30 Haziran 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

30 Haziran 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Meclis müzakeratı Hava mensuplarına verilecek tazminat hak. kındaki kanun kabul edildi ANKARA, 29 A.A. — Büyük Millet Meclisi bugün Reis Vekili Refet Beyin riyasetinde | topla: maştır. 1926 senesi umumi masarıfatı. na ait hesabı kat'i ile tahlisiye u- mum müdürlüğünün 929 ve Yeten bul Darülfünununun 1929 senesi hesabı kat'ileri hakkındaki maz- batalarım müzakeresi tehir edile- rek hava sınıfı monsuplarma ve- Müstaceliyetle müzakere ve ka bül edilen bu kanuna göre tayya- lon rasıtı zabitle- rmancı ve balon m gedikli zabit ve gedikli küçük zabitlere de her ay | mabilmesi her altı ayda en az on beş saat uçuş yapılmasma bağlı- dır. Uçuş zammı altı aylıif uçuş de- virlerini fâsılasız ikmal (etmek bit ve gedikli küçük zabitlere ay- da yirmi lira tahsisat verilir. Uçu- | culara yalnız tekaüt maaşlarının hesaplarda nazarı itibare alın- mak üzere üçucu (olarak geçen her hizmet senesi için altı ay ilâ ve olunur. Herhangi bir emir ve vazife dolayısile uçuş yaparken gerek sukut ve gerek uçuşun yerde ve havada esbabı sairesi hasebiyle | lâl kalan her sınıf zabit ve ge- | abit ve gedikli küçük zabit ile asker memurlarının tekaüt ma aşları bir derece mafevk rütbe ve derece üzerinden ve neferden bas gedikliye (dahil) kadar olan te- kaüt maaşları ikinci mülâzım ma- aşına göre besap edilir. Yukarıdaki sebeplerle malül tayyare mühendisleri Ingiliz mahafilinde İng larının dün tahdidi teslihata m lik bir plânm ana | hatlarını ihzar etmiş oldukları ve bu plânın evvelce Cenevrede İngiliz heyeti tarafından serdedilen ve tesliha- | tm nevi veya miktar itibarile tah- | didi formülleri arasında bir uz- laşma zem teklifleri ihtiva eylemekte olduğu beyan edilmektedir. yetinden evvel Cenevrede bu plâ- nın esasını heyetlere © bildirmesi muhtemeldir. Dominyonlarla kon feranstaki mümessilleri vasıtasile lar hakkındak | de edecekler, Ücreti şehriye veya yevmiyeli vil tayyare mühendisleriyle sivil pi. İlot ve sivil makinistlerden vazife es hkâmından istifa | şartiyle her iki senede bir ve ——. İ nasmda gerek sukutun ve gerek yer | li sene iptidasından itibaren yul rıda beyan olunan miktarların üç nisbetinde © artırılacaktır. ler, fotoğ- telsiz muhaböreci ve harita- cilara beher uçuş saati için üç li- ra tahsisat verilecektir. Bir saat- tan «z ve yarım saattan yukarı uçuşlar için bu miktarın yarısı ve- rilir. Gece uçuşlarında, meydan- lardaki uçuşlar için ayrıca üçer ve gece seyahatleri için de ayrıca heşer lira verilecektir. mektebi İrani bil- il uçurmak sure muallim uçuşlardı Blm ie devrei tedrisiye ni tep şehadeti iü alan ber ta Tebe başına 25 lira hesabiyle mec- mu talebesi miktarma göre yetiş- | tirme ikramiyesi (o verilir. Hava mektebi talebelerine uçuş talimle- rine başladıkları tarihten itibaren şehadetname tarihine kadar her ay 15 lira tahsisat verilecektir. Vazifelerindeki hizmet müdde- 8 10 seneye baliğ ol olduktan sonra uçuş vazifeninde devamı arzu et- miyen veya ucustan vali sıhbiyeleri icabı uçuştan men i lâzimgelen uçuclar hava kuvvet- leri yer hizmetlerine naklolunur- ır. Bu gibiler, hava © kuvvetleri | “hizmetinde bulundukları müddet- | çe rütbe maaşlarına (o zamimaten | makti tazminat veri ayda 30 lira ve nişancı bombardı mancı, balon nişancısı, gedikli za On üç kişi ile canlı kongre olur mu? Dün odalar kongresinde bu cansızlık meselesi görüşüldü.. İstanbul mıntakası Ticaret od. İarı kongresinin üçüncü (celsesi dün İzmit Odası murahhas Hüse- yin Bedreddin Beyin riyasetinde yapılmıştır. ne fazla, ne eksik tam 13 kişi vardı. Bundan sonra kongrenin tazimat telgraflarına Reinicümhur Hz. ve İktımat vekili Mustafa Şeref Bey nn ge len cenabi &« okundu. Bu ol Oda umum kâtibi Vehbi Beyin raporu müzakere edilecek- ti. Raportör Vehbi Bey | raporu hakkında izahat vermeği teklif etti, Buna Ticaret müdürü Muh- sin Bey cevap vererek, dedi ki: Efendim, kongrelerin cansız lığı mevzuu bahsolup dururken, raporların okunması hakkında ev- veles verilen karar (bozularak, daha can stkıcı bir hal hâsıl olma sn. Muhsin Bey hiç olmazsa rapor ların okunarak bir faaliyet e yord i takaları hakkında © Vehbi Beyin raporu okundu. Vehbi Bey raporunda, mmta- iy fevkinde ili zikretmekte ve bunların daha fazla inkişafı i- çin temennilerde bulunmakta ik Vehbi Bey bu meyanda İstanbul Ticaret ve Sanayi Odasının mınta ka odası haline ifrağmı ve böyle tanınmasını istiyordu. Encümen de raportörle hemfi- kir olduğunu bildirmekte ve bil hassa mıntaka nüfusunun arttırık ması noktasına ehemmiyet veril- mekte idi. Vehbi Bey rapordan sonra söz alarak, gelecek seneki kongrenin mevzuunün . şimdiden bilinmesinin münasip olacağını ve bu işi Tica- ret müdürünün yapması temen- 'ni etti. Muhsin Bey de cevap'ver- inde mek: | de ve havada esbabı sairesiyle has- talanarak tahtı tedaviye alınan veya | muayyen bir müddet için tebdili ha etmeleri sıhhiye — dairesince tas- ik edilenlerin ücret ve yev: yeleri hakkında 20 haziran 927 tarihli hendek la Bean üncü maddesi ahkâmı tatbik olunur. | Vaziteden uçuş yaparken kut ve gerek uçuşun yerde ve ha- | hizmetlerde istihdamları sıhhiye dai vesince tasdik edilenlerin sabit biz- | metlerde bulundukları müddetçe iten | t: ayı tecavüz etmemek şartiyle ret ve yevmiyeleri tamamen verilir. Hazerde ve seferde vazife ile uçuş İ esnasında düşen her sınıf zabit ve gedikli zabit ve gedikli küçük zabit ve küçük zabit ile askeri memurlar- İ dan şehit olanların maaşa müstahak İ ailesi efradına 9 uncu ma: ie sas dairesinde bir derece mafevk rütbe ve maaş üzerinden yetim maaşatı tahsis olunur. Bu suretle şe hit düşen zabit, gedikli zabit, gedik i zabit, küçük (zabit askeri memurlar ve efradı askeriye ile üc- reti şehriye veya yevmiyeli sivil tay yare mü leri ve sivil pilot sivil makinistlerin kanuni mirasçıla. rma irsi hisseleri (o nisbetinde tevzi | edilmek üzere bir defaya mahsus o- | larak başkaca iki bin beş yüz lira | Meclis yarın mü: lecektis | kongrenin canlılığını temin etmek Ticaret müdürünün elinde değil- dir. Bütün arkadaşların buna ça- luşması lâzımdır. Vehbi Bey tekrar söz alarak İstanbul iktisadi mıntakası hu- dutlarının raporda zikredilen $e- kilde, Bursa ve Bilecik de dahil edilerek tadilini teklif etti. Kongre heyeti umumiyesi de bunu tasvip etti. Bu suretle kongre hitam buldu. İşsizlik artıyor CENEVRE, 29. A. A.— Beynel- milel mesai bürosunun istatistikleri Fenlandiya ve Lehistan Müstesma olmak üzere dünyanın her tarafın. da işsizliğin vahim bir tekil almakta olduğunu göstermektedir. Fenlandi- ya ve Lehistan'da biraz salâh görül- müştür. İstatistiklerin rakamları, memle- ketler arasında mukayese icrasına yarıyacak mahiyette değildir, zira muhtelif memleketlerde istatistikle- rin tanzimine (sit usuller arasında ark vardır. Ancak bunları geçen se- 1931 temmuzda 4.211.000 işsiz varken 1932 temmu- zunda bu miktar 5.675307 e çık- maştar. İngilterede yine ayni 2.577.216 işsize mukabil işsiz vardır. Fransada 5.502. devre için 2.821.840 51000 e © mukabil 31 İtalyada — 700000 10327465; Çekoslovakya'da 94.000 e muka- | bil 482.000. | Her sene ilkbaharda işler biraz ar | tar ve işsizler miktarında | tenakuş görülürdü, bu sene bu mevsimin hiç mükabil | ti bu proje hakkında istisarede bu- İ lunması çok muhtemeldir. Fakat, | Cenevrede İngiliz mürnessilleri ile dominyonlar mümessilleri arasın- daki mütemadi temas dolayısile dominyonların bu projeye kolay- lıkla muvafakati, uhtemeldir. İngilizler de bir plâ hazırlayorlar İngiliz murahhası hafta nihaye dit tinde plânı heyetlere bildirecek! LONDRA, 29 A.A.— Bini | sından mesul yüksek zevat ile gö- | kümeti tarafından tanzim edilen i bulmağa matuf olan | Sir John Simon'un hafta niha- | Hoover projesi ve Fransa | CENEVRE, 29 A.A. — Fevka lâde bir hal zuhur etmiyecek olur sa M. Herriot bugün Cenevre'ye gelecektir. Orada Fransız heyeti fevkalâde bir içtima aktedecek ve ihtimal bilhasa Amerika'nın tah- didi teslihat teklifleri karşısmda alınacak vaziyeti tayin eyliyecek- tir, Harbiye nazırı M. Boncoar, bah riye nazırı M. Leygue, hava nazı- rı M. Painlev& müstemlekât na; merika'nın teklif» Bu zevat, Fransa'nm müdafam- Fransız Süfrajetleri Ayan meclisinde lisi dün tamamile hususi mahiyet- te bir celse aktetmiştir. Malüm olduğu veçhile âyan meclisi, bundan evvelki meb'usan meclisi tarafından kabul edilmiş | olan ve kadınlara intihap hakkını | bahşeden kanun lâyihasını reddet miş idi. i Mesele dün tekrar mevzuu bahsolmuştur. Süfrajetlerin nümayiş yapma- için mühim ih- âyanda hatip, M. Duplantier'dir. Mumai leyh, âyanın lâyihayı reddetme: ni İstemiş, İngilterenin bu hususta Fransa için bir misal olması lâzım | geldiğini söylemiştir. Hatip, Fe- t fırkası hakında şöyle de- miştir: Ben bu fırkanın bir kanape fır- kası olduğunu söyliyeceğim. Zira bütün azası kadmlara | hâstolan kanapede oturacaklardır. maileyh kadınların intihap mese- esine karşı alâkasızlık göstermek te olduklarını teyit etmiş ve dna, İ | İ nin iştirakile yapılmış | Curtis'in iddia © Mu- | eye iştiraki hukuku umu | miyemizi altüst edecektir.” demiş | tir. Kadınların rey vermekte ol- dukları memleketlerde de buhran ve alkolisme vardır. Orada da ço Ki tiştiril; dınların alabnin işi demagojisi erkek demago- jisi ile rekabete girişecektir. Ka» | dını tabiatin ve ananenin ona ver- | miş olduğu vazifesile baş başa bı- rakmız. M. Lacazes'ım o dünya'da 200, 000.000 kadının rey vermekte ol. duğunu ve yalnız 15.000.000 an sız kadınının rey vermemekte bulan | lan jeneral Dawes sinden anlaşılenı duğunu hatırlatan mukabelesin- den sonra müzakere perşembeye talik olunmuştur. — eme — Bir tecavüz BOMBAY 29 (A.A) — Fesli bir yahudiyi müslüman zanneden mecusilerden mürekkep bir halk kütlesi mumaileyhe taaruz etmiş- tir, Bugün şehirde umumiyetle sö- kün vardır. Raim- | bow tahtelbahir 200 bulunan bir tenezzüh vap sademe etmiştir. Tahtelbahrin hasaratı ebemmi- yaialir; Kakuk ömasili yöne | ru ciddi hasara uğramış ve yolcu | yan meclisi, 150 lar başka bir vapura nakledilmek üzere sağ salim karaya çıkarıl- İ Iât içinde olduğu söylemnektedir.Bu müerim bir sendikalist |, era mii | Amerika, tasarruf ICurtis'in ne işler ka- bir hatibin sözleri | rıştırdığını anlattı HARİCİ HABERLER n Siyamdaki Kıyam Kralın bir çok hu- kukunu tah- ile neticelendi BANGKOK, 29 A. ter Ajansından: Kral, | rüşmüşlerdir, ve mütalealarını he. | ve kendi uhdesinde bulunan mut- yete arzedeceklerdir. Bunun üzerine heyet Hoover tekliflerinin ne nisbet dahilinde nazarı dikkate almabileceğini ve Fransa tarafından kabul edilebi- | lecek nasıl umumi bir tahdidi & lihat mukavelenamesine dercedi- | lebileceğini araştıracaktır. Heyeti umumiye yarın CENEVRE, 29 A.A. — M. Hy- mans'ın rahatsızlığı hasebiyle bu- gün öğleden sonra akdi musam- | mem heyeti ümumiye içtimsı Cu- ma'ya tehir edilmiştir. Lehistan heyeti manevi Terki Teslihat komitesine matbuat saha amy iki sendin da meyi bark - satlik | SEE tesbitine ait olarak bir konferan- sın içliman daveti telkinatını ser- deylemiştir. 2 — Millet âyan meclisine 3 — Halik fırkası komitesine Adalet divanma devir ve tevdi edilen kanunu imzalamıştır. İ Kralın her bir hareket ve ka- rarnamesi muteber ve kanuni ola bilmek için Halk Forkası komitesi âzasından biri tarafından imza edilmiş ol millet tarafından inti- hap edilmiş âzadan terekküp ey- liyecektir. Kadınlar da şimdi reye sahip ol müşlardır. Hanedanm en nüfuzlu prenslerinden Puributra, | halen mevkuf bulunmaktadır. Prons Na risra ile Damrong, saraylarına ia- de olunmuşlardır. İsviçrenin bir muhtırası CENEVRE, 29 A.A. — Terki teslihat konferansı» nezdindeki İsviçre heyeti murahhasas hava teslihatının tenziline yardım et- | mek için müsbet teklifatta bulum- | muştur Bu teklifler, Fransız tezini tak. | , Musolini viye edebilecek mahiyettedir. İ i Diyor ki.. Çünkü, evvelâ bombardıman tayyarelerinin menedilmesini, sa- niyen sivil tayyarecilik için boy- nelmilel bir nizamname kabul e- dilmesini, bu tayyareciliğin keza- lik beynelmilel ve bilfarz Cemiye ti Akvamın yüksek nezareti pa vazını derpiş eylemektedir. Lindberg Mahkemede İtalya erazisini tevsi emelinde değildir İ. PARİS, 29 A.A. — Exelsior ga- zetesi muharrirl: Mussolini ile görüşmüştür. Muhar İ ir, evvelâ insan kütlelerini sevke den Mussolini'nin bir tasvirini yap makta ve müşarünileyhin ekseri- ya tebessüm ettiği ve hattâ bazen | gülmekte olduğumu yazmaktadır. Duçe, Fransızcayı mükemmel su- rette konuşmakta ve hattâ arasıra muvaffakiyetli tabirler bulmakta- der. Gazeteci, yeni İtalya'nın bariz tutu ne olacağı sui miştir. Duçe, tereddüde kapılmak sızın cevap vermiş ve saymıştır: FLEMİNGTON, 294.4. —| Lindberg mahkeme huzuruna çeh resi çok #akin ve zahiri | hiç bir heyecan göstermeksizin çıkmış ve uzun uzadıya şahadete bulu: rak kendisinin Cu al mü nasebet peyda ettiğini, mumailey- hin kaçakçılarla olan münasebeti hakkında kendisine vuku bulan mütemadi beyanatı ile çocuğu bul İ mak hususunda masıl ümit ika ey- İ lediğini izah etmiştir. yalnız üçüncü Napol- Lindberg, çocuğun kaçırılması | yon'unuza değil, büyük & Napol- nın kendi hizmetçilerinden biri- | yon'unuza da minnettarız. Çünkü olduğumu | 'da askeri hizmeti o tesis et- de söyle | ar ali da öğreteceğiz. M. Mussolini, bundan Roma'nın tarihini çizerek (şöyle miştir , NEVYORK, 29 A,A. — Wosh- ingn Post'un sahibi Mme Macle- | an'ın Lindbergh'in çocuğunu ana- una, babasına iade etmek vadin- de bulunarak kendisinden | 104 bin dolar koparmış olan eşhas a- leyhine icra ettirmiş olduğu taki- bat neticesinde müthiş bir ca: lâkki ve küçük Lindbergh mış addedilen Norman Whitaker isminde biri tevkif olunmuştur. ratorumuz, ©- üğrunda istih- silâh istimal etmelerini öğretmiş ve onları ta | Ruşva'ya kadar götürmüştür. Müşarünileyh, netice olarak de- mistir ki: Büyük harp, büyük bir milletin İ ortaya çıkmasını tacil etmiştir. Bugün, biz, İtalya'yı tevesüe İ haklı görüyoruz. Fakat bu, tevsii barsi, iktisadi bir hasında bir inşia'- a... Amerikada iflâslar | CHIKAGO, 29. A A — Chika-| gonun taahhütlerini - ifa edememek iztirarında kalan bankalarının adedi her gün bir miktar a artmiıkta- | der. Dün de Congres Trust Saving | Bank gişelerini uştar, i hani rik Bu bankadaki mevduat miktarı| 1,300,000 dolardır. cümhur komünist. meler ea mii) namzedinin tevkifi LOS ANGELES, 29, A. A.— Ce. , sm İtalya'nın arkasında Faşist fır- vardır. Faşisme hizmet edile ir. Fakat Faşism alet ittihaz ©- İ dilemez. den olan ve geçen hafta kasalarında ki mevduatı 95.000.000 dolara baliğ | bulunan Central Republic Bank and | mahiri Müttahide riyaseti cümhür | namzedi Villiam Foster olmak şüp- bankanın nazik vaziyeti ahiren mse- ! hesile tahtı tevkife alınmıştır. lisi idare reisliğine tayin edilmiş o- | iş Sadakat yemili bir beyanname- | iri DUBLIN, 29. A, A— Ayan meç Bir tiyatro yandı | çişi, ingiltere krulma sedakat yemi: İ nini ilga eden kanun lâyihasmı ka- e bul etmiştir. P.T. T. nazırı M. Conoliy, hükü- metin bu İâyihayı şimdiki şekli ile kabul etmiyeceğini ve fakat mabu- Trust Company'nin de keza müşki- ; komü: o 29. A. A.— Dün öi yü er Me ameliyatı, ya nan binadan çıkan muazzam çalsa | sütunları dolayisile | müşkil olmuş. | tur, İtfaiye efradı yen merkezine ancak ile yaklaşabilmiş | SA müstah etini; NN da enn ie ie) Bombay'da yeni gülmüş arbedeler Feliketin sebebi meçhuldür. | | BOMBAY, 29. A. A.— Bombayın şimalinde mecusilerle müskimanlar İ > yeniden bir takım arbede- ler olmuştur. Polis, kıyamcılar üze- rine ateş açmağa mecbur olmuş ve bunlardan birisi yaralanmıştır. Arbe- deler dolayısile de başkaca 10 kişi daha yaralanmıştır. Asayiş inde edilmiştir. Bu kargaşa kların zuhur etmiş olduğu yapıyor VAŞINGTON, 29 A.A. —AÂ- 75 milyon do lar miktarındaki milli tasarruflar kanun lâyihasını kabul et. | Kambiyo kanununa ilâ İ ANKARA, 29 (Telefonla) — Kambiyo kanunun İ maddesine bir fıkra ilâvesine dair lâyiha ruzmameyo, | Bu fıkraya nazaran Cümhuriyet Merkez Bankası, İ döviz mukabilinde avans para verememeleri kaydındi na tutulmaktadır, Ziraat ve baytar mektepi ANKARA, 29 (Telefonla) — Yüksek Ziraat ve Bâ tepleri hakkımdaki kanun lâyihası bütçe encümeninde İ mektedir. Bu lâyihaya göre mezkür enstitüler hükmi haiz müesseseler meyanına dahil olacaklardır. | Müfettişler hakkında bir & ANKARA, 29 (Telefonla) — Teftiş mıntakalari başka bir yerde olan ve muvakkaten Ankarsi İ tarılan mülkiye müfettişlerine ikamet yevmiyesile beri ken tazminatının da itası lâzım gelip gelmediği hakkı teklifini mutazammın hükümetin tezkeresi üzerine cümeni şu tefsir fıkrasını hazırlamıştır; “Mıntaka me kara haricinde bulunan müfettişler vazifeten olsa da rada bulundukları müddetçe ikamet yevmiyesine istib beslerler ve fakat muvakkat tazminat alamazlar. Emniyeti umumiye teşkil ANKARA, 29 (Telefonla) — Emniyeti Umumiye & dürlüğünün merkez teşkilâtı hakkında kanun lâyihası encümenlerde tetkikat icra edilmiş ve lâyiha ruznam mıştır. Mübadil ve harikzedelere rilen emlâkin veraset ver ANKARA, 29 (Telefonla) — Mübadil ve muhacif rikzedelere meccanen temlik fğfilen gayrimenkullerin ve intikal vergisine tabi olup olmayacakları hakkında | talebi üzerine bütçe encümeni istihkak mukabili olan t9 iskâne âdi haddi dahilinde bulunan temlikleri veraset w vergisine tabi olmamalarını lâzım geleceğini kararlaşi Kemalettin Sami Pş. iyili WEİMAR, 20 (A.A.) — Tehlikeli bir otomobil ka çirmiş olan Türkiye Büyük Elçisi Kemalettin Sami Paf men iadei âfiyet ederek hastahaneden çıkmıştır. Bir kt otelde istirahat edecektir. Italyan harp gemileri Korf ROMA, 29 (A.A.) — Amiral Moreno'nan kumanda! da olup Ouarto gemisi ile dört torpitodan mürekkep Brindizi'den hareket eden bahri bir fırka Korfo'ya vâsıl tur. Bu gemiler, buradan Karadenize gidecekler ve B manlarile İstanbulu” ziyaret edeceklerdir. | Mökedönüe Voyvodalarınd biri Hasköyde katledildi SOFYA,29 (A.A.) — (Balkan muhabiri mahsusumü riyor): Makedonya Voyvodalarından ve Perötukerof p kânından Angelof dün akşam Hasköyde katledilmiştir. | Gorof tevkif edildiği zaman zabıtaya bu katli Makedon! tesinin emriyle ika ettiğini söylemiş ve emri Sofyada bahçede kendisine iki rovelverle iki bin leva veren bir mensubundan telâkki ettiğini lâve etmiştr. Selim Sırrı Bey Prağa gü SOFYA, 29 (A.A.) — (Balkan muhabri mahsusum riyor) : Bir müddetten beri istirahat etmek üzere makta olan Maarif Vekâleti Başmüfettişlerinden Selim bu akşam Prağ'a hareket etmiştir. Mac Donald Londraya dönü LONDRA, 29 (A.A.) — M. Mac Donald, önümüzd tesi günü için zeplinde kendisine bir yer ayırtmıştır. 18 de Friedrichshafen'e gelecektir. M. Mac Donald, daki işlerin kendisinin balonda tutmuş olduğu mev Londraya dönmesine müsait olacağını ümit etmektedir. Tarihçilerin içtimaındaki nu lar radyo ile neşredilece ANKARA, 29 (A.A.) — 2 Temmuzdan 11 Temmuj devam etmek üzere Türk tarihi tetkik cemiyeti azaları, nun tarih müderris ve muallimleri, lise, muallim mektebi mektep tarih muallimlerinin iştirakile akdolunacak satı içtimaı her gün 9,30 - 12 ve 14,30 - 18 arasında kevinde açılacak, konferanslar radyo ile neşrolunacakt!! gün çalışma programı iki gün evvel radyo ile Ajans ile cektir, İlk güne ait çalışma proğrarüı şudur: 1 — Maarif Vekili Beyfendi tarafından açma nutku. 2 — Türk tarihi tetkik cemiyetinin bir azası ten evvel ve tarihin fecrinde) mevzuu üzerine koni 3 — Bu konferans hakkında İstanbul Darülfünunu m leri tarafından mütalea beyanı; 4 — Türk tarihi tetkik cemiyetinin bir azası ırk ve medeniyet tarihine umumi bir bakış mevzuu üz ferans). Bulgar ve Macar maliyesi atlas denizi CENEVRE, 29 A.A. — Cemiye PARIS, 29 A.A. — ti Akvam mali komitesi, Bulgaris | da Saint Nazsire desteği tan ve Macaristan mali vaziyet- | İnşa edilmekte olan leri hakkındaki tetkiklerine baş- | France Atlas denizi | lamiştar. | teşrinievvelde denize Bulgaristan bankası müşaviri | ve President Doumer M. Watteau ile mali o komitenin | caktır. Macaristan mümessili M. Tyler, Mezkür gemi, 1934 “President Dos! bu içtimada hazır bulunmuşlar. | lara doğru Havre » Ne9ğİ