10 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

10 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

| de pa ir OLİMPİYAT Zabala olimpiyat Rekoru yaptı Fransızlar kılıçta Olimpi- yat şampiyonu oldular LOS ANGELES, 8. A, A — Marathon yarışı. Birinci | gelen Za balanın zamanı: 2 saat 31 dakika; 36 saniye, (Olempiyat rekoru) Michelson, yedinci olmuştur. Ayni yarışın tasnif maba, (Çekoslovakya), sekizinci; |, (Japonya) , dokuzuncu (Tasnifin mabadi) Anderson (Danimarka), onuncu; Oldag (Ame rika) YI inci, (Ta da), 12 im (Mütemmim malümet) © Zabalanım 100 yarda gerisinde bu “lunan Ferris, son dönemeşte galibi 'ne yetişmek için müthiş bir gayret sarfetmiş ise de Zabala, yarışı par. lak bir surette ikmal etmiş ve Fer- Tiz rakibinin göstermiş olduğu bü. yük bir maharet karşısında fevkalâ de hayrete düşerek ağzı açık kalmış tr Briton, Tovanen ve Tsuda yarışın nihayetine doğru dermanlarının ke- sildiğini hissettiklerinden yarış sa |, basından makledilmelerine mecburi- yet hâsıl olmuştur. Maraton yarışı tasnifmabadi: Milen (Canada), 14 üncü, Debra- İe yn (Almanya), 185 inci, Begesi (Fransa) 16 mcı ve Tehacarelli (Âr e demin) 17 inci (Tasnifin mabadi) Cudvortb (Canada), 18 İnci, Sil- va (Brezilya), 19 uncu, Baros (Bre zilya), 20 inci, “ de ettikleri za manlar: Ferris, 2 sat, 3i dakika, 55 saniye, Tovanen, 232,12, (o Virght, l 232,42, Tsuda, 2,35,40, Kim, 2,37,28 LOS ANGELES, 8. A A.— « Eserim (klaç). Hekh Kuman i). Brieker (Cana ; Parnelli, 13 üncü Fransızlar $ sayıya karşı 10 sayı | e Armarkakları. mağllp etmişler. çdir 4 İtalyanlar, Bakiler 6 sayın karşı Lİ sayı ile yenmişler 5 — Fransa, Belçikaya 4 ize karşı 10 sayı ile galiptir. İtalyanlar Ame- rikalıları 6 sayıya karşı sayı ile yenmişlerdir. Fransızlar ile İtalyan İar iFnale kalmışlardır. Su w Macar takımı, Holivet topu. 8 Atletizm kulübü | takımımı yenmiş LOS ANGELES, 8. A. A. — > Yat müsabaks (8 metre boyundaki dyatlar) Charehili (Amerikan) in idaresin- den Angelita yatı, 2/3/3 de kazan muşta, Maitland'm idare (ettiği Santo Marin 2/6/30 da tar 6 metre boyundaki yatlar: Holm'un (İsveç) | binmiş olduğu yat, 1/33/2 de, Conan (Amerikan) mi Gnlant'r 1/36/3İ de, Janes (Cs- Paygray (Amerikan) m binmiş ol duğu Jubiter, 1/58/41 de gelmiştir. Malenberg, Kurland'ı. yenmiştir. ç Urban, Hirsehi'i mağlüp etmiş ve “mürasileyh yarah olduğu ilde çe kilmiştir. Brendol, Mizzola'yı yen- miştir. Ehri, Koakela'yı yenmiştir; Svenson, Grupplonni'yi 5 dakikada tuşla mağlüp etmiştir. Final — (Horos sikletler) der, şampiyon ilân edilmiştir. Sperling ile Kurland ikinci ve ü- güncü olmuşlardır. Orta sikletler: Kokkinen, şampiyon ilân edilmiş- tir. Foldeak ve Cadier ikinci ve ü- Biren- “güncü olmuşlardır. Ağır sikletler: Vestergren, şampiyonluğu kazan- mastar, rken ie Hirsebel ine ve öşün hekimi Eskrim kılıç son neticeler: Franan İtalyaya karşı kazanmış ol duğu 9/7 muzaHferiyetten sonra şampiyonluğu kazanmıştır. İtalya, ikinci, Amerika üçüncü ve Belçika dördüncüdür. LOS ANGELES, 8 A. A.— (Gayri resmi) son neticeler: Ameri “kn, 383 1/2 puvan, Fransa 149, İtal © ya, İE, Fenlandiya, 119, İsveç, 119, © Almanya, 106 1/2, İngiltere 85, Ja ponya, 57. Canada, 54, Avusturya, 36, Felemenk, 26, Lehistan, 25, Çe konlovakya, 24, k 23, Dani- marka 23, Maca 20, Arjan.- tün, 14, Avusturalya, 14, Cemubi A£ rika, 12, Belçika, 7, Yeni Zelanda,6 © Hetonya, 5, Filipin. 4, Brezilya, 1. 105 ANGELES, & A. A — Yüzme müsabakaları, Yüksekten dalma müsabakasını ka İmei Çal at Tündü Değener, 151,82 | Diğer müsabıklar: Philips, Essar, Kobayoshi, Amerikalılar. Mnciliği ve üçüncülüğü kazanmağı | muvaf- | fak olmuşlardır. Amerikalıların, ra- | | kipleri olan Canadalı Philips, Alma: yah Essar ve Japonyalı Kobayoshi nin heman heman imükemmel olan | sıçramalarına rağmen, son derece za rif olan usulleri sayesinde dalına r sabakalarını kazanacakları dha bi- dayeiten muhakkak görülüyordu LOS ANGELES, 8. A A.— Serbest ekzersizler. 103 puvan; 101 za e Puvan 3 Jim merika, Macaristan, Nalya Fenlandiya, Japon Ferdi ekzersizler .En ii ra ait tamnif Pelle (Macaristan), Mize (İsviçre) Lertora (İtalya) Yat müsabakaları (Monotip Lebrun Cansina (İspanya) Aanş Rastey Dixon (Canada) Yat müsabakasında halihazırda Fe lemenk, 49 puvanla başta gelie-kte dir, İngiltere, 42 puvanla ikin. manya 37 puvanla üçüncüdür LOS ANGELES, 8. / Eskrim (kılıç): Aşağıdaki eskerimciler, final müsa- bakalarma kalmışlardır. Buchard, Cattinu ve Schmetz (Fransa), Hesse Calan (A- merika), Raşno, Cornaggiandi Azmosti (İtalya, Thofelt, Lindatrom ve Lindman (İsveç), Rewkeler, Jan let ve Poplimont (Belçika), Lopez (Meksika), hideradorff (Danimar- | ka), Dejong (Felemenk), Graffen- | ried (İsviçre), Saucode Arjantin) ve Benko (Macaristan) LOS ANGELES, 8. A. A —| Serbest yüzme (kadınlar o mahsus, | 10D metre. Madison (Amerika), 1 dakika, 6 6/10 saniyede birinci olmuştur. (Yeni bir dünya ve Olempiy kor inci, Van Ouden 3 üncü, Geratti # üncü, Malerim 1.310 ; 5 inci Bult 189/10; nreket, pek parlak olmuştur. Bü tün yüzgeçler ayni zamanda ilerili yorlardı. Fakat Madisn, 25 metre | yüzdükten sonra yavaş yavaş baş a- | gecti. Van Anden, Amerikalı yüzg: çi hir kaç desimetreden sıkıştırıyor du. Fakat Maditon, birinciliği mı hafaza etmek için şiddetle mukave | met ediyordu. 75 metreden sonra Madison, Ou- denden hir metre ileride balunuyor ve Ouden ikinci geliyordu. Yüzgeçlerden Geratti ile Mackimü çüncülüğü kazanmak için hararet ve siddetle cekişiyorlardı Ouden'in mütemadiyen peşinden gelmekte olduğunu gören Madison, nihayete doğru nevmidane bir gay- ret gösterdi ve rakibinden 1,75 met | ve ileride olduğu halde müsabakayi | bitirmeğe muvaffak oldu. LOS ANGELES, 8 A A — Beynelmilel Atletizm Federasyonu, 12 reye karşı 13 rey ile bütün “sah te” Atletizm amatörlerini — mensup oldukları milliyetlere başmakaızın müsal çıkarmağa kendisini mezun addetmiştir. Mamafi biraz sonra Federasyon, Atletlerin ihracı | meselesinin heyeti umumiyesini ye diler komitesine tevdi etmek karar vermiştir. Bu Komite, raporunm 934 senesnde içtima edecek olan Kong- | reye takdim edecektir. Meşhur koşucu Nurmi'nin gayrı meşru telâkki edildiği ihracından | dolayi Fenlandiyanm £ beyneln Atletizm Federasyonu icra komitesi | aleyhinde vermiş olduğu takbih tak ririne iştirak eden olmamıştır. LOS ANGELES, 8 A A — Serbest yüzme. 400 metre (Erkek. ler) İkinci seri, Crabeb (Amerika), 4 dakika 89 8/10 saniye; Sugimote (Japonya), Van Vright (İngiltere). Her üçü de dömi finale kalmışlar- dır. LOS ANGELES, & A. A— Serbest yüzme. 400 metre (Erkeke ler) Üçüncü seri, Cbarlton (Avusturalya) 4 dakika, | 59 8/10 saniye, Cestelli (Italya). Spence (Canada) Dördüncü seri: Tariş (Framsa), 4 dakika, 533/10 28,8 puvan; öl! 178/10 ; 182/10 ; saniye, Parentin (İtalya), Leivers (İngiltere), Ryan (Avusturalya), 19/10 saniye, Oykota (Japonya), Larson (Canada). Canadalı Spence dömü finale kak isti. Yokayma (Japonya 4 dakika, 53 53 2/10, Yeni bir Olempiyat rekoru” tesis etmiştir. Gilbula (Amerika), Burrous (i ) LOS ANGELES, & A A.— Hokey, Japonya 2 sayıya karşı 9 sayi İle Amerikaya galip gelmiştir. LOS ANGELES, 8. A.A — Vaterpolu (sa topu): Vaterpolu'da Alman takımı, 3 sa- yıya karşı 7 sayı ile Brezilya takıma | nı yenmiştir. Alman takımı ile Brezilya takımı arasmda yapılan Vakampalu maçının “| — hadise olmaş- dane li 5 dakika, İ rin da hükümette rey 4 Miye eğimi. - |Birinci Sahifeden Geçen Yazılar Hitler iş "başına geçecek (Başr 1 sahifede) ve iştirakleri olmak için kâfi miktarda Hitler'i olmıyan nazır bulunacaktır. Bittabi M. van Schleicher , milli müdafa nazırlığım muhafaza edecek tir, M. von Neurath da hariciye me- zaretinde ipka edilecektir. Fakat M. von Papen her elde açıkta kalacak tır. Başlıca siyaset liderleri kanunu esasi şenl lerine zere Prusya payitahtına avdet ede- ceklerinden bu hafta kat'i mahiyette mükülemelere devam edilecektir Veimar kanunu esasisinin yıl dö- nümünün açıktan açığa saltanat nel | prensiplerine taraftar — bir dahiliye | nazırı tarafından tes'it edilmesi ha- li hazırdaki yuümun bir istihzası ol. merasimin Veimar ka- düşmanla- lan mürekkep bir hükümetin te- kkülünü ihzara matuf mükâleme lerle muhat ve müterafik olac. Sosyalist Berlinde intişar etmekte revviçi efkârı yaziyor Ya Nasyonal - Sosyalist fırkası Alman hükümetinin — emri idaresini eline alacak veyahut | buna muma naat edildiği takdirde bu mumanas ta şiddetli bir mücadele ile mukabe- le edecektir. “Der Angriff” gazete. si, bu mutalcanm müfrit milliyetper furkasının olan mü- | verler teşkilât yüksek makamatı nın filri olduğunu yazmaktadır. Fırkanm iktidar mevkiini elde et- İ mek için sarfetmekte olduğu gayret, İ hali hazırda Nazil eler ve bilhassa M. von tinden memnun olmi cum kıtastı arasmdaki tercüman olmaktadır. Bu hattı hareket, muhafazakârlar İ la Sosyalistlerin bir Hitler kabinesi- Hitler hü- hâkim fire İ nin teşekkülü ihtimali karşısında his setmekte oldukları endişeyi izaha kâ | idir. Büyük sanayiin menafüni müde- fan ve efitirmi neşreden milliyetper. ver gazeteler, M. Brüning hüküme ti zamanında Nazilerin hükümete iş tirak etmelerini istiyorlardı. Şimdi i 4e korku izhar etmeğe başlamışlar» İde Fukat muhafazakârların, Hitler hareketinin ehemmiyetini arttıran İ bu endişeleri pek erikli Nasyonal. Almanlar, Hitler'i Ak maryanın hakiki hakimi mevkiine isal edecek ahval ve şermit dahilin: Nazilerin hükümete dahil olmal ma mani olmağa kâfi gelecek kuvve te malik değil Zuhura gelmesi muhtemel yakayi muvacehesinde büyük bir i İlmi izhar etmekte muarız bulunduğu “Riyaseticümhur kabinesi” formülünü istemektedir. Hitler'in , kabinesien Nazi olme- yan nazırların da girmesini kabul et esi ve Hindenbourg'a karşı kanım dairesinde ve meşru surette hareket İ edeceğine dair taahhüdatta | bulun- İ ması muhtemeldir. Fakat daha şim- diden tahmin edilebileceği veçhile pek yakında Bismark'ın halefleri lis tesine Hitler'in ismi kaydedildiği za man bütün bu mazari manialarm ne kıymeti olacağı cayi sualdir, Fon Papen tethişin önüne geçecek BERLİN, . A, A. — Neşredilen resmi bir tebliğden anlaşıldığma gi re M, von Papen, Almanyada el- yevm hüküm sürmekte olan tethi hareketine, hükümetin malik bul duğu her türlü vasıtaların kuvvetli ve şiddetli surette tatbiki | tarikile derhal bir nihayet vermek lâzmm gel diği fikrinde bulunmaktadır. Dün Berlin'e avdet eden başvekil, çıkan kargaşalıklardan ve yapılan suikasit lerden haberdar edilmiştir. Başve Bazmlar meclisini bügün toplryacak- | bır. Bu içtimada © vaziyetin üzüm gösterdiği bütün tedbirlerin ittihaz için bütün mazırlar, hazır bulunacak vr. Zanmedildiğine göre hükümet, ber hangi bir ölüm vak'asile neticelene cek cebir ve şiddete müstenit bare- ketlerin failleri hakkında idam ceza 8: vermek salâhiyetini haiz olmak ü | zere fevkalâde mahkemeler, ihdası. Reisicümhurun 1930. tarihli eski bir emirnamesi, icabında reisicümhu run müdahelesine müracaat sizin fevkalâde mahkemeler için Alman hükümetine mezuniyet vermiştir. Ancalk, idam cezası salâhi yetinin kabulü, kanumu esasinin 48 inci maddesi mucibince bu yeni ka- rarnamenin reişicümhur tarafından imzası zaruri kılminktadır. ——— ———— olduğu kararm taraflsirane olduğ na zahip olark, havuzdan çıkarak mumaileybin üzerine atılmıştır. He- man polise haber (verilmiştir. He- man vak'a mahalline gelmiş olan po İ isler ile arkadaşlarının — imdadına koşmak istiyen bütün Brezilya takı- mı efradı arasmda resıni tribün ile matbuat mümessillerine tahsis edil miş olan tribün önünde bir arbede başlamıştır. ya Brezilya ol diska- e rak etmek ö-| Yusuf Kemal B. Adliyede (Başı 1 inci sahifede) kovuşlar tefrik edilecektir. Hapisane ıslah ve, mücazat u- sulleri tatbiki için müimkün olduğu kadar elverişli olmak üzere tadi- lâta inşa edilecektir. Hapisanedeki tasnif ahlâki tas nif olacak ve hapisaneye getirilen bir mahküm evvelâ müşahedeha- ne denilen bir yere konulacak, bi rada bir hafta, on gün kdar İ lacaktır. Bu müddet zarfında bu mahkü mun mazisi, ahlâkı ve cemiyette- ki vaziyeti tetkik edilecek, kendi- i mi yoksa mücazat İ bu cihet teayyün edecek ve mah İ pus buna göre lah için veya mü- edilmiş olan ko- sevkedilecek- tar hapisane de bir izdiham busu le getirmiyecektir. İstanbul hapi- sanesi şimdilik 800 mahkümu ih- tiva etmektedir, fakat hapisane de izdiham vardır. Edirnede yeni cak hapisane 1200 mahküm ıp etmesine rağmen bu kadar kalabalık olmıyacaktır. Yeni hapisano tesis edilmekle İ beraber Edirnede mevcut hapisa- ne ilga edilmiyece, bu hapi- İ saneye diğer vilâyetlerden mah- | kümlar sevkedilecektir. || Bu mahkümlar bilhassa san'at ibi olan mahkümlarla — uzun detli hapis mahkümları ars- sından seçilecektir. Yeni hapisane de mükemmel bir hastane ile ço- cuklar için de bir kısım buluna- caktır. Bu çocuklar kovuşu bir 18- lahhane halinde olmamakla bera- ber çocuklar için mevcut kovuşla rm en mükemmeli ola cude getirilince o o hapisanedeki her mahkümun çalışması ve çalış- tırılması mecburi olacaktır. Bu hapisanede mahkümlar dev- let hesabma çalışacak ve çalıştırı lacaklardır. Kendilerine yaptıkla- İri işe göre tayin edilecek bir yev- miye de verilecektir. Kışlanın ne şel İ tadil edileceğine dair olan proje İ cwma günü Ankaraya görürüle- cek ve vekil bey projeyi orada tet kik edecektir. Vekil Bey bu akşam Ankaraya avdet edecek, bir kaç gün tan sonra tekrar İstanbula bir müddet istirahat edeceklerdir. Vekil beyin Ankarada hazırlan- makta olan yeni teşkilât lâyiha, meşgul olacakları tahmin edil mektedir. tamir ve miyler balıkvnda da mühim akk” mı ihtiva etmektedir. İstinaf mahkemeleri teşkil edil- dikten sonra bu mahkemelerin bulunduğu yerlerde istinaf müd- dei umumileri ve muavinleri bu İ lunacak, şimdiki mevcut müddel umumilik © teşkilât ise Bidayet müddei umumi olacaktır. İstinaf müddei umumileri baş müddei umuminin muavinleri va- ziyetinde bulunacaklardır. İstinaf hakimleri temyiz azala rının fevknda, İstinaf reisleri de temyiz reisi sanileri derecesinde olacaklardır. Şimdiki halde vilâyet adliyele- de en büyük amiri idari cüm- huriyet müddei umumi Yü teşkilâtta en büyük amiri idari iş tinaf rek evveli olacaktır. İstinaf hakim, reis ve müddei umumileri- nin elbisel r hakim elbise lerinden | caktır. Yeni teskilat lâyihası ağırceza değiştirmemektedir, amme Nesli kuvvet. vaziyetleri; (Başı 1 inci sahifede) terilmiştir. yemek, istirahat ve oyun “mahalleri en asri şekildedir. Kum bahçesinden sıcak ve soğuk su banyosuna ve ©- yuncağına kadar bir çocuk için kon for sayılacak ne varsa hepsini bu bakım evinde bulmak mümkündür. Müessese, Doktor Zühtü Beyin resinde kadm £ doktorlarımızdan Semahat hanımın müşfik ibtimamı- İ na terke edilmiştir. Semahat H. ba küçük yavruların en basit ihtiyaçlar rile, inceden imceye mesgul olmakta dır. Bundan manda bakım evinde i- ki asistan ve muhtelif hastalıklarda ihtisas sahibi olmuş kiymetli dokter larımız vazife görmektedirler. 7 retçi hemşireler, mıntakalarındaki mahalleleri dolaşıp buldukları hasta göcuklürr balım evine celpetmeğe memurdurlar. Çoçuklar için Bakım evine ir de sinem makinesi alına- getirilecektir. Bu imalâthane vü- | ile farklı ola- | lendirmek için Bakım evinde alıkonan çocukların | Hâlâ mı Bu zihniyet (Başı — Anlaşılıyor ki, sizin Cümhu- riyet Türkiyesi hakkında hiç malâ imatınız yok. Bizde kadmlar, ar- tık çarşafta değildirler. Bir Fran- wz kadını nasıl giyinirse, Türk ka dımı da aynen öyle giyi hatabım hayret içinde kaldı: emek harem, kalım: harem yok.. Öyle mi? ci sahifede) maklı ferac koca kavuklu, eli palalı Yeniçeri- ler... İ “Pariste, dünya tailletlerinin gü zelleri şerefine Operada verile- cek temsilin çok parlak olacağı laşılıyor. Biletlerini şimdiden te larik edenler vardır. Burada bir dedikodu mevzuu da şudur: Keriman Hanım, narçi le tiryakisi imiş... Bu gülünç ve mânavz yalana inananlar az değildir. Hattâ bir Rus gazetesi, nargile hikâyesini uyduran, Fransız muha lâflarma ciddi bir ehemmiyet ve- rerek muharrirlerinden birini Ke- riman Halis Hanmla görüşmeğe memur etmiştir. İşte Fransız gazetesinin yazdı. ği: “Türk güzeli, dedesi gibi nargi le tiryakisidir. Nargile çekiştir- di le olmadığı için Türk gilesini İstanbuldan getirtimiştir.” tesinin muha, Fu olup olmadığını Kraliçemizden soruyor. » Hanım, değil nargile, içmek, detle nef- şaşırıyor. Sorduğuna soracağına peşiman 0- İ Tayor. Rus muharir, Türk güzelile tanışmak fırsatını bulduğu için herhalde nargile ya- lanından pek te şikâyet etmese | güzelliğini methetmektedir. Türk güzeli, Parise geldikten sonra, kimbilir daha ne mânasız | dedikodular işideceğiz? . Kraliçeyi istikbal için.. i Keriman Halis Hanımın İstan- Vala avdet işin baza veda deniz rından hangisini terelh edece Hi hesliz malim değildir. Kraliçemizin çok şaşaalı bir se rette karşılanacağı anlaşılmakta- dır. İstikbal ancak avdet günü ka . bu sayede | Memlekette İdam kararı | Verildi Sonra cezaları onar seneye indirildi Malatyadan yazılıyor: Şeh- rimiz ağırcez hkemesi gerir hakkında idam kararı verdi Bunlar Adıyaman kazasının ray mahallesinden Ali ve | diğer Ali ile Adiyamanın Musalla ma- hallesinden Mehmet oğlu Meh- Karabet oğlu Hüseyindir. Bu $6- rirler Adıyaman ve Besni posta sürücüsü Hasan oğlu Mehmedi öl dürerek üzerindeki | 1914 galmışlardır. Mahkeme © evvelâ müstakil failin kim olduğu anla- şılamadığı için cezalarını onar se- paye indirmiştir. Bir eve baskın Somadan bildiriliyor: — Bu ayın beşinci gecesi Kozluören kö- yünde bir haydutluk hâdisesi ol- muştur. Birtakım meçhul ve silâh- lı şerirler bu köyde Sultanın evini basmışlardır. Şerirler açtırmak için Dursun onb. de birini, ellerini bağlıyarak zor- la Sultanım evinin önüne getiri den içeriye silâh sıkmışlar, fakat | Sultan feryadı bastırdığı için meç- kat meleri lüzumu ilân olunur. rarlaştırıldıktan sonra katıl şekli ni alacktır. Keriman H. Müsabakaya Nasıl girmişti? Abidin Daver Bey hâdi- seyi hikâye ediyor Keriman Halis Hanımın dünya güzellik kraliçesi intihabında rol sahibi olan Cümburiyet refikimi- zin sabık tahrir erkânmdan Abi din Daver Bey, Keriman Halis Ha nımın müsabakaya nasıl girdiğini sela diyor ki: kiye güzellik kraliç: idi. Bey, Galatasaraydan mektep ar- kadaşımdır. 1931 güzellik balosuna kendi kazı Keriman Hanımla Muhlis Sa bahattin Beyin kızı Melek Han in de müsaba- kaya girmesini teklif ettim, iste mediler. Fakat Keriman Hanım, pek zi yade nazarı dikkatimi eslleteniş- Çok müşkülâtla müsabakaya girmelerini temin eti nin birincisi ve ikincisi Naşide ve Saniha Hanımlara bi ik bi İ kip olacağını derakap takdi tim. Her iki genç kıza âdet la birer numara verdim. Fakat | Türkuvazın büyü zellerin resmi geç man her ikisi de “a | | | İ irüşümde büyük bir fırsat Leri Tipe söylüyordum. İ 1932 müsabakası arifesinde Ha lis Beyi ve kerimesini gördüm. — Bu fırsatı olsun kaçırmayı azanacaksınız! de- P 'de hâlâ mütereddit tiler, Müsabaka günü, Halis Beye Ke riman Hanımı göndermesi için te lefon ettim. Fakat evinde hasta ol duğu cevabını verdiler. Müsabaka neticesiz kaldı. Matbunt balosun da Kerimanla babasmı gördüm: — Bulunmaz bir fırsat daha ka çrdanız 7 dedim. Bu sırada, Avrupa ve dünya gü| zellik müsabaklarının müretti lan M. ValefPten bir telgr: dım. Bunda Türkiyenin de dünya güzellik müsabakasma iştiraki is- teniyordu. Bu sefer bir şey b ar. ei Sa- | yek pr met, Balikânlı Hasan ve mühtedi | lirayı | tanınma. | hul herifler firar eti “| Erkek kıyafetinde ? Bir kadın ee — Üzerinden birde kasatura çıktı — Evvelki sabah İİ s1 şayanı dikkat bir se ile karşılaştı. Bir polis mel ru Gazi bulvarı stikametinde t€' atle acak yer 8 Memur bu iki şahsı takip edi leri yeri tesbit etti iki erkek elbiseki şahıstan biri yun boylu, narin çehreli sesinde bir eritekten ziyade kadını andıran saçlar vardı. Memur bunları derdest ederek İ karakola getirdi: Totkikat ve tal kikat neticesinde hunlardan bi n kadın olduğu anlaşıldı. Kadr” mn Üzerinde nir de kasatura zW bur Bu kadının ifadesine göre, if) mi (Nazmiye) Hanım imiş. dali daşile hava almak üzere Gazi bul) varında gezinme''e “olduğunu başka bir kastı olm. dığmı sö7i#') mektedir. Zabıta bu esrarengif hâdiseyi ehemmiyetle tahkik et mektedir. Er) bir) | işlerdir. Hâdiseyi haber alan jandarrı#” lar derhal meçhul şerirleri taki” etmişler ve 24 saat içinde bunlaf dan üçünü yakalamışlardır. Diğef üç şerir de takip © edilmektedir. Haydutların maksadı Sultanım kt zımı kaçırmaktı. Emniyet Sandığı Müdürlü üğünden: İfaket Hanımın 8854 hesap numaralı borç senedile istikraf eylediği meblâğ mukabilinde Sandığımız namına merhun bulu nan Kadıköyünde İbrahimağa mahallesinde Ayrılıkçeşmesi sokt ğında eski 9 ve yeni 47 No. lı yüz elli arşın arsa üzerinde ahşap üç kattan ibaret olup zemin katta bir oda (çini döşeli) bi tulumbalı bir kuyu, bir mutfak, birinci ikinci, üçüncü katlar iki- şer oda, birer sofa birer halâ; (üçüncü katta yoktur) ikinci ka tan itibaren üstü balkon çıkmayı ve otuz üç arşın bahçeyi havi (bodrum katının hariçten methali vardır) bir hanenin tamamı v£ desi hitamında borcun ödenmemesi hasebile müzayedeye çıkarı" larak bin lira bedel mukabilinde müşterisi ihalesi yapılmış ise de mumaileyhanın teferrüğden imtins eylemesi üzerine tekrar yirmi gün müddetle müzayedeye çıkar larak 1 eylâl 932 tarihine müsadif perşembe günü saat on beş bur çukta kat'i ihalesinin yapılması mukarrer bulunduğundan talip olanların mezkür gün ve saatta Sandık idaresine müracaat eyle" halâ atma H. namınf Ameli Hayat mektebi müdiriyetindeni Geçen sene üçüncü ve beşinci sınıflara devam eden kız ve erkek talebenin perşembeye kadar mektep idaresine müracaatları Gedikpaşa'da Jandarma Satınalma Komisyonundan: Nümunesi gibi seksen adet cibinlik pazarlıkla satın alınacak” bır, Taliplerin 14 Ağustos 932 Pazar günü saat on beşten on altı ya kadar Komisyona müracaatları (3952) İnhisarlar Umumi .. Müd 932 mali senesi zarfında şartnamı ambarlarından yahut Çam Altı memlehasından Karadeniz, Akde niz, İstanbul ve Marmara sevahilindeki ambarlarımıza sevkoluns cak (30,000) ton tuzun nakliyesi kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Taliplerin şartnameyi almak üzere her gün ve mü- nakasaya iştirak etmek için de teklif ve teminat mektuplarını ha“ milen (25/8/932) Perşembe günü saat (11) de Galatada Mu- bayaa Komisyonuna müracaatları, ri ve şeriti münak vilâyete vermeleri ilân olunur. mağa lâyik bir veya iki genç kızı müsabakaya girmeğe ikna edip müsabakayı ondan sonra yap- mal klıma ilk gelen Keriman ok du. Halis Beyi tazyika başladım. | Nihayet razı oldu. Fakat bu sefer de ailesi itiraz ediyordu. Şeyhülis lâm Hasan Fehmi Efendinin toru nunu güzellik müsabakasına sok- mak kolay değildi. yet müsabaka günü geldi, çattı, Keriman hâlâ telefon. — Mütereddidim., Geleyim mi7 diye soruyordu. Çabuk geliniz i bekliyorlar. im, biraz sonra, mavi tuvaleti, âhenkli endamı, si- (yah parlak saçları ve bol h Val Blum — dedim. Ha- ürlüğünden: hkâmına tevfikan Foçe (3753) Balıkesir Vilâyeti Encümeni Daimisinden! Edremit - Akçay yolunun 96 - 104 kilometreleri arasında ve bedeli keşfi 9834 lira 11 kuruş olan tamiratı esasiyesi 29 Ağustos 932 tarihine müsadif Pazartesi günü saat on beşte ihale edilmek üzere yirmi gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya vaz edilmiştir. Talip olanların yevmi ihaleden lakal sekiz gün evvel münakasa şartnamesinde muharrer vesaiki fenniye ve ehliyet ve- sikalarını Balıkesirde baş mühendisliğe ibraz ile tastik ettirmele yı öğrenmeleri ve yevmi ihalede ve vakti muayyeninde teminatı muvakkate makbuz ve yahut mektubile Ticaret odası vesikasını ve salifüzzikir vesaiki fenniye ve si Bi usulü dairesinde teklif mektubile birlikte mazrufen encümeni esir (3949) — ——— m———— ——- dirdi. Hem sakin hem mütebey- yiç bir hali vardı. kendisini ikna ettim: — Kazanacaksmız, mutlaka ka zanacakımız? Netekim, reyleri topladığımı zaman gördük ki, 25 reyden 22 onun tebessümüne gönül bağla” vrupaya giderken, öteki kre liçelerin resimlerini kendisine göt terereki — Keriman Hanım, six bunls” rın çoğundan güzelsiniz! dedim Bir kaçını mağlâp ederseniz gö” zellik taermı giyersiniz!, hayet dediğim oldu. Kerime; nın Avrupaya gitmesini temin den ben olduğum için, onun ale inleme ği eri ya