30 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

30 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan: 15000 kilo Zeytin açık münakasası: 14 Eylül 932 çarşamba günü saat l4te, 15000 ” Yerlitoz şeker: kapalı zarfla münakasası 14 Ey- lül 932 çarşamba günü saat 15 te. Ambar ihtiyacı için satın alınacak şeker ve zeytinin şartname- lerini görmek istiyenlerin her gün ve münakasaya iştirak edecek- İerin münakasa gün ve saatinde muvakkat teminat makbuzlarile birlikte Kasımpaşa'da Deniz Levazım satmalma komisyonuna müracaatları. (4291) Sıhhat ve İçtimat Muavenet Vekâleti Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğünden: İstanbul ve Çanakkale Merkezleri için lüzumu olan (430) ton yerli maden kömürü ile itlâlfar için (60,000) kilo kükürt kapa- k zarf usulile 10 Eylül 932 cumartesi günü saat 14 te Galatada Karamu: Paşa sokağında İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye Mer kezinde müteşekkil komisyonda münakasası icra kılmacağından taliplerin şartnamelerin görmek üzere Ankarada Hudut ve Sa- biller Sıhhat Umum Müdürlüğü Ayniyat mühasipliğine ve İs- tanbulda mezkür merkez levazım memurluğuna müracaatları. R (4184) Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan: 185 Roda muhtelif Lif ve tel halat: Açık münakasası 7 Eylâl 932 çarşamba günü saat 14 te. 5000 kilo Elvan üstüpü: Açık münakasası 7 Eylâl 932 çar- şamba günü saat 15 te, 5000 kilo Beyaz üstüpü: Açık münakasası 7 Eylül 932 çar. şamba günü saat 16 da, Deniz kuvvetleri ihtiyacı için yukarda yazılı malzemenin hi- zasında gösterilen tarihlerde münakasaları icra (o edileceğinden | şartnamelerini görmek istiyenlerin her gün ve vermeğe talip o- | lacakların da münakasa gün ve saatinde muvakkat teminat mak | buzlarile birlikte Kasımpaşa'da Deniz Levazım satınalma ko- misyonuna müracaatları. (4087) Şirketi Hayriyeden: 188. 190, 484 ve 486 numaralı seferler bugünden itibaren ilân: a- here kadar kemafissabık icra olunacaktır. İstanbul Erkek Muallim Mektebi Müdürlüğünden: Vekâleti Celileden mevrut emir mucibince mektebimiz tat- bikat kısmı binasile binanın aslında (Erkek Muallim Mektebi or- ta kısmı) ünvanile şubeleri havi bir orta mektep tesis ve küşat edilmiştir. Mülga Çemberlitaş orta mektebi talebesile Vefa orta mektebinin fazla talebesi bu mektebe alınacaktır. Dersaneler mü sait olduğu takdirde hariçten de talebe alınacaktır, Çemberlitaş orta mektebinin Eylül bakalorea imtihanları 3 Eylül 932 cumar- tesinden itibaren vaktile mektebi mezkür müdiriyeti tarafından tesbit ve talebeye vuku bulan tebligat dahilinde muayyen gün ve saatlerde muallim mektebinde ifa edilecektir, Mezkür imti- hanlara vaktile davet edilmiş olan mümeyyiz beylerle imtihan olacak talebenin tam saat sekiz buçukta muallim mektebinde ha zir bulunmaları ilin olunur. İmtihana velevki bir dakika olsud geç kalanlar kabul edilemezler. (4448) Eczacılar, Ecza Ticarethaneleri, Ecza Komüsyoncuları ile Tıbbi Alât ve Edevat tüccarlarının nazarı dikkatine Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletinden; 13213 numaralı kararname mucibince bu kararnameye mer but F, listesi muhteviyatı olan bütün kimyevi maddeler, tibbi müstahzarlar ve tıbbi alât ve edevat Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletinin müsandesiyle idhal olunabilecektir. Evvelce E. lis- tesine dahil olarak serbestçe idhali mümkün olan kimyevi mad- deler için alâkadarlar mezkür kararnamenin birinci maddesinde. zikredilen komisyona müracaatla sipariş vukuunu isbat ederek Eylül zarfında bunları memlekete idhal edebilirler. Evvelce ve- kâlete müracaatla evvelki F listesinde yazılı tibbi müstahzarlar için sipariş müsaadesi alınmış olduğu takdirde bunların da idha- line müsaade olunacaktır. Bundan böyle F listesine dahil bütün maddeler için siparişten evvel orijinal fatura ve iki sureti bir is- tidaya raptedilerek Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletine mü- | racaat edilmelidir. Her ayın yirmisinde o zamana kadar yapıl- mış müracaatlar tetkik edilerek kararname mucibince tayin edil- miş olan budut dahilinde idhalâta müsaade edileceği ve binaen- aleyh müracaatların ayın yirmisinden evvel Vekâlette bulunmak üzere yapıhması lüzumu ilân olunur, (4465) Konya Nafıa liğinden: Bedeli keşfi (41793) lira olan ve 24/8/932 tarihinde ihalesi icra kılınacak bulunan Konya - Beyşehir yolunun (9000) metro- luk Bağırsak boğazı kısmının tamiratı esasiyesi talipler tarafın dan verilen teklifat haddi lâyik görülmediğinden bu kere pazar- lik suretile ihalesi 7 Eylül 932 tarihine kadar on beş gün müddet le temdit edilmiştir. Talipler 661 No. İr kanun ve münakasa şeraiti umuiniyesi ahkâmma tevfikan 7 Eylül 932 çarşamba günü saat on beşte En- cümeni Vilâyette hazır bulunmaları ilân olunur. (4451) KAPPS Alman kitapçı, Alman kitapları en ucuz satar, Beyoğlu, İstiklâl cadde- si 350, İsveç sefareti karşısında. İst. Mr. Kumandanlığı Satına kom. ilânları Miktari © Cinsi z 38000 (O(Ot Açık 430 |, Kapalı | Ayrı ayrı şartnamelerle mür 69000 Saman Açık nakasaları 106000 w > Merkez Kumandanlığı müessesatı ihtiyacı için yukarda mik- tarları yazılı ot ve samanın 15 Eylül 932 perşembe günü 141 bin 340 kilo otun kapalı zarfı saat 14,30 da diğerleri aleni münaka- | saları saat 15 ten 17 ye kadar icra edilecektir. Taliplerin evsaf ve şeraiti anlamak üzere her gün ve münakasaya iştirak edeceklerin muayyen saatinden evvel teklif mektuplarmı ve teminatlarile a- çık münakasaya iştirak için Merkez K. SA. Alma komisyonuna müracaatları, (13) (4283) Çamlıca Kız Ortamektebi Müdürlüğünden: İkmal imtihanlarile leyli ücretli talebe kayda eylülün üçün cü cümartesi günü başlanacaktır. Milli Saraylar Müdürl sey ee ugun Kaşif bedeli 4744 — Dolmabahçe sarayı müştemilâtından garaj binası ya- Bındaki havuz rıhtımlarının tamiratı, (Açık münaka- sa ile) 4340 © Beylerbeyi sarayı rıhtımı üzerindeki muhafaza duva- rı ile deniz köşklerinin sıva, badana ve boya tamira- tı, (Açık münakasa ile) 5266 Dolmabahçe sarayı büyük merasim kapısı tarafeynin deki kulelerin harici sıva. badana ve boya tamitatı (Kapalı zarfla) Dolmabahçe ve Beylerbeyi saraylarında yapılacak üğ parça tamirat ayrı ayrı mevkii münal konulmuştur. Münakasa- lara 15 Eylül 932 perşembe günü saat on dört buçukta başlana- caktır. Talip olanlar 5 Eylülden itibaren Dolmabahçede Milli Saraylar müdiriyetine müracaatla şartname ve keşifnamelerden birer nüsha alabilirler. Kapalı zarfla münakasaya konulan Dolma bahçe sarayı büyük merasim kapısı tarafeynindeki kuleler tami- ratına ait teklif mektupları 15 Eylül perşembe günü pr dört buçuğa kadar, Milli Saraylar müdürlüğü odasmda içtima edecek olan encümene tevdi edilmelidir. O gün zarflar mezkür | saatte encümen tarafından talipler müvacehesinde açılacak ve müsait teklif bulunduğu takdirde ihalesi icra edilecektir. Açık münakasalar da ayni günde saat on beşten on altıya kadar de- vam ederek saat on altıda bunlar da haddi lâyskında. görülürse talibine ihale edilecektir. (4303) İstanbul Kız Muallim Mektebi Müdürlüğünden: 1 — Müessesemizde bir orta mektep kısmısaçılmıştır, 2 — Bu kısmın bu sene için birinci ve ikinci sınıflarına talebe almacak tur. 3 — 15 Eylül perşembe akşamına kadar namzet kaydına de- vam edilecektir. Girmek şartlarını öğrenmek isteyenler her gün mektebe müracaat edebilirler, (4466) İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: Nümune ve şartnamesi mucibince mübayaa edilecek olan muşamba imaline mahsus yedi bin yarda yağlı kaneviçeyi badeli olan meblâğa tekabül edecek kıymette yerli mamulât ve mahsu- lâtından bir kısmı ile takas esasları dairesinde itaya talip olanla- rın kapalı zarf derunundaki tekliflerini 10 eylül 932 cumartesi günü saat on beşe kadar teminat akçelerile birlikte mübayâa ko- misyonuna tevdi ve şartnamesile nümunesini görmek ve tafsilât almak için de her gün komisyona müracaat etmeleri ilân olunur, (4112) Tekirdağ Vilâyeti Daimi Encümeninden: 11.120 lira 20 kuruş bedeli keşifli Saray ve Çerkes köy yolu üzerinde bulunan Manika köprüsünün tamiri 21-8-932 tarihinden 11/9/932 tarihine kadar 21 gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. 1 — Şartname, keşifname ve proje sureti musaddakaları Vilâyet yolları Başmühendisliğinden istihsal olunacaktır. 2 — İhalei kat'iye 11/9/9832 cumartösi (o günü Saat 16 da Daimi Encümenince icra kılınacaktır. 3 — Talipler (661) mumaralı müzayede münskasa ve ihale kanununun onüncu maddesindeki izahat dairesinde tanzim ede- cekleri teklif mektuplarına yüzde yedi buçük nisbetinde teminatı muvakkateye ait makbuz ilmühaberi veya banka kefaletnamesile inşaatta istihdam edecekleri Fen memurunun bir dairci resmiye- den musaddak vesikasını lefederek yevmi ihaleden evvel makanaı vilâyete göndermeleri lâzımdır. (4445) Emniyet Sandığı .. yes ..... & Müdürlüğünden: Sandığın malı olan Boğaziçinde Emirgânda Boyacıköy cad- desinde caki 2 ve yeni 24 ve 26 numaralı bir ahır, büyük bir kü- 204 ki oda ve ahırın üzerinde ayrıca bir oda (ahurın binası sağ | b irad 5-0 sarka ii dile | age ey ha lam olup yalmız deniz tarafındaki mahal yıkılmıştır) ve tasarruf | kân ve üstüne müsadif dört 8 5 in dekiz yüz'aeki ibaret mahallar mesahesi cemmen al. | mma senedine nazaran atık on üç bin sekiz yüz seksen altı ve cedit Si A İŞ AÇ DE yedi bin sekiz yüz yetmiş sekiz zıradan ibaret arazi satılığa çıka rılmış olüp müzayede bedeli haddilâyıkında görüldüğü takdirde S eylül 932 tarihine müsadif pazartesi günü sa; kat'i ihalesinin yapılması mükarrer bulunduğu ilân olunur. den: Emniyet Sandığı Müdürlüğünden: - Sandığımızın malı olan E.ğrikapıda Hacrilyas mahallesinde | Ebe sokağında harita 1, 2 eski 9 ve yeni 1 numaralı bir ahırın | tamiâmı satılığa çıkarılarak iki yüz yirmi beş lira bedel mukabi- | linde müşterisi üzerinde olup 5 Eylül 932 tarihine müsadif pazar İ tesi günü saat on beş buçukta müzayede bedeli baddilâyıkinda gö | rüldüğü takdirde kat'i ihalesinin yapılması mükarrer bulunduğun | dan talip olanların mezkür gün ve saatte Sandık idaresine müra- caat eylemeleri ilân olunur. İN eş e Ai e Yüksek Mühendis Mektebi Kaydı Kabul Muamelesi: | Yüksek Mühendis mektetbinin 932 - 933 tedris senesi kaydı | kabul muamelesine 1 eylül 932 perşembe günü saat 9 dah 22 ey- | lül 932 perşembe günü saat 16 ya kadar cumadan maada her gün | saat 9 ile 16 arasında Dolmabahçede Gümüşsuyunda mektep bi. | nasinda devam edileceği alâkadaranın malümu olmak üzere ilân | İolumur. (4441) | eğ Lİ — el a AE e iŞ İSihhat ve İçtimai Muavenet Vekâletinden! l Ankara Nümune hastanesinde yeni yapılan pavyonun çama | İ şirhanesine ilâve olunacak kısımla mezkür pavyon şimali garbi cephesinde ve bodrum katında toprak haferiyatı ve beton arme döşeme inşaat hakkında münaksanın “bazı taliplerin ibraz et. | * tikleri ehliyeti fenniye vesikaları kanaat bahiş ve bazıların tek | | lif ettikleri bedel mutedil görülmemiş olduğundan bir hafta müd | | detle temdidi ve pazarlık suretile intaç edilmek üzere 5 Eylül 932 | *| 58:60 dükkünler ve 58 nürmerolu sa ! marifetil, Istanbul dördüncü icra memurlu- | ğundan: Yusuf Efendi bin Kâzim E | İ fendini Yeşun Behar Efendiden is- tikraz eylediği paraya mükabil ipo- tek olan Kasimpaşada — Gazi Hasan | İ Paşa mahallesinin kışla yolu elyeve İ Bahariye caddesinde atik 43-45-47. | İ 49-51-47 mukerrer ve 47 mukerrer | İ2213.5.7 cedit — 4748515658 160-244-4/14/34/84/ 74/9 atik İ 2 ve mukerrer ve bir ve üç ve beş ve yedi ve kırküç ve kırkbeş ve kırkye | ii ve iki defa mukerrer kırkyedi ve kırkdokuz ve ellibir numerolarla md. rakam değirmen ve francolaci gedik lerinden münkalip dekâkinden ancak kırkyedi ve kırkyedi mukerrer © ve | kırkdokuz ve ellibir numerolu beş bap dükkân doksanaltı hisse itiba rile onsekiz hissesi otuz gün müddet | le ihalei evveliye muzayedesine vaz | olunarak 58-60 © numerolu | mahal | 250 lira ve 51-53 numerolu mahal 200 liradin ve bağçe 50 lirada talibi uhdesinde olup bu kerre yüzde beş | zamla ve onbeş gün müddetle ihalei kattiye müzayedesine vazolunmuş- | bur, Yalnız cedit 58 numerolu . dük- | kân ve 55 mumerolu salaş berber dükkân: mevcut olup diğer mumero- lar iükiterik olmuş ve elyeva arsa halindedir. 5189 numerolu dükkân arsası cephesi Bahariye. cadderile mahtut sağ tarafı medyuna ayit sa. Maş ve 55 numerolu borber dükkân sol tarafı sütçü Madam ( Kalyopi dükkânı gene borçluya ayit bağçe meskür arsadan ahşap bir kape ile bağçeye © girilir O bağçede | bir kuyu bir incir bir ayva ağaci vardır. Bağçüden bir asma ağaç merdi ellisekiz ve altmış mumerolu ların üzerine müsadif kisimle bür 80- halâ bir ocak mahalli olup üç oda de runumda Âli Ağa lir borçluya Ayit bir terafi İsmail Ağa hanesi bir | terafi Yordan menzili medyuna ayit laş betber dükküni cephesi Bahari- ye caddesi sağ terafi Spiro düklün borçlunun mahzen arsalar | arieisi nunda Yordan sakindir 58 numero- lu dükkünm ahşap o demir kepenkli olup hududu bir terafi ahira ayit 56 | usulü ile münakasaya | münakasaya konmuştur. İhale. | j tarihine müsadif pazartesi günü makamı Vekâlette komisyon kı lesi takarrür ettiğinden talip olanlarm yevmi mez- | kürda saat on beşte Yenişehirde Sıhhat ve İçtimai Muavenet Ve- kületinde müteşekkil komisyona gelmeleri ilân olunur, o (4447) 3 üncü kolordu İ | ilârları Konyadaki kıtaat hayvanatı: nın Eylül 932 den 1 kânun 932 nihayetine kadar dört aylık ihti yatı olan 372000 üç yüz yetmiş iü kis Lüle ryan kapali st konul. muştur. 18 Eylül 932 pazar gü | nü saat 15 te ihale edilecektir. Şartnamesini görmek istiyenle ri (711) (4313) Haydarpaşa ve Gümüşsuyu hastaneleri ihtiyacı için 40 bin | 700 kilo koyun eti kapalı zarfla si 17-9-932 cumartesi sa- at 11 dedir.Şartnamesini almak istiyenlerin her gün ve münaka saya iştirak edeceklerin de vak ti muâyyeninde komisyonumu- za müracaatları, (714) (4316) » İ K, O; merkezkıt'alari ihtiya | Gi için 28 ton saman alınacak- tor. İhalesi 31 Ağustos 932 çar günü saat 14 te yapıla- caktır. Şartnamesini almak iste yenlerin her gün ve pazarlığa iştirak edeceklerin de vakti mu | ayyeninde komisyonumuza mü | racaatları, (726) (4439) latanbul asliye birinci hukuk mah eridi za beden ir” rap çare 25160 oka muhtelif cins | ve wevide tfüklerin satılması ve çatışın eylül ayının birinci perşembe günü de ayni saatta Ticaret borsasında ic rası kararlaştırıldığından talip ve alâkadar alanların o mezkür gün ve saatlerde Borsada hazır bulunmala- mumerolu dülkün bir © terafi altmış | Sümârolu gene borçluya ayit dük. | kân cephesi sira berberler sokağı ar | kası borçluya ayit bagçe derununda mış No. Ju tuzcu Ahmet efendi müs tecirdir. Altmış mumerolu | kududu bir terafi 58 mamerolu dükkân bir terafi Yordan efendi menzili cephesi | sira berberler arkası borçluya ayit | bağçe ile mahtut muhterik arsalar. da bir miktar tuğladan duvar mev. cuttar, Ellibir mumerolu arsa tema- | mi cemen yüzyirmidokuz metrodur. Beher metrosu temami yedi liradan | dokuzyüz liradar ellibeş numerolu mahal temami yüzon liradır bağçesi yüzkırküç metrodur beher metro murabba üç liradan dörtyüzyürmido- hammemesi iki bin lira olup . Talip olanların kıymeti muhammenesinin | lınması 928-6686 numerolu dosya. on boş buçukta | hisseye müsip yüzde onu nispetinde | sından fazin malümat ita edileceği i pek akçesi olarak 199-932 tarihinde | dün olunur. v Vapuru 1 Eylül PERŞEMBE günü akşam saat 18 de Sirkeci Dr. TAŞÇİYAN, Zührevi ve bevli hastalıklar teda- müzayede ve bilvekâle müracaat o- ğundan: Madam Riyumun M1 Brosar zimmetindeki alacağından |, ”.â maheuz olan Pangaltı'da İca| ye caddesinde eski 5 yeni 11 mun) ralı hane yine Üsküdar'da Yeni lede mezarlık karşısı sokağınd eski 85 ve yeni 797,81 numaralı ki hane ve 85 numaralı gazine ot gün müddetle müzayedeye konmul! tar, Eskâ 5 yeni 11 mumaralı ha) kapıdan zemini elvan çini döşeli | methal üzerinde yerli dolaplı bör da, bir merdiven altı mezkür halde yerli oğaklı bir kömürlüğ mermer su yalağı ve bir kuyuğu | çimento döşeli bir o matbah mezki weihalden yukarıya çıkıldıkta bir | hanlık üzerinde iki oda bir hala || merdiven altı, ikinci kata çikıldık! bir sofa üzerinde birisi şahnişli © oda bir hali, üçüncü kata çıkıldık! yükdü üzerinde birisinde tra) hari İn ve sofada el yılım için ayrıca bir mahal mevcuttur, 1 lekitrik ve terkos suyu techizat der: Hudüdu; “Bir tarafı Galtiy Etendi, bir tarafı sarraf Yani, arkı! Ohanyan cephesi | içadiye sokaği mahdut, mesahası 79 arşın mara) basndan 82-74 arşın mürabbiin binadır. Kıymeti mahamriinesi 24: İiradır. Üsküdarda” Yeni mahalle mezarlık karşısı sokağında 85 © N KEİ Kan Ve85'No. lu gazind ür mahallerin üstünde halen 77 N lu hane altında 75 Nö lu dükkân 74 No İn hanenin altında 81 No, | gazino ittisalinde gazino tarafında, kullarilari bahçe vardır İşbu mahs) lerin üzerinde bulunan yeni numa lardır. Hepsinin mesahası 722,5 ar), gin terbinde olup bundan 193 a 7 şana haneler 176 argın: iki haneye a 38.5 arçını gazino bahçesi de bir kat mahallin 318 arşını gazi no bahçesidir. 75 numara dükke Din zemini çimento ve kırmızı çil olup rafları vardır. 77 numaralı har nin zemin katı renkli çini ve ant tahta olarak kırmızı çini maltız oca, hı matbab, bahçede kuyu içerde gal nıç merdiven ortasmda birinde de lap bulunan iki asma oda bir halâ rinei katta bir merdiven başı üzeri! de birinde şahnis diğerinde yükler bulunan iki oda çatı katında bir me) diven başı bir dolap ve balkonu hal vi bir odayı havidir. 79 me Benin zemin katında gini taşlık bir merdiven altı halâ 2) mini İksrenz: çini maltız ocaklı dola) br havi matbah bahçede sarnıçmeri diven ortasında dolabı havi diğer | bir oda ,bir halâ, bir tarasa, çatı ka! tında bir sofa üzerinde iki dolap, ta? Fasi kavi bir Sdadır. Gezinonun 26.) mini renkli çini büfeyi ve arkasındı. bir kâtkısmen çimesta kısmen tah ta maballin zemini kısmen çimenti ve kismen tahta olup saç ocağı havi? dir. Bahçe snlaş ve üzeri açık hali ve etrafında üstü demir parmaklık yarım duvar vardır. Ebniyenin diş. ve içi yağlı boyadır, Hududu selim- Siz caddesi ve saatçi Ağop ve Badi rös haneleri ve Bağlarbaşı tramvay, caddesile mahduttur. Kıymeti mu. hamminesi 4825 liradır. Talip ların kıymeti muhamminelerinin yüz, de onu nispetinde pey akçasını hü: milen 1-10-932 tarihinde 928/118S1 dosya numarasile tatılacağından mez) kür günde saat 74 ten (15 e kadar Bizzat Veya bilvekâle ve fazla malü- zemini nat için dosyasına müracaatları ilân, || olunur > ZAYI 2 Galati Gümrüğünden 28.) 10-1931 tarih ve 386571 No. ile | 24-432 tarih ve 428343 No hı mak. RİYE POSTASI (ANKARA) 30 Ağustos sah 1 de TRABZON POSTASI (KARADENİZ ) 31 A “isa saat 18'de kalkacak- tardır.