29 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

29 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

« , İş . : His id a . 8. 8 : t , « , « , n , “Siyasi v ve e tarihi t tefrika 19 KEMALİZM NEDİR? Yazan: Edirne meb'usu Mehmet Şeref İtalyanın yakın tarihi (İrre- danta) için çarpışan, (dağınık | hükümetlerden ibaretti, Bu sebepledir ki (| İtalyada bir fikir etrafında toplanmak- tan ziyade bir şahıs almak çok yer bulmuş milli olmayan müstebit ve hükmüne ram olmak İtalya'daki büyük © kalabalığı içli, hisli, an'aneci yapmıştır. Büyük menfaatleri hesapla yamaz, hissine uyar gider bir kalabalıktır. Bir şeddetli nutuk. bir atıl- ma hareketi, nağmeli, tannan. yüksek ve baygın bir melodi onu sürüye katar götürür. As- rın büyük ticari (o cereyanları buralara © girmemiştir. Köylü henüz beynelmilel olmamış şe- hirli ticaretile bağlıdır. Doçe bulduğu bu İtalya' onun hayatima uyan bir (idare) rejimi verdi. İnkılâp sözü bi- raz fazladır. Orada ıslahat sö- zü daha yerinde olur. Dikkat edilirse (bir pro gram etrafında toplanmaktan ziyade Doçenin şahsı etrafında mevzi almış bir Italya vardır. Halk fakirdir.. Toprak dar ve gayri ki ir. Nüfus 60 yılda misline yakın artmıştır. 26 | milyondan elli milyona çıkan ve bir çok vatandaşları da de- şarıya gönderen İtalya bu yüz- | den fakirdir. İtalya köylüsü biraz zeytin yağı serpilmiş patates potajını | bulmakla uzvi refah (duyar. Ruhi ihtiyacı papaza bağlı kal | miştir. Bunun içindir ki fırkadan ida sahıs etrafında toplan- | nesi veçhile Nore'r Si 104 * Mlasönluğ eği de budur. çe de, işten en büyük ener | jisini, İtalya'daki mahalli tica- reti asri şekle sokmak, halkı asrın iktisat cereyanları içinde | İtalya umumü menfaatine göre yetiştirmek gayesine (o koşu- yor. Sardunya, Lombordiya, Pa- pa. Avusturya gibi mii hü kümetler elinde iken beğ ei ka ,yetiştirik ınları bir milli bağ noktaya bağlayan Duçenin Faşizmine yardım ede cek ideloğiyi hasıl edememiş- tir, ni Kemalizm rejimi tamamen bir noktada Faşizm ile mütte- hittir. O da asri İtalya (gibi asri Türkiye yaratıyor. İstanbulun Medicilerin. hayali papaların sevkile (İntibah) devrini yaşa- muş bir yerdir. Orada güzel san'atlar çok yerleşmiştir. ilerlemiştir Sanay köklüdür. o Mahalli ticaret fikri hâkim olmakla be- raber, bunun © yanında büyük fabrikalar, büyük (| tersaneler, büyük armatörler, asri liman- lar, tesisler o vardır. Türkiye va yüzden, İtalyadan çok fakir ri Türkiye'de ise tam “in kılâp, mevcuttur. Italya'da ni- zamsızlıktan nizama götüren rejimde iki âmil vardır: Sür" ve sertlik. Türkiye'de bu sür'at yoktur. Yerine daha derinden bir ruhi atılış ve içten gelen | heyecan Sertliğe mukabil, imkılâba imanmayanları ihmal ve müra- kabe... Büyük kalabalığa doğru şuurlu bir varış, ini de, Türk milletinin hususiyet- lerinden olan © “sıra ve saygi” uyandı Yar. Bizde anlatmak, söylemek ve okşamak yumruklamaktan riyade iş görür. Lâkin bununla yola girme- yen başı koparmak farzdır. Yeter ki, inkılâp çocukları, | gencin tamamsile ve kâmil zıt- | dır. Mustafa Kemal kadrosunda va zife alanlar halka doğru yü yanında | inkılâp neslin- | | rüyerek bu işi: der'uhte cttik- İ leri vazifeyi yapsınlar! | Faşizmin genç İtajyan- İlara aşılamağa © çalıştığı zat | kıymetler, Mustafa Kemel ço- cuklarında asla aşılamağa ihti- yaç olmaksızın mevcuttur (Maddi ve manevi cesur ol- mak). Duçe bunun için sonsuz, sayısız mesai sarfediyor. Te- şekkülleri, Faşist meclislerini | harekete getiriyor. Mustafa Ke malin buna ihtiyacı yoktur. | Çünkü Türk gencinin zati has- İeti, fıtratı bundan (o başka bir şey değildir. Hizmette sebat, söze bağlı kalmak, vazifede ısrarlı bir ça- lışma, Türk gençlerinde bun- larm asliyeti inkâr edilemez. Ancak maziden gelen, görenek | ve eski dini terbiyenin örümcek | li tesiri bu hasletlerin üstüne serpilmiş ise de, içine nüfuz ede mediği için Mustafa (Kemal daha bahtiyardır. Halbuki buna mukabil Mus- tafa Kemalin mümeyyiz vasfı daha çok derinden asri olması- dır. O, tarihin çocuğudur. Mil- İlletinin tarihini içinden anladı- ğı içindir ki hareketlerinde asri | lik, nümayişsiz. samimi olarak | | bariz olur. Türk çocukları için, / şefin | bu kudretli fıtratı onları bu yol İda yürütmeğe kifayet eder, İ Duçenin kurduğu nizam ta- İ mamile İtalya'da yerleşmiş mi dir? Buna müsbet cevap vermek | İ biraz güçtür. Fakat her halde İ Bolşeviklerden daha bahtiyar: | İ dır. Orada, alttan yürü- İ yen mukavemet İtalya'da o ka dar kuvvetli değildir. Bu kadrodaki yeni (onizam | daha başkadır. Bolşeviklik ni- İ zamında, bir cebrilik (o vardır. Bolşeviklik fikriyata filiyattan İövvel kıymet verir.. Fili fikre İ yaklaştırarak yürütür. Lâkin İ şu fark vardır ki: Façyada eli! kafaya tabi kılarken O nizama koymak istediği işte asla mazi- İ sinden ve an'aneden kurtula- İ maz. Halbuki ( Bolşevik, an'ane ve mazi tanımaz. O: İ daki fikir faaliyeti kadar el fa: iyeti de ayni esasa tabi kalır. üm hiç yerini değişi Façyada Kapitalizm tam manasile İmperyalizm şeklin- dedir ve kral ile papazdan ayrı- lamaz. Onda, Duçenin şahsı, dahili ıslahatta sert emirler ve adim larla yürüyor, Ötede ise vatan ve (o millet yoktur, Kapitale mevki veril mez, Lenin, hâdiselerin seyrini takip ederken, rejimi kurmak için. bir dakika, ne milliyete ne millete, ne şehirliye, De tir. Sabit ve Yalnız, Lenin'in büyük bir has sası fikirlerine çok sadık ©- lan idaresindeki sebat ve kus- rettir. Ancak, o sayede, mil- yonlarca insanı önüne katıp yü rütmüştür. Bolşevikliği de, Façyayı da, barp doğurmuştur. Harbin bu iki zaruri çocuğu asla biribirine benzemez... Façya, harpte, kültürde, Ro ma tarihinin lejiyonlarımı, Fo- rum senatorlerini, cinçinatusle- ri, Kayser ve Ağustosları düşü nerek, bir zevk arar... Bu zevki | genç nesle tamıttırmak ister.. Harbin, şiddetin, sertliğin | kudretini takdir ederken; ener jinin bilenmesini bunlarda bu- İur ve krallığı; kiliseyi de dü- şünür. Fakat milli boyasından | asla sıyrılmaz. Mukaddes mef- humlara dokunmaz.. Beynelmi- lel; meselâ Masonluk gibi te- gençliği tesadüfün ona kurdu duğu nizamı © muhafazaya, eli | silâhle olarak sevkeder. des şey tanıma; Bolşevik (gen: ei İ tadır, ( Devamı var )! | Goethe madalyası | Mitat B. inhisar idaresi erkân, Fe- PAZARTESİ » AGUSTOS HARİCİ HABERLER Ötekiler de Diğer mahkümlar İ Fasa sürülecek harp na siye geniisi iie; bir sa hil muhafızın e irak nunda vukua gelen isyan hâre- ketinde methaldar kralcı rikaya memur edi- len filo, hareket anına intiza- | ren limana demirlemiştir. » ve bir torpito > olup bu aym o götürmeğe b ilânı Mareşal BERLİN kârı umumiy A.A.) — Ef nin nazarı dikkâ- a ge diseler üze tedir. Bu hâdiseler, şunlardır: Hüküme- in yeni iktisadi programrun Hindenburg ile « bugünlerde vu mühim siyas rinde temerküz et İM. Von Papen ve Dahiliye nâ- Bir Fransız meb'usu Moskova ya gidiyor) PARİS, 28 (A.A.) — Meb'usan meclisi maadin encumeni reisi M Charles Baron Berlin tarikile Mos- kovaya gitmiştir. Mumsileyh, hareketinden evvel M. Herriot ile görüşmüş ve Sovyet lerin Paris sefiri M. Dovgnleveki'yi ziyaret eylemiştir. Muhtelis bir sabık nazır BUDAPEŞTE, 28 (A A.) — Sa. bık maarif nazırı M. Haller, 14 ey- Hülde mahkeme huzuruna çıkacaktır. Mumaileyh, ibtilâs ve hileli iflâsle ittiham edilmektedir. Haller. Macaristana Macar darül Fünunlarına kabul edilecek (o müsevi | talebe nisbetini Te 6 olarak tesbit e- den maddeyi ithal etmiştir. M. Runciman Londra'ya döndü LONDRA, 28 (AA) — Otta- va'dan avdet eden o M. Runciman, dün Londraya vasıl olmuştur. BERLİN, 28 (A.A.) — Almanya reisicümhuru M. Herriot'ya Goethe nin 100 üncü yıl dönümü münasebe tile ihdas ve darbedilmiş olan ma- dalyayı ihda eylemiştir. Ayni madalya, omuharrirlerden Gide ve Valerry'ye de verilmiştir. | Diğer memleketlerden birçok 7e- vata bu meyanda bilhassa M. Mus- | solini'ye de bu madalyadan birer ta | ne ihda olunmuştur. Fesat üstüne fesat | SANTİAGO DE CHİLİ, 28 AA. — Ouito'dan bildirildiğine göre, Eyuatour payitahtında bir fesat ha- reketi zuhur etmiştir. Parlâmento & feshedilmiştir. | Hindenbourg' Zerr M. Von Geyi ve Milli Mü- dafaa nüzerr M. M. Von Sehle. icher arasındaki mülâkat. Bu aym 31 inci günü Reischtag ilk celsesini aktedecektir. Bu celse | şayet Clara Zelkin riyaset et- İ mek hususunda israr edecek o lursa pek heyecanlı olacaktır. Her ne kadar hükümet mahafi | li, iktısadi sahadaki niyet ve ta savvurları hakkında sakit dav- ranmakta isede programının şimdiye kadar takip edilmiş o- lan ikti yaseti cezri suret te değiştireceği ve defli devrine nihayet vereci no lunmaktadır. Mecburi istikraz usluüne müracaat fikri ter- kedilmiş gibidir; yalnız serma- | ye üzerine bir vergi vaz'ı ile ik- tifa olunacak ve bu suretle elde edilen meblâğ Reichsbank vans şeklinde hemen mobilize edilebilecektir. Diğer taraftan İ hükümet, faiz nisbetinin tenzi- li için şiddetli birfaaliyet göster meğe karar vermiştir. Neudek İ mülâkatlarında bütün bu iktısa di tedbirler ve dahilt siyasetin heyeti mecmuası mevzuu bah solacaktır. Reichstag'a gelince hükümetin bu baptaki niyetleri malümdur, Başvekil, Mareşal yeni icrası emri verilmeksizin parla mentoyu feshetmesini teklif e- decektir, Hükümet; yeni bir in tibabat mücadelesinin mesuliye tini kabul edemiyeceğini ve ha- li hazırda en mühim meselenin | Almanyayı öğümüzleki kış mev siminde maruz kalacağı müşkü lâta hazırlamak olduğunu be- yan etmektedir. Y. intihabat, Rifat B. in cenazesi kaldırıldı Merhumun kabri başında Mülga Ayan Meclisi Reisi ve Es- bak Maliye Nazırı Rifat Bey merhu- mun cenazesi bugün Kalamışdaki e- vinden büyük hir ihtifal ile kaldırı- larak Karacaahmetteki aile kabrista nına defnedilmiştir. lediye reisi Muhiddin, Mülen Mec- Ayan azasından Sadrı, o esbak Gükeriyek Merkez si İdare reisi Nüsrat, meb'us Sel Cimcoz, meb'us İbrahim Süreyya, Türk Dayinler vekili Zekâi, Harici- ye Protokol müdiri umumisi Şevket Fuat, Belediye muavini Hâmit, Esbak Tahran büyük elçisi Emin ve esbak hariciye müsteşarı Etem, Ta: | bir Kevkep, müderris Kadri Raşit aşa, Dr. Şekip Habip, Mubtelit Mübadele komisyonu Türk heyeti murahhasasından Esat Beylerle di- ğer komisyon erkânı, Avusturya s8- fareti müsteşarı, Elektrik | şirketi müdiri urmumisi, şehrimiz alemi ma. İisine mensup yerli ve ecnebi bir İ çok zevat ile Tütün İnhisarı müdiri nerbahçe klübü ile diğer spor teşek | küllerine mensup zevat, Matbuat lr ve merhumun daha yüz leree hürmetkâr; hazır balaman Cenazeye Hariciye Vekâleti, A madolu Ajansı, Muhtelit Mübadele komisyonu Elektrik şirketi, Fener. | bahçe Spor klübü tarafından ve da- | ha birçok yerlerden müteaddit çe lenkler gönderilmişti. Bu mücessif ziya dolayısile ge- 0 resmi mahafilin ve gerek mem- leket münevverlerinin merhuma kar tı besledikleri hissi hürmeti irae e- der surette yüzlerce taziyet telgrafı gelmektedir. Bu meyanda Başvekil İsmet Paşa H Hariciye 6 a," Ni Vekili Tevfik Rüştü Beyden, Riya | seticümhur kâtibi Umumisi Hilemet Beyden, bir cok meb'us — Beylerle, büyük elçilerin. den, Sovyet sefaretinden gönderilen telgraflar bilhassa kayde şayandır Aile namına teşekkürler Hissettiğimiz teessürün | şiddeti. gerek cenazeye iştirak ve gerek tel. graf ve mektupla taziyet lütfünde bulunmuş olan zevatı mahteremeye ayrı ayrı ifayı teşekküre mâni oldu- Zundan bu mükaddes vazifeyi Ana- dolu Ajansına tevdi ediyoruz. Menemenli zade Ailesi namına Muvaffak Narman Babamızın pek uzun süren hasta lığı esnasında bitmek tükenmek bil. meyen bir fedakârlıkla ve büyük bir hazakatle tedavisine ihtimam. Dr. Sekip Habip Beyefendiye bütün jans vasıtasile arz ve il | Söylet Ge yazl Geleni Menemenli zade Ailesi namma Muvaffak Numan ihabat | Selânik - Anafarta - Ankara.. | Nefyediliyor i Hindenburg Reichsta ig'ı feshedecek olursa w| Yeni intihabat yapılmayacak | yeniden tetkik ve tadil edilmiş bir intihap halkı esasına müste » ilkbaharda icra olunabile cektir, | Clara Zetkin, Moskovadan öndü BERLİN, 28 (A.A.) — Ahi ren Moskovadan avdet etmiş o- lan Reichstag'ın sin itibarile reisesi bulunan Clara Zetkin, ağır surette hasta bulunmakta- dır. Binaenaleyh, tasavvuru veç hile Reichstag'ın birinci celse- sineriyaset edemeyecektir. Le Journal'in bir makalesi PARIS,28(A.A.) — Le Journal“Departmanlara ait nüs | hası”, Alman menshiinden ge len ve İngiltere Hariciye neza- retinin teslihat sahasında hi kuk müsavatı meselesini arizü amik tetkik ettikten sonra “Al man mütalebatmın pek esaslı olduğunda şüpheye mahal ol- madığı ” neticesine vasıl olmuş olduğuna dair olan haberi İngil terenin tavzih edeceğini ümit etmektedir, Le Journal diyor ki Bu suitefehhümlerden ziyade iyi münasebatı ihlâl edecek dün yada hiç bir şey yoktur.” Nazi'ler ve merkezciler BERLİN, 28 (A.A) — AL mân milli ajansı, Nazilerle mer kezciler arasında icra edilegel- İ mekte olan gizli ve esrarengiz müzakerelerin gerek Almanya- da ve gerek Prusyada birlikte çalışmaları meselesinde bir p- İ rensip itilâfına müncer olmuş olduğunu haber vermektedir. Bilhassa iki merkezci ile bir. çok Naziden müteşekkil bir hü- kümet vücude getirilmesinin mevzuu bahsolduğu rivayet 0- lanmaktadır. Bir Brüning - Se- hleicher - Strasser kombinezo- | mundan bahsedilmektedir. Mer kezcilerden M, Brüningi'n mali ye ve M. Stegervald'n o mesai nezaretlerini deruhte edecekleri söylenmektedir. Prusya başve- killiğine bitaraf bir zatın geti- rilmesi düşünülmektedir. Bu ha ! beri ihtiyatla karşılamal İ fak olur, Relchslag açıldığı zaman | ichstag reisi intihap edi man Komünistler birinci turda bir komüniste ve ikinci turda bir sosyalist demokrata rey ve- receklerdir , Komü fırkası. nın merkezi komitesi, bu kara- arasındaki cidi şiddetini tah fif etmek istenildiği o mansına gelmeyeceğini tasrih eylemek- tedir. Komünistlerden meb'uslarmı en yaşlısı Clara Zetkin. parla mentonun set etmeğe kat'iyyen azmetmiş- tir, Mumaileyh, bunu “Alman parlameatolarına karşı bir vazi fe” telâkki etmektedir. Amerika erkânı Harbiye reisi Maiyetindeki zevat ile Varşovada VARŞOVA, 27 — Amerika er- kânı harbiye reisi refakatinde Ame- rika ordusuna mensup muhlelif rüt- bede zabitan bulunduğu kalde bu gün Varşovaya muvaselât etmiştir. Bir kaç güne kadar Lehistan — Rus bududunda vuku bulacak manevra- larda hazır bulunacaktır. Dagland vapuru Kurtarıldı Bir kaç gün evvel Çanakkale boğazında Akbaş mevkiinde kaya lar üzerine oturmuş olan Norveç bandıralı 8200 ton benzin ve pa- rafin yüklü Darland vapuru Türk Pastörün mezarı önünde PARİS, 28 A.A. — Umumi sah- hat nazırı, dün Pastö itüsü de hürmetkâr bir hazirun kütlesi muvacehesinde yapılan “Ümit Gü- | nü” merasimine riyaset etmiş ve müteakiben merasimde © mevcut bülünan zevat büyük ve lâyemut imi inünde bir geçit BERLİN, 28 (A.A.) — Re! gın sosyal demokratlar rüesası | PEŞTE,28 Türk - Mac AA) — ölen Bodin kalesinin son İ başlığında bir kavuk yapılacaktır kaparan Amerikan kız kole; halk ile göstermesi itibarile çok şayaı etmiştir, Tü: hassa bah MOSKOVA. 28 (A.A.) ANKARA, 28 (A.A.) — Büyük Zaferin onuncu yıldönü münü tes'it için Ankara Halk- cak merasime ait programı ik- mal etmiş bulunmaktadır, Bi na nazaran, 30 Ağustos günü tebrikâtı müteakıp yapılması mutat olan askeri merasim bu sene B. M, Meclisinin alt tı fında ve İstasyon caddesinin sa Zındaki sahada icra edilecek ve İ bütün halk teşekkülleri de ge- Şit resmine iştirak edeceklerdir, Askeri merasime saat 10,30 da başlanacaktır. Bunu müteakıp fırka kumandanı Sıtkı Paşa ve | halk namına da Vedat Nedim | Bey birer nutuk irat edecekler | dir. Saat 16 da Halkevinde se- kizinci fırkadan bir zabit tara- fından Dumlupınar zaferi hak- kında halka bir konferans veri- lecek ve saat 19.30 da Ankara radyosunda ticaret mektebi mü dürü Şevket Süreyya Bey Dum lupınar Zaferi hakkında bir nu caktır. Gece kıtaat ve halkın tertip olunacaktır. Komite bun dan maada onuncu yıldönümü- nü tes'it edeceğimiz büyük Za- ferin yüksek ehemmiyetini bil- diren büyük ve küçük 14 bin fis bastırmıştır, Bunlar evle- Buda surları önündek Türk valisi ve müdat Abdi Paşa ile diğer Türk askerlerinin hâtıra: içindir. Abide eski Türk stilinde bir sütundan ibarettir. Sütu vardır ve üzerinde de Türkçe olarak “K raman bir muhasımdı. Allah rahmet eyliye' bidenin küşadı mezkür harbin yıldönümünde nizelos halk tarafından parlak ve hararetli bir surette kar tır. Başvekil öğleden sonra Beyazkule meydanında mühim b nutuk irat etmiş ve Yunanistanın bugünkü mali vaziyetini - Yunan dostluğundan bahseden M. Venizelos bi lâfname üzerinde tevakkuf etmiş ve bu itilâfın Y. İmanistana iktisadi noktai nazaradan büyük faydalar temin ettiği ni söylemiştir. M. Venizelos Türk - Yunan itilâfı, kabinenin e evi tarafından teşkil edilen ko- | mite 30 Ağustos günü yapıla- | iştirakile büyük bir fener alayı | “Kahraman bir mu hasımdı, Allah rahmet eyliye me e Macarlar Bodin müdatfileri namına Türk stilinde bir abide diktiler i şose üzeri kardeşliğini temsil eden bir âbide dikilmekte | Bu âbide 2 Eylül 1686 tarihindeki muharebede eli: de kılne Abdurrahr ebedileştire ibaresi yazılıdır, büyük merasir Halk fazla mektep açılmasını isteyor Maarif Vekilinin Adana ve havalisinde tetkikatı OSMANİYE, 28 (A.A.) — Maarif vekili Esat Bey katlerindeki zevat ile dün gece saat 21 de Adanaya muvasal etmiş, istasyonda Adana ve Cebelibereket valileri, fırka reisi, | lâyet erkânı, Maarif ve mektep müdürleri ve muallimler taral dan karşılanmıştır. Adana valisi Bey iktrsadi vaziyet dolayısi vel yerine esasen kız lisesi olmayı Adanada bir kız lisesi açılması ricasını tekrar etmiştir. Vekil Bı Ceyhanda trenin tevakkufu esnasında kaymakam, hükümet, fı ka erkânr, Ceyhan gençliği ve halk tarafından karşılanmış » galleri ve mahsulleri üzerinde hasbuhal yapmıştı Halin daha fazla mektep açılması hakkındaki temennileri ket dilerinin ilim ve irfana karşı olan büyük heves ve rağbetleri! iftihardır. Vekil Bey ayni tezi hürat arasında Osmaniyeye hareket emiş ve sabah saat sekizd| Osmaniyeye muvasalat etmiştir Bu sabah ivlâyet, fırka, belediy. ziyaret edildikten sonra mekteplerin ve muallimlerin idari ve tel biyevi vaziyetleri hakkında tetkikatta bulunacaklardır. i M. Venizelos Selânikte mühi bir nutuk söyledi ATİNA, 28 (Milliyet) — Bugün Selâniğe vâsıl olan M. Vel İanımı| muvaffakıyetli işi olduğumu da ilâve etmiştir. Harp aleyhtarları kongresi Tass Ajansının bildirdiğine g. re beynelmilel harp âleyhtarlığı kongresi Amsterdamda Hanı Barbus'un riyasetinde açılmıştır, Zafer bayramı her tarafta par lak bir surette tes'it edilecek re dağıtılmış ve şehrin bütün $ı kaklarına astırılmıştır, Komitl İ Devlet Demiryolları idaresini muvafakatile bugünden itib ren ER hareket edet yolcu vagoı un dış taraflı rina da bu halenin yapıştırmı ya başlamıştır. Mersin ve Çankırı'da dı MERSİN, 28 (A.A.) — Ağustos Zafer bayramının tes idi için fevkalâde hazırlık yap maktadır. Tayyare cemiyeti ba ÇANKIRI, 28 (A.A.) — fer bayramı münasebetile şi diden ihzarat başlamıştır. Bu İ neki tes'it merasimi diğer sen lere nisbetle. daha parlak ola) İ caktır. Afyonun kurtuluş nü AFYON, 28 (Milliyet) — gün şehrimizin kurtuluş günü yıldönümü emsalisiz tezahürati kutlulandı. Ordunun şehre girdiği tuk söyleyerek ve onu müteakıp | Enis Behiç Bey bir şiir okuya- | dondurma ikram edildi. Fener »- layları, oyunlar yapıldı. Beledi: ve Halkevi önünde fişekler atı rak şenlik yapıldı. Halkevini ni kurduğu Kocatepe spor ki İ nün açılısı parlak © müsamereyi İ meb'us Cemal Bey, Vali, Belediye İ fırka reislerinin huzurile yapıld İ Şehrin tarihi kalesinde nurdan b İ kurtuluş yarısı