1 Eylül 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

1 Eylül 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Akşam 1 Eylül 1932 (Dünkü nüshamızdan mabat| Levazım (o miraylığına terfi edenler : Hazım (Istanbul), Enver (Halıcıoğlu), Rıza (Çanakkale), Cemil (Sütlice), Mehmet Ali (Er- zurum), Ömer (Maraş), Sadullah (Istanbul), Faik (Trabzon), Sıtkı (Hakkari), Cemal (Aksaray), Ve- dat (Babahaydar), Ahmet (Sam- sun), Sadri (Dinar), Hilmi (Nev- şehir), Şükrü (Üsküdar), Celâl (Selânik), Selim (Babıâli), Hakkı (Kayseri), o Abdürrazak © (Muş), Kemal (Manastır), Rifat (Üsküdar), Zihni (Dimoteka), Ali (Karaferye), Şakir (Niğde), Haydar (Istanbul), Rüştü (Bursa), Sabri (Taşkasap), Ömer (Bursa), Galip (Mustafa- paşa), Nizameddin (Vidin), Hamit (Eyüpsultan), Nuri (Aksaray), Sami (Edirne), Ali (Kesmeköy) beyler. Leuazım (o binbaşılığına terfi edenler: Ali Rıza B. (Varna). Levazim ( yüzbaşılığına terfi edenler: Hakkı (Siirt), Zeki (Cibali) Beyler. Levazım birinci mülâzimliğine terfi edenler: Kemal ( Erzincan ), Fevzi (Balıkesir), Arif (Trablus), Hilmi (Istanbul), Naim (Çorlu), Müfit ( Istanbul ), Sabahaddin (Üsküdar), Mumtaz (Kasımpaşa), Kemal (Erzurum), Hamdi (Erzin- can ), Saip ( Kartal ), Nevzat (Istanbul). Beyler. Otomobil Otomobil binbaşılığına terfi edenler: Asım ( Nevşehir ), Nuri (Kapıağası) Beyler. Otomobil yüzbaşılığına terfi denler: Feyzi (Mahmutpaşa) , İzzet (Topkapı), Zeki (Istanbul), Remzi (Trabzon), Sırrı (Üsküdar) , Nusret (Yozgat) beyler. Nakliye Nakliye miralaylığına edenler: Cemal bey (Sıvas). Nakliye kaymakamlığına terfi terfi edenler: Nüsrat bey (Yozgat) . Nakliye binbaşılığına terfi edenler: Şükrü bey (Van). Nakliye yüzbaşılığına terfi edenler: Nibat ( Diyarbekir ), Rüştü (Bursa), Refet ( Prizren), beyler. Nakliye kaymakamlığına terfi edenler: Şevket (Tosya), Ibrahim (Istanbul), Sami (Bingazi), Fikri (Izmir), Sabri (Muğla) beyler. Nakliye (o binbaşılığına terfi edenler: Sedat (Koska), Burha- neddin (Osmaniye), Vasfi (Beşik- taş), Sami (Çankiri), Asım (Safran- bolu, Hilmi (Çanakkale),Fahreddin (Üsküdar), Sadi o (Nakkaşpaşa) beyler. Nakliye o yüzbaşılığına terfi edenler: Hasan (Filibe), Şevket (Yanya), beyler. Bahriye Bahriye kaymakamlığına terfi edenler: Talât (Tophane), Hakkı (Istanbul), Fikri (Sivrihisar), Remzi (Istanbul) beyler. Bahriye obinbaşılığına; terfi edenler: Hamdi (Aksaray), Kadri (Kasımpaşa), Niyazi (Kulaksız), Mehmet (Rize), Celâleddin (Ka- sımpaşa), Tarik (Kulaksız), Nev- res (Tortum), Osman Nuri (Istan- bul), Niyazi (Kasımpaşa) beyler. Bahriye o yüzbaşılığına terfi edenler: Tevfik (Nişantaş), Kema- leddin (Kasımpaşa), Rahmi (Ko- camustafapaşa),| Siret (Heybeli), Izzet (Mustafapaşa), Şehabeddin (Kadıköy), Süreyya (Trabzon), Vededdin (Beylerbeyi), * Enver (Üsküdar,) o Hikmet (Kocamus- tafapaşa), Mazlüm (Beylerbeyi), Lütfi (Trabzon), Ekrem (Istanbul), Ekrem (Rumelihisari), Lütfi (Cibali) Abdi (Eyüpsultan), Sezai -(Eyüp- sultan), Ekrem '(Istanbul) Ekrem “Askeri terfi listesi (Rumelihisar), (Rumelihisar), Şerafettin (Sultan- ahme), Tevfik (Üsküdar), Munif (Rumelihisar), Naci (Fatih), Arif (Üsküdar), Rüştü (Kasımpaşa), Abdulkadir (Beykoz), Şemseddin (Kadıköy), Rifat (Kasımpaşa), Suat (Heybeli), oKemal (Çengelköy), Salâhaddin (Fatih) beyler. Çarkçı yüzbaşılığına terfi eden- ler: Namık (Nişantaş), Kâzım (Beyazit), Cemal (Unkapanı) Fahri (Istanbul), Ihsan (Beşiktaş) beyler. Deniz sanayii harbiye kayma- lığına terfi edenler: Naim bey (Çeşme). Denizsanayii harbiye binba- şılığına terfi edenler: Sıtkı (Ka- dıköy), Sahip (Eyipsultan) beyler. Altıncı sınıf deniz hesap me- murluğuna terfi edenler: Ihsan (Istanbul), Ihsan (Kuru çeşme), beyler. Altıncı sınıf deniz sanatkârlı- ğına terfi edenler: Hüseyin (Şarki- karahisar), Dursun (Istanbul), Hü- seyin Hüsnü (Istanbul) Kadri (Aydın), Arif (Bitlis) beyler. Deniz yedinci sınıf sanatkâr- lığına terfi edenler: Ihsan (Ka- simpaşa), Seyfeddin (Üsküdar), beyler. Birinci sınıf askeri adli hâ- kimliğe terfi edenler: Musa Na- zım bey (Sıvas). Üçüncü sınıf askeri hâkimliğe terfi edenler: Antep ihtisas mah- kemesinde Hamdi Tevfik, Tevfik (Fener), Kemal (Istanbul), Kâmil (Drama), Nuri (Diyarıbekir), B.ler. Ikinci sınıf askeri hâkimliğe terfi edenler: Mustafa Tevfik bey (Radoviç). Beşinci sınıf askeri hâkimliğe terfi edenler: Muammer (Trabzon), Kemal (Istanbul), beyler. Hesap memurları terfileri: Beşinci sınıfa: o Etem (Şam), Şükrü (Manastır), Ahmet (Edirne), Nuri (Isparta), beyler. Altıncı sınıfa: Hamdi (Trabzon), Cemal (Kütahya), Niyazi (Alaca), Hayri (Kütahya,) Salih (Gergök), Rıza (Izmir), Sabri (Enez), Avni ( Gümüşhacıköy ) Eşref Istanbul, Mustafa (Kozan) Nuri (Kasta- monu), Nuri (Kütahya), Haşim (Trabzon), Mustafa (Üsküp), Zühtü (Izmir), Kemal (Erzincan), Celâ- leddin (Manastır), Rifat (Aziziye), Veysi (Üsküp), Etem (Atina), Vehbi (Sendıklı), Emin (Söğüt), Basri (Izmir), Yaşar (Eskişehir), Haydar (Dedeağaç), Halil (Anetp), Rahmi (Kirmastı) Remzi (An- kara), Ali (Aydın), Irfan (Istanbul), Niyazi (Erzurum), Kemal (Çerkeş), Kâzım (Cizre), Arif (Cide), Ab- dullah (Kalkandelen), Servet (Er- zurum), Sabri (Erzincan), Nuri (Antep), Kemal (Sıvas), Zühtü (Eskişehir), Iksan (Boyabat), Ne- dim (Istanbul), Abidin (Sıvas), Hamdi (Trabzon), Nazmi (Razlık), Şükrü (Edirne), Feyzi (Aydın), Ragıp (Elbistan), Emin (Osmaa- cık), Hamdi (Bursa), Bahri (Ine- göl) beyler. Askeri omuallimler terfileri: Ikinci sınıfa terfi edenler: (Emrul- lah Erzurum), (Neşet Kabasakal), (Ferit Bakırköy), (Mustafa Erzu- rum), (Nazif Kilis) (Fuat Üskü- dar), (Nazif Yenişehir), (Sıtkı Ayazma) beyler. Üçüncü sınıfa terfi edenler: (Nazmi Görice), (Fehmi Edirne), (Lütfullah Sıvas) beyler. Dördüncü sınıfa terfi edenler: (Sait Yanbolu), (Kemal Istanbul), (Sadi Üsküdar) beyler. Beşinci sınıfa terfi edenler: (Memduh Istanbul), (Cemal Istan- bul), (Nahit Istanbul), (Hüsamed- din Edirne), (Ziya Erzincan), (Nuri Istanbul), (Neşet Istanbnl), (Şevket Istanbul), (Ilhami Istanbul), (Saim Istanbul), (Ferit Istanbul), (Nuri Istanbul), (Hayri Istanbul), (Sıtkı Erzincan), (Fehmi Erzincan), (Hıfzı Istanbul), (Vasfi Erzincan), (Hakkı Erzincan) beyler. Altıncı sınıfa terfi edenler: Ke- mal (Varna), Nafiz (Istanbul), Avni (Istanbul), Hakkı (Strumca), Fehnti (Van), Bedri (Edirne), Mus- tafa (Erbil) Hikmet (Selânik), Mazhar (Itanbul), Bedir (Edirne), Besim (Istanbul), Ali (Erzurum), Vasfi (Niğde) Rıza (Kadıköy), Nuri (Kalecik), Hamdi (Niksar), Arif (Istanbul), Necmeddin (Istan- bul), Cemal (Istanbul). Ali (Vidin) beyler. Makinistlik Makinistliğe terfi edenler: AL tıncı sınıfa terfi edenler: Nihat (Is- tanbul), o Selâhedddin (Istanbul), Nuri (Izmir), Tahsin (Topaz), Tayyip (Adapazarı) İzzet (Hir- kaişerif) (Mustafa o ( Büyükçek- mece), Ali (Girit), Nuri (İzmir), Ali (Istanbul), oOMehmet (Petriç ) Ahmet (Muş), Kâmil ( Erzincan ), Riza ( Bozkır), Ali (Ruscuk), Mehmet (Kulkandelen), Enis (Çorlu), Mehmet (Kasımpaşa) Ahmet (Erzurum ), Abbas (Kir- masti), Ibrahim (Istanbul) beyler. Dördüncü sınıfa terfi edenler: Halil Ibrahim (Istanbul) bey. Altıncı sınıf tüfekçiliğe terfi edenler : Mehmet ( Kalkandelen ), Rüştü (Istarbul) beyler. Altıncı sınıf kamacılığa terfi edenler : Mustafa Nuri (Yozgat), Hüseyin (Boyabat) beyler. Altıcı sınıf demirciliğe terfi edenler: Izzet (Istanbul) , Hüseyin (Piriştine), Ali Darende Mahmut (Trabzon ), Ibrahim (Samsun), beyler. Dördüncü sınıf (o demirciliğe terfi edenler: Mehmet (Istanbul), Yusuf ( Erzincan). Marangozlar Altıncı sınıf o marangozluğa terfi edenler : Abdülâziz (Çorlu). Altıncı sınıf Saraçlığa terfi edenler : Kâmil (Manastır), Hakkı (Istanbul), Süleyman ( Selânik), dördüncü sınıf saraçlığa Ibrahim Etem ( Tophane), altıncı sınıf saraçlığa Hüsnü (Plevne), Ismail, (Gevğili), Izzet (Çorum), Ahmet (Isparta), Ismail (Vize), Veysel (Niğde), Enver (Edirne), Hasan (Uşak), Adil (Bilecik). Mızıka Beşinci sınıf mızıka muallim- liğine terfi edenler: Haydar, Feridun beyler. Altıncı sınıf mızıka muallim- liğine terfi edenler: Istanbul Saim, Fehmi, Ihsan, Abdülkadir, Nihat beyler. Dördüncü sınıf mızıka mual- limliğine terfi edenler : Istanbul Sadi, Adil, Riza, Kadri (Arapkir) Sadık beyler. Piyade Piyade kaymakamlığına terfi edenler : Mehmet (Şam), Nüsret (Yozgat), Tahsin (Sıvas), Yusuf Izzet ( Kütahya ) , Hakkı (Razgırat ), Rasim (Inadiye), Rüştü (Van), Hulüsi (Van), Şera- fettin (Selimiye), Hüseyin (Bursa) Sırrı (Kozan), Hakkı (Ortaköy), Behçet (Tarabulusugarp) Hayri (Inebolu), Vehbi ( Kocamustafa- paşa), Akif (Şehremini), Mustafa (Elmalı), Arif (Manastır), Tevfik (Samsun), Tevfik (Sivas), Ibrahim (Edirne), Fuat (Beylerbeyi), Irfan (Sultanselim) Ali (Aasya) Muzaf- fer (Çengelköy) Mustafa (Arabkir) Osman, Şükrü, Şerif | (Sivas,) Hakkı (Topane), Memduh (Erzu- ———— — Tefrika No. 50 1 Eylül 1932 Ana - Kız Rakabeti Nakili: İşte tam o esnada şu hadise vukua geldi: Meliha ile pertev, kendilerini, bir birlerinin kucağında buldular. Halbuki ne o, ne de öteki, bunu evvelden tasarlamamış, hatta böyle bir şeyi akıllarından bile geçirme- mişlerdi. Dudakları, delicesine birleşti. Erkek, dudakları puseden ayrı- lınca, şu sözleri söyledi: — Kendinize bir şeriki cürüm arıyordunuz. İşte o şeriki cürüm ben olacağım, Melihal.. Ben, şeriki cürüml.. Bu sözler, deminden beri, içinde bir kurşun ağırlığile duruyordu. Şimdi ise, gene bir kurşun hizile dudaklarından fışkırmıştı. Genç kadın, iki eli delikanlının kollarında takallüs ederek bu sözlere cevap verdi. Pertev, ansızın, ateşli bir sesle, teklifini daha vazih olarak ileri sürdü: — Ben öldüreceğim... Onu ben öldüreceğim... Ben... Meliha, Pertevin boynuna atıldı. Onu, göğsünün üzerinde, kalbine bastırarak sıktı, sıktı. Ikisi de nefes nefese, soluk soluğa idi. Heyecanları son mertebesindeydi. Meliha, Pertevi tekrar tekrar kucakladı. Onun ellerini, dizlerini öptü. Delikanlı, onu kaldırıp yanına oturttu. Kollarını biri birlerine sardılar. Meliha, Pertevin kulağına : — Yarın avda... - diye fısılda- dı. - Bir kaza zuhur etmiş olur... Bu, öyle basit ki... öyle kolayca (o örtbas olurki... Be- nim intikamımı almış olursun... Beni kurtarırsın... Ve sonra, artık, bizim için, yep yeni bir hayat başlar... Hürriyetli, ışıklı, neş'eli bir hayat... Ben artık senin olu- rum... Temamile senin... Hayatı- mın sonuna kadar senin... Ortak- sız, rakipsiz senin... Anladın mı?... Yarın avda... Bir kaza zuhur etmiş olur... Bak, ne kadar basit... İkinci kısım Ferit efendi oValkin, gayet ciddi bir tavurla, avcılara diyor- du ki: — Bey efendiler... Bahusus siz gelinim küçük hanım... Söyleye- ceklerimi dikkatli dinleyin... Sıkı bir zaptırapta tabi olmak mecbu- riyetindesiniz... Bu külfete katla- nacaksınız... Sakın ha, tüfeğinizi tesadüfen her hangi bir istikamete doğru atmayın... Bunun da sebebi ikidir. Avcılar, dinleyorlardı. — Birinci sebebi, kuşları ür- kütmemek... Şayet, tüfekleri ayni istikamete, hesaplı olarak atmaz- sak, ormandan kuşları dağıtırız... iç bir papagan vurmadan geri rum)Mehmet (Mullagerani), Necati (Etyemez), Hüsameddin (Edirne) Muhiddin (Istanbul)Kâmil (Niksar) Aziz (Eskicuma) Şerif (Cesermus- tafapaşa) Recep (Kızanlık) Seha- beddin (Üsküp) Selim (Seres) beyler. Süvari Süvari kaymakamlığına terfi edenler: Ekrem (Muş), Hamdi (Sivas), Kâzım (Bolvadin), Mustafa (Yanya), Fabri (Izmir), Ihsan (Harput) beyler. Topçu kaymakamlığına terfi edenler : Mehmet Naci (Trabzon), Hüsameddin (Istanbul), Mehmet Celâlettin ( (Erzincan), o Ibrahim Etem (Edremit), Ali (Halep), Ni- i (VA - Na) dönersek cidden pek ayıp olur... Zira, Meliha hanımefendi, rahatsız olduğu için, bizi şerefile müşerref edemedi. Bu günümüzü onsuz geçirmekle bedbahtız... Onun için, Meliha hanımefendiye behemhal bir kaç tane nadide papağanın parlak töylerini hediye götürelim... Arap, konferansında devam etti: — Sonra, efendim, hesaplı tüfek atmamanın ikinci felâketi da bir kazanın zubur etmesi olabilir. Insan, kuş vuracağım diye, arka- daşını vurabilir.. Meselâ, dört sene evvel, tam bu mevkide, pek şayanı esef bir hadise olmuştu. Bir Italyan zabiti, arkadaşını kazara yaralamıştı da, adamın bir gözü kör oldu. Avcılar, bu sözleri dikkatle dinlediler. Sonra, kendilerine ve- rilen tarifat üzerine, avcı hattına yayıldılar. Bir kumsalda, harekete müheyya bir halde durdular... Ormanın derinliklerine buradan dalacak- lardı. Ötede beride ince yollar vardı. Her biri, bu ince yoldan birini takip edecekti. Güneşin doğmasını bekliyorlardı. Sabahın pek erken saatinde buraya muvasalat ettikleri için, güneş henüz doğmamıştı. Ortalık alaca karanlıktı. Arkalarında, denizde, yat du- ruyordu. Yatın üzerinden doğru, fecirin ilk beyazlığı görünüyordu. Meliha hanım, avcılarla birlikte sahile çıkmamış, bütün bu ziya- fet ve av eğlencesi onun şerefine tertip edildiği halde, yatta kal- mıştı. “ Rakatsız olduğunu ileri sürmüştü. Hattâ yatağından bile kalkmağı istememişti. Genç kadının böyle ender bir eğlenceye - bilhassa kendi şere- fire tertip olunan bir eğlenceye, iştirak etmemesi, bütün diğer med'uların hayretini celbetmişti. (Arkası var) EMLÂK SAHİPLERİ! İ Kira kontratları tecdit zamanı yaklaşıyor | Kiracılarla münakaşa ve pazarlık her vakit müşkil ise de bu sene ahval dolayı- sile daha güç olacaktır. Bu nahoş münakaşalardan kurlulmak isterseniz EMLÂKİNİZiN iDARESİNİ Bahçekapı Taşhan No. 20-21 -22de İğ mukim UMUM EMLÂK ACENTESİNE TEVDİ EDİNİZ! TELEFON 20307 yazi (Alasonya), Hikmet (Üskü- dar ), Ihsan (Istanbul), Ali Rıza (Adapazarı), Hakkı beyleri. Nakliye kaymakamlığına te denler: Şevket bey (Istanbul) . Fen ve sanat sma). A k Celâleddin B. (Istanbul). Harita kaymakamlığına: $! ammer bey (Büyükdere). Levazım kame bey (Arapkir), Bedri bey /, 4 Hakkı bey (Bursa), Nİ | (Istanbul), Fikri bey ( Baytar kaymakam! dülkadir bay (Çankır, bey (Selânik), Fikri Şükrü bey (Söğüt) te lerdir. 'afta kadar Indan soma (8 A