28 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

28 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

BEZE KALA BI Ağustosta Defterdarlıkta Terfi Imtihanları Yapılacak Mahkemelerde İ Ekonomi ———— — Bir senelik fındık vaziyeti nasıl geçti? “ticaret borsası Yıllık'ta şayanı dikkat malümat neşrediyor İTiaret borsanı 1931 senesine ait frame Besen 1831 Fandık piyasası diğer bütün aksine olarak 930 a naza e mene bir te Senenin 56 85,72 kuruştan ee ı fini vasatisini, hissedi tenakus vardır. Bülhassn kabuk- hi hemen hemen 930 ibraca dörtte birine inmiştir. atların düşmemesini münhasıran azlığına atfetmek doğru de ; Buna, fındık müstehliklerinin iz iştira kabiliyetlerini kaybet İş olmasını, dünya fındık ticare Tablo ve antika İthali memnu Hükümet tablo ve antika eşya İle Sinsten cari kıymetleri olmayan İthalâtımı menetmiştir. “uğday müvaredatı artıyor Son günlerde şehrimize gelen bağ de şehrimize 87 vagon Ana- ve 8 vagon Trakyadan buğ AŞ, Ve 3 vagon un gelmiştir. Hal- rma yevmiye ihtiyacı 22 m mada bakar emi 78 muamele görmüştür. Esa- eyyam Ça İbrahim Halil ve Avni Beyler men ihracatı tespit komisyonu | BORSA ŞE ie Bankadan alman cetveldir ) 27 Ağustos 1932 mesai 31,09 po Çimentn Ar v9 Ünen dey. 2078 yark dey. ve Balya .- Tekme 1 Telatar M— Çek fiatları Prağ Viyana 146815 “0815 si. 1,3830 40250 3146 50348, 10475 isi 788,00 #76 *20,43 339,76 102047 Yara S Ez A terden 2,0715 $ Mlaskora 1 sele Jar 1 dinar 1 Çermoraş 1 Akn Sa 1 Mecidiye © Baci ilarkmee 245 na İktisat vekâleti namına memur edilen Ofis raportörlerinden İbrahim Halil ve İzmire memur edilen Avni İZMİR, 27 A.A. — Bu sabah Aydın trenile şehrimize Aydın ve yetişen ilk incir duğu yerlere taşmınıştır.. üstü incirler borsaya arzedilmiş ve ilk piyasa ondan on beş kuru- şa kadar açılmıştır. Muğla tütünleri MUĞLA, 27 A.A. — Milasta bir Alman kumpanyası geçen se- neki tütünlerden mübayaatta bu- lunmaktadır. Kumpanya şimdiye kadar 6 - 7 bin küsür balya müba- yaa etmiştir. Mudevam ediyor. İs- konte ve iskarta yoktur. Fiatlar ortadır. Macaristanda buhran BUDAPEŞTE, 27 A.A. — İ tatistik merkez ofisinin vermekte olduğu malümat, buhranının vehametini göstermek | tedir, İthalât 1932 temmuzunda 23,7 milyon pengoya baliğ olmuş tur. Halbuki 1931 temmuzunda 47,3 milyon idi. İhracat ise 40,2 milyona muka- bil 22,9 milyon olmuştur. — e eme Bin ton kaçak Benzin mi? Şayanı dikkat bir haber üzerine tetkikat yapılıyor Gümrük heyeti teftişiyeri bir müd dettenberi şayanı dikkat bir ihbarın tetkikile meşgul olmaktadır. Bu tekila ebep, bir kaç mek. tupla yapılan ihbarattır. Masmafih dereceye kadar doğru olduğu henüz malüm değildir. Mek- tuplardan birinde bin ton benzinin dir .Müfettişler bu hususta gördük- leri İüzum üzerine bir benzin ithalât tacirine ait depoların bazı kısmıla- rını tembhir etmişlerdir. ve emen — Tavukçular bugün toplanıyor Arı ve kümeş hayvanları yetiş tirme cemiyeti bugün Halkevinde fevkalâde bir kongre aktedecek- tir. dahil olmıyan alâka» darlar bile kongreye davet edil mişlerdir. ——— Elektrik cereyanı inkıtaı Evvelki akşam sant 1730 radde- lerinde yardımcı bir makinada vukun gelen bir bozukluk, şehrin merke Zindeki mahallelerde © on dakikayı geçmeyen ve muhitindeki bazı ver. İerde biraz daha fazla devam eden bir inkıtan sebebiyet vermiştir. Edirne merkez memurluğu MANİSA, 27 (Milliyet) — Vilâyet polis merkez memuru Mehmet Ali Bey Edirne polis merkez memurluğuna naklen tayin edilmiş ve emri gelmiştir. | Junm. Mumaileyh İstanbul tarikile ye ni memuriyetine hareket etmiş tir, | Küçük haberler | * Ankara aşı ve serom evi asista- Di genç baytarlarımızdan yüzbaşı Sedettin Sadullah Bey Enstitü Pas- teurde baktiryoloji ve ji ihti #ası yapmak üzere Parise gönderil- miştir, * Kadınlar birliği 30 ağustos gü- nü yapacağı deniz tenezrühü için ha- zarlıllarımı — ikmal etmiştir. imiz | Yalovaya da | sınıfa terfi edeceklerdir. ft Tahsile rağbet Yazıldığı gibi azal mış değildir Son zamanlarda bazı gazeteler bir iki senelik ihsai malümata is tinaden yüksek tahsile olan rağ- di. “— Bu yazılarda bir iki seneli ihiai rakamlara istinaden bir £ küm verilmektedir. Halbuki ihsai beş altı senelik olursa üspet bir mâna ifade e- 2i âmillerin tesiri sek tahsile olan rağbet değildir. Son dokuz on sene! tmai hadiseler yüzünden ne evvel liselerden az talebe me zun olmuştur. Yoksa | liselerden mezun olan talebe yi i devam etmemiş deği Hukuk fakultesinde tedrisat şekli Önümüzdeki ders senesi içinde hukuk fakültesinin — tedrisat ve imtihan sistemlerinde bazı deği" şiklikler #lacaktır. Bu meyanda dersler âmme, iktınat, hurusiye gi- | bi zümreler alında © toplanacak ve zümre zümre yapılacaktır.. Muallim mekteple- rinde yeni aziyet Önümüzdeki ders senesi niha- yetinde kız ve erkek © muallim mekteplerinden hiç bir talebe me- zun olmıyacaktır. Çünkü bu sene- den itibaren muallim mektepleri yeni teşkilâta tabi tutularak 6 se- neye iblâğ olunacaklarından tale- be ancak beşinci smuftan altıncı Halen birinci, ikinci üçüncü, | sınıfların talebeleri müteakip sınıflara geş- tikten sonra artık ilk üç sınıfa ta- lebe almmıyacak, muallim mek- tepleri orta mektep mezunu olan üç sınıflı lise haline geleceklerdir. Zonguldak'ta Gini gas Dün şehir donandı bayram yapıldı ZONGULDAK, 27. A.A. — Bu- gün Zonguldağın Gazi günüdür. Ga- zi Hazretlerinin Zonguldağa şöref verdikleri büyük günün birinci yıl dönümü milli bir bayram olarak te sit edilmektedir. Şehir donatılmış- ça tar. Gazi günü Komitesi tarafından yapılan program veçhile Meb'uslar hükümet rüesası ve memurlar, aske. ri erkân. C, H. F, ve Halkevi men Hazretlerinin iskelemize pi bastık ları sant 11/20 de merasime başlan- mıştır. Fırka Reisi Mitat Akif Bey bu büyük unutulmaz hatıra. larını anlatan çok heyecanlı bir nu- tuk söylemiştir Gazi Hazretlerine Fırka Reis.i Mitat Akif Bey ve Be lediye Reisi Nihat © Bey tarafmdan memleket namına şu telgraf | çekil mişt “ Bugün Zonguldak büyük Cüm- hur Reisimiz Gazi Mustafa Kemalin kendi topraklarına ayak bastığı kut. Ya günün derin ve değimli duygusu ile coşkundur. Kurtuluş ve yükseliş yolunda Türk idealinin en gür ve kamaştırıcı ışığını taşıyan ulu Gazi ye bütün Zonguldaklılar eniçli duy- sularla « sonsuz değim ve saygılarını şeref verdikleri bugünü tes'it etmek üzre maden kömür yel şirketi bir Ha iş tertip miydi 3 Cl . iie esim gitmişlerdir. yeni parkın arkan açılma resmi im sonra maden mıntakasındaki şenliğe iştirak eylemişlerdir. e Halk ve sevinçler içindedir. Şenlikler ya- pılmış, muhtelif eğlenceler ii o ştur. Belediyede Gan Ki “Kana kan isteriz!,, | Mukaveleleri Hukuku şahsiyemizden fera. Belediye ti teftişe İs gat ediyoruz. Katilin kellesini veriniz.. Martın on dördüncü günü Eyip te İslâm Bey mahallesinde Naşi- din kahvesinde sandaler ge ceza mahkemesinde devam edil- miştir. Muhakemede İddia o makamı cürmün sabit olduğunu söylemiş ve Vehbinin tehevvüren katilden 15 sene hapse mahküm edilmesini İhsanın da katille neticelenen bu vakaya iştirakinden dolayı 404 ün- cü madde mucibince cezalandırı! masını istemiştir . İddinyi şahsi vekili Etem Ruhi Bey müheyyiç bir iddia yapmış ve Vehbinin fitri bir katil, profesyo- nel bir cani olduğunu söylemiş ve İddia makamın istediği cezayı hafif bularak demiştir kiş — Katil bu cinayetini kellesini vererek ödemelidir. Hukuku şah- siyemizden feragat ediyoruz,. fa- kat kanımıza kan istiyoruz, bize katilin kellesini verin. Reis bu talep karşısında İddia- yı şahsiden feragat salâhiyetinin vekâletnamesinde mezkür olup ol- madığını sormuş, Etem Rubi Bey bu salâhiyeti haiz olmadığımı, id- diayı şahsi talebi için evvelce iz- tda verilmiş olduğunu, fakat ev- vel be evvel katilin kellesini iste- diklerini söylemiştir. Bundan sonra katile müzahe- reti Adliye suretiyle müdafaa ve- kili tayin edilmiş bulunan avukat Şefik Bey müdafaasmı yapmış ve Etem Ruhi Beyin beyanatının za- bıtla mükezzep olduğunu, hâdi- sede ağır tahrik bulunduğuna söy lemiş ve müvekkili için İddin ma- kammın istediği cezayı da ağır bu- larak tahfifi cozasını istemiştir. Muhakeme karar tefhimi için baş ka güne kalmıştır. Sahte tasdikname davası Kabataş lisesi m b ken sahte tastikname ile Hayriye lisesine nakleden Naci efendinin muhakemesine dün — mah kemesinde devam tığı müdafaasında maznunun sah te olduğu söylenilen tastiknameyi kendisine Kabataş lisesi o müdür muavini Münir Beyin verdiğini ve bu tastiknameye rağmen Hayriye lisesine imtihanla girdiğini anlat. mış, beraet istemiştir. Mühakeme karar tefhimine kalmıştır. Çarşamba pazarı cinayeti muhakemede vak'ayı gören iki şahit dinlenilmiştir. Bu hitler Hamdinin Çek arala rin celbini istemişler ve 1000 ira tazminat ile kısas talebinde bulun smeşlardr. etkn olmadi ten ven ra Sultan Selimde ENR, | ae ge Aklket ali efendi den müddei umumiliğe gelen bir mektup okunmuştur - Ahmet Nail efendi bu mektu. bunda vak'ayı ettiği bildirmekte ve şahit olarak celbi. ni istemektedir. Muhakeme bu a. e... Askı Ef. hırsızı arayor.. damm şahit olarak celbi için baş- ka güne bırakılmıştır. Eski kararda ısrar 931 senesi nisanmın on dör- düncü günü Balıklı panayırında Camur Şevketi öldürmekten maz- nun Alâettinle Alâettini sakliyan, kanlı elbiselerini yıka- yan, tabancayı imha eden ve mak tulü çuvala koyup Alâettin'le be- raber gömmiye götüren Sıdıka Hanım evvelce © ağırceza mahkemesinde mahküm edilmiş- lerdi. Temyiz mahkemesi bu makzetmiştir. Ağırcezada nakzan tekrar rü- yet edilen muhakeme dün intaç edilmiş ve heyeti hakime eski ka- rarda israr eylemiştir: kararı niyete ve 800 lira tazminat vermi ye mahküm edilmiştir. Fatma Sıdıka hanım bir sene ağır hapse mahküm olmuştur. Floş kaçakçılığı davası Gümrükte sekizinci ihtisas mah- kemesinde dün mevaddı iptidai- ye, floş kaçakçılığı muhakemesine devam edilmiştir. Dün avukatlar müdafaalarını yapmışlardır. Adliyede iki terfi Kudretul- ümhuriyet Kenan Bey birer ilmişlerdir. Memlekette Sahte Mahküm! Malatya hapishane- sinde garip bir vak'a MALATYA, 26.— Adıyaman ka- zasınn Şehnigân köyünden olup ka çakçılıktan hapse mahiüm edilen Yu suf isminde biri, ziraat mevsimi olda Kundan ekinini biçmek üzere müsaa de ile hapishaneden çıkarılmıştır. Muayyen müddet bittikten sonra Yu sufun tekrar hapishaneye gelerek ce zasını tamamlaması lâzımdır. Filha- kika muayyen müddetten sonra ha- pishane müdürlüğüne müracaat e- den bir köylü, kenesinin Yusuf ol- duğunu , mahkümiyet müddetini ta imamlamak için tekrar hapishaneye çini söyler. Elindeki evrak tet- kik edildiği zaman hüviyetinin ev- râk kayıtlarını mutabık olduğu an- aşılır. Fakat hapishane müdürü Tev fik B. vaziyetten şüphelenerek tet- müddeiumum! derece terfi | kikat yaptığı zaman işin içinde şey- yaman Görüp elüamaş hir bile bulan duğunu anlar ve tahkikat derinleşti” rilince hakiki vaziyet meydana çı- kar. Şimdi hakiki Yusuf hapishane de ve sahte Yusuf ta mahkemede hükme intizar etmektedir. Bor'da spor Bordan bildiriliyor: teşekkül eden spor klübü ya spor rağbetile hayli canlanmıştır. Biye rıca bir Susığırlık panayırı de her sene kurulan panayir bu se ne de perşembe günü açıldı. Bir haf karar verdi Bazı emlâkin kunturatsız ica- ra verildiği görülmektedir. Hal buki bu suretle hazine mutazarrir olduğundan bu emlâkin kunturat larının yoklamaya tabi tutulması tamim edilmiştir. Terkos suları sık sık kesiliyor Sehrin mubtelif yerlerinde son günlerde terkos suyu gene s kesilmektedir. Yapılan şiki üzerine Belediye şirketi dikkatini celbetmişi Köpek vergisi Gerek süs ve gerek av köpek- leri için her sene tahakkuk ettiri- len belediye inde bazı fazla lık veya eksi görülmektedir. Tahsilâtm tamam olarak yanılma tanı temin için her sene on mda köpeklerin mahalle ihtiyar heyet- leri tarafından tesbiti ve “ndan sonra tahsilât yapılması kayma kamlıklara tamim edilmiştir. Vergi makpuzlarının dip koçanları Kantar, ardiye, pazar yerler s4 membalarında kullanilan be- lediye vergi makbuzlarının o dip koçanları badema (atılmıyacak, sit olduğu Belediye şubesinde hıf- zolunacaktır. Yufka unları Satılan birçok yufkaların kurt- Iu undan yapıldığı hakkında şikâ- yetler vaki olmuştur. Belediye yufka yapan fırmlarda kullanılan unları berayı tahlil kimyahaneye göndermiştir. Prakende ekmek satanlar Mahalle aralarında perakende ekmek satan tablakârların küfe- leri çinke ile kaplı olacaktır. An- cak toptan ekmek nakliyatı adi küfelerle yapılabilecektir. isikletçi Dükkânları Son zamanlarda şehir dahilin- de bisikletçi dükkünları çoğalmış tır. Bisiklete binmesini bilmiyen bir çok çocuklara makina kiralar dığından bazı kazalar olmakta- dır. Belediye bisikletçi dükkünla- rını teftiş edecektir , Yeni Manisa istasyonu MANISA, 27 (Milliyet) — Yeni yapılmakta olan ve Malat ya istasyonunun bir eşi bulu- nan istasyon binası bitmek üze . 1 Teşrinievvelde resmi küşadı yapılacaktır. Vilâyette Terfi İmtihanı —...— ağustosta defter darlıkta yapılacak Defterdarlıkta her altı ayda bir yapılmakta olan terfi imtihanı 31 ağustos çarşamba günü yapıla caktır. İmtihana girecek olan memur lar isimlerini kaydettirerek birer beyanname vermeğe başlamışlar. dr. Poliste Bir gece Hırsızı İki yeri soydu, son- ra da tutuldu. Evvelki gece Kuzguncukta mü him bir hırsızlık olmuştur. Münir paşa caddesinde Mala sokağında 5 numarada Hukuk hakimliğinden > mütekalt İsmail Hakkı B. yin evine hırsız girmiş, bir halı, bir masa saati ve örtüsü çalmış, buradan çıktıktan sonra Beylerbeyi caddesindeki nezafeti fenniye ahırlarına da gir miş, ameleye ait 2 takım elbise, bir saat, 160 kuruş para çalıp ka- şarken cürmü meşhut halinde tu- tul ki Bu hırsız, Karımpaşa da Kireç handa oturan Mehmet isminde biridir. Kavganın sonu Kasımpaşada Kulaksızda Fi rın sokağında oturan şerbetçi Mustafa ile elektrikçi Nihat, tah- ta silmek meselesinden kavga et mişler. Neticede Nihat, Mustafı yı dövmüş ve kulağından yar: miştir. Bıçak ve esrar Feriköyde oturan araba sürü- vaziyette dolaşın ken üzeri zabıtaca teharri edilmiş ve bir miktar”esrar ile bıçak bu. lunarak müsadere olunmuştur. Kaçak kâğıtlar İnhisar ve zabıta memurları ta. rafından Beşiktaşta ciğerci Muh. tarm dükkânmda yapılan tekar. riyatta 29 defter kaçak siğara İıdı bulunarak müsadere edilmiş Bir ev yandı Dün saat 12 de Çengelkiyde Talimhanede oturan © mühendis Ferit B. yin evinde yanmakta ©- lan ocaktan yangın çıkmış ve ev tamamen yandıktan sonra söndü- rülmüştür Adiyeye verildiler Yenibahçede sebzeci Ramazanı öldüren bahçevan Karanfil ile ya- naşması Hudai zabıtaca tutulmuş ve Adliyeye teslim edilmişlerdir. * Tahta kalede emanetçi Meh-, met çavuşu öldüren simitçi Emin ee verilmiştir. Filomuz Rize'de Trabzon'da üç gün kalarak hareket etti TRABZON, 27 A.A, — Va- li filomuzu ziyaret etmiştir. Va- li Yavuza çıkarken top atılmak suretiyle selâmlanmıştır. File kumandan ve zabitanı şerefine dün akşam parkta Belediye ta- rafından yüz kişilik ziyafet ver dildi, Filonun bando orkestrası halk için konserler £ vermiştir. Bugün de askeri kumandanı fi- lo kumandanın, ziyaret etmiş ve ayni merasimle karşılanmış. tır, Bugün akşama kadar Trab- zon halkı filoyu gezdiler saat 16 da zabitan yurdunda askeri kumandanlık tarafından filo şe refine bir çay ziyafeti verilmiş- tir, TRABZON, 27 A.A. — Üç günden beri limanımızda bulun Sl ilminin İkimiz akt olan ilam bugün Rize