1 Eylül 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

1 Eylül 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

iy R MİLLİYET. PERŞEMBE | oEYLUL 1932 in - - : — - Yeni Alman meclisi (Başı 1 inci sahifede) senle tarihinde misli görülmiyen çıldı? haz kürsüde tayini sami saretile bm ihabat icrasına tevessül edildi. Naziler, namzet olarak Hitlerin si yasi müşaviri olan | yüzbaşı Goeh- ring'i, sosyalistler de sabık Reichs- tag reisi M. Pawl OLoebe'i namzet gösterdiler. Komünistler, Goehring'e rey ve- recek olan merkezcilerin bu hattı hareketine karşı protesto makamın- da olmak üzere Loebe'e rey verecek- M. Gochring reis intihap edildi Hitler cilerden Gochring, 367 rey ile Reichstag reisi intihap edildi. Losbe 135, Komünist o Toergler 80 M. Goehring'in beyanatı a — A. A, — Reichstag etmeden ifa eyliyeceklerdir. Reiehsing divanı teşekkül eder | , hemen mareşal Hindenbourg” ananevi kongresinde isbatı vücut edebil. “lerini temin mesaisini birkaç gün lik edecektir. #rinde Damoeles'in Fesih kıher bu. nacaktır. Başvekilin Münster'de irat eyle- ği mutuktm telmih eylediği veçhile #iehstag meclisi huzurunda mutat yasi nutku söyleyip söylemiyeceği yahut büyük siyasi müzakerenin ışlamasından evvel feshinin vuku- ilp bulmryacağı henüz malüm'de- Adir. * Nazilerle Merkez fırkası arasmda- müzakere devam etmektedir. An İk bu müzakereler, kendine itime- Clara Zetkinin hitabesi | BERLİN, 31. A. A — Reichs- 4, saat 15 te büyük bir sökün i nde mesaisine başlamıştır. Müzake yn ve tribünler, tamamile dol Sağ cenah müntehasında ünüler- hasiren ahkâma risyete yemin et- miş olduğu kanunu esasiden mül hem olacağı kanaatini izhar etmiş- niyet ve inşirah tevlit le şti | Goehrinp, bundan sonra 1918 sene- sindenberi defa olarak Reichstag azası ekseriyetinin Almanyayi müza- yeka ve yeisten arzusi mütehassis olan milli anasırı temsil etmekte olduğunu beyan etmiştir. Mümsileyh, bundan sonra Niobe mektep gemisi kurbanlarının hatıra- larını yödetmiştir. Bütün mebuslar, ölülerin hatıre- ları tebcil için ayağa kalkmışlar. dır. Celse tatıl edildikten sonra,Nas yonal - Alınan hizibi reisi M. Ober- tubu “Nasyonal Alman hizibi, zati al mulmuş olan Siyah Kurmızı - Altın bayrağını sarısı cümhuriyet kaldır. masını yeca eder. Meclis davete kadar tehir edildi BERLİN; 31. A. A. — Reichstag, dün sant 20,30 da yeni davet vu- kuuna intizare tatil etmistir. Peichstas, e e davet etmesi için rels Goehring'e vekâlet Graef ikinci reis vekili intihap edil- miştir, Aldığı reylerin miktarı 338' dir, M, Leebe, 139, M. Toergler 78 ve Me #erkezci temayülleri izhar ie te yer Bavyera Hindenbourg, önümüz- deki hafta dönüyör BERLİN, 31. A. A. — Reisicüm- — ğ İ olduğu cevapta İ Goehring gönderilen tel mareşal, bu sabah telgrafla ermin önümüzdeki hafta 'e avdet edeceğini ve Reichstag önünde arbedeler BERLİN, 31, A, A. — Relchstag” m dünki celsesi imtidadınca parlâ- mento binası önünde bir takım arbe- kuvvetile dağıtmıştır. Birçok tevki- fat icra tür. SHVEİN, 31. A. A. — Hitleri. lerle ve many ey eleme l sant | emil atideki mek | vermiş- tir. Nasyonal Alman mebuslardan | Spor Büyük Balkan Tenis Şampiyonası olduğumuz veçhile Türkiye e Atletizm Federse yonu Tenis Komitesi tarafmdan tertip edilmiş olan Büyük Balkan Tenis Turnuvası 2 Eyiği Cuma gü- nü Kodeklrüde Fenerbahçe klü- bü Tenis sahalarında başlı tır. Komşu gi ile bizm temisciliğimiz arasın- daki fark gi ve bizim te- kıymet ve akel bize bir fikir vermek noktai nazarından büyük bir ehemmiyeti haizdir. Bu turnuva Türkiye sporu için wühim bir hâdise teşkil edecektir. Memleket haricinde (yapılan ve muvaffakiyetle neticelenen bir i- ki temas na olmak üzere tenisçilerimiz şimdiye kadar yal- mz MD ela aralarında me yapmak imkânmı bulmuşlar ecnebi tenisçileri ile AŞARAK. fırsatını bulmamışlardı. Atletizm Federasyonumuzun davetine derhal ve memnuniyetle icabet eden Romanya, Yunanistan ve Bulgaristan Federasyonları bu Bulgar oyuncuları dün şehrimi- ze gelmiş ve tenisçiler ta: istikbal edilmişlerdir. ve Yunanistan oyuncuları'da Cu- ma günü vâsıl olacaklardır. Tur- nuvanım icram mukarrer olan Ka- dıköyünde Fenerbahçe klübü sa- haları yeniden tanzim ve ihzar © meni meşgul lek ve mem iyi bir intiba ile ay- rıknalarmı teminen şayanı temaşa mahallerini we mek ve daima beraberlerinde bu: lunmak üzere Tenis teklifi üzerine esasen iyi birer te- nisçi olan İbrahim ve Bülent o coz Beylerle Tarik Sabur Bey, mi safirlerimizin mihmundarlık vazi- fesini yapmağa maal memnuniye kabul etmişlerdir. Turnuvaya lâl Cuma günü öğleden sonra saat 14,30 da baş- İanacak ve 4 eylül Pazar ve 9 ey- Il Cuma ve 1İ eylül Pazar gün- İeri sabahları saat 10,30 da ve öğ leden sonra 14,30 da amak üzere devam lecektir. Bu mühim ve meraklı turnuva- yı sörmelerini bütün spor ve te nis meraklılarma tavsiye ederiz. “| At Yarışları Mevsimin altıncı rışların sonuncusudur. rışlara görülen rağbet yedinci haftayı yapmağa vermiş ve ilân etmiştir. Binnenaleyh 9 eylül de yedin- ci hafta yarışları da (zengin bir ki Şimdiye kadar klas gösterdikleri kuvvet diğerlerini çok faik olduğundan bunlara faz İs siklet verilmiştir. Hafif siklet olan Oguz, Yavuz, Mürat, yarışı çok hızlandıracak: lardır. Bizim tahminimiz Bozkurt veya Oguzdür. İkinci koşu: Bu yarış, İngiliz yarışıdır. Sekiz at ve kısrak ve biribirlerile doğru yola kadar €pey çarpışacaklardır. Bizim fax vorilerimiz sırasile, Piyer, İstam- Janhablerdir. Üçüncü koşu: Memlekete yetişen halis kan olan ba yarışa Ka daki bu hayvanlar koşu mesafesi- Bin kısalığı hasebile çok sert ola cak ve neticede Özdemir ile Gü- lenin başta geleceğini zennederiz. üncü koşu; Yerli ve Arap si ve kısraklarır na mahsus olan bu yarışın mesa- fesi 3000 motre ve handikaplıdır. Bu koşuda memleketin en kuvvet- Ni atlarından Poruj, Alderviş, Tay Kamer ve Sada 3000 | yar, Mesut, metreyi bitirirken son gayretlerini serfedeceklerdir. Bizim bu yarış favorimiz Tayyar ve o Poruj 2800 metre mesa- lan be yarış kıymetli zabit. İz iştirak edecektir . Bu haftaki yarışta geçen hafta Here Leylâ EZ Keriman H. dün geldi (Başı 5 inci sahifede) I iz? Keriman Hanım, şu cevabı ver di: — Büyük bir heyecan içinde- yim. İstanbula, sevgili İstanbula kavuşmanın verdiği bu coşkun be yocanı size nasıl ifade edeyim. Av rupada, gün ve gecelerim İstanbu hu anmakla geçti. Artık, hiç'bir şey beni eğlendi | remez olmuştu. Dehşetli üzüntü | çekiyordum. Pariste daha Sai kalmak için yapılan bütün ısrarla ra karşı geldim.,, Sirkeciye yaklaşıyorduk. Keri- man Hanımı yormak istemedim. Mülâkatıma burada nihayet veri- yorum. Sirkeci | istasyonu, © hakiki bir mahşer sahnesi... İnsanların yalnız omuzları ve başları görüle biliyor. Tren durunca, bu başları ve omuzları görülen binlerce kişi hep birden ayaklandı ve mukave met edilemez bir ileri hareketile, Kraliçenin bulunduğu vagona dal galar halinde çarptı. Keriman Hanımın küçük kar- deşi mini mini (Fatoş) un pembe yüzünü kalablık arasmda ilk se çen babası Halis Beydi: — Fatoşum.. Ah yavrum... ter Peronun ve dille ve ne kalemle tarif edilemez bir manzarası var- dı. Halik büyük bir tehlikeden ka- sıyor, yahut bir hazineyi yağma- ya gidiyor gibiydi. M. Selâhattin Sirkeci istasyonunda Keriman Eceyi görmek ve kar şılamak için binlörce halk, daha sabah erken saatlarmda Sirkeci istasyonu etrafını doldurmuştu. İstasyonun Demirkapı tarafındaki | evlerin pençereleri ve balkonları | bir çok kadın erkekle dolu bulun | duğu gibi, garı kaplıyan caddeler | de dolmuştu. Davetliler, bidayet- | te davetiyelerini ibraz ederek ga- | ra girerlerken, bir aralık bütün tedabire rağmen gar dahiline | vetsizler de dahil olabilmiş, yüzden büyük bir izdiham phi olmuştur. davetliler meli da Eminönü kaymakamı Raif, Po- lis müdürü muavini Hüsnü, Vilâ- yet jandarma K. Hüsnü, B. lerle Belediye erkânmdan ve azasmdan bazı zevat, Belçika ve Macar se- faret heyetleri, Türkçe, Rumca ve Ermenice i Süsen ln amebde bi zaruri olmuştur. Bu da yarın Kılan kalabalıktan ke- rdıyor, rafından kı Yar bile güç halle takdim edile ilmiştir. (Kadın Birliği) min bü. keti Aliye Esat ve Hatçe H. tara- fından verilebilmiştir. £ Keriman Ece, bu büketi almış, | kendisini tebrik eden hanıma teşekkürle mu kabele ederek ayni büketten ko. ir | İ ! | ! | ! bal merasiminden müteheyyiç gö- rünüyordu. Trenden iner inmez, bendine beyanı böremedi eden Abidin Daver B. in boynuna sa- rılarak “Bu muvaffakiyetimi ta- mamen size medyunum” demiştir. Kraliçe Ye arkada ailesi erkânının bindikleri müteaddit otomobiller olduğu hal- de, Sirkeci - Ankara caddesi - Hal kevi tarikile (Cümhuriyet) refiki zin ilarüknikei a Muhabir mektubu Orhangazi'de Hint keneviri zeriyatı vr we (Esrar çıkarıldığı için hükümet zeriyatı kayıtlara tabi tuttu rafında kabul edilmiş olan bu el âd uhalefetlerini biz — riman Ece, ayni otomobil kafilesi içinde Ankara caddesini takiben saat 12 ye 10 kala Belediye bine- sına gitmiş, Vali ve Belediye Rei- si Muhittin B. i ziyaret etmiştir. Bu sırada Muhittin B. in yanın da muavin Hâmit, Mektupçu Ha- lük B. lerle diğer zevat bulunu- “—Sizi, muvaffakiyetinizden dolayı tebrik ederim. Kazandığı- nız birincilik, memleket için ve bu şehrin çocuğu olduğunuzdan do- layı İstanbul için çok güzel bir bâ dise oldu. İstanbul taril zel hatırayı daima hüsnü muhafa za edecekti şehir namına bi daha tebrik ederim.” Keriman Ece, Vali B. e: “ — Çok teşekkür ederim. Lâ- yik olmadığım halde © şahsımda memleket Kadmlığınm kazandığı muvaffakiyetten dolayı kendimi bahtiyar biliyorum” diye mukabe | le eylemiştir. Kraliçeye Belediye- İde Tokur» ve şeker ikram edilmiş” tir. Ece Fırkada Kraliçe, Belediyeden sonra C- H. F. merkezini ziyaret etmiştir. Keriman Eceyi Memduh Fırkada, Şevket, Abdülmuttalip (Malatya) Hakkı Tarik (Gireson), Ali Rıza (Mardin), Âsım, Eczacı Necip, E- sat, Rüknettin, eniştesi Fatih Ka- za reisi Dr. Hikmet B. ler istik- bal etmişlerdir. Safiye Hüseyin Hanım, Eceyi üzerinde (İstanbul Halk Fırkası) ibaresi yazılı bir katmdaki bariz. salonda bir az dinlenmiş, bu sırada müteaddit re gerel gerek fırkayı ziyaretinde dişarıda büyük bir kalabalık © toplanmış, civar i başlar Im dolmuş bulunuyor, otomobil bi- nip inerken sürekli alkışlar kopı- yordu. Keriman Ece, fırkadan sonra gezi otemabil kafilesi içinde Am kara caddesi - Sirkeci - Köprü - Karaköy - Şişane - Sazlar, ie Pedi apartamacı 5 tir. Apartımanın Ee çak halk ile dolmuştu. Kendisini ika- metgâhma kadar götüren Âbidin Daver B. oradan dönmüş ve artık hususi ziyaretler i lamış, akşam Geç yorgunluğuna retçileri kabul Göleiğle Şehir hediye verecek istanbul Belediyesi tarafından rılmamışsa da, evlenirse çeyizinin temini, yahut büyük bir müsame- İ ve yapılarak hasılâtı ile bir. ika İ metgâh tedariki şekilleri düşünül müştür. Belediye Reisi o Muhittin B, verilecek hediyelerin henüz tes ARAZİ TEVZİİ VE HUDUT IHTILAFLARI Kaza dahilinde bermucibi ka- rım ihtilâfları da hemen kâmi- len hallolunmuştur. Bir iki köyde ki ihtilâf ve münazaalar da bu ay zarfında halledilmiş olacaktır. NEHİRLERİN TATHİRİ İznik gölüne akan ve yağmur mevsimlerinde taşarak bir çok a- raziyi hasan ve ortalığı haline geriten dört derenin enha- rı sağire kanununa tevfikan tathi- ri karar altına alımmış ve mükel. lefler de tesbit olunmuş bulundu- ğundan ağustosta temizlenmeğe başlanmıştır. Kaynarca altından le kadar olan mıntakadaki ba- drklar da sıtma mücadele kanu mun 6 ncı maddesine tevfikan bir haftaya kadar kurutulacaktır. ESRARCILIK Bura halkı hemen umumiyetle öteden beri esrar ve tütün zeriya- tından çok para kazandıklarından bütün kuvvetlerini bunlara vermiş etmediğind. le menolunduğundan bunları kâ- milen terketmişler ve yabancısı ol dukları ekin zeriyatma başlamıp- lardır. Maahaza bu seneki zeriyat ©; 40 noksan yapılmıştır. Geçen sene kaza mıntakasın- da (3000) dönüme yakın Hint keneviri ekilmiş ve bundan esrar çıkarılmıştır. Bu sene kenevir eke cek olanlar itasına mecbur tutulmuşlar ve yalnız t0- humlarile elyafından istifade eyle mek ve başlarnıdan esrar çıkarma mak şartile müsaade alabilmişler- dir. Esrar çıkaracakların da be- yanname ile müracaatları halinde sıhhiye vekâletinden sorulduktan sonra ruhsat verileceği ve hilâ- fında hareket edenlerin kenevir- leri kalolunacağı ilân edilmesi â- zerine bu sene 6 kişi o müracaat eylemiş ve azami (150) dönüm ©- kilmiştir. Bunlar da yalnız ei ve tohumlarından istifade leceklerdir. Eylül ve meleri de bu kenevir teftiş edilerek baş- ları koparılacak ve imha oluna» ASAYIŞ ve AHLAK istikametind. lik mesafede bir karakol tesis ve telefonla irtibat temin | olunmuş- tur. Bütün köylere ve Yalova ile Gemliğe de telefon | yapılmıştır. Yeniköy altından İznikin Boyalıca köy hududuna kadar olan yol ote mobil ve arabaların seyrüseferine ösait bir hale ifrağ olunmuştur. KABUL GÜNLERİ Medeni memleketlerde hafta- nm bir günü misafirlerin kabulü- ne tahsis olunur. Çünkü hergün misafir ve ziyaretçi kabul eyle- mek bir hanım için çok müziç 6- lur. Akşama kadar misafirlerle meşğul omak ve eğer ki bu ziya- 1 Eylül 1932 dedir. Biyik re 35,000 liriir. Ayrıca: 15,000, 10,000 Liralık büyük ikramiyeler ve 20,000 Liralık bir mükâfat vardır. çoğalmıştır. Eskiden boşanma vak aları “4 30 iken medeni en tatkibinden beri bu mikdar © düşmüştür. SIHHİ VAZİYET Köylerde helâların intizama konması ve sokaklardaki batak ve molozların tathiri | sayesinde sıhhi vaziyet çok düzelmiştir. Ba- cadır. Kazada bir hükümet dokto- ru bir sıhhiye memuru bir de ebe vardır. Burada eczacı olmadığın- dan bu vazifeyi de doktor görmek tedir. Koca kazada maalesef bir diş doktoru da yoktur | MAARİF Kazanım 23 köyünden on dör- dünde mektep vardır. Bu sene al- ti köyde Maarif vekâletinin plânı- na tevfikan yeni mektepler yap- tırılacaktır. Bunlardan üçü gele- cek deri zamanına kadar ve üçü de kışm behemehal ikmal edilmiş ıktır. Kaymakamın riyasetin- dei TEŞEKKÜLLER Kaymakam beyin refikasınm i de bir spor ve musiki yur işse de müallim o- lan zat başka yere gitmiş oldu- ğundan mi şubesinin faaliyeti durmuştur. Spor ve gençlik namı na da bir şey kalmamıştır. Genç ğin tekrar faaliyete geçmesi iç belediye tarafından hazırlanaca- is vadolunan spor sahasına inti- zar olunmaktadır. Buranın tica- ret odası kaldırılmış ve bir mümes sil camibinden idare olunmakta bulunmuştur. Ziraat odarı tayya- re cemiyeti, hilâliahmer ve hima- ei etfal şubeleri faaliyettedirler, KÖY BÜTÇELERİ Kaymakam bey köy bütçeleri- nin tanzimine çok ihtimam eyle- miştir, Varidatın 9; 50 si masrafa ayrılmış ve köy odalarile konuk ve okuma odaları tesis ettirilmiş- tir. En öksüzlere yardım ve fa kir kızi evlenmelerine muave net ve kimsesizlerin kefen parala- rının temini nazarı dikkate alınmış ter. Ragıp KEMAL Çorlu İcra memurluğundan: Te- mamına 1500 bira kıymet takdir edi len Çorlunun o Mahittin mahallesin. de Arslan sokağında kâin 6 Na İı bir ahır bir oda ve 623 metre mu- rabba: bahçeyi ve 54 metre murab- bar porta lat ve kahveyi havi bir bap hanın termâm açık arttırmaya konulmuş ve şartnamesi 3 eykül 932 tarihinde divanhaneye asılmıştır. 25 eylül 932 pazar günü sant 14 ten 16 ya kadar Çorlu icra dairesinde açık arttırma süretiyle satılacaktır. Art- turma ikineidir. Bu defa en çok ve en son arttıranın üstünde bırakılır. Artırmaya iştirak için yüzde 7 te- minat alınır. Müterakim © vergilerle belediye resimleri, vakıf icaresi müş teriye ittir. Hakları tapu sicili ile sabit olamayan alâkadarların iddinin rını, ilin tarihinden itibaren 20 gün içinde vesikaları ile birlikte memuri- yetimize bildirmeleri, aksi takdirde satış bedelini paylaşmasından hariç kalırlar. Alâkadarların icra ve iflâi kanununun 119 uncu maddesine tev fikan hareket etmeleri ve daha fazla malümal almak isteyenlerin 932-425 numara ile memuriyetimize müra- enatları ilân olunur.