1 Eylül 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

1 Eylül 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

K KOG V) M K C O a K Güzellik kraliçesinin evi dün misafirlerle dolup taştı Keriman hanımın güzellik reçetesi, ra pilâv ve
 Âvrupada yeni bir harp tehlikesi mi var? Alman vakayii her tarafta büyük bir ehemmiyetle takip ediliyor Berlin 31 (Hususi) —

Aksam... Gazi Hz. dün akşam Almanya, silâhlarda Yalovadan şehrimizi teş- müsavat için resmen rif ettiler. Fransaya müracaat etti. Telefonlar: Tahrir 21686 — Idare 21434 — Klişe 20113 Sene 14 — No: 4991 — Fiatı her yerde: 5 kuruş Güzellik kraliçesinin evi dün misafirlerle dolup taştı Keriman hanımın güzellik reçetesi, ı,JARŞZ.MBA — 1 Eylül 1932 m — pilâv ve patlıc .. Keriman hanım evinin kapısında otomobilden inerken balkonda bulunan ailesi erkânını selâmlıyor Fındıklı apartımanının önü ayın on birinde tayyare piyangosu çekilen salonun önüne dönmüş... Otomobiller, kalabalık... Merdi- venlerde kraliçeye gelen buket- lerden düşmüş karanfiller, çiçek- ler... Dünya güzelinin oturduğu beşinci dairenin kapısına yepyeni, pırıl pırıl bembeyaz bir zil takıl mış... Yeni zili hafifçe çevirince dünya güzelini karşımda buldum,.. Ye zamanki bol ve içten gülüşü ile: — Oo.. Buyurun bey efendi.. dedi. Sofaya bakan bütün odaların kapıları açıktı. Ve her oda tıklım tıklım misafirle dolu.. Keriman hanım gülerek izahat verdi: — Hangi odaya isterseniz.. Bu tarafta hanımlar.. Bu tarafta bey- ler.. Bu tarafta gazeteciler.. Bu odada küçükler.. i NM Bugün Sahifedir Gazetecilerin odasına girdik.. Halis bey köşede oturuyor. Kalkıp yanında bana yer verdi. Solumda dünya güzelinin babası, sağımda Abidin Daver bey.. Nezle ve yorgunluk — Yazabilirsiniz.. Keriman H. an dolması bahsı gitti gideli nezleden kurtulmamış- tır.. Hakikaten kraliçenin hali pek yorgundu, siyah (gözleri mahmurlaşmış, hareketlerine derin bir. rahavet oçökmüştü. Otuür- duğu yerde ekseriya başını ya duvara, ya bir çiçek vazosuna, yahut kanapenin arkasına dayıyor, süzgün gözlerile etrafı seyrettiken sonra: — Ay inanmıyor musunuz, diyor, vallahi lâf söylemeğe takatım yok.. O derece yorgun ki ozaman zaman söylenilenleri de anlamıyor.. Kaç defa Daver beye: — Anlamadım, ne diyordunuz?. diye sordu. Bahis nezle meselesine intikal edince Halis bey: — Efendim, dedi, ne ilâç yaptı. Ne kendine baktı, ne de yemek yedi... Kraliçe lâcivert rengini pek ( Devamı ikinci sahifede ) Kerlman hanım ailesi erkânı arasında.. Yukarıda, Keriman hanım fırkayı ziyaretten çıkarken, aşağıda Sirkeci istasyonunda buketlerie Keriman hanımı bekliyenler Avrupada yeni bir harp tehlikesi mi var? o | Alman vakayii her tarafta büyük bir ehemmiyetle takip ediliyor Berlin 31 ( Hususi ) — Reichs- Bundan sonra reis intihabı | tag meclisi dün en yaşlı âza | yapılmış, (faşist (o mebuslardan | | olan kadın komünist mebus Klara | binbaşı Göhering reis intihap | | Zetkinin reisliği altında toplan- mıştır. Kadın mebus, diğer iki komünist mebusun yardımile kür- süye çıkarak bir nutuk irat etmiştir . Klara Zetkin nutkunda Alman- yadaki kapitalist rejimini şiddetle tenkit etmiş, kendisinin Almanya- da Sovyetler teşekkül ederek toplanıncaya kadar yaşamağı ümit ettiğini söylemiştir. Nutku ve söz- | leri oOkomünistler | alkışlamışlar, | diger mebuslar müstehziyane din- | lemişlerdir. a edilmiştir. Reis nutkunda, reisi- cumhurun ahkâmına riayet ede- | | ceğine yemin ettiği Okanunu | esasiye sadık kalacağını ümit ettiğini söylemiş, bu sözler şiddetle | alkışlanmıştır. Bundan sonra meclis tatil edil- miştir. Diğer içtimam ne zaman ( Devamı ikinci sahifede ) Bu sabahki telgraflar 4 üncü sahifemizdedir. — Keşke şemsiyeyi alsaydık anne!.. — Aman evlâdım, dikkatsiz arozözcüye şemsiye neylesin?.. — Keşke bastonu alsaydıkl..