30 Temmuz 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

30 Temmuz 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Es Laslizi EE Başvekil Paşa nutkunu söylerken ABSE İtEIR sonra istikbale gelenler Başvekili vapurdan çıktıktan Paşanın nulku dinlenirken ait fotograf muhabirimizin tesbit ettiği Gazi Hz. nin heykelleri açılmazdan evvel ve açıldıktan sonra Başvekil bekleniyor arşamba günü elli bın Kışının nuzurie Icra cailen azi Hazretlerinin Izmirdeki heykellerinin küşat resmine ov. intıbalar Belediye relsi Behçet Salih B. nutuk irat ederken İsmet Pş, Geldi (Başı 1 inci sahitede) Beyler vapurdan inmişlerdi İsmet Paşa Hazretleri, istikbar W gelenlerin birer birer ellerini sıktıktan sonra, kendilerine Da ı iltifat etmişler ve rofaka rinde Tevfik Rüştü, Şükrü Kaya Vali Muhiddin, Seyrisefajn umum müdürü Sadullah Başvekâlet kar lemi mahsus müdürü Vedit, Dehi- Biye kalemi mahsus müdürü Elk rem, Hariciye kalemi © mahsus mü- dürü Refik Amir Beyler bukundu» ğu halde rıhtımda hazır bulunan Sakarya motörüne binmişlerdir. Motör biraz sonra | halkın alkışla rı arasında Dolmabahçe sara! müteveccihen hareket etmiştir. Sakarya motörü Dolmabahçe rıhtımma vasıl olunca Kâzım Pa- şa, İsmet Paşa Hazretlerine ederek ayrılmışlar ve İsmet Paşa da Kâzım Paşayı sütaym rıhtımı na kadar teşyi etmişlerdir. Motör Dolmabahçeden hareketle Heybe li adaya gitmiş ve İsmet Paşa Haz retleri biraderleri Hasan Rıza Be yin köşklerinde iki sant İstirahat ettikten sonra Akşamı Yalovaya itmişlerdir. *“Yalovaya hareketten evvel Ser karya motörü Heybeliada rıhtımı na yanaşmıştır. Heybeliada deniz Tisosi bahçesinde futbol oynamak- ta olan bazı talebe | İsmet Paşa Hazretlerinin teşriflerini görünce hemen oyunu tatil ederek motö- rün etrafını ihata etmişlerdir. Mo törün kamarasında oturmakta o- lan İsmet Paşa Hazretleri hemen dışarıya çıkmrak: — Nasrlarnız çocuklar? Hitabile iltifat etmişler ve “İyi yiz Paşam!” cevabınr almışlardır. belinda rıhtımda | bira- Beyle mah. ailesi İsmet Pas | şa Hazretlerine intizar etmekte idiler. İsmet Paşa Hazretleri İs gelenlerle birlikte bir ara inerek Hasan Rıza Beyin köşküne gitmişlerdir. İsmet Paşa Hazretlerinin köşk te kaldıkları müddetçe Tevfik Rüştü ve Şükrü Kaya Beylerle Vali Muhiddin ve Sadullah Bey- ler bir müddet rıhtımda bulunan bir gazinoda istirahat etmişlerdir. Bu sırada Heybelindada bulun- makta olan Milli müdafaa Veki- ii Zeki Bey de kendilerine ilki. bak etmiştir. Vekiller bir müddet gazinoda kaldıktan sonra araba ile bir tur yapmışlardır. İsmet Paşa Hazretleri iki saat kadar biraderlerinin köşkünde kalarak iskeleye avdet: etmişler ve orada kendilerine intizarda bulunmakta olan o Tevfik Rüştü Bey, Şükrü Kaya ve Zekâi Bey. lerle birlikte Yalovaya gitmişler- dir. Bahri Başvekil Babada Halkevinde . Halkevi temsil heyeti verilen müsamerede tarafından Başvehil bekleniyor Başvekil belediye reisinin aulkunu dinlerken