere mahrem bir memoran | dom tevdi etmiştir. İ Bu memora , cemiyeti akvam fevkalâde mmecli nazarı dikka hususi komitesi a Japon İ parlâmentosunun Mançuri hüküme, tini tanıması meselesine celbetek: tedir. Zasının rini Memorandom, meclise Mançuride ki hiçbir emri vakin Lytton komis- yonu raporunu tetkik olunmadan ev | vel kabul edilemiyeceği prensipini | teyit etmesini meclisten istemekte. dir Bu memorandom, 19 lar komitesi ne iştirak eden azaya tevzi edilmiş | alp tanenlieiin omü gülzkü cntanek ear. | rüzmamesine konula, Müthiş Bir zelzele Bir şehrin yarısını | birdenbire i dalgalar bastırdı OTTAVA, 23. A. A— Dün saat | 8,06 dn (Mahalli saat) şiddetli bir zelzele hissedilmiştir. Merkezi, Ot tavadan 2.800 mil mesafede ve Me- xico civarmda olduğu tahmin olunu | sor. MEXİCO CİTY, 23. A. A—Cu | yatlan şehrinin büyük bir ksmı şid detli zelzelelerle müterafik ve kor- kunç bir tarzda yükselen sular tara fından yutulmuştur. İnsanca büyük telefat olmasından endişe edilmekte dir, Şimdiye kadar sular içinden 30 ceset çıkarılmıştır. Cenubi garbi sa- hilinin bütün imtidadınca pek mü him hasarat vukubulmuştur. İ Manranille de Tolina şehirleri de J ayni zamanda barekâlı arzsiyeden İ çok müteessir olmuştur. İ Tevhitten Sonra (Başı 1 inci sahifede) murların mikdarı tesbit edil! değildir. Şurası muhakkaktır ki | vazifesini yapan bir memurun a İ çıkta kalmasma imkân yoktur; çünkü her üç idareden vuku bu- lacak münhal vazifeler ve vazi- fesini ifadan âciz olanların yer- leri, hukuk ve vaziyetlerini da- ima göz önünde tuttuğumuz eh İliyetli memurlar için ziyadesile kâfi gelecektir, Hakiki vaziyet İte bundan ibarettir. Müskirat inhisarmın nakli ve vazifenin müştereken ifası bugünden iti- | baren başlamıştır. Tütün inhisa rinın tevhide dahil olmayan ma mulât ve fabrikalar, yaprak tü- tün, ziraat ve fen şubeleri ğu gibi kalmıştır. Keza Müski- Fat inhisarınm da ticaret ima- İst şubeleri aynen kalmıştır. Di ğer servisler her iki inhisarda Gayri mübadil bonolarının dün | Gatla şer burada satıl iş bulunmak: masının zaten mağdür olan gayri | mübadil kütlesinin ehemmiyetli zararım ve bir çoklarının bu yüz den perişan olmalarını mucip ol- duğundan kanunların imkân ve müsaadesi dahilinde buna da bir için de An- gidecek heyet lâzım ge- len teşebbüsatta bulunacaktır. Heyet, Hazinede bulunan © 62 bin küsur İngiliz — Lirasından bir mikt züne müsaade olunmasını da hü kümetten istirham edecektir Gayri mübadiller mehafilinden mız malümata göre, Takdi- ri Kıymet komisyonunda işlerin bati gitmesi ve be komisyonun da | devlet daireleri gibi, bütün gün çalışması hususunda hükümet nez dinde teşebbüsatta © bulunulması hakkında cemiyete müracaatlar vaki olmuştur. Heyeti idare, bu hususta lâzım gelen teşebbüsatta — İlan telefon h be günü muntai rı da temin edilmişti başka, cemiyet & merkezinde her gün reis ile 3 ve nihayet 2 azadın mürekkep bir komite sabahlı ak şam vazife başımda bulunarak eshabı mes işlerile | meşgul olmaktadır. Gayri mübadillerin müterakim bedelâli icareden Ziraat Bankası na mevdu olan mebaliğden istih kakları nisbetinde kendilerine tev m. ie orası, bunların istemen ın gayri mübadillere tev- | Rus - İran Muahedeleri İ MOSKOVA,23(A.A.) —Ka İ rahan ile İran Elçisi Pakervan, muhaceret, ticaret seyrisefaine da ir olarak 27 Teşrinievvel 931 de İ Tahranda imza edilmiş olan mu- kavelenin musaddak suretlerini teati etmişlerdir. Mukavele. mer'i İ yete girmiştir. İngiltere ile Mısır arasında telsiz telefon LONDRA, 23 (ALA) — İngilte ve ile Mısır arasında tesis edilmiş o- ç M, Baldırin'ni Musır Başvekili İsmail Sıtkı Paşa ile yapmış olduğu bir muhavere ile ga yet iyi şerait altında açılmıştır. ——————— — İ yaçlarını temine medar olacağı i- çin Ankara'ya gidecek heyet, bu hususta da teşebbüsatta buluna- caktır. Cemiyet heyeti idaresi, dünkü çtimamda, cemiyet işlerine dair matbuata yalnız reis İsmail Müş- tak B. tarafından malümat veril- Berlin cenup hükümet lerile uyuşamıyor l | Reisicümhurun bazı emirname.. lerini bile kale almıyorlar | se dahiliye nazırı, açık havada si. ye hazırları konferansı Almanya Dahiliye nazırı M. Von Gayfi riyasetinde toplanmı siyasi nümayiyle- | mirmame | re ait Riyaseti Cümhur sid Müzakerat, bir kaç vam etmiştir Müzakeratın hi manya Dahiliye nazırı mümessillerinden memleketlerin de ittihaz olunacak tedbirlerinAl k edil mesini rica etmiştir. Devletler mümessilleri, hükü- | metlerimin hattı hareketlerini pek yakında Almanyaya bildirecekle- | ri cevabını vermişlerdir. M. Von Gayl lehine ma- nidar bir mülâkat BERLİN, 23 (A.A.) — Mer. kez fırkası mehafili, dün M. Von Gayl'in fırkanın 3 mühim azasın dan mürelekep bir heyeti, müst cel işlerle meşgul olduğunu ileri sürerek kabul etmemesinden dolay infial izhar etmektedir. Mezkür mehafil, Nazi'lerle ya | pılan mülâkattan birkaç dakika sonra yapılan bu hareketin bir ha karet olduğu mütalcasındadırlar. Bu meselede Nazilere ka tisnai muamele yapılması, fırkasının her türlü metalibiti bü kümetin isafa msebur olduğu bir fırka mahiyetini iktisap etmiş bu- lunduğuna deli! addedilmektedir. Prusya diyetinde BERLİN, 23 A.A Prusya diyeti, Nazi'lerden Kerri 144 re ye karşı 197 rey ile diyet riyase- tine intihap etmiştir. Merkez fırkası müstenkif kal- muştar, Merkez fırkası müstenkif kal muştar. Emirnapisye rağmen MUŞ DARMSTİ pax? A.A. — Hes snat de-| ALİ devletler | yasi nümayişler icrasına müsaade den riyaseti cumhur emirnamesi ma bu kabil O mümayişlerin | Hesse arazisinde icrasını men'et- miştir. Hitler'in bir beyannamesi MÜNİH, 23 A.A. — Hitler, bir beyanname neşretmiştir. Mu- maileyh, bu beyannamesinde müf it milliyetperverler fırkasının fa- aliyetini tahdit edem ve merkez İ firkasınca da kabul edilmiş olan tedbirler dolayısile Nazi fırkası. nın, hattâ Prusya'da bile, merkez le koalisyon yapmağı kabul etmi- yeceğini beyan etmektedir. !I Berlin polisi, seferber İ halde BERLİN, 23 A.A. — Berlin po- lisi, polis müdü: miş olmasına rağmen Lustagarten de nümayiş yapmak isteyen ko- münistlerin bu hareketine mâni | olmak için seferber halde bulun- | maktadır. Breslau'da vahim aiöödetevi | BRESLAU, 23 A.A. — Dün ak- şam sasyonal sasyahistlerin bir nü | mayişi dolayısile bir takım arbe- | deler zuhur etmistir. Bu nümayiş | esnasında Hitler kıtaatı bir geçit İ yapacak idi. Komünistler mukabil bir nümayiş yapmak istediklerin- den polis müdahale ederek her i- ki nümayişi de men'etmiştir | Memnuiyete rağmen Hitlerciler le her maki ye rağmen nümayiş yap Jiasında bulunan komünist ler arasında arbedeler zuhur et- mistir, İki Hitler rağı teşkilâtı ri ağır suretti Komünist ile cumhuriyet bay. at mişlerdir. Polis de silâh istimalir | ne mecbur olmuştur. Birçok evlerin damlarıma çık- İ mış olan komünistler, polisin üze | rine ellerine geçen şeyleri atmış. lardır. 8 kişi bu müsademe esnasında ınmışlardır. ————————————— Liseler isteni. len talebeyi yetiştiremeyor (Başı Türk Edebiyatı tarihi müderrisi Köprülüzade Fuat B. dün bir mu- harririmize bu meseleye dair de- miştir ki Gl yeni randıman derecele, da hiç bir malümat sahibi tim. Umumi bir görüşle ve Galata- sarayı kast etmiyerek sadece şu nu söyleyebilirim ki, iselerimizin seviyesi yükselmektedir. — Hattâ ben, seneden seneye mahsus bir terakki eseri görüyorum. Yalnız şüphe yok ki bu ideal bir seviye değildi çoktur. Darülfünuna — giren İise mezunları arasında çok kıymeti gençler vardı yet az bilgili ve verim kabiliyeti noksan mezunlara da tesadüf e- diliyor. Vasati olarak tetkik olu- | nursa ben bugünkü seviyeden şah sen memnun olduğumu söyleyebi- atasaray lisesinin eski ve bakkın deği şit Bey ciddi bir tetkike ve uzun tecrübelere istinat ederek bugün- kü lise mezunlarının eski vet kabiliyetlerinin şayanı dikkat su- rette azaldığı kani Ahmet Reşit Bey, diyor ki: — Ortada bir vakıa var mezunları, yüksek tahsil için kâfi derecede hazrrlanmış değillerdir. Gengler, Darülfünuna * noksan bir irfan malzemesile geliyorlar ve bu yüzden kendilerini yetiştir- mek için bazan büyük müşkülât karşımda kalıyoruz. Yalnız Gala | İ tasaray değil bütün / liselerimiz İ zayıftır. Öyle seneler © oldu ki buraya İ Hukuku düvel dersi almağa gelen gençlere tarih ve coğrafya okut- mağa mecbur oldum. Tarih ve coğrafya, Hukuku düvelin istinat ettiği iki mühim bilgi | subesidir. Bunlarda zaif olan talebe Huku- ku düvel öğrenemez. Ben kendi hesabıma, den çıkan gençlerin, çok daha iyi çok daha kuvvetli ve bele çok di ha hazırlıklı yetişmesi kizumuna kaniim. Maamafih, bütün lise me zunları böyledir de demek istemi» yorum. İçlerinden pek mükemmel ye- tişmiş olanların vücudunu inkâr etmiyorum. Yalnız, umumi seviye kuvvetli değildir. Bu hususta Mahmut Beyefendi ile tamamen verafikirim * Noksanlar pek | hs | liseler. Muhafızgücü atlı- arı Edremitte EDREMİT, 23. A. A. — Muhafız gücü atlıları dün saat mit'e geldiler Atlı; zasında Edremit'ten tan grubu tarafından Burhani karşılandılar. Burada şereflerine bir çav siyafeti verilmiş, ziyafette bütün kaza erkâ- mi har bulunmuştur. Burada iki İ sant istirmhat edilerek Edremit'e ha | reket edilmiştir. Atlılar Edremit'e muvasaletlerinde Sporcular belediye ve Halk Fırkası erkâm büyük bir kalabalık tarafından hararetle istik İ bal edildiler. Kolordu kumandanı MuzafferB atlıları muvaffakiyetlerin den dolayi tebrik et Atlar İ şerefine askeri mahfelde bir çay zi yafeti verildi. Misafirler bugün bur rada istirahat edeceklerdir. Muhafızgücü | Bisikletçileri GAZİANTEP, 23 A. A.— Muha ücü bisikletçileri dün şebrimize geldiler. 20 kilometre mesafeden An tep gençleri, şehir mümessilleri ve İ süvari alayı zabitanı tarafından kar İ şılandılar. Kasabaya muvasaletlerin | de Sporcular ve halk tarafından ha raretle laçka Sporcular bu #abah Kilis'e hareket ettiler. Ve sa mimi bir surette teşyi edildiler Nev-York belediye reisi nasıl zengin olmuş ALBANY, 23 (Nev-york eya- | leti dahilinde), (A.A.) — Nev- york valisi M. Franklin Roosevelt mur komite tarafından Nev-york belediye reisi M. James Valker hakkında serdedilen ittihamatta, | müumaileyhin cevap vermesini era | retmiştir. ikat komitesi reisi, Bele- M. Walkerin vaz işğalde devam etmeğe gayrilâyik olduğunu bundan evvel beyan ey lemiş idi. sini Egypt'in altınları İz kurtarılıyor | İ BREST,23.A A — .Artiglie, E gyptin enkazı üzerine dönmüştür. Dalgıçlar 4 senelik fevkalbeşer me- | saiden sonra, birkaç milyon kıyme. binde olan ilk külçeleri çıkarmağa muvaffak olmuşlardır. Hava, müsait İ tir. Altınların çıkarılmasına devam e İ dilecek ve Artiglic, bilâhara Phymou | İller bir fener alayı yapacaklardır. İ ea döneceleğir. —DAKEKÂ Hakimler kanununi yapılan tadilât.. ——. Yeni kanun lâyıhası Mecli ruznamesine alınmıştır ANKARA, 23 (Telefon) — | tiş ve tahakkuk ile sabit &İ Hâkimler kanununa bazı mad. | rinci derece müstantiklef| deler ilâvesi ve kanunun 31 in- | hap encümeni kararile bir ci maddesinin tadili hakkında- | kullanılmamak üzere ki kanun lâyihası da ruznamc- | rinden affolunabileceklerdi ye alınmıştır. — Lâyihanın son| | Temyiz hâkimlerindeti şekline göre irtişa kanunu hük- | nin vazife ile alâkası © münce hâkim hakkında bir tah kikat sırasmda tevkife veya son tahkikatın açılmasma karar | verilmesi nüfuz ve itibarm do. kunan hallerden sayılacaktır. Bir yerde bekası memüriyetinin nüfus ve itibarına balel verme- | sinden dolayı iki defa tahvil e- dilmiş olup ta üçüncü defasında İ gene tahvili istilzam eden bu gi | İbi hallerde. bulunanlar hâkim. İ likten çıkarılacaktır. Kabiliyet- sizlikleri ame ij itibarile hizmetlerin. istifade olunamayacağı tef kısımdan dolayı hakkımds! bat icrası halinde müddelii milik vazifesi baş müd miye, ilk tahkikat ise vekili tarafından havale © cak reislerden birine ve kemesi temyiz ceza sad miyesine ait olacaktır. Bati deiumumi hakkıda eği Adliye tarafından havale olunu İ mumilik vazifesi lerden biri tarafından y#ğ caktır, İ kadar ağır hapis cezası | ye alınmıştır. | Ağır ceza mahkümları hari. çalışabilecekler ANKARA, 23 (Telefon) — Ceza kanununun mevkii meri. | yete vaz'ına dair olan kanunun dördüncü maddesine bir fıkra lâve dair olan kanun lâyi- hası ruznameye almmıştır. Bu lâyihaya göre yeni hapishane tesisatı ve teşkilâtı yapılmayan yerlerde hapis veya üç seneye zur görülmeyenler ve $i meslek veya bedeni kabili! hizmetlerinden fayda um lardan isteyenler geceleri pishanede geçirmek şar maruf ücretin üçte aşağı olmamak üzere ücrö lan âmme menfaatlerine ui işlerinde Adliye vekâleti sibile hükümetin nezareti da çalıştırılabilecektir. Bul met esnasında kaçanlar da geri kalan mahkümiyet detlerine asıl ceza müdd 6 da birinden üçte birine W müddet zam ile cezaları ç9l tılacaktır. ine kadar ağır hapis cezasile mah- küm olup ta cezasınm yarısını ve üç seneden yukarı on seneye mah- kümlarından cezasının üçte iki sini çeki lar hal ve siy- retleri i istihdamlarmda hapishane komisyonunca mah- Menafii umumiyeye müteailik| imtiyazlar kanunu ANKARA, 23 (Telefonla) — Menafii umumiyeye müte imtiyazat hakkındaki kanuna bazı maddeler tezyiline ve bu Ki nun bazı maddelerinin ilgasına dair olan kanun lâyihası ruz! ihanı aldığı son şekle göre müvazenei Wij yeye ve mülhak bütçelere dair ve mukavelenin akdi tari mevcut veya âtiyen ihdas edilecek olan herhangi bir vergi resim muafiyetini tazammun ve âtiyen bütçelerden tediyatı zam ederek verilmesine hükümetçe lüzum görülen imtiyaz # veleleri Meclisin tasdikına arzolunacaktır. Bulgar gazeteci ve artistleri ANKARA, 23 (Telefonla) — Bulgar gazetecileri ve artis” bu akşamki trenle İstanbula hareket ettiler. İstasyonda çok mi bir surette teşyi edildiler. Bulgar gazetecileri Ankarada dükleri hüsnü kabulden pek ziyade memnuniyet izhar el irler. Belediye kanununda bir tabil ANKARA, 23 (Telefonla) — Belediye kanununun 110 maddesinin altıncı bendinde yazılı “Avariz ve bâsılatı” tab Konya meb'usu Kâzım Beyin teklifi üzerine muhtelit encül şöyle tefsir etmiştir: Vakfı sahih mahiyetinde olmayıp A' namile veya muvazaattan mülk suretile hakiki ve hükmi $i uhdesine tapuca tevkil edilmiş veya edilmemiş gayrimenköli ile nukut olan bir çok avarızlar ve hâsılatının belediyelere int” li mânasını mutazamımındır. Takas usulü hakkındaki teklifimiz LA HAYE, 23 (A.A.) — Ticaret muahedelei tadil komğf nunda reis Dr. Nederbragt Türkiye ile takas mukaveleleri tevessül edilmesi hakkında Türk heyeti murahhasasındah bif “4 hf aldığını tebliğ etmiştir. Türkiye heyeti murahhasası tar dan tevdi edilen proje kendisile şifahen müzakere edilmiş ve © mandan beri alâkadar daireler tarafından tetkik edilmekte muştur. Aiman filosu, Dant- | Cemiyeti Akvaf” zig'e geliyor | dakiÇinm: VARŞOVA, 23 (AA) — Den-| hasının muhtıra” sag'm bildirildiğine göre Sehlesi CENEVRE, 23 (A.A.) 7 mindeki Alman zırhlısı ileT-190 z “e G-10 torpido muhripleri hareket- | miyeti Akvam nezdindeki ç | lerini 24 saat tecil ederek bu sabah | ralahan heyeti On yediler sine bir m saat 8,30 da Dantzig limanına mu muhtırada Cemiyeti vasant edeceklerdir. Bu gemiler, saat 17 ye doğru li: | yük meclisini yeni Mançur! mana girece kve pazartesi günü le zamanına kadar Dantzişde kala caklardır. : İstikbal ve nümayiş prop de Amiral, matbuat mümessiller kabul edecek ve gece Çelik Miğfi meti ve Japon parlemeni?” bu hükümeti tanmak husuf” ki kararı hakkında her harfi vaziyet almasının Lytton K nunun raporunun Böyük tarafından tetkik edileceği Wg olunması isten