16 Temmuz 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

16 Temmuz 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Yazan: Falih Rıfkı Yalula ional'in kapısı ö- nünde kırmızı esvaplı ve “sarı düğmeli iki şosörle karşılaş- tım. Gözlerimi © uğuşturuyo- rum: Bu artık 1930 Moskova'- sinm kuru ve isteksiz han de- değildir. Bu, Paris ve Berlin gibi büyük ( şehirlerin otellerinden biri Çünkü ben şimdi bir yeni zanaatin cihazları içindeyim. 1930 dan sonra Moskova'da İn turist diye bir kelime çıkmış- tur. Bunun Türkçesi seyyahcı- sanlar fotoğraf o makinelerini gümrükte bırakmağa (mecbur idiler. Moskova'nın başkaları- na göstermemeğe çalıştığı şey- ler fazla idi. Sokaklar bozuk, üstbaş eski ve yırtık, & yapılar yıkıktı. Bir atölyede o kırmızı su gibi akan (demiri, öbür atölyenin kapısından tam bir otomobil veya kamyon olarak çıkaran fabrikalar henüz kurul makta idi. Dinyeper barajı he- nüz bir beton iskeleti idi. İçeri ye giren burjuvanın gözü gibi objektifi de bozuk sokağa, eski esvaba ve yıkık yapıya saplana caktı. Memleketine döndüğü zaman, yıkanmış filmlerini ga- zete ve revülere dağıtacak ve hepsinin başında şu cümle bulu | nacaktı: — Lenin'in cennetini ruyorsunuz, işte! — Ya fabrikal Bıyığının altmdan gülüm- siyerek: ben sattım. Parasını halkın yi- yeceği etten, giyeceği kumaş- ısınacağı kömürden, çocu- ğuna vereceği sütten ödediler. Ne yapayım onlara ( acıdımsa brikamın yüzlerce amele- İ sini işsiz kalmaktan © kurtar. dım, Gerçi Moskova'da bir ame le devleti var. Fakat bu devlet şimdilik Rusya amelesi i Evet bir kaç makine de | lar, Sterling, Frank veya Merk la satarlar. Yeni o Rusya hiç bir şeyde dünyaya muhtaç ol- mamalıdır; iktisatça müstakil olmalıdır. Bu istiklâl | ancak büyük zanaatları Rusya içinde İ kurmakla imkânlaşabilir. Maki neler ise Avrupa ve Amerika- İ dadır. Rusya halkıma ölmiyecek ve donmıyacak kadar yiyecek İ ve giyecek verdikten (| sonra, geri ne kalmışsa dış pazarlar- | da satılacak, Valüta gelecek ve ancak bununla makineler alı- | macaktır. İ — Kapitalismin yerine lismin parası, kapi- makinesi, kaj lismin çalışma metotları ile a- tılmıştır. Seyyahcılık zanaatı inkişaf bulursa, Moskova'nın iki ana parolasına hizmet (edilmiş 0- lur; Valüta ve propaganda! Rusya dışarda o kadar fena tanınmamış olsaydı, belki içi ride görülenler birden bire fi- kirleri altüst etmiyecekti. Bu- rası bir cennet değilse de, ka- İ falarda yer eden kızıl cehenne- me benzer yeri de yoktur. Seyyahcılık zanaatının ba- şında bulunanlar Rusya hudut- larının her tarafından başlıyan kısa ve uzun seyahat devirleri İ tertip © etmişlerdir. Paranıza | göre her hangi bir devri inti- İ hap eder, hudut boyuna kadar | gelir ve orada İnturist'in adam larma teslim olursunuz. mobil, gezinti, otel, © şimendi- fer, artık hep bu müessese ta- rafından tanzim © olunacaktır. İstanbul gazetelerinde okudu- ğum bir ilâna göre meselâ bu | devirlerden 18 günlüğü, © 660 İ Türk Tirası kadar bir şeydir. | İsa da kolay bir sağmal değil- dir. Rusya'da müzeler, sa: Ote. | kuru. | lan sosyalist cemiyetinin temel | i Avrupa Amerikaya cephe mi alıyor? —— Amerikada tarzı telâkki böyle Sir Jhon Simon son itilâfın sadece Avru- pai bir itilâf olduğunu söyleyor anlaşılacağı üzre Almanaynın başlı ca alacaklıları arasındaki rabıtayi tanzime matuf ve binaenaleyh o hiç kimseye karşı tevcih edilmiş bulun- mamaktadır. VAŞINGIN, 15-A, A. — M. Hos âzasından M. Borach'a gön bir mektupta Avrupada akd olunan son itilâfı kabul etmiyeceği. ni, çünkü bunin Cerahiri Müttabi- | deye borçlu olanların müşterek bir | hareketlerinden ibaret bulunduğunu | söylemiş ve böyle olduğu takdirde berhangi bir hat hareketin tayini için Amerikan milleti üzerinde bir tazyik icrasına müsande etmek ni yetinde olmadığını ilâve eylemiştir M. Hoover, Cemabiri Müttahide- nin Lausanne itilâfları için fikrine müracaat edilmemiş olduğunu ve bu itibarla bu itilâflardan dolayi hicbir taahbüt altın girilmemiş bulundu Amerikan gazeteleri ne diyor? NEVYORK, 15. A. A. — Nev | York gazeteleri hiç beldlemedikleri bir zamanda açık bir siyaset ve mü- tekabil cari müsaadat esasına müs tenit Fransız aşmış olmaktan mütevellit hayretle rinden adeta kendi safdilliklerine gül | meğe mütemayi Nev York Times gazetesi, Fransa | e Büyük Beitanyazın son misaks i- İlân için muvafık gelen usul halkım da birbirlerile anlaşmalarının beyhu de olduğunu yazmaktadır. , Dostane itilfi takip eden anlaşma İ nin neden hüsnü kabul görmiyece ğini anlamayan Herald Tribun gaze tesi de mezkür itilâftan dolayi Ce mahiri Müttahidenin hayret etmesi için bir sebep olmadığını söylemek: | tedir Almanlarn göre BERLİN, 15 .A. A — Siyasi ma- İ hafi Fra İ nin halil | malümat istihsaline intizaren ihtiyat | kâr görünmektedirler. Ancak Lau- sanne'da meselelerin münaka- şasmı mümkün olduğu kadar reddet İ miş olan Franes'nın şinndi (İtimat lâfı) denilen itilâftan bu derece İ memnun olması hayreti mücip (ol İ muştur. Korrespondana diplomatik politik M. Hoover mu beyan ederek mektubuna niha- yet vermiştir. Sir Jhor Simon tavzih ediyor Burjuva, meraklı bir adam. | leri muvacehesinde Fransız de | lar ve istepler varsa da burjuva | eştir CENEVRE, 18. — Sir John Si- mon, beynelmilel matbuat mümessil Büyük Britanya emniyet itilâfının hariçte, hususile Vaşingtondaki tarzı tefsiri ne ait karışıklığı izaleye gayeret et hakkında temamen malümat sal olmadan beyanı rey . edemiyeceğini kaydettikten sonradır ki teşrilki me | saimiz bu itilâfmamenin bir kasmı çok gayri sarih olan âmelleri gerek Amerika'ya gerek Sovyet Rusyaya ve gerekse diğer devletlere karşı hiç HARİCİ HABERLER İngiliz itilâfile karşı- | “| Rusların gazetesi Almanyanın bu itilâfname | ğil, Almanya ve Amerika ame | Ya kırmızı esvaplı ve sarı düğ- asi izin çelişir; | meli şasör, bar, kabare, ca: Bu itilaf Sir John Simon'ün da| kaydetmiş olduğu veçhile Cemahiri İ Müttahideye olan borçlar meselesile bir veçhile mabinl bırakmaması içi bir kaydi itirazi dermeyan © etmeli yiz. Almanya bu kayıtlar dahilinde beynelmilel anlaşmaya tahkime Ver “Yalnız Bolşevizm değil, | bant, iyi lisan bilir alımlı ka- bü Rusya zanaatları da bir | dın hepsi lâzımdır. İnturist bü- İ tün burjuva dekorunu büyük 0- | tellerin içine kurmuştur. Vak- le Rus aristokratlarını ağlen- cn Moskova çingeneler, içle rinden eski hayatın o hasretini yül hayaldir. Her ikisi de milyon- ların ıztırabına malolmaktadır. Moskova birincisini söz ve sün gü ile hakikatleştirmeğe uğraş makta, fakat ikincisi için yağlı makine ve beton kullanmakta- dır. Hepsi yıkılıp de, o zamana kadar hiç olmaz- sa bizim fabrikalarımızın işle- mesine ve kazanmasına yardım edecektir.,, 1932 de Moskova başka tür lüdür : Artık buraya hem fo- toğraf, hem de seyyah girebi- lir, Gerçi üstbaş o kadar düzel miş değildir. Fakat halkın res- mini almak istiyenler, ayni fil. min içine her taraft. pan yeni ve büyük inşanın bir parçasının sokulmuş olduğunu göreceklerdir. Eski ve (yıkık bir yapıyı, arkasından dev gibi bakan yeni ve büyük bir yapı- nın manzarasından kurtararak çekmek zorlaşmıştır. 1930 da Moskova'nın şurasında bura. sında kaynıyan zift, o şimdi üç buçuk milyonluk şehrin içinde ve dışında, caddeler, yollar ve meydanlar olarak donmüştur. Seyyah Moskova'ya Valüta getirecek ve geri döndüğü za man vatandaşlarma ya dünya- nın en büyük barajının, veya Harkof traktör fabrikasındaki dünyanın en büyük iş zincirinin resimlerini gösterecektir. 1932 Moskovası 1930 Mos- kova'smdan belki daha fazla burjuvadan nefret eder: Fakat | ondan Valüta sağar, Zehri akı- tılıp de: şe Yarayan yılan, bir kıymettir. Valüta, bu kelimenin güzel liğini, genişliğini ve derinliğini Moskova'ya gitmemiş olanlar anlıyamaz. Ruble para değil. dir; Raspiskadır. Moskova a- melesine ruble verilebilir; çün- ü amele Rusya (o mallarından kendi O kooperatifine ne ayrıl- mışsa, onun içinden (hissesini ruble ile alabilir; devlete oda- sinin kirasını ruble ile verebi- lir. Fakat Almanya ve Ameri- ya, kendi makinelerini, Rus ko- operatiflerinde karaekmeğe çev rilebilir bir vesika ile değil, her hangi bir bankada altıma çevri- Jebilir başka bir vesika ile, Do gidecekse | alınmıştır. Bir tarafta çürüyüp ölmeğe mahküm eski bir ç İlk başkonsolosu iyi bir metr. dotel olabilir. Saraylarda, yaşa İmıya alışan bir jeneral | karısı otel katının yataklarına ve temizliğine pek İyi bakabilir. Musika takımla. notası verilmek (imkânı v dır. Garip tezat: Her © şehirde büyük halk dalgaları ile çevri- len bu otellerin içinde ne var- sa, hepsi, ya tiyatro sahnelerin hücum olunan, gülünen ve kızı lan şeylerdir. Burjuvanın hos- landığı bu dekor, O sokakta ve tiyatroda halka eski rejim düş İmanlığı o verilmek için tahta- İ dan, bezden ve mankenden sah İtesi ve taklidi, otellerin içinde İise Valüta almak için sahicisi yapılarak kullanılmaktadır. Leningrad'daki Astorya o- teli, hiç bir Berlin oteline has- ret çektirmez. Orada da İ bar iskemlesine kurulur, en Avrupa içkilerinden karıştırıl. mış kokteyl istiyebilirsiniz; ve ya gece yarısı, çılgın bir. caz- in güzel bir iniz. İ Kapının eşiğindeki sokak, o s0 | kağın bütün ıztırapları ve mah rumiyetleri, size, iki üç (o veya beş günde varılır Avrupa şehir leri kadar uzaklaşmıştır. Otel, şimdi o Rusya'da han olmaktan çıkıp, burjuvanın ak üstü başmı ve ayaklarını | içinde topladığı kabuk olmuş- İ tur, Eski aristokratların Rusya. dan çıkmış olanlarının Avrupa | ve Amerika otellerinde, İokan- talarında ve barlarında garson- huk, Kapıcılık, metrdotelli ya çalgıcılık ettikle, Bunlardan içerde kalmış olan. lar şimdi ayni “hizmeti gör. mektedirler. Paraat ve iradı &- binden alınan aristokratın haki stmıyan kadınlar hep hizmete | banyolarına, | İlkakinda yapmış ol İrma bir kaç Fokstrot ve tango | hiçbir suretle alikadar olmamakta | ve A inde bulunduğu müşkilâi | ve tanzimi için ya pılmmnş, Avrupai bir itil†sailles muahedenamesiyle diğer ve- İ aaikten çikan ihtilâfların hallini tes | bile ve ademi itimat ve mütekabilen | mahiyetini haiz bulunmaktadır tecerrüt havasını izale için müşterek | Dostane ililif kısmına gelince, bu | mesaj sarfma müsait tekmil teşeb. vesika diğerinden temamen ayrı ve | büslerden dolayı izharı meserret &- Sir John Si non'un beyanatından da | decektir. ————— ———ğ—ğ—ğ—ğ— — — Belçika meb'usan — Neden meclisinde | BRÜKSEL, 1S (A.A.) — Fron | Bozuşmuşlar? #iste bir meb'usun kanun esasının | meclis tarafından tekrar tetkiki | a — | ğu talep ta- |yaz b makabil gürülülse sebep o Bir Uruguay kruva-| muş ve frontiste meb'ulardan De zörüne nezaketsizce muamele edilmiş backes'ın mu ten tart ve ihracı nı İntaç etmiştir . BUENOS AİRES, 1S.A A.— Tanca'da grev TANCA, 15 (A-A.) — Bina | M İ re, Uraguny meb'usan meclisi, Ar. | kânı harbiyei umumiye reisi ile ter- rüşeceklerdir. lontevideodan gelen haberlere gö- | de veya sokak karikatürlerinde | i | ran pijamasımı İ inşaat ameleleri, 3 haftadan veri İ grev yapmakta fakat, yerli amele | mesaiye devam etmektedir. Evvel ki gece yapılmakta olan bir bü- | yük binada bir bomba ir İ| er. Hasarat tamamen maddidir. ki kadrosu bu olduğuna bük | İ metmek lâzımgelir. İri boylu Grandük Nikola sağ olsaydı, İnturist müessesesinin ona iyi İbir konturatla bir kapıcılık tek lif edeceğine şüphe yoktu. Ça İrrm henüz yatağı üstünde du- | Kremlin hazne | Moskova'ya burjuvaların İ adedini arttıran kıymetlerden | biri de Kapıcı Grandük olacak b. O da Leningrad'da taç de- ğilse de, sokaktaki ucuz, silik | cinsine hiç benzemiyen kenarı parlak, çuhası iyi dokunmuş bir kasket giymiş olacaktı, Lenin'i Moskova'dan koğ-| mağa çalışan jeneral (o Veran- | | gel'in akrabalarından biri, şim di, kardeşini ve ordularını de- İ nize döken ihtilâlci — zabitleri bir otelin lokantası | kapısında selâmlamakta ve sofra plânını uzatarak yerinin neresi olduğu- | nu anlatmaktadır. İnturist yalnız bir türlü de- İ ğil, iki türlü bir t tır. Pa i lace'lardan iğrenen ii i İkâr, yalnız Leningrad'ın zen- | gin otellerinin bir | köşesinde, | tabiat kadar ilhamlı bir çerçive | ine girmiş olur. Falih İ iş < örmek için jantinle kat'i münasebeti tasvip et- miştir, Maamafih, birçok gruplar bu | kararı mahza yatanperverlikleri ha: sebile tasvip etmişler, fakat ittihaz edilen tedbirlerin acuiane olduğu ka | naatini izhar eylemişlerdir. Uraguay menabiinden verilen ha- berlere nazaran, hâdise bir Uraguny | kruvazöı Buenos Aires limanın | da bulunduğu (sıralarda mezkür harp gemisine tatbik edilen ve zabi- | tan için nezaketsizce olan bir taras- sut ve nezaret keyfiyetinden tevel- lüt etmiş bulunmaktadır İ Buna mukabil Arjantinden gelen malümatta da mezeketsizce hareket ve itimatsızlık gösterilmemiş bulun. İ duğu söylenilmektedir. BUENOS. AİRES, 15 (A.A) — Bir çok ecnebi Amerikalı diplo- matlar Arjantin ile Uraguay ara | sında vuku bulacak hâdisenin ka | in tavassut teklifinde İtalyada tevkifat ROMA, 15 (A.A.) — Gogizin da gizli surette intilâk edici mad | deler ticareti yapmakta olan üç kişi tevkif edilmiştir. İrlanda meb'usan meclisinde DUBLEN, 15 (A. — Meb usan meclisi, celselerini talik et- | İ meden evvel yarın kat'iyyetle ka | bul ve tasvip edilmesi ihtimal da- hilinde bulunan kanun lâyihasını zartesi günü âyan meclisine derilecektir. Bu kanun projesinin imali bir proje olması hasebile â- yan meclisi tadil teklifinde bulu- amıyacaktır. | Amerikada | İşsizlik Kongre azası ile Hoover arasında ihtilâf var VAŞINGTON, 15 K(A.A.) — Amerikan kongresi âzasile M. Hoover, işsizliğe çaresaz olmak ü zere tanzim edilen kanun lâyiha ettiği maddeler hak enüz mutabrk kalmamış. M. Hoover, mali İ tarafından yapılan / ikrazat için | her türlü neşriyatın icrasmı der: | piş eden maddeye muarız bulun. maktadır. ihya birli dün akşam edilmiş bulunan lehinde yeniden rey vermiştir. — | İ © Ayni kanun lâyihası hakkında | müşaverede bulunan & meb'usan ve âyan meclisleri omümessilleri | bu nokta müstesna olmak İ men parlâmento tatillerinin cu- martesi günü başlayabileceğini | ümit etmektedir. | VAŞINGTON, 15 (A.A.) — Ayan meelisi,işsizliğin giderilel mesine dair bulunan kanun lâ; hasında mali ihya birliğinin ikra. zatına ait neşriyatın icrasını der- piş eyleyen muaddel madde İe hinde rey verecek olursa, M, Hoo- ver, yine bu maddeye muarız | kalmakta rar edecek ve tasdik etmiyecektir . Yeni teklifi | Teslihat bahsinde asgari bir İ talepte bulundular CENEVRE, 15. A.A. — yet mubtevi bir vesika tevdi etmiş ve bu talepler kabul edilmedikçe hiçbir su reti halli tasvip edemiyeceğini bildir miştir, | Mezkür heyeti murahhasi, konfe- İ rans riyaset divanından ber iki içti- | | ma devresi arasında mubtelif sanuf- lara mensup harp gemileri teslihm- tından ceman yüzde 33 1/3 nisbetin de tenzilât icrasını istihdaf eden a- meli teklifler tanzim ve serdetmesi- ni talep eylemektedir. PARİS, 15. A. A— M. Herriot ve milli müdafan pazırları yüksek ikinci reisi ve ordu er- | harp meelii ki teşlihat konferansı umami komis yonunun gelecek hafta tetkik edece ği karar projesi hakkında görüşmüş | lerdir. M. Herriot ile M. Boncour, pa: | zar günü akşamı Cenevreye hareket | edecekler ve pazrrtesi sabahı orada ki İngiliz heyeti murahhasası ile gö M. de Valera Lon- draya gidiyor DUBLEN, 15 (A.A) —M. Mac Döonald'ın İrlanda mesai fır liderlerinden Mister Norton i olan bir mül mevcut ihti için Lonndrayı ziyaret et- mesi hususunda M. Mac Donald | tarafından yapılan daveti kabul | etmiştir. Dün akşam Dublen'den ayrıl- mış bulunan M. de Valera'nın bu akşam İrlandaya muvasaletine in izar olunmaktadır. Yeni Şili hüküme- nin bir talebi ları bütün ecnebi lere tevdi eylemiştir. Groenland meselesi KOPENHANG, 18 (A.A) — Kabine meselesi şarki Groen- land'ın Norveç tarafından işgali- ni La Haye mahkemesi nezdinde protesto etmeye karar vermiştir. | Brezilyada kıyam RİO DE JANEİRO, 15 (A.A.) — Eyaletler tarafından takviye İ edilen bülcümet, kıyamı bastır- mak için bütün kıtantı tahşit et- miştir. Dahili bir harbe mani olmak maksadile sarfedilen gayretlerin bir mütareke ile neticelendiği şa yiaları deveran etmektedir. Bir yol kaza | cümhur Dumer'in kati | şehirlerinde bir çok komünistlerin evlerinde Zonguldaklıların Yalova seyahatı ZONGULDAK, 15 (Milliyet) — Sevgili Gazimize &i zimat ve ubudiyet etmek üzere Bursa vapurile on gü: ra kılınacak Yalova seyahatine iştirak edecek 400 Ankara mensucat fabrikasının bir kumaşından yeknesak & elbise giymiş olacaklardır. Gorguloff'un talebi reddedi PARIS, 15 (A.A.) — Seine cinayet mahkemesi reisi Gorguloff'un kuvvei akliyesinin * ın muayenesi hakkında müdafaa vekilleri tarafında rilen istidayı reddetmiştir. Ukranya ittihadı konferansın M. Molotof'un irat ettiği nut MOSKOVA, 15. A. A, — Matbuat Ukranya ittihadı konfeti da M. Molotof tarafından irat edilen nutkun metnini neşretii eler. M. Molotof tamamen iktisadi ve zirai inkişafa munhasır olaf feransın ehemmiyetinden bahsettikten sonra zimamdarların de büyük dikkatini celbeden sanayi sahasındaki terakkiyatı K& miştir. M. Molotof, ilkbahar, zeriyatının bilânçosunu yaparak buğdaj| riyatının beşte dördünden fazlası Kolkozlar tarafından temin # ğini, şeker pancarı zeriyatının iki defa tezayüt ettiğini, iki s€f Ukranyada pamuk ser'iyatına tevessül edildiğini ve bu zer'iyati ha şimdiden 200 bin hektar yani inkılâptan evvelki Türkistan zer'iyatmın üçte birine baliğ olduğunu beyan etmişti M. Molotof demiştir ki muntai ve bilhassa merkezi Volga, garbi Siberya ve Kazakistan kural “ Geçen sene zarfında bazı müteessir olmuştur. Hükümet bu mmtakalara yardım etmişti .Belçika 'da komünistlik vesali BRÜKSEL, 15 (A.A.) — Zabıtai adliye Brüksel ve taharriyat yaf ve müteaddit vesikalar ele geçirmiştir. Ankarada kuduz Ankarada çocuk hastanesi açılacak | bahçesi ANKARA, 15 (Telefon) ANKARA 15 (T: rkezinde kuduz vak” | nişehirde yeni | açılan ün mesaiye rağmen görülmesi üzerine Ankara belediyesi, bir mücadele proğramı hazırlamış ve derhal faaliyete geçmiştir. Bu cümleden olmak üzere hayvan sağlık zabı- | lal ahmer tarafından bi cuk bahçesi yapılacaktır. Hilâliahmer şehre yapacağı kıymet tası komisyonu, toplanarak bazı mühim kararlar ittihaz etmiştir. Belediye riyaseti, bu kararları a- haliye ilân etmektedir. yardımdan dolayı diye meclisi toplandığı vakif, arsa parçasının cemiyete ti rü edilmesi bazı meelis âzali İ miştir. Bu müessese, sıhhat en rafından teklif olunacaktır. Gayrimübadille: Ankarada ANKARA, 15 — Gayri mül ler cemiyetinin Ankaraya ği beyet, burada cemiyet kip etmektedir. Gayri müb sit bonoların kıymetlendirilmesi maliye vekâleti tarafından tedbirlerin en mühimmi muhtelif yerlerinde | ayni zan emlâk müzayedesini yaptırtmak, bu suretle bir çok yerlerden bu miyede mütehassıs hekim tarafın | noları araştırarak (dolayısile dan evlerde yaş , Kkrymetlendirmektir. | Bü cümleden oknak üzere Zonguldakta beton İ i Sasun, Mersin, Adana, Kak 4 li, Edremit ,Tekirdağı, Ayvı iskele İzmirde geniş mikyastz eenlikk ZONGULDAK, 15, (Milliyet) — | zayedesine başlanacaktır. İstanb Zonguldak Hmanmda belediye ta | da gayrı mübadiller hesabına Evlerde köpek besleyenler, kö | peklerini mutlaka belediyeye gö | türerek mumara ve maske al ğa ve bu suretle tescil edilen kö- pekler 15 eylüle kadar ev dahi: linde veya bahçede bağlı bulun- durulacaktır. Bağlı olduğu halde | sokakta gezdirildiği ve bahçe da | hilinde bağsız görülen köpekler, itlâf edilecektir. Diğer taraftan Sıhhiye vekâleti de Ankarada bir | kuduz müessesi açmağa karar ver | ki rafından inşasına karar verilen be ton iskele ihale ediliyor rın satışa çıkarılmaz miştir itakarrür Dünkü spor hareketleri (Başı 1 inci sahifede) şütler atıyorlar. Şerefin yerinde bir şütünü Ankara kalecisi tuttu. Bizim mubtelitin oyunu sadra şi- fa verecek bir tarzda ceroyan et miyor. Bilhassa sağ tarafı çok ak uyor. Alâettin ve Leblebi Mehmet bugün fena bir oyun oynayorlar, Bu arada Zeki iyibir elan şüt çekti, fakat top dire ie çarptı ve geri | geldi. Tekrar bir şüt. Yalnız bu sefer top avuta i. Ankaralılar bir akın yaptı" lar. Burhan iade etti. Ortadan Ze vaziyette — bulunan Şerefe bir top verdi o da durdurmadan sıkı bir şütle Ankara kal ci gölümüzü kaydetti vaziy. 2—0. Bu golün üzerine Ankaralılar iyi çalışmağa başladılar. Leblebi Mehmet çıktı yerine Hayati gir. di. Ankara güzel bir akın yaptı ve bu devre santrafor oynayan Ali Rıza güzel bir şüt çekti top direği yalayarak harice gitti Bundan sonra oyun mütevazin bir şekil arzetmeğe başladı. Ve bu maç ta 2—0 biti. Vefa - Beykoz Kadıköyünde mıntaka üçün eülüğü için Vefa ile Beykoz karşı laştılar. Vefalılar oyuna tam bir hâkimiyetle başladılar ve böyle biterek maçı 9—0 kazandılar. Eskrim maçları BORDEAUX, 15 (A.A.) —I- ki otobüs arasında çarpışma olmuştur. Dört kişi ölmüş, 15 ka- * dar kimse yaralanmıştır. Geçen perşembe akşamından beri devam eden eskrim mıntaka b i bala Gimeli AE. dıköydeki Fenerbahçe yapıldı. Bu müsabakalar ilk dört galibi tanbul takımı namı altında yapıl olan Türkiye birinciliklerine iş edeceklerdir. Dün altı çift Bunların aldıkları teknik şunlardır: Birinci: Rıza Vefa-i İkinci: Orhan Beşiktaştan. Üçüncü: Cihat Beşiktaştan Dördüncü: Nihat Beşiktaştan Hanmmlardan: Birinci Suat Hanım Beşikti Ikinci Neriman H. Beşiktaşta Tevzii mükâfat Dün mntakanın 1931 - 1932 iile verilmiştir. İstanbulspor şilt ve şampiyo almıştar. Süleymaniye: İkinci takımlar #f pasını almıştır. Eyüp: İkinci küme kupasını almıştır Vefa-Kumkapt: Miğtakenmn $ İ rep birinciliği kupasını almıştır. lAnhara güreş birineilikli ANKARA, 15 (A.A) — B icra edilen 832 mıntaka güreş cilikleri müsabakasına 50