1 Eylül 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

1 Eylül 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

1 Eylül 1932 akşam Saniie 15 E. NEŞET KiNIN KOMPRIMELERİ Beher komprime 0,25 gr. saf kinini havidir. Çok zari niz. f bir şekilde tüpler içerisinde piyasaya çıkmıştır. Soğuk algınlığı, grip, baş ağrısı 1Stma, nöbetlerinde kinin alacağınız zaman daima E. ei kininlerini isteyiniz, Almanya'nın en rueşhur kinin fabrikası olan mmer kinini ile yapılmıştır. E. Neş'et markasına dikkat edi — Çocuk velilerinin ehemmiyetle nazarı dikkatine: 5 Eylül Pazartesi gündüz ve gece: Şehzadebaşı FERAH Sinemada Vefa, Kumkapı İdman Yurdu tarafından tertip edilen Muhteşem sünnet düğünü - Sabaha kadar Tiyatro - Bando - Hokkabaz - İnce Saz - Varyete - Cambaz MUAZZAM VE ZENGİN PROGRAM. Kayıt muamelesi devam ediyor. Sabah ve akşam yemekleri de dahil olduğu halde tekmil ücreti hitan yalnız iki liradır. İstanbul İthalât Gümrüğü Müdürlüğunden: Adet Kap Marka ONo. Kilo Cinsi eşya 3 S5. ACCe 1618 535 o Parlak pilâk imaline mahsus bakır levha. 1 " JS 2 45 (o Zati eşya müstamel 1 " VE 1 50 o Adresliboşgramofon iğne kutsu 1 i (ZF (DLV 1567 104 Cilâlı mukavva Bilâ Bilâ 3,400 Müstamel hezaran sandalya 1 Sepet FL 5 19 Muhtelif mum çiçek zurufu sepet sandık. 1 “Kap Bila ğ 4,200 Matbu mukavva liste 1 Sandık 6390 (0850 Yangın söndürme alâtı eczası (10,350 1 Kap Bilâ ve. 1:00) Müstamel tekerlek parçası 1 Paket p 5 100 Selloit tarak ve toka nümunesi 1 z w yi 2,600 Çelik çubuk F > E5 5151 1,200 o Lâstik ayakkabı 2 Parça Bilâ Bilâ 27,500 Oo Ağaç pentere kanadı 1 Paket Mi 1,070 Dolu gramofon pilâğı 1 18665 29 10,600 — İpek mensucat 1 Sandık Adres Bilâ 10 İspirtolu loker esansı 1 Adet Bilâ Sıra: Ut ( çalgı) 1 Kap > vw ei9 Lokomotif resmi 8 Di ç 30500 Çiy kahve 69 Balya ,, p7289) Sargılık kanaviçe 1480 » o kil mensucat 1 Giyal ö 14 Kasarsız şamuk (mensucat parçaları 23 1088 Jut ip parçaları ” ” " Balâda yazılı 22 kalem eşya yirmi gün müddetle müzayedeye vazolunarak 10/9/932 tarihinde cumartesi günü İstanbul İthalât Gümrüğü satış ambarında bilmüzayede satılacağı ilân olunur. İstanbul Erkek Muallim Mektebi yu ie Müdürlüğünden: Vekâleti Celileden mevrut emir mucibince mektebimiz tatbikat kısmı binasile binanın aslında (Erkek muallim mektebi orta mektep kısmı) ünvanile şubeleri havi bir orta mektep tesis ve küşat edil- miştir. Mülga Çemberlitaş orta mektep talebesile Vefa orta mek- tekinin fazla talebesi bu mektebe alınacaktır. Dersaneler müsait olduğu takdirde hariçten de talebe alınacaktır. Çemberlitaş orta mektebinin Eylül bakalora imtihanları 3 Eylül 932 cumartesinden itibaren vaktile mektebi mezkür müdüriyeti tarafından tesbit ve talebeye vukubulan tebligat dahilinde muayyen gün ve saatlerde muallim mektebinde ifa edilecektir. Mezkür imtihanlara vaktile davet edilmiş olan mümeyyiz beylerle imtihan olacak talebenin tam saat sekiz buçukta muallim mektebinde hazır bulunmaları ilân olunur. İmtihana o velevki bir dakika olsun geç kalanlar kabul edilemezler. Maarif vekâletinden: Sıvas,ta Erkek lisesi civarında yaptırılacak muallim mektebi pav- yon binası 27/8/932 tarihinden itibaren 17/9/932 tarihine kadar 21 gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. Münakasaya iktidarı fenni ve malisini isbat eden talipler iştirak edebilecektir. Binanın proje ve şartnameleri her gün öğleden sonra maarif vekâletinde inşaat dairesinden tedarik edilebilir. Ancak bu evrak ehliyeti fenniyeyi haiz olan müteahhitlere verilir. Münakasa 17/9/932 tarihine müsadif cumartesi günü saat 15 te Maarif Veâletinde icra edileçeğinden talipler mezkür gün ve saatte müzayede, münakasa ve ihalât kanununa göre tanzim ede- cekleri teklif mektuplarını inşaat komisyonu riyasetine tevdi edeceklerdir. Ankara Nafıa Başmühendisliğinden: 1 — Bedeli keşfi 14406 lira 88 kuruştan ibaret Ankara - Ayaş yolundaki taş ihzaratı kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. 2 — Yevmi ihale 25/9/932 perşembe günü saat on beşte vilâyet daimi Encümeninde icra olunacaktır. 3. — Talipler münakasa kanunu veçhile yevmi ihaleden */, 7,5 nisbetinde 1081 liralık teminat ve teklif mektuplarını ve Ticaret odasından musaddak iktidarı mali vesikalarını Encümeni daimi riyasetine tevdi etmiş bulunmalıdırlar. 4 — Keşif şartname ve sair evrakını tetkik etmek isteyenlerin her gün Başmühendisliğe müracaat edebilecekleri ilân olunur. Yüksek Mühendis mektebi kayıt kabul muamelesi: Yüksek Mühendis mektebinin 932-933 tedris senesi kaydı kabul muamelesine 1/Eylâl/932 perşembe günü saat 9 dan 22/Eylül/932 perşembe günü saat 16 ya kadar cumadan maada her gün saat 9 ile 16 arasında Dolmabahçede Gümüşsuyunda mektep binasında devam edileceği alâkadaranın malümu olmak üzere ilân olunur. mn a Istanbul Dördüncü İcra Memurluğun- dan; Yuvan ve biraderi Anastas veledi Panayot Madencidisin hali hayatında Osmanlı banka müdürü sanisi Kiyork Berç efendi veledi müteveffa Mığırdıçtan istikraz eyledikleri paraya mukabil bi- rinci derecede teminat irae edilen Gala- tada emekyemez mahallesinde Okçu Musa sokağında Şişhane yokuşunda atik 46/48 cedit 50/52 Na lu tahtında ecza deposunu havi maa dükkân Madencidis apartımamı kırk beş gün müddetle mü zayedeye vaz olunarak yirmi bin beş yüx lirada talibi uhdesinde olup bedeli müzayede haddi lâyikında görülmedi- ginden bir ay, müddetle temdiden müza- yedeye vaz olunmuştur. Hududu: Cep- hesi tramvay caddesi, sağ tarafı Psalti hanı, arkası Psalti fabrikası, sol tarafi Behmeran (o apartımanile (o mahduttur. Mesahası 178 arşın terbiinde araziden 169 arşın murabbaı üzerine mebni bod- rum katile yedi katlı ve sokak cihetinin ikinci katından itibaren şahnişli, apartı manın ayrıca kömürlük ve odunluğunu teşkil eden mahzeni mevcuttur. Mezkür apartımanın tahtında zemini renkli çini döşeli bodrumlu halen asri lttihai ketinin eczahanesi isticarındadır. Kapı vitrine seğedilmek suretiyle ittisalinde ahara ait dükkândan geçilmek suretile dir. Demir sokak kapısından girildikte zemini mermer döşeli bir antreyi müte- akip beş basamaklı merdivenla çıkıldık- ta, kismen buzlu camlı ahşap kapıdan girildikte zemini renkli çini döşeli bir koridor, ve camekânı havi kapıcı odası olup koridordan iki kanatlı altıncı daire kapısı açıp girildikte bir koridor iki küçük oda ve zemini renkli çini döşeli alafranga ocaklı terkos musluklu bir mutfak, alaturka bir helâ birinci kori- dorda taş merdivenle yedinci daireyi teşkil eden bodrum katında iki kanatlı daire kapısından girildikte bir koridor üzerinde üç odâ, zemini beyaz mermer döşeli bir mutfak bir helâsı, sekizinci daireyi teşkileden bodrumda beş kömür- lük bir koridor, iki aydınlık mahalli ve bir mağazadan ve bir helâdan ibarettir. Taş merdivenle: birinci kattaki I numa ralı dairenin ikişer. kanatlı kapısı olup içeri .girildikte beğçoda “zemini “renkli çini döşeli alafranga ocaklı, terkos mus- luklu bir mutfak ve zemini renkli çini döşeli mukaddema banyo mahalli elyevm kiler ve alafranga helâsı vardır ikinci, üçüncü, dördüncü, katlar birinci dairede 1 numaralı dairenin aynı olup beşinci kat 1 inci katın aynı olup yalnız kapr larınm arkası saçla ayrıca kapalı olduğu, taraça kısmı kırmızı çini düşeli bir koridor üzerinde zemini gene kırmızı çini döşeli kısmen ahşap sakaf ve duvar korkuluklu tarasada üç oda bir helâ zemini kırmızı çini döşeli ve sabit kazan ve mozaik ve tekneli ve ocaklı bir çamaşırlık vardır. Merdivenler kâmilen mozyik olup korku- luklar demir parmaklıklıdır. Dairelerdeki odaların bir okasmı karton piyer olup daire sahannıkları renkli çini döşeli terkos, elektrik ve bavagazı tertibatı vardır. . Merdiven aralarında aydınlık mahalleri, bazı dairelerin banyo mahal- leri vardır. Derununda: Taceddin bey, Avram, Moiz Anof efendiler müstecirdir. Kıymeti muhammenesi tamamı otuz bin liradır. Talip olanlar kıymeti muhammenesinin yüzde onu tinde pey müstasbiben 926/6759 dosya No ve a malümat dosyasında ita ceği 3/10/932 tarihinde İstanbul dör- düncü icra memurluğuna saat 14 den 17 ye kadar bizzat ve'ya vekilleri vası- tasile müracaat eylemeleri ilân olunur, kulak, boğaz, burun mütahassısı Doktor İhya Salih Cağaloğlu: Hamam sırasında 24 numarada - Cumadan başka her gün - öyleden sonra saat 15 ten itibaren hastalarını ka- bul eder. MEM Doktor Hafız Gemal Dahiliyye mutahassısı Cumadan maada her gün saat (2,30dan Se) kadar İstanbulda Divanyolunda (118) No.lı hususi kabinesinde hastalarını kabul ev tedavi eder. Telefon 22398 Nafıa vekâletinden: 150 ton yerli çimento kapalı zarf usulile münaksaya konulmuştur, Münakasa 21/9/932 tarihine müsadif çarşamba günü saat 13 te Nafıa Vekâletinde mübayaa komisyonunda icra edilecektir. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını, teminatı mu- vakkate ve ticaret odası vesikalarını aynı gün ve saatte komisyona vermeleri lâzımdır. Taliplerin münakasa şartnamelerini | İstanbul'da Haydarpaşa'da Liman işleri müdürlüğünden, Ankara'da malzeme dairesinden tedarik edebilirler. ; Vilâyet idarei hususiyesi için yaptırılacak tahminen 1890 liralık evrakı matbua 21 eylül çarşamba günü saat on beşte ihale edilmek üzere alenen münakasaya konmuştur. Talip olanların mezkür tarihte 135 liralık teminat mektubu ve ya banka makbuzu ile Kocaeli vilâyeti daimi encümenine ve şartnamesini ve evrakı matbua nümu- nelerile müfredat listesini görmek isteyenlerin Kocaeli vilâyeti encümen kalemine müracaatlerı, istanbul Sıhhi Müesseseler Mübayaa Komisyonu Riyasetinden: Tıp talebe yurduna tahsis kılınan bakteriyolojihane binasında yap- tırılacak 2026 lira 38 kuruş bedeli keşifli tamiratın 6/Eylül/932 salı günü saat 14 te pazarlıkla ihale edileceği ilân olunur. ş Polis Müdüriyetinden: Muhtelif nevide 8036 adet defterin tab ve teclidiyesi alenen münakasaya çıkarılmıştır. Taliplerin şeraiti öğrenmek ve nümune- leri görmek üzere idare komisyonu kalemine ve münakasaya iştirak için de yevmi ihale olan 14/9/932 tarihine müsadif çarşamba günü saat 15 te vilâyet defterdarlık dairesinde müteşekkil mübayaat komisyonuna müracaatları ilân olunur. T. T. Levazım müdürlüğünden: Dahili telgraf ve telefon tesisatına mahsus 40000 metre lâstikli bakır tel takas kaydile ve kapalı zarf usulile münakasaya konulmuş- tur. Mevaddı mezkürenin 19 teşrinievvel 932 tarihinde ihalesi icra edileceğinden taliplerin şartname almak için hergün teminat ve teklifnamelerini ihtiva edecek ve şartnamede ki tarifat dahilinde kapatılıp temhir edilecek olan zarfları tevdi içinde mezkür tarihe müsadif çarşamba günü saat İ4 te Istanbul'da yenipostanede mü- bayaat komisyonuna müracaalları. Devlet matbaası müdürlüğünden: lik mektep kitap listesine dahil olup henüz fiati tesbit edilmemiş bulunan eserlerin birer nüshasının fiat takdiri için müellif ve ya bayileri tarafından matbaa müdiriyetine tevdii ve 3 eylül 932 akşa- mına kadar fiatı tesbit edilmiyen kitapların listeye Okonulmıyacaği alâkadaranın malümu olmak üzere ilân olunur. Darülfünun Emanetinden Istanbul Darülfünununa talebe kayt ve kabulü muamelesine baş- lanılmıştır. Kayıt muamelesi Teşrinievvelin on beşine kadar devam edecektir. Taliplerin Fakülteler kalemlerine müraçaat etmeleri ilân olunur. İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: (463000) kilo istimale gayri salih tütünlerimizin (25/8/932) perşembe günü kapalı zarfla icra edileceği evvelce ilân olunan münakasası görülen lüzum üzerine 3/9/932 cumartesi saat 14 e talik olunmuştur. istanbul kız muallim mektebi müdürlüğünden: 1 — Müessesemizde bir orta mektep kısmı açılmıştır. 2 - Bu kısmın bu sene için birinci ve ikinci sınıflarıma talebe alınacaktır. 3 - 15 eylül perşembe akşamına kadar namzet kaydına devam edilecektir. Girmek şartlarını öğrenmek istiyenler her gün mektebe müracaat edebilirler.