1 Eylül 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

1 Eylül 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Akşam 1 Eylül 1932 Bilmece hallini 15 gün zarfında gön- deriniz.İki hafta Sıra ile almadığınız he- diyeleri bir daha alamazsınız ! Ey isimsiz meçhul asker; Ağustosun otuzunda Kazandığın büyük zafer Karşısında cihan titrer.. Yüreğinde ateş yandı, Mecbur oldun harp etmeye; Elin kana bir boyandı; Destanırı cihan andı.. > Dikiş dersanesi mezunları Beyoğlu Altın bakkal Aslan Beyzade Selma Fuat Tarihlere dönüm yaptı: Demir elin: - Dur, diyerek, Bütün dünya hisse kaptı; Huzurunda irkilerek.. Meçhul asker; alkış sana! Yaşıyorum sayende ben.. Vazifedir her an bana Hürmet etmek mezarına! Icadiye caddesinde biçki ve dikiş dersanesi mezunlarından bir grup lÜstte ayakta duranlar. Sağdan: Margırit Kurbanyan, Magırit Macaryan, Alis Boğosyan, Fehime Agâh, Hermine Malkasyan, Hermine Topalyan, Sirapi Yağupyan, Haygui Aşğaryan, Luiza Muşiyan Hanımlar. Ortada oturanlar. Sağdan- Zarmine Seropyan, Mediha Hüseyin, Makbule Emin, müdür ve müessisi M. Nektar K. Zarukyan, Mari Panosyan, Peğruhi Mısırlıyan Hanımlar. Aşağıda oturanlar. Sağdan: Arşalus Iskenderyan, Sezarine Mardirosyan Hanımlar.| Zonguldak orta mektep talebsi muallimlerile bir arada ençler ve mektepliler arasında Cumhuriyet gençler mahfeli Bu sene Istanbul gençleri ara- sında göze çarpan hareketler var. Spor kulupleri kış hazırlıklarına başladılar. Mekteplerdeki talebe teşekkülleri şimdiden mesai proğ- ramları çiziyorlar. Bu meyanda (Cumhuriyet gençler mahfeli) de kış repertuvarı için yeni eserler hazırlıyor. Bu sene kış temsillerini Halk evinde verecek olan mahfel genç- leri şimdiden Halk evi salonun- daki sahneyi tamire başlamıştır. Kış temsilleri arasında çok kıy- metli eserler vardır. Tenis klüpleri Son zamanlarda türk gençleri arasında tenis merakı artmıştır. Bir çok hanımlar tenis kurtlarına devam ediyorlar. Her tarafta amatör teniscilerin adedi çogal- mıştır. Bu sene Kadıköyünde, Şişlide ve Haliçte üç tenis kurtu açılacaktır. Amatör tenisciler arasında bazı gençler Avrupaya seyahate çıkacaklardır. Büyük zafer gününü tesit 30 ağustos günü İstanbul, Beyoğlu, Kadıköy, Üsküdar, semtlerindeki o talebe O muhtelif mekteplerde toplanarak, kendile- rine, kolordu kumandanlığından gönderilen konferanscılar tarafın- dan istiklâl harbi ve Başkumandan meydan muharebesi (o hakkında konferanslar verilmiş ve büyük zaferimiz talebe tarafından tesit edilmiştir. Maarif haberleri Maarif vekili Maarif vekili Esat bey teftiş seyahatine devam etmektedir. Vekil bey elyevm Gaziuyintaptadır. Is. Kız. M. mektebi Istanbul Kız muallim mektebin- de bir Orta mektep kısmı açık mıştır. Bu kısmın bu sene için birinci ve ikinci sınıflarına talebe alınacaktır. Ameli hayat mektepleri Istanbuldaki (Ameli hayat mek- tepleri) bu sene iki devreli ticaret lisesine inkilâp etmiştir. Orta kısma İlkmektep mezunları ve lise kısmına da Ortamektep me- zunları kabul edilmektedir. HE HE Yukarıdaki dört adet 9 rak- kamını o suretle tertip ediniz ki, yekünu 100 olsun ? Me” Doğru halledenlerden 1 inci kariimize bir volespit ile ayrıca 200 kariimize de şekerleme çikolata, albüm, defter, bisküvi, kitap, mürekkep, kartpostal veri- yoruz. (Bilmece müddeti 15 gündür. | Resim müsabakamızda muvaffak olanlar Suzan Adıl H. Resim omüsabakamızda yağlı boya tablolarile İinci gelen Suzan Adil H.ın resmini dercediyoruz. Suzan H. gazetemizin mükâfatı olan büyük bir yağlı boya takı- mını dün matbaamızdan almıştır. Talebenin dertli ——— Leyli meccani talebe hakkında Leyli bir mektebe meccani ola- rak girme şeraitini tamamen haiz olduğum halde geçen sene nasılsa hiç bir mektebe girmeğe muvaf- fak olamıyarak açıkta kalmıştım. Bu sene benim gibi yatı mektep- lerine meccanen girecek şeraiti haiz - taşradan gelmiş - bir çok talebe var. Eğer bir mektebe gir- memize imkân yoksa, müracaat ettiğimiz mekteplerde bize ümit vermemelerini rica ederim. Çünkü bu müddet zarfında diğer nahari mekteplerin kayıt muamelesi de hitam Buluyor ve biz Dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan da oluyoruz. Mektep idarelerinin nazarı dik- katini celbetmenizi rica ederim efendim. Sivaslı: Mehmet Ali Açık muhabere: — O Izmirde Ahmet Kadri B. — Re simlerinizi posta ile gönderdik, © Ankarada Izzet Nuri B, yenizi pederinize teslim ettik. O Trabzonda Mehmet Ali B. — Şikâ- yetinizi ait olduğu makama bildirdik. Mama | Çocuk şiirleri : BiR KUŞ OLSAYDIM — Hedi- Ben de bir kuş olsaydım, Göklerde dolaşsaydım, Öterek bağırsaydım.. Denizleri a: aydım | Gece yatıp yuvada; Ağaçlarda, dallarda, Gündüzleri havada Sağa, sola uçsaydım 1 Kuş olsaydım ben eğer, Güzel yerlere gider Ze neşe taşırdım. bir kuş olsaydım | Rahmi Galip Akşam bilmecesi İsim; — Hall: ——| 25 Ağustos 932 Manzum hikâye Uç hırsız Bütün yemeklere sürmüş: Ne keramet, ne de sihir | Ehemmiyet vermiyerek Yolcunun acı sesine... Üç hırsız el uzatmışlar: Bu işlerde bitmiş çabuk Şişkin altın kesesine!... Sonra tekrar ata binmiş, Uzun yollardan geçerek Bir düzlükte yere inmiş.. Iki dost ta düşünmüşler: “Köye giden gelince tam, “Sezdirmeden vursak onu, “Hem eksik olur bir adam.. “Çünkü üç kişi olursa “Bu altınlar kime yeter? “Üç hisseye düşen para “Hiç durmadan uçup gideri Tekmil eşyaları alıp, Zavallıyı hep soymuşlar, Sonra don gömlekle onu ıssız bir yere koymuşlar. Paraları paylaşmadan, Karınları acıkmış pek: Biri çıkmış köy yoluna, Getirmek için yiyecekl.. Tozu dumana katarak Bu serseri köye varmış. Ekmek, peynir, köfte, üzüm Karpuz gibi şeyler almış.. “Iki kişi olunca hem “Uzlaşırız lâyikile, Böylelikle iki hırsız Yiyeceklerle beraber, Sözleşmişler peki diye. Geri dönmeye koyulmuş. Dolu dizğin koşup giderken, Ağaçlar, taşlar kaybolmuşl. Köydeki geri gelince Zavallıya saldırmışlar.. Ucu sivri bıçaklarla Atın üstünde uçarken Vücudunu kaldırmışlar. Yarı yolda birden durmuş: “Eyi ki aklıma geldi, Diyerek bir pilan kurmuş: Sonunda “oldu bu iş de Onu öldürdük ,, demişler, Sonra yemekleri büyük “Nasıl olsa ben gidince, Bir iştalıla yemişler!. “Mutlak kancıklık ederler. “Bu altınlarda senin bir “llişiğin var mı? derler. Zehir dolu yemkleri Yiyince insan ne olur? Mideler yanar kavrulur; “Paradan mahrum etmeden Burunlar süratle solur.. “Beni onlar.. Görsünler, “Bir oyun oynayayım da “Onlara.. Hemen ölsünler| Ve.. bunlar da öyle olmuş.. Topraklara serilmişler, Zehirlerin şiddetinden “Yanımdaki yemeklere Gerilmişler, gerilmişler!, “Müthiş bir zehir katayım, “Böylelikle ikisini “Habersizçe atlatayım | En nihayet azraili Baş uçlarında görmüşler. Ikisi de ilelebet “Zehirli şeyler yiyerek “Göz yummuşlar ve ölmüşler!!, “Ölüverir hemen onlar.. “O vakit yalnız benimdir: “Torba dolusu altınlar |..,, Birbirlerini gizlice Yok etmek istiyorlarmış: Allab üçünü öldürüp Yolcunun ahını almış... Küçük Muharrir 'Talili karilerimizden Fuat B. bir volespit kazandı Böyle diyip yelkenden Çıkarmış bir parça zehir.. Reşitpaşa mek. talebesinden 380 İbrahim B. Davutpaşa O. mek. talebesinden 95 Fahri B. Kabataş E. lis tâlebesinden 510 İhsan 8. Geçen hafta gazetemizden hediye alan (Çocuk Dünyası) karileri arasından Fuat bey isminde bir kariimize volespit isabet etmiştir. | Dün matbaamızdan hediyesini alan Fuat beyin kar: | deşile beraber aldırdığımız bir resmini dercediyoruz. Ici mek talebesinden 249 Nermin H.