28 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

28 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

30 Ağustosa hazırlık Bu sene Zafer bayramı her senekinden parlak olacak 30 ağustor Zafer bayramı için bütün hazırlıklar il her seneden daha parlak bir şekil 'de tesit olunacaktır. O günün me- şu mukarrerati it : 1 — 30 Ağustos programının ©- sasi Kolordunun programıdır. 2 — O gün için Belediyece Da- rülfünunun iç ve dış meydanında (Hoparlör) tesisatı yaptırılacak- tr. 3 — Kıdemsiz zabitin mutleun- dan sonra halk namma Halkevi rı si 4 — Askeri bandolar Kolordu | kumandanının hitabesinden son- ra Mikrofon önünde İstiklâl mar- * çalacaklardır. $ — Maarif müdürlüğü isimle- ri tesbit edilen mekteplerin mers- sime iştirakini temin edecektir. 29 Ağustos saat 10 da Ma- ri müdürlüğü Kadıköy için Sü- Teyya sinemasında Üsküdar için Halk fırkası merkesinde, Beşiktaş nunda mekle talebelerini toplayacak, Kolordu tarafından gönderilecek konferanıçılar tara- fından harbın ve zaferin safahatı izah edilecektir. 7 — 30 Ağustos saat 16'da Ye- silköyde Boğaziçi, Eminönü tay- Yarelerine at konma merasimi ya- pılacaktır. 8 — 30 Ağustos saat 16 da Da- rülfümen meydanda Halkevinin Müze ve Sergi şubesi tarafından i yı mayır dört gün devam edecektir. 9 — 30 Ağustos snat 18 de Hal- kevinde İstanbul'daki | kıtaat ve müessesatı askeriye mümessillerin den mürekkep zabıtan heyetine 100 kişilik bir çay verilecektir. 10 — 25 Ağustos akşamından baren 30 Ağustos kadar Radyo ayin edilecek saatlerde / her zece o günün harp | safhalarma dair konferanslar verilecektir. 11 — 30 Ağustos gecesi Radyo da istiklâl marşı ve Cümhuriyet Andı terenrüm edilecek. Ve Baş- meydan m i hakkında konferans verilecek, şi“ irler söylenecek ve Başkumandan meydan o muharebesi hakkında konferans verilecek, şiirler okuna- aktar. 12 — Halkevi o gün ve o gece dağıtılmak üzere bir tarafı vazi- yeti harbiyeyi gösterir ve bir tara- ler tertip edilecektir. 14 — 30 Ağustosta Doğancılar meydanında fırka muzikası, Beya #ıt meydanında (Panayır yerin- de) Usküdar halk bandosu gün- düz 16 dan itibaren şehir bandosu da gece Taksim meydanında ça- lacaklardır. 15 — Belediye havai fişekler hazırlıyacak, geceleyin Taksim, Beyazıt (Panayır yeri), Doğancı- lar, Kadıköy ve Beşiktaş'ta at tacaktır. 16 — Ayrıca Emaf cemiyetleri ya Baik teşekkülleri resmi geçide k edecektir 1 — 30 Ağustos - 932 salı Za- fer bayramı günü tebrikât Kolor- du karargâhmda sant dokuzdan ona kadar devam edecektir. aym kapısından girmek yazak- 4 — Merasim, tarafından yapı lacak bir teftiş İle başlıyacak ve müteakiben en kıdemsiz zabit ta rafmdan istiklâl harbi ve > Mmandanlı muharebesine dair bir hitabede bulunulacak ve tarafım- dan buna mukabele edilecektir. Bundan sonra askeri mektep mu- Zıkaları hep birlikte İstiklâl mar- | şını çalacak kıtaat ve mektepler selâm vaziyetine gelerek meçhul Asker selâmlanacak, badehu ve- rilecek işaret üzerine © merasim, #eçişi başlayacaktır. Sy Merasim geçişini yapan kıtaat beyazıt, Divanyolu, Sulta t, Sallkemağğü | dan vermemek kıtaatın saray, İstiklâl caddesi yolu ile, ksim meydanına gidecek ve oradan yerlerine döneceklerdir. Mektepler düni Karaköyden itibaren serbesi & — Gerek kıtaat ve mektep- lerin ve gerekse iştirak edecek diğer teşkillerin su ihtiyacının te- mini ve Darülfünun bahçesile Be- yazıt meydanınm da tozdan kur tulması için sulandırılmasna ait tedahirin alınmasını İstanbul Be- lediye reisliğinden | rica ederim. Kezalik merasim mahallinde m. kumandanlığı tarafından gös İ seyre gelecek zevat için bir tribün yapılması ve ayni zamanda seyre gelecek zabitan ve halk için dura cak yerlerin geçecek kıtaatı iz'aç stmiyecek tarzda tellerle çevril- mesini yine İstanbul Belediye Reis liğinden rica ederim . 7 — Halkın izdihamına m ii ve intizamını bozmamak ve iz' hel aynen şik ef nin insibatına ait İstanbul mer- kez kumandanlığının emrindeki bir bölük piyade 30 atlıdan mü- rekkep askeri müfrezeye yardım etmek üzere icabı kadar Polis me- murunun bulundurulmasmı ve bu hususta mes'ul bir amirin merkez dokuzdan itibaren merasim ma- hallinde temas ve teşriki eylemelerinin teminine emir buy- rulmasını İstanbul O Vilâyetinden rica eylerim. 8 — Evvelki senelerdeki inti- le intizamı temin edilen sivil mek teplerin bu senede ayni — suretle tedbir ittihaz ve bu intizamı temin edecek kudret ve kabiliyette bir memur tayin edilmek suretile ha» reket edilmesini ve tayin edilecek memurun yine merasim mahallin de İstanbul merkez kumandanile teşriki mesai eylemesinin emir bu- nı kezalik İstanbul Vilâ- yetinden istirham eylerim. 9 — Şehir bandosunun merasi me iştirakine ve merasim geçişin deki hareketi için merasim mahal linde İstanbul merkez kumandan lığından emir almak üzere müra- caat etmesine emir buyrulmasını da İstanbul Belediye Reisliğinden istirham eylerim. 10 — Geceleyin kıtaat ve mek- tepler tarafından fener alayları tertip ve icra edilecektir .. 11 — Merâsim günü tam zeval de eByazıt ve Selimiyeden 21 pa- ve top atılacaktır. 12 — Saat ayarı Karaköydeki umumi saatten ve bunun bozuklu ğu veya sair suretle lumiyeti halinde Eminönündeki Sa Uınacaktır. Bu saatlerin 29 Ağus tas 932 günkü ayarı muteberdir. Yapılacak büyük geçit resmin de sırası şu tarzdadır. — Harbiye mektebi (Muzika bie bank 2 — İhtiyat zabit mektebi. 3 — Askeri Tbb. ve Byt, Mp. leri 4 — Dz. Harp mektebi ve de- nir lisesi. 5 — Kuleli askeri 6 — Maltepe askeri lisesi. 7 — Piyade alayı (F. Muzika- sile beraber). 8 — İstihkâm bölüğü — Muhabere taburu — Nızraklı Sv. BL, — Tep Tb. 12 — Tayyare timsali 13 — Polis Tb. İzmir'de Zafer bayramı IZMIR, 27 A.A. —30 A- ğustos Zafer bayramında Dum- lupınarda yapılacak merasimde şehrimiz namına bulunmak üze re ticaret odası, ve (Belediye, Cümhuriyet Halk Fırkası ve İz. mir esnaf ve amele birliklerini temsil eden heyetler seçilmiş- tir, Heyetler 29 Ağustosta İz- 45” | mir'den hareket edeceklerdir. Istanbul 3 üncü icra memurluzun dan: Bir borcun temini istifası için mahcuz ve paraya çevrilmesi muker cer Bürüksel mamulâtı bir rende bir Planya tezgöhu ve ayni mamülü | ayaklı demir tahta biçkis Un kapa- | nında polis merkezi karşısında açık İ arttırma suretiyle 318-992 çarşam- ba günü saat 950 dan 10,30 kadar | satılacaktır. Taliplerin mahallinde kolu, | memuruna müracantları ilân olunur. Belediyesinden: 1 Eylül 932 tarihinde yapılacağı evvelce ilân edilen Manisa İ sehrine sile edilecek su işi münakasasının bazı esbap dolayısile 1 Teşrinievvel 932 tarihine müsadif cumartesi gününe kadar ta- (4400) Türkiye İş Bankasından: Zafer Bayramı münasebetile 30 Ağustos 932 salı günü İs- tanbul ve Beyoğlu şubelerimiz kapalı bulunacaktır, Türk Sanayii Harbiye ve Madeniye Fabrikası İdare Müdiriyetinden : Boş tahta sandık 28 X 32X80 SaaS 2x28X50 45 X 65 adet e , 3 üncü kolordu ilânları Çorlu ve Tekirdağındaki kıtaat ihtiyacı için aşağıda mikdar ve cinsi hale tarih ve saatleri yazılı erzak ve yem münakasaya konmuştur. Taliplerin vakti muayyeninde Çorluda satin alma (724) (4410) | komisyonuna müracaatları, Mevki Çorlü Tekirdağı 1600 Tekirdağı 86400 Saman Çorlu — 80500 Çorlu © 24000 Patates Tekirdağı 32000 Çorlu © 152000 Arpa Tekirdağı 61000 ” Çatalca müstahkem mevkii- nin 437,864 kilo odunu kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Mikdar Cinsi İhale tarihi Saat Münakasanın cinsi Gün 1200 Soğan 17/9/932 Cumartesi 17 Aleni srüinilersa 7 17 17 16 16 17 Kapalı zarf 17 Aleni münakasa ” 3 parça aleni münakasaya konmuştur. Münakasası 5-9.932 pazartesi günü saat 10,30 dadır. Şartna- çimento çuvalı Boş yağ tenekesi müracaatları. İstanbul - Haliç - Köyü © Mevki © Cinsi Polonez Argatbaşı Ni- kolka tarlası ları, lerde mektepte bulunmalıdırlar. cümeni 188 ve 190 No, seferler, 550 numaâı Istanbul beşinci | hukuk dairesin. den: Aziz Beyin Beşiktaşta Sal s- kağımda 18 numaralı hanede oturan Zater hanım aleyhine ikame eyledi. ği davadan dolayı evrakı dava sure ti mumaileyhanın adresine gönde rilmiş ise de gösterilen mezkür ha- Beyi terkederek elyevm ikametgâhı meçhul olmasından naşi tebliğ edil- | meksizin inde edilmiş ve bermucibi talop ilânen tebliğal icrasma tahki- kat hâkimliğince karar verilmiş oldu Bundan on gün zarfında cevap ve rilmesi için tebliğ makamına kaim keme divanbanesine talik edildiği gi Bi gazete ile de ilin olunur. ———— İstanbul yedinci icra memurluğun- dan; Bir borçtan dolayi mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer gayri mubadillere ait bono 3-9.932 tarihin de saat 11 ilâ 12 arasında İstanbul da dördüncü Vakıf hanımda esham ve tahvilât borsasında paraya çevri- leceği ilân olunur. ——————— Jstanbul yedinci icra memurluğuna dan: Bir borçtan dolayi mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer bir adet yazı makinesinin 3-9-932 cumartesi günü saat 13 ilâ 15 de sandal bedes teninde satılacağı ilân olümur. ——————— İstanbul ikinci icra memurluğun- j dan: Bir borçtan dolayı mahcuz ve paraya çevrilmesine karar verilen tu hafiye eşyası 4-9-932 tarihine mü- sadif pazar günü saat 8-10 arasında Galatasarayında yerli mallar paza- ni fevkindeki dairede açık arttırım suretile satılacağından taliplerin yov | 7 bulunmaları ilim olumu. ———————— | Istanbul © 5 Gi icra memurluğun. dan: Bir borçtan dolayı mahcuz © lap satılmasına karar verilen büfe, çini, coba, masa ve sair oşyayı bay tiye 3-9.932 cumartesi günü saat on ikiden itibaren Boyoğlunda Taksim de Ayaspaşada Mezarlık sokağında 6 numaralı hane önünde açık avr İ ona ile satılacağı ilân Az müstamel ateş tuğlası 65 X 1 X 23 Çalılık ve 350 dönüm fundalık Yukarıda cins ve evsafı yazılı Emlâki milliyeden bir kıt'a Eylül 932 tarihinde ihalei kat'iyesi İ yevmi mezkürda saat 2 de Beykoz Malmüdürlüğüne müracaat- kumandanile 30 Ağustos 992 saat | mü mezkü ve saatte mahallinde ha | ©, Yukarda eb'at cins ve miktarı yazılı eşya pazarlıkla satılacağından al. mak isteyenlerin mezkür eşyayı görmek ve pazarlık etmek üzre fabrikaya Karaağaç. Beykoz Malmüdürlüğünden: Mikdarı Muhammen K. 350 lira üzayedeye çıkarılmıştır. 20 ra kılımacağından taliplerin (4399) İnkılâp Liseleri Müdürlüğünden: Bakalorya ikmal imtihanlarma Eylülün 3 ünde, sınıf ikmal imtihanlarına 4 ünde başlanacaktır. Talebelerimiz muayyen gün- Mersin Vilâyeti Sıhhat ve İçtimai Muavenet Müdürlüğünden: Mersin memleket hastahanesinin 77 kalecı mualece ihtiyaci 28-9-932 pazar günü saat on beşte pazarlık suretile ihale edilece- ginden talip olanların şeraiti anlamak üzere Mersin Vilâyeti En- ine müracaat etmeleri ilân olunur. Şirketi Hayriyeden: Cumadan maada günlerde Salacak hattına ait 233,235,237.236, 238 ve 240 numaralı seferler ile Köprüden Beşiktaş ve Üsküdara j Cuma günleri Salacak hattına ait 545, 547, 549, 546, 548 ve seferler ile Köprüden Beşiktaş ve Üsküdara 484 ve 486 numaralı seferlerin Ağustosun yirmi dokuzuncu pazartesi akşamından itibaren icra edilmeyeceği ilân olunur. Hali tasfiyede bulunan Hali tasfiyede bulunan Milli TE caret Türk Anonim girketi heyeti mumiyesinin aşağıdaki | hususların müzakeresi zımaında © Eyİği aymın 12 inci salı günü sant 10 da Bahçe- kapada Cermanya — Hanında 16/17 numerolu dairede içtima tensip e- dildiğinden — hissedaranın merkür gün ve santte orada hazır bulunma- ları ve yermi içtimadan bir hafta e; | vel tasfiye memurluğuna müracant- la dükeliye varakaları almaları ilân olunur. Ruznamsi müzakerat: 1 — Tasfiyenin bulunduğu vaz'i. yet hakkında rapor kıraati ve wuk- tezi kararlar tası, 2 — Tasfiyenin temdidi. 3 — Müflüs ağa zade Hulüsi Bey tarafından vukubulan sulh telifinin | 8-932 çarşamba günü saat ihalesi 10-9-932 cumartesi gü- | meyi almak © isteyenlerin her Bü saat 11 dedir. Şartnameyi is teyenlerin her gün | taliplerin vakti muayyeninde 111, KO, K. SA. AL, KOM, müracaatları. (706) (4270) : ceklerin vakti muayyeninde ko misyona müracaatları. (673) (4098) Tefenni'deki kıtaatın bir s€- nelik ihtiyacı olan 326,350 kilo saman kapalı zarfla münakasa- ya konmuştur. İhalesi 18-9-932 pazar günü saat 15 tedir. Şart- nameyi görmek isteyenlerin her gün kemisyonumuza, taliplerin yakti muayyeninden evvel İs- partada satın alma komisyonu na müracaatları. (722) (4408) ... K. O. ve 1 inci fırka kıt'aları nın bakır kapları kalaylaracak tır. İhalesi 29-8-932 pazartesi günü saat 15, 30 da komisyonu muzda yapılacaktır. Şartname- ». mv. kıt'aları bayvanatı ihtiyacı için 60 bin kilo saman aleni münakasaya konmuştur. İhalesi 29-8-932 pa | zartesi günü saat 14 te yapıla- caktır. Mi İmak is- | teyenlerin her gün ve münaka- ya iştirak edeceklerin de vak ti muayyeninde komisyonumu- za müracaatları, (644) (3910) Ci Çatalca msi Trabzondaki kıtaat için ka- hı zarf usulile 348,000 kilo ikinci nevi fabrika unu müna. kasaya konmuştur. İhalesi 31- 16 dadır. Taliplerin Trabzonda sa tın alma komisyonuna müraca- atları. (648) (3935) - ti muayyeninde komisyo | mumuza müracaatları. (721) (4407) , - Kolordu ve birinci fırka kıt” atı ihtiyacriçin yaş sebze| 27,868 fasulya, 27,868 patlıcan, 13,544 bamya, 8685 kilo doma- tes kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İhalesi 5-9-932 Pa- zartesi saat 11,30 dadır. Şartna meyi almak isteyenlerin (her gün, münakasaya iştirak ede- çeklerin vakti muayyeninde ko misyona müracaatları. (672) (4097) . K.O, ve F.I. ihtiyacriçin 22050 kilo margal kömürüne verilen fiyat pahalı görüldüğün den bir hafta talik Münakasası 3-9-932 cumartesi günü saat 15te yapılacaktır. Şartnamesini her gün misyona mür, kasaya iştirak mipatı muvakkatelerile birlikte vaktinde komisyonda bulunma ları, (720) (4406) leden evvel ko- aatları ve müna Çatalca seüstakimm sevki kıt'atı için 5000 kilo sade yağı İst. Mr. Kuwandanlığı Satına m « kow. İ amaaan. Ampul adet 800 Muhtelif Wat Kuleli mektebi 350 Baytar » Yukarda miktarları yazılı elektrik ampulleri ayrı avrı olmak üzere pazarlıkla satın alınacaktır. Pazarlıkları 28/8,932 pazar günü saat 10 dan 12 ye kadar icra edilecektir. Taliplerin evsaf ve şeraitini anlamak için her gün ve muayyen saatinde de temi- natlarile birlikte Merkez K. satın alma komisyonuna müracaat- ları, (29) (4383) * Hava Makinist mektebi için | teklif mektuplarını ihale günü. 360 çeki odun pazarlıkla satın | nün muayyen vaktinde koı alınacaktır. Pazarlığı 31 Ağus- | yon riyasetine vermeleri. tos 932 çarşamba günü saat 10 (20) (4363) dan 12 ye kadar (o Tophanede Merkez Kumandanlığı satın al- a komisyonunda icra kılma- caktır. Taliplerin şartnamesini görmek için komisyona müra- caatları ve iştirak için de muay yen vaktinde komisyonda ha- zır bulunmaları, (30) 4384) ... a ekime m kömürünün 15 eylül 932 Odun Ihtiyat Zabit Mektebi Asker konağı Askeri Matbaa pe güm ar Ta saat Sal da kasına merhun (388) balyada tah. minen (25160 okka muhtelifcine ve nevide tiftiklerin satılması ve satışın bu ayın 29 uncu pazartesi günü sant 1 den 3 e kadar ve müşteri bu- lunmadığı taktirde müteakip günler de ayni santte Ticaret borsasında ic vasi kararlaştırıldığından talip olan ların merkür ve saatlerde Borsada hazır bulunmaları ilân olunur. dır, ül yek e. ei tini anlamak üzere her gü münakasaya iştirak rin muayyen saatten evvvel tek lik mektuplarile komisyona mü racaatları. (6) (4239) i ... Odun Çeki 1132 4135 8S0 6117 Yukarıda yazılı mahallere hi odun münakasası 18 Eylal 932 Pazar günü saat 15 te Tophane erkez Kumandanlığı satın T. Mektebi Mahiye om Ölçme taburu Nif mektuplarını ihale yasetine vermeleri. (21) (4364) ZAYİ — 1821 munarak otomobil gün, münakasaya iştirak ede-| almak isteyenle. ! edeceklerin te- | | | ne müsadif perşembe gü İstanbul İkinci icra memurluğun. dan: Bir alacakton dolayı mahee olup paraya çevrilmesi | takarrür e den Kasımpaşada Camii kebir ma ballesinde atik kebapçı cedit dört kuyu dere boyu ööddesinde atik 8 cedit-6 No ie murakkam © ve tara. nuna (2096) Hira kıyınet takdir edi len ma bahce bir bap hanenin tas mamu 20-05-95; şembe günü saat “14 ten 16 ya ka dar dairede birinci açık arttırması icra kılmacaktır. Arttırmaya iştirüle etmek isteyenlerin & mezkür menkülün kıymeti muhamminesi 0- lan meblağı mezbur (İkibin doksan sekiz) Tiranm ©; yedibuçuğu misbe. tinde teminat akçesi vermeleri dır. Hakları tapo sicillerile sabit ol. mayan ipotekli alacaklılarla. diğer alâkadarların irtifak hakkı sahipleri sin bu haklarını ve bususile fai masrafa wsir olsn iddinlarını tarihinden itibaren yirmi gün zar- fında ovrâki müsbitelerile birlikte daireye bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapo sicillerile sa. bit olmayanlar satış bedelinin pay: laşmasından hariç kalırlar. Mütera- kim vergi ile belediye resimleri ve vakıf icaresi müşteriye aittir. Daha fazla malümat almak isteyenlerin 28-5-932 tarihinden itibaren daite divanhanesinde asılı bulunduralacak olan arttırma şartnamesile 931-2705 numaralı dosyasına müracaatla mez- kür dosya derununda mevcut ve mahalli mezkürun evsaf mesaha ve süresini havi vaziyet ve takdiri kıy net raporunu görüp anlayabilecek. Her birinin beher metra murabbama 250 kuruş kıymet tak. dir edilen Samatyada Hacı kadın ma hallesinde Hacı kadın çeşmesi soka- ğında ceki 8 No. larla murakkam © lop kayden 3 senetle tasarruf edil- mekte ikisi yekdiğerine muttasıl ve diğeri müstakil ikisi 97 şer met- ro murabbamda ve diğeri 109 met- re murabbaıda bulunan ve tamam. ları 767 lira 50 kuruş kiymet tuta. rinda olan işbu üç kın arsanın ta: mamları ayrı ayrı şartaameleri ile açık artırmaya vazedilmiş olup 3-8- 832 tarihinde şartnameleri divana. neye talik edilerek 22-9- 932 tarihi sat id ten 17 ye kadar İstanbul Dördüncü. lcra dairesinde açık artırma ile sat © lacaklardır. Artırmalar ikincidir. Bi- rinci artırmalarında © her birine 50 şer Uruya talip çıkmış olup bu kere en çok artıranların üstünde bırakı- lacaklardır. Artırmaya iştirak © için yüzde yedi teminat alınır mütera- kim vergiler ile belediye | resimleri vakıf icareleri müşteriye aittir. İcra ve iflâs kanununun 119 uncu mad- desine tevfikan hakları tapo sicille- rile sabit olmayan ipotekli alacaklı” lar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını — ve bususile (niz ve masarife (dair olan iddenlarım ilân taribinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile birdirmeleri lâzımdır aksi halde hak- ları tapo sicillerile sabit olmayan sa tış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar alâkadarların işbu maddeli kanuniye ahkömma tevfiki hareket etmeleri ve daha fazla malümet al mak isteyenlerin 931-922 numarasi" le memuriyetimize müracaatları lâm olunur. meyi emek İstanbul altıncı icra memurluğun. dan: Bir borçtan dolayı mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer bir adet Borel markalı kasa ve Olveti marka samba günü sant 10 dan llreka dar Mahmutpaşada İstanbul bamkn- lik ie ai | lacağından talip olanların yermü muayyen vaktinde komisyon ri | ZAYI — Çapada 31 inci İlk Mekti binden 931 de aldığım şehadeti mi kayıp ve diğer bir müshasını ki mak üzre İstanbul Maarif ci yetine müracaat eylediğimden mez » | plükesı zayi olmuştur. Eskisinin bük | kür şehadetmamemin bülemi olama yacağını ilân eylerim, Melâhat